-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Egyes gyártók a vágás elleni védelmet a barna oldalfalú gumiból kihagyják, néhány Schwalbe is ilyen. A Maxxis nem hagyja ki, mégis könnyebben szakadnak
. A Vittoriánál pl. outi fronton nincs semmi különbség ahogy nézem, de az xc gumijaiknál az oldalfal színe különböző "felszereltségi szintet" is jelent. A fekete az alap drótos, a barna sima tubeless ready, a szürke meg oldalfal védelmet is kapott, az a csúcskategória. Szal ahány gyártó, annyiféle...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
etomcat
tag
Régi időkben a jármű gumik természetes anyagból (gumifa nedve) készültek, amihez szénport adagoltak, hogy tartósabb legyen - de ez megdrágította, ezért csak a futófelület részen alkalmazták, az oldalfalon maradt a gumitej fehéres-vanília színe. Ez jellemző a veterán autókra.
Amikor áttértek műgumira, akkor az egészet feketére gyártani lett az olcsóbb - így a fehérre festett vagy anyagában fehérített oldalfalú gumit átminősítették drágább, presztízs termékké.
Viszont a szovjet blokk (Varsói Szerződés) gumiabroncs ipara erős lemaradásban volt a hanyatló nyugathoz képest, így ott a 80-as évek közepéig megmaradt a fehér oldalfalú gumi a katonai teherautókon - amitől a vörös téli dísszemléken masírozó rakétaszállítók nagyon puccosan néztek ki. -
nemeth989
senior tag
Nekem Racing 4 van Bringalandtől. Ugyanezen a kettőn agyaltam, vagy még ott van külföldről pr1600. De végül nálam is azért lett Rac4, mert szebb a magasabb perem
Eddig 1 év alatt az első kerékben kellett csapágyakat cserélni, más nem volt vele. Meglepően halk egy felnifékes DT PR1400-hez képest, ami még itthon van másik bringán.
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
nemeth989
senior tag
Egyszer beázott valószínű, nem tudom. Olyan 4-5K km között raktam bele. De szerintem is gáz egy kicsit. Lehet csak én szívtam meg, nem vonok le olyan nagy következtetést. Meglátjuk, idén mi lesz, ha csak megint ennyi gond lesz vele, akkor rendben vagyunk.
Egyébként, most már 32-es dt1600-ost vennék.[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
+1, hacsak nem gőzborotvával áztatta be véletlenül úgy tűnik a Fulcrum hozza a DB77-es formáját.
#244935
nemeth989...szerintem nézz egy DT Swiss (pl. P1800), vagy Mavicot (Crossride) abban az árban.
Én mikor nejem Racing77 kerekét odavittem hozzájuk mint forgalmazóhoz, hogy szűk év után nemcsak a csapágy rág, de a reteszelés is úgy működik, hogy isten őrizz a válaszuk az volt, hogy "..ezek az olcsóbb Fulcrumok ilyenek" és mutattak olyant, melynek párja annyi volt árban mint a teljes kerékpár amire ment volna. 😨...ja, és végül a kiharcolt és egyenesen olaszból kapott garis cserekerék is olyan volt, vagyis első útjain össze-vissza reteszelt, pedig azt aztán én bontottam ki a nejlonból.🤪 (igaz, hogy egy vaságyastúl 53 kilós "acéllábú" nő hajtotta, nevezetesen Zasszony
)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
Mavic Crossride-ot szerintem ne is akarj, az nem országúti felni.
Ahogy Hasaggymeg is írta, az olcsó kerekekkel lehetnek bajok, de az is lehet hogy a világon semmi gondod nem lesz vele. Felhasználás, súly és szerencse függő. Egy Lightweight Meilenstein szettet is le lehet úgy kátyúzni hogy azonnal vége lesz, és sokan boldogan gurulnak a gyári (mondjuk Shimano wh-rs100) kerekeiken is amíg el nem kopik, hiba nélkül.
Fulcrum, DT Swiss, esetleg Campa, vagy ha találsz a Hunt kerekekről is hallottam jókat, ezek mind rendben vannak, csak vigyázni kell rájuk és megadni a megfelelő karbantartást. -
balintbaba
tag
Gumi témában az arab csapatokat érdemes nézni, ahol annyira nem számít a pénz, nem szponzor cuccokkal mennek és tényleg a legjobb kiegészítőket választják egyenkéntire/mezőnyversenyre.
Aero nagy peremmagasságú kerekek meg tök feleslegesek amatőr szinten. 200 kilométeren nyersz 30-as átlag mellett pár percet.
-
lsebestyen
addikt
Nézd meg Asgreen bicóját, ez meg szerintem két mérettel kisebb.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem tudom mi a különbség, nem ismerem annyira az országúti kerekeket, de az ára tükrözi minőségét is...ha jól látom az a 350-es Rachetes aggyal van szerelve, míg a másik a 370-es 3 kalapácsossal, vagyis igen, jobb.
Bikefit...bár mindenki arra költi nehezen (vagy éppen könnyen) megszerzett pénzét amire éppen akarja, szerintem kissé (nagyon
) túl van misztifikálva és pont olyan mint a wattmérés, vagy éppen a MIPS sisak, vagyis csak a "nekünk is feltétenül kell az ami a profiknak van" jelenség része, akik persze fél életüket tényleg a nyeregben töltik és szó szerint másodpercekért és 2 wattokért küzdenek.
Persze ennek is, mint minden egyébnek, van egy erőteljes placebo hatása, vagyis ha egyszer kiadtál 40-50 ezret egy félórás beállításra, ahol a nyerget 5, a kormányt meg további 3 mm-el máshova állították mint ahol előtte volt már pusztán attól sem fájHAT többet semmid, de az igazság az, hogy ez az egész kerékpározás egy meglehetősen természetellenes pozitúra testünknek, amit ugyebár szokni kell. Szerintem venni kell egy a testméreteidhez és fizikumodhoz illő kerékpárt melyet mértékletességgel használsz és össze kell szokni vele, mert attól ezen a félmugli szinten biztosan nem lesz semmi olyan testi bajod amit ne kompenzálna 100x a kerékpározás egészségre gyakorolt hatása. Vélemény hangzott el!
#244955
lsebestyen...ezek is leginkább mondandómat támasztják alá, az itteni Giron is volt egy alacsony fickó akire csak azért figyeltem fel mert Cube-ot hajtott (Wanty) és aki úgy ült kerékpárján, hogy attól egy puccos bájkfittes azonnal magához nyúlt volna...meg is van, Pozzovivo, hát nem volt egy szép látvány ahogy tekert.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem semmi karbonból azt kialakítani, ugyanakkor meglepő mennyire kényelmes tud lenni ha ott rugalmas, nálam csak a nyeregcső lett a vékonyabb 27,2-es a korábbi nemtomilyenvastag helyett és hihetetlen mennyiket mozog hátra, szinte mintha kisebb rugóstag lenne a bringában, legalábbis a korábbi után.
...ugyanakkor itt is kitűnik a karbon előnye, vagyis szinte azt csinálnak belőle amit akarnak, mert szabályozni tudják minden darabon belül merre legyen rugalmas és merre merev.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
Nyilván van benne bőven kamu, de van ami azért igaz.
Szerintem 1-2% ide vagy oda nem nagyon érezhetőek meg. A robbanékonyság meg inkább rajtad múlik, mintsem a bringán. Ha edzel rendesen fél-1 évet és fogysz pár kg-t az többet fog jelenteni, mint bármilyen új bringa vagy alkatrész.Én inkább szabványokban érzem a különbséget:
- van-e hátul 148 mm-es átütő a vázban,
- van e SRAM UHD kompatibilátsa,
- milyen BB kell a vázba (itt inkább visszaarc van a press fit-ből)
- stb.A többi az szerintem inkább preferencia. Bár megjegyezném, hogy szerintem minél többet olvasgat valaki teszteket, annál kevésbé tudja mi is a jó neki. Én is lassan 1 éve nézegetek bringákat, de kb. hetente változik mit érzek jónak
Igazából ha már a HT vs Fully dologban tudnék dönteni az is jó lenne.Ma sokadjára ismételten kitaláltam, hogy milyen jó az a Supercaliber aztán ránéztem sokadjára is az árcédulára és elment a kedvem tőle. Az, hogy egy 2 millás bringában Deore váltás van meg Judy Gold azért kicsit bicskanyitogató.
-
jjeahh
nagyúr
Van, aki egy rugós Suntour és egy levegős Reba között sem érez különbséget, annak igen, humbug. Szerintem óriási különbségek vannak, a geón múlik, milyen pozicióban ülök és hogy érzem magam a bringán. Amikor a stucni lefelé fordítása, a nyereg előre-hátra tolása, pár hézagoló kiszedése a stucni alól, szóval 1-2cm ide-oda óriási különbséggel jár, egy teljesen más geo miért lenne humbug? Pl az én klasszikus xc bringámhoz képest egy modern geós:
Ha azt mondod, ez nem óriási különbség, akkor gyakorlatilag mindegy min ülsz
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
mauimagic
aktív tag
Az XCO versenyek technikai szakaszai az utóbbi pár évben annyival nehezebbek lettek, hogy egy 10 évvel ezelőtti DH pályának is elmennének.
Ezért a lapos fejcsőszög, meg a dropper, meg a fully, nem viccből visznek magukkal ezek a 60 kilós gyerekek +1-1.5 kg-t, mert azért a többségük tud bringázni szerintemAz, hogy a lapos fejcsőszög trend véletlenül pont jobb a weekend warrioroknak is, lehet hogy csak véletlen, de így van.
Ki kell próbálni. -
ZavaBalazs
őstag
az elsőből nekem egyikkel (velotech és bikemate) sem volt baj másfél év alatt, csak a hátsóból bújt ki, de azt tényleg elsőre sikerült összehozni.
Fall-N: országútin nekem megmarad, terepen persze lehet más lenne.
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
jjeahh
nagyúr
Ha kiveszel a stucni alól egy távtartó gyűrűt, vagy lefelé fordítod a stucnit, az is 1-2 centi nem? Mégis teljesen megváltozik a bringa tőle, sőt, hát, derékfájást, csukló zsibbadást is okozhat. Vagy hogy más példát írjak: az effektív felsőcső hossza két vázméret között 1-2cm-t változik, ahogy a fejcső hossza, vagy akár a reach is. Ha egy-két mérettel nagyobb bringát veszel mégis túl nagynak érzed nem? Na ennyit számít pár centi. Persze nem mindenkinek, de nekem igen
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gordonfreemN
addikt
Igen, már látom... Csak ugye annyi eszem meg volt, hogy elolvastam az itteni 1-es hsz-t és ott az vagyon írva, 29"-est érdemes venni, mert az a jövő. Pusztán ez miatt gondoltam a 29"-re. Lehet a gyártó komolytalan amúgy, ezt nem tudom. Mivel hölgynek lesz és ezt a típust nézte ki anno magának, nem akartam szakmai oldalról belemenni, mert bár lehet van jobb, de egy nőnek úgy is az dominál, hogy melyik tetszik kinézetre.
Amúgy beszéltem a bolttal, rendesnek tűntek, egyáltalán nem kezdték magas lóról, hanem konstruktívan, higgadtan. Mondta a boltos, hogy tud berendelni 27,5"-esben, aminek a vázmérete is 16", nem pedig 18". Na ezt mondjuk megint nem értettem, mert visszakérdeztem, hogy de hát, ez is 16"-os, amit elhoztam elvileg, mire mondta, hogy a 29"-es kerékhez kissé nagyobb vázakat adnak, inkább 17"-esnek felel meg.
Ezek után szerintem nem teljesen az én hibám, ha nem értem ezt a kerékpár méret tulajdonságot.
Szóval felteszi a weboldalra és ha tetszik a szín akkor csere. De gondolom másik bringatípusra is van lehetőség cserélni, ha nem lesz megfelelő.¯\_(ツ)_/¯ ▁ ▂ ▃ ▅ ▆ ▇ Üdv, Andris.
-
Gondolom, ugyanazért, amiért a downhilles meg csak lejtőn akar menni, vagy a triálos meg csak ugrálgatni akar a bringáján
De az e-bikenak legalább több köze van a klasszikus értelemben vett bringázáshoz, és még mindig nem crossmotorozás.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
6030D
Ármester
1. Mert így eljön versenyre, és nem otthon ül. Vagy a kávézóban. (ő is fizet a szolgáltatásért, az mindenkinek jó).
2. Általában az e-bike az középtáv, szóval ugyanúgy végigmegy a 60km/1300 m terepen. Ez valahol 3-4 óra között van, megállás nélkül. Aki ült már ennyit egy seggel terepen, és húzott ennyit féket, az tudja, hogy azért ez nem olyan egyszerű, mint a fotelbringa.
3. Stéherezni pont jók.Egyébként versenyre nevező pedeleces már átment egy rostán, általában nem a hétvégi bringautas harcos, szóval tudja, hogy mit lehet. Őket külön is indítják, hogy az elején a dzsihádnál ne legyen belőle gond, de ettől függetlenül azért összekerülnek a mezőny egy részével. Analóg bringásból is van olyan, aki nem tudja felmérni a saját teljesítményét, aztán ha szólnak neki, akkor meg duzzog.
4. Marketing. A forgalmazó elküldi promotálni az embert, mutasd meg mit tud, rákeresnek, utána lehet, hogy áttéved az analóg bringák oldalára is... 2020-ban volt egy srác, valami KTM krosszmotorversenyző, az egy pedeleccel a törökbálinti körözésen olyan íveken fordult, és olyanokat repkedett, hogy csak pislogtunk. Volt hírértéke.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Khelben
nagyúr
Én hallgatok. Először nyitottat használtam (olyasmi, mint az Airpods, mellette hallasz mindent) mostanában zajszűrőset használok és hangátengedésre állítom, így konkrétan hangosabban hallom a környezetet, mint simán füllel. Annyi, hogy vidéken tekerek, mellékutakon, bicikliutakon. Azért egy egyszámjegyű főúton vagy Bp belvárosban nem tenném be.
-
Ringman
nagyúr
nem tudom hogy ezt ki lehet-e próbálni használat előtt valahol (ill. ez higiéniai terméknek számít-e vagy vissz lehet küldeni online rendelés után, ha nem válik be)
nem kell nagy basszusra és kiemelkedő hangminőségre/hangtartományra számítani, viszont halkabban használva ahhoz tudnám hasonlítani, mintha háttérzene szólna, csak közelről. ha mellé bedugod a füled is, akkor jobb a basszus is, de biciklizéshez azt nem erőltetném.
ezt használom headsetnek is telefonáláshoz, kb nem is érzem egy idő után, hogy a fejemen van (ha nem megy rajta zene).
-
-
lsebestyen
addikt
Én szoktam, majdnem mindig ha egyedül megyek. Mindkét fülembe be van dugva, sosem volt még ebből gondom, jól hallok minden körülöttem lévő zajforrást. Ha nem így lenne, akkor nyilván nem hallgatnék.
Így a téli sapkás idő után mindig előjön az, hogy a szélzaj rendkívül bántja a fülem, erre amúgy jó egy kisebb fejű fülhallgató is. Állítom, hogy úgy többet hallok a külvilágból, mintha nem lenne bedugva. Ki tud idegelni rendesen a süvítő szél hangja.szerk.: azt még hozzátenném, hogy én alacsonyabb hangerőn is tudom élvezni a zenét, igaz ez az otthoni vagy autóban lévő muzsikára is.
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
Én rendszeresen hallgatok. Mondjuk nem országútin, de sokat megyek aszfalton is.
A miért, az az, hogy nekem egyszerre segít tekerés közben elérni a flow-t és koncentrálni a lényeges dolgokra.
Alapvetően az a megoldás, ha nem akarja az ember, hogy elüsse a Zúthenger, hogy nyitott rendszerű fülest használ, vagy szivacsos earbudot.
Ilyenből viszonylag kevés van a piacon, mert nehezebb erős basszust csinálni velük.
Illetve mert kifelé-befelé is szivárognak, azaz kifelé hallatszik a zene, befelé meg a zaj. De pont ez utóbbi miatt nem fognak biztosan elcsapni.Sokat tekertem egy Sennheiser PX-100 II-essel, annak még nyitott létére a basszusa is erős, telt, de sisakkal nem lehet használni, mivel fejpántos, és már sajnos nem gyártják.
Earbud vonalon érdemes körbenézni, meglepően sokat fejlődtek az earbudok minden tekintetben az elmúlt 10 évben, és van néhány legendás kínai best buy modell, amik pár dollárért hifisták szerint is úgy szólnak, mintha még plusz 1 vagy 2 nulla lenne az árcédulán. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
...pont akartam mondani lesz ebből itt kapsz mindjárt.
(de Toobee már le is csapott
)
#245377Napfénysüti...messze voltam tőle (ezek a Variáson nagyon nyomják, esélyem sincs utolérni őket) és direkt figyeltem miért változik a villogása mely akkor tette mikor senki nem volt mellette/előtte csak jött szemből egy teherautó és elhaladt mellette oldalt olyan 3-4 méterre.
...ugyanakkor persze ennek kábé semmi jelentősége, legfeljebb nem érdekel senkit a villogás, fő, hogy akkor is teszi mikor hátulról közelítenek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Van ilyen, én elég rég itt vagyok mégis bele-belefutok egy-egy pofonba.
...tény, hogy ami nincs nekünk azt hajlamosak vagyunk kvázi lefikázni, amiről gyakran eszembe jut az angol mondás mely szerint It's easy to despise what you cannot have, vagyis miután úgy döntöttünk és megveszünk valamit hajlamosak vagyunk inkább jó tulajdonságait látni, jó befektetésként tekinteni rá és ajánlani is másoknak ezerrel, míg előtte inkább azt igyexünk megindokolni miért nem kell az nekünk.
Első hallásra a 70.000 forintos stoplámpa (akkor mikor van 500-ért is az Auchanban) kábé kiveri a biztosítékot, de van hátsó sor is 200e-ért, vagy karbon kerékszett is 1,5 milláért melyre esküsznek az akiknek olyan van.
Mindamellett szerintem is számít egy fáradt (figyelmetlen, rosszul látó, kezdő stb.) sofőrnek ha egy változó villogás még inkább felhívja lankadó figyelmét, durván sarkítva, hogy érzékeltessem, biztos nem ütne el senki egy olyan bringást akinél hirtelen egy teljes rendőrautó villogósor gyulladna ki mikor mellé érkezik, sőt, lehet attól már az autós átmenne a szembe sávba is.#245388szuszinho...igaz, erre nem is gondoltam, hisz ha jóban vannak mit neki a gravitáció, súrlódás, tehetetlenség és egyéb a Főnöke által lefektetett fizikai törvény?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zanik
addikt
Szerintem az nem sznobkodás, hogy egységes kiegészítőket raksz a bringára. Ha szivárványos titánium kulacstartót vennél rá, meg mondjuk Silca pumpát és javítókészletet, esetleg színes Chris King komponenseket (há' lássák má' hogy fussa rá), na akkor lennél az!
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
jjeahh
nagyúr
Pedig a sajátmárkás tartozékok/alkatrészek általában nem a legjobb minőségről híresek, hanem a költséghatékonyságról. Pl. a Cube jó vázakat ad, de a Cube kulacs, sisak, kulacstartó valszeg átcímkézett kínai és kb. bármelyik sisakgyártásra szakosodott márka termékei sokkal jobbak nála.
Amúgy a legtöbb haverom is ilyen, aki egyszer Meridát vett, az örökre Meridás marad, aki Cube bringát, az Cube-os. Pedig szvsz ezzel csak magukkal csesznek ki, egy haverom nemrég emiatt vett olyan Merida hardtail xc-t, ami 1000 (!) euróval volt drágább, mint más márkáknál ugyanaz és ha ez nem lenne elég, a Meridának a geoja is elavult. De neki Merida kellett, mert a régi bringája is az volt....
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Szerintem a legjobb kiegészítő amit bringára venni lehet. Csak azt sajnálom hogy nem előbb szereztem be.
Erős fénye van és mivel a villogás intenzitását változtatja feltűnőbb az autósok számára.
Nem mellesleg én is látom ha jön mögöttem valami. Például akkor jó ez ha beljebb megyek az úton mert rossz a széle. Na ha ilyenkor jelez hogy jön valami azért igyekszem lehúzódni.
Persze ettől még elüthet valami szerencsétlen de talán kicsit csökkenti ennek az esélyét.Més que un club!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
A DT híresen jó "agyú ".
...én fulcrumot nem vennék, DT, vagy Mavic a megfizethető kategóriában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
Mire akarod tenni?, kerestem vissza de nem találtam milyen vasad van.
Ahogy olvasom kezdő vagy, padkára fel tudsz már menni?
Látatlanban egy ilyen is bőven elég, a maradék lovéból meg vegyél egy Variát, úgysem hiszel benne, legalább megdől egy teóriád. -
Ringman
nagyúr
nekem cr 1600-as van, az agy és a küllők azonosak, csak a felni más (szélesebb és erősebb, mert ez egy allroad/cyclocross kerékszett).
neked nem felnifékes kell amúgy?
nincs vele problémám, eddig sajnos csak 3-4000 km-t tudtam belerakni, egyszer volt centrírozva.
rose-nál is nézd meg az első + hátsó kereket külön, van amikor úgy olcsóbb, mint szettben
[ Szerkesztve ]