-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #266456 üzenetére
Sajnos a kinézet miatt felülírja a könnyű szervizelhetőséget az ipar. Outinál még elhiszem, hogy pár %-ot jelent placeboban, amivel áramvonalasabb lesz a bicikli, meg tényleg jól néz ki, hogy kábelmentesnek néz ki (ha nincs elektromos váltás, de akkor is ott vannak a fék kábelek), de ha valamit cserélni kell, akkor jön a szívás.
Szerintem az arany középút MTB-nél az amikor a vázban van elvezetve a vezetékek és, de előbukkan a fejcsőnél, meg az alsó részen a váltóhoz meg a tárcsafékhez. Azt még nem annyira szívás szerelni (persze az össztelósnál lehetnek meglepetések) és jól is néz ki. Csak nem a mai divatos kilométer hosszúra hagyott vezetlkekkel a kormány körül, mert mindegyik gyártó túl hosszúra hagyja manapság.
Másrészt engem az sem zavar ha külső elvezetésű, legalább két perc kábelt cserélni és 100 %, hogy nem csörög belül a vázban semmi. Tök egyszerű volt például a hidrós fékeket is felszerelni, mert a féktest rögzítése után csak oda kellett kötegelni a tartószemekhez és kész is volt. Persze ebben is vannak hülye megoldások, például a múltkor említett szomszéd Stevens Tongája. A hátsó váltó bowdenháza bal oldalt van elvezetve és a hátsó kerék előtt (!) van elvezetve a jobb oldalt lévő hátsó váltóhoz. Nem tudom mi értelme, de randa és ha felkap valamit a kerék, akkor biztos jót tesz neki. Majd lefotózom, itt van a bicikli a lépcsőházban.
Hasaggymeg: Meg lehetne oldani, elég lenne egy béléscső, amibe el lenne vezetve, akár fémből. De valószínűleg a drágább bicikliknél is jobban van megoldva, például Scott Spark.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #266488 üzenetére
Ez is:
Nesze neked német precizitás. Bár látszik a képen, hogy inkább aszfaltra való, a középcsapágy mögötti merevítés miatt sem sok a sárférőhely. -
Fall-N
veterán
válasz zsocy #266581 üzenetére
Ahogy írod a vége felé, már egy alap Shimano hidraulikus fék is sokkal jobban fog. Én már soha nem váltanék vissza felnifékre így ha a váz támogatja, akkor válts tárcsafékre.
Tegnap pont szakadó esőben tekertem haza és nagyon jól vizsgázott a tárcsafék, mert szépen müködött, halkan. A mechanikus is fogott, de annak volt egy kis hangja. Nem gondoltam volna, hogy ennyi pénzért ilyen jó az MT200, városba bőven jó.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #266644 üzenetére
Én is így vagyok vele. A könnyű légtelenítés miatt lett Shimano, tetszene a SRAM és a Magura is, de nem lenne mindig kedvem két fecskendővel szarakodni. Bár láttam már olyan megoldást, hogy a fékkarra rakott fecskendő szét lett szedve és nyitott volt, így ugyanúgy müködik, mint a tölcsér a Shimanonál. Persze nem ez a gyári ajánlás.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #266719 üzenetére
Nekem az is tetszik a láncváltóban, hogyha újat akar az ember, akkor rohadt egyszerű cserélni. Ennél ez az adott a vázba szerelve és kész. Másik, hogy otthon szerelni valószínűleg nem lehet, meg gondolom felhasználóként alkatrészt rendelni hozzá. Has elromlik valami akkor meg lehet gondolom a német szervizbe küldeni.
Ezzel szemben a legrosszabb esetben is vesz az ember egy új váltót és otthon kicseréli. Be kell utána állítani és kész is.
Amúgy a koncepció valamennyire tetszik, főleg mellé egy szíjhajtással, de hasonló áron szemrebbenés nélkül a SRAM wireless AXS váltót venném.
Mezga Aladár: A legfőbb outi váz ami nem támogatja a tárcsaféket, MTB-nél kábé 15-20 éve van legalább IS konzol. Idővel ez lesz outi fronton is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Swarcz #266724 üzenetére
Le kell vágni a fékcső végét, ahol nincs már a csatlakozó, majd új banjo (és talán kompressziós tüske) és roppantó gyűrű kell. Ha egyenesen csatlakozik akkor nem banjo van (90°-os fém csatlakozó), hanem sima csavaros csatlakozó. Ha továbbra is szivárog, akkor a féktestnél lesz a baj.
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #266729 üzenetére
Szerintem nem jó út a gearbox két okból. Egyrészt fölöslegesen bonyolult egy sima váltóhoz képest és annyival nem jobb, mint amennyivel drágább. Az ilyen dolgok nem terjednek el az iparban. Másrészt az eBike terjedése miatt nincs fölösleges hely a motor mellett és amúgy is a motoros rásegítés miatt fölösleges.
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #266761 üzenetére
Ott a pont, hogy ti használtok is outit, nem acélvázas, városi Csepel alapján írtok.
Egyébként teljesen felesleges ennyire belelovalni magát az embernek. Legyen műszakilag jó állapotú, ne legyen retkes és okozzon örömet, ennyi. De az ilyen túlgondolás fölösleges. Én teljesen nulláról építettem az MTB-t, mindenféle geometria táblázat nélkül rendeltem a vázat, mégis jó lett a méret. A fene nézné évekig, hogy hátha az lesz a jó.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #266763 üzenetére
Én is mindig valamit fejlesztek, bülykölök, de legalább megvan a jövőkép, hogy mi legyen, nem évekig filózok rajta. 😅 Szerintem ha elment volna egy jól felszerelt boltba ahol van készleten sok bicikli, biztos talált volna a bolt zárásáig valamilyen outit ami jó. Csak lehet nem is igazán akarja.
Ha nekem valami KELL, és van rá kp (vagy közel a fizetés), akkor már rendelem is meg.
Érzékenynek meg én is érzékeny vagyok, a nem oda való kattogásra. De általában nem szokott lenni. A hangos racsni viszont jöhet és nem tudom beleér-e a hatalmas 46-os lábam a kerékbe. Na majd ma kipróbálom.
Fejlesztési terv nálam is van, 26" kerékről 27,5"-ra ami ipari csapágyas, Deore 10s váltás (?) vagy más.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Lacerta #266814 üzenetére
Tartósság szempontjából nagyon jó lenne, működés szempontjából is jó, ezekkel nincs gond.
Ahogy én látom, két dolog az akadály:
A Shimano és a SRAM is másban látja a jövőt, a másik kis cégek a nagyok után mennek (SunRace, microSHIFT).A Shimano az eBike motor és a LinkGlideban látja a jövőt (értsd sok sok $$$$), sőt ha megnézzük a LinkGlide is az eBike miatti nagyobb lánc igénybevétel miatt jött létre. Most kiterjesztik a sima váltókhoz is (Cues, de volt már elérte LinkGlide Deore és XT is), hogy legyen átjárhatóság. Később (inkább nemsokára) lesz mellé automata váltás a Shimano motor mellett Di2-vel. Persze lesznek hagyományos bicikli alkatrészek is, de sajnos a LinkGlide is inkább eBike miatt jött létre, és nem is a váltási hatékonyság a fő tervezési szempont.
A SRAM a vezeték nélküli váltás (AXS) és az 1x12hajtás mellett teszi le a voksát, illetve az erős versenysport jelenlét mellett. Egyértelmű húzóerő az AXS jelenleg a versenyeken. Itt a Shimano jelenleg labdába sem rúg, legalábbis MTB sportban. Outin még nem jön ki úgy az előnye valószínűleg, bár az országúti sportot nem követem, nem tudom ott mi a jelenlegi népszerű szett. Lehet az Red eTap a menő.
A másik, hogy jóval olcsóbb gyártani mindkét nagy cégnek a láncváltókat, mert erre rendezkedtek be. A helyükben engem sem érdekelne a gearbox. A kínaiaknak meg könnyebb az analóg működésű váltókat másolni, majd fejleszteni. Ők is próbálkoznak az AXS-hez hasonló váltókkal persze pl. L-TWOO.
A másik része, amit írtam, hogy az eBike népszerűsége kompromittálja a gearboxot, mert egyszerűen nem fér el a kettő és nagyon nem lenne előnyös sem. Súly is probléma lenne, a gearbox élettartamát talán nem befolyásolná a motoros rásegítés. Az eBike motorja mellé az elektromos váltás az ésszerű, ezért is fejlődik arrafelé a dolog. Nem is kell feltétlenül vezeték nélkülinek lenni, úgyis kell a motor miatt vezetékelés, így a Di2 is jó mellé, ahogy a Shimano gondolja.
De elég megnézni az autóipart. Ott is a hagyományos váltó (a lá gearbox) ki fog halni az elektromos motor miatt, mert nincs szükség rá, illetve nem éri meg váltót rakni (H. Andrásnak van videója róla). Pont a biciklinél terjedne el?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Én sem értem. Határokat kell húzni, mert átmegy ésszerűtlen kategóriába a dolog. Például hobbi szinten felesleges midenből a legjobbat megvenni, hacsak nem milliárdos az ember. Például az XTR nem tud többet az XT-nél, csak könnyebb, de az XX01 AXS, amúgy is jobb stb.
Az ő példájánál maradva elég lenne egy alu váz, analóg 105-ös szett stb. Rögtön nem 2 millió lenne, hanem a fele. Később lehet fejleszteni és a Csepelnél fényévekkel jobban menne már így is. A váz geometriája többet számítana, mert nézni is rossz azon a kis vázon ahogy kuporog.
-
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #266876 üzenetére
Jobb is hidd el. Nekem ez az építgetés megy egy éve és sosem lesz kész. Mindig van valami amin fejleszteni "kell" közben eladom a leváltandó alkatrészeket. Outik is tetszenek, de el nem kezdek építeni még azt is. Eleve ott minden alkatrész drágább. Gyári bringám meg sosem volt még, mindig úgy lett építve.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #266927 üzenetére
Akkor marad a CroMo, bambusz és a rozsdamentes acél, bár az baromi ritka. Egyébként a titán is el tud fáradni állítólag ahogy az alu.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #266958 üzenetére
Ezt már elkezdte a SRAM és a Shimano is a Direct Mount és a SRAM elvivalens váltófül nélküli, közvetlen váltó rögzítéssel. Innentől már a vázgyártókon múlik a dolog. Olcsóbb váltók is már rég alkalmasak a Direct Mounthoz, csak még ott az adapter a váltófülhöz.
Egyébként nem akkora tragédia, ha nem kapni váltófület, a régi alapján lehet CNC-ssel maratni. Ha normális a gyártó, akkor megdob CAD tervvel és mehet a CNC. Ha nincs CAD fájl akkor meg esztergályos tud segíteni.
Az átütőtengellyel semmi baj nincs, mivel már nem a kerékagy része, hanem a vázhoz és a teleszkóphoz/villához tartozik. Onnantól fogva meg ehhez kell keresni kereket vagy agyat.
FSA csapágy sem tragédia, cseszd ki az egészet és vegyél normális márkától. Lényegtelem milyen, csak ipari csapágyas legyen. Lehet akár BikeFun is. Én azért vettem XLC-t, mert lehet külön kapni hozzá csapágyat.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #266968 üzenetére
Nagyon bejön az a Syncros kormány, de elég kemény ára van.
Friczy: Én csak rossz tervezésből eredő törést láttam váznál. Híresen törtek a Magellan Polar X dirt vázak a 2000-es évek végén, később megerősítették a fejcsövet és már nem tört. Ha jól emlékszem a 2007/2008-as évjáratokkal volt gond. A Cube olcsó alap vázaknál az üléscső és a felsőcső találkozásánál repedtek el, később ezért álltak rá, hogy túlsúlyos emberekre is méretezik a vézaikat már.
Alu kormánynál láttam már törést, de nem átlag használat alatt. Nem véletlenül lehet kapni olcsó, 6 ezer Forintos és karbon árban menő 35-40 ezer Forintos kormányt. A közös az, ha törik elég nagy baleset lehet belőle, így én biztos nem merném a legolcsóbb kormányt megvenni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #266974 üzenetére
Biztos van amivel gond van, de tömeges gond nincs velük. Például híresen jó a Suntour saját átütős megoldása.
Megoldás itt is az, hogy normális gyártótól kell venni vázat, biciklit, telót, ahhoz van alkatrész utánpótlás. Lehetne akármilyen jó az átütőtengely, ha pár év múlva nem kapsz hozzá semmit. Itt valóban kéne a szabványosítás, de mindig vannak különc cégek, akik nem állnak be a szabvány mögé. Az említett Cannondale is ezt az utat járja.
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #267027 üzenetére
Nem minden esetben. Gyárt több minőségben, főleg OEM gyártó is, és nem a legdrágább kategóriában vannak gyári csapágyként.
Ahogy semmiho is írta, a hajtómű terén is el vannak maradva, de legalább kétszer annyiba kerülnek. Vannak jó alkatrészek tölük, de közel sem annyira jó gyártó, mint amennyire drágák.
-
Fall-N
veterán
válasz rétisün #267404 üzenetére
Elég sok videót néztem a témában, ajánlják a MicroSHIFT váltókat. Egyedül a 8 sebességes Acolyte ami kezdetlegesebb, imbusszal lehet csak ki- bekapcsolni a clutchot, egyébként szépen vált az is. A 9 sebességes Advent és a 10 sebességes Advent X is jó minőségű, főleg a Trail Pro váltókarok amiben igényes csapágyazás van, szépen kattanak a fokozatok. Sok user review van, eddig mindenki meg van elégedve velük. Komolyan elgondolkodtam én is az egyik Adventen.
Másik amik jók, a SunRace M9 (1x9), MS (1x10) és az MX (1x11, 1x12). Van hozzájuk 11-51-es kazetta is amit simán lekezelnek (még a 9s RDM900 is!).
Nézegettem a Cues U4000 és U6000 családot is, ami már kapható itthon is, egész jó áron, de a Deore 10s sokkal gyorsabb és könnyebb. Nem függ a LinkGlide-tól sem. Sokkal nehezebb a tömege a láncnak és a sornak is, így elvetettem az ötletet, hogy vegyek Cues-t. Sok tesztelő is azon a véleményen van, hogy inkább ebikera való a tartósabb élettartam miatt.
Valószínűleg el is dől a dolog, mert a MicroSHIFT sokkal drágább a Deore váltó+karnál és jobban is támogatott.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #267420 üzenetére
Külföldről olcsóbb. MTBiker.hu-n olcsóbb volt jóval még múlt héten. De szerintem egy Deore 4100 vagy 5120 jobb áron van és egész olcsók a hozzá való lánc (CN-HG54) és sor (CS-HG500-10). Tömegre is kisebb a fogaskoszorú ha már nem alu, hanem acél. Vicces de az Advent X árán simán kijön a Deore XT 10s is simán vagy a Deore 11 vagy Deore 12 is.
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #267544 üzenetére
Ezt csak a LinkGlide-os Cues váltókkal lehet eljátszani (Van Deore LinkGlide és XT LinkGlide is, de azok 12 sebességesek, így a Cues-szal nem vegyíthetők. Szándékosan 9-11 sebességesek a Cues váltók.), amúgy a 6-7-8-9s használ 2:1-es arányú húzást, így egy 9sebességes váltót simán be lehet állítani S határoló csavarral 7 vagy 8 sebességesként is. A SRAM sem variálható ennyire ott 1:1-es volt régebben a húzási arány
Viszont létezik Deore váltó ami 10/11 sebességes, így elvileg a 10 és 11s ami a váltókartól függően használható. De vigyázni kell, mert nem mindegyik Deore 11s váltó kezeli le a 10s-t.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #267615 üzenetére
Akkor a Deore outi ekvivalens váltója a Tiagra. Ha belefér az árba, akkor 105 is akár, outi alkatrész árakkal nem vagyok annyira képben.
A korábbi hsz-edhez kapcsolatban, vannak bizonyos határok amit lekezelnek a váltók, mert a végtelenségig nem lehet a határoló csavart (L) befelé csavarni, így például a 9sebességes váltót például nem lehet 6 sebességig lehatérolni. Ezenkívül a 10 sebesség behozta az új húzási arányt, a 12 meg nem kompatibilis semmivel sem, csak önmagával, márkán belül. Az MTB és az outi is szétvált, mert 9 sebességig csereszabatos volt. Például egy 9 sebességes Tiagra trigger(egyenes kormányhoz való) simán működik egy 9 sebességes MTB váltóval.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Ezért szeretem jobban az egy alutömbből CNC-zett hajtóműveket, annál nincs biztosabb és nincs ragasztás. Ezen a téren is kicsit előrébb van a SRAM (meg pár gyártó). Bár a régi Truvativ hajtásokkal sem volt gond, amit felvásárolt a SRAM és továbbfejlesztette.
De nem ekézem a Shimanot, mert szeretem (meg nem érint az outi ), meg is rendeltem tegnap a Deore 10s váltót és kart (RD-M4100 clutch nélküli, + M4120 kar. Ahogy néztem a videókat elég erősen feszíti a láncot ez is.). Egyelőre még koptatom az 1x8-as Altust, nem sietek a cserével, csak megvettem idejében a váltót, mert szerintem ki fog kopni nemsokára. SLX-et sem kapni nagyon már 12s alatt. Jövő hónapban (lehet előbb?) meg megveszem a láncot+ sort. Az Altust meg eladom valószínűleg ismerősnek, akkor lehet előbb megveszem a láncot és szerelem is át.
MicroSHIFT-en is gondolkodtam, de úgy voltam vele, hogy mindig is Deore volt a cél, akkor legyen az.
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #267640 üzenetére
Én régebben próbáltam regisztrálni oda, de a honlap nem valami naprakész, mert valamiért nem sikerült regisztrálni sosem. Végül az Apró felületén sikerült, de nem enged be a fórumon.
Másik kedvenc lenne a testbike, ott elég jók a tagok, csak már kihalt és ott is pár aktív ember van csak már. Pár éve pörgött, de a honlap szépen elavult a 0 fejlesztés miatt. Régen ha valamit akart venni az ember, elég volt a véleményeket elolvasni, manapság meg elavult az adatbázis is és nehezen vesznek fel újakat.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #267715 üzenetére
Én egyetlen egyszer szereltem a négyszögtengelyes hajtóművet, méghozzá lefelé és ment a helyére az integrált. Egy idióta megoldás a múltból. Cseréld le ha van rá keret. Tele van az apró alig használt darabokkal, ha drágállod az újat. Ha nem jön le, akkor a flex leszedi. Amúgy sokszor az a megoldás egyedül, úgy össze tud korrodálni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #267741 üzenetére
Én sem vagyok a száraz alkatrész szerelés híve. Sokszor írják, hogy a fékcsonkra nem szabad tenni semmit, mert veszélyes ha a V-fékre rámegy a zsír, ami hülyeség.
Az a baj, ha nincs egy minimális filmréteg zsír, akkor a kémiai korrozió miatt fog összerohadni. Én mondjuk úgy utálom a négyszögtengelyt, hogy amint volt rá pénzem cseréltem is le az integrált Funn hajtóműre. Sokkal jobb és könnyebb szerelni.
Ma megjött a Deore 10s kar és váltó. Nézzétek el nekem, mert eddig low budget váltóim voltak, de meglepődtem a Deore váltó körítésén. Adtak a váltókar mellé bowdenházat és végeket, bowden kupakokat. Megszoktam, hogy az olcsó cuccok mellé nem adnak semmit. Utána azon, hogy nem zacskós kiszerelésben jött a váltó. Elvileg olcsóbb volt, így nem dobozosat rendeltem az ebike azt küldött. Még jó hogy nem rendeltem a váltó mellé semmit, igaz a piros Shimano bowdenház pár hónapos, így marad. Ugyanilyen fajtát csomagoltak mellé csak feketét.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #267756 üzenetére
Irigylem, hogy ilyen türelmes vagy. Én fél óra szarakodás után már vettem volna elő a flexet. Én eddig a régi Cruiser bicikli kitámasztójával jártam úgy, hogy úgy berohadt, hogy felxxel kellett levágom. A kitámasztó is acélból volt, ráadásul jó erős fajta, így nehezen, de le tudtam vágni.
f4lcon: Nem fog leesni hajtás közben mert a kúpos rész miatt önzáró az egész. Nézz pár videót, amikor le akarják kalapáccsal verni. Nagyon nehéz még úgy is leszedni. Ezért is utálatos technika. De pont ezért találták ilyenre kiy ha véletlenül kiesik a csavar akkor sem esik le normális esetben a hajtókar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #267796 üzenetére
Szerintem sem, ezért nem értem miért pörög ilyen felesleges dolgokon? Ha kiváló, hiperszuper a garancia, akkor rögtön vesz egyet?
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #267806 üzenetére
Lehet hogy előfordul, de sokszor volt téma (FB), hogy célszerszám nélkül nagyon nehéz leszedni a hajtóműt és a karokat. Nagyon erősen kell kalapáccsal ütni és akkor fog csak lejönni.
"A négyszögtengely végeinek kúpossága 2 fok (az ISO és a JIS szabvány esetében is), ami azért jó, mert ezen érték alatt elvileg „önzáró” a tengelykapcsolat. Tehát ha felhúztad, és kitekered a rögzítő csavart, akkor sem lazul le, még terhelés hatására sem. Ha jó anyagokból, és precízen van legyártva a hajtómű és a tengely is, akkor ez így is van. Viszont a négyszögtengely esetében sem a jó anyag, sem a precíz gyártás nem valósul meg, legalábbis mostanában." BikePro
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #267807 üzenetére
Egyébként normális gyártóknál ha a váz jól van megtervezve és nincs gyártási hiba, akkor az alkatrészek minőségén múlik a többi. Tehát ha normális alkatrészek vannak, akkor mi baj lenne? Garancia a kopó alkatrészekre nincs, a fő alkatrészek meg ritkán mennek tönkre. Innentől fogva inkább az számít milyen boltban veszi az ember, mert ők intézik a többit.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #267828 üzenetére
Nem kevesebb. A 6/7/8/9 is mind 2:1-es húzási arányú. A 9-esnél is ugyanolyan távol vannak a lánckerekek, de a szélességük kicsit keskenyebb. Ezért szokták mondani a szervizesek is, hogy a 9-es váltó elvileg kezeli az összeset. A 6-ost nem hiszem, de a 7-es és 8-ast talán.
A klasszikus "Shimano kompatibilis" HG váltás a 10s-nél változott, ennek a neve már HG-X lett. De sok Shimano 11s váltó kezeli a 10s-t is, itt csak a váltókaron múlik, hogy hány fokozatot kezel. Viszont Deore-nál a 4100-5100 sorozanál az dönti el, hogy melyik kell, hogy hány lánctányér van elől. A 4100 támogatja a 2x10-et és a 2x11-et, meg az 1x-eket is, az 5100 meg csak az 1x-es hajtást, ezért ezen van már clutch.
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #267835 üzenetére
Igen. Cube alap MTB-jének volt széria hibája, hogy a nyeregcső és a felsőcső találkozásánál repedt el. Azt hiszem Cube AIM 2021 volt az. Igaz ott az aluváz nagyon el volt vékonyítva. A Cube szó nélkül cserélte, volt FB csoportban aki így járt. Az más kérdés, hogy másik modellt vett és ráfizetett, mert nem mert még egy ugyanolyat bevállalni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz AH-Thfrstmkd #267836 üzenetére
Ahogy írtam általában a 7 és 8 sebességet elviszi simán a 9s váltó. Inkább a lánc szélessége szokott lenni a gond, az nem átjárható a 6/7/8 sebességnél a 9-es lánccal. Még a váltókar sem gond. Ha például van egy 8s karod és a váltó és a fogaskoszorú is 7s simán viszi, csak az utolsó fokozat "vak". De régóta a legtöbb 8s váltó inkább 7/8 még papíron is. Például amikor a Tourney kanala elferdült akkor még 3x7 volt a gépen és ideiglenesen az Altus váltót 7s-re határoltam le. Utána lett belőle 1x8.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #267856 üzenetére
Természetesen a váltókar határozza meg, hogy a váltó mennyit mozduljon el, és hidd el, hogy be lehet állítani egy 9s váltót 8s-re. A lánckerekek távolsága most ott nem számít, mert a 8s váltókar annyit fog húzni, hogy jó legyen. Kérdezz meg egy szervizest, bevett szokás 9s váltóval pótolni a 8s váltót, ha nincs más normális.
De ahogy írtam tökéletes példa a Shimano RD-M5120 váltója, kezeli a 10/11 sebességet a megfelelő karral. Pedig a kazetták között ugyanúgy van különbség.
A 7/8 nem nagyjából, hanem teljesen ugyanolyanok. Annyi, hogy a 7s-ről hiányzik a 8. lánckerék, ezért kell a 2,5 mm-es hézagoló gyűrű a kazetta elé az agytestre. Régen volt keskenyebb 7s kazetta, azért kell hézagolni.
Az outit ne keverjük bele, mert nem konzisztens az egész, 10s óta szétvált eleve az MTB/trekking volnaltól és ahogy írod szándékosan nem kompatibilis két különböző outi váltó. Régen legalább 6-9 sebességig kompatibilis volt egymással az egész. Igaz erre hajaz most a Cues is, közben már van Deore és XT is LinkGlide változatban.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #267945 üzenetére
Én is írtam neki régen, hogy egy jól felszerelt boltba el kell menni személyesen tesztelni és biztos találna valamit ami jó. Én nem ragaszkodnék 100%-ig egyik márkához sem, mert inkább a felszereltség a fontos meg a megfelelő vázméret. Onnantól fogva meg jó a dolog. Csomó jó gyártó van és ha nem márka fanatikus az ember akkor mind megfelelő. Országútin nincsenek akkora eltérések, mint az MTB-k között vagy ha van is akkor marginális.
Én például több gyártót is kedvelek, így mindegy lenne, hogy Trek, Specialized, Merida, Canyon, Rose vagy például Cube lenne mert mind szimpatikus. A felszereltség és az ár lenne a döntő.
Inkább az az igazi ok, hogy nem is igazán akar venni semmit. Van amikor nézegeti az ember például a neten xy dolgot, de tudja, hogy sosem vesz olyat. Vagy néha pörgetem a Marketplacet, de sosem vettem még onnan semmit. Fölösleges időtöltésnek jó.
-
Fall-N
veterán
válasz Friczy #267948 üzenetére
Milyen téves dolgokat hangoztattam? Lehet elméletben kiszámolsz valamit, de gyakorlatban meg működik. A lánc sosem áll szög egyenesen azaz párhuzamosan a vázzal, így eleve ezek a pontatlanságok nem jönnek elő. Ugyanilyen a láncvonal is, ott is simán eltérhet +/- 2 mm-t nem lesz gond vele. Szélső lánckerekeken már szögben fut a lánc, így olyan mindegy. Másrészt a 9 sebességig sokkal jobban tolerálják a pontatlanságot a hajtások. Azt se felejtsük el, hogy 9s-ig elméletben még több lánc tányér volt legalább kettő vagy MTB/trekingnél három, így a lánc is más helyzetben van, ha nem kerszetbe vált az ember, így nem adódnak össze a távolság különbségek.
Azt nem állította senki, hogy ez ideális állapot, de működni működik. Például ideiglenesen megoldásnak jó, ha valaki váltani akar 9s-re, de még használni akarja a 8s alkatrészeit. Később meg lehet váltani 9s karra és sorra.
10s-nél is volt még 2x10, de az már kevésbé tűri a pontatlanságot. De ott nem is állhat fel ilyen, mivel nem kompatibilis már a régebbi dolgokkal. -
Fall-N
veterán
válasz stargazer #267955 üzenetére
9s váltókból sajnos nem sok opció van. Az egyik a Deore M582, de csak Alivio M3100 váltókart kapsz hozzá, a Deore 9s váltókar már kifutott. A másik opció az Alivio M3100, ez már megörökölte a régi Deore felépítését így egész jó alap váltó, ez is Shadow felépítésű (nem lóg ki a váz sikjából és hatékonyabb a lánc feszítése).
Eredetileg Deore 9s-t szerettem volna, de Deore 10s lett belőle, mert ehhez mindent kapni még, igaz újabb is, 2020-as modell, a Deore M582 elég régi (2008-as), nem sokban tér el tőle az Alivio M3100, így mindkettő jó.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #267973 üzenetére
Nem a 30-as átlag a lényeg. Régen amikor nem volt más, akkor jóval szarabb bringákkal versenyeztek is például. Mégsem akar senki 26"-os, acélvázas, kantifékes ősmontival DH-zni például. Ha a technika adott manapság és elérhető áron kapni jobbat, akkor minek szarakodsz a Csepellel, ami egy alap városi bicikli, kocabringásoknak?
A másik, hogy érdekes módon akkor nem hezitáltál amikor egy raklap pénzt ráköltöttél a Csepelre, de egy normális outira meg igen. Ruhára is többet elköltöttél már, rég tudták volna venni egy alap aluvézas, középkategóriás outit. Nem mi nem értjük a gondolatmenetedet, hanem te nem csinálod a dolgokat logikusan. Ezzel sincs semmi baj, csak ne csodálkozz, ha nem akar/tud senki ezzel azonosulni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen