Új hozzászólás Aktív témák
-
Lassú Víz
őstag
válasz sticky35 #78010 üzenetére
Naponta bejársz több MM üzletbe, és elhappolod Studi orra elől
Aztán megírod a csencselősbe, hogy mit nem vehetünk már megA mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Grga_Pitic #78098 üzenetére
Ott se minden üveggel, az meg végképp érthetetlen számomra, hogy miért függ objektívtől az összefűzése a képeknek?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz t72killer #78237 üzenetére
HSS: én is azt hittem, de nem. A vaku folyamatosan fenntartja az ívfényt amíg a zár lefut. Ezért van az, hogy HSS módban a vaku fényére és a környezeti fényre egyaránt hat a záridő, míg normál módban csak a környezetire.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz t72killer #78239 üzenetére
1/320-on ugyebár a fentebbi módszerrel fullos a villanás.
Nem, illetve vaku függő. TTL nincs, az evidens, de a manuális vakuk vagy a manuális módba kapcsolt rendszervakuk is vezérelhetőek. Persze azt már te tudod, hogy milyen távolságból képes elvillantani egy slave vakut a vázon lévő, és milyen tokban mennyire nyomkodhatóak a gombok, ha változtatni kellene a villanás erősségén.
Nem biztos, hogy kell neked a rövid záridő. Javaslom a scantips oldalt, nekem sok helyzetet és fogalmat sikerült tisztázni, ahogy olvastam. Főleg az volt meglepő, amikor lefotózták a 24000-es fordulatszámmal pörgő flex korongot normál és HSS módban.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz t72killer #78247 üzenetére
Annyi pénzt m4/3 rendszerre is könnyen el lehet tapsolni, ha van miből.
Deadpapa: lehet jutányos áron jutnék hozzá, de jól nem járnék az biztos. Asszony páros lábbal rúgna s**gbe, és az még a legenyhébb következmény volna.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz #21123072 #78320 üzenetére
Minden új cucc baromi drága. 700 USD egy Pana LX10. Ha ehhez viszonyítom, már nem is tűnik olyan soknak egy zászlóshajó gépért a 2000. Persze vevőként meg nagyon sok. Így aztán lenyelem a békát, és ki fogom hagyni ezt a generációt. Talán majd az Mk III, vagy ahogy elnézem a mostani szokásaimat egy telefon...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz t72killer #78343 üzenetére
Nézz be a 43humorsra, úgy néz ki volt egy kis technológiai megegyezés az Oly meg a Pana közt. Pl. videóért stabilizátort, de a 4k 4-2-2 10bit videót az Oly csak a HDMI porton nyomja ki. A GH5 meg lehet továbbra sem lesz PDAF-es, mittudomén.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz barrasz #78449 üzenetére
Használok, de inkább csak használtam. A tükrös rendszerből maradt az ami mindenképpen nagy és nehéz, pl. a fényerős teleobjektív adapterezve. Igazán ahhoz választottam a MILC vázat is, PDAF-et támogató E-M1. Még megvan a tükrös váz is, de alig veszem elő.
A helyedben először a Canon M5-öt nézném meg, és csak utána másik rendszert.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz t72killer #78484 üzenetére
Meglátjuk azokat az árakat. Szerintem a változtatás jogát fenntartják, és arra alapoznak, ha már náluk van a megrendelő, hátha ott is marad a tényleges áron. De kívánom, hogy ne dráguljon az Mk I nyitó árához képest, csak szerintem nem így lesz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz csurgoi #78530 üzenetére
Kb. a fele. Olyan, mintha 70-est tennél FF vázra. DOF meg pont a kétszerese lesz, tehát képalkotás szempontjából 70, f5.6. Csak több fényt enged be, ezért négyszer alacsonybb ISO-ra vagy négyszer gyorsabb záridőre van szükséged. Ha marketingesen akarom megfogalmazni, akkor tesz lehetővé
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #78543 üzenetére
"This Micro Four Thirds camera is pictured here with a 42.5mm F1.2 lens.
Its field of view is equivalent to an 85mm lens on Full Frame, so it can be thought of as an 85mm equivalent F1.2 lens.
However, it can also be useful to understand the depth-of-field it can offer. As we've seen, it can also be thought of as an 85mm F2.4 equivalent lens."
Nem ugyanezt írtam más számokkal? De. Ennyi.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #78556 üzenetére
Számon kéred rajtunk a cikk elolvasását, aminek a 4. oldalán az Equivalent exposures fejezetében le van írva amit állítunk.
Innentől kezdve feladom, csatlakozom Studihoz.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Dolphin #78568 üzenetére
Sajnos az egész fonalat elrejti, nem csak a tiltott felhasználót, mint pl. az index fóruma. Ez roppant "hasznos" amikor olyan hozzászólás is megy a levesbe, amelyik egyben több másikra is reagál. Ergo használhatatlan.
Megreklamáltam a megfelelő fórumban, és megkaptam a beosztásomat, hogy tanuljak meg szelektíven olvasni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
az a gond, hogy ha valaki a válaszba beletesz másoknak írt dolgokat is, az elvész. na, ezt kell megoldani.
Azt hiszem ilyenkor szokta megkérdezni a dzsinn a viccben, hogy hány sávos is legyen az autópálya?
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Terminus_ #78635 üzenetére
Ezt csak úgy tudom elképzelni, hogy az objektívek ismerik a saját korrekciós adataikat és le tudják kommunikálni a vázzal. Másképp minden új objektívnél lehetne a vázak szoftvereit frissíteni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mercutio_ #78639 üzenetére
Tudtommal az Olympus vázak nem szedték ki a CA-t, talán az E-M1 volt az első (vagy megkapta firmware frissítéssel) amelyik igen. A Panákat te jobban ismered.
Tartom az álláspontomat, hogy szerintem az objektívben van a profil, és ezt le tudja kommunikálni a vázzal, sőt a raw képekbe is belekerül. A Lightroom sem szokott frissülni új MFT objektívek okán.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz hibavissza #78743 üzenetére
Vegyél egy FF gépet, és légy vele boldog. Csak kérlek hagyj minket hülyén meghalni!
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz pandur99 #78801 üzenetére
Nyilván nem ez a kérdés. Ha megnyomod a szenzort és elbazseválod vele a stabit, ezek után bemész, hogy izé... nem stabilizál, ráadásul a szervizben meg is találják a szakszerűtlen beavatkozás nyomát, akkor a gari ugrik.
Sőt, az Olympus még azt is deklarálja, hogy ha valaki szétbarmolja a cuccot, akkor utána visszautasíthatják a fizetős javítását is.
Lenspen szenzor tisztítót tudom javasolni. A legtöbb szennyeződéssel a körtepuma megbirkózik, ami meg ragaszkodóbb, azt finom, óvatos mozdulatokkal el lehet távolítani az aktív szenes fejjel. Ha valami még ennél is ragaszkodóbb szennyeződés, akkor azt szerintem is célszerűbb inkább a gyártói szervizre bízni.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Muerte68 #78921 üzenetére
Az utolsóban összehasonlítja a 14-42 EZ-t és a 12-50-et. Képminőségre jobbnak hozza ki a 14-42-őt egy kicsivel. Itt meg eléggé általános vélemény az, hogy az EZ 14-42 gyengébb mint a sima. Ezeket a képeket a tartalma adja el, nem az obejktív rajzolata. Meg kell nézni a 60-as makrót ugyanott, 12-40 tesztjét, vagy a fixek tesztjeit szintén tőle. Az tényleg látványos különbség lesz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz beginnerguy #78967 üzenetére
Tippek: live view boost vagy éjszakai felvétel, esetleg SOVF.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz beginnerguy #78970 üzenetére
Ez a bejövő fénytől függ. Most a szobában villanyfénynél a 25 1.8 alig késik, az f/sötét 12-50 meg erőteljesen. Gondolom az sem mindegy, hogy milyen a vetített kép mélységélessége.
[ Szerkesztve ]
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Ennyi. Csoda, hogy éhen nem halak. Telítődött a piac, és a fogyasztók sem dőlnek már be néhány +megapixelnek vagy minden eddiginél jobb kontrasztaránynak, mert elég jó a régi is. Őszintén szólva E-M1 tulajkánt én sem gondolom úgy, hogy nincs élet az MkII nélkül.
Pl. szerintem elég érdekes lehetne egy monokróm kamera piacra dobása. Nincs interpoláció, minden pixel minden fotont megkap. Nemrég nézegettem a P9-es mobil tesztjét. Hát ha hasonló különbség lenne elérhető a nagy szenzoros gépeknél mint ott a színes és monokróm között, tudna érdekelni a dolog... A Leicát hagyjuk, sem lottónyertes sem politikus nem vagyok.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz silmatauki #79059 üzenetére
Nekem csak az nem megy a fejembe, hogy ha tényleg csak a VÁM-ról van szó, akkor a gyártók miért csinálnak egy pénzügyi kérdésből lételméletit? A Pana úgyis szétbuzerálta a típusszámokat, dobjanak piacra egy GX81-es videokamerát, ha annak kell hívni egyáltalán, oszt' problem solved.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Studi, minden kib***tt drága. Jó kompaktok 200-tól kezdődnek és akár a 400 ezret is elérheti egy 1''-os gép. Ők léptek egy merészet, én meg azt mondom, hogy nincs annyi plusz az új cuccban, hogy nekem megérje azt a kb. 400 ezret, amiért cserélni tudnám.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz madgie #79235 üzenetére
Hát majd megint előbb gondolkodunk és csak utána exponálunk. De átlagos használat mellett bőven hamarabb cserélnek azért vázat mert vágynak valamire, ami az újban benne van, mint azért mert tönkrement.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Dolphin #79321 üzenetére
Nem ezen múlik, hanem a felhasznált anyagokon, a technológián és egy pixel felületén.
Ha alacsonyan kezd a nativ ISO, akkor hamarabb veszik bele a zajba a kevés fényes kép. Tehát le kell mondani az ISO csillióról. Márpedig a legtöbb ember számára fontos a rossz fényviszonyok közti képalkotás. Buli a haverokkal a kocsmában, gyerek fellépése valamilyen zárt térben, séta a kedvessel holdfényben + FB poszt stb.A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
A PASM módokhoz tartozó beállításokra egyenként emlékszik a váz. Ha nincs letiltva az SCP panelen (OK gombra, ha jól állítottad be, vagy többnyire a jobbra léptető gomb is felhozza a vaku vezérlési lehetőségeket), akkor villannia kellene. Ellenőrizd, hogy a záridő nem gyorsabb-e mint a vakuszinkron. Több ötletem nincs.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Azt nem tudom, hogy így működhet-e. Az Olympus ojektívek frissítéséhez win PC vagy MAC, net kapcsolat, USB kábel és egy Oly váz szükséges fullos akkuval, mert ha közben lemerülne az akku, akkor a frissített cucc tégla. A frissítést végző program meg jön az Oly Viewerrel együtt.
A Pana SD kártyás módszere univerzálisabbnak tűnik. Ha a szervizben díjköteles lenne, akkor szerintem találsz itt valakit, aki kisegít a te felelősségedre.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz frankstork #79372 üzenetére
Elővesszük az A7r-t meg a Sigma Art 50 f1.4-est. Ja, nem.
Két megoldást tudok elképzelni. Az első, hogy elfogadod a rendszer képességeit és nem a háttérmosodával próbálsz meg versenyezni. A második a PS. Egy vagy több képből. Utóbbi esetben focus stacking, csak pont ellentéte céllal, mint amiért makrónál szokás.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz Mercutio_ #79388 üzenetére
Pont fordítva. Az a kisebb szenzor előnye lenne a nagyobb DOF miatt, ha nyitod a rekeszt.
De mivel a portrézás egyik ága arról szól, hogy legyen papír DOF, a rekesz marad nyitva, a záridő, ISO nem változik, és a nagyobb szenzor jobb zajtűrése és/vagy felbontása előny. Másik esetben ott a műterem stúdióvakukkal, FF szenzor mellé sokszor f11, f16 rekesz simán megy, mert az éles kép a cél. Ezt simán hozza az m4/3 is f5.6, f8 rekesszel.
(#79389) csurgoi: C-AF felejtős. Az csak annyit jelent, hogy nem áll le a hunting akkor sem, ha megtalálta a legkontrasztosabb pontot, hanem tovább keresi hátha van jobb. Próbálkozhatsz a 12-50 új firmwarével, állítóllag pont ezen javít.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz enterlaci #79478 üzenetére
Egy nagyobb többnyire elég. Ha nincs fehér mennyezet és fal, akkor egy Lambency diffúzorral csinálhatsz egy alacsony "mennyezetet". A YN is kioldható a kis vakuról (slave mód), csak nem lesz TTL.
A manuális vaku inkább beállított képekhez lesz jó, az elkapott portréknál alig fogsz jót villantani. Kivéve, ha fix objektívet teszel fel és mindig egyforma távolságból képelsz.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz enterlaci #79484 üzenetére
Amit te találtál, az egy Cactus vaku, nem?. Kioldónak meg ez van hozzá: http://www.cactus-image.com/special/Cactus-V6II-HSS/
Vagy két olyan kioldó segítségével bármit bármivé a támogatottak közül. A YN660 már 6 vakucsoportot tud távvezérelni, ha akarod villan az is ami a vázon van, ha akarod csak Tx. Persze kioldónak bazi nagy Egy összetett vakus világításnál nem hiszek a TTL-ben. Annak az a lényege, hogy pont te döntöd el, hogy hová mennyi fény jusson. Vakuval, derítőlappal, fekete felülettel. És akkor ehhez jön a sokféle fényformáló. Igaz, olyankor nem te leszel a száguldó riporter. Arra kell a TTL vaku. Az viszont jól jön, hogy nem kell minden vakuhoz odaszaladgálni, ha módosítani akarod a fényerejüket, ezt megoldják a jobb manuálisok elvileg akár 100 m-ről is. Az optikai távvezérlés, amibe beleragadtak a gyártók, meg csak pár méter áthidalására képes. A fentiekhez hozzátartozik, hogy egy rendes modellfényes stúdióvaku az igazi ha kreatívkodni akarsz. Részben mert látod a kialakuló fényviszonyokat, részben mert a modellnek is jobb, ha nem a semmiből durran az arcába a vaku exponáláskor.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
-
Lassú Víz
őstag
válasz enterlaci #79555 üzenetére
Rosszul értelmezed. 1/250 sec az az érték, amíg a zár a teljes érzékelő előtt nyitva van, tehát egy rövid fény impulzus mindenhová hat. Amikor ennél gyorsabb a záridő, akkor a zár lefutása idejéig a vaku kvázi folyamatos fényt ad, ez a HSS mód. A fény folyamatos jellegéből adódik, hogy nem képes mozgás kimerevítésére, és ha csökkented a záridőt, egy darabig a vaku fénye növekszik, azután a munkatáv csökken.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
válasz sza.sa #79574 üzenetére
A két legfontosabb:
Super Control Panel: be
Automata WB meleg színek: kiA magam részéről a zajszűrőt is ki vagy gyenge álláson szoktam hagyni. Fontosabbak a részletek, és szerintem nem dolgozik olyan szépen mint az erre specializált programok.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Lassú Víz
őstag
Több hete ennyi a mintaboltban 3 év garival. A listaára meg sosem volt 170. Ez azt hiszem mindent elmond a black friday kapcsán kialakult néphülyítésről.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen