-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #239788 üzenetére
Nézzetek bele a videókba, ott van mivel teker. Na egy bringás fórumon az ám a tátott szájjal a f.erdőbe rohanás. Egy pedelecesített Mali fatbike, agymotorral. Egyébként normális srác, csak van egy stílusa. A fia jól megy, valami RR alu össztelósa van, de gyerekkorától krosszmotorozik, úgyhogy lefelé nem gyengén vereti.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #239804 üzenetére
NA jó, csaltam, igazából rákerestem, hogy van-e pedelec Mammuth, és nincs, így gondoltam így csinálta meg. Így már sokkal jobb tényleg.
balintbaba: sőt, időfutamnál sem kell megkérned senkit, hogy tartson meg indulásnál, csak gyakorolni kell a lökést, amivel átfordulsz rajta.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #239891 üzenetére
A Mitas-é!
(2023-tól a kerékpár részleg ismét Rubena.)Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #240020 üzenetére
Nem értek hozzá, de elvileg az ammónia('s tej) oldja az alumíniumot. Ami addig nem gond, amíg csak a szalaggal, a gumival és a felni festékével érintkezik. De ha átszakad a szalag, akkor elkezdi csámcsogni a nyers alu dolgokat, és kikönnyíti a felnit, vagy megeszi a küllőanyát. [link]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #240057 üzenetére
Nem is ez a durva, hanem hogy ezt ragasztják, tehát a bélyeg és a kar között van még egy anyag, ami máshogy viselkedik. És kiszámolták! Magic!
stickermajom, ne 3XXL-est vegyél, akkor jó lesz!
Csokicsibesz, ha van időd, és neki akarsz állni, akkor hajrá. Eddig senkitől sem hallottam, hogy megbánta volna a wattmérést. Esetleg azon gondolkodj el, hogy a montira kell, vagy másra. Ha már edzés.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #240072 üzenetére
Ragasztasz rá Sora feliratot Igazából csak arra céloztam, hogy ne monti hajtókart, mert ha veszel egy 105-ös wattmérőt, azt utána olyan bringába dugod, amibe akarod (gondolom nem akarsz outi Sram vagy Campa hajtást), a monti hajtásból meg van ezer féle. Ha watt alapon akarsz edzeni, azt meg úgyis aszfalton tudod megcsinálni, nem a folyton változó zötyizötyin. Szerintem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #240076 üzenetére
Egyrészt picit jobb az állóképességük, mint nekünk. Azt nem (csak) montin szerezték. Másrészt ők XCO-znak, aminél sokat számít a technika, te meg maratonozol, ahol többet számít az állóképesség. Neked majd az lesz a mérőszám, hogy tudj menni 3 órát 2xx watton, de az ugyanúgy fog felépülni, mint a pulzusnál. Ha nem tudsz menni 3 órát 170-es pulzussal, akkor arra kell edzeni, és azt nem úgy, hogy fel/le mész az ösvényeken.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz balintbaba #240080 üzenetére
vele mentem együtt 2018-2019 környékén. Nem volt nehéz megismerni, kigyúrt csávó, ujjatlan fekete mezben. Volt olyan verseny, ahol 3x előzött meg, de én sose előztem meg őt. Mindig eltévedt valahol, aztán az emelkedőn úgy ment el mellettünk, mint aki akkor indult. Utána vette a még könnyebb bringát, meg azóta is nyomja.
itouchfan: szerintem ezért jó szétszedni: egyszer erősítés, egyszer technika. De majd végighallgatom őket, bár akkor is más egy profi, meg a mi szintünk.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ha már mindenki cipőt próbálgatna, akkor mellé ehet-ihat is.
Northwave VIP Shopping Party + talpbemérésMerida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #240242 üzenetére
Szerintem erről már volt szó, elő van olyankor feszítve a rugó = nem egyenes a stopli. Ha a lábadnak az a természetes pozíciója, akkor tekerni kell a stoplin.
A kicsatolást meg nem kell túlgondolni. Én is gyakoroltam lezárt úton , más is... Aztán elmész tekerni, rájössz, hogy máskor se veszed le a lábad 1-2 órán keresztül a pedálról, kár volt izgulni. Aztán 2 óra múlva megállsz, és eldőlsz, mert máson járt az agyad. Utána nem sokkal már a strandpapuccsal is eltekerve szállsz le.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #240256 üzenetére
Az úgy volt, hogy: karácsonyra megleptem magam a cipő+pedál kombóval. 51-es stopli járt hozzá, nem cserélgetünk. Januárban és februárban mentem pár aszfaltos karikát vele (~300 km), márcisuban meg április elején talán terepen is. Aztán áprilisban elmentem életem első versenyére, ráadásul XCO Pilisszántón (Benkó Barbi apukája szervezte). A pályabejáráson az egyik ~5 méteres árok tetején megakadtam, és bedőltem a szúrós bokorba. Persze a lábam a pedálban maradt, úgyhogy ott vergődtem a tövisek között, a többiek meg az árok előtt vártak, hogy ez a szerencsétlen szedje össze magát, és tudjanak pályát járni. Utána szinte csak terepen mászásoknál volt, hogy nem lendült át a bringa és ki kellett volna csatolni, de nem ment. Viszont többször mentett meg esés vagy megcsúszás ellen, mint ahányszor miatta estem. És én még nem is maxra tekerve használom, hanem kb közepesen. Aztán mégis bírja a sprinteket is. Tudom, nincs meg a watt, ami kitépi. Viszont a technikás, meredek, köves lefeléken azért f*s*k tőle.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fulton #240315 üzenetére
Azzal az edzőcipővel remélem tényleg elpics@zod a környező outisokat. A pedál azért fog elfordulni, mert a keretet leszámítva egy sima M8000 pedál. Az oldalsó nézeten látszik, hogy a keret a középvonaltól merre áll, az lesz mindig alul (optimális kenés esetén). Ez spd szempontjából jobb lesz neked, papucs szempontból nem. Tippre majd megszokod, hogy a boltig nyomja a talpad, mint hogy "saratlekaparós" mozdulattal lépj rá.
De szép fordulat lett a kiinduló Rebel 2 után, már várom, hogy a karbon outi helyett egy merev alu montit veszel.Hasaggymeg: nem azért váltasz sokat, mert versenyző vagy hanem, mert gyenge a Suzi. 🙈
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz vallas #240352 üzenetére
Jobbulást! Én egy hete a gyomrommal küzdök, elkaptam valamit. Az ágy szélén görnyedten üldögéléstől sikerült eljutni az átlagos mozgásig. Nulla kaja, nulla erő, nulla sport... de olyan a fáradt a testem, mint egy rendes verseny után. Hétvégén jó lenne már gurulni egyet.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz MPowerPH #240395 üzenetére
A csillapítás/lukacsos cső (vagy mi, motion damper) tört szét haveromnak, amikor nem volt olyan ügyes, és ment pár lefelét lezárva a Rebával.
Az alapkérdésre válaszolva: aszfalt az lockolva, eleve montin a gumi még 3 baron is bőven csillapít, ha akkora kátyút kap, akkor max kiveri a kezedből a kormányt. Én a csodálatos kockaköves belvárosi utakon szoktam csak kilőni. Meg a Balaton-körút ÉK-i csücskében.
Amúúúgy helyes beállítás és megfelelő hajtási technika esetén aszfalton nem mozdul bele a nyitott teló sem (nem kiállva tekerésnél, csípőből tekersz, törzs nem mozog, karok lazák).Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #240569 üzenetére
A végletekig lehet csinálni, csak nem mindegy mikor van vége...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #240610 üzenetére
Shimano fék rotty
Megálltak előttem egy meredek kövesen, kicsatoltam, leraktam volna a lábam, de leültem a vázra és még hiányzott 30-30 cm a talpam alól... úgyhogy előre átestem a kormányon, és még pörögtem lefelé egy métert kb.
A kiszakadt a zéger gyűrű.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #241068 üzenetére
Szeretnél képet látni, mi, hogy biztos jó tanácsot adj!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fulton #241151 üzenetére
De ez nem egyik napról a másikra lett, nem? (tehát nem a gumicsere hatása, vagy egy bringacseréé) Fejlődött az állóképességed, közben raktál bele erőfejlesztő sprinteket, és ki tudtad tolni a pulzusod. Változtak az edzészónáid. Nem olyan mágia ez, erről szól a laktátküszöbös edzésrendszer. De ezt nem egy alkatrész cseréje csinálja, akkor mindenki így tenne.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #241160 üzenetére
Én térkép alapján nem tudom megmondani mi merre megy, sőt, szerintem nagy részén nem is voltam. Viszont gravel bringákkal tekerték, szóval biztos járható.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jilian #241400 üzenetére
Slagból mosom, minden lespriccel, had oldódjon, ha vannak sárcsomók, azt a locsolófej szűkítésével megküldöm. Utána sima autómosó kefével végigdörgölöm, majd öblítem. Sorra és a váltógörgőkre mosogatókefe, megpörgetem, öblít (waxolva van a lánc). Gumik oldalához teszem a kefét úgy, hogy elérjen a felnire is, és előre tolom a bringát, majd hátra, ezt elöl-hátul, kétoldalt. Ha állványban mosod, akkor elég kereket pörgetni. Utána bringa egy kerékre állít, kicsit pattogtat, használt
tangabu....pólóval áttöröl. Mivel apóséknál tudok mosni, ezért onnan hazagurulok (1 km), és otthon kenem a láncot. Addig szépen kipörög még mindenhonnan a víz, láncszemek közül is. Ez a mosás kb 3 perc.Ahogy szeretném, de most nem tudom megoldani: kellene egy habos vödör, amivel egyszer átcsutakolom (1 perc), illetve tervezem, hogy bekenem gyorswaxszal, hátha megkönnyíti a melót. Kocsin bevált (Sonax BSD), gyerek bringáját már bekentem.
Magasnyomásúval csak óvatosan, mert a csapágyakhoz is be tudod nyomni a vizet, meg a matricákat is le lehet kapkodni. Ha állítható a fej és a nyomás, úgy jó, mert pl a gumira nagyon frankó.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #241412 üzenetére
Képek alapján a tiéd alaposabb is
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz arcitec #241473 üzenetére
Jó régen betonoztam, de nem rémlik, hogy azt magas pulzussal szokás csinálni.
Ez sem atomfizika, intenzív edzésnél gyorsan felszívódó kell, mert különben elviszi az erőt az emésztés. Egy túrázásra meg mindegy, csak elég legyen (300-500 kcal/óra). Túrán megeszem a sültkolbászt mustárral meg gyrosszal, de egy 5x8 p intervall előtt elfogyasztott kolbis szendvics az halál.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Fall-N #241822 üzenetére
Parkolóban állni vele, hogy ne essen rá az eső biztos jó. De menet közben simán alákap a szél, akár mennyire lekötöd, és jobb esetben csak a folytonos mozgástól letört valamit a bringán vagy ledörzsöli a festéket, rossz esetben vitorlaként letépi az egészet. Nem véletlen a kamionos pótoknál is, hogy kb 40 centinkét be van fűzve, ráadásul az egy méretpontos ponyva, ami egy szabályos téglalap vázra van rögzítve.
Akit nagyon zavarnak a bogarak, az gumizzon zoknit a fék/váltókarra (montin). Nem ragad be a bogár az érzékeny részekre. Én amúgy is háttal rakom az én bringám, nem rázza a kormány a menetszelet, és így alig bogaras, max az ülés éle, meg a hátsó gumi. Gondolom a kormányig meg félreviszi őket a turbulencia.
Olyan tartót kell venni, amin nincs sebességkorlátozás, az bírja az európai sebességkorlátokat. És van benne tartalék is. Haverom mesélte...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz szuszinho #241859 üzenetére
Egynél még oké, de kettő monti kormány már nem mindig fér el, háromnál meg néha még beforgatva is elakad a kormány a mellette lévő nyeregbe. Az a szép, ha felrakja az ember, van közte 1 cm, huhh, pont elfért, majd másfél órával később konstatálja, hogy bizony néha összeértek... true story.
SUV-ra pakolásnál az a szép, amikor középre kell rakni: vagy fellépsz a küszöbre, vagy nem tudsz, vagy van kis fellépőd, amin felmászol. Szívtam vele eleget (CR-V, Kuga, Tucson). Földszintes autót kell venni. Ebben az E11 Corolla nagyon jó volt, a hónom alatt volt a teteje.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #241976 üzenetére
Szezon végén meg lelakottan mehet a psz-psz, úgyis a szín a lényeg!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #241982 üzenetére
Nem félsz, hogy el fog törni a karbon?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #241987 üzenetére
Én azt olvastam itt a fórumon, hogy a karbon az törik.
De már úgy vagyok vele, hogy ha eltörik, akkor eltörik ez van
Így jártál az ujjaddal is.Nem hinném, hogy lesz új Merida 96 váz, én inkább arra leszek kíváncsi, hogy megindul-e az áruk lefelé, mint a webshopos márkáké. Mondjuk egy 40 %-ot eshetne.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #242037 üzenetére
Csak a pontosítás miatt, Sram Guide
MR. Ami "hátrány" ennél a féknél, az a DOT-os olaj (veszélyes, mint a Soros), és a dupla dugattyú. Azok egy idő után szeretnek nem egyformán mozogni, és akkor néha cicereg a fék, meg ha állok, és előre-hártra mozog 1-2 centit a kerék, akkor vonyít. Együtt lehet vele élni. Más bajom nincs vele, megállított akkor is, amikor 87 kg voltam, a bringa meg 12 körül. Pedig szerintem nem megyek lefelé lassan és szeretem a rövidebb féktávokat.
Mindig mosolygok, amikor írod, hogy milyen jó, jól beállítva, megfelelő betét+tárcsával... aztán én az elmúlt 8 évben, amióta tárcsás fékem van, talán ha 5x áttöröltem a tárcsákat féktisztítóval. Meg biztos égett meg betét, meg szennyeződött ezzel, azzal. Aztán mégis működik. (ettől függetlenül értem én, hogy az a jó, ha tiszta, és ápolt, és úgy van kitalálva, és biztos még ennél is jobb lenne)Btw egy Magura MT8-at nagyon kipróbálnék... szerintem marha jól néz ki, könnyű, nem is írják rossznak, a nyűgöket meg már megszoktam a Sramnál.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #242047 üzenetére
Persze, szép a Piccola, de annyiért bringát kell venni, nem féket. Nem tudom miért ilyen a Shimano, meg a Sram is. Pedig régen pont így csinálták. XT775
Hasaggymeg: a kínai (nem német, német shopból rendeltem? ) féktárcsa és betét köszöni szépen, jól van, fel van akasztva a falra. Ott van mellette a Jagwire szárnyasbetét is. Kevés km, kevés kopás.
+MPowerPH: a dugattyúkenegetés a megoldás, ez betétcserénél általában megtörténik, de heti szinten nem...Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #242064 üzenetére
A fék amúgy is a macskáknak van.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #242127 üzenetére
Nagy általánosságban 29x2,2-2,25-nél az volt (mostanában nem vagyok uptodate), hogy 600, de inkább 570 g alatt voltak a nagyon könnyűek, nem olyan rossz defektvédelemmel. Itt Schwalbe volt sok, csak azok nagyon koptak (de a versenyzők szerették/tik). 500 g és alatta is volt, például a ZoliWRC által is használt Fastrak verziók, amihez kell a jó tej, meg a bringás tudás (ne b@szkodd oda mindegyik gyökérhez 1,7 baron).
600-700 g között vannak az átlag gumik, RaceKing, Crossking (Csokicsibeszé skinwall, arról hiányzik egy réteg, azért van 600 alatt), felette meg az általában kőnehéznek hívott, rendes defektvédelemmel ellátott gumik. Ilyen a Scylla Textra is, amit sokan katalógus alapján nem vesznek meg. Közben meg nincs vele defekt. Kinek mi a fontos. (Mondjuk ez eddig 690 g volt, most a neten 720 g-ot írnak rá... sose mértem meg.)
A fentiek a prémium gumikra vonatkoznak, a drótos nem azért 800 g, mert jó a defektvédelme.Akkor már megemlítem a 2000-es évek elejét: ismerős mesélte, amikor versenyeztek, akkor jöttek be a TL 26" gumik. Könnyű legyen, vékony legyen... 400 g. Volt olyan gumi, amit szereléskor kézzel elszakítottak, mert nem ment fel a felnire. Na az is olyan volt, hogy mentek egy hosszútávot, 4-5 óra, de ha abban egyszer elnézett egy követ, akkor vége volt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen