Új hozzászólás Aktív témák

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    Akit esetleg még érdekel: [link] ;)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #953 üzenetére

    A steames 60€-is megadtam volna érte ha arról lett volna szó. De mivel se gyűjtői kiadás, se semmi így maradt ez.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    "Rika Muranaka, a Metal Gear Solid-sorozat egyik zeneszerzője egy francia magazin podcastjában beszélt arról, hogy az ő információi szerint miért küldte el Kojimát a Konami. Úgy tűnik, hogy az úriembernek megvolt a maga munkamódszere, emellett pedig sokba is került a kiadónak, több ok miatt.

    Egyrészt Muranaka szerint Kojima a hagyományos japán módszer szerint dolgozott, vagyis hiába volt ő a Kojima Productions vezetője és a Metal Gear Solid fejese, nem kapott részesedést az eladott játékok után, hanem egy fix havi bér járt neki. Kojima azonban maximalista, és nem nyugszik addig, amíg minden elképzelése megvalósul, így a Metal Gear Solid V-öt több alkalommal is elcsúsztatta - ez pedig amellett, hogy a kiadónak több pénzbe kerül, azt is jelenti, hogy Kojimát is hosszabb ideig kell fizetni, és valójában a dizájnernek semmi hátránya nem származik a csúszásból.

    Muranaka elmondása szerint csúszásból pedig jó sok akadt, Kojima ugyanis biztos akart lenni abban, hogy a Metal Gear Solid V a legjobb és legnagyobb része lesz a sorozatnak, és nem hajlandó kompromisszumokat kötni. Az egyik példa amit hozott, hogy a fejlesztés egy pontján nem volt elégedett a FOX Engine-nel, így jelentősen átiratta azt a programozókkal, ami persze azt jelentette, hogy egy ideig nem is tudott haladni megfelelően a munka többi része. De a zeneszerzőknek is rengeteg pénzt adott egy rakás olyan számra, amit utána fel sem használt, mert egyszerűen nem tetszett neki: "Mindig azt mondta, hogy addig írjuk neki az újabb és újabb zenéket, amíg nem hall egy olyat, ami abszolút elnyeri a tetszését".

    Végső soron Kojima semmire nem volt hajlandó kevesebbet költeni, mint ami megfelelt volna a maximális elvárásainak, ez pedig nem tetszett a Konaminak. Muranaka úgy tudja, a Konami azt szerette volna, ha Kojima inkább üzleti szempontból nézné a játékfejlesztést, a dizájner azonban ezt nem akarta - vagy mert nem volt rá képes, vagy mert egyszerűen csak az alkotási vágya teljesen elnyomta ezt benne."

    Már önmagában is felháborító ez a Kojima vs. Konami helyzet. De ha a fent leírtak igazak akkor megint oda lyukadunk ki, hogy a mai iparosodott, lélektelen, önző, kapzsi játékkészítő iparág egy undorító fertő. Ha valaki igazán szívvel, lélekkel szeretne valamit elkészíteni azt meghurcoljuk, kirúgjuk mert sokba kerül. Ezért hányok én már lassan ettől az egésztől.. :(

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • xEon1337

    őstag

    válasz .LnB #952 üzenetére

    Akkor ez a verzió aktiválható steamen?

    Bevallom őszintén, hogy eddig egyik előző részével sem játszottam a játéknak, de a Ground Zeroes demó nagyon megfogott, így be fogom szerezni. :K

    "Less but better" - Dieter Rams

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #955 üzenetére

    Banyek, szóval a Konaminak az nem tetszett, hogy Kojima egy szemét mocskos maximalista ember, aki a legjobbat akarja kihozni az egyik életművéből, hogy aztán az a lehető legjobb legyen és mindenki elégedetten emlékezzen majd a játékra?

    Hát igen, ez tényleg probléma... :W

    Én értem hogy a konami is (direkt a kisbetű) egy profit orientált cég, de azért ne menjünk már el ennyire a kapzsiság irányába. :(

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz xEon1337 #956 üzenetére

    Úgy működik, hogy nvidiá-s oldalon beregisztrálod a kulcsot. E folyamat közben az nvidia összeköti a regisztrációt a steam accountoddal. Be is kell jelentkezni a webes felületre és engedélyezni, hogy az nvidia hozzáférjen az accountod-hoz. És mikor kész vagy akkor kapod azt a képet amit belinkeltem. A játék még nem jelenik meg a Libary-ban, majd csak a megjelenéskor, vagy pár nappal előtte fog.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #957 üzenetére

    Igazából a Konami eddig is bizonyította mennyire kapzsi, és szemét. Elég a nem Kojima álltal fejlesztett Metal Gear játékokra gondolni. Így utólag azért már azok is baljós előjelek voltak. Csak most teljesedett ki a sztori. És miután Kojima lelép ez csak rosszabb lesz.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #960 üzenetére

    Nem nézek gameplay videókat már. A legutóbbit sem láttam. Csak semmi spoiler! A game már a zsebben, már csak várok. :D

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    Azért én kicsit árnyaltabbnak látom a képet. A Konami pénzt fektet a játék fejlesztésébe, következésképpen lehetőség szerint kiszámíthatóan szeretnék látni, mikor látják viszont ezt a pénzt. Ha Kojima folyamatosan keresztbe tesz a cégnek a állandó csúszásokkal és költség-túllépésekkel, akkor azért maradjunk annyiban, hogy korántsem pozitív a végkicsengése a dolognak, mert Kojima konkrétan sz@rik a munkáltatója fejére, holott ő adja a pénzt amiből gazdálkodik. Ugye emlékszünk arra, amikor azt mondta, hogy a kreativitást helyezi előtérbe az eladásokkal szemben... Ez jó dolog, csak ugye nyilván nem fognak jó képet vágni azok hozzá, akik a pénzt adják neki erre.

    Lehet védeni azzal, hogy dehát ő maximalista, és csakis a legjobbat akarja, de ellenpéldának sorolni lehet a játékokat, amelyek a túlságosan is szabad kezet kapott fejlesztők miatt kerültek a development hell-be. Sorolhatjuk a példákat erre, Team Fortress 2, Duke Nukem, Aliens: Colonial Marines, de még japán példa is van rá, a Final Fantasy Versus XIII / Final Fantasy XV.

    Nem tudunk semmit, hogy a Konami mennyit költött az MGS:GZ és MGSV:PP játékokra, de szinte biztos vagyok benne, hogy horribilis összegeket (az MGS4-re több, mint 70 millió dollárt tapsoltak el, szvsz ennek akár a duplája is elemehetett a GZ/PP játékokra, de azon se lepődnék meg, ha még ennél is több...), márpedig egy játékkészítő producer (még ha olyan nagy név is, mint Kojima) ritkán kapja meg ezt a szabadságot a költségvetés terén. Szóval a Konaminál szerintem az áll a döntés mögött, hogy megnézték a számokat, és az MGSV egyszerűen túl sokba kerül, túl nagy a rizikó, és ennek oka Kojimában keresendőek.

    Szóval én nagyon egyoldalúnak látom ezt a nagy Konami-ellenes fröcsögést, amit itt előadtok, már bocsánat. Tök jó dolog a kreatív szabadság, de amikor más pénzéből tapsikolsz el rengeteget a kreativitás jelszava mögé bújva, és csak egyre nyújtod és nyújtott a lehetőségeket, no meg a büdzsét, akkor nem kell csodálkozni, hogy ha egyszer csak kihúzzák alólad a szőnyeget.

    Ezzel nem azt mondom, hogy nekünk rossz az, hogy Kojima ennyire maximalista, de valahol meg tudom érteni a Konamit is, hogy így döntött, noha csak tippelni tudjuk mi is zajlott illetve zajlik pontosan a háttérben...

    Ezennel hivatalosan is az ördög ügyvédje lettem... Skull Face hozzám képest zsenge kis kezdő... :DDD

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #962 üzenetére

    "Szóval én nagyon egyoldalúnak látom ezt a nagy Konami-ellenes fröcsögést, amit itt előadtok, már bocsánat. "

    Igen fröcsögünk, mert a Konami még arra sem képes, hogy tiszta vizet öntsön a pohárba és egy nyilatkozattal elmondja a lényeget, hogy ez és ez történt. Helyette megy a ködösítés, letiltják a logókat, nem engedik E3-ra, meg Gamescomra Kojimát, megszabják neki, hogy mikor és kinek adhat interjút...Ne mond már kérlek, hogy ezek nem kicsinyes, és gyerekes dolgok.

    Legyen igazad, és Kojima is sáros, mert nem tud a pénzzel bánni. Attól még egy ekkora cégnek ezt rohadtul nem így kellene lekommunikálnia, szóval ne védjük szerintem a Konamit amíg a részletek ki nem derülnek.

    Live-Die-Respawn

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #962 üzenetére

    Pont az a lényeg, hogy én nagy ívben teszek rá, hogy szegény Konami-nak mennyi pénzébe kerül a játék elkészítése. Nem véletlenül lett a MGS ilyen presztízsű. Nem véletlen lettek a korábbi részek egytől egyig a korszakuk legmeghatározóbb játékai. Eddig is ugyan így dolgozott Kojima. És nem kicsit segített Kojima a Konaminak eddig, hogy a cég oda jusson ahol most van. Mert a szaros PES és Yu-Gi-Oh játékain kívül nem sok mindent tudnak felmutatni. Castlevania 'oszt ennyi. Szóval inkább arany tálcán kéne hordozniuk Kojima szan-t és fényesre nyalni a....-t amiért feltette a játékipar térképére őket.

    Az pedig tény, hogy a legjobb játékok akkor születnek amikor teret engednek a kreativitásnak, a szakértelemnek. Lásd GTA sorozat, Blizzard játékok, és hosszasan sorolhatám még. Persze ez nem olcsó mulatság. De van olyan mikor a profiton felül az elismerések fontosabbak. Amiket később lehet kamatoztatni.

    Persze én mindig is ellene voltam ennek a kapitalista, iparos felfogásnak a játékiparban. Többször leírtam, hogy régebben ez nem erről szólt. A játékkészítés nem a pénzszerzésről szólt elsősorban. De a világ megváltozott. Túl nagyra nőtt ez az iparág ahhoz, hogy néhányan ne kezdjék el kihasználni ezt. Amint a nagy Wall Street-i befektetők elkezdték felfedezni mekkora pénz is rejlik ebben, és bevásárolták magukat a cégekbe onnantól kezdve csak a profit számít már. (Persze Japán cégek esetében nem jöhet szóba gondolom a Wall Street..)

    Azt is leírtam már, hogy Kojima meghurcolásával és (remélem csak ideiglenes) bukásával az utolsó bálvány is ledőlt számomra. Az ember aki a kreativitást, elhivatottságot, mérhetetlen szakértelmet, jelentette számomra még ebben az iparban.

    Igazából ezt szerintem csak az érti aki mindegyik MG részt végigjátszotta, és megértette, hogy Kojima mekkora univerzumot, és története szánt nekünk játékosoknak.
    És sajnos úgy gondolom, hogy még mindig nem a Phantom Pain lesz az a rész aminek az utolsónak kellene lennie. Nem tudom elképzelni, hogy minden elvarratlan szál lezárulhat ebben az egy epizódban.
    De sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy nem lesz tovább..

    A Team Fortress 2-vel pedig mi a baj, ami állandóan a 3. legtöbb játékos által játszott játék a steam-en?

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz oriic #963 üzenetére

    @orichalcos: Igen fröcsögünk, mert a Konami még arra sem képes, hogy tiszta vizet öntsön a pohárba és egy nyilatkozattal elmondja a lényeget, hogy ez és ez történt

    Mondj egy Japán céget, ahol erre példa volt külső kényszerítő tényező nélkül.

    elyette megy a ködösítés, letiltják a logókat, nem engedik E3-ra, meg Gamescomra Kojimát, megszabják neki, hogy mikor és kinek adhat interjút...Ne mond már kérlek, hogy ezek nem kicsinyes, és gyerekes dolgok.

    Bocsánat, de úgy tűnik, hogy csak Kojima szemszögéből nézed a témát. Most próbáld meg onnan nézni, hogy egy hatalmas kiadó vezetésében vagy, amely feltehetően 100+ millió dollárnak megfelelő jent adott Kojimának, aki (feltehetően)* tesz a fejedre, húzza a megjelenést, és az előzetes költségvetéshez képest (feltehetően)* jelentősen túlköltekezett, illetve folyamatban van tőle a Silent Hill fejlesztése, ami hasonlóan nagy és fontos játék lenne a cégednél. Aligha mosolyognál az eset felett lamentálva...

    Nem mondom, hogy a Konami korrektül járt el, de én nem látom annyira fehéren-feketén a dolgot, mint amennyire a kommentekből ti ezt kinyilatkozzátok.

    * Azt ezek a különféle "belső" információk is megerősítik, hogy Kojima tett a Konami-ra, és azt is, hogy az MGSV jelentős részben túlköltekezett és csúszott Kojima miatt.

    @.LnB: Pont az a lényeg, hogy én nagy ívben teszek rá, hogy szegény Konami-nak mennyi pénzébe kerül a játék elkészítése.

    Márpedig a Konamitól függ az, hogy a játék elkészül-e, vagy sem. Pont ezért nem feltétlen jó ötlet, hogy egy ilyen témában figyelmen kívül hagyod az érdekeit.

    Eddig is ugyan így dolgozott Kojima.

    De nem ennyi pénzből...

    És nem kicsit segített Kojima a Konaminak eddig, hogy a cég oda jusson ahol most van.

    Feltehetően ezt a Konami nem is kicsi fizetési csekkel honorálta...

    Mert a szaros PES és Yu-Gi-Oh játékain kívül nem sok mindent tudnak felmutatni.

    Az a "sz@ros" PES jobban fogyott 2014-ben, mint az MGS:GZ....

    Szóval inkább arany tálcán kéne hordozniuk Kojima szan-t és fényesre nyalni a....-t amiért feltette a játékipar térképére őket.

    Mert Kojima előtt nem voltak ott? TMNT, Contra, kismillió Shoot-em-up, és nem Kojimának köszönheti a Konami a Silent Hill vagy a Castlevania sorozatot sem, még ha később össze is hozták vele. Így fejből ezek mennek...

    Jó hogy nem Kojimához kötjük már azt is, hogy a Konami egyáltalán létezik... :(((

    Lásd GTA sorozat, Blizzard játékok...

    Két olyan példa, ahol a játékkészítők egyben kiadók is (a Rockstar is kiemelt, független szerepet kapott a 2K-n, korábban a BMG-n belül). Szóval a saját pénzüket ölik bele...

    De van olyan mikor a profiton felül az elismerések fontosabbak. Amiket később lehet kamatoztatni.

    Mert a GTA sorozat nem a profitról szól a vérbugos játékaival, vagy a World of Warcraft nem a profitról szól?

    Többször leírtam, hogy régebben ez nem erről szólt. A játékkészítés nem a pénzszerzésről szólt elsősorban.

    Melyik világról beszélsz? Talán még az 1980-as évek elején/közepén ez igaz volt, de már az 1980-as évek második felében is a játékfejlesztés a pénzről szólt, legfeljebb volt egy-két partizánakció. De a "nem a pénzszerzésről szól" frázist sem értem. Aki a játékfejlesztéssel foglalkozik, az pénzt akar látni belőle. Még az Indie játékfejlesztők is ezért csinálják, és nem felebaráti szeretetből (van erre is példa, csak ritka...).

    Amint a nagy Wall Street-i befektetők elkezdték felfedezni mekkora pénz is rejlik ebben, és bevásárolták magukat a cégekbe onnantól kezdve csak a profit számít már. (Persze Japán cégek esetében nem jöhet szóba gondolom a Wall Street..)

    Mert befektetésnek tekintik a játékfejlesztést. Szerinted kapott volna Kojima 70+ millió dollárnak megfelelő jent az MGS4 kifejlesztésére máskülönben? Kapott volna ki tudja mennyi pénzt az MGSV kifejlesztésére? Aligha. Márpedig ha nem kapta volna meg ezt a hátteret, akkor az MGS4 és az MGSV sem olyan lenne, mint amilyen.

    Nem kell elfogadni ezt, lehet önerőből is látványos eredményeket elérni, lásd például a kedvenc példámat, a Kerbal Space Programot. Csak azt is nagyszerűen lehet látni, hogy ha mellé teszed az MGSV-öt, akkor kibukik, hogy az egyiket több száz főállású ember készíti, a másikat meg fél tucatnyi...

    Az ember aki a kreativitást, elhivatottságot, mérhetetlen szakértelmet, jelentette számomra még ebben az iparban.[

    No offense, de a bálványok mind így járnak. Hajdan istenítettem Peter Molyneux-ot a Populous, a Syndicate és a Dungeon Keeper miatt. Hogy aztán ledöbbenjek azon, mit hozott össze a Black & White kapcsán...
    Imádtam John Romero-t és John Carmackot a Doom, a Quake illetve az iD Games kapcsán. Romero rövid úton leírta aztán magát a Daikata-nával, Carmack tovább húzta, de Rage kapcsán nyilvánvalóvá vált, hogy amilyen zseni programozás terén, annyira nem érzi a realitásokat a játékfejlesztések terén...

    Igazából ezt szerintem csak az érti aki mindegyik MG részt végigjátszotta, és megértette, hogy Kojima mekkora univerzumot, és története szánt nekünk játékosoknak.

    A Metal Gear Solid sorozatot végigjátszottam mostanra már én is. Ezzel együtt én hiába alkotott tényleg hatalmas univerzumot, én úgy vélem a helyén tudom kezelni ezt, és nem mondom azt, hogy páratlan dolgot vitt végbe. Ettől még az MGS nagyon jó játéksorozat, de a maga kis hibáival együtt...

    De sajnos meg kell barátkozni a gondolattal, hogy nem lesz tovább..

    A Konami többször kijelentette, hogy az MGS szériát folytatni szándékozzák, szóval...

    A Team Fortress 2-vel pedig mi a baj, ami állandóan a 3. legtöbb játékos által játszott játék a steam-en?

    A TF2 eredetileg egy Half-Life (első rész!) MoD-nak indult, és sokkal reálisabb csapatbázisú FPS játéknak készült, amit 1999-ben akartak kihozni, és sok téren a Counter-Strike-ra emlékeztetett (ami ekkor még nem söpörte le teljesen a HL FPS MoD-ok terepét, sőt, például a CS Dust pályája eredetileg egy TF2 pálya "look-a-like" alapon született). Nyolc évvel később egy teljesen más játékként adtak ki, amelynek alig volt valami köze az "eredeti" TF2-höz (erről tömören itt lehet olvasni).

    Az első képek alapján sokan vártuk a TF2-őt, mint egy reális közegbe ültetett online FPS, de a Valve csak nem adta ki. Közben ugyebár jöttek a különféle konkurensek (különösen az Unreal Tournament alá kijövő MoD-ok, mint a Strike Force vagy az Infiltration), és mivel a Valve konkrétan "megfeledkezett" a TF2-ről, így vaporware-nek gondolta mindenki azt...

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #965 üzenetére

    "Márpedig a Konamitól függ az, hogy a játék elkészül-e, vagy sem. Pont ezért nem feltétlen jó ötlet, hogy egy ilyen témában figyelmen kívül hagyod az érdekeit."

    Márpedig engem mint végfelhasználót, nagyon nem érdekel, hogy az egyébként is kő gazdag Konami mennyire tudja még jobban teletömni a "zsebét". Mert úgy néz ki más nem számít nekik csak a pénz.

    De nem ennyi pénzből...
    Jogos. Bár nem tudom, hogy az inflációt is számításba véve nem egyezik e a két büdzsé (MGS 4 és MGS 5)
    Bár valószínűleg erre több pénzt kapott.

    "Feltehetően ezt a Konami nem is kicsi fizetési csekkel honorálta..."

    Nagyon helyes! Legyenek Kojima mesternek szép, boldog nyugdíjas évei! :)

    "PES jobban fogyott 2014-ben, mint az MGS:GZ...."

    Nem hiszem, hogy a GZ-hez kellene viszonyítani a PES eladásait. (de elfogadom) Kullog a fifa után.

    "Mert Kojima előtt nem voltak ott?"

    De ott voltak. Viszont szerintem a MG sorozat volt ami egy tőkeerős céggé tette a Konamit. Hozzáteszem, hogy többek között. Mert a Silent Hill és a Castlevinia is segített ebben. Ha ismernénk az arányokat akkor lehetne erről konkrétabban beszélni. És nem kicsit segített a Konami megítélésén az, hogy milyen minőségűek és presztízsértékűek voltak a korábbi részek!!

    "Két olyan példa, ahol a játékkészítők egyben kiadók is."

    És? Ez nem érv az ellen, hogy valaki előtérbe helyezze a minőséget és a kreativitást a fillérb*szás elé. A Konaminek sok pénzt kellet adnia a MGS V-re, mert Kojima maximalista. De nem éri meg nekik egy olyan franchise-ra költeni és várni ami kiemelkedő és nagy presztízsű a cégre nézve?! Megint csak a fejőstehén hasonlat jut eszembe. Teljesen kiveszett az emberi oldala a kiadóknak. Csak a pénz pénz pénz. Mint ha nem lenne elég soha.

    Mert a GTA sorozat nem a profitról szól a vérbugos játékaival, vagy a World of Warcraft nem a profitról szól? Egyrészt engem elkerültek a bugos GTA játékok. És lehet, hogy profitorientáltak is. Viszont egytől egyik kiváló játékok. És mint végfelhasználó engem ez érdekel.

    "Talán még az 1980-as évek elején/közepén ez igaz volt"

    Szerintem nem! Bőven belenyúlunk a 2000-es évekbe is ha ennek a végét kellene meghatároznom. Talán a nagy konzolgeneráció felemelkedése lehet ennek az oka. Régen is voltak olyan címek ami "bűzlöttek". De évente jöttek a jó kis ötletek. Az igényesen elkészített, friss ötletekkel telepakolt játékok. Persze rossz példának ott az EA. De mellette volt sok garázsproject-nek indult AAA cím is ami nagyon sikeres lett. Max Payne például. Deus Ex. De kár sorolni, sok volt. A probléma a folytatás rengeteggel, a dlc-kel és egyébb ökörségekkel kezdődött szerintem. És nem értek egyet az idnie fejlesztőkkel. Én azt látom ott még mindig az új ötletek, a kreativitás az első szempont. Figyelnek a vásárlókra, jól működik az Eary Access program.

    Mert befektetésnek tekintik a játékfejlesztést.

    Igen és a befektetők, és az alkotók között nincs semmilyen közeg ami egyensúlyt hozna. Ami védené kicsit az alkotói szabadságot. Már csak a profit orientáció diktál. Legyél kész a megadott időben, hozzon megadott összeget. Bármi ÁRON! Lásd Arkham Knight PC-s verziója.

    "No offense, de a bálványok mind így járnak. "
    Se Carmack, se Romeo esete nem illik ide. Kojima sokkal komplexebb játékkészítő. Míg Carmack és Romeo programozó. Sose tartották egy kézükbe egy adott játék készítését. Vagyis Romeo megpróbálta, meg is lett az eredménye. Kojima alkotói készségébe nem lehet belekötni, és a szakértelmébe sem. És az ő bálványa nem ledőlt, hanem ledöntötték. Míg Carmack és Romeo saját maga tehet a sorsáról.

    "és nem mondom azt, hogy páratlan dolgot vitt végbe."

    Pedig de. Előtte és azóta sem volt olyan komplex játéksorozat mint a MG sorozat. Elvakult vagyok biztos.

    "A Konami többször kijelentette, hogy az MGS szériát folytatni szándékozzák, szóval..."
    Szóval vége. Kojima = MGS. Majd lesz Call of MG féle tucatfos a következő évente megjelenő 20 rész. Ontják majd futószallagon, hogy dőljön a pénz. Azt hiszik majd a neve eladja. Egy részig talán még működhet is majd. De a jó érzésű MG Fan érezni fogja Kojima hiányát.

    A TF2 bár eltér az eredeti modjától, de szerintem nem nagyon lehet belekötni semmilyen tekintetben sem. Engem egyedül ez a sok csicsa kozmetikum meg craftolás zavart. De az kihagyható, nem kötelező. Játékmechanikailag, vizuálisan, szerintem a TF2 példát mutathat sok mostanában megjelenő eröltetett csapat alapú multiplayer FPS-nek. És szerintem azért lett olyan a TF2 amilyen. Vagyis azért különbözik az eredeti koncepciótól ennyire. Mert ha megcsinálják egy modernebb köntösbe ugyan azt, akkor a kaszt rendszert leszámítva konkurenciát állítottak volna házon belül a CS-nek. Ezért az alapokat megtartva, de kellően megkülönböztetve a CS-től adták ki. Mert mikor megjelent már a Source is ott volt.

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Cifu #965 üzenetére

    Bennem maradt még egy két gondolat amit leírok mert ma már nem tudom mikor lesz időm fórumozni.

    1. A folytatásokról: Én arra a történetre, játékra vagyok kíváncsi ami Kojima fejében van. Mert ő ismeri csak az egész történetet. És nem arra a történetre amit 10-20 erre kijelölt ember próbál majd kitalálni az alapján, hogy vajon Kojima mit szeretett volna még elmesélni.

    2. Felfogom egyébként a te álláspontodat, hogy lehet a dolgot a Konami szemszögéből is vizsgálni. És megértem a cégek működését, céljait. Viszont azt nem értem, hogy nekem miért kellene megértenem a Konami érdekeit. Én mint végfelhasználó egy kész (jó esetben) termékért fizetek. És nem érdekel, hogy azt milyen áron hozták létre. Ugyan ez van a filmiparral is. Én fizetek a mozijegyért, de nem azért ülök be egy Marvel filmre, hogy a stúdiónak még több pénze legyen. Azért ülök be, hogy szórakozzak. Ezért azt szeretném, hogy Kojima készítse nekem a játékot úgy ahogy ő szeretné mert akkor kapom azt az élményt amit ő szán nekem. És nem érem be kevesebbel mondván "Megértem, hogy ilyen sz*r lett, szegény Konami-tól ennyi tellett". Marvel filmre sem megyek moziba, és CoD játékot sem veszek, mert számomra nincs bennük érték amit díjaznék azzal, hogy pénzt szánok rá. Míg egy Kojima féle MGS-ra elég nagy értékű pénzt hajlandó vagyok fizetni, mert a neve garancia számomra a minőségre, és a szórakozásra.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Cifu

    nagyúr

    válasz .LnB #966 üzenetére

    Márpedig engem mint végfelhasználót, nagyon nem érdekel, hogy az egyébként is kő gazdag Konami mennyire tudja még jobban teletömni a "zsebét". Mert úgy néz ki más nem számít nekik csak a pénz.

    Ideális esetben mindenki megkapja, amit szeretne. A vásárló a játékot, amire vár, a kiadó pedig a pénzt, amit a vásárló fizet a játékért. Nyilván a Konaminál se sík hülyék ülnek, ha a számok azt mondják, hogy megéri Kojimával tovább dolgozni, akkor tovább dolgoznak. Hogy "lemondanak róla", annyit jelent, hogy a háttérben valami komoly gond lehetett...

    Jogos. Bár nem tudom, hogy az inflációt is számításba véve nem egyezik e a két büdzsé (MGS 4 és MGS 5)

    Japánban defláció és infláció között mozog a pénz értéke 2008 óta, szóval kb. ugyanannyit ért a 2008-as MGS4 értéke jenben most, mint 2008-ban, amikor az MGS4 kijött.

    Nem hiszem, hogy a GZ-hez kellene viszonyítani a PES eladásait. (de elfogadom) Kullog a fifa után.

    Én sem mondom, hogy a PES egy kirobbanó siker, de produkál akkora eladásokat, mint az MGS:GZ például. Egyébként az MGS sem annyira kirobbanó siker, amennyire nézem, ilyen 4 millió körüli eladást produkált az MGS4 (az MGS:GZ cirka 3,5 milliót), ez azért sehol sincs egy valóban kirobbanó sikerhez képest, de például még a Tomb Raider (2013) is másfélszeresen túlszárnyalja.

    De mellette volt sok garázsproject-nek indult AAA cím is ami nagyon sikeres lett. Max Payne például. Deus Ex. De kár sorolni, sok volt.

    Akkor ide sorolhatjuk a The Witchert is például, vagy a Minecraft, de ha kicsit tágítjuk a platformot, akkor ott az Angry Birds vagy a Pants vs. Zombies például. Talán AAA címnek nem tekinthetőek, de roppant sikeresnek igen.

    Egyébként itt megint oda lyukadunk ki, hogy mitől AAA cím valami? Mert hajdan a Worms is az volt például, és közben ez vér egyszerű de nagyszerű desing-al megvert játék. Ha a mai AAA címeket nézzük, akkor az elvárások nőttek. Én például felhoztam a Kerbal Space Programot, ami frissességet hozott a játékpiacra, és az, amit leírsz például a Max Payne kapcsán, a KSP-re is igaz, csak 2001-ben még mások voltak az elvárások és a lehetőségek, mint ma. Hasonlót mondanék a 'This war of mine'-ra, ami kb. ugyanolyan egyszerű megvalósításba bújtatott zsenialitás, mint anno az első GTA volt...

    Én azt látom ott még mindig az új ötletek, a kreativitás az első szempont. Figyelnek a vásárlókra, jól működik az Eary Access program.

    VS

    ...Ami védené kicsit az alkotói szabadságot. Már csak a profit orientáció diktál. Legyél kész a megadott időben, hozzon megadott összeget. Bármi ÁRON! Lásd Arkham Knight PC-s verziója.

    Mert nem láttunk kismillió bedőlt vagy kudarcott valott Indie játékot és Kickstart kampányt? Tényleg? :(((

    És az ő bálványa nem ledőlt, hanem ledöntötték. Míg Carmack és Romeo saját maga tehet a sorsáról.

    Ebben mi alapján vagy ilyen biztos? Pontosan tudod, hogy mi történt a Konami vs. Kojima csörte hátterében? Csak mert akkor lehet én hiányos információktól szenvedek... Amennyire legalábbis a különféle hírekből látni, mindenhol csak pletykák vannak, harmad-negyed kézből...

    Pedig de. Előtte és azóta sem volt olyan komplex játéksorozat mint a MG sorozat. Elvakult vagyok biztos.

    Mit értesz komplex alatt? Azért ott volt az Ultima sorozat, ami nagyon szép háttérrel bírt, és nem ma kezdődött. Ott van az EverQuest vagy a Warcraft sorozat, utóbbi ugyebár RTS és MMORPG szinten is. Ott a Final Fantasy széria, ha japánokat nézzük. Sorolhatjuk azért az összetett és komplex világokat napestig...

    Szóval vége. Kojima = MGS. Majd lesz Call of MG féle tucatfos a következő évente megjelenő 20 rész. Ontják majd futószallagon, hogy dőljön a pénz. Azt hiszik majd a neve eladja. Egy részig talán még működhet is majd. De a jó érzésű MG Fan érezni fogja Kojima hiányát.

    Ezt így előre megmondani kicsit erős... Szerintem...

    A TF2 bár eltér az eredeti modjától, de szerintem nem nagyon lehet belekötni semmilyen tekintetben sem.

    Én nem is erre hoztam példának, hanem arra, hogy a development hell-ben ragadva töltött egy csomó időt. Kojima két évvel az MGS4 után, 2010-ben kihozta a Peace Walkert, a PW óta csak kisebb revampokkal foglalkozott (MGS:HD Collection, MGS:Snake Eater 3D), szóval ha úgy nézzük, 2010 óta várjuk, várja a Konami is az új MGS játékot.

    És nem érem be kevesebbel mondván "Megértem, hogy ilyen sz*r lett, szegény Konami-tól ennyi tellett".

    Ezt már a piaci törvények hozzák. Ha jó lesz a játék, akkor el tudják adni. Ha rossz lesz, talán nem. De ugye a CoD-okat is folyamatosan el tudják adni, szóval jön a kérdés, hogy akkor a piaccal van a baj?

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #969 üzenetére

    Ezt én nem értem. :F

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #970 üzenetére

    Pedig ott van leírva az első posztban minden. Wisp a Zone of the Enders-ben szerepelt, és kék színű volt. ZoE pedig ugye Kojima játéka.

    szerk:

    Mother Base. Wow.

    szerk2: Nem tudom, hogy ez most amúgy csak tényleg easter egg, vagy lesznek robot kéz DLC-k. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #971 üzenetére

    Jaa. Na igen az volt a baj, hogy azt nem tudtam "feldolgozni", hogy mi az a Zone of the Enders :D

    Az nem baj, hogy még a wiki link is ott van :D Nem vettem észre csak most. :U

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • Gebriel

    veterán

    válasz Cifu #968 üzenetére

    Pár gondolatot hozzá fűznék én is.

    Én sem mondom, hogy a PES egy kirobbanó siker, de produkál akkora eladásokat, mint az MGS:GZ például.

    Elég nagy szégyen ez a PES-re nézve, hogy kb annyit tud mint egy "demo" játék. :U

    Egyébként az MGS sem annyira kirobbanó siker, amennyire nézem, ilyen 4 millió körüli eladást produkált az MGS4 (az MGS:GZ cirka 3,5 milliót), ez azért sehol sincs egy valóban kirobbanó sikerhez képest, de például még a Tomb Raider (2013) is másfélszeresen túlszárnyalja.

    Az a 4 millió igazából 6 millió és míg a MGS 4 exkluzív játék, és csak PS3 jelent meg, addig a TR multiplatform persze, hogy több az eladási mutató.
    (Más eredményt várnak el egy Mercedestől és más eredményt egy Marussia-tól a Forma-1-ben is.)

    Nagyon fontos dolgot ki hagytál, még pedig azt, hogy az MGS4 megjelenése évébe és azt követő évben volt a Konaminak a legnagyobb bevétele (és 2012-ben) az elmúlt 10 évben
    A Guns of the patriots megjelenése után 17%-al emelkedett a cég nettó éves bevétele.

    Nem beszélve arról, hogy lehető összes díjat és elismerést begyűjtötte az MGS 4... mert mester munka.

    Mutass még egy olyan játékot ahol ha mondjuk elrejtőzöl a kukába, és utána, ha túl közel mész az ellenséghez, a bűz alapján az észrevesz.

    De ezek mellet sajnos azt kell mondanom, hogy érthető (de részemről nem elfogadható) a Konami siettetése a megjelenést illetően amilyen anyagi helyzetben van a cég..
    2012 óta a jövedelme évente 50%-al esik. :(
    Nem csodálom, hogy a MGS 5-től várják a megváltást, de pont ezért kéne türelmesnek lenniük, hisz ha összecsapva hozzák ki, nem garantált a siker.
    Ez nem egy COD, hogy minden, ész nélküli, megyek, lövők tudású usert kiszolgáljon.
    Szűk a vásárlói piaca, és ha azt elveszíti akkor, le is húzhatja a redőnyt.
    Vagy tényleg évente fogja ontani majd az Metal Gear Duty játékokat, de ekkor érthető, hogy .LnB és a többiek és én is miért siratják a sorozatot.

    szóval ha úgy nézzük, 2010 óta várjuk, várja a Konami is az új MGS játékot.
    Ez nem igaz. MGS 4 megjelenéskor Kojima azt nyilatkozta, nem csinál már az MGS-nak több részt, tehát nem várhatnak 5 éve erre a játékra.

    [ Szerkesztve ]

  • Cifu

    nagyúr

    válasz Gebriel #973 üzenetére

    Elég nagy szégyen ez a PES-re nézve, hogy kb annyit tud mint egy "demo" játék.

    A két játék árban sem egy kategória (volt).

    Az a 4 millió igazából 6 millió és míg a MGS 4 exkluzív játék, és csak PS3 jelent meg, addig a TR multiplatform persze, hogy több az eladási mutató.

    A hivatalos Konami anyagokban 4 milliót emlegettek, itt 5,67 millió. Viszont az, hogy exkluzív PS3 kiadás, az mit számít? Nyilván a Sony és a Konami (esetleg a Kojima) döntése miatt lett exkluzív, és ezért a Sony feltehetően fizetett is. Az sem véletlen gondolom, hogy az MGS:GZ és az MGS: PP már multiplatform lesz (mert a Sony nem tud vagy akar az exkluztivitásért fizetni).

    Nagyon fontos dolgot ki hagytál, még pedig azt, hogy az MGS4 megjelenése évébe és azt követő évben volt a Konaminak a legnagyobb bevétele (és 2012-ben) az elmúlt 10 évben

    Csakhogy a Konami esélyesen restrukturálja magát a AAA játékokról a gazdaságilag kevésbé kockázatos mobiljátékok irányába (ebbe egyébként beleillik a Silent Hills lelövése). (Erről egy kis írás, Kojima történet included.

    Még egyszer megjegyezném, hogy nem tudjuk, hogy mennyit költött a Konami az MGS:GZ-re és PP-re. Lehet szídni a Konamit össze-vissza, de nem látunk a színfalak mögé, hogy mégis milyen számok is vannak azokban a táblázatokban, ami alapján a döntéseket meghozták.

    Nagyon leegyszerűsíted a dolgot azzal, hogy X évben ennyi, Y évben annyi volt a nettó bevétele... A profit számít igazából, az pedig csúszik lefele a Konaminál (igaz ebben a számítógépes játék dívizió csak egy pont).

    2012 óta a jövedelme évente 50%-al esik.

    A nyeresége, szerintem legalábbis erre gondoltál. De ehhez több tétel is tartozik...

    Nem beszélve arról, hogy lehető összes díjat és elismerést begyűjtötte az MGS 4... mert mester munka.

    Hmmm... Már bocsánat, de az annyira lehúzott Call of Duty széria is begyűjtött mindenféle díjat, akkor az is mester munka, miért szídjátok? :U

    Mutass még egy olyan játékot ahol ha mondjuk elrejtőzöl a kukába, és utána, ha túl közel mész az ellenséghez, a bűz alapján az észrevesz.

    Ez egy programozási / scriptelési példa, ezer más dolgot láthattunk már. Én például az Operation Flashpoint játékot szoktam felhozni, mert az valóban Open World taktikai FPS volt 2001-ben (az, amit az MGS szériába ugyebár csak a PP fog elhozni), olyan szinten, hogy a (játékban beállított) dátumnak megfelelően tudtál az csillagképek alapján tájékozódni. Volt ballisztika, akár 3km-es látótáv (14 éve!), akár 100+ ingame karakter harcolhatott a képernyőn és még cloth szimuláció is akadt (utóbbi csak a zászlókon, de utólag be lehetett kapcsolni bárhol, ha a gép bírta).

    Ettől még ez szép dolog, de azért, mert ezt tudta, még nem kell hanyat esni, hogy hú, ez tud ilyet, de más játék meg nem. (Akkor a Hitman széria még jobb, mert ott például átöltözhetünk egy ellenséges katona ruhájába, és így is bejuthatunk egy bázisra például, nekem ez például hiányzik az MGS-ből...).

    Ez nem egy COD, hogy minden, ész nélküli, megyek, lövők tudású usert kiszolgáljon.

    Lásd fent.

    Szűk a vásárlói piaca, és ha azt elveszíti akkor, le is húzhatja a redőnyt.

    Most akkor (majdnem) 6 millió eladott MGS4 sok vagy kevés? A CoD-hoz képest nagyon sok, amúgy annyira nem kevés, hogy szűk vásárlói piacnak nevezzük. Ha már folyton a CoD itt a mumus, akkor ott is megvolt a maguk kis belső balhéja, amikor a fél Infinity Ward lelépett az Activision-al való összekülönbözés miatt (elég komoly jogi balhé is volt belőle). Mi lett a vége? A Call of Duty: Black Ops 2012-ben több, mint egy milliárd dolláros forgalmat generált az Activision-nak, és a CoD széria azóta is köszöni szépen, és jól van, több száz milliós bevételt generálva az ActivisionBlizzardnak (még az amúgy rém gyenge Ghosts is)...

    Ez nem igaz. MGS 4 megjelenéskor Kojima azt nyilatkozta, nem csinál már az MGS-nak több részt, tehát nem várhatnak 5 éve erre a játékra.

    Lehet rosszul emlékszem, de nem ez volt az első alkalom, amikor Kojima ezt nyilatkozta. Már-már gyanús, hogy mostanában nem tesz ilyen kijelentéseket. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz Cifu #974 üzenetére

    "Lehet rosszul emlékszem, de nem ez volt az első alkalom, amikor Kojima ezt nyilatkozta. Már-már gyanús, hogy mostanában nem tesz ilyen kijelentéseket. :DDD"

    Persze, mert most mikor már lenne benne igazság, már nem hinné el neki senki. :D

    Live-Die-Respawn

  • Gebriel

    veterán

    válasz Cifu #974 üzenetére

    "Viszont az, hogy exkluzív PS3 kiadás, az mit számít?"

    Annyit számít, hogy te egy exkluzív cím eladási adatait, hasonlítottad egy multiplatform Tomb R. adataihoz. :U

    "Lehet szídni a Konamit össze-vissza, de nem látunk a színfalak mögé, hogy mégis milyen számok is vannak azokban a táblázatokban, ami alapján a döntéseket meghozták."

    Én nem szidom a Konamit, sőt írtam is, hogy érthető a döntése, mert 50%-al esik évente a pénze.
    Csak éppen megy arra amerre a többi cég is.. nem a minőség hanem a mennyiség számít.
    És csak a statisztika.. :W

    Milyen díjat nyert egy COD??
    Ha nyert is összes része nyerhetett annyit mint egyedül az MGS 4. ;]

    Operation Flashpoint is ékes bizonyítéka, hogy régen nem csinálhatták meg azt amit ma.
    Nem volt, 0 day pach stb...

    Elkurvult a játékpiac és ez tény...

    [ Szerkesztve ]

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #977 üzenetére

    250 volt a GTA5 minusz marketing. Szóval olyan 150 körül lehetett a game. Így nézve nem sok szerintem.
    Egy COD mennyi lehet 10-15 milla?

    [ Szerkesztve ]

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz oriic #978 üzenetére

    BTW, ha ezek igazak, meg amiket olvasok, elég mocskos egy banda a Konami. :D De nem szidom őket inkább, nehogy az legyen hogy egyoldalúan anyázok... :)

    Live-Die-Respawn

  • iTzTiGeR

    tag

    válasz .LnB #980 üzenetére

    De vélhetően nem is fogják megvenni annyian mint a GTA V-öt, szóval szerintem azért elég szép összeg.

  • Taposo

    aktív tag

    Most látom hogy PC -re is előrendelhető az MGS5 Steam -en és azt írja hogy szeptember 1. elérhető, akk mégsem lesz csúszás ? :C

    [ Szerkesztve ]

  • k4rL^

    senior tag

    Jó és rossz hírek a MGS V-ről.

    PC megjelenést előrehozták a konzoloshoz, Sep. 1. Hivatalos gépigény-t is közzétették. Előrendeléshez jár a MGS V: Ground Zeroes.
    A MGO multi rész viszont konzolokon csak Október 6-án, PC-n 2016 januárban kezdődik.

    [ Szerkesztve ]

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz k4rL^ #985 üzenetére

    Ennek semmi értelme. Mármint ok, LnB örülni fog hogy előrehozták PC-s verziót,de miazhogy MGO később indul?? Nekünk még ok egy hónap csak, de PC-n meg január???WTF? Konaminál még jobban elmentek otthonról??

    Live-Die-Respawn

  • xEon1337

    őstag

    válasz k4rL^ #985 üzenetére

    Egy első generációs 4 magos i5-ös procin vaj simán futott a GZ, remélem azért a PP elindul rajta, nem akarom elhinni, hogy annyival nagyobb legyen a gépigénye.

    "Less but better" - Dieter Rams

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #986 üzenetére

    Mi az, hogy semmi értelme?! Én örülni fogok és pont! Ez a lényeg! ;) Irreleváns a multi egy MG cím esetében. Nem competitive game, nem érdemes komolyabban belemerülni. És januárig van idő 100%-ra kitolni a gamer. Ennyi. Nekem már ott van a Steam fiókomban szeptemberben Kezdődhet a móka!

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #989 üzenetére

    Héhé, írtam hogy te örülni fogsz nem? :D Igazam lett.

    Nem egyébként, itt azzal van a gond, hogy Konami azt szajkózta, hogy milyen jó lesz a multi is, erre mi egy hónappal később próbálhatjuk ezt ki, ti meg negyed évvel később. :(

    Ha meg nagyon szeretném az összeesküvés elméleteket, akkor előhoznám, hogy ezt a PC-s előrehozatalt pont azon a napon jelentették be, amikor a Konamiról lejárató cikkek jöttek ki minden nagyobb oldalon. De nem teszem, mert még paranoiásnak hinnének. :DDD

    Live-Die-Respawn

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #990 üzenetére

    Jöttek ki cikkek? Egyébként én attól is tartok, hogy nvidiának köze van a játékhoz. És ettől komolyan nagyon Félek! :(

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #991 üzenetére

    Néha nézhetnéd hogy miket linkelek a topikba. :DDD

    A Nikkei beszámolójára gondolok.

    [link]

    [link]

    [link]

    Live-Die-Respawn

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz oriic #992 üzenetére

    Azokat láttam. Azt hittem van új na... :) épp üdülők szoval csak fél szemmel vagyok itt ;)

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz .LnB #993 üzenetére

    Mi a fenének vagy itt akkor?? :D Irány a családhoz, pihenni.

    Live-Die-Respawn

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    Metal Gear Solid V: The Phantom Pain Gamescom trailer

    Kell. Most! :Y

    "It's the end of an era" - Kikacsintás a Konami-Kojima gondokra? Bocsi, tudom képzelek bele. :)

    [ Szerkesztve ]

    Live-Die-Respawn

  • Gebriel

    veterán

    válasz oriic #995 üzenetére

    Én már azon se lepedőnék meg, ha ez a Kojima-Konami dolog csak egy "marketing" lenne. ;]

  • .LnB

    titán

    LOGOUT blog

    válasz Gebriel #996 üzenetére

    Az mondjuk Kojima életművének megkoronázása lenne. Talán egy BigBoss - Kojima kitaszított megjátszás?
    De szerintem szó sincs erről.

    „A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”

  • oriic

    HÁZIGAZDA

    válasz k4rL^ #998 üzenetére

    Te jó ég, hogy ebbe mennyi lehetőség van. Nesze neked több száz óra játékidő. :D

    Rohadt jó lesz ez a játék.

    Live-Die-Respawn

  • varadigabor

    senior tag

    válasz oriic #999 üzenetére

    Nekem már bonyolult ez a sok lehetőség:D
    Azok az állatok mire jók amúgy?:D

    www.fpvracestore.hu --- FPV alkatrészek hazai raktárkészletről ---

Új hozzászólás Aktív témák