Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • huncutka1029

    addikt

    válasz aram01 #81021 üzenetére

    Hát ez fogós kérdés.
    Most elolvastam a legfrssebb törvény ide vonatkozó részét, hát, már a cserekészülék sem kötelező elem, és csak ajánlás a 15 napos határidő.
    Viszont már az első meghibásodáskor is kérheted a cserét, és az eladó csak akkor tagadhatja meg, ha ez indokolatlanul nagy hátrányt okoz neki.
    Pl ,egy 10.000 Ftos trafót kell cserélni, akkor nem kapsz új tv-t, de ha kijelző, vagy alaplap hibás, amire ráadásul heteket is várhastsz, akkor máris jogosult vagy a cserét kérni.
    Itt a törvény vonatkozó része:
    "Javítás, csere, levásárlás

    Nem szabály, csupán jótanács: jótállási időn belül mindig a vásárlás helyére vigyük vissza a meghibásodott terméket, ne a szervizbe. Tavaly nyáron, amint arról beszámoltunk, módosult a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállását szabályozó 151/2003 (IX.22.) Korm.rendelet melléklete, és ez érinti a számítástechnikai eszközök jótállási szabályait is. E kormányrendelet szerint a 10 kg-nál súlyosabb, illetve rögzített bekötésű készülékek elszállítása, valamint le- és felszerelése a kereskedő feladata, ezt is vegyük tehát figyelembe a visszaszállításkor, illetve visszaszállíttatáskor.

    A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint "a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság". Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén) – ilyenkor megtagadhatja a kicserélést.

    Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel – amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni – felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.
    Javítás és visszavásárlás

    Javíthatatlan törvényhozás

    Ha a javítást választjuk, akkor erre tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására – amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez – kiegészítve a „törekvéssel” – azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés."

    a női bugyi nem a legjobb dolog a világon! DE NAGYON KÖZEL ÁLL HOZZÁ!!!

Új hozzászólás Aktív témák