-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz JackFeryll #110910 üzenetére
Én sem érzem, hogy olyan nehéz lenne mászni terepen trail bringával (130/120 mm). Jó, ha teljesen nyitva van elöl/hátul, akkor azért érezni, de általában valamennyire lezárom a telót/tagot. Inkább összességében venni észre, hogy nehezebb tekerni (akár sík úton, vagy enyhe emelkedőn), de a kényelem kárpótol, meg amúgy sem versenyezni megyek.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #111139 üzenetére
Haveromnak Mavic Crossride van (bár elvileg már csak XA van), párezer km benne van, hibátlan. Másik haveromnak DT Swiss X1900, abban 4-5e km van, szintén hibátlan. És ezek mind 300EUR alatti kerékszettek. Szóval viszonylag olcsón is vannak jók, csak meg kell nézni, mit vesz az ember. Pl a régi montimban Novatec D042SB agy volt, az is elment 2-3e km-t, egyszer sem tartottam karban (nem is kellett), eladtam, valószínűleg még mindig hibátlanul megy (haveromhoz viszi szervizbe, aki megvette, és nem ment még). Meg sem fordult a fejemben, hogy Shimanot vegyek (2 olcsóbb agy kazettatestje ment szét alattam elég hamar, ráadásul a drágábbakról sem olvastam sok jót. Mint ahogy most sem írnak jókat róluk, mintha direkt nem akarna tartós agyat csinálni a Shimano).
-
zoli03
őstag
válasz pc360 #111189 üzenetére
Össztelós MTB-vel (Schwalbe Nobby Nic) vagyok kb 10 km/h-val lassabb, mint országútival (Schwalbe One). Ha valaki lecseréli az enyhébb mintázatú terepgumiját (mondjuk Racing Ralph) egy jobbfajta slickre, 5 km/h-nál több előnye nemigen lesz. Jópár variációt kipróbáltam, volt, ahol csak 3-4 km/h előnyöm lett.
-
zoli03
őstag
válasz Tothgera30 #111251 üzenetére
Az jó durva súly. Haveromnak Cube Reaction GTC Pro 29 vázzal, merev karbon villával, karbon nyeregcsővel, karbon nyereggel, 2x10 SLX rendszerrel, SLX fékkel, DT X1900 kerékszettel, Schwalbe Big One gumikkal 10,2 kg a biciklije. Ebben benne van a pedál, kulacstartók, km óra, teljesen menetkészen. A pedál elég nehéz, cserélve lesz majd, úgy éppen becsúszik 10 kg alá. Meg még belsővel megy, tubeless rendszerrel nyerni fog még kb 200g-ot.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
Amúgy ez most komolyan akkora gond, hogy kidörzsöli a nyeregcsövet a táska? A váz sokkal több sérülést kap terepen, most akkor azt se használjam ott? A bicikli van értem, nem én érte.
Tothgera30 esete más, Ő hamar megválik a biciklijeitől, neki csak hátrány bármilyen sérülés. -
zoli03
őstag
válasz eladogeppc #111533 üzenetére
Ha jól emlékszem, többen is válaszoltak. Amúgy meg millió dolog lehet az oka, te meg nem adtál bő magyarázatot. Egy használt bkciklinél amúgy is alap, hogy telejsen darabraira szeded, aztán amit lehet, karban tartasz rajta. Akkor amúgy is kiderül, hogy szorul-e a bowden, el van hajolva a váltótartó fül, stb.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz Mezga Aladár #111709 üzenetére
Miért? Tökéletesen működik.
-
zoli03
őstag
válasz Mezga Aladár #111716 üzenetére
Itt most arról volt szó, hogy működik-e. Igen, tökéletesen működik. Nem mindegyik pumpának van multi feje, akkor egy ilyen adapter tökéletes.
-
zoli03
őstag
válasz jjeahh #111794 üzenetére
Racing Ralph-ot hátra szokták ajánlani. Én így 3 variációt látok:
elöl/hátul Nobby Nic: aszfalton nem nyerő, főleg emelkedőn (az elején így használtam). Terepen viszont nemigen lesz gondod, sárban és homokban is egész jól elmegy.
elöl Nobby Nic/hátul Racing Ralph: most így használom, aszfalton könnyebb tekerni, de még hátul is van elég tapadás
elöl Rocket Ron/hátul Racing Ralph: Rocket Ront nem próbáltam, de hobbi szinten szerintem többet számít a tapadás elöl, mint a gördülési ellenállás, úgyhogy elöl hagynám a Nobby Nic-et. -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #112050 üzenetére
Brytonok közül amiket most kapsz, mindegyik csak vaktérképen tud navigálni (az 530 is). Az 520-as Garminon már rendes térkép van, de elvileg nem tervez újra, ha letérsz az útvonalról. A 820 és az 1030 már az újratervezést is tudja. Szerintem az 1030 kicsit nagy már, a 820-on meg csak érintőgombok vannak. Én sokat gondolkodtam rajta, maradt az ütés/csepálló telefon egy normális tartóval. Terepen sem esik, és megvolt 15e Ft-ból.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #112226 üzenetére
Mi az, hogy nem nyúlhatsz hozzá? Ne hülyéskedjél már. A fékkart behúzhatod, vagy akkor is ugrik a gari?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #112291 üzenetére
Én is fel szoktam fordítani, hogy visszafolyjon az olaj a szivacsgyűrűbe. Van, hogy egy hétig hozzá sem nyúlok a montihoz, és csak hétvégén megyek vele egyet, mert közben meg az országútival megyek. Na ilyen használat mellett hamarabb ki tud száradni a szivacsgyűrű, minthogy szervizelni kéne. Ezért szoktam kb kéthetente pár órára felfordítani.
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #112308 üzenetére
Ha elkap a semmi közepén az eső, nem tudsz mit csinálni. Menedék nincs, úgyhogy jobban jársz, ha tekersz. Párszor volt már ilyen velem, de sosem fáztam meg, pedig kegyetlenül eláztam (nem egyszer volt, hogy majdnem 1 óráig tekertem esőben, vagy többet). Aki egy esőtől megbetegszik nyáron, ott valami gond van az immunrendszerrel.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #112332 üzenetére
Mi lenne, ha mindkét lábad felraknád a pedálra? Akkor talán a hátad is normálisabban állna.
-
zoli03
őstag
válasz IMIIKE1998 #112339 üzenetére
Hogyne változtatna. Egész máshogy állna a csípőd, meg a törzsed se tekeredne meg. Mert így nagyon szarul nézel ki azon a biciklin szerintem.
Meg amúgy is, te nézegeted állandóan ezeket a képeket. Láttál már olyat, ahol a lábán támaszkodik a biciklis?[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz StLui #112444 üzenetére
Deore gyengébb, mint az SLX. De egy ilyen biciklire szerintem az SLX is kevés. Féken szeretnek spórolni a gyártók, egy ilyen biciklire biztos, hogy 4 dugattyús féket raknék (egy Zee már elég lehet bőven). Ha nem végtelen a keret, akkor bele kell törődni, hogy nem kapsz minden elvárásodnak megfelelőt. De egy fékcsere egyáltalán nem nagy dolog. Ha a régit egyből leveszed, jó áron el tudod adni, olyan sokat azért nem kell ráfizetni az újra.
-
zoli03
őstag
válasz Hasaggymeg #112461 üzenetére
170mm rugóúthoz akkor is vicc egy ilyen fék. Mintha csak azért rakták volna rá, mert kötelező, vásárlás után úgyis lecseréli a tulaj.
"valamiért utálom a gyári felszerelést azonnal megbontani. "
Pedig mivel évről évre gyengébb azonos áron a felszereltség, lassan olyan biciklit kell keresni, amin a legkevesebb a kompromisszum. Pl ott a Cube Reaction C:62. Karbon váz, XT hajtómű, több mint 600e Ft és BR-M315 fék. Ilyen biciklire egy Deore vagy SLX kéne (jobb nem is feltétlen kell), de ráraktak egy Altust (kb 16e Ft párban kisker áron, acél fékkarral). Persze egész jól fog, de ezzel szerintem hülyének nézik a vásárlót. -
zoli03
őstag
válasz belsodavid #112683 üzenetére
Szétcsúszott a kormány
-
zoli03
őstag
válasz trialboj #112748 üzenetére
Én mosáshoz használom 80%-ban. Szét kell szedni mosás után, hogy ki tudjon száradni, különben belül tud rozsdásodni (nem durván). A függőleges oszlopot kihúzod a lábból, 1 pillanat alatt megvan, ha megszáradt, akkor mehet vissza. A többi felületén, ami nyitott, sose rozsdásodott.
-
zoli03
őstag
Hogy van ez a kullancs téma? Valakit jobban szeretnek, valakit kevésbé? Én is szoktam néha térdig érő fűben tekerni (bár éppen a kullancsok miatt kerülöm, meg amúgy se kellemes), többször van bokáig, vagy kicsit fölé érő fű. Mégis eddig egyszer találtam magamban kullancsot (nem idén, hanem mióta tekerek). Bár azt amúgy lehet, hogy gyalogtúrán szedtem össze, több éve volt már. Kullancsriasztót nem használok.
[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz 6030D #112903 üzenetére
Én is gondolkodtam, hogy veszek külön cipőt az MTB-hez platformpedálhoz, mert a mostani, ami kényelmes, már kezd tönkremenni. Egy csomó videóban azt látom, hogy ilyen deszkás cipő szerűeket használnak, amiknek teljesen egyenes a talpa, minta is alig van rajta. Meg amiket nézegettem kifejezetten biciklis cipőket, azoknak is hasonló talpa van. Platformpedálhoz tényleg ez a fajta talpú cipő a jó?
-
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #112986 üzenetére
Haveromnak 11 sebességes SunRace van az MTB-jén, nem volt vele gond. Nekem az országútimon Shimano 105 CS-5800 sor van, kb 1000 km után kezdtem görgőzni vele, a két leggyakrabban használt fokozatban már érezhetően darált a lánc (aszfalton annyira nem érezni). Ismerősöm az Ultegra sorával járt hasonlóan, időben történt lánccsere után is nagyon morgott (aszfalton is zavaró volt).
Úgyhogy ha megnyúlik a lánc az országútimon, egyből cserélem SunRace sorra+SunRace láncra, a Shimanoban óriásit csalódtam. -
zoli03
őstag
válasz Runner_fxr #113033 üzenetére
Akkor lehet, hogy gyárilag hibás volt a sor. Nem cseréltetted ki a nagykerrel?
-
zoli03
őstag
válasz lugosi #113071 üzenetére
Szerintem nem igazán éri meg, max versenyen, hogy ne veszítsd időt. Hobbi célra, főleg városi biciklihez szerintem hülyeség. Leírás szerint egy MTB külsőt max 3 barra fúj fel egy patron, és kb 700 Ft. Veszel egy műhelypumpát, otthonra nem igazán létezik annál jobb megoldás.
-
zoli03
őstag
válasz INMOTEP #113165 üzenetére
Erről kb semmi kép nincs. De mivel a fatbikeoknak általában szélesebb a középcsapágy házuk, így ha simán ráraksz egy első váltót, nem lesz jó. Ha van valami váltótartó konzol a vázon, akkor szerencséd van. Ha nincs, akkor tudsz venni adaptert, amire tudsz rakni direct mount váltót.
-
zoli03
őstag
válasz StLui #113191 üzenetére
Érdemes egyből darabjaira szétszedni. Főleg egy tesztbringát. Ahogy Runner_fxr, arra nem vigyáznak az emberek, én se úgy használnám, ahogy a sajátom.
Én most hétvégén szedtem szét a Radonom a forgáspontjait (400 km után), mert valahol recsegett, meg nem egészen úgy mozgott, ahogy elvártam. A rugóstagnál ugye nincs csapágy, az átmenő csavaron fordul el a rugóstag, az teljesen száraz volt. A láncvillánál levő csapágy úgy van megoldva, hogy kettő kicsi van egymás mellett oldalanként. Mindkét szélső darált kicsit, zsír nem volt bennük semmi. A többi csapággyal nem volt gond. Kipucoltam mindet, újrakentem, a recsegés megszűnt, és egész máshogy mozog a hátulja, kb úgy, ahogy az elején elvártam volna.
Telót is érdemes szétszedni egyből (egy új biciklinél is), nemhogy egy tesztbringánál. Nagyon sokszor kevés az olaj a csillapításban, nem szórakoznak vele, hogy belőjék a pontos mennyiséget, inkább kevesebbet raknak bele, attól baja nem lesz, csak nem zár le olyan jól.
Szóval vagy megcsinálod magadnak a teljes szervizt, vagy elviszed valakihez, akiben teljes mértékben megbízol. -
zoli03
őstag
válasz StLui #113203 üzenetére
Csak van a környékeden normális szerelő (vagy autóval az se gond, ha mondjuk csak a másik városban van). Egy komolyabb össztelósnál nagyon fontos a karbantartás, szerintem a szezononkénti 1-2 szerviz azért nem olyan veszélyes.
Amúgy meg ha vettél volna mondjuk egy új Canyont, a telót akkor is érdemes átnézetni, fékben elég-e az olaj, összes forgáspont csavart újra nyomatékra húzni, stb. Sajnos ez ma már így működik[ Szerkesztve ]
-
zoli03
őstag
válasz cozmo #113437 üzenetére
De amúgy akik ennyire ódzkodnak a betétes nadrágtól, ők mennyit tekerhetnek egyben? Mert nekem pl 50 km után azért már kényelmesebb a betétes nadrág, addig kibírom anélkül is. 100 fölött (vagy montin 3-4 óra után) már nemigazán bírom ki nélküle (persze itt nem olyan tekerésre gondolok, hogy egész nap van meg a 100 km, aztán 20 km-erenként leszállok a bicikliről enni/inni/nézegetni/pihenni). Persze van olyan haverom, aki 200 km-t is leteker sima gatyában, de ő szerintem a kisebbséghez tartozik.
-
zoli03
őstag
válasz Tomi_Sci #113483 üzenetére
Haveromnak az volt az agyváltósán (valamilyen Shimano, kisebb/közepes méretű hűtéssel). Mivel agyváltós is volt, kb tovább tartott kiszedni/visszarakni a kereket, mint megcsinálni a defektet . Karbantartani nem kellett, de a zsírra igen érzékeny volt. Fékerőre haveromnak elég volt hátul, nekem annyira nem jött be, de városban/országúton azért elég volt. Nekem nem volt gondom a modulációval.
Neki 8 sebességes Nexus agyváltója volt, de lecserélte Alfine-ra, mert abból van tárcsafékes verzió. Azok elég megbízható darabok, ha 1-2 évente szét van szedve, kitakarítva és újrakenve, akkor nagyon sokat kibírnak mindenféle alkatrészcsere nélkül.
Új hozzászólás Aktív témák
- Júniusban Magyarországra érkezik a Tecno, a fejlődő piacok egyik kedvenc márkája
- Formula-1
- Hobby elektronika
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Építő/felújító topik
- Suzuki topik
- Linux kezdőknek
- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- Politika
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest