Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mozaart

    aktív tag

    válasz RapaNui1 #56854 üzenetére

    Nagyon Köszönöm a kérdést. Igazán jól esik. Kicsit visszavonultam, de a motorháztető alatt, ugyanúgy serénykedek. 75313: Tervezem beszerezni, persze idén kiköltekeztem szóval nagyoon esetleg jövőre, de inkább előtte még egy 75309 :) , mert sztem must have azért, meg viccesen néz ki majd a moc-om melett, mint egy nagy és kis kutya vagy egy mini cooper vs terepjáró. :D

    Ma olvastam felületesen egy reviewot az idén megtartott [link] SWF-ről, ide elkell hogy hozzam majd őt. Legalább egyszer. :)

    --- AT-AT ---

    Múltkor megosztottam veletek 19 napja, hogy pontos legyek, hogy sikerült találnom egy közel 200 fotóval befotózott filmhű replikát, ami azért nagyszerű mert aki befotózta egy léptékvonalzót tart folyamatosan a képekhez -úgy hogy szinte ráteszi az adott élre, így biztosan leolvasható az érték-, ezáltal, a fotó hiába torzít én pontosan tudom a méreteket.
    Tudjátok mondtam, hogy a test szélesebb 1 stud-dal na, nem bírtam ki és a test összes aspektusában ellenőriztem a méreteket. Ezek 1-2 stud eltérések, de pont elegek ahhoz hogy maga a test, a páncélokkal már torz. Első dolgom volt egyesével lementeni őket, original size-ban ! 3-4 órámba telt, de megvannak. :D

    FunFact:
    Így derült ki, hogy a test hátsó része sokkal keskenyebb mint az elülső. Stud méretekben, első traktus felső éle, tehát a fejhez közeli 16 stud (páncéllal együtt) a hátsó tat rész felső éle, csak 12 stud. Ezért írtam itt is hogy úgy látom némely fotón keskenyebb a test hátulról. Teszem hozzá ezt egyetlen egy lego moc At-At ban sem láttam. Ehhez is csatolok egy modell fotót, de szerintem látható vonalzó nélkül is.

    1.5 nap volt mire a tervező szoftver - nem a stud.io, hanem építészeti ArchiCADet használok az arányokhoz - beemeltem a fotókat és elkezdtem vonalakkal méregetni arányosítani. Néha nem hittem a modellnek és Cavegod verzióját is néztem közben - övé az egyik legszebb moc "jelenleg" :D, de annak belseje üres, csak szerkezet :).

    A páncél íveire is még utoljára rámentem, hogy a lehető legpontosabban lekövesse a replika valódi íveit. Itt a páncél felső ferde részére gondolok.

    Még érdekesség, hogy a test középen - én modellemben- nem hogy keskenyebb 1 1 studdal hanem éppen hogy még kell szélesedjen 1-1 studot. Így talán a felső keskenyítés ott pedig 1 1 studot tényleg kell keskenyedjek, nem találja el a felső szint födémlemezét mert eltolodik a páncél, ha ez követhető. :)

    Munkaközi belsős magamnak féle jegyzetből idézek nektek, ahol leírtam hol kell állítanom az arányokon:

    Zárójeles:
    3 "traktus" van, én így hívom őket. (fej-tor-potroh :D) Nagyon egyszerű, a középső traktus a vízszintes tetejű ahonnan kiugranak a katonák.
    Több vetület van, ezért van alul és felül külön. Hozzáteszem ezáltal hogy az alsó felső arány is tűpontos, már amennyire a stud lekövetheti az eredeti formát, nyílván ez lépték függő, ezáltal a páncél hajlásszöge is kilesz tűzve pontosra.

    kozepso traktus alul: 28 > 30
    középső traktus, felül 22 > 20
    első traktus, alul: most 18, ez jó! a páncélt kiegészítve 2 sor plate-tel össz. 22
    első traktus, felül: 16 = 16
    hátsó traktus, alul: 20 > 16
    hátsó traktus, felül: 16 > 12

    A páncélon is szöszöltem, mert én butus az új páncélra nem tettem vissza az ugrást. Na de. Ebben a törésben kettő tengelyen van törés, amit szintén egy mocban se láttam vissza köszöni, csak én vagyok ilyen elvetemült. Ez egyébként 1 stud-ot jelent mindkét oldalt, nekünk, de összképben biztos vagyok benne hogy hozzátesz. Csatolok ehez egy képet mit kell nézni. De igen ezek talán feleslegesen növelik az elemszámot. És ha az építéshez jutok lehet olyan nehéz lesz, hogy kell neki egy hatókör ha eldöl ne ölljön meg senkit. De ez a lényeg, valahol hiszen ez egy brutális dög, hatalmas méretekkel. :)

    Néha úgy érzödik tudom, hogy futott köröket megyek és sohasem lesz vége. De én már látom a végét azért. Még ha ez időtávban azért odébb van. Eddig többek között azért volt oda-vissza menetel, mert vakon voltam a tiszta arányokban így vaksötétben mentem. Látszik is egyedül az első traktus felső éle a 18 stud helyes. Higgyétek el tényleg helyes. :D

    Elnézést a szokásos hosszú posztomért. És még rendert se küldök. De lényegibben még nem nyúltam a testhez, csak számoltam alaposan, előkészítettem ezt a fázist.

    Páncélról, melyen változott:
    - ferde ív, szerintem babán néz ki így már (archicadbe visszatéve, pontosan símul az első traktus új ferdesége a fotozott modellbe, nincs torzitás mert, úgyabban az orto nézetben, tehát teljesen oldalról fotóztam a modellem is, és azt tettem a fotózott modell arányaiba, tudom picit csalás, de annyira nem vagyok prof, hogy ezt szabad szemmel azt mondjam ez lesz a helyes, második zárójel :D (( ezért tartok még itt, mert amikor már "átadnék" egy munkarészt akkor mindig visszadobom magam )). Az építés részéről ne is beszéljünk, mennyi akadály lesz még, mert biztos lesz.
    - szintén a befotozott modellről vált számomra világossá, hogy az első traktus bal oldali (ha szemből nézzük az AT-AT-t) akkor nem 1 stud sor "motor" részlet van, hanem egy függölegs arányú alakzat - hozzáteszem ebben a részletben legalább a 75313 is stimmelt - erről is csatolok képet
    - a kettő traktus között lévő "bridge" mely a két tengelyű forgatást/állítást teszi lehetővé azért a nyamvadt 1 stud dölésért a traktus tetején :) az alján pedig nem 0 az átfordulás, na jó ott is van benne 1 plate sor törés, mert az eredetiben is van
    - utolsó render látszódik már a baloldali első traktus páncél íves "alakzata", még a régi verziójú páncél töréssel, bridge nélkül, és az alján még két stud sor van a lépcsőben, ha ez érthető :) ez is már 1 stud sor az új verzióban > igen ezáltal a egész test kb 2 plate sort csökken, igen azt is vissza kell követni :)

    Köszönöm, hogy elolvastál. És Köszönöm hogy van egy közösség akit érdekel a "munkám". Ott lebeg a szemem előtt hogy lehet "concept car" lesz, tehát megvalósulni nem igen tud, de rengeteget tanulok belőle. És miért ne tudna megállni. :D

    I AM ONE WITH THE FORCE AND THE FORCE IS WITH ME

    AT-AT: https://flic.kr/s/aHsmWKTBXH

Új hozzászólás Aktív témák