-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Tuvix #158489 üzenetére
Kontaktlencse + bringás szemüveg. Erős szemüveget hordok, amikor elspórolom a kontaktlencsét, mindig picit megbánom, pl. reggeli hűvös guruláskor államig folyik a könny nekem is :)
más, mivel a 150-es droppernek nem adták meg a súlyát, és a rövidebbnek is csak szerelék nélkül:
(elemet kék venni..)
Meg majdnem baj lett, csak a 125-ösről volt rajz is, a 150es alaphelyzetben kb 20 centit kiáll a vázból, ez nálam azt eredményezi,hogy mindössze 2 centit áll ki a gallér, annyit lehetne leengedni :)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hínár929
tag
válasz Tuvix #158489 üzenetére
Szia,
Ha szerencséd van és a dioptria értékek megengedik, akkor tudsz dioptriás sport szemüveget csináltatni nem kis pénzért.
Vagy egy ilyesmi bukóval megoldod, a plexi alá befér a szemüveg. Nekem nem jött össze az első megoldás, kidobtam pár tízezer forintot és most el kell adnom a BBB BSG-51-et, vettem ilyen Abus sisakot, télen ilyennel tekertem, ezzel megoldódott a szemkönnyezés problémakör.
Ennél is bejön a menetszél, de nem olyan mértékben, hogy irritálja szemem, vásárlás előtt érdemes, ha van rá lehetőség, komolyabban tesztelni, mert nem biztos, hogy kényelmes lesz és pont jól illeszkedik a plexi. Nálam kompromisszumos a dolog, nem a legkényelmesebb, de cserébe télen nem fagyott ki a szemem.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuvix #163064 üzenetére
+arcitec...Bár első hallásra akár trollkodásnak tűnhet,jobban belegondolva nem is olyan értelmetlen a kérdés,ugyanis ha nincs időd/kedved/alkalmad egy megrakódott láncot takarítani,meglehet jobb nem is kenni az adott pillanatban és csak alaposan áttörölni a külsején elérhető szutyoktól,mintsem arra a zsírsárra még további olajat kenni,mint ahogy pl. csak áttörölni annál is jobb mint mondjuk megtakarítani brigéciollal és nem kenni meg utána aztán szárazon hajtani.Terepezésnél komoly gond ez az állandó lánctakarítás,mikor néhány tíz km és pár óra után a legtisztább lánc is csupa homok,vagy sár,ezért megy is a nyűglődés squirtekkel meg mindennel,hogy ezen az "egy óra kerekezés két óra szerviz" dolgon javítsanak.Megmondom őszintén én is ezért használok extrém vékony,így persze nem is nagyon tartós és csendes kenőanyagot,melyet a száraz törlés (,vagy ha idő van akkor a vízzel lecsapatás) után 2x ráfújok a láncra,egyszer messzebbről,hogy oldja a szutykot,egyszer meg közelről,hogy behatoljon és mintegy kimossa a homokot a csapok közül,közben megkenve azokat.Így tart egy láncom 5-6000 km-t.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Tuvix #163071 üzenetére
Nem kell azt kenegetni. 200-300km -km után tisztítom én. Persze ez függ attól, hogy miféle a terep , por sok van-e. Többnyire országúton tekerek, földút akkor, ha az jön szembe. Volt már de akkor tetőtől talpig minden csupa por volt mintha a sivatagot jártam volna.Ekkor full generál tisztítás kell. Dechatlonban kapható - viszonylag megfizethető - tisztító, lánc mosó, amit vízzel kell eltávolítani. Száradni hagyni, majd erre való olajjal szemenként kenegetni , megjáratni, majd a felesleget letörölni. Ezt elég ha rongyal finoman áttörlöd. Többféle olaj van nedves körülményekre, olcsóbb drágább, lehet választani. Én a jobb minőséget használom
[Holmenkol] több éve meg van és még bőven van benne. Az ideálistól lehet eltérni, de az
nyilván valóan csökkenti az lánc és alkatrészei élettartamát...[ Szerkesztve ]
-
zsocy
őstag
válasz Tuvix #163528 üzenetére
A Decás outik közt is van jó ár-érték arányú, de olyan kiemelkedő vagy olcsó mint a montiknál nincs. Sajnos outi vonalon nincs olcsó megoldás, "ha új kell akkor fizess" a hozzáállás a gyártók részéről.
A használtak közt viszont vannak jó vételek, vagyis inkább voltak a vírusbringások megjelenése előtt. Most egy kicsit le van tarolva a piac.[ Szerkesztve ]
-
DonDennis
senior tag
válasz Tuvix #163528 üzenetére
Én Triban RC120-at vettem kb. 1 hónapja. Eddig megvagyok vele elégedve, nyilván nem tudom mennyit akarsz tekerni. Én ilyen heti max 80-100km-ereket megyek még csak (kb. 20év után ültem újra biciklire) de erre tök jó, könnyű tekerni a váltóval sincs gondom, és a külföldi tesztek is dicsérték. Annyi, hogy nem tudom hány kiló vagy én nekem a 92kg-ommal a gyári fék sajnos lejtőn érezhetően gyengécske, mondjuk az is igaz budai hegyekben lakom tehát azért vannak meredek szakaszok. De ennyi pénzért ha újat akar az ember nem rossz vétel, vagy ha tudod, hogy többet fogsz tekerni akkor a Triban RC500 talán még jobb.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
zsocy
őstag
válasz Tuvix #166614 üzenetére
Igaza van a főnöknek, azokban a boltokban érdemes szétnézni, de ha csak új érdekel akkor a Van Rysel is jó, esetleg a nemrég tárgyalt Wilier is befér a keretbe, az meg már nagy név (és még szép is )
f4lcon, a karbon javítható anyag, ha normálisan megcsinálják olyan lesz mint az új. Nem baj ha van az országban ilyen szaktudás.
[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
-
zsocy
őstag
válasz Tuvix #166640 üzenetére
Attól függ hány kiló vagy, és hogy mennyire szerencsétlenül találod el a lyukat. A gyári kerékszettek inkább erősre és nehézre vannak építve, bírni fogják. A szélesebb gumi is segít, 25 minimum, de akár 28as is ha belemegy.
Viszonyítás képpen én súlyos darab vagyok, 100kg körül, de még nem volt küllő vagy felni törésem amióta bringázok. Nemrég cseréltem kerékszettet (meg a gumit 23ról 25re) egy könnyebb darabra, de ez is bírja egyelőre. Mondjuk hosszú távú tapasztalatom még nincs. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tuvix #166640 üzenetére
Ha nagyon őszinték akarunk lenni akkor itt kelet Európában pont annyira jók az utak egy "telivér" országútinak mint egy Ferrarinak,vagyis semennyire... aztán meg ott van a Paris-Roubaix is ugyebár,tehát semmi sem lehetetlen.
Ugyanakkor nagyon csodálkoznék ha azok az eredeti,nem túl könnyű,így gondolom inkább tartósra tervezett kerekek nem bírnának ki mindent.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz Tuvix #166614 üzenetére
+1 a Van Rysel EDR AF 105 -re....a tárcsafék csak népvakítás annak aki nem jön gyakran esőben hegyről lefelé vagy nem óvja a drága karbon kereket. Plusz súly, plusz problémaforrás....de ezekről már itt beszéltünk eleget
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arn
félisten
válasz Tuvix #169097 üzenetére
irjak, hogy kifogyott... van, hogy tavasszal nincs mar vmibol. meg mindig jobb ar/ertek, de azert mar erosen kell valogatni, nem olyan egyertelmu mint korabban. tavaly az outi, amit vettem a hasonlo kategorias scott olcsobb volt pl. o az (scott addict):
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
rétisün
veterán
válasz Tuvix #169097 üzenetére
alighanem ez a koronavírusmizéria is betett valamennyire a gyártásnak, majd' minden gyártó bringáiból hiány van.
mondjuk ennyire még nem láttam a Canyont 'lerabolva', gondolom jó előre eladták a még el sem készült bringákat is
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Tuvix #169097 üzenetére
Mostanában simán lehet, hogy egyes alkatrészeket nem tudnak az adott típushoz (vagy felszereltségi szinthez) beszerezni a beszállítótól, ami miatt nem tudnak gyártani egyes felszereltségű modelleket, mivel az alkatrész készletek már elfogytak.
Akár mennyire is tűnhet úgy, hogy a binga gyártók most nagyot kaszálnak, ez koránt sem egyértelmű. Lévén ha egy gépből csak 1 alkatrészt nem kap meg a beszállítótól, hiába van megrendelése rá, áll a gyártás és nem tud értékesíteni.
Ahol határidőt vállalnak az azt jelenti, hogy adott időpontig az alkatrész és gyártósor rendelkezésre áll és le tudják szállítani neked a terméket. Ahol nincs dátum se ott szó szerint nem tudják mikor fognak tudni bármit is gyártani, valószínűleg nem rajtuk múlik. Az értesítés pedig hasznos, ők se szeretnének vevőt elveszíteni, ezzel is magukhoz próbálnak kötni, hogy igenis számítasz és akarnak neked bringát gyártani és eladni. Amint kapnak alkatrész infót, akkor az alapján már tudnak tervezni és nagyon szívesen várják a megrendelésedet. -
itouchfan
senior tag
válasz Tuvix #169601 üzenetére
Azért arra figyelj, hogy kicsit más típusú a két márka modellje. Szvsz a Rockrider inkább a klasszik XC vonalat adja ezekkel a bringákkal (100 mm teló, sportosabb geo, könnyebb bringa), míg a Canyon-nál ezek nem az XC gépek, hanem inkább ilyen mindenes/trail-es montik (120 mm teló, dropper nyeregcső, nehéz súly (13,5-14 kg)..
Szóval én nem venném teljesen egy kalap alá a kettőt.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
metrion
aktív tag
válasz Tuvix #169601 üzenetére
Szia!
Canyonból a 8-ra, Rockriderből meg az XC 100 és 500-ra szavazok. Nekem a Rockrider XC 50 van. Ha teheted az XC 500-t vegyed. Az XC 50 és 100-on elég gagyi a fék illetve az SX Eagle tényleg játékos cucc, asszem az XC 500-on már GX szett van az tuti jó lesz illetve Sram fékek.
[ Szerkesztve ]
-
metrion
aktív tag
válasz Tuvix #169702 üzenetére
Szerintem az XC 500-al jól járnál, ha a Canyon törik vagy lesz vele valami, nem tudod visszavinni. A Decás váz, stucni, kormány élettartam garis, illetve 2 év gari van az egyéb alkatrészekre. Esetleg ha nem így van az okosabbak majd kijavítanak. Viszont az tény, hogy a Canyonok nagyon jól néznek ki. Néztem én is amit Runner egyszer linkelt, de nekem árban jobban megérte az XC 50, 240-ért.
-
vendingo
veterán
válasz Tuvix #169717 üzenetére
Nálam a külső másodlagos. Mostaninál is csak a felszereltséget néztem. Fekete bringáért indultam, sárga lett belőle, ebből is ez volt az utolsó. Ha a külső számított volna, akkor gyengébb felszereltségű , ellenben gyönyörű limitált ktm-et választok. (Ktm 1964)
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tuvix #169721 üzenetére
A láncvillában az a törés ronda, de hasznos lehet, valszeg kevésbé csattog a lánc, bár megoldhatták volna esztétikusabban is.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz Tuvix #171420 üzenetére
Edge 530-at használok, vannak olyan adatmezők, hogy Heart Rate Br és Heart Rate Graph, valamelyik a kettő közül rajzolja és színezi neked a zónákat.
Ez alapból tudja a készülék szofveresen, nem kellett semmilyen appot felrakni.Itt van egy lista, hogy milyen adatmezőket lehet kirakni link
-
#75376384
törölt tag
válasz Tuvix #171750 üzenetére
köszi, ez eleg meggyozo volt. a strava hulyeseget mer. nekem pl a legutobbi ketto magassagi merese sehogy se jon ki (ezeknek neztem utana, lehet a tobbi se jobb). mindegyik esetben tudtam, hogy milyen magasra megyek, de se a maximum magassag, se a felfele megtett ut nem jott ki neki.
pulzusmerot is hasznalsz hozza? ahogy lattam kaphato pakkban.
[ Szerkesztve ]
-
xy.zsolt
őstag
válasz Tuvix #171860 üzenetére
Én írtam a mutatóujjas tesztről....elvileg ne totál lazán férjen be mert akkor már fél számmal nagyobb kéne. A cipő ha jó minőség akkor biztos nem tágul semennyit. Azt is írtam hogy a talpszélesség is befolyásolja a méretet....extrém esetben lehet kicsivel nagyobb vagy kisebb kellhet
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Nutra
tag
válasz Tuvix #171860 üzenetére
valami tipp kezdő SPD (PD-M520) használónak?
Amíg automatikus lesz, hogy nem leveszed a lábad, hanem csavarod, addig megállás előtt már kicsivel korábban oldd ki a támasztós lábadat. Ha mégsem kell megállni (lámpa, kereszteződés), akkor majd visszacsatolsz. Esetleg forgalommentes úton gyakorolni a be-kilépést.
Alternativa -
zsocy
őstag
válasz Tuvix #171877 üzenetére
Shimanonál egy mérettel nagyobbat vegyél mint az utcai méreted, 56-os stoplival kezdj, és gyakorolj rengeteget!
Nem a tervezett megállással lesz a baj, arra készül az ember, mondogatja fejben hogy kicsatolás, hanem amikor eléd szalad egy kutya, vagy valami vész van.
Bringás cipő nem szokott tágulni,de az is elhasználódik
És türelem és kitartás :) -
Nutra
tag
-
Alg
veterán
válasz Tuvix #172037 üzenetére
Connectes szintnek nem szabad hinni, ha megnézed a szintrajzot tele van tüskékkel.
Én mostanában átálltam BRouter-re, a környékünkön (Bécs) ez találja el legnagyobb pontossággal hogy hol akarok menni. A Garmint néhány szakaszon (pl. Graben vagy a Wienflussradweg) sehogy sem tudom rávenni hogy a kétirányú kerékpárúton vigyen, szerinte a 4 sávos főút a jó útvonal...
A Komoot tervezőjét meg említeni sem érdemes, azt egyenesen fájdalmas használni... csak az útburkolatot szoktam csekkolni benne.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO