-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
6030D
Ármester
válasz TheProb #71039 üzenetére
1. Hát ez esélyes, hogy cserés lesz, de egy próbát megér: fújd fel a maximum nyomásra, ami rá van írva, és próbáld ki, tekerj vele. Ha nem üt, nem ráz, akkor jó lehet. Ha repedezett az oldala, akkor megfontolandó a csere.
Nem rossz márka egyébként a CST, többen is használják innen a fórumról.
2. Ez sima aszfalt gumi, murvás úton még el tudsz közlekedni, de nem fog megtapadni kanyarban az eleje, illetve emelkedőn elpöröghet a hátsó.
3. A nyeregvázcső belső oldalán van matrica, ha van. Inch, cm, vagy betű (S, M, L), az a méret. Ha nincs, akkor mérd le a nyeregvázcső hosszát.
4. Az alap, hogy a kerékátmérőnek megfeleljen. Az utána lévő számok egy tartomány, ezen belül kell lennie a külső szélességének. A tiédben a belső 1,9-2,25" szélességre jó, valószínűleg 1,95-ös külső volt rajta.
5. Zárakhoz nem értek. Amit el akarnak vinni, azt úgyis elviszik.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Az elmúlt napok témái összefoglalva: hosszú nyeregcső, megfelelő stucniméret, jó láthatóság. De legalább a nyereg nem hátra dől, meg nem is vízszintes, hogy ivana megnyugodjon, vannak ilyen emberek is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Szerintem az, csak a hosszú dolgok miatt csal a kép.... meg valamit az optika is, mert nagyobb a hátsó kerék, mint az első.
Cris99: itt nem sok embernek van félmilla+ -os gépe, csak akinek van motorja. Kinek a bicikliben, kinek a lábában.
TheProb: jó hír! Akkor sok vidám km-t vele!
pc360:a macskás hozzászólásokon sírok... mindenki a macskát ölné meg.
inifini: nekem régen mindig azt mondták, hogy nem szabad kiállni, mert akkor vagy kemény, ha ülve feltekersz. Aztán utána olvastam, és több versenyző is írta, hogy sokkal jobb eredményt érsz el, ha emelkedő előtt kiállva megtekered, állva mész, amíg bírsz, és utána kezdesz el szépen visszapakolni, mint amikor az emelkedő alján visszarakod, és felpörgeted. A teljes emelkedőre számított átlagsebességed jobb lesz, még ha a végén kicsit lassabban is érsz fel. Főleg, ha a lendület miatt előzöl az elején, akkor még egy kis lelki előnyt is lehet szerezni.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz joysefke #71138 üzenetére
Amúgy szerintem nagyjából öten vitatkoztok ugyanarról. Ha visszaolvastok, akkor onnan indult az egész, hogy kiállva, hegynek sprinteléskor váltunk-e? Nem, mert azért állsz, hogy nagyobb erőt tudj leadni, mint ülve. Tehát az egész hajtás nagyobb terhelést kap, nehezebb váltani. Egyértelmű (nekem), hogy ha ülve tekersz fel, akkor tudsz váltani. Érdekes lenne, ha vissza kellene fordulni ezért.
Amúgy a videóban is mindenki ül, nem felfele sprintel.És nekem lesz igazam, mert a gépészmérnök topikgazda is nekem bólogatott.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Megelőztek....
A Brunox Fork deo-t szokták ajánlani (de azt is inkább a szimeringek miatt), vagy azt, hogy csak simán töröld le száraz ronggyal takarítás után.
De Te is most vetted a bringád, nem? Ha igen, érdemes lenne elvinned egy szét-/összeszerelésre a telót, mert gyárilag nem mindig az igazi. Nekem pl a szivacsgyűrű be volt gyűrve, és nem is volt rendesen bezsírozva a belseje, 1 év után már látszott kopás a becsúszón. Amióta megcsinálták, szebben is mozog.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz joysefke #71405 üzenetére
Mennyi lett az időd? Illetve melyik korcsoportban vagy? Ez most kimaradt, de a Mátrára megyek én is.
fpeter07: le a kalappal azok előtt, akik versenytempóban végignyomják a hosszútávot. Nekem a középtávok után is mindig az jut eszembe, hogy meghalnék, ha még 2 órát kellene tekernem.
Runner_fxr: gyere el egyszer egy maratonra, akkor lesz izomlázad a biciklizéstől is.. akár 30 km-től is. (A zümmögős magas labdát nem akartam lecsapni... )
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #71522 üzenetére
Hát azért a rövid távon szerintem mennek olyan átlagot mint egy XCO-n. A Bükkön például 1:30 alatti időkkel nyertek, 38 km/870 m szinten, az 25 feletti átlag. Robognak is, mint a gyorsvonat. De egy hobby versenyző (középmezőny) szintjét tekintve a hosszútáv eleje is félelmetes sebességet nyom még a végén is. Utálom is, amikor már hallom a motorost, és azt kell keresni, hogy honnan engedem el majd el a profikat.
A Salz az engem is vonzana, csak "túl közel van és hozzá túl olcsó", az a baj... De a Sellaronda HERO is jó lehet. Csak szintén nem a Pilisben vagy a Börzsönyben rendezik, sajnos.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #71530 üzenetére
Ó, ha ezt tudom, hogy ott vagy, akkor egyeztethettünk volna, megnéztem volna ezt a bringát, mert érdekesnek néz ki. Mi 2 napos tókörön voltunk, de elég túrázósra sikerült a menetidő.
Parton mentél két város között, vagy egy hurkot valamerre?Egyébként a Balaton-kör elég sok helyen megváltozott tavaly óta, vannak szépen felújított részek, például a fűzfői az nagyon király (2 sávos bringaút, fűsáv, fehér kavicsos sétány, megint fű, köteles kerítés). Persze a 90 %-a maradt olyan gyalázatos, mint volt, a déli parton nulla táblázottsággal.
A "milyen bringát vegyek a Balaton körbetekerésre?" kérdésekre pedig a válasz a "Bármilyet", és ezt sikerült is bizonyítani. A 3 bringa összértéke szerintem nem nagyon haladja meg az 50e Ft-ot. És megerősítem a múlt heti hozzászólásomat: rohadtul tudtam volna most értékelni a "hulladék, rugós Suntour villát".Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #71546 üzenetére
Az is jó kör lehetett. Nekünk az első nap 130, a második 90 km volt (Tihannyal). Szigligetre bementünk mi is, de csak boltot keresni, ami persze zárva volt... Én is jobban szeretem a terepet, de ha zötyögni akarok, akkor erdőbe megyek, nem az aszfaltos bringaútra.
A fék meg a fékezéstől kopik... kevesebbet kell fékezni, akkor nem kopik.
A váltógörgő csodás, de remélem valami drága vázon volt, és büszke rá a tulaj, hogy nem b'twin-t hajt, mert az gagyi.
fpeter07: Csömörön azért mondjuk úgy, nem volt éppen száraz a pálya. Érdemes rákeresni a Búr Zsolt és a Buruczki Szilárd fb-ján a kis videóikra, hogy egy profi mit szenvedett a pályán, mit művelhetett egy amatőr. Ráadásul utána a fél bringát újra kellett építeni, ahogy olvastam sok helyről.
joysefke: érdekel a blogod, merre találom? Underworldre nem megyek, mert havi 1 versenyt terveztem, és az most a Mátra lesz. Egyébként nagyon tetszene, mert érdekes pálya. Főleg, ha meleg van, akkor a 15-20-fokról a rámpa végén kiérsz a 30-35 fokba, sötétből a világosra, az is jó lehet. Csúszik igen, de lent inkább lassabban mennek, szűk kanyarokkal ahogy néztem, ha elcsúszol, nem nagyot esel, csak időt vesztesz. Meg feltartod a többieket.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #71557 üzenetére
Értem. Nem az a baj, hogy gyorsan lefelézel, hanem hogy lassan kanyarodsz.
Na mindegy, én nem is bánom, hogy kibírt ennyit egy sima fékbetét alattam, kíváncsi leszek ezek a félfémek mennyit bírnak. Bár a tárcsa tényleg nem nagyon szereti, mert azért néha nagy fékezésnél berázkódik, de ezt csak aszfalton érezni. Olyan, mint kocsiban az ABS.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #71562 üzenetére
Pilis meg a legnehezebb pálya, elvileg. Én ott két kört mentem 55 perc alatt, ami kb 9 km Igaz, a felkészülésem gyakorlatilag nulla volt, de már a pályabejárásról úgy jöttem vissza, hogy "bammeg, ez mi?". Nagyon durva, technikás pálya.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71585 üzenetére
Miért akarsz lépcsőzni 20-30 métert? Eleve mire akarod használni pontosan a bringát?
MTB kategóriák, nagyjából (egyáltalán nem részletes, nem belekötni):
- hobby: újonnan 200e Ft alatti kerékpár, ami túrázni tökéletes, de keményebb igénybevételnél már előjönnek a hátrányai. Értelem szerűen minél drágább, valószínűleg annál jobb a váz anyaga és a felszereltsége
- XC hardtail: versenygeometriás váz, fekvősebb rajta ülni, viszont kimondottan mászásra van tervezve, de lehet vele lejtőzni is bátran, bírja a 0,5-1 m-es letöréseket is. Inkább már 250-300e Ft felett kezdődik, felszereltségtől függően. Használtan 120-150 e Ft-tól.
- AM/enduro/trail: "túrázós fully", ezt szeretnél, csak nem lesz abban az árkategóriában, amit akarsz. Vagy nagyon nagy szerencse kell hozzá, vagy nagyon nagyot fogsz szívni az utólagos szervizeléssel.
- DH: arra nincs pénze senkinek, hagyjuk.... (Túrázni nem is jó, mert senki sem cipeli fel a hegyre.)Nézz XC versenyekről képeket, videókat, esetleg menj ki a közelben egyet személyesen megnézni. Bőven elég lesz neked szerintem egy olyan bringa is, bírja a gyűrődést. Lépcsőzésnél pl a kerékszett is kap bőven, abból sem mindegy, milyen van rajta.
Utolsó: a hirdetés Mo.-on csak a kezdet. Elmész és a kerékpárok fele olyan állapotban lesz, hogy nem veszed meg, vagy nem annyiért, amiért hirdetik. Ha valami tetszik, menj el, nézd meg, esetleg vidd el szervizbe, ahol átnézik, és kifizeted az átnézés költségét. De legalább nem buksz rajta 10-20e-ket, hogy használható állapotba hozd.
Mikulásbá: első körben szedd szét, tisztítsd, zsírozd, rakd össze. Ez nem sok pénz, ha így sem jó, akkor kell cserélni. Mi az, hogy ferde a fék? A pofa vagy a test?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #71599 üzenetére
A többinek is új árakat írtam, meg nem is az a kategória, amit keres, ezért nem részleteztem, ott a smile is.
Enduro-ban igazad van, de még mindig könnyebb, mint egy dh.Mikulásbá: nem lehet beállítani a villa-stucni-kerék irányát, hogy minden passzoljon? Ez így elég csálé.
IMIIKE1998: nem tudom, de ez úgyis boltfüggő lesz, mert ahol veszed, ott kell boltot nézni a környéken. Én nem adnék érte többet 2000 Ft-nál, mert nem kell nagyon hozzányúlni. (szerk.: mondtam én )
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Mikulásbá #71610 üzenetére
A képen az alsó csavart lazítsd meg (ami egy vonalban van a villa közepével), akkor a "kormány el tud forogni a villában". Úgy be tudod állítani, hogy minden irányban legyen? Ha igen, akkor csak el volt fordulva. Megfelelő helyzetben húzd meg a csavart.
(Ha ez egyértelmű volt, akkor bocsi, és részvétem a karambolos villádért. )Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #71668 üzenetére
Köszi. Érdekes, hogy légnyomás alapján pontosabb, mint a GPS-es. Kár, hogy nem tudnak Strava-t, bár ahhoz mindenképpen kell GPS.
Crytec210: ha az ember megérzi a frontokat, ami ugye nyomáskülönbség, akkor gondoltam ez is össze-vissza mérhet. De ha már egy telós GPS-nél pontosabb, akkor megéri.
jaja1981: jó ez a kerékpár, de szerintem is nagy lenne neked. Én 186 cm vagyok és a régi bringám 56-os mtb, de nagy nekem, mert hosszú. (620 mm felsőcső, 100 mm stucni). Nem a lábadnál fogod érezni, hogy nagy, hanem a vállad fárad el, mert fekszel rajta. Úgy, mint a rekun, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #71672 üzenetére
Na de pont ez az, hogy akkor minden túra elején kell egy gps képes eszköz, ami megmondja, mennyin vagy. Mert ha ennyit téved, akkor az nem olyan, hogy egyszer megadod neki, aztán onnan számolja, mert egy hét után már a föld alatt is lehetsz.
Még mindig a Bryton Rider lesz a nyerő budget kategóriában, úgy érzem.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz -=RelakS=- #71675 üzenetére
+ Cathfaern:
ki kellene egyszer próbálnia egy túrán, hogy kinek mit mér azonos útvonalon a különböző kütyüje.
Amikor haverommal egyszerre tekerünk, simán előfordul, hogy van 10-20 % eltérés a mért szintkülönbségek között ugyanazon az útvonalon, pedig mindegyik GPS-es telefon (igaz régebbi, gagyi, MTK chipes) és mindegyiken fut a Strava (ha már említetted, hogy térkép alapján korrigál).A Sigma ROX10.0 jónak tűnik, de ennyiért már lehet venni Garmint is, vagy két Brytont pánttal, p.ford.mérővel. Persze lehet, hogy többet tud a 10.0, nem néztem utána.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz joysefke #71682 üzenetére
Én szinteket megyek, nem is keveset szerintem, de biztosan nem szórakoznék újrakalibrálással út közben. Ha elfelejted a hegyen, akkor visszamész? Szombaton például tervezem, hogy megyek egy 60-70 km-es túrát, 1600-1700 m-es szinttel, reggel 8-as indulással, dél körül fogok hazaérni. Akkor hányszor kellene kalibrálnom út közben?
Szerintem ha egy ismeretlen terepen, szintrajz alapján akarod megtudni, hogy egy versenyen az adott hegycsúcs vagy frissítő előtt mennyire vagy szintben, akkor a GPS még mindig jobb, mert az csak 5-10 métert téved az adott magasságodról, de ha már mentél előtte 50-60 km-t, akkor ezek szerint a légnyomásos akár többet is. És azért egy maratonon nem hiszem, hogy megállsz állítgatni, főleg, ha nincs mihez. Tehát az adott helyen pontosabb képet kapsz, esetleg a verseny végén nem fog egyezni az össz. szintemelkedés.Illetve ha ez pontosabb, mint a GPS-es, akkor a "PRO"-k miért nem ilyet használnak? Vagy van olyan Garmin, amiben van barometrikus mérés is?
Természetesen nem kötekedni akarok, csak felvetés.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Cathfaern #71685 üzenetére
Nincs több kérdésem, köszi.
Megnéztem, a Bryton Rider-ben is van: Built-in barometer for training with terrain.
Én azt hittem, hogy GPS-es távolság-méréssel határozzák meg a szinteket, de akkor ezek szerint nem. Csak gondolom ott még korrigálnak adott GPS-pontokkal/koordinátákkal is.Ma is tanultam valamit.
Mikulásbá: Ha jól emlékszem, akkor a Paragon-t ajánlották itt másnak, mint használható trekking villát.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Mikulásbá #71689 üzenetére
Nem trekkingezek, de ahogy már többször írtam, szerintem egy sima rugós is kielégíti a legtöbb ember igényét városban, töredezett aszfalton. Ahogy néztem a trekkingekbe a Suntour NCX-NEX-et rakják, de nem tudom, hogy jó-vagy sem, mert nem használtam. Majd egy szervizes vagy tulaj mond rá valamit.
-=RelakS=-: én is néztem a Fenix 3-at, a Sapphire kiadást még öltönyhöz is fel lehetne venni... csak erdőben, esésnél azért lehet, hogy elsírnám magam, akár a csuklómon van, akár a kormányon.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71757 üzenetére
A bikemag fórumon általában olyan emberek vannak, akik versenyzők, edzők és a fél életüket a bringán vagy mellette töltik. A PH-n azért vegyesebb a kép, mivel bármelyik egyéb topikból is idekeveredhet valaki. Attól, hogy mindenhova beírod, hogy neked 130-ért mondjanak fully-t, és milyen a fekete canyon, attól mit vársz? Ott pl. aki azt írta neked, hogy vedd meg és kiderül, egy szervizes/eladó srác, aki általában szokott jó ajánlatokat adni, csak van egy ilyen stílusa. És igaza van: pár képről és leírásból, ha valaki azt mondja neked, hogy ez király, akkor elmész, és megveszed? Ha utána mégse jó, akkor kinél reklamálsz? Egy virtuális fórumtársnak?
Nem írom le megint, olvasd el. Ne legyél lusta, és olvasd végig a bikemag fórumból is azokat a topikokat, ami érint. 1 évet vissza lehet olvasni, már nem pörög annyira. Simán képbe lehet kerülni, hogy mire van szükséged. Utána a paraméterek alapján választasz az apróban bringákat, ami szerinted jó, ide linkeled, és elmondja majd valaki róla a véleményét, amit megfogadsz, vagy nem. Ha elolvastad az előző 2-3000 kommentet, akkor tudni fogod, hogy kire hallgass (tudás, tapasztalat, azonos kerékpározási szokások). De ne mások keressenek már neked!
Az amit csinálsz, olyan, mintha kiírnád fb-re, hogy "mérnök lettem, 300e-ért dogoznék, hívjatok!" Hány cég fog megkeresni, szerinted?A topikok meg azért nem pörögnek, mert a fb-on van már minden (ezt is amúgy több fórumon leírták már).
burnkow: mi volt a kérdésed?
Crytec210: Gepida?
Lalacko: nem rossz ennyiért, új, 29-es, hidrós fékkel hétvégézni nem rossz. Egyedül a hajtókar ami számomra noname. Ki tudja milyen lehet, mennyit bír?! Ha nem vagy nehéz, akkor a 125e Ft-os trekkingjük is jó lehet, ha csak aszfalton, földúton használnád. A V-fék is elég lehet, egy hidrós Teektro sem sokkal erősebb, de legalább plusz súly és magasabb fenntartási költséggel jár. Hobbyzni elég.Azon Suntour hajtókar van, aminek legalább neve van. A különbözeten meg vegyél hozzá felszerelést, ruházatot.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71794 üzenetére
A Gepida nem rossz, csak a mechanikus tárcsa az nem egy plusz pont, az biztos.
A KTM csak 14"-os méretben van, az a gyerek/alacsony csajszi méret.Használtat itt is nézhetsz, tudsz szűrni árra és régióra is, nem kell annyit keresni.
Illetve a bikemag apró még ami ajánlott, a Jófogás az elég lutri.[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71797 üzenetére
Nézd, ez nem ilyen egyszerű. Én amikor elkezdtem magamnak nézegetni bringát, akkor 70e Ft-ért néztem. Mivel érdekel maga a sport is, ezért elkezdtem utánaolvasni fórumokon, cikkeket kerestem, meg elolvastam a Milyen kerékpárt vegyünk! tanácsokat, ami már szinte minden kerékpáros boltnak van. Pl. Semmi spam, nyugodtan írj nekik.
Aztán körvonalazódott, hogy mit szeretnék, arra mi a minimum feltétel, és azt melyik bringánál kapom meg. És máris 200e Ft felett jártam...Döntsd el, hogy mire szeretnéd használni, oda kell-e hidrós tárcsa, full XT, levegős teló, esetleg még egy hátsó tag. Utána nézd meg, hogy a piacon nagy százalékban mit kapsz ennyiért. Akkor már körvonalazódni fog, hogy vagy az igényeid nagyok, vagy az összeg alacsony.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71808 üzenetére
Mondtam én, hogy elkezd majd felfelé kúszni az összeg.
Ez így nem rossz, bár a múltkor vitattuk, hogy a HT az mi is lehet, valójában, talán KTM almárka. A telókra majd Runner megmondja az áment, a többi (az Shimano fék?) rendben van, ha nincs szétkopva és méretben jó.Mármint azt látom, hogy Shimano a fék, de milyen?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz joysefke #71811 üzenetére
Újabban nem is adnak pedált a bringákhoz, így legalább ki lehet próbálni. Aki meg aszfaltra veszi, hogy kényelmes legyen, annak meg mindegy, és plusz pont, hogy nem kell rá venni pedált. (majd ha leesik, csak akkor)
zoli03: ja, hát rákeresve könnyű.
Crytec210: Szirmabesenyő felé jobbra az út szélén.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Halkow. #71566 üzenetére
A lelkiismeretem miatt (meg az emésztésem sem volt jó, mert nem segítünk) rákerestem a hozzászólásodra.
Én például azért nem válaszoltam rá, mert fingom sincs a régi országútikhoz. De szerintem ha egy átalakítót beraksz, akkor attól magasabban lesz a kormány, nem lejjebb. Mondjuk utána stucnival meg hézagolóval még játszhatsz a kormány magasságán.Tehát aki segíteni szeretne régi outi témában, az katt a #71566 kommentre.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz Runner_fxr #71825 üzenetére
Ha mentek majd, akkor írhatnál nekem is, vagy ide a fórumba. A múltkor voltam arra autóval, jó kis szintek vannak, mennék is, de nincs kedvem térképpel turistáskodni, inkább csapódnék valakikhez, akik ismerik az utat.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz gergo5991 #71865 üzenetére
A DT meg a Manitou telók ilyenek, szerintem szerkezeti jelentősége nincs, csak "design", hogy elöl vagy hátul merevített. Az RS1-en például nincs is, pedig az a full-full (igaz, az meg fordított).
A Lefty-nek meg hiányzik egy lába, mégis jó.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz gergo5991 #71871 üzenetére
Keréknél a gumi bütykeibe meg a küllőbe tud akadni. Ha gumiba akad, az kipattan, ha küllőbe, akkor meg mindegy, mert a villa fogja meg. Ahogy szjoci is írta, esetleg a sár miatt, de ha arra használod, amire való, akkor szerintem mindegy, dagonyába úgyis sáros lesz.
"teljesen betud-e csúszni a becsúszó": gondolom úgy találták ki, esetleg nem minden vázba megy bele. De ha nagyjából megnézed, a becsúszók 3 cm körüliek, tehát a merevítés kb 6-8 cm. Ezek meg mozognak 10-12 cm-t, és felette még ott van a villanyak stb, aztán a váz.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #71875 üzenetére
Ez egy régi, hiten acél vázas bringa. Ez után egy aluvázas, 2,2-es gumival szerelt (2,5 bar), 27,2-es nyeregcsöves merevfarú úgy csillapít, mintha a régi bicód mozogna hátul 2-3 cm-t. Sokkal kényelmesebb, tapasztalatból mondom.
Runner_fxr: az Alpinbike (?) csak tavasszal tart bringapróbás kitelepülést, vagy ilyenkor is? Vagy más valaki? Lehet, hogy egy olyanra kellene elmennie, hogy kipróbálja mi merre hány méter. Bár kap egy carbon fullyt a lába közé, és sose akar mást.dokee78: vagy átmatricázott DT.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
-
6030D
Ármester
válasz korcsillio #71938 üzenetére
Nem. Vettél egy bringát, ami ezerszer jobban néz ki számodra, mint amiket néztél. Nem fogsz annyit menni vele, hogy hátrány legyen, amit eddig felsoroltak, de ha ránézel, örömmel tölt el, hogy ezt vetted. Gratula az új bringához, sok szép km-t!
imyourfriend: az átlag is olyan, hogy outizol, vagy hegyen mész?! Teljesen más. De jó lenne tényleg egy heti összefoglaló, hogy ki mit teljesített a sok karakter mellett.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz imyourfriend #71968 üzenetére
Nekem 17,2 lett a tegnapi, de valahol csalánt irtottam, sarat kapartam meg toltam is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz razzorr #72027 üzenetére
Két dolog. Az egyik, ha egyenes vonalat húz, az azt jelenti, hogy a két pont között vagy megállítottad, vagy nem talált jelet. A másik, hogy ha pontatlan a gps-ed (pl. telo), akkor nem biztos, hogy ott vezeti az utat, ahol mentél. És ha nem egyezik a szegmenssel (gondolom van vakami tűrés), akkor nem leszel benne. Gépen magadnak ki tudod mérni, hogy mennyi lehetett, akkor látod az időd. Igen, felbaxxa az agyad...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #72086 üzenetére
Debreceni vagy, de Tatabányán és Pécsen nézel ~100e Ft-os bringákat. El fogsz menni érte, ha azt mondjuk, hogy igen, ez jó? Ha elmész, és már nincs meg, vagy ott derül ki valami, akkor mi lesz? Buktál kb. egy tizest, meg egy napot az utazással.
Mi a helyzet a debreceni boltokkal, azt mondtad körülnézel. Ott nem volt semmi?Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #72090 üzenetére
Ezt a Bulls-t akartam én is linkelni, amit dokee78 linkelt. 50 km-re van tőled, megéri elmenni, és kipróbálni.
Több okból is: egyrészt kipróbálhatod, milyen egy 130e Ft-os fully és az megfelel-e neked. Élőben meg kell nézni a becsúszókon, hogy az kosz vagy kopás.Az eladó nem tűnik agysebésznek, de azért sok minden hibát is leír, ez korrekt. Van hozzá sok plusz alkatrész, az sem hátrány (eladhatod, marad pénz).dokee78: én egy pirosat meg egy kéket raknék, az rajabb!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
Ez számomra csak azért fura, mert idén lett új rekord, 4,5 órával, és azt nem mtb-vel csinálta. Nem akarom megkérdőjelezni természetesen senkinek az eredményét, de egy 5,5-ös Balatonkörrel 2000 környékén eléggé az élvonalban lehetett lenni, szerintem.
noorbertt: van egy jó, nem tesco-s bringád. Miért nem kezdesz el többet tekerni? 8 km az nem nagy táv egy tekerésre, még munkába járós tempóval is 20-30 perc. Nem mellesleg fogyaszt és az egészségre sem káros. Motorfék az hogy működik rajta? Lehet ki-be kapcsolni, vagy ha síkon gurulnál, akkor is visszafog?
Strezi: te vagy a T-1000-es tesója, nem?
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz IMIIKE1998 #72166 üzenetére
Közös tárolóba semmiképp. Egyrészt a lopás miatt, másrészt ahogy másoktól hallom, vannak, akik előszeretettel pakolgatják ide-oda a cuccokat. Leveri a festéket, váltót, tárcsát, aztán nézhetsz...
Nekem külön tárolóban van, vasajtóval zárva, de ismerek olyat, aki a karbon bicót beviszi a családi házba, mert a garázsba már mentek be.Ez meg must have!
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz fpeter07 #72197 üzenetére
A 4,5 órát a Tour de Pelso-n csinálták, ami lezárt főutakon megy. Országútival, főleg ami kimondottan versenyzésre van, biztosan nem sokan mennek rá a felgyűrt, zsúfolt kerékpárútra.
Szeptemberben nekem pont a bruttó 10 óra lesz a cél, bár azért szeretném jóval hamarabb megcsinálni.
Tavaly 9 óra tekerés, 11 óra össz. lett, nem saját bicóval, és úgy, hogy más "hátráltatott".
8 / 9-9,5-tel nem kicsit örülnék. (27,5x2,2" X-King)Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz flegga92 #72198 üzenetére
Én nem költenék rá ennyit, szerintem más sem.
Ez valami áruházi bringa lehet, tehát a váza sem egy nagy érték.
Nagyjából az árak, amiket írtál:
- Gumi 2-3ezer/db, esetleg belső is cserés lehet ennyi állás után, az legyen mondjuk 1000/db
- Sor 3500-5000 Ft, attól függ honnan veszed, lánc 2000 Ft
- Lánckerékre gondolom az elsőket írtad, azt egyben tudod cserélni a hajtókarral, de az már nagy tétel, ennyi használattól nem nagyon kophatott el, maradjon
- monoblokk csere 2-3000 Ft
- kerekek boltban 4-6000 Ft/db
Ez idáig több, mint 20e Ft, de nincs benne szervízdíj, és ha nincs szerszámod nem tudsz mindent kicserélni.Plusz rengetek hibaforrás lehet még, ha el kezded használni (pl a teló, fékek, ülés ki tudja milyen). Utána még mindig marad egy nehéz vázas, félig új, félig öreg bringád.
Nézz körül a használt piacon, jobban jársz, 40-50-ért már szoktak árulni jobb állapotú bringákat. Vagy picit többért akár teljesen jót is, vagy ha újat szeretnél, akkor pedig a Decás RR340 60e-ért.
Ha nincs lelki kötődés, akkor cseréld le másikra, vagy hajtsd ezt, amíg megy (egy alapos tisztítás után). De ilyenekért még van, aki ad pénzt a jófogáson, aztán mehet az új bringa árába.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Konteó topic
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Autós topik
- Ukrajnai háború
- World of Tanks - MMO
- Politika
- Egérpad topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen