-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #101123 üzenetére
Megint itt vagyok, javult a derék problémám, és lassan kezd javulni az idő is, az elmúlt héten kemény 15-20km tekertem a városban nagyon óvatos tempóban. (nem nagy izgalom, de sokkal jobb érzés volt mint görgőn kínlódni)
Továbbra sem tudom miként is tudok majd ujra túrázgatni, és a minap találtam ezt a videót, ami sajnos pont az ellenkezőjét állítja, annak amit itt pár hónapja levezettektek.
"ahol a 4kézlábon járáshoz hasonló súlyeloszlás érvényesül,mely tulajdonképp tehermentesíti a gerincet. "
A javasolt módosítások kb használhatatlanok egy túra bringán is, még óvatosan sem hiszem hogy biztonságosan lehet vele erdőben menni.
Érdemesebb lehet olyan geometriát választani, ahol szinte normál ülő pozícióban tekerek?Jelenleg egy remek G2 geós Trek 29er van amit imádtam, mert nagyon kényelmes és alig volt fárasztó a legtöbb helyzetben, de ez 120as stucnival szinte olyan mint egy outi.
Egyik ismerősnek DH bringája van, amit túrázásra használ és szinte úgy ül a bringán mint egy fotelben, illetve van valaki aki 140 helyett 160as villát rakott a vázba, és ott is szinte alig kell előre dőlni tekerés közben.
Annak lenne értelme, hogy a stucnit olyan állíthatóra cserélném, és kicsit megemelné a kormányt, amihez nem kellene annyira lehajolni?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #102749 üzenetére
Én inkább neked hinnék Eleve mert ez a verzió kényelmesebb, viszont értelme is van, tény, hogy könnyebben kiemelem magam, és csukló illetve boka mozgatással a rázkódások egy részét el tudom kerülni, ez egy ilyen fura 90 fokos helyzetben nem menne, viszont eddig az összes orvos aki látott kiemelte a bringán való "rossz" előre hajolt testhelyzetet.
Továbbra is érthetetlen számomra hogy lehet még mindig ennyi ellentétes elmélet arról, miként lehet elkerülni a gerinc sérv ismételt kialakulását. Teslát lőttünk az űrbe, és nem lehet egyértelmű tanácsokat adni az embereknek, hogy NE rokkanjanak le 30 éves korukra?!Az a 20+ év derékfájás, nem túl biztató, ez mit jelent pontosan? Teljesen véletlenszerűen jön neked elő? Vagy nagyobb túrák után érzed hogy elfáradt a derekad, és ha nem pihenteted fájni kezd?
Ha jól emlékszem, te is hardtailel tolod, és nem csak aszfalton. Nem is próbáltad egy hátsó telóval enyhíteni a rázkódást?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #102789 üzenetére
"mivel ráadásul még túrázok is kerékpárommal a plusz rugózást csak + pénznek,+szervizigénynek és kevésbé 6ékony hajtásnak tekintem."
Ezt pontosan így látom én is, habár én ereszkedni is szerettem, de hajlandó lennék feladni egy kis ereszkedős sebességet, ha cserébe megtarthatom a hardtailt (amivel azért jóval könnyebb aszfalton haladni), és egészségügyileg sem károsít a rázós terep.
Az villanybringa lenne még megoldás, de továbbra is arany árban mérik, és most látom hogy Runner is eladta valamiért szóval ez még mindig nem reális opció az átlag pénztárcának.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #102807 üzenetére
Na ez meglepett, de komolyan. Mi az hogy a trekking a drágább? Lehet keverem az elnevezéseket? Monti alatt te mire gondoltál? Neked eddig enduro/trail bringád volt kb 140mm es rugóúttal, ez a monti ? Nekem meg hardtail kellene elsősorban, habár egyszer már kifejtetted nekem, hogy ha van motor, akkor az sem megy sokkal többet mind egy enduro...
Az árra visszatérve, nem néztem a magyar piacot, de biztos vagyok benne hogy 90%-a az értékelhető villany bringáknak Bpről származik. Nálunk az egész országba nem nagyon találtam 2000euró alatt semmit, az első egy cube HPC v micsoda volt, de ahogy néztem az kb az alja ennek a típusnak. Ami kicsit olcsóbb az természetesen 17es vázzal szerelt, szóval igen nagy szerencse kell hogy elfogadható áron találj használtan.
Nem szeretnék ebből nagyobb témát generálni, még sok mindent ki kell próbáljak hogy megy, fáj/nem fáj, aztán ha visszarázódtam, nyár közepén körülnézek megint, hátha szerencsém lesz.
De az tényleg érdekel miért drágább a trekking : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Misi1980 #102847 üzenetére
Én azt javaslom hogy ha olcsó akkor inkább a vezetékes, az biztos hogy pontos, és nem lesz vele gond. Ha valami miatt mindképp wireless kell, akkor viszont számolj vele, hogy néha jelet veszthet, bármi bezavarhat pl benzinkutaknál valami mágneses tér (ismerősnek állandóan kiakadt tőle mikor oda járt kereket fújni).
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nem úgy volt hogy a biciklizést nem lehet elfelejteni?
Végre sikerült összehozni 1 találkozót a bringás társakkal, elmentünk egy nagyon közeli helyre hogy kicsit visszarázódjak stb, mikor odaértünk én nem akartam megállni nehogy rám hűljön megint a ruha, és fel alá tekertem, találtam egy enyhe kis leejtőt, 1 domboldalon, gondoltam kipróbálom mert nem tűnt durvának, feltekertem, legurultam rajta lazán, arcoskodom közben a többiekkel hogy mekkora király vagyok első túrámon, és mikor közel értem a csoporthoz meg akartam állni, úgy hogy felkapom a bringa hátulját, és az utolsó métert első keréken gurulom le.
Berántottam a féket, és úgy ahogy van fejre estem. Ami azért meglepő mert több 1000x csináltam már ezt a "trükköt", és utoljára tizen éves koromban estem el miatta.
Annyi még hozzá tartozik, hogy ez a bolti bringám volt, mechanikus fékekkel, és viszonylag változó a fékerő, de ettől függetlenül ezzel is csináltam már és sosem pereceltem.
A tanulság talán annyi, hogy fejben lehet nem kopik a tudás, és nagyjából ugyan úgy tekerek mint fél éve mikor letettem a vasat, viszont a reflexeim azért ennyi idő után nem úgy működtek ahogy megszoktam.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #102958 üzenetére
Pontosabban, akkor lehet elesni, ha olyasmit csinálsz ami már rutinból megy, és nem különösebben figyelsz oda, más helyzetben ahol valóban nagyon koncentráltam hogy nyeregben maradjak még nem estem(pedig tavaly volt már necces helyzetem a pályákon). És ez a legtöbb átlagos bringás haverral így van. Kivéve egyet, ő szegény minden évben összeszed egy kórházi látogatásra méltó sérülést : (
(#102959) 6030D: Nem ez volt ez első tekerés, már hetek óta tesztelgetem magam, egyre nagyobb köröket tolva a városban, különböző utakon, változó ruházatban, stb. Ez volt az első alkalom hogy túrára mentem társakkal, ahol már nem csak öregesen tekertem, hanem muszáj volt tartani az ő tempójukat, amiben le is izzadtam hamar.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Misi1980 #103016 üzenetére
Biztos hogy nagy lesz, az L az 178 körül kezdődik.
Szerintem a vázon kell írjon pontosabb méretet is mert az h M nem mond el mindent, azon belül is van pár méret. [link]
Neked valószínűleg egy 44-45cm es váz lenne a legideálisabb.
Nem tudom ott mennyire van lehetőség ráülni beállítani, de ha megoldható akkor próbáld ki, beállított nyereggel, ami annyit tesz hogy egyik lábad a pedálon, kinyújtva függőlegesen(pedál lent), épp hogy picit hajlított marad a térd illetve, illetve még lábujjhegyen kb meg tudsz támaszkodni a földön.
A lényeg hogy kisebbet mint 44cm ne vegyél mert az hosszú távon megterheli a térdedet, eleve nem lesz olyan kényelmes. Hátha tud segíteni az eladó is, és nem csak rád akarja majd sózni azt ami épp kéznél van.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Hallott valaki róla hogy a Deca, visszahívja, vagy pontosabban levesz a polcról néhány rockrider modellt? Állítólag azért mert nem megbízható a váz, és van rá esély hogy eltörjön?!
Rockrider 540 szürke, XL méret, 1864085 kód és M méret, 1864082 kód, fekete Rockrider 520 modellek, M méret, 1864811 kód és NavyBlue színű, M méret, 2002103 kód
2017. július 7. és december 18.-a közötti modellek lehetnek hibásak.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Egy ismerős bringát nézne magának, és kérte a segítségemet, talált egyet amire én rávágtam hogy lopott, aztán mutatta a képet hogy még papírjai is vannak, (ami mifelénk ismeretlen fogalom sajnos)
Ismét megnéztem és a gagyi fékeket és a belépő szintű de még pont elfogadható recon telót leszámítva nem értem hogy lehet ez a bringa ennyire olcsó. 245.000FT
Felt Edict 29" Az igaz hogy sosem hallottam erről a márkáról, de 29es, és újszerű állapotban van, nincs szétnyalva a hátsó telónál a pivot csavarok feje, tehát nem nagyon nyúzták. Hátul thru axel, lehet elöl is, ezek számomra mind komoly bringa képét adják.
Mivel kb fél éve nem nagyon olvasgatom a híreket, szeretném ha valaki aki benne van, megnézné, és véleményt mondana hogy miért lehet ennyire olcsó, vagy jelenleg ez már nem is olcsó? POnt fél éve az ennél profibban felszerelt de jóval leharcoltabb canyon nerve bringámat 70k val drágábban adtam el szezon végén, szóval nem értem mi történt, valami nem veszek észre.
Köszönöm
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Volt már kivesézve, hogy a hátsó felfüggesztés milyen megoldással a leghatékonyabb?
Itt egy cikk róla, aminek a végén az van hogy egyik sem tökéletes, de sehol sem ír nagy hátrány, és az előny is szinte mind ugyan az.
Mégis azt látom, hogy többnyire csak a rugós tag függőleges elhelyezése az általános. Ez viszont szerintem sok tekerési energiát is elnyel, persze puhább a terepen.
Van aki másképp gondolja? A cikkben szereplő 3. megoldásról beszélek."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #103652 üzenetére
Boszorkányságnak tűnik: [link]
Mágneses felfüggesztés, meg magától hajlongó carbon váz. Mekkora mozgása lehet, 10-20mm ? Az már teleszkópnak nevezhető?
Ez a cikk annyira tűnik komolynak ezzel a 3 db renderrel, mintha én írtam volna, mert kaptam pénzt hogy hülyeséget terjesszek
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz hegyimorc #104027 üzenetére
Ennek nem az a lényege, hogy nagyon futurisztikus, minimál elegáns akármi? Miért akarnád valaha is cserélni?
Mondjuk nem ismerem ezt a modellt, nem tudom mire szánták, de azon kívül hogy villantok vele egyet a haveroknak nem nagyon látom mi értelme van.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #104113 üzenetére
Kemény vagy te legény
Az érdekelne, hogy ha te ilyen független vagy az időjárástól, tehát akkor mész mikor ingerenciád van, nem mikor az idő engedi, és ezt már legalább 1 éve csinálod, akkor nem jártad már be a környék összes kis ösvényét 20-30kmes körzetben (ami50-60km es túrákat jelent, aminél már nehéz hosszabbat menni, főleg a hegyekben)?
Azért érdekel, mert tavaly valahogy így jártam, és mindig azon agyaltam már haza úton, hova mehetek legközelebb hogy legalább kis újdonság legyen a túrában?
Vagy ilyenkor vesz az ember tető-csomagtartót, és indul el autóval bringázni?
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #104149 üzenetére
Pont ugyan ezt akartam írni.
Mondjuk veled ellentétben én tervezett gumicserét végeztem, meg 1-2 apró tisztogatás, és holnaptól lehet neki szúrni... egyelőre öreges tempóval : ))Eddig nem is figyeltem, de az új conti abroncsokon olyan jelzést találtam mint az autó gumin a DOT szám. Itt is kötelesek rárakni a gyártási évet? Ezt egy tavaly januári darab lehet? ... vagy ez teljesen mást jelent, csak hasonlóan jelölik?
Remek érzés volt, hosszú kihagyás után kicsit matatni a bringán, és olajos kézzel zárni a napot : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz TomMusic #104204 üzenetére
Jó ötletnek tűnik hosszú ujjúra a rövid ujjú polo, viszont ezzel az a probléma hogy amit linkeltél Hujjú, az valami pamut anyag (nekem is hasonló van) és ha ezt veszed legalulra, felszívja a nedvességet, amit rád hűlhet, már csak a széltől is.
Még mindig nagy mítosz számomra ezt az átmeneti öltözködés. Az nem alap szabály, hogy legalsó rétegnek olyat veszel ami inkább műszálas, és nem tartja a nedvességet?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz ivana #104279 üzenetére
Én is villogót használok elöl és hátul is, szerintem sokkal jobban észrevehető mint a sima lámpa.
Mondjuk ezek körömnyi nagyságúak, nem hinném hogy bárkit elvakítana. Egy erősebb villogónak nem látom értelmét főleg ha sötét van, saját magadat szivatod vele, mert nem látsz folyamatosan."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #104382 üzenetére
Ez igaz a régebbi kormányokra is? Kicsit variálnom kellett a dőlésszögekkel, és egy 10-15 éves bike positive hajlított kormányt raktam a bringára, próba képen.
Párszor ránehézkedtem, nem volt gond. De nem tudom hogy ez már az a kategória amit nem ajánlott használni, mert bármikor megreccsenhet, vagy ha óvatos túrázásra kell akkor nem terhelődik komolyabban és lényegtelen milyen régi?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cozmo #104464 üzenetére
Gondolkoztam már rajta, hogy ilyenkor ha odamész és azt mondja hogy az övé, de valami idióta rárakott még 1 láncot, akkor hogy bizonyosodom meg róla hogy igazat mond?
Az h rákérdezek valami kevésbé szembetűnő alkatrészre azért nem jó, mert nem mindenki rakta össze a bringáját saját kezűleg, lehet a kormány márkáját sem tudja megmondani mert ő csak közlekedni használja.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
-
trialboj
őstag
A dekás btwin rockrider szerintem minden városban leverte a használt belépőszintű vasak alapárait.
Sajnálatos de ez van, még ha jobb felszereltség is mint egy sziklátmászó, akkor sem új, nincs rá garancia, és aki ebben az árkategóriában vásárol, annak többet számít hogy boltból legyen, mint az hogy milyen típusú a váltó.[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
stravaban már nincs mód hogy a lakóhelyem 500mes körzetében ne mutassa az útvonalat? Tavaly még volt, és úgy is ráleltem hogy nem kerestem, most viszont nem találom, akárhol nézem.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz eddie1978 #104701 üzenetére
OK, ezt benéztem, köszi Csak WEBES felületen lehet beállítani. És ahogy látom ha 1x megvan akkor az úgy is marad, függetlenül attól hogy a telefonodról lekerült a strava, vagy hosszabb ideig nem használtad.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Én is túl vagyok az első 2 túrámon, de úgy tűnik még nem sikerült meggyógyulni, nagyon óvatosan tekertem, semmi komoly terhelés vagy rázkódás, az erdőbe is csak mutatóba néztem be.
Túra közben rendben voltam, de utána a sérves lábam combtőnél szúrni kezdett, nem vészesen, de jelezve hogy valami van.
Azóta nem tekertem, ha elmúlik próbálok egy csak minőségi aszfaltos utat a lehető legkevesebb rázkódással, hátha az volt a baj.Eddig az idő miatt annyira nem zavart hogy csak áll a bringa, most viszont minden nap alkalmas egy jóféle tekerésre, én viszont 2 napja csak csinosítgatom .
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Erről a Geocaching ről hallottatok már? Nem próbálta valaki? Vagy bringával nem megoldható, mert nagyon el vannak dugva a ládák?
Nagyon jó ötletnek tűnik, most bukkantam rá, kíváncsi vagyok hogy ez csak fejlett országokban létezik, vagy akár nálunk is van rá esély hogy működjön. Rohadt jó motivációnak tartom, hogy nyeregbe ülj akkor is ha nem feltétlen van kedved céltalanul tekerni egyet,
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Tavaly valaki a csoportból mutatta a komoot appot, remek találmány az összes túrámat azon szerveztem, viszont van néha meglepi, főleg az erdőkben
Most azt vettem észre hogy sokszor nem látja az erdőben az ösvényeket amit pl még a google maps is tud.
Nincs esetleg valami újabb vagy jobb app, amivel bátrabban lehet nekivágni a rengetegnek?
(A mai rádió 1 reggeli műsorában volt szó ilyen appokról, de sajnos nem sorolták fel név szerint őket , a lényeg hogy kell legyen olyan ami ismeri az erdők nyomvonalait is)
Olyan érdekel ami nem csak Mo-ot ismeri, mivel Erdélyben használnám.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz cyanide #105190 üzenetére
Használtam 2 éve, hogy betöltsek rá térképeket. Alapból nem nagyon szerette internet nélkül. Ha nekem kell térképet keresgélnem hozzá az nem okés, nem tudom hol találok ilyesmiket.
Fejlődött valamit? Maps.me felajánlja hogy letölti magától a régiómat, és net nélkül is elnavigál, amíg tud, ilyesmi kellene.
Kösz
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105195 üzenetére
Remélem kitartó a haverod, mert ekkora szopás után elég könnyen elfordulhat a tekeréstől.
Nekem Rebám van, és 2 éve volt reconom, mindkettő 100mm és nem érzek különbséget. MIndkettő kiválló állapotban volt/van. A mostani brutál kemény, viszont ha engedek kis levegőt, akkor meg padkáról lejövet felütöm.
Állítólag lehet 120mm csinálni belőle, csak kell hozzá vásárolni valamiket, talán azután rendesebben be lehet majd lőni, hogy ne legyen ennyire nehezen adagolható. Nem tudom ebbe lehet e tokent vagy volume spacert rakni, az talán segítene rajta.
Viszont meglehet hogy a tavalyi 140 es fox után ami remekül mozgott, és minden szituban segített, a 100mm már nem tudom úgy értékelni.
Te nagyon sokat mászkálsz, neked a legnagyobb előny a súly, lenne, az tény hogy egy jóféle reba, annyira könnyű, pl a régi xcm hez képest, mintha 2 extra táskád is lenne
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Hasaggymeg #105208 üzenetére
Itt most arra utalsz, hogy két pontosan azonos típus között is lehet minőségbeli különbség? Valahol normális az ilyesmi, csak úgy gondoltam hogy egy teleszkóp már eléggé komplex dolog ahhoz hogy ne csak úgy legyártsák és rásózzák az emberre hanem előtte teszteljék, és ha furán mozog, akkor nem adják el.
Multkor az erdőben engedtem belőle 1 picit, annyira jól sikerült hogy alap terhelésnél beesett 2 cm, viszont onnan míg kiértem az aszfaltra úgy mozgott mint egy teleszkóp ) elméletileg megy bele token, és ha jól értettem, akkor most nincs benne, azért lineáris, de ha raknék bele, akkor lehetne az eleje puha a vége meg már kemény, hogy ne üssem fel.
"Black bottomless tokens are compatible with the following Solo Air forks:
RS-1, SID, Reba, Bluto, Revelation.""Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz SidCorky #105235 üzenetére
Arra én is kíváncsi lennék hogy ha 440ft az ilyen sima primza, és kb 1000ft egy akármilyen hátsó ledes lámpa, akkor miért kerül 5000+ba egy olyan hátsó lámpa ami ötvözi a kettőt?!
Nagyon nem néztem utána, de mikor boltban néztem, nagyon nem értettem hogy van ez, csak nem lehet olyan nehéz összehozni valami mutatós darabot, elfogadható áron.
...most azokról beszélek amit hajlandó lennél felrakni egy szép bringára.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Az a helyzet hogy helyzet van : ))
Nyúlós volt a hátsó fék, elixir 1, elővettem Runner tanácsait, amivel tavaly az elixir 5 öt helyreraktam, és nekiálltam megbütykölni.
Nem is volt nehéz, csomó levegő kijött, már majdnem kész volt (leírás szerint), de éreztem hogy még kell valami önálló cselekedet is, és addig kreatívkodtam amíg kiugrasztottam az egyik dugattyút. Egyből visszaraktam, múanyag kulcscsal visszatuszkoltam a helyére, feltöltöttem megint olajjal a rendszert, összeraktam és szarabb lett.Rögzítettem behúzott állapotban a fékkart, bringa elejét megemeltem, 1 órát állít így, megnézem, és egész jó lett, elfogadhatóan adagolható, kicsit talán túl is töltöttem. Persze közben lecseppentettem egy kis olajat a tárcsára, mer mér ne okoztam volna nagyobb kárt ha már nekifogtam, és akármilyen erősen dörzsöltem csak elkezdett vinnyogni a fék. mindent áttöröltem amilyen jól csak tudtam holnap reggel megyek megpróbálom lekoptatni pár leejtővel.
A lényeges kérdés az, hogy ha kiugrott a fék dugattyú elixir 1ről beszélünk, és én csak egyből visszanyomtam, nem tisztogattam v szedtem szét semmit, a fék viszont működik, akkor nem szükséges elvinni szervízbe hogy széjjelbontsák, és ... csináljanak vele valamit. Biztonságosan használhatom, vagy mindenképp ajánlott hogy megnézze valaki akinek papírja van róla, hogy állítólag ért hozzá
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz trialboj #105277 üzenetére
Senki nem járt már így?
A lényeges kérdés az, hogy ha kiugrott a fék dugattyú elixir 1ről beszélünk, és én egyből visszanyomtam, nem tisztogattam v szedtem szét semmit, a fék viszont működik, akkor nem szükséges elvinni szervízbe hogy széjjelbontsák, és ... csináljanak vele valamit?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Monya78 #105315 üzenetére
Én nem tudom az árkülönbséget a két verzió között, de ahhoz hogy 9 sebességre válts, szerintem mindent cserélni kellene, a váltó és váltókart is. És így már nem lesz olcsóbb a csere, csak hosszú távon.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Nincs esetleg valakinek ilyen pedálja? BBB Coolride BPD
Érdekelne hogy mennyire kopik róla a festék. Nem találok róla használt képet.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz haiiro_o #105348 üzenetére
Ha nem értesz hozzá, és nem is érdekel, akkor nem jó dolog használt piacon kutakodni, de korrekt áron csak ott találsz minimum RS Recont, ami már tökéletes lenne az erdős túrázásokhoz. Újonnan hajtókar az talán nem akkora tétel, habár ez szubjektív, nem normális hogy hajlik, főleg ha úgy lettél rá figyelmes hogy amúgy nem is nagyon vagy benne a tech részében.
Én mondjuk sosem néztem még a hajtókart mászás közben, leejtőn meg nem lehet, mert ha sikerülne is, már nem tudnád elmesélni senkinek : ))Nagyon szép bringa, ha nincs vele bajod, csak költenél rá, akkor lehet elég lenne egy markolat csere pl. Nem kerül sokba, és kicsit feldobja ha jól választasz + csillapítja a költekezés iránti vágyadat. Ugyanitt, színes kormány v nyeregcső sokat dob egy bringán, de viszonylag olcsón kijátszható.
(#105350) jjeahh:
Stravazni nem szoktál? kíváncsi lennék arrafelé miből áll egy 30as karika. Már úgy szint ügyileg. Mert így nem tűnik soknak, de ha van benne közel 1000m mászás, akkor már egyből komolyabban kell venni
[ Szerkesztve ]
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105388 üzenetére
Én ilyenkor nézek egy útvonalat ami nem ezen keresztül csatlakozik be, és ha bárki megállítani (sosem tették) hogy mifenét csinálok a kártékony kétkerekűmmel ott, akkor megmondom hogy én innen jöttem semmilyen tábla nem volt hogy nem szabad, és egyébként sem fát lopni jöttem csak tekerek egyet.
Aztán lehet nem ez a legjobb megoldás, de kárt semmiben nem teszek, szóval amíg nincs minden oldalról elkerítve addig nem érdekel hogy a fűúton mi van kiríva.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Benir8 #105446 üzenetére
Az igen, tanuztatni egy bringavásárlást, én épp hogy eljutottam addig, hogy ne rakják rám a telefont ha megemlítem hogy szeretnék adásvételit.
Viszont pont ezzel kapcsolatban érdekelne, hogy nagyobb értékű bringát is készpénzben fizettek ki? 300 de inkább 600k FT + ra gondolok.
Csak mert ha igen, akkor az visszakövethető és számon kérhető mindkét félen, viszont ha nem, akkor meg csöppet nehezebb bebiztosítani magadat, hogy ha ne adjisten lopott kerékpárt sóztak volna rád v hasonló.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Ti mivel mossátok a bringát, egy kiadós sarazás után? A decás lila lötty jó valamire? Eddig valami olcsó autó mosó kutyulékot használtam, de elég foltos maradt utána, most szeretnék egy kicsivel szakszerűbben választani.
Köszi
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Többnyire Runnertől, kérdezném, de bárki segíthet megfejteni ezt a kérdést : ))
Miért van az hogy ha behúzott pozícióban fixálom a fékkart, akár csak 1 órára, is, levétel után szinte tökéletes, kemény fogáspont, mindig ugyan ott.
De aztán nekimegyek 1 túrának, és ahogy elkezdem használni, picit hosszabb fékezéshez is, elég hamar elkezd nyúlni, már nem olyan kemény, és nem is fog úgy. Elixir 1 ről beszélek.Nem értem mi történik a behúzott pozícióban, ami helyre rakja, és utána miért romlik megint rengeteget. Ezt egy házi szerviz már nem tudja megoldani?
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Mivel az egyenetlen erdős túrákról nem vagyok hajlandó lemondani, viszont derék kímélés szempontból többek szerint ajánlott lenne ösztelós bringára cserélni az amúgy remek trek bringámat...
Találtam egy canyon nerve AL 6.0 (2015) és eléggé jónak tűnik, főleg ha meg tudnám szerezni néhány alkatrész nélkül, amit a mostaniról mentenék át.
A váz mérete L 20" 48cm... szerintem nem korrekt a 48, szóval a 20"nek hiszek, én 181 vagyok, ez kizáró ok, vagy talán még pont belefér?
Hosszú távra, szeretném, ha kényelmes ez lesz az egyetlen bringám évi 2-3000km max. 2015ös alu vázat okos dolog hosszabb távra venni 2018ban?
hátul "csak" 120mm-es a rugóút, ez azt jelenti hogy elég kemény lesz, még akkor is ha kicsit alul fújom, mert ugrálni nem akarok vele? (a cél hogy kissé tehermentesítse a hátat, tehát ha csak 1 picivel jobb mint a merev farú akkor ennyit pénzt nem ér meg)
27,5 ős kerekek ekkora rugóúttal, nem a legoptimálisabbak terepen való gondtalan sikláshoz?
A bringát természetesen 60/40 arányban még mindig aszfalton használnám.
Az ára kb 400.000ft lenne dropper seatpost nélkül... ja és az eladónak van róla papírja hogy megvette : )) azért ilyet sem találni sűrűn errefelé.
Nagyon köszönöm bárki tanácsát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Tothgera30 #105838 üzenetére
Én félek a szénszálas dolgokatól, főleg váznál. Egyszer eldől a bringa v elesek vele, megüti egy nagyobb kő, és ott a vége, megreped és nem lehet tovább használni.
Azóta kaptam 1 havertől 1 tippet hogy nézzek fel a canyon oldalra, és ott is szinte ugyan ennyiért (450k FT) lehet idei modelt rendelni, ami csak telóban gyengébb mint ez, és ott legalább színt, és méretet is lehet választani... Csak még nem állok készen új bringát venni, pontosabban elviselni az érzést hogy ahogy kifizettem legalább 500 eurót esett is az ára.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #105963 üzenetére
Pár napja odajött hozám 1 külföldi mondta hogy nagyon szeret bringázni, és kérdi hogy vane valami pálya a környéken, mondom igen, erre megkérdi hogy nincs-e lehetőség bérelni valami bringát amivel kimehetne...
Úgy szégyelltem magam hogy ebben a nyomorodványos városkában van vagy 8 bringa bolt és egy sem gondol a túristákra, vagy azokra akiknek nincs pénzük egy komolyabb gépre, de azért kipróbálnák hátha.
Ha nálad bérelhető ebike is van, akkor mi valamit nagyon rosszul csinálunk, azt leszámítva hogy nincs hegy a környéken.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz szabacsik #105990 üzenetére
Milyen betét, félig fémes, vagy organikus? te választottad a betétet vagy szerviz rakta bele? Simán lehet hogy a tárcsa és a betét nem szereti egymást, és azért nyikorog, néhány nagyobb leejtőn ha használnod kell pár percet akkor hamar bekopik, ha azután is nyikorog az nem jó, mert sanszos hogy nem múlik el.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz szabacsik #105997 üzenetére
pedig az a leg ritkábban szokott nyikorogni. Még koptasd picit, el kellene csendesedjen, nekem elixir 5 hoz tavaly három db 4-5 perces leejtőzés kellett, és jó lett.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz Bati0501 #106025 üzenetére
Azért nem ártama kipróbálni egyet, esetleg nézz szét neten, és találkozz valakivek aki elad valami hasonlót ami neked bejön, találkoztok kipróbálod, aztán még gondolkodnod kell rajta. Szerintem ez nem bűn, és legalább lesz valami fogalmad róla hogy milyen érzés rajta ülni.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
Fura egy defektem volt ma. Bekaptam egy cm hosszú tüskét pont a futófelület mellé, conti race king. Járatlan utakon bóklásztam, szóval talán nem is meglepő. Aszfaltra kiérve éreztem hogy puhul nagyon, de pár kmre voltam csak fújtam bele hazajöttem.
Itthon letámasztom a bringát kezdek levetkőzni, és hallok egy halk puffanást, olyasmit mikor helyreugrik a gumi a felnin, és pillanat alatt leereszt a kerék
Nem tudom ez hogy jött össze, de ilyet még nem tapasztaltam, a lyuk amúgy nagy volt a belsőn, lehet hogy annyira jól rápattant a külső a felnire, hogy szinte légmentesen zárt, és épp csak 1 picit eresztett, majd mikor megszűnt a mozgás a gumi összeugrott, és kiengedte az összes levegőt ?!Tavaly 3000km-en volt 3 hasonló defektem, most 300nál itt az első, 5 fölött elkezdek olvasni a tubelessről.
Belsők között amúgy van különbség? Most michelin volt, jelenleg schwalbe került bele, előzőleg meg kenda volt. Ha már a tüske átszúrta a külsőt akkor onnan bármi kilyukaszt nem?
Mivel kifogytam az új belsőkből, érdekelne hogy van értelme válogatni vagy egy sima conti is ugyan olyan jó mint a schwalbe. Itt a sima 1500ft belsőről beszélek.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz jjeahh #106072 üzenetére
omg, ha ilyen kígyók lennének az itteni erdőkben hamar átszoknék az aszfaltos útszakaszokra. Nem elég nektek a medve? Még a fűből is támadnak az állatok?
Nem lehet hogy a barátod csak eleve lassabban csapatja lefele mert hogy nő? Elnézést ha nem elég pc a megfogalmazás : ))
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz PartyNewl #106091 üzenetére
Tudom mekkora szívás a térdfájás. Nekem sajnos pont fordítva jön elő, mikor sétálok akkor fáj mikor bringázok akkor jó. 1200mg os kálcium port iszom havonta 3-4 et és ez kb rendben tartja. Mindenkinek ajánlott, mert jót tesz a porcoknak.
(#106090): AMúgy nem engedik fel bárhova, max ha ismered a kallert. De tavaly szezon végére megvolt az állóképesség, és el is mentem két komolyabb túrára vonattal, illetve autóval. Aztán jött a derék probléma, é most ismét kicsiben játszom, amíg fel nem épülök.
Hát ha ő ilyen "tökös" csaj, akkor nem kellene hagyd hogy a bringája visszafogja, ha szeret terepezni az aszfalt elég ingerszegény lesz, ott nekem csak a stravan való szegmens harc segített élvezni a túrát.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
trialboj
őstag
válasz ShiTmano #106119 üzenetére
A zselatint mekkora mennyiségben és formában fogyasztod.
Nekem mind1 mit kell szedjek csak ne fájjon a térdem, az orvos azt mondta hogy okés a kálcium is csak ne vigyem túlzásba.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen