-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sanzi89
addikt
válasz anorche1 #25964 üzenetére
Múltkor teljesen fémtisztára takarítottam mindent, a láncot is beáztattam, teljes takarítás történt. Annyira idegesítő, gyakorlatilag a fél bringa új, de még mindig nem az igazi... De megbántam már hányszor az egészet.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
válasz anorche1 #25968 üzenetére
Végigkísértem a lánc útját, nem ér oda sehova. Rendeltem egy új láncot, mivel alig van benne 1000km, de már a 0.75-ös mérő beleesik.
Plusz gondolom, hogy ezek a láncok eBay-en hamisak egytől-egyig.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
MODERÁTOR
válasz anorche1 #26228 üzenetére
Igen, pont ettől félek, hogy ha valami ilyesmit cserélni kell, akkor gáz van, mert annyira egyedi alkatrészekből van.
(#26229) zoli03
Gyorsabban, könnyebben lehet gyorsulni vele mint a jelenlegi montimmal, eleve majdnem 8 kg-mal könnyebb, plusz a vékony gumik sem fogják vissza. Nem utolsó sorban sokkal jobban tetszenek ezek, mint a normál bringák.
-
-
Because
őstag
válasz anorche1 #28151 üzenetére
nekem az jutott hirtelen eszembe, hogy ha pl. jön szembe valaki és te ránézel azzal egyben akár el is vakíthatod a sofőrt....
mostanában elkezdtem beszerezni minden jelenlegi szabály szerint szükséges dolgot, egyre merészebbek az autósok és netalán ha vitás ügy lenne a hatóságok ne tudjanak belekötni semmibe nálam és legyen okom miért reklamálni. -
tatabike
őstag
válasz anorche1 #28151 üzenetére
Van egy Köhém-rendelet, ami szépen leírja, hogyan kell kinéznie egy kerékpárnak. Mindennek meg van adva a mérete, a kerékpáron hova helyezhető el, minimum/maximum méretek, stb.
De én úgy vagyok ezzel is, mint a piálással. Tőlem mindenki azt csinál, amit akar, saját dolga. Ha megbüntetik érte, az is a saját dolga. Ha nekem kárt okoz azzal, hogy szabálytalan, akkor meg viselje a következményeket...
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #28165 üzenetére
Én csak azt tudom jól, hogy ha a pofámba világít a fejlámpával, akkor leüvöltöm a haját... Eddig nem találkoztam olyan bringással, aki szembe jött fejlámpával, és ne nézett volna rám, mikor közel ért. És akkor ugye egyből engem világít, és nem maga előtt az utat. A legjobb mikor nagyon közel ér, és akkor néz oldalra, felém, én meg elkezdem igazgatni a sérómat, mert azt hiszem, hogy fényképeznek...
Az igaz, hogy én a régi, normális Köhém-rendeletre gondoltam, abban még meg volt adva, hogy az úttest szintjétől hány centire lehet min/max az első és hátsó lámpa, meg ilyenek. De szerintem nagyon nem gondolták át a jogszabály alkotók ezt a hajtó személyre is szerelhető lámpa-dolgot, mert valószínűleg nem jutott eszükbe, hogy egyesek majd több száz lumenes barlangász fejlámpákkal fognak rohangálni. Amúgy igazad van, a szabályozás engedi...Az a baj, hogy nálunk nem az van, mint a német Kresz-ben. Ott meg van határozva, hogy csak olyan lámpát szerelhetsz fel a kerékpárra, amit valóban kerékpárra engedélyeztetett a gyártó. Még a kiegészítő lámpáknak is külön besorolása van, van olyan, amit csak forgalomtól elzárt területen, erdőben, terepen, sportcélokra használhatsz. Én vettem kint lámpát három alkalommal is, mikor ott éltem egy ideig, nincs villogó, meg stroboszkóp, meg futó LED-sor meg anyám kínja, felejtsd el. Azt kapni, amit fel szabad szerelni, legalábbis a kerékpár-osztályon, egy áruházban pl. Ha átmész a szénbányász-osztályra egy 200 lumenes fejlámpáért, és éjjel kigurulsz vele tekerni egyet, hamar lekapcsolnak.
Én vittem itthonról egy első lámpát, és mikor nekiálltam vele villogni, leintett a rendőr, és mutogatta, hogy nem jó. Átkapcsoltam állandó fényre, és úgy jó volt, de még lejjebb kellett állítanom, hogy ne a szembejövő arcába verje a fotonokat. A boltokban nem is lehet villogó lámpákat kapni.Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
torzo
Ármester
válasz anorche1 #28519 üzenetére
Ismerek néhány megszállottat, illetve keserű tapasztalatút, akik már csak sisakkamerával mennek ki az utcára. Az cikk szerint igazuk is van.
Az oroszoknál szinte minden autóban van kamera és veszik is állandóan a műsort. Tele van a net ezekkel a durva felvételekkel.
A srác szerencsére megúszta.tolvaj!# Forró gőzös változatra gondolni sem mertem, az természetesen tilos. Ezek az otthoni 20-30 ezres mosók hideg vízzel működnek, szerintem azok nem veszélyesek a zárt csapágyakra. De lehet, hogy tévedek.
[ Szerkesztve ]
-
HollyBoni
veterán
válasz anorche1 #29405 üzenetére
Cipőben utcainál, görkorinál én úgy szeretem hogy érzem a végét, bringázni viszont nem ilyet használok hanem kicsit nagyobbat mert különben hosszabb távon fájnak a lábujjaim. Szóval ÉN olyat vennék ahol elől van egy kis hely, ha normálisan meghúzod hátul nem lehet hely, az rossz is szerintem.
(#29407) zoli03: "Ebay-es" elég tág fogalom. Attól hogy ez párszáz forint lehet ugyanolyan jó mint amit itthon kapsz 1500ft-ért. Nagyon sok apróságot rendeltem már ebay-ről ami teljesen ugyanaz, márka típus minden mint itthon csak negyedannyiba kerül.
[ Szerkesztve ]
-
jackbacsi87
senior tag
válasz anorche1 #29522 üzenetére
Stopli beállítást én ez alapján csináltam.
-
imyourfriend
őstag
válasz anorche1 #30061 üzenetére
"Ajánlott alkalmi országúti kerékpározáshoz 30-60 km-es kirándulásokra," Szóval felülök az országútira és kevesebb mint 2 óra múlva le is kell száljak mert eltelt a 60km? Mondjuk megnézve a képeket egy BTWIN fékes (gondolom tektro) gépre még kipróbálás céljából se nagyon ülnék rá, na meg ez a 3 tányéros verzió kb nyugdíjasoknak való. No offense, csupán picit mosolygósra vettem a dolgot.
-
veterán
válasz anorche1 #30807 üzenetére
Kenyelmetlennek erzem, epp ezaz, csak nem tudom, hogy az ules miatt, vagy siman, mert nem szoktam meg meg, vagy a vaz merete miatt..
Most hazafele erosen bevillant, hogy mintha a csukloimmal tamasztanam magamat, nem pedig az ulesen ulnek rendesen, ezert gondoltam hirtelen a vazmeretre.Everybody lies.
-
#48525824
törölt tag
válasz anorche1 #31200 üzenetére
4 hétig keresték és elvileg megvan melyik kapitányságon lehet, talán jövő héten be tudok menni és ha nem törölték a videót róla akkor felrakom. Az érdekesség, hogy aki a határozatot meghozta az ügyben nem is tud a videóról, engem meg meg se hallgattak, úgyhogy lehet per lesz.
-
#48525824
törölt tag
válasz anorche1 #31241 üzenetére
Most bp-n a thokoly hungaria kereszt olyan, hogy beterelnek a szembesavba, igenam, de at kell menni 2 sinparon ugy, hogy kozben be is kene sorolni az autok koze mondjuk en negyvenotfokba megyek atl lehet hulyenek neznek, de igy nem ragad bele a kerekem. Also szomszedunk emiatt szenvedett par hete alkartorest, inkabb nem kockaztatok.
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #31798 üzenetére
Valami bordásszíj kellene, 1:1 áttétellel. Én kamionszervizben dolgozom, ott vannak elég hosszúak is, amik méretileg megfelelnének.
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
-
gergo5991
őstag
válasz anorche1 #32209 üzenetére
én ma megyek venni fekete piros csíkos felsőt, nálunk már ma árulják.
Elég hideg van, gondolkoztam a biciklis nadrágon is, de hááát
-
nagyúr
-
gergo5991
őstag
válasz anorche1 #32223 üzenetére
Azt nem értem, mi a f.nak kötelező a sisak, ha már kötelező, akkor legyen kötelező a full face. Ha egy ilyen gomba fej sisakkal elesek pld sziklás terepen a szikla simán szétk.ja az államat meg mindent, kivéve a fejem búbját. Van benne logika, vagy csak én gondolkozok ilyen egyszerüen? Egy sisak ha még at autó is üt el, nem fog megvédeni a haláltól, még a motorosokat se védi meg, ott meg több száz eurós vagy ezer eurós sikasokat használnak
Meg amúgy is, miért nem lehet saját felelőségre sisak nélkül biciklizni..
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
muratomi1
senior tag
válasz anorche1 #32292 üzenetére
Köszönöm
Tegnap éjjel leszedtem a hajtókart, bekentem a csapágyat vártam 2 órát utána mentem vele egy kört.. hát még mindig szar. A váltót még ma megnézem de tegnap is volt vele dolgom. Kézzel kipörgettem a pedált közben váltottam semmi átváltás nem volt 5ből 6ba de 1ben túl szaladt a lánc tehát leesett. Nem szoktam 1ben elindulni sem de azért b*ssza a csőröm.take that money watch it burn sink in the river the lessons I learned-Note3,Gear 2, Asus MeMO Pad
-
tatabike
őstag
válasz anorche1 #32292 üzenetére
Hát az a leírás a váltó beállításáról nélkülöz mindenféle szakmai hozzáértést, én ezt nem linkelgetném senkinek, mert egy váltót nem úgy kell beállítani. Semmi köze a váltó mozgásához, hogy a határoló csavar laza-e vagy éppen szoros, nem attól függ. Egyik sem lehet, ugyanis az a csavar egy önzárós betétben tekeredik, ergo mindig ugyanolyan nehéz (vagy éppen könnyű, embere válogatja) tekerni. Akkor szorul meg maximum, ha felütközik a határoló lemez élére a csavar vége. Arról nem is szólva, hogy azon leírás alapján nem is lehet beállítani egy hátsó váltót. Aki írta, fogalma sincs a dologról.
A határoló csavarok helyes beállítása a következő:
Első körben az L és H jelű csavart kitekerjük, amennyire csak lehet, de azért ne essen ki a helyéről. Ezután az első váltóval a középső tányérra tesszük elöl a láncot, vegyük az alap esetet, mikor egy mtb váltóját állítjuk be, azokon általában 3 tányéros a hajtómű. A hátsó váltó legyen a legalsó állásban, vagyis a legkisebb fogaskeréken. Váltsunk egyet fel, majd finoman kezdjük el kézzel tekerni a hajtóművet, (a hátsó kereket emeljük fel, hogy tudjon forogni, még jobb, ha van egy szerelőállvány) hogy a hátsó váltó eggyel feljebb tegye a láncot. Ha ez késlekedés nélkül megtörténik, akkor jó, ha nem, vagy csak ugrál a lánc, de nem vált fel, akkor a váltókart tegyük vissza a legalsó fokozatba, majd a hátsó váltónál a bovdenház becsatlakozásánál van egy állítható lyukas csavar, amiben "befut" a bovden a rögzítési helyére, na azt a csavart tekerjük az óramutató járásával ellentétes, azaz 'ki' irányba egy-két fordulatot. Ezáltal megnöveljük a bovden útját, feszesebb lesz, vagyis a váltókar azonos elmozdításának hatására nagyobb utat tesz meg a váltókanál befelé, a kerék felé. Ezután próbáljuk megint ki, hogy felvált-e, a fent leírt módszerrel. Ha nem, akkor ismét visszaváltás, állítócsavar kifele tekerés, stb.
Ha eljutunk arra a pontra, hogy a váltó simán, gondolkodás és külön ráhatás nélkül feltette a láncot a következő fogasra hátul, már félig nyert ügyünk van. Azért félig, mert most ezt vissza is el kell játszani, tehát a feltett láncot ugyanilyen simán vissza is kell raknia az alsó fogaskerékre, ha a váltókarral eggyel lejjebb váltunk. Ha ez nem jön össze elsőre, akkor megint a bovden-állító csavarhoz nyúlunk, kicsit befelé tekerjük, mert ezek szerint túlságosan kitekertük a könnyebb felfelé váltás miatt.
Ha sikerült megtalálni a helyes beállítást, akkor rátérhetünk az alsó, 'H' jelű határoló csavar beállítására. Tegyük a jól beállított váltóval a láncot a legalsó fogaskerékre hátul. Ezután kezdjük el az óramutató járásával megegyező irányba, azaz befelé tekerni a 'H' jelű csavart szép lassan. Ha érezzük, hogy kezd szorulni, az azt jelenti, hogy a csavar belső vége elérte a határoló lemez élét. Ekkor azonnal hagyjuk abba a befelé tekerést, egy fél fordulatot (nem többet) tekerjük visszafelé, azaz kifelé a csavart, és már kész is a beállítás. Ez a váltó már nem fogja a legalsó fogas és a papucs közé ledobni a láncot. Amúgy amikor elkezd szorulni a csavar, kipróbálhatjuk, hogy tovább hajtjuk befelé, és lehet látni, hogy szépen elkezdi a váltókanalat a kerék felé tolni. De ezt ne próbálgassuk gyakran, ez a csavar nem erre való
A felső állásban hasonlóan járunk el a másik, 'L' jelű csavarral, vagyis feltesszük a legfelső fogaskerékre a láncot hátul, és ott is beállítjuk az 'L' jelű csavart a 'H'-nál leírtak szerint.
Ezt egyszer kell beállítani, mikor felrakjuk a váltót. Ha később mégis kell állítani, és nem cseréltünk alkatrészt a kerékpáron (váltó, fogassor és/vagy kerék), akkor az valami hibát jelent. Elgörbült a váltótartó fül, deformálódott a váltó, stb...Még hozzátenném, hogy a fenti beállítás csak normális állapotú váltásrendszerrel működik. Vagyis megnyúlt, kiszálkásodott bovdennel, kikopott bovdenházzal, ide-oda hajladozó/tekeredő hátsó váltóval is lehet próbálkozni, de az eredmény nem lesz tökéletes.
Szerk.: Ha esetleg az történik, hogy a bovdenállító csavar teljes kitekerésével sem tudjuk kellően feszesre húzni a bovdent, akkor a rögzítését kell a váltón megbontani, és megpróbálni úgy rögzíteni, hogy már eleve kissé feszes legyen. Amikor ezt csináljuk, a bovden-állító csavart teljesen tekerjük be.
[ Szerkesztve ]
Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen