-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #56497 üzenetére
Nézz szét pl. itt és itt. Utóbbitól való vásárlás után kötelezően szerelőműhelybe!
(#56496) ---Lasali---...kitartás pajtás!
(#56495) kacsyx...budapesti Cube-os bolt? K2? Ott is ingyé csinálják az első 300km utánit!
#56493) Solad...gyarapítod a kivándorlók hadát?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #56497 üzenetére
A Gepida nem szerepel az ajánlottak közt. Azért, mert nem-ajánlott, vagy csak egyszerűen nincs ajánlva?
Még mindig csak nézelődök, tehát mondjuk ha ez nem, akkor hasonló (vagy inkább kevesebb) árért mi lehet még hasonló vagy ugyanilyen felszereltséggel?Aláírás (nem kötelező megadni)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #56546 üzenetére
Ez inkább amolyan városi cirkáló,melynek az ára a felszereltsége (sárvédő,láncvédő,csomagtartó,agydinamó stb.) miatt magasabb. Azt hittem valami sportosabbat keresel,mert ezzel nem sok terepezés lesz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #56548 üzenetére
Értem.Akkor valóban nézd meg ezt,vagy ezt. Masszívabb,összeszedettebb kerékpárok,mázsádhoz alkalmasabbak.
(#56554) andrisband...na az tényleg jó vétel!
(#56552) BMW001...mennyi fölé kellett volna még azt a 850 fontot rátenni?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz BlacKSouL #59686 üzenetére
A cross trekkingek vázméretezése nem túl jó hatalmas ugrások vannak. Sokkal jobbak a fitnes gépek ilyen szempontból, és a geójuk is sportosabb, illetve a legtöbbe belemegy cx gumi is szóval amennyire a cross trekking jó terepre ezek is és nincs rajtuk nehezéknek valami ócska rugós teló.
Minimum 4-5cm hely legyen a heréid és a felsőcső között vízszintes talajon
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz BlacKSouL #60694 üzenetére
Amatőr módon én a stucnira rá szoktam tehénkedni felülről...
Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #60694 üzenetére
Gyorszáras tengelyt nehéz pont ugyanúgy visszarakani, normális, hogy picit másképp áll, ha csak finoman cicereg, az el fog múlni, ahogy kicsit kopik a pofa. Azzal tudsz játszani kicsit, hogy a gyorszár recés anyáját mepróbálod oda visszahelyezni, ahol korábban már megnyomta kicsit a festéket a papucson.
A lötyögés más tészta, ha nem nyúltál a fejcsapágyhoz, és rendesen rá van húzva a gyz, akkor nem szabadna lötyögnie.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz BlacKSouL #60714 üzenetére
Az a kis "löttyenés" valószínűleg a pofák minimális elmozdulása a fékben. A cicergés a tárcsa minimális egyenetlenségéből is adódhat, minél nagyobb átmérőjű a tárcsa, annál könnyebben fordul elő ilyesmi.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
atok666
őstag
válasz BlacKSouL #61343 üzenetére
Szia probaltam, atforgattam benne parszor a lancot, a nagyja mocskot leszedte, a tobbit meg leszedtem en. Elsore nem jott be igazan a dolog, eleg ugyetlen volt hasznalni (bar gondolom ez inkabb ez en hibam...). Adok neki meg egy eselyt, aztan megy a fiok melyere ugy erzem.
Atok
-
szjoci
őstag
válasz BlacKSouL #61829 üzenetére
Elöl a legnagyobb hátul a középső fogaskerék kombináció már korántsem az ideális láncvonalon van, ebben az esetben vagy elöl a középső lánctányérra, vagy hátul az alsó 1-2-3 fogaskerékre kellene váltani. Valaki linkelt régebben egy jó kis weboldalt, ami megmondja hogy a beállított sebességfokozatokban hány fokkal tér el a lánc az egyenes láncvonaltól.
Szóval szerintem jól van az beállítva, csak a váltásra kell egy picit jobban odafigyelni -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #63008 üzenetére
Biztos,hogy az kattog? Beejted a láncot a vázra és simán forgatod a hajtóművet akkor is érzed,hogy nem kóser? Amúgy tényleg vissza kell vinni,hisz garis és még azt is elveszítheted ha hozzányúlsz.
#63028) parkr...lehet,hogy tulajdonképp ezért árusítják őket pedál nélkül?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #63033 üzenetére
Ha a hajtóműcsapágy a ludas az vagy kotyog,vagy érzed rajta hajtás közben,terhelés nélkül is,hogy nem forog simán.
(#63032) Petike168...a csapágyházat simán meg lehet mérni,hisz alul hozzáférsz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
BlacKSouL
addikt
válasz BlacKSouL #63033 üzenetére
Annyit sikerült tegnap kiderítenem, hogy akkor kattan valami, mikor a jobb oldali hajtókaron megváltozik a terhelés iránya. Ha nagyon óvatosan tekertem, még mintha a finom pattanást érezni is tudtam volna talppal. De kézzel nyomkodva a kart sajnos nem tudok akkora terhelést ráadni, ami előhozná álló helyzetben. Sikerült videót csinálnom hanggal tekerés közben, ami talán semmit nem mond, de hátha. Majd este felteszem, vagy ha lesz rá időm. Szervizbe meg még nem jutottam el, és én se tudtam nekiesni.
Hajtókar viszont meg van húzva, nem lötyög, és nem húzható tovább.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
-
veterán
válasz BlacKSouL #64000 üzenetére
Az oke, hogy nem indulsz el vele ilyen idoben, de ha egyszer mar uton vagy es ilyen ido kovetkezik, akkor meg mindig lehetsz kemeny es mehetsz tovabb vagy lehetsz puha es megallhatsz, a cel tavolsagatol es az ott levo lehetosegektol fuggoen.
En inkabb tekertem haza szakado esoben, mert tudtam, hogy ha elindultam es elaztam, akkor inkabb azok meg, mert mar mindegy es jutok haza es ugrok be egy kad forro vizbe, mint h egy megalloban vacogva varjam h elalljon, majd utana induljak el..Ha nem csak megrantod a ket feket, hanem mondjuk keresztbe is csusztatod a kerekpart vagy legalabb hatrahelyezed a testsulyodat, akkor nem zakozol. Mert ha elso kerekre fordultal, akkor gondolom nem igazan volt hatra helyezve, esetleg ultel.
De ilyen helyzetbe szerencsere ritkan kerul az ember, ne igy szerezz gyakorlatot, csak ovatosan[ Szerkesztve ]
Everybody lies.
-
pc360
addikt
válasz BlacKSouL #83784 üzenetére
Az első féknél könnyebben előjön a morgás, hisz sokkal nagyobb erők érik, mint a hátsót. Tudni kell, hogy ha nem teljesen sima tárcsáról van szó (és ugye a legtöbb nem az), hanem a hőleadás, öntisztilás miatt lukacsosról, hang mindenféleképp várható. A hang erőssége, idegesítő faktora függ a tárcsa mintázattól, a fékpofák anyagától, tisztaságától stb., és igen nagy különbségek vannak, zizegéstől a recegésen át a karistolós darálásig bármi. Nekem akkor állt fel a szőr a hátamon, amikor a gyári Avid-ok egy kis nedvesség mellett besírtak - ekkor használtam azokat a pofákat utoljára. Amúgy Juicy 7-esekről beszélek, de szerintem ez nagyjából mindegy is, eléggé általános infók ezek.
Ami erősítheti még a hangot, az a tárcsán nem megfelelő magasságban fogó fékpofa (beledarál a szélébe vagy a "lábaiba" - ezen minimális alátételezéssel lehet segíteni a konzolokon), vagy az, hogy ráfogáskor nem teljesen síkban érintkeznek a surlódó elemek, így a félpofa egyik éle jobban beleér a tárcsába, és nem lapjával kapja a kiképzést. Ez, ha csak nagyon minimális eltérésről van szó, úgyis bekopik.
120 kilóval nekem átlagosan egy pofaszett (nyilván az első jobban kopik, de együtt cseréltem őket mindig) úgy 4 ezer km-t elment. De ez rengeteg mindentől függ, elsősorban például a tárcsa átmérőtől és a felhasználási szokásoktól. Ha naponta hegyről ereszkedsz le vele, akkor fele ennyit se mondanék rá.
Azzal lehet majd kísérletezni, hogy cserekor másféle betéteket veszel. Én a BBB megoldását találtam a leghalkabbnak, de az utóbbi 2 évben egyszerű XLC-t vettem, azzal sem volt gond. Ráadásul az egyik legolcsóbb, és sok helyen kapni. Btw: tárcsaféktisztító ne érje a félfémes darabokat, mert bepuhul tőle a fékezés. Sokáig nem tudtam, hogy mitől romlik a fékteljesítményem. A tácsák viszont szeretik az efféle törődést párhetente.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
pc360
addikt
válasz BlacKSouL #83800 üzenetére
Az még nem csavarodás, ha terhelés nélkül, egyhelyben is kotyog, de ha már kotyog, a csavarodást is kinézem belőle, úgyhogy nem 100-as... Milyen villáról és kerékagyról van szó? Nálam ilyen holtjáték a rossz centerlock > 6-csavaros átalakítás miatt volt, de az menet közben értelemszerűen nem jött elő. Ami még lehet: kormánycsapágy (a meghúzás ellenére), féktest rögzítés, illetve a leggyanúsabb az (főleg valami low end, vagy széthasznált telón), hogy maguk a becsúszók lötyögnek a lábakban. Könnyen érezni a teleszkóp lógását, ha mozgatás közben odaszorítod az ujjad a lábak boltíve és az egyik becsúszó közé. A bringa fékezve ráncigálásakor összenyomja kicsit az ujjad ebben az esetben.
[ Szerkesztve ]
Válogatott, rendszeresen frissített programok ► neszetools.hu
-
geotigris9
tag
válasz BlacKSouL #84388 üzenetére
Szükségből - szükséglámpának lett véve igazából csak lássanak az autósok, de lévén aksis ne legyen teljesen kidobott pénz a lámpa. 7 ezeret már nem akartam kidobni egy ,, pöcsölámpáért ,, sokkal jobban nem látni azzal sem azt borítékolom. Nem is arra lett véve, hogy egy rendes lámpa legyen egy hamvaiból feltámasztott ,,boltbajáros bringán,, amit úgy is eladok hamarosan.
Van rendes spéci lámpám is bringán azzal lehet csapatni ezerrel tök sötétben erdő közepén is.((( Hallgass Szabad és Független Tilos Rádiót FM90.3./Tilos.hu Mert megéri! )))
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #84709 üzenetére
Így a lánc is homokszórt lesz,mert ami ráhull azt újra,meg újra visszaszórja az a bohócság.
(#84718) ShiTmano...sejtettem,hogy amíg nem mérem le az enyémet,nem jutsz dűlőre,elvégre is a Cube LTD az etalon! amúgy meg nincs közel.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #91535 üzenetére
Azon nagyon csodálkoznék ha a betét tágult volna ki,de majd valamelyik szerelő megmondja a tutit.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz BlacKSouL #91544 üzenetére
Vedd az n példámat, elmegyek 2 hónapig, miután 3 bar-ra felfújtam, aztán mikor már gyanús, akkor 1,2 bar-ról felfújom..
Most vettem egy lidl-is lábpumpát, majd gyakrabban fújkálom, de a fejnél ereszt, egy kis szilikonspray segített, de a kerete csavarodik pumpálás közben, meg a talajjal érintkező pontokra is már kötegeltem külsődarabokat, így már egész elfogadható, de a váz csavarodására majd valamit ki kell találnom.
(igen, a végén újraépítem az egészet )Everybody lies.
-
trialboj
őstag
válasz BlacKSouL #91668 üzenetére
Mekkora szaki a haver? Ha szereti bütykölni a bringát szerintem meg lehet próbálni a fékkarnál kicsavarni az olaj tartályt, és megnézni h kifolyik-e magától. Ha nem, esetleg picit meg lehet húzni a féket hogy egy kevés olaj kifolyjon.
Expert szinten érdemes kivenni a kereket, kivenni vagy kicserélni a fékpofát egy olyanra ami már nem kell, majd óvatosan visszanyomni a dugattyúkat. (műanyag gumileszedővel ha nincs fékpofa, és széles lapos csavarhúzóval ha van bent használt, az aktuális fékpofát ne karmolja össze)
Mivel gondolom felszerelése nincs, ez az egyetlen amit tanácsolni tudok, ha el is rontja, mindenképp szervíz következik, ahol újratöltik, szóval komolyabb kárt.Arra nem árt figyelni hogy a kicsöpögő olaj alatt legyen rongy, és semmiképp nem folyhasson végig a vezetéken pl az első tárcsára/fékpofára!!!
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
6030D
Ármester
válasz BlacKSouL #91671 üzenetére
Én inkább valami rossz tárolási helyzetre gondolnék. Nem volt behúzva a fékkar (nekidőlt egy másik bringa, ilyenek)? Lehet, hogy abban a pozícióban, behúzott fékkel volt, a rugó is vetemedhetett, a dugattyú is beragadhatott. Szedje ki a kereket, és nézze meg milyen a rugó, meg tisztítsa meg a dugattyúknál, aztán vissza minden és mit mutat.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz BlacKSouL #91671 üzenetére
+(#91672) 6030D ...nem is tűnik rossz ötletnek,hogy ha már kint vannak úgy is a dugattyúk,akkor kenje meg oldalaikat szilikonzsírral és tolja vissza őket valamivel,így lehet bejáratódnak mert csak meg vannak ragadva.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz BlacKSouL #95579 üzenetére
az R széria dioptrizálható, kell bele venni (mert ugye nem adják a szemüveghez) egy kigészítő keretet, RX Clip néven fut, abba kell optikussal tetetni a dioptriás lencsét. én EQX2-t használok, előtte próbáltam BBB-t, abban kicsit furcsa volt, hogy a plusz keret műanyag, és elég vastag. vettem bele már meg nem mondom milyen keretet, ami vékonyabb, azzal használtam sokáig, még megvan (meg is kéne hirdetnem, hátha jó lenne valakinek). az újabb típus már kulturáltabban néz ki ja, a BBB-hez adják a plusz keretet, az enyémhez annak idején legalábbis járt.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Revolut
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- EAFC 24
- E-book olvasók
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Rendszergazda topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- További aktív témák...