-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz fulton #229812 üzenetére
Én nem nagyon szoktam bemenni boltba, ha igen akkor is max. kis garázs boltokba vagy kocsmába ahol látom a bicajt. Sajnos idén kb. 6-7db 100 km feletti tekerèsem volt, mert sokáig küzdöttem térdfàjàssal, ami azóta szerencsére már megoldódott ( mondjuk futni még nem mertem azóta sem).
Én kb. annyi kaját szoktam vinni ami elfér a mez zsebében. Sportszelet, zab-, vagy müzliszelet, banán ilyesmi. Előtte persze eszem még itthon. A leghosszabb tekerés idén egy Tisza-tó oda-vissza volt. Reggelire ettem rántottát. Aztán Poroszlón van egy jó réteses, sajnos nem a bringaút mellett, hanem a főúton. Ott ettem egy túrós és egy meggyes rétest. Út közben meg két zabszeletet és elég is volt. 145km, azt hiszem 31,5km/h átlaggal benne 40 perc pihenővel, aminek a nagyobb része az volt, hogy Tiszacsege és Ároktő között vártunk a kompra
Folyadékhoz szerencsére sok helyen van még kék kút, ami ingyen van. Itt ajánlotta valaki az iso pezsgőtablettát. Ezt Nekem bevált. Nem kell csak a tablettát magaddal vinni. -
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #229812 üzenetére
Vannak útszéli kisboltok arrafelé is nem? Amíg vásárolsz, 2 méterre van tőled a bringa, végig szem előtt, nem kell semmilyen zár. Amúgy meg szerintem nincs olyan hosszú egy nap alatt letekerhető kör, amire ne lenne elég annyi kaja, amennyi elfér a mezzsebben, ergo fölösleges boltba menni. Nagyon hosszú körökre meg tökéletes a kis ivótartályos hátizsák, vagy futómellény, ami abba és a mez zsebekbe nem fér bele, azt nem is kell vinni egy napos körre. Bikepacking az más téma.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #229812 üzenetére
A bukó bringára zárására való, picike, zsebben is elfér.Ezzel "zárom" le a bicót, ha látótérben marad a vas, pár percre.
Gyakorlatilag arra jó, h amíg elfordulok pl fizetni, addig nem tudják eltolni.Még a kölcsönzős időben nyúlták le az új outimat.
Nem zártam le a bolt elött; ajtó kinyit, köszöntem, letettem az asztalra... kb 15 mp volt.
Nagyon furcsálták az emberek a cicanacis, espédés gyereket ide-oda rohangálva, ahogy keresi a városban a bicóját...
Nem is lett meg. Vennem kellett másikat, azóta inkább zárok másodpercekre is.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
-
parandroid
nagyúr
válasz fulton #229812 üzenetére
Ha tudod, hogy valahol le kell zárnod, viszel rendes zárat. Ha nem, akkor nem hagyod kint. Amúgy ezt úgy szoktuk megoldani, hogy az egyik vásárol, a másik vigyáz a bicajokra. Benzinkútra meg simán beviszem magammal, ha csak beszaladok egy csokiért/redbullért.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #229812 üzenetére
Nekem ilyen [link] van, de már évek óta nem hordom magammal. Nehéz, és amióta száműztem a nyeregtáskát, már nem is nagyon tudnám hova tenni. Csak olyan helyre megyek be ( pékség, trafik, meg a közeli kínai ), ahol az ajtóban le tudom támasztani a bringát ( kitámasztó rulez! ), első kerékkel a bejárat felé, és a fél szemem mindig rajta tartom. Ezek jellemzően kicsi üzletek, szal ha bármi van, két-három lépés a bringáig. De volt olyan, hogy a kínai lányt kértem meg, figyeljen a bringára, míg bent vagyok. Nyilván nem nagybevásárlások ezek, bemegyek, megveszem, kijövök, 1,5-2 perc az egész. Hosszabb időre SEMMILYEN lakattal lezárva sem hagynám ott sehol, legfeljebb akkor, ha végig látom, és azonnal tudok reagálni, ha akció kezdődik, erre egyébként már volt példa.
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #229856 üzenetére
Akkoriban egy semmire nem való sodronylakatom volt, csak hogy mégis legyen valami. Nem tudom, mennyire vagy Pesten ismerős, a Sugárral szemben van egy üzletsor, kocsmák, büfék fedett előtérrel, amit nyár után plexilapokkal "téliesítenek". A Sugár bejárata mellett van a kerékpártároló, oda lakatoltam a bringát, bementem az egyik büfébe kávézni, és kiültem ebbe a "kerthelyiség"-be. November lehetett, korán sötétedett, de azért ráláttam a bringára. Felfigyeltem egy csávóra, aki ott sétálgatott, majd egyszercsak leguggolt a bringa mellé. Abban a pillanatban rohantam ki, de észrevett, felpattant és elszaladt. Kergettem egy kicsit becsületből, aztán annyiban hagytam. Visszamentem a bringához, akkor láttam, hogy már el volt vágva a sodrony. A köcsögnek pár pillanat elég volt hozzá .
Utána vettem az Abus láncot, pár évig használtam, de aztán úgy voltam vele, cipelje a f....m, úgysem hagyom ott a bringát sehol. -
andrisbandi
őstag
válasz fulton #229874 üzenetére
Nem tudom mennyi értelme van a hiper szuper lakatoknak ha csak egy félcolos vascsőhöz, vagy zártszelvényhez lehet lakatolni. Én lámpaoszlophoz kötöttem Pesten, azt csak nem vágják át... De a párezer forintos akkus flexek korában nehéz ügy ez.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsamiatt
őstag
válasz fulton #229877 üzenetére
otthon hagyta a kulcsot?
Azon gondolkodtam, hogy viszek két lakatot. Hátha azzal már nem szarakodik. Bár lekopogom eddig sehol nem akarták elvinni. Mondjuk lehet azért is mert nem átlag méret és azért ezen elég nehéz lenni egy kisebb embernek.
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- Érdeklődés privátban!
-
chubby2o6
senior tag
válasz fulton #229876 üzenetére
Az csak arra volt jó, hogy felelevenítsem az emlékeket. Abban sem voltam biztos, hogy akarok-e megint bringázni. Mikor kiderült, hogy igen, elkezdtem felújítgatni, eleinte kényszerből, mert elég hamar mentek tönkre rajta dolgok, később meg rákaptam a bringaépítésre. Most is fele-fele arányban van bringázás/bringaépítés, mint hobbi. Értsd, építeni, alkatrészt/kiegészítőt böngészni a neten legalább annyira szeretek, mint bringázni, a kettő nálam már szétválaszthatatlan.
Én sem veszek használt cuccokat a bringához, egyelőre még mindent meg tudok venni az idejétmúlt 3x9-hez meg a 26"-hoz újonnan is. -
Fall-N
veterán
válasz fulton #229876 üzenetére
Pedig jobban járnál. A kedden szerzett Bontrager Race Disk szettem gyárilag ipari csapágyas, így nem kell majd később szenvedni a kónusz beállításával. Újan nem is nagyon kapni értelmes áron iparis szettet, fűzni lehetne kerekeket. Illetve van Mavic Crossmax szett, de annak kábé 50ezer darabja vagy 100k a szett. Alig használtak a kerekek a srác nem akart szenvedni a törött vázas biciklijével ezért szétszedte és árulja alkatrészenként. A tárcsákat és a szinte új HG50-9 fogsort is rajta hagyta.
A felnit nem tudom biztosan, mert kevés adat van erről a típusról, de valószínűleg tubeless.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #229926 üzenetére
Attól függ, ha 120.000 grammot nyomsz, vagyis a kerékpár tűréshatárán mozogsz muszáj a max közelébe fújd ne üsd fel egy padkán, de 40 kilósan igazán semmi értelme, szinte fele is elég.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #229933 üzenetére
széllel szemben mindenhogy rossz
még gravel gumikkal is ki tudom tekerni rossz kondival a 38-40 km/h-t rövid időre (1-2 km), de ott max pulzus közelében kell nyomni. vsz. top outi külsővel 15-25W-ot még lehetne veszteségből
nekem agyváltós trekking -> gravel kb. 4-5 km/h-s sebességnövekedést hozott, de ebben benne van 6-7 kg leadott biciklisúly meg az agyváltó nagyobb vesztesége is.
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #229941 üzenetére
ősszel kesztyűt mindig kell magaddal vinni (max túl vékony v túl vastag lesz), nekem van 3 kesztyűm már különböző hőfokokra. (+alákesztyű)
Miről mentél mire(hány mm ről hanyasra) és átlagban hozta azt a sebesség növekedést?
37 mm-esről 40-esre
nem annyira az átmérő számít, hanem maga a gumi, most ez van rajta: tufo speedero
előtte meg egy schwalbe marathon 365 gt volt - 37-622 méretben, ez érezhetően lassabb volt.erről:
erre: -
Ringman
nagyúr
válasz fulton #229956 üzenetére
azt úgy próbáld, hogy szép lassan váltogatsz, mikor már lendületben vagy, tehát ne 1:1-es áttétről, hanem szépen lépcsőzetesen, nekem legalábbis nincs annyi a lábamban, hogy hirtelen megiramodnék.
amúgy 38-15, 38-17 és 38-19-ben tekerek a legtöbbet kényelmes tempóban. (utóbbi inkább városban, ott úgyis lassabban megy az ember) -
-=RelakS=-
veterán
válasz fulton #229968 üzenetére
-Don't say it, don't YOU say it!
-On your left!
-COME OOON!Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #229968 üzenetére
Outival más tempót lehet menni, sokat gyorsulhatsz egy trekkinghez vagy mtb-hez képest. Ugyanakkor, ha ez megnyugtat, az erőnlét is ugyanannyit számít, ha nem többet... volt már olyan, hogy csúcsformában 13 kilós mtb-vel egy outis aszfaltos körön állandóan be kellett várjam az outisokat, mert ki voltak fulladva. Viszont azonos erőnléttel ugyanott, mindíg sokkal gyorsabbak lesznek. Legalábbis jó minőségű aszfalton, mert azt a vékony gumit egy repedés, vagy kavics könnyen el tudja dobni.
Amúgy szerintem aki előzgetett, valszeg intervalozott, én is gyakran csinálom a közeli dombokon, aztán néhányan úgy néznek rám, amikor 3-4x látnak kimászni, mintha nem lennék normális[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
-
Jester01
veterán
válasz fulton #229981 üzenetére
Amikor a légellenállás a tényező, vagyis síkon nagy sebességnél, ott négyzetesen nő az energia igény. Emelkedőn alacsony sebességnél pedig lineárisan. Stravan nézegethetsz embereket akiknek van wattmérője és becsülhetsz dolgokat. Egy példa sík szakaszon: 230W -> 36km/h, 280W -> 40km/h. Ez egyébként elég jól egyezik a Ringman által linkelt kalkulátorral.
Jester
-
Ringman
nagyúr
válasz fulton #229994 üzenetére
hoods: koskormány fékváltókart fogva
drops: koskormány alsó fogásban
tops: koskormány egyenes részét fogod
amúgy ott van a kalkulátor 2. fülénél - how to use:
Position
You are setting an overall aerodynamic factor here, both the shape factor Cd and frontal area. Bartops means "sitting up" on a road bike. Bar ends is the usual position for hybrid or mountain bikes. Hoods means your hands are clasping the brake hoods - the usual road bike position. -
fulton
addikt
válasz fulton #230060 üzenetére
Pont az nem lett eccerű amire azt gondoltam hogy az lesz, és az lett rögtön 100% os bennem amint felvettem amitől meg tartottam hogy na vajon milyen lesz.
Nem tudom, ez a 2XL nyakban látszik hogy nagyon bő, nagyon eláll, és a csuklómnál is lóg majd 1 cm-t. nem zár, és így sztem nem igazán látja el funkcióját majd, ha ott pl bemegy a levegő mert mondjuk nem lesz kesztyű rajtam...néztem a sálammal, de még úgy is elég laza a nyak rész nem olyan mint kéne. Az viszont tuti hogy az alá az XL alá már csak egy aláöltözet megy(viszont amint rávettem az aláöltözőre, érződött mennyire jól működnek együtt az XL-el, am elég szoros lenne kéz hajlításnál. Nekem elég vastag az alkar, és ott ha teljesen behajlítottam nem volt az igazi, picit szorított. A másik ha híznék a jövőben megint kérdéses annyira "pont épp jónak éreztem" mozgás alatt azt az XL-t.
Nyilván azért venné az ember és költ ennyit rá, hogy a hideg lesz működjön.
Az aláöltözőn meglepődtem milyen jó, annyira rá áll a testre mindenütt mellkasnál is, és mégsem érzem hogy szorítana, dekásnál ami mindenütt feszült éreztem hogy szorít nem komfortos.
A nadrág meg csúcsszuper viselni, nem gondoltam volna hogy ennyi különbség lesz egy síelős aláöltözőhöz képest. Piszok jó -
parandroid
nagyúr
válasz fulton #230086 üzenetére
Miután a zsír hőszigetel, a hőt meg az izom termeli, így a zsíros részek nyilván kívülről hidegek lesznek, ja. Sose paskoltad még meg az asszony pucér seggét, miután bejött a hidegről?
De olyan kérdéseid vannak, komolyan.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
-
-
Alg
veterán
válasz fulton #230060 üzenetére
Ha jól látom ez outis kabát, az minél szűkebb annál jobb, szóval amíg nem lesz túl rövid az ujja/dereka és össze tudod húzni a zipzárt, lehet kisebb méret
A nyakánál meg kell egy vékony csősál és meg van oldva, az én dekásom is kicsit bővebbre van ott hagyva, gondolom hogy...khm... MAMILosabb testalkattal se szorítson
Ahogy látom neked is olyan problémáid szoktak lenni mint nekem, valami vagy túl rövid vagy túl bő
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz fulton #230115 üzenetére
Én nem szoktam bringázás közben nyújtózkodni
Ha nem fúj be valahol a szél (deréknál) akkor melegnek meleg lesz, az izzadtságelvezetés viszont lehet nem lesz olyan mint egy passzentosan illeszkedő méretnél.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
-
andrisbandi
őstag
válasz fulton #230129 üzenetére
A bringához adott kulacstartóban szorosan benne marad.
Zee Cage II with Tool
Nekem a régebbi van; DEBOYO Thermo Bottle 500ml
Új néven fut, szerintem ugyan az lehet; DEBOYO RACE 550ml- A termó részét nem használom ki, télen nem is viszem arra az 1-2 órára.
De ha utána olvasol, jókat írnak a típusról.Régen sima dekás termoszokat használtam inox kulacsnak, azok is beváltak. Jóízű, szagtalan maradt abban is a víz. De a k. tartóban zörögtek, mini gumipókkal szorítottam a vázhoz. ... ez volt a barkács megoldás.... a Deboyo meg a profi lett.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
flash-
veterán
válasz fulton #230143 üzenetére
én ezt már elengedtem..megmértem 10x és ami a legtöbbször jött ki kb azt irtam be de tudom az se pontos semnennyire sem eleve egyenesen sem lehet tolni teljesen meg aztán na.. mindegy is szerintem az 5-10mm belefér...
ezt találtam egyszer a témába a pontossággal kapcs.:
"
The cycle computer will over-report your speed by a factor of2143 / 2096
, which amounts to about 2%. The speed calculated by the computer iscircumference * cadence
, so if the circumference is 2% too big, then the speed will also be over-reported by 2%.
Conversely, your actual speed will be about 2% smaller than what your cycle computer reports: a factor of1 - 2096 / 2143
. So if the computer says you're moving at 30 km/h, you'll actually be moving at about 29.3 km/h. The average speed will scale in exactly the same way as the instantaneous speed.
In general, if your true wheel circumference isa
, the value you've put into the computer isb
, and the reported speed isv
, then the true speed will bea / b * v
.
"[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
flash-
veterán
válasz fulton #230168 üzenetére
én hétfőn-kedden tekertem hétfőn 15-16 fok picit hűvösebb szél, alul egy decathlon fitness póló volt(az a passzos,fényes típusú), mert az azért szellősebb,talán még a nyári meznél is jobb mert a háta "hálós"..
és rá vettem ezt.
így nagyjából pont jó volt, csak ha megálltam akkor kellett szétcipzározni mert akkor egyből izzadási volt emelekdő után ha épp sütött a nap.
kedden pedig picit melegebb volt 17 fok,és pici szél, akkor már csak a mezt vettem fel, úgy jobban esett nekem is, ilyenkor még nem igazán kell aláöltöző de azért jó ha van egy szélálló átmentei mez. pulóverben m-es a méretem, de a mezből kellett az xl mert vállban pici.így viszont kicsit nekem is eláll hasban,hátul pedig nem szoros a deréknál,de még nem vészes... magyarán ezek tényleg inkább az "uci versenyző(főleg a hegyimenő)" alkatú emberekre készülnek..
nem tudom hogy a northwave-castelli vonal is ezt követi vajon.
és még akkor nem is széles a vállcsontom[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"