-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz -szabi- #155560 üzenetére
Mennyi a kereted, 100k? Annyiért én inkább használt merev 29ert vennék, sőt kb. ennyiért vettem én a sajátomat anno használtan Rockshox villával, Deore váltóval/fékekkel. Igaz azóta teljesen átépítettem, de gyárilag is messze minőségibb strapabíróbb bringa volt, mint amiket felsoroltál, szal használtan 100k körül sokkal jobb felszereltségű montit kapsz.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz -szabi- #155560 üzenetére
én elfogult vagyok ebben, de a "sima" 27.5-ös kerékméretnek (merevfarúban) nem látom sok értelmét. Közelebb is van a 26-oshoz, meg akkor már legyen "rendes" nagykerék, hacsak nem vagy exrrém alacsony. Még külsőt is olcsóbban találsz jót.. és ott már tényleg érződik az előny, pont az ilyen sz*r traktornyomos utakon.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz -szabi- #155560 üzenetére
Igaz, hogy jelenleg "L"-es a legkisebb méret ebből a bringából , de szerintem felszereltségben jócskán a többiek felett áll. Nekem is van egy ilyenem, pár kört már megtettem vele és azt kell mondjam az eddigi benyomásaim alapján, hogy minden fillérjét nagyon megérte. A tartósságáról egyelőre nem tudok nyilatkozni, de ennyi pénzért nem is várok csodát, viszont a Deore szerelvények nem rosszak és a Prowheel X TEN első hajtómű is tartósnak tűnik.
Szokott lenni hasonló áron L-esnél kisebb méret is..
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
jjeahh
nagyúr
válasz -szabi- #155565 üzenetére
Azt nem mondanám, hogy lehetetlen, mert azokkal az olcsó új bringákkal is el lehet tekeregni, csak terepen valszeg hamar tönkre fognak menni az alkatrészek és a gyenge minőségű alkatrészek miatt az élmény sem lesz olyan, mint egy használt 100k körüli bringával.
Más, mai karika:
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz -szabi- #220360 üzenetére
29er MTB-ből ez a dekás a minimum jelenleg kb. [link].
Más: Pirelli P7 gumit használt már valaki? Milyen?
(#220365) andrisbandi Nem tudom, én ilyen full noname helyett inkább fűznék mondjuk DT-t. Plusz amúgy is manapság ki vesz felnit? De ezt tudja olcsóbban pl. egy sunringle felni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz -szabi- #220376 üzenetére
Az megvan, hogy ez egy marketinges promócikk volt, ugye? Ezzel együtt hagy vonalakban igaza van, meg az is lehet, hogy ez tényleg elfogadható bicaj, de mérget nem vennék rá. Inkább a decathlon.
jjeahh: MTB-nél a hétköznapi használat alatt is nyilván földutat, ösvényeket értek, aszfaltra az végképp nem való. Amúgy biztos van valami olcsó negatív karbon stucni kínából, szerelni meg szeretsz, szóval hajrá!
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -szabi- #220376 üzenetére
Nem kérdés, egyértelműen a Decas 29-es, az a Koliken alig van fentebb a teszkós bringáknál.
#2203856030D...+1, egyszer volt felütéses defektem (hadi út Börzsöny), nem szoktam (merek ) vadulni lefelé, de hülyét kapnék ha szétverném a felnimet, 1,9-2,2 hátul, 1,7-1,9 elől, attól függ mennyire vagyok lusta felfújni mikor már puhának érzem.🤭
#220381jjeahh...szép helyek, remélem volt ma is KOM. ...ami a modern, agresszív, könnyű stb. jelzőket illeti, hidd el nagy csalódás lenne ha most megkaphatnád, ahogy fogalmaztak ott a cikkben is, a "jövő bringáját" ( ) mert nem igazán lenne több KOM-od mint "ósdi" Ideáloddal, akkor látnád igazán mennyit számít a kerékpár és mennyit a "motor".
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
-
6030D
Ármester
válasz -szabi- #221523 üzenetére
Én is úgy tudom, hogy a "nyilak" előre mutassanak. Régen ez úgy volt, hogy hátul is így legyen, de most már variálnak, hogy kövesen hogy tapad, meg hasonló. Nálad ez nem lesz kritérium. Én a szépérzék miatt előre nézve raknám.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz -szabi- #221550 üzenetére
Néhány gumigyártó, pl. a Schwalbe azt javasolja, hogy ha előre teszed, tedd forgásirányban, ha hátra, akkor fordítva. De gyakori amelyik nem, nálam pl. a Maxxison egy nyíl van, hátra is ugyanúgy kell feltenni. Szerintem hátul fordítva felrakni a klasszikus mintázatokat van értelme, mint a Rocket Ron, Nobby Nic, Barzo, Cross King, a jellemzően száraz terepre kitalált nyílszerű mintázatokat ugyanúgy kell elöl-hátul. De lehet tévedek, csak tippelek.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz -szabi- #221550 üzenetére
egyébként csodálkozék*, ha igazi jelentősége lenne... magamról sem gondolom, hogy menet közben meg tudnám különböztetni.
az elv az, hogy el első a fékezett kerék, annak fékezéskor kell jól kapaszkodnia, a hátsó hajtott, tehát annak előre menetben.*: igazán forgásirányos minta szerintem nem sok van... ugyanakkor olyanra is szoktak nyilat tenni, ami nekem tök szimmetrikusnak látszik.
[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz -szabi- #221763 üzenetére
Ne haragudj, de többet ér az a nyereg, mint a bicikli. Arra egy fillért nem szabad költeni. Nem nagyon tudok a képbe belenagyítani, de ennyiből is látszik, hogy az összes fogaskerék cápafogasra van kopva, gondolom, a lánc is kuka, a teleszkópok új korukban is csak nehezéknek voltak, a fékekről, meg a váltásról így nyilván nem lehet mit mondani, de meglepődnék, ha normálisan működnének. Ezzel csak szivatod magad, az új nyereg árát inkább tedd a malacperselybe, és kezdj el egy új(abb, de főleg jobb) bicajra gyűjteni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz -szabi- #221781 üzenetére
Ne érts félre, nem az a gond, hogy a topikból lóg ki, tudom, hogy vannak élethelyzetek, amikor erre telik, de ez a gépkb pont a tekerés örömét öli ki az emberből, ahogyan kinéz, meg amilyen állapotban van. Le a kalappal, hogy még így is csinálod. De költeni nem szabad rá semmit, tényleg inkább tedd félre azt a pénzt, ha összejönne 20-30k, már abból nagyságrendekkel jobbat kapsz ennél használtan. Persze igazából az lenne a jó, ha 40-50-et sikerülne félretenned, valahol ottkezdődnek a tenyleg használható bicajok, amikkel már jutalmazod magad minden tekeréssel.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-szabi-
őstag
válasz -szabi- #221806 üzenetére
Hi
Múltkor lebeszéltetek a nyereg cseréről és abban maradtam önmagammal hogy nem költök már a bringámra hanem amint tudom cserélem.
Ma megint a földutakon tekertem és paff neki:
Elrepedt a felni.
Miközben gyalogoltam haza volt időm gondolkodni és felmerült bennem esetleg én csináltam valamit rosszul, hogy tönkretettem? -
senior tag
válasz -szabi- #222068 üzenetére
A felniféknél ez előbb-utóbb bekövetkezik, ha csak nem cseréled le idejében.
A fékezésnél nem csak a fékpofa kopik, hanem a felni is, és egy idő után annyira elvékonyodik a fala, hogy a guminyomás letöri a peremet.
Szóval nem tetted tönkre, ez egy kopó alkatrész, ami elérte az élettartama végétПутин, иди нахуй!
-
MPowerPH
félisten
válasz -szabi- #222068 üzenetére
Semmit... Ez azert repedt el, mert egy noname vacak. Nem a te hibad, ne is emesszed magad rajta. Ha faj, ha nem, ennek a bringanak a mehtelepen a helye. Annyit er, amit vas arban adnanak erte.
Csak hogy ravilagitsak, en adtam el 8000Ft -ert 26" Novatech agyas, tarcsas, gyorszaras, Ritchey duplafalu felniszettet, ami 9 -es Shimi sort fogadott. Es volt rajtuk 2db alig hasznalt Schwalbe kulso is... Meg full 3x9 sebis, jo allapotu Shimi XT teljes hajtast 36k -ert.
Ha nem engedheted meg a draga 29" -t, akkor meg egy regi 26" -al is sokkal elorebb leszel, fele annyibol se. En a regi karbon 10kg -s Scott Spark fullymat bagoert adtam el, pedig full XTR volt, es minden kiegeszitoje az akkori idoben a top-top kategoriaba tartozott.
Erre meg ne koltsel[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
válasz -szabi- #222073 üzenetére
Filléres kereket is tudsz venni használtan.
Azt nem tudom megéri-e, de kapni.https://bolha.testbike.hu/komplett-kerek/felnifekes?p=1&s=cheap
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -szabi- #222073 üzenetére
Azért a felniért nem kár, ugyanakkor szerintem nem véletlen, kezdtél jobban érdeklődni a kerékpározás iránt, talán kissé többet használni és máris beigazolódott amire első perctől figyelmeztettünk, vagyis, hogy gyenge eresztés és a végét járja. Ha megpróbálod eladni bringádat egyből rájössz miről is beszélünk, nem fogod tudni eladni az egészet egy alsó polcos kerékszett áráért sem. Végy másikat, mihamarabb.
#222076fulton...tedd félre érzelmeidet és add el amíg így néz ki (most mindent el lehet adni), majd vásárolj egy olyant amely készen jó neked és nem kell állítható kormányszárát égnek irányítsd és még ilyen extrém emelésű kormányt is használnod rajta ahhoz, hogy jó legyen neked a mérete.
#222070 velizare...+ andrisbandi...ha kikapcsolod a kuplungot rájössz miről beszél, egyértelműen simább, finomabb, csendesebb lesz a váltás. Az erős rugó egy élhető kompromisszum a lánccsapkodás kiküszöbölése végett és ezért is országúton teljesen szükségtelen. Azokban a váltókban nem véletlenül van gyenge rugó, egy kvázi légpuska rugóval benne már számottevő wattszámok jönnének ki a váltások alatti rugóterhelés legyőzésénél. A nagyobb tányérokra váltásoknál kézzel hajtva ha állványon váltok egyértelműen érzik milyen terhelést kell legyőzni a hirtelen megrövidülő lánc mozgatta kanál előrehúzása miatt, többet (3-4-et) váltva felfelé szinte megakad a hajtás a kezedben és ha pl. félúton elengeded a hajtókart visszaforgatja az egész sort úgy megy vissza a kisebb tányérra a kanálrugó húzta lánc. Persze lábbal hajtva nem igazán érzékelhető, de attól még ott van, és ahol minden watt számít ott...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Lacerta
aktív tag
válasz -szabi- #222089 üzenetére
Hát én letekertem a maradék 45-öt, egy fékkel és erősen parázva.
Hozzáteszem, hogy nekem egy minőségi, szegecselt duplafalú felni volt, és már egy jó ideje látszott, hogy lassan cserés lesz, csak nehéz volt újat szerezni ( thx COVID ), és azt gondoltam, még a szezont épp kihúzza. Végül is majdnem sikerült.
Azért melóba még eljártam vele 1.5 hónapot puklis felnin.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Lacerta
aktív tag
-
chubby2o6
senior tag
válasz -szabi- #223614 üzenetére
Nekem ezzel a stucnival/kormánnyal inkább tűnik trekkingnek, mint verseny mtb-nek. Kb. árában van ( a mostani árakat figyelembe véve ), de ettől a felszereltségtől nem szabad csodát várni. Felhasználásfüggő, de ezzel a hajtás-váltás-teleszkóp hármassal aszfaltra/murvára szerintem inkább való, mint hegyre.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -szabi- #223614 üzenetére
Amely gyártó csúcsgépe is csak 400 euró és ilyen meg ilyen förmedvényeket készít messziről kerülni kell. ...még, hogy Bliss a neve, mert nem tudom kinek gyönyör ez, úgy felhasználónak mint szervizesnek kész nyomor. Irány a Decathlon, de az Intersport és a Hervis is fényévekre van ezektől a teszkós gépektől.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz -szabi- #227045 üzenetére
Ha sokat tekersz, évente egyszer kell olajat cserélni és néha betétet. Ha nem tekersz sokat, pár évig elvan karbantartás nélkül egy Shimano fék, Tektro nem tudom, de valószínűleg az is. Az olajcsere sem atomfizika, ha a mechanikuson kicserélted a bovdent, akkor az olajcsere is menni fog, csak kell hozzá egy légtelenítő szett és ha jól látom Shimano ásványi olaj.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz -szabi- #227045 üzenetére
Hidrós fék karbantartása sem egy ördögi dolog. Olajat kell cserélni néha és légteleníteni. Youtube tele van tutorial videókkal, kell egy bleed kitet venni és ha az egyéb szerelésekkel van tapasztalatod akkor igazából szerintem gyerekjáték megcsinálni. Nyilván macerásabb kicsit mint a mechanikus, cserében minden szempontból jobb
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
-
-szabi-
őstag
válasz -szabi- #227045 üzenetére
Hi
Elég hosszúra nyúlt a dolog de ma megvettem az új bringámat.
Végül Aim Pro lett mert sima Aim-et egyik bolt sem tudott intézni.
Így ragaszkodásomat a mechanikus tárcsafékhez is el kellett engednem.Tekertem vele 15km-t de rám sötétedett. Rendeltem hozzá gyorsan lámpát.
Első benyomás mivel ez merev vázas sokkal jobban üti a fenekem a terep.
Az előző ugye a lestrapált rúgós egy vastag szivacsos nyereggel volt szerelve és a testsúlyomból többet tartottam kézzel ami ugye zsibbasztotta a kezem.
Itt nem zsibbad el a kezem jobb a testhelyzet viszont így nagyobb a terhelés a hátsómon.
Ezt tartom kicsit zavarónak.
Nem gondoltam, hogy hátsó rúgó és a vastag szivacsos nyereg ennyit számított.
Viszont tekerni meg ezt a jobb mert az előzőnél a tekerés energiájának egy része, hogy is mondjam, szóval elrugózott.Váltás szép gördülékeny de szélső-helyzetben van egy kis morgása, a közbenső fogaskerekeken semmi hangja nincs.
Ezzel kapcsolatban lenne is kérdésem.
Összeszerelt állapotban hoztam el a boltból, ennek ellenére van amit érdemes ellenőriznem?üdv
szabi[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -szabi- #231846 üzenetére
Szokott lenni amolyan 300km/3hónap,vagy hasonló utáni visszavitel egy átvizsgálásra mely nélkül akár a gari is ugrik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -szabi- #232066 üzenetére
A gumin jó esetben írja a maximális megengedett nyomást...súlyodat tekintve, belsővel valahova az közelébe, alá kell fújnod, hogy aszfalton gyorsan guruljon, és padkán, vagy rossz, sziklás terepen ne üsd fel. Aztán majd kitapasztalod...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
andrisbandi
őstag
válasz -szabi- #242500 üzenetére
A metódusok jók.
- Valamilyen oldószeres ronggyal letörlés (alkoholos, petrós - ezek nem erős szagúak, a lényeg, h gyorsan el is párologjon, a benzin is okés)
- Tisztítás, száradás után olajozás, majd a felesleg letörlése mindenhonnan.
Tekerésenként is át lehet pár perc alatt törölni a láncot főleg, de a válógörgőket és a f.kerekeket is ha belefér. A lánc kienged elég sokat használat közben, a belsejéből.Úgy szakértették itt bármilyen olaj jó lehet a láncra.
többfokozatú motorolaj
- Ezt télen jobb, sűrűbb.
Nagyon vonzza a port, mert nedves marad végig. Télen nem gond.műszerolaj
- Gazdaségos megoldás a rendes bringa láncolajok helyett.
Jól visszatörölve beválhat, kevéspé vonzza a port.Holmenkol Performance
Nekem ez vált be a legjobban az olajok közül.-----
A legtutibb, ha a takarítástól meg akarsz szabadulni, a waxolás.
Smoove Universal Chain Lube
Ez a legtartósabb szerintem.Fémtisztára kell mosni mindent, főleg a lánc belsejét. Benzin, petróleum, akámi.
Szárítás, waxolás.
Utána már nem kellenek szerek, forró vízzel lejön a poros paraffin. Vagy kefével. De sokkal kevesebb a kosz, mint olajnál. A többi waxnál, azok hígabbak, még kevesebb.Ez Smoove jópár száz kilométerre elég kezelésenként.
A többinél, (meg ennél is csak ritkábban) a tekerés elötti estén kell becsöpizni, akkor a legjobb, ha pár órát szárad.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
arcitec
addikt
válasz -szabi- #254208 üzenetére
Kulacsod a vázon van? No és ha igen, akkor mindig telis - tele van töltve? Akkor az elkövetkezendőkben ne tedd, min 1-2, cm levegő legyen benne. A hajtóműhöz meg csepegtess -most- kevés nagyon jó minőségű olajat.
A láncot meg célszerű hajtás után törölni, majd olajozni úgy 60-100-km-enként.
Majd úgy 200-300km-enként tisztítani is. De az látszik is, ha meg erdőben poros úton megy valaki és jobban koszolódik, akkor meg mindezt annak függvényében.
Ha a váltás esetleg nem olyan kafa, akkor is célszerű lehet elsőre a láncot kezelni.[ Szerkesztve ]
-
mauimagic
aktív tag
válasz -szabi- #254225 üzenetére
Nem kell oda olaj. Ha biztosan a középcsapágytól jön a hang, akkor szedd le a hajtókart, tisztítsd meg és zsírozd be kicsit a tengelyt és rakd vissza.
Mielőtt visszateszed, nézd meg, hogy a középcsapágy szépen forog e, ha nem, azt is lehet tisztítani, zsírozni, de az már a fingreszelés kategória zárt csapágynál szerintem, előbb utóbb cserés lesz.
Mondjuk 600km nem kéne, hogy kinyírjon egy középcsapágyat, ha nem híg sárban tekersz kizárólag...