Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    válasz b4zsi- #124548 üzenetére

    Ezek nem feltétlen sárhányók :P legalább is legkevésbé az a céljuk hogy téged megvédjenek a sártól.
    Az első is inkább csak a telót védi, meg kicsit az arcodat ... néha, ami nekem van, azt én készítettem, de dekában is találsz, v mud guard mtb néven kb bárhol a neten.

    A hátsó egy ilyen, nagyon régen vettem és 3x használtam, először meg utoljára, meg most :)) mert meg akartam óvni a dzsekimet még mielőtt elkerülne egy szabóhoz, hát nem jött be. (max akkor segít ha nagyon óvatosan mész vele, rövid távon, de akkor is csak a hátad közepéig véd, a lapockám körül tiszta sár voltam) szóval nem ajánlom, csak linkeltem h elkerüld!

    (#124549) jjeahh
    Nehezen, én ma kb olyan voltam mint disznó a jégen, lefele jó móka, de szűz hóban mászni elég szar, ez alig 300 szint volt de simán dupla energiát vett ki, az utolsó 500 méteren enyhe szintnél, annyit szenvedtem hogy röhejes, kb 20 perc alatt értem fel ott ahol máshol olyan 5 szokott lenni.

    ---
    Már értem miért emelte ki Runner ezt a szűk nyakú kabát dolgot, a hótól az ágak ráhajlanak az útra, és ha át akarsz bújni alattuk le kell hajtsd a fejed, de ha hozzáérsz az ághoz, akkor tökéletesen bezúdul a fincsi hó a csupasz nyakadra : )) (jaja, otthon hagytam a csősálamat)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz robee19 #124587 üzenetére

    Azért a lidl nem kimondottan a minőségről híres. Ha nagyon tekernék télen is, én a helyedben megpróbálnék pl 1 merino réteget, intersportban találsz mckinley márka alatt, nem olcsó de az teljesen más anyag. (chainreaction-on olcsóbb)

    Dekában van még aerofit felső, az is megér egy próbát.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag


    A bringa mögött 100m látható az erdő, már amikor nincs ilyen büdös nagy köd

    ... míg felmásztam az erdőig, a pára kiült a ruhámra, ami mondjuk nem zavart de a cipőm teljesen átnedvesedett. Nem akarok újat venni, egy kalucsni meg tudná oldani ezt a problémát, vagy azt csak bringás stoplis cipőre lehet felpattintani?

    A leejtőkön meg az ujjam fagy le, dekás 500as btwin van, és az érdekelne hogy egyilyen kesztyű beférne alá? Elég vastagnak tűnik, ebben már nem lenne kb lehetetlen a kényelmes fék adagolás?

    --

    Maxxis ikonnal mentem ma, szerintem jobban tapadt mint a RK, de tegnap még puha hó volt, ma meg már kicsit megfagyott illetve letaposott, szóval nem fair összehasonlítás. Ilyenkor télen, főleg ha nagy hóban megyek, mennyire rossz ötlet leengedni 1.5 barra a nyomást? A puhább gumi jobban tapad, felütni nem lehet (a teló is alig mozog annyira egyenes a talaj mindenhol) egyedül azt nem tudom hogy a puha gumit nem-e böki át könnyebben egy kiálló megfagyott ág?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Pff, ma reggelre -10 volt, és szó szerint befagyott a bringa segge. Minden ami mozog megfagyott, a fékek, meg sem moccannak, a kerekek és a lánc sem, valószínűleg nem volt okos ötlet meleg vízzel leönteni, miután hazaértem.

    (#124640) Hasaggymeg
    Ha te nem versenyzel, és nem mész mért időket stravan sem, miért kínzod magad v pontosabban a derekad a stucni leengedésével? Olyan helyeken mászol ahol kiemeli az orrát? A szarvakat is azért engedted el hogy megfelelj a divatnak?
    Az előbbit nem értem, a szarvak tényleg rontanak az összes bringán (habár oldal fotónál érdekesebb lesz tőle az összkép) de azt meg szeretem, nem mellesleg a helyes csuklótartás is az amikor nem tekered el kézfejedet hanem kb függőleges a tenyered.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A trekken ami a görgőn van, ilyen hajtókar van S-1000 Crankset, csak 3 tányéros 2013 ból, mióta beraktam a görgőbe, elkezdett nyekegni valami a középcsapágy környékén. Pedálok újrazsírozva, hajtókar csavarjait kivettem, de nem akar lejönni, még akkor sem mozdult meg mikor azzal a csavaros feszítő szerszámmal próbáltam.

    Hogy a fenébe jön le ez a hajtókar? a videón kb beleesett a kezébe, kalapáccsal kellene megsuhintani, vagy lehet benne valami rejtett biztosító csavar?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #124673 üzenetére

    Nagy nehezen kijött,
    (a hajtókarból azért sikerült kimarni a menetet előtte) de brutális erő és rengeteg ütés kellett hozzá. Kalapács, fa seprűnyél, és wd40 kombó. Szar érzés ennyire erősen csapkodni a bringát, és mikor szétjött, kb mindenhol tele volt zsírral, nem is nagyon látszik hogy újrazsíroztam, mert minden okés volt, nem értem hogy gyógyult bele ennyire. Azt sem értem mi okozhatta a recsegést, mert ennyi zsír alatt nincs mi nyekegjen.
    --

    Lánc nélkül megpörgetve majd 10 mpig forgott a 2 hajtókar, a másik bringámon a pressfites középrésszel, kb 2 fordulatot ha tesz majd megáll... ez normális a pressfitnél? nem nyel ott el túl sok energiát?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ShiTmano #124693 üzenetére

    ... de. :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #124245 üzenetére

    Megjött a "pót" csomag bike-discountról. íme
    ... egy nyomorodványos tölcsért kértem, mert azt írták tartalmazza, linkeltem is nekik, azt írták h küldik, erre jött még egy pont ugyan olyan, nyilván tölcsér nélkül.

    (#124684) jjeahh
    Ne viccelj már, ez a váltó drágább mint az m8000-es XT, nehogy ilyenre költsd a pénzt, főleg nem 9 sebességre.

    Inkább próbáld az egészet m6000-es deore-ra cserélni, az tuti megéri, sokkal jobban feszít és kevesebb lánc csörgésed lesz, én nem hiszem hogy a te mostani váltód gagyi lenne, ha nincs vele gond, nem hezitál váltás előtt nagyon alacsony v magas fokozatban akkor jó az úgy ahogy van.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki ilyen helyeken bringázik, vajon megéri a nyugdíjas éveit?

    Ez a drón követés egyre elterjettebb, nagyon érdekes, szemszögekből mutatja be az akciót.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #124781 üzenetére

    Én nagyon nem csapatom ilyen hidegben, de utoljára -5ben próbáltam ki a dekás 500 as alá egy sima kesztyűt, és kb 5 perc alatt lefagytak az ujjaim. Megálltam levettem az alsó réteget, elindultam haza, és még haza sem értem már ismét meleg volt az ujjaim vége.
    Nem értem ez hogy lehetséges, de én dobtam a dupla kesztyűs megoldást. Ismétlem nem volt egy komoly márka v anyag az alsó kesztyű, de azt nem gondoltam hogy jobban fogok benne fázni mint nélküle.

    na de majd ha beszerzek egy akcijókamerát egy XC-s csatornával tuti bővül a kínálat

    Ezen én is gondolkodtam, de aztán letettem róla, mert kb 1 hét alatt kimeríteném a bemutatásra alkalmas helyszíneket, és onnantól semmi értelme nincs. + sokan mondják hogy ilyenkor csak arra figyelsz hogy jó legyen a felvétel, és a bringázás élménye sokadlagos, ez sem hangzik túl jól. + volt már mellkas kamerám, 2. alkalommal levettem egy fát vállal, mert otthon az első kör után nevetségesen lassúnak tűnt a tempó. Szóval csak óvatosan a gopróval :P

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ZolkoW #124828 üzenetére

    Ezmeg milyen bringa ez? Mire való, és te hol használod? Ilyen szarvállást még nem is láttam, gondolom ez csak aszfaltozásra való.
    Nagyon tetszik a kb elpusztíthatatlan design, de nem látom hogy lehet egy ilyen bringát igazán kihasználni... dirt pályán esetleg? oda is kell egy első teló, legtöbb esetben. Boltba/városba járkálni meg túl szép :)

    ---

    Most találtam ezt a csatornát, még csak pár videót csekkoltam de az igényes volt, érdemes ránézni, ha már megvolt a napi reszkessetek betörők, és még nem készült el a bejgLEE.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #124851 üzenetére

    Nem mondod komolyan, hogy 94ben még pillangó féket szereltek a csúcs gépekre? (amúgy miért ez a pillangó fék, mikor pont egy V betűt formál?)

    Mondjuk ebben a videóban brutális amit csinál vele, és csak 1x panaszkodik a fékre, én csak gagyi verzióját láttam élőben ennek a féknek. Szerencsére mire előszór nagy montit kaptam, már divat volt a v fék (ami szerintem inkább hasonlít egy pillangóhoz) fogott is rendesen.

    Arra nem emlékszel, hogy akkoriban is csillagászati ára volt ezeknek a csúcs bringáknak, v még nem szált el a világ?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kellemes karácsonyi ünnepeket, a bringás társadalomnak.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A nem stravasok is találhatnak pár érdekes statisztikát az elmúlt évből :D

    Aki meg még nem látta, strava dashboardon elérhető egy rövid összefoglaló videó a saját 18- eredményeidről, nagyon profin lett összeállítva, aki szereti az ilyet nézze meg, ingyenes, letölthető, vízjelek nélkül.

    A legmegdöbbentőbb adatom, a nyeregben töltött idő, több mint 340 óra, ebbe belegondolva, tényleg nagyon fontos hogy megfelelő méretű bringád legyen, ami rendesen be is van állítva, mert ha tényleg ennyit töltök egy bizonyos pozícióban, akkor muszáj minden rendben legyen (hézagoló a stucni alá való :P ).

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #125466 üzenetére

    Ejj be szép :C Gondolom sokat rágodótt rajta az angyalkád hogy megéri-e többnyire a design miatt ennyit áldozni egy pedálra, mert ha jól tudom neked a pedálok HUMMERJE volt, amit max megunni lehet de elnyűni sosem.
    Csak a (sárga) kulacsot ne rakd rá mikor majd lősz róla pár képet a gépen.

    u.i.
    Ha nem válna be, az ár felének a negyedéért bármikor átveszem, előreutalással, fénypostával :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az utóbbi időben ráfüggtem cobranco mester videóira. Rendkívül tetszik benne hogy annak ellenére hogy 2018as "gyártás" annyira retro hogy arra nincsenek szavak.
    A betűtípusok, a rettenet gagyi kép átvezetők, és nem utolsó sorban az 1000 éves poénok. Mikor pár éve először belenéztem, pont ezek miatt kapcsoltam ki rövid idő után, most már viszont zavarna ha igényesebben lenne összerakva, valamiért ez így jó ahogy van.

    Van 1 dolog amit nagyon furcsának tartok. Csak pillanatokra mutatja a bringákat amikkel több 100 km-t tekernek, és keveset is beszél róluk, de így is feltűnt hogy a gépek a leg olcsóbb belépő szintű alkatrészekkel vannak szerelve.

    Párszor említette, hogy a hátsó agy, küllők, és külsőn nem szabad spórolni, de a többi az tényleg nem számít? nekem van egy pont ilyen altus váltóm, jól szolgált szépen is váltott, de sosem merném vele elhagyni a város 20-30km es körzetét.
    A pedál, a váz, a lánc, mind mind annyira alap dolgok a linkelt videón, hogy lehet ezzel, nyugodtan, több mint 1000km-re az otthonodtól (ismerősöktől) több 100kmes túrát letolni?

    Aszfalton ez nem számít annyira? Csak meg van pakolva az a bringa rendesen, sokkal nagyobb terhelést kap minden, mint egy átlag felhasználás alatt álló terep gép.

    Az hamar lejön hogy mindenen szeret spórolni, de pont a bringán, ami ha lerohad pl a linkelt görög túrán, ahol kb nem is találkoztam bringásokkal mert nincs hagyománya, akkor mit csinálnak???

    A másik ami nem fér a fejembe, hogy a fenébe képes ennyi infót megjegyezni mindenről, az összes útba eső pataknak a szélességét, eredetét, mendemondákat, legmagasabb hegyet, kialakulásást, összetételét, az úttól 5km lévő épp csak látszó várnak a történetét is ismeri, említette hogy bemagolja ezeket, komolyan megtanul egy 6 napos túrára előre mindent?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #125514 üzenetére

    Te is tolsz ilyen edzéseket? Ahol nincs bringa, nem is állóképességet növelsz, csak fura gyakorlatokkal próbálod szimulálni a különböző helyzeteket?

    Említetted h van fitness bringád, amit télen használsz, de ha jól emlékszem van görgőd is, mi értelme az elsőnek, ha a görgőn sokkal kényelmesebben / precízebben lehet edzeni? Immunrendszer erősítésre használod a téli kinti tekerést? Ilyen saras időben csak nem mész terepre, tehát szinte ugyan az a két dolog.

    Amúgy én nem bírom a görgőzést, ahogy javasoltad nem km-t hanem időt próbáltam menni, de 20 percnél többet még nem sikerült nyeregben maradnom, ellenben csípősebb időben is szívesen tekerek kint 1 órácskát, úgy hogy sehova sem megyek csak épp kijutok a városból, és vissza.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ß3NC33 #125524 üzenetére

    Nekem ez van. Ma lett vele tele a tököm teljesen, na nem azért mert gagyi, hanem mert rettenet monoton.
    Ez amúgy elég csendes, 30 kmph felett már kezd hangja lenni, de szerintem 35-40-ig korrekt, utána már visít ami gond lehet kisebb lakásban.
    Számold hozzá, hogy új gumi kell majd amit görgőzésre találtak ki, nekem kék tacx van a gumi futófelületén még ott a sorja : ))

    Itt a fórumon is sokszor kitárgyalták már, keress rá a görgő kulcsszóra. Mindenek előtt azt tisztázd le magadban hogy tényleg elég elszánt vagy-e. Én is azért vettem hogy tavasszal kicsit jobb formában legyek, de 2 tél alatt szerintem 200KM sem került bele. 15 perc után izzadsz mint 1 ló, ventilátorral is gagyi, okos eszközök nélkül még unalmasabb, sorozatok közül ami minőségi azt nem tekerés közben nézném, ami meg annyira nem érdekel, az izzadás közben még kevésbé bejövős.

    Igaz h drágább volt, de én hasznosabbnak tartom a téli ruházatot, igaz eső, sár, és dúrva hidegek ellen az sem megoldás, de sokkal kellemesebb mint a szobában izzadás.

    Ez egy erős ellen vélemény volt, biztos találsz olyat is aki szerint ez jó dolog AKKOR IS ha nem versenyre edzel vele.

    (#125544) Hasaggymeg
    Aszfalton szerintem túl durva lenne az X-King. Nem fura és feltűnő,hogy elől vastagabb?

    Ne viccelj már, azt oda találták ki. 2.2. xking elöl és hátra a barátságos 2.2 race king. Hegyen völgyön csapatod, és mindenhol elég, aszfalton is lehet haladni, de csúszósabb úton sem hagy cserben az eleje sosem. Elbambulva nem 1 nyomvájatba sikerült bekúsznom, és az első kerék mindig betapadt és felmászott a szélén. RK-vel elöl, lehet sikerült volna megnyalnom a földet, idén többször is.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #125559 üzenetére

    Tény hogy én nem megyek 100as köröket, és nem is vagyok 75 nél nehezebb, de nem érzek semmi féle vibrációt elölről, ami pl hátul race king ről ikonra váltásnál érezhető volt. Elöl kevesebb súly van, alig terheled a gumit, szerintem az nem nyel el olyan sok energiát.
    Aztán lehet tévedek, de a terepes tapadás érdekében én ennyit hajlandó vagyok beáldozni.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    BEST OF 2018 - Fabio Wibmer

    Ez a videó remekül szemlélteti hogy lehetsz akármekkora ász, valószínűleg benned és alattad is el fog törni néhány alkatrész, ha így csapatod.

    Szóval csak óvatosan vaduljatok 19ben is :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tutti Frutti... Kinek mi jut eszébe róla elsőnek? ;] ;]

    Nem, korhatáros film!

    A teljes cím : Tutti Frutti Epic MTB Tour Hans Rey & Brian Lopes Carosello 3000

    Na most ez olaszországban van ami még nincs elérhetetlenül messze, de azért oda már saját bringával ritkán téved az ember.
    Volt már valaki ilyesmi túrán, v akár csak óvatosabb pályán is bérelt bringával? Engem az érdekelne hogy mennyire ront az élményfaktoron ha nem a saját bringáddal tekersz? A táj az új környezet és ösvények, lehetőségek, elfedik azt hogy esetleg nincs valami jól belővel, gyengébb a fék, rosszab a teló stb, vagy ez mindvégig zavar kicsit, és elvonja a figyelmet arról hogy milyen király helyen vagy.

    (#125747) IMIIKE1998:
    Én kétszer vittem első telót szervizhez, mindkétszer kértem is hogy cseréljék a gumigyűrűt a becsúszón, külön szóltam az eladónak és szervizesnek, mindkét alkalommal elfelejtették, ez 2 különböző hely, elsőnek reklamáltam, elnézést kértek de ennyi, második alkalommal már szóvá sem tettem.

    Én a helyedben mindent megemlítenék, max idegesítő leszel, és ezért megjegyzi a bringádat. Mondjuk mivel nincs szezon, nincs akkora rohanás, szóval ha nem kóklerekhez viszed az alap dolgokat csak megcsinálják.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ha esetleg valaki termo kulacsot keres, mindenképp kerülje el ezt Camelbak PODIUM® BIG CHILL
    Ja meg úgy egyébként is kerülje az camelbak kulacsokat Insulated felirattal.

    SEMMI értelme nincs, csak nehezebb tőle és nem is látod mennyi nedv van még benne. Nyáron teszteltem ugyan azon a bringán egy sima camelbak kulaccsal, kb ugyan annyira melegedett, VISZONT hazafelé, már melegebb volt az izolált modell, mert sütött a nap és befülledt v felmelegedett az oldalfala. A kupakot lecsavarva az ujjamat beledugva melegebb volt benne mint a levegő hőmérséklete.
    A sima kulacsot lehet hűtött kicsit a menetszél v nem tudom, de az 4 óra után sem volt annyira meleg.

    Mellesleg a kulacs csutora része nagyon tetszik, gumis, és könnyed adagolható, nem veri ki a fogad még rázós terepen sem, hátránya hogy szinte szándékosan vájtak rajta egy koszfogó ívet belül, amit nem lehet takarítani.

    1 szezont használtam az izolált modellt is, és az alján megjelentek a gombák : ( a sima modell másfél éves és szuper tiszta.

    Ez lehet hasznosabb lett volna a karácsonyi akciók előtt, de akartam pár képet is lőni róla, csak nagyon lusta vagyok : )) , de mivel most felmerült a téma, megosztottam, hátha valakinek segít

    (#125756) Hasaggymeg
    Most látom hogy a nyeregnél gyors kioldód van, az meg minek? Ha nem ugrálsz, v egykerekezel állandóan, és már sikerült belődd a megfelelő magasságot miért nem fixálod egy szép kék gyűrűvel?
    Nekem is a kék van, és jól mutat a csiszolt rész a kékkel a fekete vázon.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #125771 üzenetére

    Heeey,

    Most látom hogy már van, vagy legalább is lesz a kistesónak is elektromos változata. Kár h kihagyták a ziccert, én simán NEUR: ON nak neveztem volna.

    As the little brother of the award-winning Spectral: ON, the Neuron: ON features 130 mm of travel, 29-inch wheels and a range of clever design details.

    Na most ez vagy legyen drága és akkor nem zavar hogy nem árusítják az országban, vagy legyen olcsó de szar, úgy lehet kicsi zavar majd de tudom h sokat nem vesztettem.

    Érdekes amit Runner írt az alvázcsőbe integrált akksiról, nekem nagyon tetszett, de tény, hogy nehéz, v nehezebb hozzáférni, és nem tudsz magaddal vinni pót aksit, mondjuk cserébe van hova rakd a kulacsod.

    A felsőcső nyakánál mennyire nyomorult a töltő port, gagyi műanyag v gumi huplija, hogy lehet ennyire randa dolgot tervezni?

    Amúgy a canyon marketingpolitikája nem tudom micsoda, de kb semmi videó infó nincs a gépekről, a színeket is nagyon, nagyon nehéz fellelni, hogy lásd milyen árnyalat. De a használt piacon csak spectralt látok, szóval biztos elégedett a legtöbb tulaj.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #125800 üzenetére

    Nem állítom hogy az igénytelenség netovábbja, de ezt így nem lehet eladni ;] , tiszta sár az egész (csavar)

    Most értettem meg miért olyan könnyű ez a gép, hát nincsenek rajta drótok :P . De komolyan, ez valami szuper vékony alu váz, hogy hogy lehet 12 kiló az egész? Vagy a kerekek annyira profik? Nekem a trek bringám ennyire kopár, de az épp csak 13 alatt van, sár és pedál nélkül.

    De komolyan, hol futnak a kábelek? vázban baloldalt? mint a raven modelleknél?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Komolyan nem értem mi a fene recseg a görgős bringán. Szétszedtem már azt a nyüves középrészt, megzsíroztam amit meg lehet, picit hallgatott, aztán 15 perc után ugyan ott tartunk. Főleg mikor lassabban nehéz beálíításon küzdök igazán hangos, gyors sebességnél pörgetéssel nem jellemző.

    VISZONT ha kicsit kifordítom a súlypontomat jobbra, elhallgat és csendes mint újkorában. Balra kifordítva nem hallgat el teljesen de ott is halkul.

    Van bármi ötlet ez miféle elmebaj? El van repedve a váz? (a fejcsőnél valami félrehegesztés v mi lehet mert nem lehet vele egyenesen menni kéz nélkül)
    Szerintem csak a görgőn csinálja, tavaly is volt hasonló, de akkor annyira keveset tekertem rajta hogy nem erősödött fel ennyire. Mikor kint mentem vele 1000km-t nem recsegett sehol, pedig járt minden terepen.

    de így is kap a hajtás a léből, másnapra full rozsda volt a lánc.

    Ez annyiból jó hír, hogy legalább tudom ez nem csak az olcsó láncom miatt van így, másnak is berozsdál ettől a sós trutyitól a lánc.
    Mellesleg a vízzel leöblintem dolog sem megoldás, főleg ha kint tárolod utána, akkor is marad rajta elég hogy belemarjon a rozsda.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #125856 üzenetére

    Csak a görgőben recseg, és egyértelműen a középrésztől jön. Persze tudom a vázban barangol a hang, össze vissza, de ez nem olyan :)) Sok fura recsegést oldottam már meg, ahogy te is írtad akár csak 1 csavartól, nyeregcsőtől is lehet, de ez nem az az óvatos pattogós hang, ez recseg mint egy rossz ajtó. Amit én tudtam megzsíroztam, pedál, tengelyek hajtókar.

    A görgő egy Elite SuperCrono Mag Force, fém a fémmel találkozik a felfogatásnál, ez tényleg nem vizsgáltam, és mióta bepattintottam nem nyúltam hozzá, este kipróbálom, hogy ha megpiszkálom van-e valami hatása.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Toobee #125899 üzenetére

    Ezt inkább úgy mondjuk kalandos :P Utólag belegondolva sem volt jó? Azért ilyen érdekes környezetben nyáron nem tekerhetsz, szerintem az felszorozza kicsit az élményfaktort, még akkor is ha 2kmen tekertél 3at.

    Itt is sikerült végre összegyűljön egy komolyabb hóréteg, 0 fokokkal, ezt még talán ki lehet bírni komolyabb megfázás nélkül. (ez alatt nem értem hogy lehet mászva, lihegve elkerülni a torokgyulladást)

    "remélem addig valami elvetemültebb gyalogos letapossa nekem a havat." Neem, az a dicsőség mikor te vagy az első nyom egy ilyen közepesen elhagyatott helyen is. Persze sokkal nehezebb, ahogy te is írtad, de bárki aki utánad jön már látja hogy volt valaki aki még nála is elvetemültebb.

    Hetek óta nem tekertem odakint, amíg a kerék kilátszik a hóból, ma nem állíthat meg a hóesés :DD

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #125912 üzenetére

    Ok, talán félig el kell ismerjem hogy ez az első vagyok az erdőben, mégsem akkora móka, mint amekkora dicsőség :))

    Mikor már lefele is tekerni kell mert nem gurul a bringa a hóban, akkor tényleg nem olyan jó móka visszamászni. De legalább jól elszórakozhatsz azzal, hogy megpróbálsz a saját nyomvonaladban haladni visszafelé.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #125971 üzenetére

    Én inkább úgy érzem, hogy hóban tekerni maximális szórakozás és minimális sport. Sokkal hamarabb átfázom, mint hogy elfáradjak. 20 perc görgőzés alatt jobban bedurran a combom, de hát az meg rém unalmas.

    Járatlan úton nyilván nehéz, de mikor a friss hó ropog a bringád alatt, minél lassabban mész annál hangosabban az elég kellemes, mondhatni ez a téli madárcsicsergés. Mikor tekerés közben a lábfejed már beletúr a hóba, nálam ott a fordulópont.

    (#125913) pc360

    Csősálam az van, de ha az orromra húzom, percek alatt elfogy a levegőm, milyen maszkról beszélsz, olyan űber gagyi mint SubZeronak?
    Azt hittem azok csak a légszennyezettség ellen védenek, hogy képesek a hideg levegőt felmelegíteni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #125990 üzenetére

    Na ez kirántotta a csipát a szememből pillanat alatt. Te így kezded a napot? Azért igazán gondolhatna valaki a bringásokra is, mert ezek a képek nem nekik készültek. 7+ös nők alá nem rakunk hipermarketes bringát, mert túl nagy a kontraszt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ezt kérdezni is akartam, télen a szemüveg nem játszik ? Nekem ilyen van most amit azért vettem mert azt olvastam hogy ha van a lencsén lyuk akkor ott kimegy a pára, és nem ragad a lencsére.(meg mert írtátok, hogy felesleges drága szemüvegre költeni)

    Na most ennek ellenére ahogy 14kmph alá esett a sebességem és mászni kezdtem tiszta pára lett. Azért kellett mert hullott a hó, és nélküle 4 métert sem tettem meg már telement a szemem. Itt vajon nem működik az úszó szemüveges megoldás? beleköpsz eltörlöd, és nem párásodik egy ideig
    Vagy ez egy leküzdhetetlen probléma?

    nem volt tempó lefelé...ismerem az érzést,felfele nem bírom,lefele meg nem merem. :DDD

    Én lefele a sártól félek, mondjuk így is tiszta dzsuva a hátam, de mi lenne ha nem óvatoskodnék, még a nyakamba is becsorogna a jóféle hólé. A gyantás fékpofák biztos nem örülnek ennek annyira.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az alföldön lesz használva, nem 25%os technikás emelkedőkre jár majd vele. Gyerekkoromban a trial bringámon 1 lánc volt amit kaptam valahonnan, az se olajat nem látott, se nem szervizelte soha senki, toldottam amikor kellet stb. Annál nagyobb megterhelést nem kap a lánc, mint mikor pedálból ugrálsz vele. Soha semmi bajom nem lett belőle. Persze utólag veszélyesnek tűnik, de se pénzem nem volt cserélni, se nem tudtam hogy ez valaha elkophat. kb 4 évet volt használva, alatta cserélődtek a fogaskereket össze vissza.

    2 évvel ezelőttig azt sem tudtam hogy nem szabad v ajánlott beletoldani a láncba, és mégsem szakad el alattam soha egy sem.

    Nyilván versenyezni vagy komért menni, nem lenne okos dolog, egy nem 100%os lánccal, de amennyi domb van Debrecen környékén, azt bármelyik lánc kibírja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Jó kis gépnek néz ki. Picit fura az a merevítő cső a nyeregcső mögött, de gondolom így megspórol egy hátsó forgás pontot amiről meg azt olvastam hogy jó dolog mászáskor, nem annyira érzékeny így a pedálfordulatok miatta kilengésre.

    Hol lesz használva?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Ákkk #126149 üzenetére

    Tőled de jjeahh-tól is kérdezném, hogy nem féltek v nem kényelmetlen érzés, egy a bringád áránál 3x drágább kamerát cipelni a hátadon, miközben 40+os tempóval csapatod az erdőben? Főleg az obinak elég egy kis pöckölés és kampó.
    Mondjuk te nem írtad hogy hova viszed :P lehet csak melózni jársz vele, de jjeahh el sem indul komoly kamera nélkül. Ez nem határolja be a túra élvezetét, nincs olyan hogy azért nem mész itt v ott, mert félsz h eleshetsz, és ha te nem is de a gép megsérül?

    Illetve hogy mindig van nálad kamera arra késztet hogy legalább 1 értékelhető fotót készíts 1 túráról, de ez azt is jelenti hogy amíg nincs meg addig kicsit frusztrált vagy, vagy legalább is arra figyelsz hogy hol lehetne jó képet lőni, nem élvezed magát a bringázást.

    Lehet kicsit eltúloztam, de pl most hogy olyan havas tájakon tekerek ahol eddig még nem jártam ilyen időben, igyekszem valami emlékezetes egyben jó képet készíteni, viszont így azt kutatom honnan jobbak a fények v érdekesebb a kilátás, és nem arra megyek amerre az út szórakoztatóbb. Szerintem ez nem jó irány, szerencsére lassan elolvad a hó, és ennek vége. :)

    (#126060) jjeahh
    Szemüveg témában meg az érdekelne hogy te ebben tekersz nyáron az erdőben is? Hogy? Olyan sötét hogy szinte alig látsz valamit, nem? Én azért vettem cserélhető lencséset, hogy lehessen vele erdőbe járni, ágakat gyökereket egyéb akadályokat h látsz meg egy polarizált lencsével, 30 felett?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Azt hittem ma még tekerek egy jót, de elég csúfos kudarcba fulladt a hódításom. Olvadó hóban komolyan lehetetlenség tekerni? Erdőben letaposott havas úton 5 méterenként kifordult az eleje és hátulja is, egyszerűen nem tudtam haladni, emelkedő abszolút kizárva, még a leejtőn is ijesztőbb volt mint akár a jég. teljesen kiszámíthatatlanul tört ki az orra v fara, és elcsúszott a hóréteg hogy kilátszott a föld 10cm alatta.

    Hanyagoltam a havat, de az aszfalton meg a sároz víz hátráltatott, mire felértem a dombra ahol lőttem volna egy fotót elment a nap, mire legurultam a semmiből előbújt.
    Pff, jobb lett volna ma ki sem menni, legalább annyit tanultam hogy az olvadó havat messziről érdemes kerülni, mert még a homoknál is rosszabb.

    Az egyetlen király dolog hogy először tekertem napsütésben miközben majdnem mindent hó borított, és brutálisan vakított bármerre néztem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz deny330 #126169 üzenetére

    Én mindenkit visszautasítok a terepen való tekeréstől..

    Ezt azért remélem úgy érted hogy CSAK latyakos időben, mert amúgy a leg királyabb dolog terepen tekerni, ahol nem határol be az aszfalt, és lehet az a remek kis leejtő amin 7 perce gurulsz lefele, a végére zsákutca, és ha nem akarod vissza mászni, akkor nyakadba veszed és átcammogsz a fák között amíg újabb ösvényt találsz. De jó is lesz, ha jön mindjárt a tavasz!

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Ákkk #126177 üzenetére

    Érdekelne hogy milyen telefonnal fotózgatsz, és hogy azt te választottad, pl a jó kamera miatt vagy van és használod?

    Illetve hogy nyilván nem a high end mark 1 hez viszonyítva, de mekkora a különbség egy egy általános tájkép között ha telefonnal, és átlag dslr el készül? pl nikon d5300 v d700 szint kitobival. Tudom de canonos vagy de ott nincs meg mi a hasonló kategória, d60-70 ?

    Inkább csak kíváncsiság annyira nem fontos, én (sem) tudnám cipelni magammal a gépet, állandóan, + nem is annyira szépek a tájak, csak sokszor hiányzik egy kis mélységélesség a telefonból.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #126186 üzenetére

    Bemutatnám a klubb elnök és elnöknőjét: GRAHAM és BETTY COX

    1.36 tól pedig egy elég nagy igazság, ha már átélted, akkor sajnos gyógyíthatatlan vagy, sírodig függő leszel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Nem tudom hogy ez valóban a Tour de France ról készült, de az biztos, hogy aki akkortájt bringával versenyzni akart, az sokkal elkötelezettebb kellett legyen mint manapság. Bmeg üvegpalackot visz a derekán, nem is egyet.

    --

    Továbbra is cobranco videókat nézek meló közben, és egyre sűrűbben jön elő, hogy megállnak féket hűteni, meg ráolvadt a fékbetét a felnire. Én is mennék idén majd kicsit komolyabb hegyvidékre, és az érdekelne hogy ott mi lesz a fékeimmel? slx m7000 gyári fékpofa / slx ice tech tárcsa 200/180

    Emlékszem hogy volt már róla szó, de nem olvastam végig mert akkor nem érintett, azt mondtátok, hogy a tárcsa rosszabb ilyenkor mint a felni, mert kicsi, és nincs hova elvezesse a hőt, sokkal hamarabb forrósodik.
    Ebből kiindulva a gyantás fékpofa egyből felejtős hosszabb leejtőkön? A full fémes, még vállalható? Ezt vajon hogy lehet kiszámolni, mikortól kell váltani gyantásról?
    Néhány kmes ereszkedéssel szét lehet koptatni v elégetni a fékpofát, és onnantól nincs fékerő?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ezzel a bringával tényleg tekernek aszfalton? Mi a fene az a fekete elem, a nyeregcső mögött?
    Egy komolyabb oldalszél bevág a bokorba, oldalról nagyon nem aero. A felsőcső tetején is van valami, ez egy ebike akar lenni?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #126247 üzenetére

    Jó reggelt képnek is szántam :P

    "ha csak még 1-1,5 évet elmegyek vele,"

    Komolyan nem akarod felpattintani még 1 évig azt a pedált amit kaptál? Neked sem érdemes ajándékot venni, mire kicsomagolnád lehet lebomlik a dobozában :P

    https://veloviewer.com érdekes weboldal, ami stravaval egyesítve millió +3 adatot kiír arról hogy papírkutya vagy, bármennyit is tekertél tavaly :P

    Most találtam rá, nagyon de nagyon részletes, alapból ingyenes, aki nagyon kíváncsi az összes statisztikájára az fizethet érte, még nem értem az oldalt, ha valaki ismeri és tudja hol lehetne kérni egy összegzést a tavalyi évről az segíthet.

    "Restricted to 25 activities and 250 segments for free users"

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #126260 üzenetére

    Meglett, aki a tavalyi évre kíváncsi (mert hát az ideiben nem sok elemezni való van eddig) az bökjön az infograph fülre.

    Ki hányszor mászta meg az Everestet? :) Pff még itt is rengeteg dolgot be lehet állítani. Ingyenes opció.

    Amúgy egy évre 10 angol pénz, ami simán megéri azoknak akik ki tudják olvasni belőle a dolgokat és érdekli is őket.

    De nem promózom tovább, nekem a fent említett infógrafika kellett csak.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #126288 üzenetére

    Mennyi km alatt kopik a gyantás? Te versenyzel elég sokat, pl esőben is, nem égeted el, vagy gyalulod le ilyenkor?
    Gyantás fék nem ajánlott hosszú leejtőkre? Az hogy előbb sikít azt jelenti hogy állandóan nem :P A gyantás nekem kussban van míg csurom víz nem lesz, a félfémes tavaly állandóan ciripelt ha halkan is, bármilyen erősen húztam, mondjuk az nem volt minőségi fékpofa (de ahogy olvasom a shimano sem az)

    (#126290) FireKeeper

    Nekem is ilyen a pressfites középcsapággyal, az sram normális közép csapágyas megoldása jóóóval többet pörög. Nem tudom hogy normális-e, érdekelne engem is hogy másnál is így van-e.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #126265 üzenetére

    Nekem csak 6, de szeretem a kerek számokat, ez a 10es nagyon tetszik idén 4 hónappal korábban kezdem a szezon, szóval akár még esélyes lehet ez a 88K. Viszont mivel a környéken 300m a legmagasabb pont, muszáj valami szállító alkalmatosság az autóra. (a vonatozás sajnos nem elég bringabarát megoldás, errefelé)

    Vonóhorog nincs, tetőre meg nagyjából ez az egyetlen korrekt megoldás: Thule ProRide 591

    Ezzel az a bajom, hogy nekem az alsó csövön 2 kábel is fut, amiből az egyik a hátsó fék. Esetleg gumibelsővel körbetekerve ezeket, okos dolog lenne bevállalni hogy ezeket 100+kmen keresztül szorítsa az gumírozott bilincs?
    Másik ötletem hogy ahol ráfog a bilincs, ott hagynék egy kis hasat a kábeleknek hogy esetleg félre lehessen addig feszíteni, de ez is elég sok mókolással járna :(

    Nehéz elhinni, hogy nincs is más említésre méltó gyártó, és a többi nem is igazán tűnik jónak. A legolcsóbb az nyitolva van a forgáspontokon(THULE 532 Bicycle Carrier), illetve itt van ez Thule UpRide 599 ami jónak tűnt egész addig amíg nem láttam hogy lötyög a bringa már csak kézzel való mozgatásnál is, nem mellesleg meg kb 2x olyan drága mint a fentebb linkelt KORREKT 591 es modell, ami robosztus, és olcsó.

    Te és Hasaggymeg mivel hordjátok ?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #126346 üzenetére

    Egy kis G opelre kellene, a bringa befér, mert vásárlás után ezzel hoztam haza, de csak éppen hogy, tehát ha kicsit sáros v akár csak nedves a kerék, akkor nagyon nagy macera.

    Én sem találom ami neked van, azt szerintem már nem forgalmazzák. Ahogy látom azon is vékonyka nyitok vannak a forgásponton, az nem ijesztő? Persze nem tudom te milyen utakon jársz, de Badár Sanyi szavaival élve, itt "olyan utak vannak, amiket a medve meghagyott" :)) tehát minden irányba lötyög majd a bringa.

    Amit Hasaggymeg ajánlott Mont Blanc, az nem jó, mert csak 2.2 es gumi fér bele (pedig érdekesen van kialakítva az eleje(nem engedi forogni a kereket), csak kár h nem bővítették legalább 2.4 ig)

    Az egyik havernak két 532-es van, de ő ahogy megvette kiütötte a nyitokat és rendes csavart tett oda, ennek ellenére sem ajánlja, mentünk vele párszor nyilván nem volt gond, de mikor elhagyod vele az aszfaltot, akkor eléggé lötyögnek a bringák.

    Nekem továbbra is az 591 tűnik a legbiztonságosabbnak, és árban is egész baráti. Ha te már láttál ilyet közelről, meg tudod mondani, hogy a bejelölt rész miből van? Puha v kemény gumi? esetleg műanyag? Ha ott vágnék rá egy kis lyukat akkor szinte semmi extra terhelést nem kapna a 2 vezeték, bármennyire is rázós úton megyek.

    (btw, ez a felverődő kő elmélet elég ijesztő most hogy mondod, ha sziklás részeken felcsapódna egy éles kő, és megsérti a fékkábelt,izgalmas ereszkedés lehet belőle.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Szerintem meg a szezon valahol 10-12 foknál kezdődik, vagy pontosabban, akkor mikor már el tudsz menni hosszabb útra is 3+, anélkül hogy állandóan öltözködnöd kelljen, vagy attól félni hogy esetleg egy kisebb fénykép szünet v defekt javítás esetén rád hűl a ruha és megfázhatsz.

    Azt meg hogy 5 fok alatt is lehet izzadni, aláírom, még csak túl sem kell öltözni hozzá nagyon, elég picit jobban szúrni a dombon felfele, de a gond ott van hogy a hideg levegőt csak szívod befele egyre gyorsabban egyre inkább a szádon és onnan már befigyelhet egy vékonyka megfázás, amit tömegbe érve a gyengült immunrendszereddel még megfejelhetsz valamivel, ami már ágyba dönt.

    (#126380) 6030D
    Köszönöm.
    Írtam nekik, de függetlenül attól h mit mondanak, az egyik szinte biztos hogy 591-es lesz, a másik talán 532, ha szerintetek az is ok, én leginkább attól féltem nehogy elszálljon a bringa 100 körül, de ha itt is többen használják rendszeresen gond nélkül, akkor nem véletlen az emagon az a 4,5ös értékelés.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    " vannak emberek akik folyamatosan,és életük nagy részében hideg (számunkra szinte elképzelhetetlenül hideg!) levegőt lélegeznek"
    Ez így is van, de őket megedzi az hogy nem is van nagyon más évszak, én most az északi népekről beszélek, ott mindig elég hideg van, tehát évek alatt hozzászokik a szervezet.
    Mi meg ingadozunk -10 és + 40 között, van hogy akár hetek alatt is változik 20-25C a hőmérséklet.
    Én is észrevettem hogy tél elején sokkal kevésbé csípem már a 10fokokat is, viszont a vége felé, már 10 foknak tapsolok, és úgy járkálok kint mintha nyár lenne.
    Szóval aki rendszeresen jár hidegbe tekerni, és nem is óvatoskodik az lehet megedződik, de azért nem kellemes na.

    De idén remélem már nem kell többet költenem a bringára..

    Pff, január közepe van, ilyet még az sem mond aki amúgy nem szeret tekerni, de bringával jár be melóba. Még ha tényleg nem is lenne szükséged semmire, 3-4 havonta feltévedsz majd 1 webshopra, ahol megtetszik egy termék, és hogy megérje a szállítás, mellédobsz majd ezt azt.
    A millió fogyasztásra kiélezett reklám nem fogja hagyni, hogy boldogan éld az életed, anélkül hogy néha ne költenél szinte teljesen felesleges dolgokra. :(

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #126404 üzenetére

    Hegyi kutyák

    Pff, ne vicceljünk már, ezek elméletileg aszfalton mennek, és így is rájuk támadtak, ráadásul lerágták a bot végét? Ez nem normális, hol a fszban van ilyenkor a pásztor? Ha út mellé hajtja a nyájat nem kellene ott legyen ő is, hogy ne csapják el a jószágokat?

    Én meg itt tervezgetem hogy ha felpattintom az autóra a gépet milyen jókat túrázom majd a hegyekben, de hát ilyen élményre senki sem vágy.

    ----

    De most komolyan az sem tiszta hogy itt mi történt, ezek ütötték a kutyákat miközben fél kézzel fogták a kormányt, v csak salapáltak, esetleg tartották a levegőben hogy a kutyák azzal legyenek elfoglalva ne a pedálozó lábaikkal?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Aki nagyon unja a görgőzést, de messzire sem akar menni a hideg miatt, az, pattintsa fel a pótkocsit, és húzzon haza 10 köbméter fát. Igazi kalandoroknak extra pont ha közben elkerülik az erdészt, és a rendőrséget.

    (#126414) Hasaggymeg

    Tény hogy nem tűnik megrágottnak a bot vége, de nem hiszem h mókából lenne mindegyiküknek egy bot a bringáján. jjeahh tudna mesélni, ő már hadonászott fotós állvánnyal is, van olyan h rágják a botot?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák