-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #228628 üzenetére
A villának semmilyen részét nem kell kenni kívülről.
Hivatalosan 50 óránként kell egy alsó láb szervizt csinálni rajta, amikor széthúzod a villát, kitakarítod, a szivacsokat eláztatod olajban, a szimmeringre kensz zsírt (sram butter), majd összerakod és feltöltöd a megadott mennyiségű és minőségű olajjal. 200 óránként meg szétszedni az egészet és tömítéseket cserélni.Minden használat után töröld le a port a becsúszóról meg a szimmeringekről, és kb ennyi.
Illetve ha van hely hozzá, néha érdemes fejjel lefelé tárolni a bringát, ilyenkor a villalábban lévő olaj nedvesíti a szivacsot.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #228628 üzenetére
Brunox Fork Deo
- Ezzel ápolom a becsúszókat.
Jobb a szilikon spétől, nem vonzza annyira a port.Használata;
- teló portalínítása,
- kevés fújás egy tiszta száraz rongyra és azzal átkenni a becsúszókat,
- "fölösleg letörlése"
Sokat nem érdemes használni a szakik szerint, mert kimosod vele a teló belsejében lévő kenést. Elég az áttörlés, egy láthatatlan filmrétegre van csak szükség.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mr. Erikszon #232920 üzenetére
A kalapáccsal beütögetés nem a legjobb módszer, persze meg lehet oldani, de könnyen megütheted a csapágyat. Kézzel megforgatva szépen forog, nem darál? Rendesen a fészek alján van a csapágy? Egyébkén az jellemző, hogy az új csapágy kicsit feszesebb és nem mindig forog olyan jól, passzentos a tömítése is. Be kell járódnia, az is meglehet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #232982 üzenetére
Én nem biztos hajtanám úgy, biztos valahol rossz helyen nyomja a rögzítés ha csak meghúzva szorul, hazavághatod a csapágyat. 🤔... nem hiányzik onnan valami alátét,hézagoló, akármi amire felfeküdne és nem a csapágyat szorítaná?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Mr. Erikszon #232982 üzenetére
Miután a csapágy a helyére került, érdemes kézzel megforgatni, teljesen darálás mentesen, szépen kell forognia. Egy pici darálás már eredményezheti azt, hogy amikor rögzíted a kereket, akkor szorul a kerék. Ha ennyire látványosan szorul, akkor én is arra gondolnék, hogy ott valami szerelési/csapágy gond lehet. Szabadonfutó is szépen forog? Azt mindenképp megnézném, hogy a csapágy rendesen a helyén van e, ehhez prést használnék. A szabadonfutót is érdemes szemügyre venni. Még mielőtt használatba veszed.
fulton: A linkelt alis prés is megteszi, de lehet venni drágább cuccokat is. Ami a lényeg, hogy ipari csapágy cseréknél sokféle szituáció lehet, beleértve kerékagyakat, váz forgáspontokat is. Hiába van prés készleted, előfordulhat, hogy kell egy vékonyabb menetes szár, vagy egy dugókulcs, alátét stb. Szóval ezeket kell kombinálni, az adott szituációnak megfelelően. Min esetben érdemes kifelé is és befelé is préselni a csapágyakat, nem kalapálni. Persze a csúszó kalapács is jól jöhet bizonyos helyeken. A menetes szárak tekintetében a nagyon vékonnyal vigyázni kell, mert könnyen behúzza ferdére a csapágyat a rugalmassága miatt.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #233339 üzenetére
Hosszan...röviden minél nagyobb a TPI annál több a szál és kevesebb a gumi anyag benne, vagyis annál könnyebb a gumi. Általában több rétegben kerülnek fel a szálak (2-3) így értelemszerűen a 2x80 TPI nem annyira könnyű és rugalmas mint a 3x60 TPI. A kevés TPI = nehezebb és ellenállóbb, sok TPI= könnyebb, rugalmasabb gumi. Ezt tovább árnyalja a szálsűrűségen felüli szálvastagság, vagyis lehet rugalmasabb és könnyebb egy vékony szálakkal készített de kevesebb TPI-jű gumi is. Remélem most már könnyebb választani.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Mr. Erikszon #233413 üzenetére
Ha a modell, évjárat alapján nem tudod megkeresni valahogy, akkor innen [link] vedd meg azt, ami külsőre megegyezik vele. Én még csak képen láttam a váltófület a vázon, de innen ki tudtam választani forma alapján, meg is vettem. Mikor megjött a váz, összehasonlítottam a rajta lévő füllel, és tök egyforma a kettő, a furatok is stimmelnek.
Persze az lenne az igazi, ha a gyártó oldalán valahogy megtalálnád a pontos típust. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #233413 üzenetére
Apu tegye oda magát rendesen, vagyis inkább te, és egyenesítsd ki szépen, nem lehet az annyira elgörbülve. [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #233413 üzenetére
Kuma 29.2 derailleur Hanger
pilo d41 derailleur hanger
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #233437 üzenetére
Szép fogás
Milyen fekete öves guglizó trükkel sikerült ráakadni?
Nálam még képkeresővel sem jött össze..【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #233452 üzenetére
Nekem level t van a mennydörgősön, valami spéci kiadás 4 dugós.
Gyilkolni, sarazni nem szoktam.
Néha izmozok erdőben, de nagyrészt inkább kirándulok, egykerekezgetek.
Tökéletesen teszi a dolgát 200-as tárcsákkal, gyári, és más normális betétekkel is.
- Nekem nem érné meg lecserélni Code-ra...Átlag embernek a Code kihasználhatatlan szerintem.
Inkább a legnagyobb tárcsákat érdemes felpattintani, és esetleg fémes betétet használni, ha sokat lejtőzöl.Viszont ez a 90 ropis ár igen csábító, és a Code a legjobb, legerősebb Sram.
Ha van szórni való della...【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #233458 üzenetére
Ebike-on a legegyszerűbb féktuning a 200-as tárcsa.
Nagyobb fékerő, ami finomabban adagolható, kevésbé melegszik.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #233468 üzenetére
Ha a mostani tárcsával meg tudsz úgy állni, hogy a hátsó kerék emelkedik már, akkor a nagyobb tárcsa sem fogja tudni jobban terhelni, csak kisebb erővel kell húzni a fékkart.
'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
válasz Mr. Erikszon #233452 üzenetére
Azt hiszem nem ugyanaz a fékpofa. A múltkor nézegettük sticketmajommal, és az én Guideomba más kellett, mint az ő Codejába.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #233470 üzenetére
Lehet érdemes lenne összeadni a bringa meg a saját súlyod, hogy eléri e a limitet, ami a villához van adva.
'92 Honda VFR 750
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #233846 üzenetére
Ha most kidobod, később nem kell idegeskedni vele
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #237967 üzenetére
Én azt tapasztaltam, hogy telókeménység, terep és felhasználás függvénye a visszaút csillapítás. Ha keményre van fújva (mondjuk 1,5 cm beülés alatt) akkor lassítani kell a visszaútat mert a feszesre fújt teló visszaüt mint állat, ugyanakkor ha puhábbra fújod (1,5 beülés fölé) és esetleg csapatod is köves, gyökeres terepen lefelé, mikor gyors egymásutáni mozgások kellenek a normális csillapításhoz, akkor inkább a nyuszi felé. Ki kell tapasztalni mi jó neked, én startnak úgy szoktam állítani, hogy ha lenyomom és hirtelen felengedem akkor se rúgjon akkorát amekkorával már az első kerék elhagyja a talajt, vagyis ugrik egyet.
#237972Fall-N...kinézet sem másodlagos, de a divatot is az élsport diktálja, vagyis úgy hordják a profik is. Nálam valós igény szülte ezt is mint pl. a hosszabb "orrú" nyerget, vagy a viszonylag puha és felfelé is bekapcsolt telót vagyis, hogy meredek köves, gyökeresen se ugráljon nekem az első kerék, el-el távolodva a földtől, mert úgy nehéz irányítani.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz Mr. Erikszon #237967 üzenetére
Ahogy Hasaggymeg írja a keménység rád van bízva alapból, de közben azért érdemes az általános ajánlásokat figyelembe venni. Álgalánosan a levegő nyomsát 15-20% beülésre javasolják, neked városban mehet a keményebb vége, tehát 15% beülés. A visszautat pedig a levegő nyomáshoz kell igazítani. A villa bal lábán hátulról szokott lenni egy táblázat, hol írják az adott súlyhoz ajánlott levegő és rebound értékeket. Ha súlyt nem is figyeled, de a nyomás - rebound párosítása az mindenképpen ajánlott. Ja igen és a rebound-ot mindig teljesen zárt irányból számoljuk és onnan kell nyitni (tehát a teknős felé teljesen elzárod és onnan indulsz a nyuszi fel).
Pontosabb beállításokhoz sorozat szám alapján van gyári segítség is: [link] itt -
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Leírás alapján ez microspline kazetta testtel rendelkezik, 9 sebességhez HG kazetta test kéne.
'92 Honda VFR 750
-
szimpláncsak
tag
válasz Mr. Erikszon #245956 üzenetére
Szia! Bike24-en ugyanannyiért van és el is érhető . bike-discount alapból német 18%-os áfával számol, de ha átvàltassz Magyarországra, ugyanúgy 320euro lesz az ára
-
Maximum1
őstag
válasz Mr. Erikszon #245953 üzenetére
Milyen ebike?, ha monti akkor én inkább 30mm vennék rá, azon már szépen kifekszik a 2.4 gumi.
-
Maximum1
őstag
válasz Mr. Erikszon #246016 üzenetére
Végre egy gyors bi-jancsi, itt Pesten csak pózolni veszik ezt a márkát.
-
MPowerPH
félisten
válasz Mr. Erikszon #246027 üzenetére
Azt elhiszem. Nem semmi, gondolom a muszak alatt az akkuval is sporolni kell, nem lehet mindig nyelgazon menni vele. Vagy menet kozben cserelsz?
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz Mr. Erikszon #251358 üzenetére
Nem tudom eldönteni hogy Ebikera BL-M8100 vagy BL-T8100 kart tegyek inkább
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz Mr. Erikszon #251361 üzenetére
(futár ebike szóval bírnia kell a strapát. Sram Guide T fékkarok 15000km után már elég kotyogósak lettek, ezért gondolkodom teljes fékcserén )
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #251361 üzenetére
Attól függ hogyan szoktad meg a fékezést egy ujjal, vagy többel...illetve terepen 1érteműen az első, maradjon elég ujjad a kormány stabilan fogására is.
MPowerPH...nem, ideköltöztem...egy 7re.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #251364 üzenetére
Hát ha kuplung is akkor talán a nagyobb, második.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz Mr. Erikszon #251362 üzenetére
uha..
futár bringa
én alattam még nem tört -repedt bringa (oké strava szerint amióta kezdtem-2016 még csak 20ezret mentem összesen szóval kezdőnek számítok ) de ez, hát ez alapján nagyon durva megterhelés lehet valóban.. [link]amúgy wax: köszi nektek a tippet, nagyon bejött a wax (smoove)
mindenkit bátoritok, semmi para, van egy oldalas leírás zerofriciton-on hogy kell eljárni hogy a legjobb eredmény legyen (itt 13-14. oldal), kb úgy csináltam és valóban szuper!
első használattal 464 kmert mentem el, és még mindig nem csörgött a lánc, csak kezdett kicsit olajos lenni ha hozzáértem hiába törölgettem konyharuhával át minden tekerés után,illetve gondolotalm mégis csak az első alkalom legyen már meg a wax, most aztán már meglátom mennyit fog bírni mielőtt elkezd csörögniamikor waxolok 2x viszem fel tehát lánc alsó része, átforgatás aztán lánc felső része
így összesen 4 alkalom volt (4x2) amikor végigcsöpögtettem minden pin-t és most van a felénél a 125ml smoove,nemtom ez igy átlagos ahogy fogy vagy akkor nem bántam vele valami takarékosan?[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #252266 üzenetére
Nincs.
GordonfreemN...nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mr. Erikszon #253700 üzenetére
Mindenképpen kell neked olaj, mert egyben nem minimális az esély, hogy fel tudod rakni. Arra az esély, hogy sem elől, sem hátul nem kell vágni a fékcsöbet elég kicsi, onnantól pedig bekerül a levegő a rendszerbe és valamennyi el is fog folyni.
Ha meg belső kábel elvezetésed van, akkor 100%, hogy szét kell szedni a csövet.
-
gordonfreemN
addikt
válasz Mr. Erikszon #253700 üzenetére
Ezeknél már kerámiadugattyúk vannak. Azok elég jók , bár nem tudom, hétköznapi (magamra gondolok pl mint közember) felhasználásban hol jönne ki ennek az előnye?
Kutga: keret?
[ Szerkesztve ]
¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Fall-N
veterán
válasz Mr. Erikszon #254885 üzenetére
-
ZolkoW
őstag
válasz Mr. Erikszon #254885 üzenetére
nekem ez brurál túlépített keréknek tűnik, és a súlya is azt támasztja alá. gondolj arra, hogy rendes montis kerekek készülnek 24 küllővel is, normál vastagságúakkal. (már két ilyen szettem is van, frankón teszik a dolgukat, bár én csak túrázgatok)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
szimpláncsak
tag
válasz Mr. Erikszon #255407 üzenetére
Az m771 hosszúkanalas, az m772 meg normál. Ha nagyobb fogszàmú hàtsósort szeretnél( pl.36-ost) vagy elől nagyobb lánctanyért (pl. 48-ast) akkor hosszúkanalas kell. Általában trekkingeken van hosszúkanalas váltó.
Cikk -
MPowerPH
félisten
válasz Mr. Erikszon #255967 üzenetére
Csak annyi, hogy XTR, Az XTR az versenyzesre valo, leginkabb. Azt fizeted meg, hogy konnyitett. Na most ez egy ebike -on nem lenyeges.
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Mr. Erikszon #256007 üzenetére
En ugy tudom, csak modifikacioval (hanger mod, vagy mas tipusu cage) viszi, es az sem garantaltan lesz smooth. Tovabbra sem ertrem, bafang motoros bringan mi szukseg akar a 36T -re. A 10 sebesseges rendszert egyebkent is zabalja barmilyen motor, mert nem ilyen nagysagu nyomatekra lettek tervezve.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
MPowerPH
félisten
válasz Mr. Erikszon #256098 üzenetére
Igen. Meg az XT -n van visszajelzo. Bafang motor van hatul, nem? Teljesen folosleges az az attetel. Szerintem eddig is megmasztal vele mindent. Ha nagyobb attetelre van szukseged, az mar a 11 sebis rendszer fogja tudni.
Esetleg a Microshift -nek van 1x -es rendszere, ott van 48T is, es 10 sebesseges.Don't Tread On Me
-
Fall-N
veterán
válasz Mr. Erikszon #256007 üzenetére
Ha rám hallgatsz akkor olyan váltót veszel, amihez olcsó a kopó alkatrész, azaz a sor és a lánc. 8 vagy 9 sebességes váltás sokkal olcsóbb, ami a kisebb élettartam miatt gazdaságosabb. A motor miatt amúgy sem fog bírni annyi kilométert, mint egy motor nélküli "izombicikli".
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz Mr. Erikszon #257331 üzenetére
Most látom van a Sellének spéci ebike nyerge, árban kicsit húzósabb, bár így hogy rajta vagyok napi szinten elgondolgodtató. [link]
Pár évvel kipróbáltam egy összteleszkópos méregdrága specialized bringát, aztán azon volt ilyen SMP nyereg. Haver mondta hogy csak a nyereg kb 70-80e FT. -
Tothgera30
Ármester
válasz Mr. Erikszon #258366 üzenetére
Pedig van egy csomó ooldal ahol olyat fűznek amilyet szeretnél, esetleg a www.fun-works.com-ra nézz rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #258478 üzenetére
Szerintem rámenne a kilences. Itt írják is.
Manufacturer Number: HWYABX00S5569S
Specifications:
Freehub: Shimano MTB
Gearing: 8-/9-/10-/11-speed【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #258484 üzenetére
https://www.dtswiss.com/en/support/product-support?matnr=WHU1900IEQ3SA19167
Conversion
CONVERT TO SHIMANO MTB 05/135 MM"HWYABL00S4450S"
- Ez való hozzá!【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #258491 üzenetére
A kerék; HU 1900 SPLINE
agya; HUB TYPE 370 with Ratchet LN 18https://www.dtswiss.com/en/wheels/wheels-technology/ratchet-technologies-overview
"Ratchet LN uses the same inner parts as the freehub Ratchet System. The difference lies in the freehub system seal, placed on the freehub body."- Én úgy értem a tömítések mások az LN-ben, nem kompatibilisek.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest