Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    veterán

    válasz zolee0307 #35735 üzenetére

    "Gondolom, hogy ha a forgóhoz van húzva az összes súly, akkor gyorsabban merül a csali, ha meg fölötte, akkor lassabban?"

    Természetesen ez így van.

    De a dolgok itt rengeteg mindentől függenek.
    Pl vízközti keszegezésnél minél széjjelebb kell húzni az ólmozást, hogy a lehető legtermészetesebbnek tűnjön a szerelék és vele együtt a csali süllyedése. Tehát azért kell széthúzni, hogy minél lassabban süllyedjen. Ilyenkor arra kell törekedni, hogy amennyire csak lehetséges a lehető legkevesebb súly kerüljön a zsinórra. Ez érvényes a teljes súlyozásra, tehát a fő és jelzőólomra is.
    Fenéken, vagy közvetlen a fenék felett horgászva már lehet több súly is a zsinóron, persze még az ésszerűség határain belül. Ez még különösen indokolt lehet abban az esetben is, ha "sneci veszély" van a felszín közelébe, és el akarjuk kerülni azokat. Ráadásul ez miatt sokszor csak minimális távolságra lehet elkülöníteni a főólmozást a jelzőólomtól, és ezért nem is lesz olyan természetes a csali süllyedése, de meg kell lépni a küszök miatt.

    "Melyikkel lehet egyébként jobban megállítani a szereléket?"

    Vízközti matchezésnél a helyben tartásban az ólmozásnak, hogy az össze, vagy széjjelebb van-e húzva sok köze nincs (minimális), befolyásolni ezzel nagyon nem tudod a dolgokat. Sokkal inkább az antennával tudunk ellene tenni. Ilyenkor hosszú karbonszálas antennát kell használni. Kettős jótékony hatással rendelkezik. Egyrészt azért, mert a vízfelszin felső pár centis rétege szokott leginkább áramlani, és a vékony hosszú karbonantenna miatt nem tud úgy belekapaszkodni az úszóba. Másrészt a karbonszálas antennánál minimális jelzőólom használata szükséges csak, és ez vízközti dévérezésnél az emelős kapások jelzésénél nagyon jól jön. A keszegfélék (különösen a dévér) sok esetben nagyon érzékenyek a jelzőólom méretére.
    A vízközti horgászatnál a szerelék lassításának ügyében ezen kívül sok mindent nem tudunk tenni.

    A fenéken matchbotozva (előke részben vagy teljesen elfektetve) viszont már nagy szerepe van a szerelék lassításában az ólmozásnak. Ott már eleve az elfektetett előke is lassítja valamennyire a szereléket. Ha ez nem elég akkor jöhet a jelzőólmok fenékre, vagy legalább is érintőre való tétele. A következő lépés, hogy plusz ólmot húzunk a főólmozástól a jelzőólomhoz. És ha még ez sem elég akkor jön a drasztikus megoldás, teljesen egybehúzzuk az ólmokat és azokat megpróbáljuk kb érintőre lerakni, csak súrolja a feneket. Teljesen nem szabad, mert az már nagyon az érzékenység és a kapások észlelésének a rovására menne. Persze ez függ attól is, hogy finoman esznek-e illetve, hogy milyen halra horgászunk. Mert ugye a ponty sok esetben nem teketóriázik. Tökmindegy, hogy mennyire van letalpalva a szerelék elviszi azt úgy is. De keszegezésnél vagy ha óvatos a hal akkor már nem mindegy.
    Ja, és a helyben tartás egyik legfontosabb kulcsa a tökéletes zsinórsüllyesztés. Ha ez nincs meg, akkor az egész nem ér semmit sem.

    8+1, 10+1 stb, gondolom akkor fix súlyú úszóid vannak? Ezeknél az úszóknál a fent leírtakat nem tudod alkalmazni, nem tudod befolyásolni a zsinórra kerülő súly mennyiséget. Javaslom a lamellás wagglerek beszerzését, mert ezeknél variálhatod, hogy mekkora legyen az úszó önsúlya illetve, hogy mennyi súly kerüljön a zsinórra.

    Egyébként érdemes lenne így az elején elolvasnod matchbotos cikkeket egészen az alapoktól és akkor tisztább lenne a kép. Régen a HD-n jó matchbotos cikkek voltak, nem tudom, hogy fenn vannak-e ezek még, én már nem látogatom azt az oldalt.
    Ajánlom még Walter régi 3 részes matchbotos filmjét is. Ott kb minden lényeges dolog be van mutatva érthetően, gyakorlatilag tanagyagnak tekinthető. :)

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák