- Diablo IV
- Warhammer 40k: Space Marine 2 - Középpontban az egyjátékos és a multi mód
- Call of Duty: Black Ops 6 címmel jön a sorozat idei része
- World of Tanks - MMO
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Azonnali játékos kérdések órája
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Stellar Blade
- Elden Ring
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gardaai
senior tag
Hatotávot nem írtál. Az fontos szempont. De jó helyen kutakodsz. Ezek mind jó opciók.
Booster elég nyers. Képeken egyébként batárabb mint élőben (szerintem), de minden igényt kielégített eddig. V6 sajnos nagyon kemény. Van egy V5 és V6 is itthon. 75 kilóval ugrálva rajta meg se moccan. Csak kirándulásokra van elővéve, asszonypajtás használja 50 kilóval, lejjebb kellett engedi a guminyomást, mert már szétrázta mindenét. Viszont 90 kilónál meg lehet arany középút lenne. V5 jóval puhább, de az meg már lehet csak használtan lesz.
Most úton van egy Mantis 10 Dual, meglátjuk megéri-e a plusz felárat arra amire én használom. Egyelőre úgy gondolom, hogy nem (papírforma szerint).↪ PlayStation játékok / PS Plus előfizetés - olcsóbban - akár több ezer forint kedvezménnyel!! https://bit.ly/hardverapro-psn-gift-cards-by-gardaai
-
Peaceliker
őstag
Etwow a legkönnyebb pálcika, ehhez képest a leggyorsabbak között van. Rugózik elől gátul, gt-k en már fék is van értelmes hátul. Ha kompaktság kell, de 25kmh+ akkor nincs is azternatíva.
Dt Mini semmiben nem nagy szám szerintem. Mondjuk 22 kiló, valamivel erősebb mint egy etwow gt (nem sokkal).
Gbooster kompromisszumos gép, dual gépek legalja (írhatnám, hogy belépő szint, de nem véletlen volt a szóhasználat).
Inokim, szép, drága, nehéz. De szép, állítólag minőségi is.
Mantis dual gépek között szerintem legjobb ár érték arányú, ha új árakat nézzük. Talán használt árban is, bár náha el lehet csípni egy zero10x et (vagy rokonát), ami nem rossz gép, van amiben jobb, van amiben rosszebb, de ha 28 kiló (mantis)soknak tűnik, akkor 34 még inkább annak fogMantis amúgy a legkönnyebb 60v os gép, meg még dualok között is talán az (esetleg vsett 9+, de az ilyen 2x500w "fing").
Erős (60v), masszív, egyenes futása jó (lehet hülyén hangzik ezt kiemelni, de nem evidens c futóműves gépeknél), könnyű (dual léptékben). Vizet nem szereti, de egyik roller sem hajóAmúgy ha 30kmh elég, akkor egyes (majd súgnak itt) ninebot g30 rollerek azt tudják. Könnyebb, mint fent némelyik gép, strapaabírónak ismerszik, árban baráti. Vagy most jött a max g2, az rugózik is, de lehet 25kmh lesz a plafon.
Egyet tudj: a milla körüli gépekben is alja hulladék alkatrészek vannak. +ft ot nem érő vezetékek, csatlakoztók, sokszor csavarok is. Ezt azért írom, mert jelezted, hogy kell a minőségi érzet. Na az szerintem egyiknél sem lesz
"Oh my Goa'uld!"
-
pescara
aktív tag
Engem itt gyoztek meg a Ninebot G30 maxra, nem is lehetnek halasabb nekik, minden elvarasomat tulteljesiti. Szerintem amire neked kell, arra tobb mint eleg es nem uj model, vannak rola tapasztalatok, a szervizek szerint is nagyon strapabiro szerkezet. A 10 csaladi kirandulas utan kell kb toltore tenned
[ Szerkesztve ]
-
-
polo493
tag
igen kb ,mire visszaküldöd postaköltség 50e vagy az eladó nem akar foglalkozni veled,csak akkor szabad venni onnan ha értesz a géphez valamit ,ha baja van és küldenek csere alkatrészt ki tud cserélni.ha van rá itthon papíros gari 50e megéri én 100-150e difiért vennék kinából
-
Peaceliker
őstag
Nevek fixek, csak van hogy össze vissza beszélnek a boltok meg az emberek
mantis dual (dupla motoros, lt01 kijelző)
v1 régi volt, szar kormány dióval, tört, félhidrós fékek
v2 javított kormány dió, más szerintem nagyon nem volt (talán akku ici picit más, ez lett 18,2 ah), hidraulikus fékek
v3 at inkább 2022 nek hívják, ezen van lámpa, index, duda
v4(?) talán most jön egy újfajta kijelzős.
Összes fenti verzió 60v 18,2 ah (lehet v1 csak 17,8ah volt?), dupla motormantis pro:
24ah akku minimotors vezérlő. Leggyorsabb, legjobb gyorsulás, legnagyobb hatótávú verzió.mantis plus/eco/valami volt még
48v 18ah akku hátsó kerék hajtás, félhidrós fékekMinimotors akku upgrade nélkül nem éri meg. Vagyis picit jobbat gyorsul majd, cserébe darabosabb lesz és hangosabb. Persze van aki éli minimotors négszögjeles vezerlőjét, én pl rühellem.
Mantis dual nemrég még 650k volt itthon csak most 2 rivális bolt (ultimateből kivált banda lett a revoltlab) verik egymást kaabo árakkal. Majd ha valamelyik feladta akkor megy vissza szépen az ára alis ár fölé vagy 200k val. Így most nem éri meg. 1 hónapja meg ki tudja, lehet 1 hónap múlva megint megéri majd szerintem
Kintről is van gari, shop függő. Nekem warrior x hez szinte szó nélkül küldtek egy hátsó szabit és egy hub ot. De amit kint veszel, azt itthon csak szervíz árban és alaktrész árban fogják javítani. Így szerintem 50k t azért nem ér meg, de majd ha vissza megy haza ára akkor nem is kérdés számomra, hogy aliról venném."Oh my Goa'uld!"
-
DigitXT
félisten
Ha okos BMS van az akkun, akkor ahhoz általában lehet venni vmi kijelzőt:
az önmagában arra jó, hogy megmondja, mennyi maradt még az akkuban.
Megtett távolságot viszont jellemzően nem tud, így jósolni se tud előre.Másik alternatíva a VESC motorvezérlő, ami pontosan tudja a fogyasztást,
sebességet, távolságot, így jól tudja becsülni a még megtehető km-eket...
(Viszont az akku kezdeti töltöttségét nem feltétlenül tudja tökéletesen.)Ezek eggyel szofisztikáltabb verziója, amikor a VESC kommunikál a VBMS
áramkörrel, így elvileg tökéletesen tud mindent, így a hatótávolságot is.Aftermarket módosításnak viszont overkill az ilyen. (Kérdés, hogy akkor
mi van, ha jelentősen változnak a terepviszonyok: az addig megtett távon
mért fogyasztás nem jó előrejelzés a hátralévő távolságra. Mekkora ablak
szolgáljon a becslés alapjául? Ezek azért is érdekes kérdések, mert ha van
egy pontos fogyasztás adatod a BMS felől, illetve pontos távolság az ECU
felől, akkor csak számítás kérdése, hogy ebből mit írsz a felhasználónsak.) -
DigitXT
félisten
Én konkrétan ezt le fogom programozni, mivel a távolság cm pontosan
jön a vezérlőből, az akku meg szintén jelenti a fogyasztást, szóval sima
liba a becslés, meg a riogatás a pillanatnyi fogyasztás extrapolálásával.
(Egy Arduino Due fogadja a jeleket + küldi tovább a Nextion kijelzőnek,
megfelelő feldolgozás után: nekem ez egy ilyen programozós hobbi, és
nagyon nem vmi kész megoldás. Lassan készül, és írom, ahogy akarom.
Általánosságban pedig igaz Peaceliker megjegyzése! Pár feltöltés után
magad fogod tudni a járműved átlagos fogyasztását, és ott van a trip...
(Feszültség alapon elég nehéz becsülni. Pláne, ha ugrál, terhelés alatt.)Pug 307 gyönyörűen jelez jósolt távot, a legkényelmesebb megoldás.*
Pug 306 semmi ilyet nem tud, ott marad a fejben számolás + a mutató.
Azt gondolnád, hogy a mutató pontos, de szart. Ha ferdén parkolsz pl.
teljesen máshová áll be, később lassan korrigál... Amúgy ilyenre létezik
aftermarket megoldás, Universal Trip Computer néven, alias UTCOMP...
De elektromoshoz másképp kéne illeszteni. (Motorom karbis, így éppen
nulla infó van az átfolyó benzin mennyiségről. Magyarán pont ezt a tök
jópofa visszaszámlálás funkciót nem tudná: építettem be áramlásmérőt
a benzincsőbe, mindjárt lett valami jel, lett fogyasztás adat és becslés...
Igen ám, de kiderült, hogy az áramlásmérő messze nem lineáris, sajnos,
szóval ha valahogyan mentél, épp lehetett pontos, ám alapjáraton nem
mért semmit, vagy nagyon keveset, nagy tempónál meg alá mért, LOL:
ezer éves projektem volt, hogy majd linearizálom, de aztán jött a roller.)
Ui: egy pontos áramlásmérő meg 100K fölött lett volna. Elengedtem.
Injektornál a dolog jóval egyszerűbb a befecskendezés időtartama, stb.
(Mellesleg szívtam már meg a motornál, hogy eldugult a mérő, és/vagy
levegőt szívott be a szivattyú, onnantól meg nesze neked belső égés...)*: az üzemanyag szintjelzője viszont rossz, de így + trip bőven elég infó,
viszont ha nagyon változnak a körülmények a szoftvere csak lassan húz
utána, tehát előfordulhat a Palik idézet: termeli az üzemanyagot.
De ezek 20+ éves vasak, modernebbekkel nekem nincs tapasztalatom...[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Oké 40%. Álló helyzetben. És 300w terhelés alatt vagy 6000w alatt? és mennyi lesz innentől a terhelés a kettő között? King pl pont olyan hogy lehet a hatótáv 40km és 150 is, vezetés függő
BitRider
Wolf king gt t vennék vagy nami blast ot. Esetleg vsett 11(72v super leginkább) ha nem zavar hogy 55 kiló vagy mennyi . Normál c futóműves gépet nem vennék
[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
Autóknál sem olyan pontosan mondják meg mennyi a hátralévő hatótáv.
Voltunk már úgy, hogy hazaúton a kézikönyvet lapozgattam hogy megtudjuk, a 0 hátralévő hatótáv után még mennyi km vagy liter marad a tankban. (Emlékeim szerint annál az Audinál még kb. 35 km maradt.)Autóknál talán nagyobb szükség is van a hatótáv megadására. Rollernél talán nem olyan nagy katasztrófa, ha lemerül. Legfeljebb lábbal hajtod, felszállsz vele valami tömegközlekedési eszközere, beteszed a taxiba, stb.
Minél bonyolultabb egy eszköz, annál több extra funkciót elvisel. Rollernél még az sem egyértelmű, hogy a BMS vagy mobil alkalmazás számolja. Ha már a telefon számolja, akkor lokálisan, vagy felhőben, és össze legyen kötve GPS-es adatokkal. Közben sok rollerhez nincs is mobil app, vagy a gyári annyira gyenge, hogy inkább külső programot használunk hozzá.
-
DigitXT
félisten
Azért terhelés mellett nem ennyire lapos az a görbe: nézd meg pl.
a Samsung 35E tesztjét különböző terhelő áramok mellett. Annyi,
hogy egy rolleren dinamikusan változik a terhelés, visszapattan a
feszültség, amint leveszed a terhelést, és gyorsításnál nagyobbat
szakad, mint egyenletes haladás közben (ha meg visszatöltés van,
az megint felborítja a képletet). Viszont folyamatos haladásnál jól
lehet becsülni fesz alapon. Átlagos pálcika roller ha 25 km/h körül
közlekedik 300W alatt marad. Mondjuk 36V rendszer, akkor 7-8A.
Ez egy átlagos (kicsi) 10s3p akkunak 2.5A körül van cellánként.
Azaz nem olyan lapos a görbe, nem szakad össze, szépen merül...[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Fullface sisak. Ezen belül ami tetszik.
Nekem "enduro" sisak van. Ez egy plexis cross bukó, mondhatni. Hasznos ha beépített sötétítő is van benne, amit le lehet nyitni ha kell.
Ha hidegben is mész majd akkor olyat nézz ami támogatja a pinlock ot.[ Szerkesztve ]
"Oh my Goa'uld!"
-
OhYeah
kezdő
Nekem ilyen van, ebben benne van minden olyan fontos tulajdonság amiket @Peaceliker fórumtárs is megemlít a #21468-as hozzászólásában - pinlock, sötétítős lecsukható napszemüveg, full-face, nyitható-zárható szellőzők.
Nekem eddig bevált, az én fejemre - de bukót csak próba után vásárolj, nem feltétlenül kell ott megvenni ahol felpróbálod, de próbáld fel mielőtt megveszed.
-
Bendegúz98
senior tag
-
Casseius
tag
Nem igazán értem az ajánlást, nem mentem kicsit sem gyorsan (ha gyorsabban megyek szimplán lendületből magammal viszem a sorompót és semmi bajom se lenne )
Viszont fullface bukó miatt lehetne az, ha az nincs rajtam most nem írogatok itt.
Egyik legismertebb hazai tuning rolleres srác ugyancsak tizenpárezer kilóméterrel a háta mögött tegnap bukott fel egy Inokimmal 15 km/órás sebességgel, orr és dupla könyéktörés, rajta még bukó se volt.Don't Worry, Be Happy
-
CartmanLand0
senior tag
Vettem, és valóban igaz Hozzáteszem ez full biztonságos körülmények között történt, komoly egymásra figyeléssel. Plusz van motoros multam, szóval felkészültem mindenre. Viszont ilyen módon biztos nem fogok közlekedni, mert valóban sulyos baleset lehet a vége
A jó hírnévhez egy élet munkája kell ... a lerombolásához elég egy perc ...
-
Casseius
tag
Akkor nálam ment félre
Igen, abszolút egyet értek, anno még alap Xiaomin is hordtam a ff bukót, komolyabb sebességnél több kell, haverral még viccelődtem is aznap h vegyek fel protektor felsőt meg térdvédőt?
Á nem kell meleg van és mentem póló rövidnadrág bukó kombóbanDon't Worry, Be Happy
-
polo493
tag
Lehet kapni GPS nyomkövetőt amin van több vezeték rá lehet kötni az üzemanyag szivattyúra,relére.. és távolról telefonnal le lehet tiltani ,gondolom nálatok is úgy van megoldva ,roller-re is lehet tenni ha akku vezetékre kötnéd megfelelően el lehetne vágni az aksi és a vezérlő kapcsolatot távolról ,megoldható am ,7e egy gps és kb 1100ft havonta egy sim 1gb nettel.
-
addikt
Dual Mantist nem szabad single módban használni. Az a roller úgy van tervezve, h a két motor együtt tud csak hatékonyan dolgozni, ha csak a hátsóval hajtanál, ez van amit tapasztaltál, túlmelegszik, illetve a vezérlő behal. Sok-sok hsz van erről a Facen a nagyrolleres csoportban, mondanám, h ez köztudott.
Nem érdemes egy kerékkel hajtani, nem lesz a fogyasztás kevesebb, nem lesz a hatótáv több, mert ha nem oszlik el a terhelés, akkor a hátsó motort éri aránytalanul nagy terhelés.[ Szerkesztve ]
Javíts ki nyugodtan, ha tévedek valamiben. :)
-
Peaceliker
őstag
Szerintem nem sokáig fogod állítgatni. esetleg ha mész pálcika mellett, akkor eco és ennyi. Én legalábbis egyik gépemet sem kapcsolgattam eddig, P settings be meg főleg nem
King az, amiben most nem 5 ös fokozatban közlekedek, de csak hogy ne rosszaljodjak és legyen picit több hatótávom... Mondjuk ez is próba, eddig úgy fest, hogy nem lett, szóval lehet megyek vissza 5be,aztán annyi"Oh my Goa'uld!"
-
Peaceliker
őstag
-
DigitXT
félisten
Teljesen jó. Ha arccal veszed le az aszfaltot, ez megvéd. Az a dolga.
A nyitottság, ahogy az előttem szóló írta hidegebb időben kellemetlen, de pl.
a nyári hőségben kifejezetten kellemes. Mondjuk, ha telemegy bogarakkal a
az arcod / pár bent marad a sisak és a fejed közt, az kellemetlen tud lenni...
De hát ez van: ha már zárható motoros sisak, az nyáron rolleren kellemetlen.
Kompromisszumokról szól ez az egész. Nyilván sisak nélkül a legfrankóbb...
Csak akkor nem kell elesni. Én amíg csak 25 km/h-ra volt képes a vas, nem
igazán vettem fel a sisakot, pedig onnan is nagyot lehet esni (el is üthetnek).
De így, hogy 40 km/h a vége, alap, hogy felveszem. A Mantis még gyorsabb. -
polo493
tag
Még nincs rá jogszabály ,de ha feljelent a rendőr lehet belőle büntetés,legyen rajta biztosítás pl hello bringás,meg bukó féle ha közúton mész akkor elnézőbbek,egyenlőre rendőrség nem foglalkozik rolleresekkel ,azt el tudom képzelni aki össze vissza megy az úton meg száguldozik vele azt kivennék.
-
IMGM6
tag
Ez így konkrétan nincs benne a KRESZ-ben, de (!!!!) tulajdonképpen (majdnem) teljes mértékben helytálló.
[a) * Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, ...........
A 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben a két- és háromkerekű gépjárművek típus-jóváhagyási eljárása vonatkozó 1. cikk (2) bekezdése a segédmotoros kerékpárokat két alcsoportba sorolja, azaz kétkerekű járművekre (L1e kategória), vagy háromkerekű járművekre (L2e kategória), melyek legfeljebb 45 km/ó tervezési sebességgel és az alábbi jellemzőkkel rendelkeznek:
Kétkerekű típus (L1e):
– belsőégésű motor esetén a hengerűrtartalma legfeljebb 50 cm3,
– elektromos motor esetén a legnagyobb folyamatos névleges teljesítménye legfeljebb 4 kW.]Ezek alapján az 1. állítás igaz! (és nyilván a második is)
A 3. állítás már nem olyan egyértelmű, mivel az elektromos roller nincs nevesítve mint jármű, de a jármű fogalmába - a szokásos használat alapján - elég egyértelműen besorolható (gyerek játéknak azért már elég nehezen nevezhető), ha viszont jármű akkor, csak L1e lehet, vagyis segéd motoros kerékpár, és tulajdonképpen az összes (!!!), nem csak a 25 km/h feletti sebességű!!! Az már más kérdés, hogy a rendőri gyakorlat hogyan kezeli.[ Szerkesztve ]
"És kit szeretsz jobban? Aput vagy anyut? A leges-leges-legjobban Orbán elvtársat!”
-
PociAti
senior tag
Gyárnak nehéz lenne nevezni.
Összeszerelő csarnok.Nem tudom miért volt fontos kiemelni a videóban, hogy a látogatók készíthetnek maguknak teát, kávét és van egy darab mikró, ahol megmelegíthetik a magukkal hozott ételt.
A lényeget úgy se tudjuk meg milyen körülmények között zajlik a munkaerő toborzása, azoké az embereké, akik végső soron összeszerelik a gépeket. És miként zajlik a beérkezett áruk, valamint a kezük közül kikerülő késztermék minőségi ellenőrzése. (Ha jól láttam akkor egy szűk helyen a többi roller mellett tesz vele egy pár 10 méteres gurulást.)
Ezért inkább megéri az apróbb árulkodó részletekre figyelni, azok mit sugallnak a körülményekről, mint pl. az "irodában" felhalmozott álló ventilátorok, a raktározás milyenségéről, stb. 8:00-nál úgy tűnik, mintha win7-et használnának, melynek mainstream támogatása 2015-ben járt le, a kiterjesztett támogatás is már 3 éve lejárt. -
addikt
-
Peaceliker
őstag
Ez csak % és feszültség arányos grafikon, de meg amúgy sem ér semmit, mert terhelés alatt, pont ahogy írod csúnyán máshogy esik. Pl king en 40% on ha van nyugiban, onnan padlóra már be tud esni 0-10% közé. Szóval marhára semmi értelme százalékokat nézni, akku fesz a lényeg, terhelés alatt.
Amúgy nézz egy random 18650 discharge chartot és úgy kerül majd kb a pakkod is. Tök normális, hogy a vége felé nagyobbat esik. Amúgy ilyenkor már teljesítmény is fing, így nem rántja be annyira az akkut annyira. Én úgy számolom mindig, hogy 3v/cella alá nem megyek terhelés alatt... Mármint amikor ennyire hagyom merülni (ez jellemzően 1x teszt jelleggel)."Oh my Goa'uld!"
-
PociAti
senior tag
Elméleti szinten bele lehetne menni ilyen mélységekbe (van aki élvezi ezt), de gyakorlatilag felesleges!
Csak pár durva szarvashibát kell elkerülni - nem egyszer kiszámoltuk és az eddigi tapasztalatok is azt mutatják -, az akkumulátorok sokkal kevésbé amortizálódnak, mint maga a roller. (Vagy a rolleres).
Az akkuk a magas hőmérsékletet nem bírják (50˚C), és azok amortizációja elsősorban hidegben, a feszültség leesésekor lesz látványos. Tehát nem a hazai hidegek okozzák elsősorban a problémát, de akkor szokott előjönni (ez a félreértelmezés kiváltó oka).
A nullára merítés és azon tárolás erősen kerülendő.
A fullra töltést a gyári vezérlővel valószínűleg nem is tudod elérni. Bár modellenként, firmware verziónként eltérhet, de általában a BMS-ek a végén olyan alacsony értékben csepegtetik a töltést (vagy teljesen ki is kapcsolják), hogy ha órákkal tovább rajta hagynád a töltőn azután, hogy az applikáció, vagy kijelző szerint 100%-on vagy, akkor se lenne semmi probléma. Nem kell erőfeszítést tenni arra vonatkozóan, hogy 95%-nál automatikusan kikapcsolódjon a töltő.
Illetve intenzív használat után, főleg ha át van fagyva, vagy nagyon fel van forrósodva, akkor nem tanácsos egyből töltőre dugni. Hagyni kell, hogy a hőmérséklete normál tartományba kerüljön.
[ Szerkesztve ]
-
Peaceliker
őstag
Mantis akkuk elég jó cellákból vannak. Ne szarakodj vele, töltsd fel kész. Max ha tudod hogy hónapokig nem megy majd akkor store körüli érték.
Vagy bms csere egy okosra és akkor ott állítasz egy 4.15v/cellát és csók. De nem nagyon látni fórumokban akku hibás mantisokat. Most láttam nemrég, hogy a dual 18ah akkuja is lg vagy Samsung cella. Azok elég megbízhatóak és lassan degradálódnak. Töltés és használat között (mindkét irányba) legyen 60p pihi (legalább 30),fagy ne érje, más nagyon nem számít
"Oh my Goa'uld!"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest