Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
válasz robi-k #28931 üzenetére
A 20-asnál nem csak a front lencse, hanem a komplett lencserendszer mozog fókuszáláskor előre hátra, ezt most le is csekkoltam a sajátomon. Ami viszont a mozgatott súlyt illeti, nem hiszem hogy akár a 20-as komplett lencserendszere akkora tömeget jelentene ami már problémát okoz. Az egész obi 100g, ebből menni lehet az üveg, 50g? Szerintem van jó pár Canon/Nikon USM-es obi amiben az egy szál mozgatott lencse nehezebb ennél.
Igaz azok az obik nagyobbak is. -
FEDman
addikt
Hát nem tudom, addig én nem nyilatkozom erről míg nem láttam mit tud mindez gyakorlatban.
Az 650D óta csak a szememnek hiszek.Az érdekes, hogy gyakorlatilag az összes pixel alá szórtak ilyet. Emiatt nem veszít a szenzor az érzékenységéből?
Meglátjuk..
Mindenesetre ha ez jól működik és bekerül az EosM-be az nekem még mindig édeskevés lesz ahhoz hogy újra elgondolkozzak a Canonon.
-
FEDman
addikt
Engem azért se hoz mindez lázba, mert lassan már mindenkinek megvan a maga szenzorba integrált hybrid AF-e. Van a Nikonnak, a Sonynak, a Fujinak, sőt ha jól emlékszem már a Samsungnak is.
Persze a teljesítmény szempontjából eltérő végeredménnyel, de szép lassan azért mindenki fejlődik.
Ami m43-at illeti, szinte egyedül itt nincs még ilyen, de e nélkül is megkockáztatom, hogy mégis itt van a legjobb AF a mirrorless piacon. És a pletykák alapján hamarosan ide is meg fog érkezni ez a móka.
Szóval ha ez most bejön a Canonnak és jó fog működni akkor azzal se fog igazán kiemelkedni a tömegből, mert közben azért a többiek se alszanak. -
FEDman
addikt
Piaci szempontból én nem féltem a Canont. Szerintem 1 év múlva függetlenül a teljesítményüktől és a rendszer kiépítettségétől eladásokban keresztbe fogja verni a Samut és mindezt csak azért mert az elejére az van írva: Canon.
Hidd el ez rengeteg embernek sokkal többet jelent bármiféle racionális érvnél. Ha majd kijön pl. az első EVF-es Canon mirrorless váz (lehet erre nem is kell olyan sokat várni), akkor arra rengetegen rá fognak harapni és vinni fogják, mint a cukrot, függetlenül attól, hogy mondjuk a konkurenciához képest mennyire jó valójában. -
FEDman
addikt
válasz schawo #28968 üzenetére
A Canonos ábrákon jó látszik hogy nem, minden pixel alatt dupla fotodióda található és nem egymás alatt, hanem egymás mellett.
Viszont gyanítom csak fókuszáláskor használja külön majd ezeket és fénykép készítésekor már egyszerre olvassa ki gép ezeket a dual fotodiódákat, azaz ezek összeadódnak és így minden szempontból úgy fog viselkedni, mint egy teljesen hagyományos 20Mp-es szenzor.
Vagy legalábbis én most ezt csak így tudom elképzelni, aztán majd meglátjuk mit mutat a gyakorlat. -
FEDman
addikt
Valószínű azért van ez, mert egyrészt engem a követő AF kevésbé érdekel, másrészt meg Pana tulajként én tökéletesen elégedett vagyok jelenlegi gépem AF teljesítményével is így az ilyen hírek engem kevésbé mozgatnak meg.
Ettől függetlenül mint újdonság érdekel engem is, hogy milyen lesz ez az új megoldás. Csupán csak abban nem hiszek, hogy ha ez most be is jön akkor nem fogják ezt a többiek is rövid időn belül lekövetni.
A Canon első generációs hybrid AF-e (650D) finoman szólva nem váltotta meg a világot, ez most valószínű sokkal jobb lesz. A Sony és a Fuji jelenlegi hybrid AF-e pedig jobb, mint amivel a Canon indított és gondolom ők se álltak le azóta a fejlesztéssel és szerintem tőlük is hamarosan érkezik a második generációs hybrid AF.Jó lenne ha kiforrna ez a technika is. Ha másért nem akkor azért, hogy a klasszikus FT üvegek új életre kelljenek egy hybrid AF-es mFT vázon.
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #28976 üzenetére
Nem hiszem, hogy a nagyobb, de modern obiban az AF sokkal többet fogyasztana. Stabi meg eleve nincs az Oly üvegekben.
De hogyha amint írtam is, csinál az Oly egy GH3 méretű mFT vázat is ami az FT üvegeket is kezeli, az többek között erre is adhat választ. Ha megnézed a GH3 többek között pont azért is nagyobb, mert nagyobb akksit fogad, mint a többi mFT váz. Ennek megfelelően egy G3-hoz képest 2x annyit is bír egy akksival.Szerk.
Ja és adapter az meg eddig is volt és most is futnak hiba nélkül az mFT vázak FT üvegekkel. Minden működik, egyedül a sebesség az ami hiányzik és ez az amit egy PD szenzoros mFT váz adott esetben orvosolhatna.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Azért nem egészen.
Egy ilyen nagyobb mFT vázzal nem szűnnének meg a jelenlegi pici mFT vázak és nyilván ezekkel párhuzamosan kapnánk egy nagyobb modellt. Ez a nagyobb modell pedig inkább csak a komolyabb DLSR FT vázakat fogja kiváltani. Egy Oly E-3-hoz képest meg még egy GH3 is érdemben kisebb, de legfőképpen sokkal könnyebb.Szóval ez csak nézőpont kérdése. Aki eddig E-3-al nyomta az kapna egy olyan kisebb is könnyebb vázat ami nem csak a jól megszokott FT üvegeivel, de adott esetben a pici mFT üvegekkel tudna használni.
Akik pedig direkt a kis méretet keresik, azok meg nyilván ezután is a jelenlegi kisebb mFT vázakat fogják választani.
Szóval szerintem ez nem visszatérés, csupán a termékkínálat bővítése lenne.(Ami pedig a kisebb FT DSLR-eket illeti, azokat már rég kiváltották a jelenlegi mFT vázak.)
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz HollyBoni #29041 üzenetére
Ha csak kíváncsiságból ki akarod próbálni akkor lőj egy képet, majd ezután a gépet bekapcsolva hagyva kezd el az obit letekerni egészen addig míg meg nem szakad a kontakt a váz és az obi között. Mikor ez megtörténik akkor már az élőképen is látni fogod a korrekció mentes képet. Ilyenkor félig lecsavart gép elé fogott obival lőj még egy képet. Ha az ezzel a módszerrel lőtt 2 Raw-ot megnyitod LR-ban akkor az elsőn lesz korrekció, a másikon pedig nyilvánvalóan nem, hiszen ebben az esetben nem kerülnek exif-be bele a korrekciós adatok amit a LR is használ.
-
FEDman
addikt
válasz n.andras74 #29034 üzenetére
Akárcsak az Olympus.
Márkától függetlenül szinte az összes mFT obi szoftveres torzításkorrekcióra épül. De szerencsére ez nagyon ügyesen rendszerszinten megvan oldva. A torzítás korrekciójára vonatkozó adatokat mindig az objektívek tartalmazzák. És ezeket az infókat fogadják a vázak akárhogy is kombinálod a 2 márkát.
Azaz ha Pana vázra teszel Oly obit, vagy Oly vázra Pana obit akkor is az automatikus torzításkorrekció minden esetben gond nélkül menni fog. -
FEDman
addikt
válasz Elektrosokk #29064 üzenetére
Van ezüst színben is E-P2, konkrétan így néz ki:
A VF2 pedig az a nagy dudor amit a gép tetején látsz.
-
FEDman
addikt
Ne hagyd magad becsapni, amiről te beszélsz az szerintem a sima fekete E-P2 és egyáltalán nem ritka.
A fekete E-P2 ilyen szempontból becsapós. Az alja és a teteje mindig fekete, a középen végigfutó csillogó fém burkolat viszont néha feketének, néha sötétszürkének látszik, attól függően épp hogy esik rá a fény. -
FEDman
addikt
Abban tejesen igaz van Sebinek, hogy ha más nem is, de azért az obi kínálat már Sony oldalon is kezd szépen alakulni. Hogy ezek milyenek az már egy más kérdés.
A NEX-es obikat én alapvetően 3 kategóriába tudnám sorolni, úgymint nagyon gyenge, középszerű, valamint a 3db méregdrága Zeiss.Sokat fejlődött a NEX rendszer is, de nekem továbbra is az az érzésem, hogy sok szempontból félvállról veszik ezt a vonalat. És nem azért mert nem tudnának ennél többet/jobbat, csak az igazi profi vonalat az FF NEX-nek tartogatják. Ott majd biztos más lesz a hozzáállás is és már most biztosra veszem hogy az majd nagyot fog szólni!
Persze itt majd nem csak a szenzor mérete lesz igen figyelemre méltó, de a gép árazása is és akkor most nagyon finoman fogalmaztam.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Bennem néha megfordul a gondolat, hogy ki kéne próbálnom milyen egy NEX vázzal és egy 35/1,8-cal együtt élni. Csak hát én beépített EVF párti vagyok és mikor elkezdek számolgatni, hogy mennyibe fájna nekem a 80ezres G3-ast lecserélni egy EVF-es NEX-re akkor mindig arra jutok, hogy ennyi pénzt számomra nem ér meg egy ilyen kísérlet.
Ilyen téren kicsit úgy vagyok vele, mint te. Amíg a mirrorless fronton ekkora az áresés addig nem vagyok hajlandó százezreket kiadni egy nyomorult vázért.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Ilyen a Pentax Q7 ugyanazzal a vacak és nagy zoom obival Rawból konvertálva, már a nagyobb 1/1,7" szenzorral!
És ilyen egy Pana LX7 Lényegesen kisebb, fényerősebb és még sokkal szebben is rajzoló zoom obival.Szóval ha nagyon kísérletezgetni támad kedved akkor szerintem inkább keress egy ügyes kompaktot.
-
FEDman
addikt
Jól látod, egy 1/2,3" szenzoron a legjobb 50mm-es obi is sírni fog.
Ezen felül csak gondolj bele, mekkora "móka" lehet ekv. 275mm-en kereső és dönthető kijelző nélkül egy ilyen apró vázon magadtól eltartott gép remegő élőképén már pusztán csak az élességet állítani is. És akkor arról még nem is beszéltünk, hogy akkor lőj kézből ilyen körülmények között nagytelével éles képeket. -
FEDman
addikt
Ezzel egyet értek, de az 1/1,7" szenzor előnyeit jelenleg csak az LX7, P7700 és társai aknázzák ki, a Pentax Q meg jelenleg a K01-hez hasonlóan csak a hátrányok halmozására feküdt rá.
Ami a Fujit illeti ők úgy tudom a jelenlegi APS-C gépeikben Sony szenzort használnak, csak a spéci X-Trans elrendezéssel csavarnak rajtuk még egyet. No most ha ez így van akkor én szívem szerint azt nézném meg, hogy a Sony jelenlegi 1" 20Mp-es CMOS szenzora mire lenne képes, ha azt a Fuji kezelésbe venné egy ügyes kompakt gépben.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #29151 üzenetére
Most őszintén, mi a mondanivalója ennek a kommentednek?
Egyszer véded a NEX-et az obikkal kapcsolatban, aztán két sorral lejjebb te magad támadod. Egyszer azt írod APS-C szenzorra nehezebb jó objektívet tervezni, aztán utána megjegyzed, hogy azért a Samunak ez mégis összejött. Ehhez hozzátenném még, hogy a Fujinak is valahogy megy a dolog APS-C szenzorra is.
Meg sugallod, hogy nincs minden rendben a NEX obikkal kapcsolatos érték ítéletemnek, aztán nem sokkal később te magad kérdőjelezed meg, hogy tud e egyáltalán ennél jobbat a Sony, most akkor ez hogy is van?Nem mellesleg én mindig is azt mondtam, hogy szerintem ennél a Sony is többre képes, csak nem veszik elég komolyan ezt a vonalat. Ha a sokkal kisebb múltra visszatekintő Samunak megy ez akkor mennie kell a Sonynak is, csak akarni kéne..
Ami a mondandód elejét illeti, hát nem is tudom reagáljak e rá egyáltalán..
A Sony obik nagy többségét sose használtam. Hogy milyen az építésük, milyen az AF velük, milyen a stabijuk, ezekről tényleg nehezen tudnék komolyan nyilatkozni. Viszont ahhoz azért van szemem és kellő rutinom, hogy pár teszt képből is le tudjam szűrni, hogy adott obi optikailag mire képes.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Szerintem az FF NEX-nek próbálnak teret hagyni.
És ha már itt tartunk, az RX1 egy jó példa arra, hogy mire képes Sony, ha valamit tényleg komolyan vesz. És ugye mivel ez egy FF gép így azt se lehet rá mondani, hogy csak a kis szenzora miatt sikerült rá jó obit összehozni.Továbbá arra is jó példa az RX1, hogy nagyjából el tudjuk képzelni mennyire lesz majd drága az FF NEX.
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #29157 üzenetére
Nem hiszem hogy nagyon leegyszerűsítettem volna a helyzetet.
Ahogy írtam a NEX-es obikat én alapvetően 3 kategóriába tudnám sorolni, úgymint nagyon gyenge, középszerű, valamint a 3db méregdrága Zeiss.Hogy ne legyen nagyon leegyszerűsített fejtsük ki ezt akkor bővebben. Gondlom te se vitatod, hogy van pár kifejezetten gyengére sikeredett NEX obi. Az se vita tárgya gondolom, hogy a méreg drága Zeiss obik pedig jók. Ami vita tárgyát képezheti az az ami a kettő között van. Az én állításom szerint ezek között csak középszerű, értsd semmilyen szempontból nem kiemelkedő, azaz átlagos obik találhatók.
Ha ezek között szerinted van olyan ami minimum nem átlagos képességű akkor oszd meg velem hogy ebbe a kategóriába melyik NEX obikat sorolod.És hozzáteszem a középszerű, átlagból nem kiemelkedő obi nem egyenlő a szar, használhatatlan obikkal. Ilyet sose állítottam. Sőt, mint írtam is egy 35/1,8-al valószínű egész jól el is lennék. Attól hogy valami nem top kategóriás az még nem feltétlen jelenti azt, hogy adott esetben ne lehetne vele élvezni a fotózást.
-
FEDman
addikt
Hát madárfotózásra az adapterezett E-PM1-et szerintem nyugodtan elfelejtheted.
Mirrorless vonalon statikus madárfotókhoz is minimum egy Pana G5 + Lumix 100-300 ajánlott. Azzal már lehet szép dolgokat lőni.Ha viszont dinamikusan mozgó, pl. szembe repülő madarat akarsz AF-el lekövetni, akkor szerintem ne kerülgessük itt a forró kását, mondjuk ki, ilyesmikre azért nem ezek a gépek a legalkalmasabbak.
Sőt, ez még a legtöbb DSLR-nek is sok. Ez annyira extrém körülmény, hogy minimum egy 7D + profi tele obi kombináció az amivel már stabilan lehet hozni az eredményeket.Gondolom nem ilyen válaszra vártál, no de te választottál ilyen méregdrága hobbit.
-
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #29241 üzenetére
Mondod ezt nekem, aki a szembe futó kutyát is gyakran MF-el lövi meg?
Nem is kérdéses, hogy a madárfotók nagy részét akár MF-el is simán meg lehet lőni.No de akkor itt felteszem a kérdést, elolvastad azt is amire reagáltam? Az illető jelenleg is E-520-ast használ 70-300-al és elsősorban azért szeretne váltani hogy AF-el jobban le tudja követni a gyorsan mozgó madarakat. No most ha valaki jobb követő AF-et szeretne akkor annak ha nem haragszol nem a 300-as Sonnárt fogom ajánlani első körben.
Ha viszont megpróbálunk arra válaszolni amit kérdezett, akkor szerintem olyan nagy vita nem lesz közöttünk hogy a mirrorless gépek közül AF-ben előrelépést a jelenlegi felszereléséhez képest minimálisan egy G5 + 100-300 tudna jelenteni. És akkor még az is elsősorban S-AF-ben lesz jobb.
A 7D-s példával meg csupán arra akartam rávezetni, hogy mikor kevés pénzből szeretne egy olyan megoldást amivel AF-el a gyorsan mozgó madarakat is profi módon le tudja majd követni akkor..
Mondjuk úgy, hogy az elvárásai és a realitások nem feltétlen találkoznak. -
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #29249 üzenetére
Persze, a G3 is nagyon jó. Főleg olyan kis fix obi kedvelőnek, mint én.
Viszont a nagy és nehéz 100-300 alá már lehet kényelmesebb választás egy G5, már csak a kialakítása miatt is. -
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #29347 üzenetére
Hát azért klasszikus portré obinak kicsit rövid az az ekv. 67,5mm.
De még ha e felett szemet is hunyunk, még akkor is ott van, hogy a Samu vonalon a kötelező 30/2 mellé mi értelme van még egy 45/1,8-nak is? -
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #29353 üzenetére
Ha csak arról lenne szó, hogy egy "picit" hosszabb, akkor azt mondanám oké, de ez többek között súlyra is durván a 4x-ese az mZuiko 45/1,8-nak.
-
FEDman
addikt
Nem lehet mindent szenzor méretre levezetni, a Pana lapkák ilyen szempontból külön kategóriát képviselnek. Normál körülmények között hozzák az elvárhatót, viszont amint hosszú expora kerül sor egyből a szenzor méretükhöz mérten erősen alul teljesítenek.
Így lehetséges az hogy hiába van az LX7-ben kisebb szenzor, ha az a Sony-tól érkezik és emiatt a hosszú expot jobban bírja. Ehhez jön még a remek fényerős obi.Ez persze nem azt jelenit, hogy az LX7 ilyen szempontból egy csodafegyver, de hogy a Pana szenzoros mFT gépekkel szemben meglepően jól állja a sarat az biztos.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Nem hiszem hogy most meg fogom találni, de régebben valami bizonyíték félét is fel tudtak erre mutatni.
Mindenesetre az is elég beszédes, hogy az LX5-ben még a jól ismert multi-aspect-es 1/1,63" 10Mp-es Pana CCD szonzor volt, addig az LX7 már pont olyan paraméterű 1/1,7" 12Mp-es CMOS lapkát kapott, mint a szintén ekkora szenzoros Canon/Nikon kompaktok, amik viszont már jó rég óta Sony szenzorral futnak.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz Marseille199 #29371 üzenetére
Épp az előbb előbb tisztáztam ezt Parcival.
Sajnos mindkét gyártónak van 45/1.8-a és mivel te nem jelezted, hogy melyik 45/1,8-ról írsz így azt hittem a Samu kínálatát sorolod, mint lehetséges portré alternatívákat. Azóta viszont már tisztáztuk, hogy valójában az Olympus obira gondoltál és így már mindjárt a helyére is került minden. -
FEDman
addikt
Valójában a multi-aspect megmaradt az LX7 esetében. Ettől függetlenül a történet tényleg hasonló, mint a GH3 esetében. Mivel itt egy picit kisebbre cserélték a szenzort így logikus lett volna, hogy itt is elhagyják ezt. Az LX7 esetében azonban mégis megmaradhatott. Ez úgy lehetséges, hogy a korábbi felületnél kisebb területet használnak. Ha megfigyeled ugyanazt a 12Mp-es 1/1,7" lapkát használja mint gyakorlatilag az összes ilyen mai kompakt, viszont ezekkel ellentétben az LX7 egyszerre mindig csak 10Mp-elt használ.
Azaz a multi-aspectet úgy tudták megtartani, hogy a nem szélesebb Sony szenzoron belül mozognak képarány váltáskor és annak teljes felületét sose használják ki teljesen. Ez azt is jelenti, hogy az LX7 valójában a hagyományos 1/1,7" szenzoros kompaktoknál egy hangyányit kisebb felülettel dolgozik.
Ez minimális veszteség, főleg annak fényében, hogy a Sony szenzor bőven jobb annyival, hogy ezt simán túlkompenzálja. Ezt akár a GH3-nál is eljátszhatták volna, csak akkor a jelenlegi obik látószöge beszűkült volna egy kicsit és ezzel pont a lényegét vesztette volna el az egész.
LX7 esetében viszont ez nem járt ilyen hátrányokkal, mert itt az elődhöz képest egy teljesen újratervezett, a kicsit kisebb szenzorfelülethez igazított objektívet alkalmaztak. -
FEDman
addikt
Ha jól emlékszem az E-P3 új korában 270e Ft-ról indult, na erre mondjuk mi hogy rohadt drága volt. Különösen azért volt ez fájó, mert olyan túl sok érdemi újítást nem hozott az E-P2-eshez képest. Szemben mondjuk az E-P5-tel, ami viszont szinte minden porcikájában komoly előrelépést mutat az elődökhöz képest.
De persze ennek van rád nézve pozitív vonzata is, ha tetszik az E-P3 akkor szerintem nyugodtan nézhetsz E-P2-t is. Azt biztos olcsóbban megkapod és szinte ugyanaz. -
FEDman
addikt
Igaz, AF-ben van elvileg különbség. Viszont én ma már kétszer is meggondolnám, hogy vegyek e régi szenzoros Olympus vázat. De ha mégis akkor meg már egyrészt legyen pofátlanul olcsó, másrészt nyújtson valami egyéb területen pluszt. Az E-Px vázaknál ez lehet mondjuk az építési minőség. Egész más ezeket a vázakat akár csak kézbe venni is, mint egy E-PM2-est.
-
FEDman
addikt
válasz madgie #29443 üzenetére
Én ezt egy kicsit más irányból közelítem meg, szerintem csak az a lényeg, hogy a forma és a kép mondanivalója összhangban legyen. Azaz lehet finomtól a kifejezetten durva utómunkáig sokfélét alkalmazni, lényeg hogy az ne legyen öncélú.
Például gyakran látni kifejezetten békés nyugodt tájképeket elképesztően ideges és durva széthádéerezett utómunkával, na ezeknél mondjuk én nehezen találom a harmóniát.De ugyanez igaz ám a kompozícióra is. Sokan gyorsan megtanulják az alapvető kompozíciós elemeket, csak aztán ezeket valahogy sehogy se sikerül értelmesen alkalmazni. Az aranymetszés pl. egy tényleg működő dolog, de ettől még nem lehet minden képre automatikusan ráhúzni. Vagy ennél még szemléletesebb példa az átlós kompozíció. Ezt is sokaknál látom, hogy kényszeresen használják szinte bármire, függetlenül attól passzol e az adott kép hangulatához, mondanivalójához vagy se.
Röviden is tömören egy fotósnak rengeteg eszköze van amivel játszhat és szerintem nyugodtan lehet is használni szinte bármit, lényeg hogy az ne váljon önkényessé.
-
FEDman
addikt
válasz madgie #29449 üzenetére
Kedvencem az volt mikor egy tanfolyamon egy rutinos öreg operatőr feltette a csoportnak a kérdést:
- Mi a helyes expo?Erre lázasan elkezdtek magyarázni középszürkéről, kiégésről, bebukásról, stb. Ilyenkor az öreg mindig türelmesen egy cinkos félmosollyal végigvárta a sok okosságot, majd mikor mindenki befejezte csak annyit válaszolt:
- Nem, a helyes expo az amit az operatőr annak gondol!Bár ez így elsőre viccesen hangzik, de mégis sok igazság van benne. Hiszen ha a mondanivaló azt kívánja akár az alul- vagy a túlexponak is meglehet a maga értelme.
-
FEDman
addikt
És ha már kompakt..
Mi folyik mostanában a Hasselblad háza táján, kiírtak a mérnököknek egy házi pályázatot, hogy kit tud meglévő Sony fényképezőgépek köré a legrondább dizájnt tervezni? -
FEDman
addikt
válasz OPiiPO #29492 üzenetére
Talán már írtam itt korábban, hogy ezek a mirrorless gépek nem csak a kompaktoknak, de akár a DSLR rendszereknek is lehet alternatívája. Azaz a nagyon széles érdeklődési kört fednek le és ennek megfelelően ez az mFT topik is igen nyitott sok mindenre. Így aztán szerintem semmi gond azzal ha itt néha téma a kompakt, vagy akára DSLR rendszerek is.
Persze nem mindegy, hogy milyen arányban, de én hiszem hogy eddig nagyon átestünk volna a ló túloldalára. Egyszerűen csak nagyon széles az érdeklődési köre az ide járó embereknek. -
FEDman
addikt
Amúgy önmagában ez a grip nem csúnya, meg hát a fát is szeretem.
Csak hát ez nekem olyan, mint egy Rolls-Royce hűtőmaszkja, ami elképesztően gyönyörű és tekintélyt parancsoló. Legalábbis egy Rolls-Royce-on. Viszont ha ezt a maszkot valaki kiragadja a közegéből és egyszerűen ráakasztja egy mezei Nissanra akkor ugyanaz a csodálatos elem maga lesz a megtestesült gagyi.
Ne valami ehhez hasonló "harmóniát" érzek itt is."The price is expected to be between $1,600-$3,200 depending on the selected materials."
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
Mélységélességre hozza a papírformát.
Ilyen téren az mFT nehezen tud versenyre szállni az FF gépekkel. Főleg ha azonos rekeszen vetjük össze őket. Viszont APS-C-vel szemben itt elég rendesen állja a sarat. Érdekes például, hogy az Canon 50/1,4-nek 2/3 EV rekeszelés mellett is lágyabb képe van, mint a kis mZuikonak nyitott rekeszen. Ráadásul bokeh-ban meg a Canon a keményebb. E kettő miatt nem jön ki olyan látványosan a nagyobb szenzor előnye.
Az FF gép ellenben ezt már megoldja izomból.Ha megvan a 20/1,7 kontra FF 40/2,8 összevetés akkor jöhet az is, ha mást nem érdekességképp én szívesen látnám azokat is.
-
-
FEDman
addikt
Egy érdekes kombináció:
Pana G6 + Samyang 85/1,4-gyel. Mindez Metabones Speed Boosterrel. Azaz ez így olyan, mintha egy 60/1,0 lenne a gépen.
Szívesen kipróbálnék egy ilyen felállást a G6 remek keresőjével, focus peakingel milyen.
Persze nem kicsi, de ha azt vesszük, hogy ez látószögben és mélységélességben is nagyjából azt hozza, mint egy FF váz 135/2 obival akkor már nem olyan vészes, nem?
-
FEDman
addikt
válasz Mr.Csizmás #29721 üzenetére
Egy Canon 6D + 135/2 meg még ehhez képest is a duplája.
No de nem is azt írtam, hogy ilyet tervezek venni, hanem csak hogy szívesen kipróbálnám.
-
FEDman
addikt
Na végre, így néz ki egy felépítés szempontból tökéletes m43 gép!
Már nem is tudom hány éve várok már egy ilyenre..
Már most imádom!
De hogy hű legyek önmagamhoz és ne menjek el kritika nélkül mellette, azt is meg kell mondjam, hogy ez így igen csúnyácska.
Egyáltalán nem hozza a Pana L1 szemet gyönyörködtető letisztult formavilágát. Kicsit olyan aránytalanul darabos az összkép. Főleg ebben az ezüst/fekete színösszeállításban.
Remélhetőleg lesz full feketében is, úgy már sokkal emészthetőbb lesz. Vagy legalábbis nekem mindenképpen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- nVidia tulajok OFF topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Gaming notebook topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Battlefield 2042
- Diablo IV
- További aktív témák...
- Nikon P1000 szuperzoom szörnyeteg eladó, 50 ezer Ft extrával, 1 év TriPont garival
- Sony Alpha 7R II Body ILCE-7RM2 Sony FE 50mm f/1.8 (SEL50F18F) Tamron AF 28-75mm f/2.8 Di III RX
- FUJINON XF 10-24MM F/4 R OIS OBJEKTÍV
- GOPRO Hero 11 BLACK Creator Edition - 5.3k akciókamera - vadonatúj, bontatlan
- Sigma 23mm f/1.4 DC DN (C) Sony E objektív
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen