-
GAMEPOD.hu
Mibe tegyem a megtakarításaimat? Összefoglaló!
Új hozzászólás Aktív témák
-
vnorbi
aktív tag
válasz PredatorZoli #48992 üzenetére
Ha lesznek új BÉTa piacos ETF-ek, először valószínűleg itt fognak megjelenni:
https://www.bet.hu/oldalak/beta_piac#etf
Amíg csak hírek (reklámok) vannak, addig szerintem fölösleges brókereknél próbálkozni.
-
Kobe
veterán
Trading212nel masnal is cseszekedik az order feldolgozas?
-
net91
senior tag
Sziasztok,
A MÁK-nál TBSZ-en lévő állampapírban lévő megtakarítást szeretném az RC-hez átvinni és ETF-be befektetni (szintén TBSZ számlán).
Kérdezem, kogy szerintetek az állampapírt a MÁK-nál váltsam vissza, vagy a TBSZ számla transzferálása után az RC-nél?Az ember feláldozza az egészségét, hogy pénzt keressen. Aztán feláldozza a pénzét, hogy visszaszerezze az egészségét. És mivel olyan izgatott a jövőjével kapcsolatban, hogy elfelejti élvezni a jelent; az eredmény az, hogy nem él sem a jelenben, sem a jövőben; úgy él, mintha soha nem halna meg, és a
-
Lex Icon
senior tag
Elektromos autóban érdekelteknek:
Egy szuperhatalom szép csendben élesíti fegyvereit a közelgő elektromosautó-háborúra
A BYD részvényei nem vehetők US tőzsdén? Nem találtam rendes US tőzsdei tickert. -
travix
aktív tag
Valaki tudja mi van akkor ha a Random Capital töröl egy részvényt a kínálatukból, de nálad van belőle?
[ Szerkesztve ]
-
entrex
újonc
válasz PredatorZoli #48992 üzenetére
Én rákérdeztem az Amundinál a kapcsolat oldalon keresztül mi a helyzet, már egy hete.
Nem kaptam választ.[ Szerkesztve ]
-
entrex
újonc
Csak érdekesség képen tenném ide.
Ami drágává teszi:
Vételi jutalék: 5,00%
TER: 1,77%[ Szerkesztve ]
-
Stanlee
őstag
válasz Lex Icon #49018 üzenetére
Hat, paran tutko belevettek.
Frankfurt amugy nem rossz, euroban van es eleg nagy a napi kereskedes, tehat nem egy otc. Ami elkepeszto, hogy a BYD mennyire nagyot ment. Es valoszinuleg menni is fog tovabb.
“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany
-
aujjobba
addikt
A Zoom videokonferencia cég ticker-je ZM.
Volt is ebből kavarodás anno.
A ZOOM ticker egy teljesen másik céget takar.[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
Ixion77
őstag
"Az EV piac durva ami folyik "
Engem kísértetiesen emlékeztet a dotcom lufira. Itt egy új technológia (anno internet, most EV), aminek nyilvánvalóan nagy jövője lesz, ezért ész nélkül mennek egyre feljebb az árazások olyan cégek esetében is, amelyeknek a létezése is erősen kérdéses hosszútávon. Egyszer majd elérjük a csúcspontot, aztán jön a visszazuhanás a realitások talajára. Feltételezem hogy akkor, amikor valamelyik népszerű EV cég csődöt jelent. Már nem emlékszem hogy a dotcom-kor mi volt végül ami kipukkantotta a lufit.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
veterán
válasz Ixion77 #49030 üzenetére
ez a szép benne, hogy maga a technológia mondjuk 100+ éves a körítés a lényeg, és a szoftverek amiket használnak, az adatok amiket összegyűjtenek, az igény amit generálnak az extra infrastruktúrával (pl. nem csak sima töltők, de csereakksi telepek, amivel 10 perc alatt ismét fullon vagy). nekem az az érzésem, hogy még csak kapargatjuk, mit is lehet kihozni az egészből, és akkora benne a potenciál amit felmérni sem tudunk.
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
BeZol
őstag
válasz bandus #49031 üzenetére
Zöld technológia (ha épp zölden gyártják), ami trendi.
Átlagemberek többségének tökéletes lesz egyszer, ha megfizethető áron lesz normális méret (a hatótáv szerintem már rendben van a 60+ kWh akksikkal).
A megújulós technológiák használata miatt a decentralizáltságnak is jót tesz (kb minden sarkon lehet töltő + otthon is tölthető, ill. akár a kocsiról is lehet árammal ellátni a házat).
Carsharing is egyszerűbbé válhat vele.
Az önvezetés fejlődésével a végén már kormány sem kell, és ezt biztos h meg lehetne oldani belső égésű járművel is, de ugyanakkora külső méret mellett nagyobb tér áll egy elektromos autóban rendelkezésre. (meg amúgy sztem egyszerűbb és olcsóbb is elektromos autót legyártani és még talán megtervezni is, csak az akksi ára a húzós)
Tehát amikor az önvezetés végre tényleg önvezetés lesz, akkor elérkezünk oda, hogy taxik sofőrök nélkül, saját autónk gombnyomásra elénk jön és hazavisz mikor akár full részegek vagyunk, vagy szimplán úgy járunk munkába az autóval mintha egy személyre szóló tömegközlekedést használnánk (nyugodtan lehet olvasni, készülődni még a kocsiban, nem terhel le a vezetés), továbbá az áruszállításban is önvezető kamionoké lesz a főszerep (csak ne pakolják ki őket útközben), ahol egy tetemes összeg pont a kamionsofőrök bérezése... Na az kb. teljesen mehetne a levesbe (meglátjuk, hogy pl. ki-bepakolás mennyire megy, ill. önvezetés csak autópálya, vagy A-tól B-ig lesz-e egyből), ami pedig teljesen átrendezi a világot majd (de itt első körben hidrogéncellás kamionokra számítanék, az akksik túl sok hasznos terhet elvesznek).Esélyesen sok sofőrös állásnak lőnek a belátható jövőn belül (én már biztos el kezdeném képezni magamat másik vonalon), a szállítási költségek pedig számottevően csökkenhetnek majd idővel, ami pedig olcsóbb termékeket jelenthet a hétköznapi emberek számára
Aztán mostanság kb. hetente olvasom h melyik ország épp melyik évben tiltja be teljesen a belső égésű autók forgalmazását, talán Norvégia 2025, sok ország 2030 és 40 között, és a hagyományos autógyártók tulajdonképpen bealudtak, és a semmiből felnőtt melléjük (értékben túl is nőtte) egy Tesla (darabszámban van még hova nőnie), és hát igen, az "új" további Teslákat árazza a piac (sztem is lufi, ami nem baj, amíg a lufi fújódik és nyer rajta az ember, csak kipukkadáskor ne legyen pozink!), és ugye látjuk, hogy hatalmas igény lenne normális árú/méretű/hatótávú elektromos kocsikra, és minél több lesz a szereplő, ez annál jobb a vásárlónak, és annál rosszabb a gyártóknak, hiszen beindul az árverseny, esnek a profitok, amit a db-számmal kell ellensúlyozni (meg ktg.-csökkentésekkel + optimalizációkkal), aztán majd lesz egy pont, amikor már az átlagautósok is megvették a kocsikat, már látni h túlzott kapacitások épültek ki, akciókra és árengedményekre készülnek a gyártók, mert nincs elég vásárló, és ha emellé még vmi durvább keresletcsökkenés is társul (bármilyen okból, legyen az covid-2030), akkor ott már garantáltan vége a lufinak, sőőőt, már esélyesen mikor halvány csírája is látszódik a fenti végeredménynek, na az lesz a lufi vége sztem (ha elmegy egyáltalán addig).
-
DanielLong
senior tag
SEMIOFF: A Humble Bundle legfrissebb ebook csomagja épp a befektetések világából válogat: LINK
[ Szerkesztve ]
-
-
Lex Icon
senior tag
-
Brandynew
őstag
Tegnap óta 620 ezer Ft-ot kerestem a Ripplével. Most jön a nagy döntés, hogy tartsam-e bent vagy adjam el és örüljek az év végi "bónusznak" Beszéljetek le a megtartásról.
[ Szerkesztve ]
-
Brandynew
őstag
válasz Peter.70 #49040 üzenetére
Egy kriptovaluta: https://ripple.com/
940 ezer Ft haszonnál kiszálltam. Most megint 201 Ft körül stagnál az árfolyam, lehet venni kéne...
-
Zoty4
őstag
szeretem a scifit, miért nem már egyből ionhajtómű. Majd amikor gurulni fog a közeli!!! jövőben stabilan egy autó a nagy bejelentések tárgyával, nem úgy mint a nikola a lejtőről lefele na majd akkor látom értelmét ilyen mértékű emelkedésekre.
De ez is alsóhangon 5-10 év.De akkor se életszerű hogy a xpeng 4x 1 hónap alatt. napi szinten megy 30%ot
Ilyen noname márkák mint nio 75milliárd és xpeng 47milliárd meg már egy komolyabb autógyár fiat crysler 24 milliárd nál 2-3x nagyobb marketcappel rendelkezzen, egyszerűen sírni támad kedvem
[ Szerkesztve ]
-
aAron_
őstag
válasz Lex Icon #49037 üzenetére
Sajnos ebben semmi meglepők, de remekül bizonyítja az elméletet. Ahelyett, hogy célzott adóztatással (pl. CO2 kvóta) próbálnák megfelelő irányba terelni a gazdaságot, állami alapokból tömnek ki vállalatokat, ami a tőkeallokáció sokkal kevésbé hatékony módja. És ezen kívül számos másmilyen piactorzító mechanizmus van még, van jó pár hazai példa is rá.
[ Szerkesztve ]
What is your ikigai?
-
nagyúr
1) a Fiat-Chrysler egy penztemeto. Az is lehet, hogy 0-t er mar most.
2) Amikor mar gurul az auto, akkor nyilvan keso befektetni a mostani valuaciokon.
Te azt szeretned, hogy allampapir biztonsagu, de oriasi upside-al rendelkezo befektetesek legyenek a piacon. Hat, nincsenek.
while (!sleep) sheep++;
-
Kobe
veterán
Azert a "decemberben, max dec vegeig elkezdik a teszteket" kijelentesek nem eppen az 5-10eves tavlatokat vetitik elore, hanem inkabb az ajton kopogtatast. A grafen alapu akksik evekkel ezelott voltak hirek, ujdonsagok, ma mar inkabb letezo kiserleti technika
Es azt se felejtsuk ki a kepbol hogy egy teljes uj infrastrujtura van meg mogotte, amit reszben rajtuk keresztul is araznak. Alkatreszgyartok, onvezeto szoftvercegek, akksi gyartok, toltorendszer gyartok, stb stb
A masik tenyezo pedig a "nevenincs" markak sales adatai. "Nevenincs" Nio pl az osszes negyedevben verte a varakozasokat, mig egy fiat chrysler kb doglodott mint egy kivenhedt lo...
Szerintem sem egeszseges ha 30 szazalekokat megy 1-1 reszveny naponta, mint ahogy a lassan 20K s bitcoin sem feltetlen egeszseges, dehat... Lehet az embernek meggyozodese, csak nem mindig szerencses az arral szemben fenntartani azokat.
En pl pont lexarom melyik reszveny mikor megy mennyit, azokat keresem, amivel penzt lehet keresni. Ha EVvel lehet, akkor azt kell tolni. Ha olajjal, akkor azt. Ha btcvel akkor pedig azt, ha egeszseguggyel akkor meg azt. Nem szabad erzelmi alapon, tobbseggel szembemenve szemlelni, mert kozbe elmegy a vonat....