Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz Ijk #46746 üzenetére

    [link]
    Én "közel vagyok a tűzhöz", még messzi vagyunk ezeknek a bevezetésétől.
    A probléma per pillanat az (fél éve néztem utoljára utána), hogy bazi könnyen blokkolnak egy ilyen kamiont útközben és kirámolják (megtörtént eset).
    Ezek konvojokban haladnak (első kommunikál a hátsókkal) sokkal kisebb követési távolságot tartva, tehát kb. majdnem egybefüggő vonat és így sokkal kisebb a fogyasztásuk.
    A másik, hogy minden rakodóhely más, és ezt nem tudják rendesen kezelni, ezért ha nincs mindenhol ugyanaz a rendszer (mint pl. töltőállomásoknál), akkor a fel/lerakodáshoz, vagy per pillanat inkább az autópálya felhajtásig és autópálya lehajtástól kell egy-egy sofőr továbbra is.
    Amúgy igen, nem rossz az ötlet, mert egy nemzetközi fuvarozásos kamion átlag 10-12ezer km-t megy havonta, ezt meg lehetne 3szorozni + sofőrköltség 0 vagy minimális (lásd fentebb) + ugye a bevétel is 3szorozódhatna. Ha mindezt tennék elektromosan és saját töltőoszlopaik lennének amiket napelemmel működtetnek, akkor meg végképp poén lenne az egész, DE ez ugye egy árversenyt generálna idővel, tehát a szállítási díjak szépen majd lecsorognak, hiszen az önköltség sokkal alacsonyabbá válhat idővel, ez pedig a végső fogyasztóknak lesz a tuti egy olcsóbb szállított termék képében.

    Az a cég, amelyik először letesz egy működő rendszert az asztalra, az biztos kasza, de a fuvarozócégeknek kb. tökmind1, mert csak megveszik a polcról a terméket és alkalmazzák mindenütt. Aki pedig először rendel be ilyet, ugyan lesz vmennyi piaci előnye vele (de gyerekbetegségek is jobban előjönnek vele), viszont biztos h sokkal drágább lesz számára a beruházás, mint a később belépőknek.

    A tesla önvezetése azért is jó (vagy lesz jó ha tényleg A-tól Z-ig önvezet), mert nagyon sok adatuk van, amikből fejlődhetnek, és ez nem csak autópályára vonatkozik, tehát esélyesen náluk lesz meg először az a technológia, hogy az "univerzális" önvezetésük által egyből tarolhatnak teherfuvarozásban, városon belüli áruszállításban, taxik közt és autókölcsönzőknél is. Szóval minden területen. Csak a járművek méretéhez kell hozzáhangolni a rendszert :)

Új hozzászólás Aktív témák