Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • etomcat

    tag

    Most vasárnap hivatalosan átadják a Kőbányai Bringarénát - azt nem tudom, hogy mennyire ünnepélyesen és sajnos a pontos órát is elfelejtettem megkérdezni a kijövőktől. Gondolom azért R. M. aktív országért felelős kormánybiztos ott lesz, ő helybeli és bicajos. Ma már ki volt világítva a sátor és köröztek bent a fapályán.

    Nem egy űrkikötő a létesítmény, de a semminél sokkal több: 70 méteres fémvázas ponyva csarnok, benne 200 méter hosszú, emelt kanyaros, német építésű fapálya. Fűtése nincsen, az oda vezető közutak rossz állapotúak, a tereprendezés elmaradt, de így is alig tudták befejezni: a tervezett kb. 290mFt helyett ~620 misi lett a vége az építőipari árak elszállása miatt és meg is csúsztak júliustól mostanáig.

    Azt mondták, aki hajlandó részt venni 3-4 alkalomból álló pályakp. oktatáson, az hobbistaként is használhatja majd (valamennyi belépődíjért és várhatóan lesznek bérelhető pálya bicajok, mert velodromba csak fék nélküli géppel szabad felmenni).

    Webhely: https://bringarena.hu

  • etomcat

    tag

    válasz Gaben92 #234435 üzenetére

    > Ismerősöméknél párszáz km-rel északabbra éjszakára lement egyszer -42-re is

    Annál lentebb nem tud menni, mert asszem annyi a higany fagyáspontja. Szeszes hőmérővel lehet alatta mérni, de azt meginnák a finnek (az oroszoktól tanulták...)

    Azt viszont nem tudom elképzelni, pár olyan téli szezon után mi marad a térdízületekből, akármilyen technikai nadrág mellett? Ha jól tudom az egy szem finn World Tour versenyző állandóra dél-spanyolba költözött.

  • etomcat

    tag

    válasz Maximum1 #234450 üzenetére

    > ennél pocsékabb helyre nem is lehetett volna

    Ott működik pár éve a Vuelta Sportiroda (Tour de Hongrie szervező cég) két fa barakkban és feltehetőleg az volt az elképzelés, hogy így lesz gazdája a sátorpályának.

  • etomcat

    tag

    válasz Dark Archon #234462 üzenetére

    Aki szereti a hivatalos avató beszédeket, itt megnézheti a Kőbányai BringArénáét, kézben tartott kamerával és gyenge hangminőséggel:
    https://www.youtube.com/watch?v=92-bCf0gfJA&list=PLcdHbutJAFodgakN5gUpPq4uPlKBUvIVZ

    Eredetileg nem volt nyilvános rendezvény, mert a tűzoltóság 150 főben korlátozta a sátorba beengedhető személyek számát - így mindenkinek névre szóló meghívót küldtek és csak azzal lehetett volna bemenni. Mivel sokan nem jöttek el - talán a hideg miatt, mert fűtetlen a sátor - hát engem is beengedtek papír nélkül.
    (Egyébként panelproli vagyok, csupa zsellér ősökkel, politikai ismeretségem nincsen. Továbbá csak teát, zsíros kenyeret és emlék fakockát osztottak, tehát a felszólalók orra nem a borvirágtól vörös, hanem kívül-belül konkrétan +3C fok volt, csupasz öntött beton padlóval súlyosbítva, a Cyclocross miniverseny alatt még hó is sztálingózott.)

    Fűtésre vagy csak temperálásra (+5C tartása) a sátor tervezője szerint nincs remény a jelen energiaárak mellett, olyan sok a légköbméter (kb. 70x50x15m). Sajnos a hőfok és légnedvesség változása miatt a fapálya küzdőtérre autót beengedő "csapóhídja", aminek a bukások elkerüléséhez mm-re paszentosnak kell lennie, máris zárási gondokkal küzd. Azt mondták, a pálya faanyaga direkt csupasz, nem kezelik se lakkal, mert lepereg - se vegyszerekkel, mert bukáskor brutál nagy szálkákat tudnak összeszedni a versenyzők és veszélyesebb lenne, ha esetleg mérgező vegyi anyag lenne a fában.

    Gyakorlott outi amatőr versenyzőnek 1 óra elég a pálya biztonságos betanulásához (50 fokos parabolika kanyar, 20km/h már lecsúszol...) Hobbistáknak várhatóan 3-4 alkalom oktatás kell majd, de lesz lehetőség. Profiknak őszi-téli idényben közepes erejű edzésre jó a sátor, versenyezni nem, mert a hideg, meg az 50+ km/h tempónál metsző szél együtt mellbe vág, az egyik külföldi versenyző konkrétan rosszul is lett az avató futamon.

    Révész Máriusz egyébként azt mondta kamerán kívül, hogy Debrecen városa nem ilyen 200 méteres sátoros edzőpályát akar, hanem 250 méteres nagyverseny velodromot, több ezer fős nézőtérrel. Szerinte ennek nincsen realitása, évi max. 3 alkalomra és akkor se telne meg - hiszen nemrég a bécsi létesítményt is elbontották, mert sosem tudták megtölteni.

  • etomcat

    tag

    válasz andrisbandi #235610 üzenetére

    > mindenhová bicózik ... amerikai akcióthriller

    Valós túlélési esélye 0,1% lenne. Az USA-ban sem a gk. vezetők nem vigyáznak a bringásokra, észre sem veszik őket - sem a törvény nem védi őket, a halálra gázolásuk is csak szabálysértés, mert a "minek ment pisztolypárbajba zsebkéssel" elv érvényesül. Közép-nyugaton olyan népszokásuk van, hogy biciklist előzve nyomnak egy kövért gázt a 6L-es dízel pickup-nak, koromfelhővel beterítve a delikvenst. Gyerekeknek nincs hol megtanulni tekerni, legfeljebb BMX cső akad. Fura egy birodalom.

  • etomcat

    tag

    válasz szimpláncsak #235623 üzenetére

    > Én inkább úgy fogalmaznék, hogy személyautóban nem túl népszerű

    USA-ban a 6600 font (~2985kg) feletti, platóval is rendelkező autókat be lehet jelenteni üzleti célú járműnek alanyi jogon és szövetségi jöv. adó kedvezmény jár rá. Innentől a nagyvárosok parkolhatatlan közepét kivéve a többség F150/F250 truck jellegű batárokkal tolja, amikhez a legnagyobb benzines blokk nyomatéka is határeset.

    (Egyébként az USA-ban tilos lakóövezetben 6000 fontnál nehezebb járművel parkolni, így ezek a batárok nem is állhatnának házak előtt - viszont e szabályt nem tartatják be a rend derék sheriffjei, mert fő a politikusok népszerűsége.)

    Dízel van az USA-ban dögivel, minden kamion és sok heavy-duty pickup azzal jár és a mozdonyaik is (a felsővezetéket alig ismerik). Viszont nem kéntelenítik a dízelolajat a finomítóik, amitől a modern közös nyomócsöves, AdBlue, stb. motorok feldobják a talpuk. A két óceánparti sávban, főleg a "zöld" Kaliforniában lehet kapni felárért kénmentes dízelt, a középső részen meg a sötét középkor...

    Egykor volt Tour de Trump (amcsi TdF), ma már nincs, Kaliforniai Kör sincs, vsz. nem is lesz többé, igény híján. Állítólag a szövetségi úthálózaton törvény tiltja teljes szélességű útlezárás tartását nem rendeltetésszerű (nem gépjármű) verseny tartása céljából, félpályásnál meg kanyarban átjön a csőrös kamion orra a szembe sávból. Biden bicajozásának kb. nulla visszhangja volt náluk, kivéve mikor eldőlt szegény, mint az ólajtó. Görkori népszerűbb.

  • etomcat

    tag

    válasz RexpecT #235695 üzenetére

    >Sok profi a watt és hr adatokat szokták elrejteni az stravas feltöltésekről

    Ebben szerintem nem csak a versenytársak, hanem a dopping-ellenőrök előli rejtés is benne van. Ha az összes nyeregben töltött percük online lenne, hamar kibukna, hogy a mindennapos / valós és a versenybeli teljesítmények között egy Drakula-kastélyra elegendő vérkészítmény tátong.

    Mondjuk bringasportnál nem a WADA ellenőriz, hanem az UCI magának, így akár ki is tehetnék a szennyest, akkor is félre néznének - ne legyen még egy holdraszállás botrány.

  • etomcat

    tag

    válasz szimpláncsak #237392 üzenetére

    > Ha fent akarod fogni, akkor neked fitness bringa kell, nem országúti

    Van ún. komfort fékkar koskormányhoz, illetve a Liv (női Giant) szokott gyártani duplázott fékkarral outi-kat, férfiaknál cyclocross versenyzőknél is előfordul.

    > Én max meredekebb emelkedőkön fogom fent a kormányt. Síkon a fèkváltókaron, lefelé meg alsófogàsban,hogyha fékezni kell, közelebb legyen a fékkar. Ha fent akarod fogni, akkor neked fitness bringa kell, nem országúti

    Neked még nem fáj a hátad? Majd fog, amikor te is 900 éves leszel... (Yoda mester tanítása)

  • etomcat

    tag

    válasz .LnB #244825 üzenetére

    Régi időkben a jármű gumik természetes anyagból (gumifa nedve) készültek, amihez szénport adagoltak, hogy tartósabb legyen - de ez megdrágította, ezért csak a futófelület részen alkalmazták, az oldalfalon maradt a gumitej fehéres-vanília színe. Ez jellemző a veterán autókra.
    Amikor áttértek műgumira, akkor az egészet feketére gyártani lett az olcsóbb - így a fehérre festett vagy anyagában fehérített oldalfalú gumit átminősítették drágább, presztízs termékké.
    Viszont a szovjet blokk (Varsói Szerződés) gumiabroncs ipara erős lemaradásban volt a hanyatló nyugathoz képest, így ott a 80-as évek közepéig megmaradt a fehér oldalfalú gumi a katonai teherautókon - amitől a vörös téli dísszemléken masírozó rakétaszállítók nagyon puccosan néztek ki.

  • etomcat

    tag

    Azt a hírt olvastátok, hogy egyesül két nagy múltú kerékpár márka: a Ridley és a Scott mostantól Ridley Scott néven folytatja.

Új hozzászólás Aktív témák