-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #178400 üzenetére
Idén nagyon elbonyolították, ember legyen a talpán aki elsőre eligazodik a Rockshox kínálatában, csak Reconból van kétféle Silver TK, egy RL, egy Silver RL és egy Gold RL. Gondolom ezekből kettő tavalyról fent maradt modell, de akkor is . Ha ez nem elég, a Judy a Recon alatt lenne ugy-e, de mégis van egyes Reconoknál komolyabb Judy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #178400 üzenetére
Azt nem láttam, pedig lehet, hogy ráültem volna összehasonlításképpen. Mondjuk az helyből kicsit komolyabb felszereléssel jött, csak gondolom használtabb lehetett, azért nem volt akkora az árkülönbség, amekkorát az alkatrészek alapján vártam volna.
Amúgy brutál, hogy itthon (de kb bárhol) ez az aluváz is ~300 ropi boltban - tudom, komplett bicóban más áron adódik hozzá a végösszeghez, de akkor is..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
flash-
veterán
válasz 6030D #178469 üzenetére
azt hittem a szél az oka(legalábbis az is), mármint ha nincs szél egyenletesebben tekerünk, és hát eleve jobban hallani a gumi menet gurulását mert nem fújja el a szél a hangot, mig pici szélben sem hallom már, és az a szakaszos fújás miatt megtöri a hajtás egyenletességét, de akkor lehet csak én képzeltem be
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
gabro0
őstag
válasz 6030D #178469 üzenetére
Az a gumihang nem a nyeregben ugrálás miatt van? Tehát nem a nyomatéktól függ, hanem az egyenetlen tekeréstől, ami végül is a "nyomatékcsúcsokat" okozza.
Más: múltkor kicsit lapos volt a gumim, mondom fújok bele (városi bicajomról van szó, montinak lehet csúfolni). Rádugom a pumpát, uh... 1,0 bár.
Emlékszem jjeahh írta korábban milyen nyomásokon megy, én meg csak csóváltam a fejem, hogy tud a felnin menni Szóval becsapós, országútin a 4 már puha.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #178763 üzenetére
Ha mosáskor a vízsugár telibe éri, szerintem simán bejuthat a víz akkor is, ha nem magasnyomású és ha egyszer bejutott, bármikor elkezdhet rozsdásodni. 100%, hogy a kerékcsapágy nem a sarazástól ment tönkre, mert nálam a középcsapággyal ellentétben oda ritkán jut sár és ha jutna sem tudna beszivárogni. A középcsapágy szabadon van, egy vékony porvédő védi, ami bármikor beázhat a sártól is, de a Mavic kerékagyban a csapágyak mélyen bent vannak a kerékagyban és a porvédőn kívül van rajtuk 3-4 fém alátét vagy mi, majd kívül még rájön az egészre egy vastag műanyag porvédő. Sár ellen nagyon király megoldás, mert a sár két egymástól távol lévő porvédőn és 3-4 alátéten soha nem fogja átküzdeni magát. De arra ezután figyelni fogok, hogy ne locsoljam telibe vízsugárral, mert ha a külső porvédőn átjut a víz nagy nehezen, onnan már nem fog kifolyni és ha ott lötyög, csak idő kérdése, hogy mikor jut át a csapágy porvédőjén is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FerNandor
őstag
válasz 6030D #178804 üzenetére
Picit sűrűnek tűnik
Van amúgy egy ilyenem: [link] lehet, hogy ezt használom majd hozzá. Ez hígabb amúgy.
Majd holnap meglátom, lehet, hogy hagyom a gyári cuccot a láncon, nem tisztítom le."A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179020 üzenetére
Jó, hogy jöttél, mért nem szóltál a mai versenyről a Gombáson, féltél a konkurenciJától?
(#179023) FerNandor...már egy ideje én is használgatom, de én sem tudom hogyan kell elmenteni egy útvonalat, csak megrajzolom, majd mentem a könyvjelzők közé a linket.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179033 üzenetére
Felmentem az utcán az idei első 8 (!) napos kihagyásom után és...toltam is egy kicsit. ...mondjuk sár volt és folyton kipörgött, de amúgy sem esett jól. (Még a régi lóval, ugyebár. )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179035 üzenetére
Nagy pálfordulás lenne, mi?!
Mximum1...ikrek vagyok.
jjeahh...nem titok, de csak mikor biztos akkor teszem közzé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #179033 üzenetére
Nekem tegnap dobta fel a facebook....néztem a kiírás, papíron még 50T nagytányéros a domb....átlag 4-5 (max 8%). A korosztályom tavalyi győztes idejét is néztem...mondtam is, magamnak, hogy érdemes lenne nevezni.....aztán rájöttem, hogy még lejtő is van benne és úgy annyi az átlagsebesség. Szóval egy téli erősítés után és ha addig nem hízok el tavasszal megérne egy vonatjegyet Mielőtt nem csinálták meg az első váltóm nem mentem 7% fölé....amióta (3 hónapja) kész lett azóta csak egy utamon váltottam le....és az nem a DBK északi oldala volt hanem a 2300m szintes osztrák utamon.....azon mondjuk így is begörcsöltem
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #179129 üzenetére
Köszi, de ebből nem derül ki. Használsz olvasó szemüveget? és ha igen 1.5 nél erősebbet? És ezt látod menet közben rendesen szemüveg nélkül is? Vagy mondjuk ha lemérnéd a kijelzőn a sebesség számának nagyságát (mm-ben) az megoldható? Tudom sokat kérek, de csak így lehetek biztos benne sajnos. Vagy ha elmegyek és valahol megnézem személyesen.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #179142 üzenetére
A 6.5mm még talán elmenne (most), pár év múlva nem biztos, de a 4mm már most is kevés. És én csak 1.5 dioptriás olvasót használok amúgy.....az amúgy 2 felettit használók nem is értem, hogy látják pl az 520as kijelzőjén lévő kisebb karaktereket szemüveg nélkül
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179176 üzenetére
Zasszonynak 430 van, de nem nagyon szoktam belemerülni...maga az óra írja ki, hogy tele van? Az alkalmazásban biztos lehet törölni a memóriát valahol. Lehet csak rég nem volt szinkronizálás, nem?
Kasya...ez olyan mintha azt mondanád, hogy a Fordok hajlamosak a mittoménmire. Milyen típus, melyik motorral szerelt, milyen évjárat és kismillió stb. A karbon vázakra gondolsz?...mert a felszerelés mindegyiknél kábé ugyanaz a Sram,Shimano,Alex Rims, Mavic,DT Swiss, Selle Italia, Jagwire,KMC,FSA,VP stb....sőt, hát a vázakat is kábé ugyanaz a néhány nagy tajvani, vagy éppen kínai óriás készíti mindegyik nagyobb márkának.
Szerk: ha jobban belegondolok, talán összeszerelésben lehetnek különbségek, de sokan még azt is távol keleten végeztetik és a Cube-ról nem igazán hallottam ilyen negatív visszajelzést. (AlexRims/Shimano "gyári" kerekeimen a LTD Pro-n tény, hogy 50 km után meglazultak a küllők, amit pl. hírből sem hallottam a Mavic-al, és mivel tudtommal azt a Cube magának készíti, saját alkalmazottakkal, saját üzemében, ez lehet egy kis hiba náluk, ugyanakkor ha ez általános is lenne, akkor is könnyen orvosolható probléma.)[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179185 üzenetére
És a telefonos (PC) felületen sem lehet semmit csinálni ami majd az első szinkronizálásnál átmegy az órára is? ...vagy ott lehet factory resetet?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
szimpláncsak
tag
válasz 6030D #179238 üzenetére
Ez igaz, viszont akkor az egész autóval át kell menni a szembesávba,ha meg egymás után mennek akkor mondjuk 5-10km/h-val gyorsabban, mint ahogy ők tekernek el tudsz menni biztonságosan mellettük, ami lehet nem lesz 1,5 méter hanem csak a fele, de saját tapasztalat, hogy ha kicsivel megy csak gyorsabban nálad az autó kevésbé zavaró, mintha elszáguld melletted.
-
szimpláncsak
tag
-
IMIIKE1998
őstag
válasz 6030D #179049 üzenetére
Pont te mondtad a múltkor, hogy a Rapid Rob szintnél sokkal jobban guruló mtb gumi nem nagyon van. Van benne valami, a mostani a Conti Sport King alig lassabb aszfalton, mint a félterep gumim volt, viszont földúton és enyhébb terepen megváltás, még a homokban is ezerszer jobb, pedig a Race King nem erre lett kitalálva. Az aszfaltosabb monti gumi okés, ha nem használod földúton/terepen, de ha mégis, akkor inkább egy nem túl agresszív XC gumi, mert mihelyst lemész az aszfaltról, azonnal csúszkálni fog a bringa.
-
bszg@
tag
válasz 6030D #179238 üzenetére
Így van.
Soha nem értettem, miért probléma, ha kettes sorban mennek a kerékpárosok. Biztonságosan egyet is csak akkor lehet megelőzni, ha nem jönnek szembe.
Én (sajnos) mindig egyedül megyek, de úgy gondolom, hogy csoportban sokkal biztonságosabb. Egyrészt egy csoportot kénytelen normálisan kikerülni a legnagyobb tuskó is, másrészt tettlegesség sem fog kialakulni. -
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #179330 üzenetére
Jókor mondod , miután már megvolt egy 60+-os kör (és életemben először 1000+m szinttel). Az egyik fórumtárstól vettem a track alapját a Nagy-Kopaszig, csak a Telki-hegy után volt gáz, amikor az aszfalton az egyik autó ~15cm-rel mellettem ment el, mert nagyon sürgős volt, de szemben jöttek. Illetve egy helyen vissza kellett fordulnom, mert be volt zárva a kapu (a létrán meg nem akartam átemelni a bringát - aki ismeri a Telki-hegy -Budakeszi közti szakaszt, akkor ez az a rész, ahol egy dedikált eskövőhelyszín van).
Amúgy eszméletlen jó volt (leszámítva, hogy egy futóval kellett rögtön az elején a Hűvösvölgy felé vivő erdei úton egy fazont ébresztgetni, na akkor megállt az ütő bennem), egy karmelegítő+aláültöző+rövid mez + vékony pulcsi +szélmellény elég volt (a pulcsit csak az elején vettem fel). Múltkor a pilisi körömön eléheztem, így most annyi kaja volt nálam, hogy a felét visszahoztam - az egyetlen gond volt, hogy egy darab forrás/kút nem jött szembe Budakesziig, addig meg a 2 kulacs kicsit kevés volt - be tudtam osztani, de utána újratöltéskor egy fél kulacs kapásból lement.
ELITE ALENO görgő (dekában 58k volt) most 20k-ért van fent FB-n az alábbi linken: [link] (nincs közöm hozzá).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
-
xy.zsolt
őstag
válasz 6030D #179370 üzenetére
Inkább körpofaszél Amúgy tényleg komoly tervezést igényel az útvonalválasztás....mert a szél szinte mindig fúj....általában már sikerül a kevésbé rosszat megcsípni, de van mikor rendesen ráfaragok. Az igazi állapotfelmérő 28km-es szegmensem papírsárkány alakú de még így is néha változik a szélirány menet közben...akkor van anyázás kint a pusztában
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #179485 üzenetére
Az a baj, hogy az emberek többsége nem üzletember, az üveg hátlap viszont trend lett, gyakorlatilag szinte nincs is már műanyag hátlapos mobil. Emiatt a tok már szinte kötelezővé vált, évek óta nem is láttam senkinek a kezében bumfordi tok nélkül mobilt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179485 üzenetére
Ha mondjuk valós időben követsz negyven egyéb paramétert mint pulzus, csapásszám, watt, véroxigénszint stb.akkor talán mindegy is melyik fokozatban vagy, de ha minimalistán nyomod és kábé lesz@rod mi az éppen aktuális pulzusod (mint pl. jómagam is), fontos lehet a visszajelzés, hogy most akkor éppen csak lustán kummantok, vagy tényleg a nehezebbik fokozaton vagyok még. Főleg ha ismerem az útvonalat, tudom, hogy majd következik mondjuk a legnehezebb része ahova kelleni szokott a maximum, erre meg észreveszem, hogy már az elején a legkönnyebben vagyok és nincs tovább... ...na olyankor jön a fejlógatás, ahogy már amúgy is látod melyiken vagy éppen mert lefele nézel.
jjeahh...trendek felülírnak szinte mindent...agyunkban is! Szeretném látni a fokozatokat, ugyanakkor már snassz lenne fel/visszaszerelni egy olyan muglis kijelzőt. Kell valami menő, új kijelző.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179491 üzenetére
Ez az automata dolog érdekes lehet majd, hisz akár egy komolyabb paramétersorozat eredményeképp is működhetne, ügyesen rászabva egy-egy versenyzőre, az összes személyes paramétereinek figyelembevételével. Pl. te tudod max pulzusodat, laktát szintedet, leghatékonyabb csapásszámodat, leadott wattjaidat, stb.-stb., aztán eldönti a fedélzeti számítógép melyik a neked éppen ideális csapásszám az adott pillanatban és a váltó automatikusan odavált...mindezt pár tizedmásodperccel korábban előre jelezve neked előtte. ...mondjuk ez változatos terepen lenne érdekes, ahol állandó váltásra kényszerülsz.
mobal...ha egy átlagos kerékpáros vagy aki sem negyvennel síkon, sem 15%-os terepen felfelé nem kívánkozok magát gyötörni, továbbá simán megy a ~80 körüli csapásszám, nekem semmi ellenvetésem sincs.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #179526 üzenetére
Ez a legkeményebb, hogy a forgalmazó nem tudja mikor lesz. Bakker akkor ki tudja, ha nem ő? A német bolt meg tudja, hogy mikor lesz, sőt van is és még fele annyiba kerül. ÁFA-ra nem ér fogni, a német webshop-ok már annyit adnak el Magyarországra, hogy ÁFA számot kellett regisztrálniuk és 27% magyar áfa-val számláznak.
A másik kedvencem, hogy itthon a boltok olyan noname alkatrész márkákat árulnak, hogy agyam eldobom tőle, míg a nemzetközi ismert alkatrész márkákat valamiért mellőzik, de valahogy mégis mindenkinek azok vannak a bringáin itthon is. Tehát kintről vesszük.
Miért olyan lehetetlen küldetés feltenni egy hazai webshopba, vagy a polcra egy Spank Spoon pedált (nem a DC-t azt találtam itthon 1,5x áron), Crankbrothers, E13 cuccokat?
A másik kedvencem, hogy itthon miért más cikkszámon futnak a maxxis gumik és miért látják el a boltok olyan paraméter jelzésekkel, ami a gyáttó oldala szerint nem is létezik? Mi a tökömet árulnak ezek, hamisítványt, vagy honnan gurítják? Termékleírás persze nuku, telefonra max a nagykerre hivatkoznak, így azt se tudni mit árul. Így vaktában biztosan nem veszek semmit, szépen rendelek gumit is onnan ahol rendesen minden paramétert feltüntetnek és tudom mit rendelek, és kapok.
Siralmas -
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #179571 üzenetére
Szomorú, ez egy rossz disztribóciós struktúra. Így még a nagyker se hibáztatható egyértelműen, ha a kicsi piac miatt nem tud rendelni. A boltnak egyszerűbb lehet egy külfödi nagykerrel, vagy régiós logisztikai szerepet betöltő raktárral kapcsolatba lépni és kihagyni a nagykert és a közvetlen hazai supportot.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #179567 üzenetére
Pedig én látom a jövő integrált rendszereit ahol minden mindennel kommunikál és nem kell nyolc féle kütyüt használj a tulajdonképp ugyanazon feladatokra. Tárhely? Felhő. Akksi? Nap. Méret és ellenállóság? Na ez talán még gond lehet, de csak akarat kérdése és ezek is megoldhatók, hisz egy olyan kis kijelzőn nekem pl. már a térkép (meg egyebek) sem érne sokat, kezelhetetlen ujjaimnak, nehezen látható szemeimnek. De hát mit is tud egy hiper-szuper Garmin amit egy mobiltelefon egy jó alkalmazással ne tudhatna?...és akkor nézem a legdrágábbat negyedmillióért. Nem sok mindent látok amit egy telefon ne tudna, tudhatna, ugyanakkor azt viszont látom, hogy a piacnak ezt nem nagyon érdeke egyszerűsíteni míg így egymás tyúkszemére nem taposva, mindenki leszeli saját kis szeletét a nagy tortából. Nálam amúgy egyik legnagyobb visszafogó erő egy ilyen céleszköz beszerzésében az egyszerű tudat, hogy már ott a zsebemben egy másik, sok száz kihasználatlan funkcióval, milliamperrel, ,gigabájttal, megahertzzel stb. rendelkező eszköz. Számológépet, PC-t, fényképezőgépet, térképet, tükröt, szótárat, hírlapot, iránytűt, rádiót, elemlámpát, pénztárcát stb.stb. már teljesen, vagy részben okafogyottá tett, miért ne folytatná a listát? Vélemény hangzott el...
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs