Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Egy kis dinamika összevetés elég érdekes eredményekkel.
-
titán
-
Marseille199
senior tag
-
fattyu
veterán
A bicajozast a kamionplaton azonos nemuek pàrosodosàhoz hasonlítani nekem kicsit erős... Az (publik verzióban) jogosan irritáló már egy esetben is nemhogy tömegesen. Akit meg bicajosok irritalnak az ne vezessen háztartáson kívül semmit...
a hülyeséget, az embereket, a dugót, az időjárást, a késést, és a várakozást leszámítva szinte mindent jól viselek
-
titán
te szereted a melegfelvonulasokat? Ezt nem tudom, hol olvastad.
Én magam egyáltalán nem biciklizek, nem megyek CM-re, hanem a mindennapokban autósként vigyázok rájuk, és örülök, hogy nem autóval jöttek, mert akkor annyival nagyobb lenne a dugó. Nem dühöngök, mikor a kerékpáros átmegy a piroson, amikor semmi veszély nincs, esetleg van egy-két gyalogos, hiszen a kerékpár agilisabb közlekedési eszköz a többinél. Sőt, a cégnél mindent kerékpáros futárszolgálattal szállíttatok, mert gyorsak és megbízhatók.
Persze pár éve sokat kerékpároztam, Székesfehérváron, fel a Vértesbe, tök egyedül, járatlan utakon. De mivel Pesten nincs más, aki kényszerűségből ott kerékpározik, azt ott illeti meg a figyelem.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Marseille199
senior tag
Az értelme hasonló? CM után mindig nő a városban a biciklisták száma.
Nagyon jó kis közös gurulás, és egészséges.
Szemben a retardáltak vonaglásával.Az tényleg értelmetlen, a vízkiszorításuk emelhetné a Duna szintjét. No de a kerékpárosé életérzés "kicsit" más. Na finito, nem idevaló, de privátban szívesen csevegek erről.A felhajtás meg azért van, hogy kicsit visszahozzák a köztudatba a bringázást.
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Tulku
veterán
Végreee!
Huffnágel Pistiről sok rosszat el lehet mondani, de most ő válaszolt minden kérdésemre...
1. Baromi jó az OMD videóban
2. Jól működik a szenzorstabi videó közben és nincs jello (pen tulajok réme)
3. Részletes és nagyon jó magas iso-n isPistinél arra kell vigyázni, hogy az összehasonlítandó gépek között ne legyen Nikon..ha ez teljesül, akkor még akár jó tesztet is képes alkotni (már a maga szintjén )
És a Pana kötheti a gatyeszt...
-
HÁZIGAZDA
nem hiszem, és pekka potka is írja, hogy millió dologtól függ ez, igazából össze sem vethetőek az eredmények. csak azért örülök neki, mert azt is írja, hogy több ezer képet lőtt már, és ott is kb. így érzi a különbséget. nagyon csodálkoznék, ha a 16 megás sony lapkát lenyomná, az amúgy is elég hatékony, jó cucc, és hát ugye azért nagyobb.
dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Peat;)
veterán
Bevallom nem találtam meg . Olyat találtam hogy képpont feltérképezés/pixel mapping amit le is futtattam, lehet erre gondoltál. Azóta nem látok ilyen pöttyöt, de tűző napon most nem tudok fényképezni. A képet a képlejátszási menüben próbáltam csinosítani, de ott nem leltem ilyen opciót hogy utólag korrigálja.
Pc-re egyébként van olyan program ami amatőröknek való és pl ilyen képponthibákat lehet vele javítgatni? Vagy csak az adobe terméke említhető?Más, nagyon tetszik ez az epl1 +14-150 csak beltérben vagyok bajban, nincs összehasonlítási alapom, de nem egy fényerős obi már az adatai alapján sem. Pl akváriumot/benne halakat gőzöm nincs hogy kaphatnám le, hiszen azok még mozognak is.
-
Tulku
veterán
Túlszaturált és túl kontrasztos...biztosan van rajta filmmód, ahol állítani lehet ezeket...bár így első blikkre nem kezdő első gépes csinálhatta...de ha neki így tetszik...
Az első gépe az oly-nak ami valódi 1080-at tud (p3 egy vicc ebből a szempontból) és úgy látom szépen veszi az akadályokat...csak ez a "túl sok mindenből"... -
madgie
titán
Mármint fotóhoz? Nekem még mindig magas, 1/80-nál hosszabbal milyen mozgó dolgot lehet lekapni?
No jó, nem flémelek, de nekem csak a videó miatt kéne a képstabi ezzel szemben természetesen megértem, ha egy Parci-féle 14-150 megazúm a kérdés tárgya: ott a tele vége, meg a csudálatos fényereje szomjazza a szenzorszambát
-
nord_
veterán
Ha lecseréled, minden hiányossága ellenére sanszos, hogy hiányozni fog a nyitott rekeszes élessége és talán a látószöge is. De ha a 12-25-75 trióra gyűjtesz, meg tudlak érteni.
Parci:
tuti kis szerkentyű az Oly, simán el tudnám képzelni a táskámban, de egy paraszthajszálnyi különbség még mindig ott figyel, hogy meglegyen az instant-get érzés. -
madgie
titán
Azér' megértem Sebit is: beszéltük régebben, hogy az ő 16/2.8-a sokkal jobb, mint az enyém volt (homálygyár), az 50/1.8 teljesen jól sikerült (hogy mennyire használható az a látószög, az más kérdés... én együtt tudnék élni vele), meg ugye adott a mindenes 18-55 OIS. Ezzel a három obival, meg a kitűnő 5N-nel tök jól ellennék én is
-
Tulku
veterán
Jó, jó de kapni fogsz a házigazdától, én már le lettem teremtve, hogy miért használom az lr-t 8 bit-es jpeg-re...azóta ezirányba nem nyitom ki a pofám
Marseille: nekem nem sikerült a világhálón megtalálnom, hogyan lépünk be a G3 szerviz menüjébe, de majd kikotyogja egy panás szervizes egyszer...
Madgie: no egyszerre írtuk...
[ Szerkesztve ]
-
Tulku
veterán
Én is ezért szoktam rá az lr-re rövid ideig jpeg módban...most már raw-ozok...nem azért mert profi vagyok, hanem mert amatőr, és így sokkal többet ki tudok hozni a képekből (beégések, halványítás, fekete szint, és sajnos ritkán a crop is...persze ezt szégyellem nagyon, de igyekszem)
-
FEDman
addikt
Ha a GX1-ben ezzel szemben kicsit is vastag AA szűrő lenne, akkor talán még lehetne is ez alapján bárminemű következtetést levonni, de mivel ez nagyon nem így van és az ez irárnyú különbség a két váz között gyakorlatilag teljesen elhanyagolható, így ez a következtetés, legalábbis ami a logikáját illeti szerintem nettó hülyeség.
Ettől függetlenül 99,9% hogy az OM-D-ben Pana szenzor van. Viszont sokakkal ellentétben az alap iso-n mutatott shadow noise miatt én nem a GX1, hanem egy multi aspect nélküli kicsit finomított GH2 szenzorra tippelnék.
Most már nagyon kíváncsi leszek arra a DXOmark eredményre. Az eddig látottak alapján szerintem a mért értékek leginkább a GH2-höz lesznek közel, valószínű egy hajszállal a fölött. -
FEDman
addikt
A legtöbb kép technikailag, szerkesztésben kifejezetten igénytelen. Ilyen szempontból tényleg elég lehangoló. Ugyanakkor ha kicsit nyitottabban közelítünk akkor hamar kiderül, hogy szinte minden képnek megvan a maga kifejezetten érdekes története.
Például az első képen a feltehetően orosz nénike, sapkáján vörös csillag sarló kalapács, büszkén feszít a rengeteg kitüntetésével, láthatóan túlfűtött hazaszeretettel és mindeközben az álmai (kép a falon) valami egész másról árulkodnak.Sok mindentől lehet egy kép jó, vagy épp rossz. Ami nekem ezekből lejött, hogy az alkotója míg vizuálisan kevésbé, addig szociálisan annál érzékenyebb emberke lehetett.
-
eeXaa
addikt
....sztem jó képek, bár technikailag tényleg könnyű felettük átsiklani, ami ebben az esetben sztem tudatos is, ugyanis a képeket teljesen a mondanivaló felől kénytelen az ember megközelíteni, ha valóban szeretné értelmezni...
...én úgy látom a "német realizmus" pl. Otto Dix stílusában közelít a témához, de pont ezért nem mondanám teljesen újszerűnek ezt a kifejezési módot.... Nem vagyok jártas a fotóművészet történetében, de kiváncsi lennék azért a művész kommentjeire is képenként... -
Marseille199
senior tag
Észre. Szerintem vannak ebben az anyagban erős képek. Ez még pont az a kategória, ami nekem fekszik. Az esztétikumon és a sablonon már túllépett, de még nem akar belemagyarázni, tehát az arany középút.
Látok ennél durván szarabbakat is a gyakszihelyemen, ha kiállítanak az FFS tagok. Na, az a durva kortárs fotóművészet."Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Marseille199
senior tag
Ez nem erről szól. Szerintem. Tudják ők magas szinten művelni, egész egyszerűen nem akarják. Ebben biztos vagyok, ismerek néhány ilyen embert. Az megint másik dolog, hogy sokan (köztük én sem igazán) nem tudják befogadni a kortárs fotóművészetet, azt a bizonyos dolgot, amikor egy fotó mellé két oldal szöveg kell magyarázatnak, de ez az anyag, vagyis ennek nagy része szerintem nem ilyen
"Amikor a kép életlen, a gondolat éles, és amikor a kép éles, a gondolat eltávolodik a fókuszponttól." - Hiroshi Sugimoto
-
Tulku
veterán
7-es, 13-as kiváló, 12-es elmegy, 16-os bizarr...
Ha ilyen a fotóművészet, hát ilyen...
Marseille: azt gondoltam hogy neked tetszik némelyik, te is ilyesfélét fogsz űzni szerintem (elkapott pillanatok) csak magasabb fokon
Gondwana: Kosztolányit ha lehet magyarul...
[ Szerkesztve ]