-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #241751 üzenetére
Hűha, ez így már nagyon szakmai lesz🤔...hacsak nem fésülitek össze valami érthetőre az idevágó hsz.-eket, esetleg írtok egy újat, így aligha lehet rá hivatkozni.
#241754
fulton...amiért 26" kerekűt sem. A kerékgyártók átálltak a 28"-os tárcsafékes felnikre és a többinek innen már xarral meszeltek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Maximum1 #241761 üzenetére
HeJes, amúgy is túl bonyolult az egész! 🤪...és az outisok is, az meg túl egyszerű.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #241766 üzenetére
A kinema...mit?!
#241776Dark Archon...főleg ha volt rajta láthatósági is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241790 üzenetére
Az a rugós tag felfüggesztés sem lesz egyszerű letisztultságáról híres. ...először azt hittem valami gumis rögzítés.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241793 üzenetére
Szerintem sem csúnya, sőt, amolyan "tudományos" kinézetű, ugyanakkor takarítani, tisztán tartani ott egy rémálom lehet
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #241800 üzenetére
Kábé így éreztem ma én is magam, kamáslit minap kimostam (kici kínai Giyó, meg kell varrogatni egy szezon után ) és nem öltöztem fel eléggé a 7°C és napsütésben induláskor, de mire a Kevély lábához értem már csak nulla volt.🥶...pörgettem hazafelé a szürkületben ahogy csak tudtam (az nálam max 95-98) és úgy is fáztam. Elhittem, hogy itt a taFasz.
Mushu...itt Pest (vár)megyében legalább száraz.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #241802 üzenetére
Én szinte soha nem törlöm a tárcsát, alapos, bő habos, mosogatószeres (Pur, Jar, akármi) vízzel mosás után tiszta vízzel leöblítve sivít kicsit 2-3 keményebb fékezésig, de azt 10 perc tekerés után el is felejthetem még síkon is.
bardi...volt egy alkalom mikor szinte a határig (250km) áztak a bringák az autó tetején a felhőszakadásban ahogy a zivatarfelhővel együtt haladtunk kelet, Erdély felé...na akkor úgy feláztak a Shimi gyantás betétek, hogy utána órák és több hosszú fékezés után lettek csak jók, már szinte cseréltem őket gondolván bizros megszennyeztem valahogy...mindkettőt... egyszerre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sherlock82 #241808 üzenetére
Küldd el ismerősöd elérhetőségeit kérdezzük meg tőle. ...viccet félretéve, nekem ilyen van, ajánlom, ugyanakkor ezzel itt a fórumon egyedül vagyok, mindenki másnak más van van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241811 üzenetére
Pedig aztán vigyáztam rá, soxor az döntötte merre is fordulok, hogy biztos ne kelljen letegyem a lábam. ...de hát hiába, szinte csak terepeztem vele és azért néha le kellett tenni is, továbbá ezen a batár 46-os CB cipőn feszül is mint állat, sejtem Kínában nincs senkinek ekkora lába, a kamásli XXXL-es. Ez a tél hőmérséklet szempontjából kegyes volt, de nem mindig lesz ez így, lehetséges jézuskától (otthon angyal 🤭) téli becsatolóst kérek majd, amúgy sem árt ha kiszellőzik a nyári a néhány hónap alatt.
Ami a féket illeti, ne kezdd te is mint Strezi a kerékpár autótetőn szállításának igénytelenségéről, mert mindenki dedikált, fűtött utánfutóban szállítaná kerékpárjait ha lehetne, vagyis ez egy kényszer. SX4-be aligha férne be 2 bringa, de szerintem az én XL-es vázammal egyéb személyautóba is nehezen, főleg második kerékpárként az 1-2 hetes kirándulás bőröndjeivel 1ütt. A visítás meg tényleg néhány fékezésig zavaró, utána el is tűnik, ami annyira "semmi", hogy ha nem jön szóba eszembe sem jutott volna...tényleg, mintha csak megvizesedett volna menet közben egy pocsolyában.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sherlock82 #241815 üzenetére
Egyszerű és...nagyszerű. Gyorsan feltelik, 3 fokozata van, jelzi a lemerülés közeledtét (2 fokozatban) és látszik oldalról is. Ködben, országúton lehet elmenne valami retinaégető helyette, vagy akinek van rá ingerenciája, egy gyengébb kerékpár árába kerülő Varia, de átlagos felhasználásra bőven elég. Pl. ha nejem megy elől vele, még ezt is zavaróan soknak érzem mögötte. Ha futok és tudom rám fog sötétedni akkor is ezt viszem magammal, gumijával mintegy gyűrűként viselve ujjamon a láthatóság végett. Talán a dizájn az ami hagy kivánnivaló maga után, nem egy világszépség, az biztos.
#241816
jjeahh...nem tudom másnak hogyan megy, de nekem rémálom lenne lefektetve behelyezni 2 kerékpárt egymáson, ami aztán mondjuk 150-600km-t/1,5-8 órát zötykölődnek egymáson. Azt szinte lehetetlen úgy, hogy végül sérülés nélkül megússza a festés rajtuk, ne nyomódjon meg a váltó, tárcsa, stb... ...az autó belseje meg a másik, elég egy rossz mozdulat máris odalesz a kárpit, belső burkolat stb., összekened, felszakítod, akármi. A legjobb tényleg egy dobozos furgonban gumipókokkal kikötve úgy, hogy tulajdonképp semmihez sem ér egyik bringa sem, csak mondjuk a gumiik.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #241818 üzenetére
2 hete beszéltem egy sebésszel akinek hibrid Mercijébe rongyoltak bele hátulról úgy, hogy ott volt 2 kerékpár is, egy villanyos és egy másik...azt mondta jól járt mert megvédték az autó akkumulátorait a ropivá tört kerékpárok.
#241819
stickermajom...az SX4 (1500c3) is már halálán van 130 fölött 3-4 emberrel, csomagokkal és 2 bringával a tetején, bár még megy, de beszélgetni már nem lehet az üveghangtól. Sokat ront az áramvonalasságon a tetőn szállított kerékpár, legalább -10km/h, +1L
Ami a legrosszabb mégis a bogarak nyáron, ha azok felragadnak minden bowdenházra, váltókar réseibe, stb., hetek alatt áznak majd csak le.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241828 üzenetére
Majd ha egy szép napon hazaviszel a házisárkányoddal mondjuk egy ilyent az autószalonból még visszatérünk a gagyi olvasólámpát sem érő belső kárpitra is.
#241831
Lacerta...azok az állig érő pajeszok (Erdélyben barkó) beégtek a memóriámba."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #241833 üzenetére
Mintha láttam volna Decathlonban fillérekért, most meg nem találom. Én villanyak távtartó gyűrűt is ott vettem, fél kilót fillérekért.
#241838
6030D...úgy-úgy, nem véletlenül linkeltem a Volvot, annak ellenére, hogy az egy városi terepjáró (utánzat), de legalább nem akad fenn a padkán a madaras teszkó parkolóban, jól áll neki a kerékpár a tetején és eldöcög enyhe terepen is...mert hát azért valljuk be "igazi" terepjáró túlzás lenne valamennyiünknek.#241840
jjeahh...a Dustert itt orrba-szájba dicséri mindenki.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #241845 üzenetére
Szerintem ide is Greg LeMond mondása passzol leginkább, sosem lesz könnyebb, csak gyorsulsz, vagyis a versenyzőknek sem könnyebb mint neked amiért edzettek és pillesúlyú bringák vannak seggük alatt, sőt, de sokkal gyorsabbak, hosszabbat mennek, meredekebbet másznak. Ha ugyanazzal a tempóval mennél ugyanott akkor könnyebb lenne egy olyan pedállal melyről nem csúszhat le a lábad, ráadásul a lábaid eddig kihasználatlan izmait is munkára foghatod a közös cél érdekében, de...nem fogsz ugyanolyan tempóban menni, mert ha könnyebb akkor növeled a tempót...ilyen a pop szakma.
Másodikra majd valaki más...[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241847 üzenetére
Miért, erdész vagy? Mezőőr? Vadász? Földműves, esetleg állattenyésztő? Kint lax valami tanyán, a rengetegben? 7köznapi ember 7köznapi dolgokra vesz autót, vagyis munkába járni, bevásárolni, elhozni egy lapra szerelt bútort az Ikeából, elvinni a gyerekeket iskolába, nagyanyjukhoz, orvoshoz, vagy elutazni évente párszor messzebb, esetleg külföldre.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Lacerta #241852 üzenetére
Sok embernek f*rokhosszabbítónak kell a terepjáró....ja, meg olyan drága is, hogy belerokkansz mire megveheted, aztán teheted fel a mozgáskorlátozott matricát, hogy odaparkolhass. (Litkai után szabadon ) A Subarud meg nagyon faxa, az a pont jó átmenet.
#241853
Friczy...ez is mint legtöbb fejlesztés, biztos akkor érzékelhető leginkább ha vissza kényszerülsz lépni belőle.🤭#241855
jjeahh...ezt jól összefoglaltad!😳 🤭 Tanya pipa, terepfotózás pipa, állatfotózás is pipa, ugyanakkor a jövődet illetően a sosem szócskát a ...lesz, ...vásárolok, ...megyek stb. cselekvő igék előtt kissé erősnek érzem így ~30 évesen, hosszú még az élet, sok minden jöhet amire ma nem is gondolsz."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szuszinho #241859 üzenetére
Én háttal rakom és úgy ragad tele bogárral a fékkar és váltókar környéke.
#241861
6030D...Porsche, arra felhajtasz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz velizare #241872 üzenetére
Szerintem mehet 1,5".
Zanik+Csokicsibész...igaz nem használtam, de olyan műanyagosnak találtam pl.a kizáróját...meg beszéltem valakivel aki azt mondta nagyobb súlyú bringásként kevésnek érzi. Na meg a Judyt ismerem. Azt mondanám a Gold Judy alatt, Silver Judy, esetleg Reconnal egy szinten van, a Machete meg a Reba, vagy picit alatta.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz trialboj #241889 üzenetére
Ez inkább hangzik és látszik valami hibának mint tervezett hangtalan suhanásnak, össze-vissza szól meg nem, és mikor reteszel is jó hülye hangja van.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #241929 üzenetére
Nekem ilyen van, ajánlom...igaz ez kizárólag presta-s.
#241932
jjeahh...ez kinézetre pont olyan mint a korábbi HB-M410 ami a Cube OEM Alexrims kerekekbe volt fűzve. [kép] [kép] ...abból a hátsó zárt csapágyas, első meg kónuszos volt.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241936 üzenetére
Ha így lesz elvesz a Decathlon azon előnye, hogy alsó kategóriába sem cifrázza 2, 3 tányérral elől tudva, hogy a "24 sebességes" jellegű, korábban sikeres parasztvakítások ma már aligha hoznak pénzt a konyhára. Átlag muglinak sétálni bőven elég a hátsó váltóval járó 8-9, vagy éppen 10 sebesség.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241936 üzenetére
...elolvastam a cikket. Így kell ezt csinálni ahhoz, hogy maximum profitot produkálj, egyrészt vedd meg mert sokkal tovább fog tartani (3x annyit, amit persze kétlek), másrészt muszáj is lesz megvenned mert a régieket lassan kivonják és azokkal ez, a 11s láncot kivéve, (szerintük) nem is kompatibilis. Tény, hogy így félő még jobban le fogja uralni a középkategóriától lefelé a piacot, melyet szerintem a Sram árazása miatt már most is nagyjából ural.
#241939
Ringman...+1, szerintem a graveltől az aszfalt felé a teljes palettára fölösleges az un. kuplung, egy erősebb rugó és kész, a felhasználás (hacsak nem egy Toobee vagy ) abszolút nem indokolja a túlfeszített, kissé a váltás finomságára is negatívan ható láncot. Az XC-től a terep irányába levő típusoknál más, általában kicsi elől az egyetlen tányér, vagyis gyakran közel a csapkodó lánc is a láncvillához, meg a terep is olyan, hogy esetleg le is ugorhat a lánc a tányérról.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241953 üzenetére
Kíváncsi leszek a fantázianéven túl milyen is ez a bevallottan mugliknak fejlesztett linkglide, mert ha szó szerint igaz amit írnak akkor a tartósság valamilyen szinten mindenképp a váltásfinomság kárára fog történni, hisz nehezen tudom elképzelni ugyanazt a csendes és pontos váltást megnövelt lánctányér fogakkal, melyek ugye szerintük bírják a kezdők váltóval való bénázásait meg a xarrákoptatást. 🤔 Tény, hogy ideje volt az egyszerűsítésnek, az már agyrém, hogy egész honlapok foglalkoznak az akár egy gyártó saját termékei közötti kompatibilitással.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mezga Aladár #241959 üzenetére
Ááá, én azt hittem neked álltak ilyen szépen pózt!
#241956Mezga Aladár...nyomna utánuk egy olyan stréherezést, hogy utána meghívnák a csapatba. (Megtörtént eset mikor sógorom juniorként bolyban nyomta a hegymenetet és meglepően sokáig tartotta velük a lépést egy libakergetős, akit utána meg is hívtak a csapatba. )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241963 üzenetére
idővel akár XTR-ig tuningolhatnád...azért éppen ennyire nem lövik lábon magukat, az, hogy vásárolhatsz egy alap Fiestat és abból majd akár Ford GT is lehet nem üzlet nekik mert akkor aligha fogod az utóbbit venni. Szinte hallom ahogy csikorognak a fogaskerekek a nagy kerékpárgyártók fejében hol is legyen a választóvonal a Cues és a felsőbbek között...a karbonnál, vagy a boost, esetleg átütős váznál?... Szerintem első körben a felső kategóriát leszámítva mindenre ezt fogják tenni.
Itt jól össze van foglalva, ugyanakkor nem igazán értem az árazását mely (legalábbis egyelőre) felér az XT-vel.
A táblázatodból ítélve a 11 amolyan trekking lesz és 10, meg 9 lesz alkalmas terepre is, bár a 9 már nem fékezett váltókaros. Szerintem írja is, hogy a 11s lánc jó rá, kazetta HG, így mennie kell a Deoreval, a húzása viszont más, így a pöcögtető és váltó csak sajátjával...legalábbis így értettem.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #241974 üzenetére
A legutóbbi cikkből nekem még az újdonság, hogy a 9 sebességes Cues váltó nem kap kuplungot, viszont elég erős lesz a rugó. ...vagyis Sram lesz.
#241976
Csokicsibesz...mi az amiért cserélnéd/cserélni fogod leginkább?[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #241987 üzenetére
Úgy-úgy, kifejezetten kötekedik veled.
MPowerPH...én pl.jobbat nem is nagyon tudok elképzelni az XT8100 Shiminél ...mondjuk nem is használtam csak Shimit, meg Hayest...aztán lehet Magura után másképp vélekednék, ki tudja.🤭...vagyis csak az tegyen határozott kijelentéseket aki mindegyiket használta, mindenhol. ...meg mondjuk esetleg szerelte is.
Csokicsibész...elején talán mintha éreztem volna a karbon "nyúlósságát", melyet inkább úgy jellemeznék mintha lenne rugós tagod, vagy puhább, kevésbé lenne rázós seggednek és talán könnyebben indult, emelte elejét még a nehéz Judyvak is, ami mostanára már normális, nem veszem észre. Talán ha visszaülnék érezném igazán van-e számomra is érezhető változás. Ha megvan rá a keret ne habozz, ésszerű keretek között lépd meg, hisz ezért (is) élsz, nemde?!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #242005 üzenetére
Na azért nem próbálom ki, nehogy rákapjak...meg azért mert méregdrága...meg nehéz szervizelni. Gondolom nem véletlenül szerelik a felső kategóriára sem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #242013 üzenetére
A gond csak az, hogy ha magadnak szereled és nem vagy éppen milliomos sem, akkor vannak más szempontok is mint a puszta fékerő, vagy a parádés adagolhatóság...lehet a Trickstuff a fékek netovábbja ha te mint mugli odabaxod egy kőhöz és letörve karját mehetsz személyi kölcsönt felvenni.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #242021 üzenetére
Jobbulást, innen már csak jobb lehet.
andrisbandi ...a Simi fékkarok bilincsét húztam meg minap az ajánlott nyomatékra, de az nagyon fogja, kábé az atom fogja lerobbantani onnan, én érzésből feleannyira húztam volna.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #242029 üzenetére
Ugyanakkor semmi logika sincs benne, hisz pont az adagolhatóság hiányát róják fel a Shiminek, illetve annak nagyfokúságát ajnározzák a Maguránál, amikor ez éppen a karon múlik. 🤭...vagyis a Shigura tulajdonképp the worst of both worlds kellene legyen, a Shimi modulálhatatlansága a Magura szűk tárcsahelyével kombinálva. Mamano lehetne az arany középút ahol a Magura kar adagolhatósága keveredne a Shimi könnyen kezelhető féktestével.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #242033 üzenetére
Egyszer használtam 6030D Sram Guide M fékét, de az az igaz csak pár perc terepezés alatt nem éreztem egetverő különbséget az XT és az között...tulajdonképp semmit. 🤭 Jól beállítva, a megfelelő betét és tárcsával, átlagos felhasználásra szerintem szinte nincs is rossz Shimano, Sram, Magura, Hayes, stb. normálisabb tárcsafék. Extrém felhasználásnál természetesen előjönnek egyes belépő típusok hátrányai mint fogáspont vándorlás, elmelegedés, tárcsa berezgés, stb.
Szerintem az adagolhatóság azért sem igazán lehet téma, mert brutális hardveres/szoftveres támogatottság van a fékezés mögött ami tulajdonképp 1300 gramm agyvelő és mely ha egyszer megtanulja irányítani fékező ujjaid már úgy működik akár az autók körülményekhez alkalmazkodó ABS rendszere, közvetlen a megcsúszás előtt tartva a gumikat terepviszonyoktól és féktől függetlenül.
Egy mugli meglehet infarktust kap ha Sram, vagy Magurája nem fékezi le őt azonnal, esetleg pont fejre ugrik a Shimano hirtelenségétől, de aki már használt féket életében szerintem azonnal rááll az új adagolásra.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #242040 üzenetére
Szerintem egy tárcsa sem teljesen egyenes csak még nem szűkítetted eleget a a rést ahol forognia kell. (Mint ahogy egy nő sem csúf csak nem ittál eleget. ) Ezt amúgy én sem értem, pont a nagyobb adagolhatóság végett gondolnám, hogy kellene ott helyet hagyni...aztán lehet van elég hely csak az a Magura féle mágneses réstartás nem annyira jó mint a rugós Sram, vagy Shimano.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #242044 üzenetére
elmúlt 8 évben, amióta tárcsás fékem van, talán ha 5x áttöröltem a tárcsákat féktisztítóval...én sem sokat vesződtem ezzel, ugyanaz a betét + tárcsa típus megy évek óta és törölni is csak akkor szoktam, ha valamiért fennáll a szennyeződés veszélye, pl. kiveszem a kereket, betétet cserélek, stb. jjeahh kolléga meg a többiek kísérletezgetnek tárcsákkal, betétekkel, bekoptatással, felfényesedéssel, meg ilyenekkel.🤭...ja és amúgy jut eszembe, milyen a kici kínai tárcsa?... vagy Zoliwrc úgy rád ijesztett, hogy még mindig a polcon figyel?
Ami a Magurát illeti, szerintem is legszebbek közé tartoznak (M8 és M7), de a beállítás miatti maceráért (meg az áráért, meg a megszokott Shimano érzésért, meg a...) inkább nem is kellene, továbbá engem is nagyon zavar ha letámasztva, állványba, csak úgy pihenve stb.és hangyányit előre-hátra mozogva nyikorog, vagy éppen kiállva besúrol. Amióta olajat cseréltem, alaposan megjárattam a dugattyúkat köréjük csepegtetett olajjal és a blokkot bent tartva légtelenítettem (kb. 1 hónapja? ) valahányszor odakukkantok azt a tökéletes 0,5-1mm rést látom a tárcsák 2 oldalán....nagyon faxa!#242045csƵ...nekem ilyen van 2 éve, mindent ezzel húzok meg, bevált.
#242047jjeahh...letisztult ez a Piccola, ugyanakkor a Shimi karjával kellene, az ahogy hajlítva van tökéletes az egyujjazáshoz. ...Shiccola. ...vagy Shimstuff?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Az átütőkhöz 9-13 kell, de a nyomatékkulcs inkább a túlhúzás ellen van, ahova a kerékpáron 40Nm kell oda nem igazán szükséges nyomatékkulcs sem. Karbonra, ha te is szereled megéri, 2 év kvázi minden egyes csavart azzal húzok meg (kisebbeket azzal is lazítom, ha sok csavar van és sokat kell lazítani/újra húzni akkor imbusz készlettel, majd a végén rápróbálok a nyomatékkel is), nagyon jó érzés, hogy még ha mondjuk csak is egy kicsit, de valahol az előírt nyomaték körül van minden húzva, meg sem mozdul, ki sem csavarodik (sehol sincs egy gramm menetrögzítő, pedig ott figyel a polcon ) és meglazítani sem kínlódás. Megmondom őszintén én az egyet-egyet reccsenő nyeregcső miatt vettem, mindig féltem nincs eléggé meghúzva, vagy éppen túl van húzva és elcseszi nekem a karbonvázat. ...azóta megszerettem.
#2420596030D...tedd fel őket és mutasd meg mindenkinek a tyukxar tárcsa és a zsaguár betét is jó, ne rinyáljanak annyit ! Ami a féket illeti, nekem a kitámasztatlan BL-M615-el sem volt semmi bajom, be kell szépen állítani, jó betétet használni és akkor nem kell azt annyira tépni sem, hogy hajoljon.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Azt azért nem mondtam (van egy kollégám mindent túlhúz, elrepeszt, megszakít), azt mondtam, hogy 40Nm már elég sok ahhoz, hogy ne húzd túl csak úgy véletlenül...nem mint pl. 6Nm, amivel a nyeregcső bilincset szokták rögzíteni. Egy favágó lehet mindent túlhúzna, míg egy internethuszár meg sem bírná húzni negyvenre, de egy kis tapasztalattal és odafigyeléssel nem történhet baj olyan helyeken mint pedál tengely, középcsapágy, vagy éppen a CL tárcsa rögzítése ha érzéssel húzod, előtte megzsírozva picit ott ahol kell a menetet.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Flatline #242081 üzenetére
Mindenhogy ki lehet zárni a Manitou Marvelt, Judy Goldot és Rebat is. Utóbbi ha erősen terhelve van a kioldása télen kissé akadozhat az első pár méterig.
jjeahh...mutass olyan szakaszokat ahol fennáll a fék fényesedés, tárcsa égetés, kíváncsi vagyok hosszára, meredekségére.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #242092 üzenetére
Mondjuk jó meredekek, ugyanakkor én mintha aszfalton tudnám jobban forrósítani, nem rossz terepen ahol folyton el kell engedni mert éppen áthajtasz valamin.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #242103 üzenetére
Biztos függ a fékezési módtól is, ha folyamatosan és kicsit fékezel, vagyis szinte nem engeded fel egyáltalán egy hosszú lejtőn, akkor nincs ideje hűlni és tényleg elégetheted, ahogy gondolom akkor is ha igazi verseny- DH-zol, engedve ötvenig minden egyes kanyar előtt ahol erősen vissza kell fékezned minden alkalommal. A leghosszabb/legmeredekebb aszfalt amin eddig mentem az a Madarasi Hargitáról Ivóra az aszfalton ami ~10km/8+% de ott is elég volt a fék még úgy is, hogy mivel mindig Zasszonnyal voltam legalább 3x bevártam, vagyis nullára fékeztem a 60-70km/h-ról, majd megint eresztettem lefelé ami kifér a csövön. Már rég tervben van a Transzfogaras, vagy a Transalpina, de olyan messze van Székelyföldtől, hogy mindig sajnálom rá az üzemanyagot és azt az 5-6 óra autókázást mely közben akár bringázhatnék.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz n.gab #242105 üzenetére
Van ez melyhez neked kell szerezni további tömlőt és fecskendőt, vannak a teljes eredeti szettek, melyek aligha érik meg árukat, és van természetesen az Ali, ami talán a legjutányosabb.
#242108
.LnB...nem eszik azt olyan forrón, sok minden lehet a hajtóműcsapágyon kívül, mint pl. pedál, pedáltengely, hajtókar, hátsó kerék rögzítés, és még akár nyeregcső is. Ki kell deríteni a zaj forrását mielőtt vásárolgatni kezdesz."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Olyan nincs, ha minden rendben akkor -15/+40 között mindenhol ugyanolyan (viszonylag) csendesen kell mennie. Ha fogalmad sincs a zaj forrásáról a legegyszerűbb kicsavarni, megtörölni, kenni és visszacsavarni a pedált, pedálokat (mármint pedáltengelyeket a hajtókarokban) , azoknak úgy sem árt...ha erre vetemedsz, akkor (6030D után szabadon ) hátrafelé lazul mind2!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- SaGa: Emerald Beyond teszt
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Villanyszerelés
- Xbox Series X|S
- Politika
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Gumi és felni topik
- Bestbuy játékok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest