Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • trialboj

    őstag

    Hétvégén sikerült összehozni egy túrát a hegyekben, végre 1000m felett tekerhettem, egyből kiderült, hogy nem vagyok hegyi gyerek, 18km alatt közel 700m mászás, nekem kva sok volt, én ennyit 40-50km alatt teszek meg itthon. Ez sajnos sokat levont az amúgy király túra élvezeti értékéből, mert egy idő után azon kezdtem parázni, hogy nem lesz erőm visszajutni az autóig és ilyenkor hamar sötétedik. Aztán néhány pihenő, meg az érdekes táj, segített átlendülni, de csak nem sikerült tökéletesre, az élmény mert még ott sem éreztem jól magam ahol általában jó vagyok, az ereszkedéseknél.

    Pontosabban 1-2 helyen, ahol vízmosás szerűségben mentünk, ami tele volt apróbb sziklákkal, viszont ezen kva vastag avar terült szét. Eleve nem mentem még sziklás részen, de ezzel a rengeteg levéllel, teljesen olyan volt mint az orosz rulett. A legidegesítőbb pedig az volt, hogy a két társam jobb tempót ment, hardtail bringával. Nem azt éreztem hogy a bringa behatárol, simán nem mertem gyorsabban engedni, mert nem láttam mi van a levelek alatt, és össze vissza csúszkált az orra(mára lett is izomláz a váll és felsőtestnél). Szinte alig gurultam, és teljesen kicsúszott alólam a bringa, nem tudom megérteni nekik hogy volt tökük gyorsabban menni.
    A végére meg talán felfőztem a hátsó féket, mert fura sercegő hangja lett, azt hittem elkopott a fékpofa, de nem, viszont fékerőm már nem volt egyáltalán, ezzel tovább fűszerezve az ereszkedéseket.
    A többiek még humorizáltak is vele, hogy elsővel kellene fékezni, de mikor minden tiszta sár, kavics v szikla, ezt levél fedi, és az is nedves meg csúszik, komolyan első fékkel kell ereszkedni? Mert akkor mehet a kukába a schwalbe, de én nem tudom elhinni hogy itt a gumi miatt lett volna különbség, nekik maxxis volt, viszont ők jártak már erre párszor.
    Talán a nyomásból kellett volna engednem picit, de akkor meg retteghetek hogy felütöm, és ott maradok a semmi közepén. A TL amúgy szépen tette a dolgát, és a hátsó kerék már helyre jött magától, nem ereszt 1 barra 1 hét alatt, az elsővel még folynak a tárgyalások, hogy legalább 1.3 körül álljon meg ha van rá mód :B

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152128 üzenetére

    Ami leginkább nem tetszett, az a 2x másfél óra amíg kocsikáztunk, teljes mértékben elpocsékolt idő volt, de így jár mindenki aki nem születik bele a jóba mint te :P
    Ilyen kiváltságok mint hogy fenyves is legyen, út is legyen, érdekes is legyen kutya se legyen, ha jól látom még neked sem opció, szóval én örültem hogy 1 db pásztort v nyájat sem láttunk, igaz vad állatokkal v más bringással, szóval senkivel nem találkoztunk, totálisan kihalt természet volt, pedig itt már voltak rendese(ebb) turistajelzések.

    " tegnap megint durván megtámadtak a kutyák"
    Rettentő idegesítő, hogy az összes vadállat, normál esetben fél az embertől, de a kutya tudja hogy mi a dörgés, és kvára nem fél, még a macska méretű kis szargyárak is fel vannak veszve ha bringást látnak, nagyon ijesztő lehet ott bringázni :((

    Ez az első fék probléma kiakaszt, nem értem hogy mehettem volna másképp, pont annyira használtam amennyire még lehetett, ahogy erősebben húztam, az történt ami a képen is látható, ahol nem volt avar, ott meg tudtam fogni, de táncolt az orra. Egyszer pl nem tudott átlendülni a kerék, és elkezdtem orra esni, súlypont hátul volt, de ez is azért jött össze, mert az első kereket nem hagytam gurulni. / de majd megmutatom, és ki lehet elemezni minden szögből, hogy mit csesztem el, mert rögzítve van 360 kamerával/

    A 2000 szint meg félreértés miatt jött össze, mikor én megkérdeztem mennyi szintet megyünk ma, akkor azt mondták úgy kb 1200ig, aminek örültem mert az barátságos, meg mentem már 1600/60km-t nagyobb gond nélkül is. Aztán mikor felértünk a legmagasabb pontra akkor mondták hogy na most vagyunk 13xx méteren, és ott derült ki hogy ők arra értették, hogy tengerszinttől mennyire magasra mászunk.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #152162 üzenetére

    Nem rég írtam mekkora kaland volt lemerült aksis lámpával kikecmeregni az erdőből, 1x jó móka volt, második alkalommal már inkább zavaró lesz, mert nem tanultam az első aklaomól. Azóta rendeltem az általatok ajánlott lámpákból, de tény hogy este még az az erdődszakasz is, amit több 100 bejártál, szinte újnak hat, mert alig látsz belőle egy rövid szakaszt.

    (#152159) jjeahh
    Tervezgetem már egy ideje hogy feléd vegyem az irányt, és béreljek egy pedelecet amivel körbejárom azokat a csodás tájakat amikkel itt és instán kínzol minket, de ha már te is azt írdod hogy kva sok a kutya, akkor az én kis testemet, ami a kutya méretű kutyákhoz van szokva, egy ottani medvefaló eb, előételnek elfogyasztja.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Az SRAM BUTTER zsírt lehet másra is használni, mint a teló belseje? Gondolok itt pl a forgáspontok csapágyaira, a váltógörgő csapágyaira, a középrész csapágyai, és az összes többi csapágyra a bringán :P

    Honnan lehet megállapítani hogy egy féktárcsa elkopott, v közel van hozzá. Ha a körmömmel kapirgálom, és nincs nagy vájat az érintetlen és a kopott terület között akkor még jó kell legyen, v bizonyos km után mindenképpen annyi neki? kb 8000km van benne, ennek nagy részét hátul töltötte slx 7000 fék társaságában, 180 as sima tárcsa, nem icetech, és nem is SLX széria. A tácsát is el lehet égetni, ha a kopási területen lilás árnyalatban játszik a napfény, az rosszat jelent?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #152236 üzenetére

    Tudod mikor veszek ennyi pénzért zsírt ;), nem tudom mennyi a sram butter, ingyen kapok egy keveset, de ez a 20 euro irreálisan sok az én kis öregecske vasamhoz képest.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #152269 üzenetére

    Utánaolvastam, és találtam kisebb kiszerelésben, amennyit én használom 100g elég lesz egy ideig.
    Voltam ma a boltban, ahol MOTUL 15W olajat ajánlottak, a rebámba, mert ők eddig is azt raktak bele, meg a marzocchi-ukba is az a legjobb, gondolom ezt ti élből elítélitek, de miután rákerestem a RS teló olajra, elbizonytalanodtam, mert nagyon olcsó, 2014es a raba, és a hivatalos oldalukon nem írnak pontos márkát az olajnak.

    Mivel olcsó, kicseréltem a szimeringeket is a telóban, ehhez kellene valami spéci csipesz is?

    Ha van itt Pearl Izumi kedvelő/használó, segítene felfedezni bármi különbséget a két gaytó között? Azt leszámítva hogy az elsőben van betét?
    [Pearl Izumi Pursuit Attack Rennrad]
    [Pearl Izumi Pursuit Attack ]

    Köszönöm.

    (#152277) 6030D
    Enyém utoljára akkor volt ennyi, mikor szerviz miatt lekaptam a kerekeket, de talán még úgy sem esett be 12 alá.
    Tudod hogy van a mondás, rendes ember 100 kilótól kezdődik, egy valamire való bringa meg 15 kg legalább :K

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Én tényleg szeretek bringázni, amivel az a gond, hogy kell hozzá egy bicikli, amit viszont gyűlölök, mindennél jobban utálom az egész szájba vert kerékpáripart, a hulladék fos gyártmányoktól a túlértékelt karbon cuccokig.

    Egészen pontosan 357.63 km bírt ki a csoda TL technológiás istenverése, és sikerült úgy széthasadjon ez a szar, hogy ott maradtam csupasz seggel az út szélén, mert hogy hasadást azt már nem javít ez a csoda szett sem.
    És kvára nem érzem felelőtlennek magam amiért nem málháztam még tovább a csomagom, pótblesővel meg kerékleszedővel, meg külsőre való folttal, itthoni körre mentem, PONT azokon az útvonalakon amelyeken évek óta járok, de ekkora defektet, kihasadást még sosem kaptam.
    Másfél méter alatt felnin mentem, ha 10 méterrel korábban történik, földbe harapok, mert ott még leejtő volt és szúrtam neki, a defektet pont az aljában kaptam.
    Mikor láttam hogy az egyik gumibütyök szinte kihasadt, jött volna hogy beletapossak a kerék közepébe.

    A gumi már ott kaputt volt, amire lehet azzal jönni hogy nem csúcskategóriás, mert csak 22 euro volt, de bszameg eddig én egy 14 euros xkingel, és egy 20 euros ikonnal mentem, ami a kategóriájuk legalja, dróttal és múlt századi technológiával, de teljesen jól tapadtak, és csak és kizárólag lassú defekteket kaptam, ez a szemét Schwalbe meg majdnem kitörte a nyakam. Száradjon le valamije annak aki ezt a gumit átengedte a minőség ellenőrzésen.
    Itt véget is ért a gumigyártók közti kalandozásom,jön vissza a szeretett cross king előre belsővel, ahogy kell, és biztonságos, hátra meg az ikon, remélem holnap lerobban a hátsó schwalbe is, és akkor nem kell azon problémázzak hogy miként szabadulok meg tőle.

    Én elfogadom hogy nem a tl a hibás, mert szar gumit kaptam, de akkor is kapja be mindenki aki ilyen hulladékot árul. Van rá lehetőség hogy visszakapjam a gumi árát, a webshoptól? Ez szinte 100 hogy gyártási hiba, ilyet nem hasadhat egy gumi pár gizgatól. Végigsétáltam és tapostam az ösvényt, nem volt fém tüske ami kiállt volna, persze elhiszem hogy nehéz bizonyítani, a részükről meg elhinni amit mondok.
    Legalább az vigasztal, hogy holnaptól ismét 15 kiló feletti lesz a bringa, még megvan a belső amiben ott van a defekt lötyi. (ami BTW 3, óriás tüskét fogott meg az első kerékben, úgy hogy utána a gumi tartotta a nyomást hetekig)

    Sötétedett, kezdett hideg lenni, nem volt több ruhám, úgyhogy vissza ültem és hazatekertem, lapos gumival, kb 5 km után kezdett kilaposodni még jobban és így néz ki most 10km után, 14kmph val végig aszfalton.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152449 üzenetére

    Pont hogy nem fér el kis helyen a belső, táska kell miatta, mert én a bringára rá nem kötök egy batyut, ha meg csak felcsapod szigetelőszalaggal, tiszta sár, lesz és annyi neki 5 karika múlva. (tubolito nem opció, az kv drága és 1x használatos) Szerintem ha a TL-ben nem lehet annyira megbízni hogy ne kelljen minden kirándulásnál a legrosszabbra készülni, akkor hamvába halt ötlet. Ha ez most belsős rendszer lett volna (1. hogy nem történik meg, mert a conti külsőm nagyon jó kis gumma) de még ha pont ugyan így összejön, akkor is meg tudom foltozni a belsőt, egy kis lóvéval kitömöm a külsőt és 13 perc alatt itthon vagyok.
    A felniről egyszer azt mondta egy haver, hogy a jobbaknak ki kell bírnia néhány km-t lapos gumival is, ha óvatosan mész aszfalton, na ez a 10km pont a néhány felső határa volt, a pereme nem karcolódott meg, de olyan hangja volt hazáig hogy mindenki engem bámult.

    Hazafelé kolbászolva, minden egyes eurocentet megbántam amit erre a bringára költöttem, szinte kivétel nélkül minden fejlesztésem visszaütött, annak ellenére, hogy modernebb alkatrészeket kapott, slx csoda váltó kb ugyanennyi km alatt letört, vitte a váltófület is, a hajtáscsere kalap szar, már az új 1051-es lánccal is darál valami, fékek erősebbek de nem keményebbek mint ami volt, TL meg most hagyott cserben.
    Új bringát kellett volna venni, olyat amit egy MÉRNÖK rakott össze, aki pontosan tudja hogy mi passzol mihez, és miért azt rakja bele. A bergamont úgy tűnik nem az én márkám, pedig én mindent megtettem hogy jóban legyünk :U

    Szóval a pontos modell, schwalbe Racing Ralph Performance + Racing Ray Performance, aki unja már a tapadást, és a biztonságos kanyarodást, ne keressen tovább mert ez a gumma feldobja majd a veretéseket.
    jjeahh neked pont azt tetszik benne ami szerintem rettenetes, hogy kiszámíthatóan csúszik, én csak azt éreztem hogy állandóan csúszik, vagy legalább is azon a határon van. Nekem a cross king egyszer sem érte el a csúszáshatárt, úgysem merem annyira dönteni hogy számítson, de legalább normál körülmények között mindig jól működik.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #152458 üzenetére

    Amit kiemeltél azzal a mondattal én arra céloztam, vagy legalább is szerettem volna, hogy mivel TL rendszerem van, NEM szeretnék belsőt hordani magammal (kisebb túrákra, v ismert ösvényeken), mert bízom annyira a rendszerben hogy ilyesmi ne történjen, a tegnapi hszben pedig le is írtam, hogy teljes mértékben gumi problémának tudom be, első kerék volt, nem fékeztem 10 el gurultam, és úgy hasadt szét.
    A szervizes ajánlásra nem emlékszem, debrecent ajánlottad? Az meg hogy a te gépeddel sosincs gond nem nagy újság, havonta hordod RENDES szervizbe, ahol olyanok dolgoznak akik valószínűleg tanulták a szakmát, nem csak felvették őket.

    (#152460) jjeahh Neked nem ez a fostaliga gumid van, pontosan nem tudom mit használsz, de az komolyabb bütykökkel rendelkezik, ami lehet jobban össze van rakva, ez meg xc féleség, habár könnyűnek nem volt könnyű, ezért is vettem, mert gondoltam ami ilyen kő nehéz, azon nem megy át szinte semmi.

    (#152461) Hasaggymeg Én sem szívesen használom a saját bringámat, a túrákon, de mit lehet tenni :DDD. BTW, nem gondolnám hogy én lennék a hibás, sokkal valószínűbb hogy azért törik le 2x 3 hónap alatt a váltó, és megy tele ággal meg minden szarral a hajtás, mert nincsenek olyan ösvények mint felétek, ami van azt már ismerem, ezért a járatlanabb utakon kalandozom, de tegnap nem ez volt a helyzet, ezért cseszte fel az agyam.

    (#152462) Toobee Neked csak úgy csupaszon van felfogva? Ez telemegy porral, és sárral, majd kidörzsöli, és mikor 3 hónap múlva kellene, akkor már eleve lyukas lesz... v tévedek?

    Még egyszer leírom a Tubeless rendszer jó dolog, biztos van létjogosultsága, nyugodtabb vagy mikor gizgazos részen jársz, mivel ennyi pénzt beleöltem az átalakításba továbbra is az marad, de majd csak jövőre, mikor eljutok egy olyan szervizbe ahol képesek megcsinálni úgy ahogy kell. Most viszont felkerül a jóféle x-king ami már annyira öreg hogy azóta már nem is gyártják ezen a néven :C és berakok egy belsőt a táskámba, mert nem tesztelném tovább a mavic képességeit :P

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma itt is remek idő volt, ki is próbáltam a kamerámat a helyi pályákon, pontosabban azokon ahol a srácok takarítgattak, sajnos ma csak dh arcok voltak, akikkel nem nagy móka a lejtőzés, mert elmennek már az elején, de így is közepesen érdekes videó lett, főleg azoknak akik még nem próbálták ezt a fajta kontentet. A 360 vr videót itt lehet megnézni, /telefonon jobb fent 3 pötty, majd 1080p-t beállítani/ de ez nem túl jó minőségű, (még levelezésben állunk pár emberrel, hogy miért ekkora fos a felbontás), aki viszont rendes minőséget szeretne az ezen a linken találja a tömörítetlen verziót, 1gb, és ezt is telefonon ajánlott megnézni, különben nem újdonság, vagy természetesen bármilyen vr szemüvegen. /4k monitoron, teljes képernyőn, kimondottan tilos ;] /

    Két hétvégén volt nálam a kamera, ebből 3 nap volt jó idő, ebből 2 nap, mikor rajtam volt a kamera, sikerült elesni/elcsúszni, ezelőtt több mint 1 évig még csak nevvesebb helyzetem sem volt, de ma rendesen odavertem a térdem. Az első kerék akkor csúszott meg mikor teljesen egyenesen mentem :C ez nem az én hónapom.

    u.i
    Én nem azt mondtam hogy a berga egy szar, de engem valahogy nem kedvelnek az istenei, mindent igyekszem időben cserélni, lehetőleg jobbra, mégis rosszul sül el majdnem az összes "fejlesztés", az új váltót is ledobta magáról a paripa. :B

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz ZolkoW #152147 üzenetére

    "Én épp elgondolkoztam, hogy ha lett volna térdvédőm, akár valami minimál, akkor most nem ragtapasszal léteznék itt, bár a tekerésben nem tudom, mennyire zavarna."

    Az elmúlt 2 hétvégén felváltva mind a két térdemet odavertem, kva nagy szerencsém volt, mert csak a bőrt kentem oda, és földet kapott nem kavicsot v sziklát, illetve hosszúnadrágban voltam, de talán érdemes lenne kipróbálni egy nagyon lightos térdvédőt, főleg ilyenkor mikor már amúgy is hosszúnadrágban kell bringázni, és még a térdmelegítő szerepét is betöltheti.

    A ragtapasszal létezést nem tudom mire érted, jelenleg nekem is be van kötve a térdem, de ez csak addig amíg beforr a seb, gondolom, nekem valami komolyabb gondod van sajnos.

    Szóval aki használ bármi lightos térdvédőt, megoszthatná.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152513 üzenetére

    Kipróbáltam, szemüvegben, és tényleg nagyon rossz érzés, szóval nincs is értelme azt erőltetni, szerintem telefonon érdekes lehet, de az is csak akkor ha mondjuk valami verseny lenne v technikásabb ereszkedés és sokan mennének egymás mellett, mögött, stb.

    Ahogy te is írtad a kamera legnagyobb előnye, hogy utólag kell/lehet komponálni, tehát használat közben nem kell figyelj rá, de vágásnál akár 2 videót is vághatsz 1 anyagból, mert különböző irányokba forgatva több mindent tudsz bemutatni.

    Majd lehet írok pár sort a kameráról, kb annyiba kerül mint egy gopro kb 400 euro...

    Neked hogy áll a gimball projekted?

    (#152616) Hasaggymeg
    Abban biztos lehetsz, hogy első héten állna bele egy ág abba a high tech, mega giga csoda váltóba, és vége is lenne a dalnak. Nem való efféle ketyere ezekbe az erdőkbe, ide valami ruszki márka kellene, mit arra terveztek hogy kibírjon egy atomtámadást is.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Magánvélemény az Insta 360 OneX kameráról.
    Árban a fekete goproval van harcban, minőségben viszont még messze áll tőle, szóval aki a rövid verzióra kíváncsi annak nem ajánlom, semmilyen sporthoz, még a 1080p felbontás is elég gyengére sikerül, annak ellenére hogy a kamera 5.7k felbontásban rögzít a gopro 4k felbontásával szemben, csak előbbi ezt 360 fokban utóbbi meg kevesebb mint 180fokban teszi.

    Aki viszont ráunt a tömeg videókra, amivel tele a net, annak jelenthet némi extrát, mivel sokkal szabadabban lehet vele dolgozni. Sisakra felfüggesztve 360 fokban bármit bemutathatsz, mellkaspánton még nem próbáltam, szerintem ott már eléggé be vagy határolva, viszont van hozzá egy érdekes deréköv, amivel olyan hatást lehet kelteni mintha egy drón követne, és ez kva király. Persze ez csak szabadban, hegy tetején stb használható, mert a kamera nagyon törékeny, 2 lencséje van, és semmi védelem rajta, ha megkarcolod game over.
    A legnagyobb ficsőr, hogy képes real time, kivágni a botot amivel fogod v rögzíted, így érhető el a fentebb említett drón v madártávlatból való videózás. A másik nagy előnye pedig a flowstate stabi amiben jelenleg ők a királyak, ezzel a legszarabb útviszonyok is kiegyenesednek, igaz sokszor beremeg tőlük a felhőzet.
    Másik hátrány, habár ez a többi akciókameránál is jelen van, hogy nem csak a rázkódást egyenesíti ki, hanem MINDENT, 2 méter mély hullámvölgyes részen mentem keresztül, gyökerekkel tarkítva, nagyon nagy élmény megélni, de a videón, semmi sem látszik belőle, úgy tűnik, mint egy sima pump track, szóval az éles kanyarokat leszámítva nem sokat ad vissza a valódi élményből.

    Egy előny, hogy telefonon is szerkeszthető a videó, nem omlik össze, egész stabil, és sokat spórolhatsz vele, mert gyors és egyszerű, a számítógépes szerkesztéshez képest, amihez erősebb gép kell, és türelem hogy megtanuld használni a 360 vr plugint.
    Szélzaj az rettenet nagy, és nem tudod megoldani, mert ha ráragasztasz valamit az belelóg a videóba.
    A kimentet minőség 2019ben gyengécske, ha jó anyagod volt, és szépen megvágtad maximum elfogadható kategóriába sorolható, a weboldalon bemutatott videók is mind nagyon piciben vannak kimentve, nem véletlenül, instara tökéletes, fb már kérdéses, youtubeon elvérzik.

    Csak annak ajánlom, aki megunta a sima videókat, és kicsit unatkozik, a tanulási folyamat érdekes, viszont problémásnak is nevezhető, mert az első pár alkalom nem úgy fog összejönni ahogy vártad.
    És az utolsó de igen fontos hátrány, hogy sötétebb helyeken hamar zajos, és homályosabb lesz a kép, utóbbi a mozgástól, tehát erdő mélyén ahol kevés fény van, vagy csak felhősebb napokon ez gond lehet.

    A kamerával amúgy sok különleges dolgot lehet művelni, ami már nem kapcsolódik a bringázáshoz, habár aki kreatív az erdőben vagy szebb helyeken is ki tud sajtolni belőle valami érdekeset, dronnal kombinálva is igen izgalmas.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152722 üzenetére

    Nem lehet hogy csak a szélárnyék miatt vagy ekkora előnyben? Engem is húzott már outis, olyan lazán tartottam mögötte a 30at, hogy még csak nem is fáradtam, és lefeléken még 5 méterrel mögötte is tartottam a tempóját, igaz ott már nem gyorsultam rá, de ha kiálltam mögüle, egyből elhagyott, és itt gurulásról beszélünk.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152734 üzenetére

    Helo helo, mi az az 1.8 bar? :Y Nem az volt, hogy te vagy a csoda alacsony nyomású ember? :)) mióta mondtad és én is megnéztem mennyivel megyek, kiderült hogy 1.6 barnál nekem sem szokott több lenni, főleg elöl nem. 1.8 hardtailen, egy kínpadnak tűnik, hogy van neked tapadásod hátul?
    A TL miatt ijedtél meg az 1.3 as nyomástól?

    (#152756) jjeahh
    Sînza Raul-é a KOM az egyiken, az egy itteni srác, országos bajnok meg az összes anyja kínja, ha közel vagyok hozzá, értsd 1 percen belül, biztos vagyok benne, hogy nem tudta hogy szegmensen teker keresztül :U . Lefele is gyors a srác, de ahol brutál mászások vannak ott nem érted honnan van benne annyi kraft (úgy hogy ott lakik ahol én, és mi nem igazán vagyunk elkényeztetve komolyabb emelkedőkkel)

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #152763 üzenetére

    Persze, összességében van itt is elég szint ha nagyon elszánt vagy, de azért 1000-t vagy 100km felett vagy 3x ugyanazt megmászva tudsz csak összekaparni, és így azért nehezebb eljutni arra a szintre amikortól azt érzed hogy ez neked menne jobban is, akár sport szinten.
    És igen, ő már egy ideje outival tolja, mert abban van a lovetta.

    (#152762) jjeahh
    Igen, meglehet, de akkor te irreális értékeket mondtál, 1.2 meg 1.3 bart, azt azért én sem merném bevállalni, de tény, hogy engem meg pont te győztél meg arról hogy lehet ezt 1.8 alatt is csinálni, és mivel erre kevés az éles szikla, meg kegyetlen gyökérzet, ezért minden gond nélkül elvagyok 1.5 -1.6 barral. Persze ha azt mondod a 20ajrós műhelypumpám nem pontos, akkor valóban nem tudom mennyivel megyek :F, lehet eddig volt 2.1 most meg 1.8 :DD , de annyira nem izgat, hogy emiatt vegyek egy nyomásmérőt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #152774 üzenetére

    :) én arról beszélek hogy amíg eljut valaki oda hogy olyan tudatosan bringázzon mint te, van egy út, és ezt az utat, könnyebb bejárni ha olyan helyen kezdesz bele a bringázásba ahol vannak nagy és szép hegyek, vagy legalább kiépített ösvények.

    És én még mindig azért bringázom mert szeretek, és nem azért hogy erősebb legyek, v h minden KOM az enyém legyen.
    Azt is elfogadtam hogy a nehéz bringával való tekeréstől nem leszek edzettebb, de azt is megtárgyaltuk, hogy a 11kg-os gép sem jelenti azt hogy 20 km-el többet tudok majd menni, szóval jól megvagyok így.
    Azért meg hogy, 6x felmásszak ugyan ott, ráadásul aszfalton, elég sokat kellene valaki fizessen, mert ez nagyon messze van attól amit én bringázásnak hívok, ez már edzés, és engem az nem kimondottan szórakoztat.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #152825 üzenetére

    Atyaég, ennyi kirakatbringa bringa itt az összes boltot egybevéve + hyperek nincs az egész városban :)
    Ha jól tudom hAndrás ezzel a céggel áll szponzori szerződésben, és talán pont itt volt már egyszer, bemutatni egy ebikeot. Az a videó elég alap szintű felhasználókat célzott, és te is említetted hogy több butaságot v helytelen állítást is hagoztatott.
    A következő előtt beszélgethetnél kicsit vele, hogy ne mondjon marhaságokat, és olyasmikről beszéljen ami tényleg fontos és érdekelheti a népet, tudom te elméletileg nem szeretnél szerepelni, de ezt a csávót sokan követik, mondjuk talán nem épp a bringás nép, de egy jó videót mindenki meg tud osztani és terjedhet a jóság.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Runner_fxr #152864 üzenetére

    Rosszul emlékeztem, tényleg nem említi meg a videók végén az ebikeshopot. Mind1, te is király helyen dolgozol, és ez a lényeg :C

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Tegnap átjött egy haver megmutatni, hogy szervizeljem könnyen és gyorsan a rebamat.
    Megjegyezném hogy semmi baja nem volt, úgy mozgott ahogy kell.
    Tényleg nem tűnik nehéznek, viszont a kalapáccsal hadonászós részt nem szerettem, elég nagyokat kellett ráverni hogy szétugorjon.
    A többi okés volt, a szivacskák közepesen koszosak voltak, 4 hónappal ezelőtt volt szervizelve, szóval kb pont időben lett megint szétkapva. Nyomatékkulcs nélkül a teló alján a csavarokat óvatosan kell meghúzni ezt is a haver csinálta, az ő kezében benne van az az 5 v 6 nm, ami oda kell (esősebb időszakban, mikor nincs mit csináljon szétkapja a villát, csak úgy heccből :K )
    Miután összeraktuk még a csodásabbnál is csodásabban mozog, eddig valami piros zsír volt benne, most kitisztítottuk és ment bele jóféle sram butter, meg a RS olaj. Összességében tényleg nem nagy összeg, és bárki meg tudja csinálni akinek van hozzá 1-2 szerszáma,(a jobb oldali fogó, csak akkor kell ha bele akarsz kukkantani / zsírozni szeretnéd a bal szárat) de mindenképp ajánlott először úgy nekifutni hogy van ott valaki aki ért hozzá.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #152929 üzenetére

    Ej, neked van olyan haverod akivel tudsz tekerni 1500 szintet :P Ráadásul idén lépett le az utolsó szervizes is, akinek még volt fox diplomája, szóval jelenleg egyetlen ember sem tud hozzányúlni semmilyen fox villához, az egész városban, ilyenkor aranyat ér, egy ismerős aki látott már belülről 1-2 minőségibb villát.

    Ma voltam kicsit filmezni a dh-s arcokkal, néha mentem utánuk is, hazafelé meg elkapott a flow és 6 mp-et javítottam azon a pályán, amin még 2 évvel ezelőtt a canyon bringámmal futottam PR-t, kb nyár közepén, tiszta pályán, most viszont a fél pálya leveles volt, 40mm rugóút hiányzott, és a gumik sem éppen arra a terepre valók voltak, egyre jobb gép ez a kis berga, egyedül a térdem sínylette meg, eléggé érződik, hogy nem tatáskodtam el a végét, ahol rettentően ráz a talaj.
    A rebámba elöl a 3 token tökéletes, még az általam bevállalt ugratók után sem érte el az út végét, a hátsó tag, viszont nem tökéletes, már így is nagyon kemény, de minimum 3 helyen érezhetően felütöm, abban lehet cserélni a volume spacert? (FOX FLOAT CTD EVOLUTION SERIES, 184X44MM, HARDWARE: 22X8MM)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Lenne két kérdésem, van egy régebbi dekás sisakom, ami szerencsére nem kopik :)), legalább is eddig még nem sikerült földhöz koppintanom, emiatt nem is cserélném, de a szivacs ami belül van eléggé viseltes. Ezt lehet cserélni, vagy ilyenkor a modern korban újat vesz a jómunkásember? Esetleg balkáni felfogás szerint bemegy az üzletbe és zsebre vág egy bélést egy új sisakról?

    A másik már neccesebb. Vettem egy 'télies' nadrágot, gondoltam 0-10 fok között jól jön majd, de a gond az, hogy még 13 fokban a bringa mellett állva is rettenet hideg, ha elkezdek tekerni, a menetszél miatt viszont olyan mintha nem is lenne rajtam semmi. Csak kontraszt képen, a kínai nadrág/mez kombóm, 24 dolcsi volt, és a nadrág része, kb 10 fokig magában is elég, ennek ellenére ez a márkás nadrág jóval hamarabb elvérzik.
    Az érdekelne hogy mire gondolt a költő, nem lett rendesen átfordítva? Az angol verzióban sem ír pontosabbat, de ott van hogy átmeneti időszak, és hidegebb időben. Szerintem ez a nadrág kb 15 fok felett használható, de akkor meg egy rövid nadrág térdmelegítővel is elég.

    "These lightweight pants offer the best protection for the transitional period. Both on bike shorts in cold weather and as a warming position before or after the trip a good choice. "

    "Diese leichte Hose bietet besten Schutz für die Übergangszeit. Sowohl über Radshorts bei kühlem Wetter als auch als wärmende Lage vor oder nach der Fahrt eine gute Wahl."

    Kép 01 02 Nincs benne bélés, szóval gondolom ezt megszívtam.
    A német verzióban sem utal rá hogy ezt a nadrágot mikor ajánlott használni? Azzal hogy odaírta hogy hidegben is jó lehet, én arra gondoltam, egy vékonyabb réteggel ezalatt megoldható lehet, de annyira vékony, és semmi szélállósága nincs :(

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153005 üzenetére

    8 fok lesz ma este, megigertem valakinek hogy kimegyek vele az erdőbe, de már azon gondolkodom, h milyen indokkal mondjam le. 10 fok alatt én csak ha elvonási tüneteim vannak tekerek, vagy ha szép hó van, ami errefelé ritkaság.
    Ez független a ruházattól, én ez alatt félek hogy már a puszta lihegéssel is kinyírom a torkom.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Yahhher #153023 üzenetére

    Gratula az új bicajhoz! Sok veretős km-t vele, lehetőleg komolyabb esés nélkül, de azért azt is meg kell tanulni, jól csinálni :DDD .

    Az érdekelne, hogy nem félsz a térdproblémáktól, ha egy ilyen merev vassal fogsz őrjöngeni a rázósabb lefeléken? Nem igazán tudom ez milyen gép, meg hol szabad/kell/lehet használni, de ha őrjöngésre való, akkor a térded meg bokád veszi át a hátsó rugó szerepét, amiben sajnos macerásabb a szimering csere :))
    Elég tatteros hozzálállás elismerem, de mondom ezt 6 év trialozás után, úgy hogy már most, vannak helyzetek mikor a sima gugolás is problémásabb, pedig még 30 sem vagyok. Ha ezt tudtam volna akkor, lehet egyből eladom a csodabringámat, és áttérek a túrázós montik világába :DDD Mekkora májer lennék most, majd hogy nem 6030D szintű :U

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153060 üzenetére

    Jobbulást neki, remélem sosem lesz ilyen helyzetben részem. Sokszor stresszelek , mikor kevésbé tapasztalt bringással megyek, hogy nehogy felakadjon egy fára, mert rohadtul messze vagyunk minden beazonosítható úttól, fogalmam sincs a mentők hogy jönnének ki a semmi közepére.
    Aki felfele tudja veretni az tényleg tekintély parancsló, de bármekkora király is vagy dombon fel, csak a léféléken érzed hogy élsz, ott számít az összes mozdulatot beleadsz mindent amit a bringázásról tudsz, minden egyes kanyarban kockáztatod a testi épséged, a mászásnál negyed ennyi adrenalint sem kapsz. szerintem

    Persze ettől még ésszel kell tolni neki, én rengeteget tekerek egyedül, és igyekszem is a biztonságosnak mondható határokon belül maradni. Mindemellett kva büszke vagyok a múlt heti időmre, ahol 6mp-el megdöntöttem azt a rekordomat amit egy komolyabb bringával, nyár közepén futottam úgy hogy mindent beleadtam.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Maximum1 #153080 üzenetére

    Azt szeretném még kegkérdezni tisztelettel, hogy a 3 tányéros dinoszauroszokat hajtó emberek már nem tudnak új tányérokat venni szettben? Tehát 22-30-44 egyben ? Semmit nem találtam bikediscounton, ez hamarabb kikerült a szériagyártás alól mint a 26os kerék? Nem kell hajtókar csak 3 tányér.

    jjeahh, azért szeretnék én is olyan zen lenni egyszer, hogy vigyorgást váltson ki mikor 18%on sípol a tüdőm mászás közben :P, persze jó érzés ha lenyomsz egy havert felfele, de a mászás szerintem elég sokaknak egy szükséges rossz a mókázás előtt.
    Egyszer lesz egy fully géped, mind1 milyen, meglátod mennyivel jobb a tapadásod a lefeléken, nem pattog a gép feneke, ami kibillentene az egyensúlyból, és nekem csak 100 as utam van, itt még dolgozni kell hogy nyeregben maradj, 140 fölött már átmegy a legtöbb akadályon, úgy hogy neked csak tartani kell a kormányt ( Az már too EZ ;] :DDD )

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ma voltam az először cyclocross versenyen, mint néző. Láttam már tv-ben, és itt a fórumon is tárgyaltátok, fura volt hogy mindenhol sárban tekertek, emiatt nem is tetszett, de ez a mai valami eszméletlen király volt.

    Abban az erdőben rendezték, amit mióta felfedeztem mondogatom az itteni versenyszervezőknek hogy ott remek körpályát lehetne kialakítani,. mert közel a városhoz, könnyű, de mégis picit technikás és érdekes. Na egy másik városbeli szervező végül megcsinálta, zseniális volt ahogy összehozta.
    Sajnos én csak 3 nappal ezelőtt hallottam róla, és mivel 6 fok volt, így nem is mertem volna nevezni, de ettől függetlenül holnap kimegyek, és végigtolom a pályát.
    A pálya kialakítása annyiból állt, hogy elkotorták a leveleket, remek döngölt föld volt alatta, annyira egyértelmű az ösvény, hogy még szalagok sem kellettek volna. Egy csepp sár nem volt, tökéletesen tapadt mindenki, volt gyökeres rész, kis meredek lejtő, meredek mászás, és amit én butaságnak tartok, habár gondolom ettől cyclocross, 2-3 deszka élére állítva hogy le kelljen szállni, ennek értelmét nem látom, miért nem lehet rönköt odarakni, amin a bátrabb átmegy a félősebb leszáll, de így is voltak akik ha érintősen de átugrották.

    Nem tudom hogy minden CX verseny ilyen, de egy ismerős benevezett csak mókából, és 2 kör után kört kapott, majd a következőben kiintették.
    Szerintem több ilyen kellene, és nem csak az ilyen hideg szezonban, mert elszánt versenyzőkön kívül senki nem volt. 20+ fokban szerintem 5x ennyi bringást ki lehet csábítani egy ilyen pályára, ahol nem tudod összetörni magad, köröket kell menni, több a szurkoló is, sokszor találkozol az ellenfelekkel, teljesen más buli mint a maraton, ahol a rajtot leszámítva szinte alig találkozol valakivel.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #153162 üzenetére

    Tudom ajánlani a jóféle RS olajat és a sűrű szervizelést, meg persze a RS 15W olajat +sram butter zsírt. Az enyém kacag a 0 fokban is, habár ez rólam mar nem mondható el. Fura hogy a tied így reagál a hidegre, úgy emlékszem nyáron állításod szerint a csikket is kimozogja.

    Xy.zsolt és a stravadat h találjuk meg?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153171 üzenetére

    Ne már, lazán tekersz -15 fokban is, de zokon veszed a 10kmph szelet? A hegyekben nem fúj állandóan a szél?

    Én is rendeltem az ajánlásodra egy ilyen alsó rétegnek szánt kesztyűt, remélem elég vékony, és befér a másik alá, a képeken nagyon bumflinak tűnik. De azt írják magában is használható, városban járkálni, mert h szélálló, és vízlepergető, kiderül melyik igaz :D

    (#153170) Hasaggymeg
    De más olaj van benne, vagy a felépítése miatt nem bírja a telet? BTW ilyenkor szinte végig én is zárva használom, illetve jóval keményebbre fújom, mert akkorát már úgysem megyek mint jó időben, szóval nem akkora hátrány ha alapból merevebb.

    (#153157) 6030D
    Az XCO plecsnit nem csak komoly olimpiai nevezésre is alkalmas pályák kapják meg? Idén volt itt is egy ilyen verseny, de már a pálya kialakításnál is megizzadtam, pedig csak végigsétáltunk rajta gyalog. Megvan ott is a minimum hossz, és talán min szint is, de ez a pálya mindent tartalmazott, drop, ugrató, sziklakert, gyökeres rész, ami viszont betett az a brutális emelkedők, 1 percen keresztül olyan szintet mászni, ahol épp csak nem emeli az orrát és mivel ez is lekörözésre megy, amatőrök mint én nem sokan voltak, illetve mind kihullott a 2. kör után.
    CX versenyen nem szoktak montisokat engedni? itt volt ilyen kategória, de azt lekéstem, viszont a hideg miatt gondolom nem sokan voltak, pl 1 haver sem tudott a versenyről.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153185 üzenetére

    Bszódj meg, de jó nagyon! :Y Pff, ha errefelé is ilyen idő lenne, sem vállalnám be a -6 ot de, a 2. képet odaraktad rendesen, és ha jól láttam, az csak egy laza telefonos próbálkozás, élőben sokkal szebb lehetett.
    Én ma 4 fokban tekertem, ez már pont elég hogy letegyem a vasat, bármekkora királyság az erdő, amíg kiérek meg visszaérek, rettenet hideg van. CX pálya érdekes volt, de néhány részen még lockolt telóval is brutál rázós, le a kalappal azok előtt akik ezt tegnap egy régi outival letolták, olyannal aminek a váltója az alsó csövön volt :Y fékerejük sem volt, gondolom ezért fogták a koskormányt a legalján, hogy a fékkar végét tudják húzni, a meredek leejtőn ijesztően fent volt a fenekük :DDD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Kellene egy állvány, amin szerelni tudnám a bringát. Eddig feleslegesnek tartottam, de amekkorát szívtam az utolsó forgáspont szervizzel, most nem szívesen kínlódnék még egyszer ugyanúgy.
    Az érdekelne, hogy aki ért hozzá, tud mondeni egy erős indokot miért lenne ez (X-Tools Home Mechanic Prep Stand) egy rossz választás.
    Van még pl ez, ami szerintem szinte ugyan olyan mint az lidl-ös. Már nem emlékszem az mennyibe kerül, de idén már sanszos hogy nem kerül a polcokra, meg az összes parktool-os állvány, is ilyen fura két lábú, mint amit először linkeltem, szóval inkább azt választanám, ha csak nincs valami komolyabb ellenérv.
    Ennek egyetlen hátrányát látom, hogy nincs hozzá semmi tálca az állványra, de azt tákolok majd én, mágnesből v fából.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Toobee #153211 üzenetére

    Én ilyet vettem, de még nem jött meg: [link] , azért tetszik, mert állításuk szerint magában is lehet hordani, pl munkába járni, v ha nem vagy kint sokat, picit szél és vízálló, mind jól hangzik, de nem tudom mennyire vékony.
    Viszont ahogy olvasom, milyen szitukban, és ruházatban teker jjeahh, az én tetszjeim amiben max 0 fokig merészkedek el, lepkefingnak sem jók, mert ő az aki kimaxolja a határokat.

    Ha megjön, majd lövök róla egy képen, milyen a valós mérete, és hogy befér-e egy téli kesztyű alám, ami eddig passzentosan kényelmes volt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz samujózsi #153236 üzenetére

    "idegen kutyákkal leállok bratyizni, sokszor akkor is, ha a gazda szerint nem "
    :C Itt van különbség, az említett kutyáknak NINCS jelen a gazdájuk. Én sem fosok azoktól a kutyáktól ahol látom, v tudom hogy közel a gazda, viszont itt arról beszélünk, hogy kóbor kutyákkal találkozol, v pásztor kutyákkal, v csak nincs megcsinálva a kerítés, és a kutyák ott vannak hagyva hogy őrizzék a házat, amíg a főfax, dolgozik.
    Ezekben a helyzetekben nincs kommunikáció, a gazdával, és segítséget sem várhatsz mástól.(feltételezzük, hogy egyedül tekersz mint én) és valahol igazad van, mert a kutyák jelentős része területet véd, és ha csak átmész rajta, nem támad meg csak jelzi hogy vékony jégen jársz, de ez nehéz mindig pontosan megítélni.
    Nálam ott a limit, hogy ha elkezd ugatni, én megállok hátrálok picit, de a kutya jön felém, és hörögve ugat, akkor azzal jobb nem kísérletezni.
    Viszont ahogy Hasaggymeg írta, ha sok kutya van, ráadásul pásztorkutyák, egyből körbevesznek, és ráb@sztál. Engem már vettek körbe, egyedül voltam, kvára nem volt ötletem mi a francot csináljak, csak forogtam, a kutyák tereltek lassan. A pásztor meghallotta füttyentett nekik, és mind elhallgatott, de ha ő nincs ott, nem sok öltetem lett volna mit kezdjek velük. Én itt amúgy olyan sokkot kaptam, hogy nem fogtam fel mi van, mikor már eltelt 5 perc gondoltam bele, hogy viszonylag necces szitut úsztam meg.
    A kutya magától nem rossz, csak a hülye gazdája miatt lesz veszélyes, és én is jobban fosok tőlük mint bármilyen vadállattól az erdőben /ok, ez nem nehéz, mert erre nincsenek medvék, sem farkasok /

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153130 üzenetére

    "nem létezik rossz idő, csak sz*r ruházat"

    Ezzel majdhogynem egyet is értek, habár szerintem mindenkinél van egy pont ami alatt már a puszta lihegéssel is lazán összehoz egy torokgyulladást, v bármilyen lázzal járó nyavalyát.

    De a fő gond hogy milliónyi opció van ruházatból, és nagyon de nagyon kevesen értenek hozzá. Sokaknak nincs ideje, napokig összehasonlító teszteket kutatni, melyik ruháról mit mondtak, és nyilván az olcsóbbjáról nem is találni szinte semmit, aztán ott van a méret gond, amivel én állandóan küzdöm, mert a valós méretemhez képest van h 2-vel is nagyobb lett volna jó, de hát ezt ugye nem tudom még fel nem próbáltam, viszont ha nincs bolt ami szállítana minőségibb ruhákat akkor marad a vagy jó v nem. Jelenleg a hibike, nem akarja vissza venni a nyilvánvalóan nyári nadrágot, mert hogy felpróbáltam, nem is értem hogy gondolják ezt, annyit volt rajtam mint amennyit egy próbafülkében is lett volna.

    Király lenne, ha valamelyik nagy online bót, venné a fáradtságot, és összeállítana 3-5 szettet, télre meg akár nyárra is, habár ez utóbbi nem nagy kunszt.
    Ők biztos tudják miből megy a legtöbb, mire van a legkevesebb panasz.
    Vennének 3 árkategóriát, és belőnék a legolcsóbbat, a közepest meg a szinte versenyzőknek szánt ruházatot, mindenhez írnának kicsit, hogy a marhája aki nem ért hozzá tudja hogy ha ezt a szettet veszi akkor 1.5 órás 10 fok KÖRÜLI időben, tud majd tekerni, ha ennél komolyabb kell akkor a köv szettre kell beruházni.
    De ez ami most van nekem nagyon nem tetszik, fogalmam sincs mit kellene néznem, abból milyen lesz a méret ami jó, mert már itt is van tight fit, meg regular meg mit tudom én még hány.

    (#153239) Hasaggymeg
    Nem értem miért nekem címezted, én nem vitáztam veled, ugyan azt mondom, ha sokan vannak game over, csak a gazdájuk menthet meg. V esetleg Runner, ha jön a puskájával :U De ennyi kutyát már lehet egy puska sem ijeszt el teljesen.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz xy.zsolt #153281 üzenetére

    Ez fura dolog, a hideget tényleg könnyebben bírja az ember, mert lehet öltözködni, a meleg miatt viszont nincs hova vetkőzni, de valahogy mégsem, akkora öröm -4 ben munkába járni, én jelenleg így érzem magam :DD

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153291 üzenetére

    Ez azért nem ilyen egyszerű mindenki számára. Ahogy samujózsi is írta, pl van aki nem tudja megoldani a mosást, aztán ott van, hogy eleve nincs is nagyon hol szervizelgesd, még ha lenne rá időd otthon, ok, de most 2 hónapig 0 fok lesz, abban meg nem ül kint senki hajtókart, forgáspontot, fejcsapágyat, zsírozni (én még a téli felkészítő előtt állok), a szervizbe meg nyilván kevesen hordják örömmel, mert ahogy te is meg mindenki leírta, ott nem szeretgetik annyira, mint a gazdája, szóval sanszos hogy kimarad ez-az abból a papíron mindenre kiterjedő nagy generálból.
    De ennek ellenére én sem féltem egyik bringámat sem, ha az idő engedi, nekimegyek a havas sárnak is, ha valami szétkopik, az azért lesz mert közben jól szórakoztam, és ebből a szemszögből megérte.

    A -13-ra meg arra hogy van ahol még ennél is szarabb azt tudom mondani, hogy mióta van internet, nem csak azt tudjuk hogy vannak szegényebb országok, hanem a fordítottját is. Én ilyenkor arra gondolok, hogy amíg az a legnagyobb bajom, hogy hideg van reggel az utcán, mások meg az otthonukban fáznak, addig nekem nincs igazi gondom.

    (#153294 Hasaggymeg
    Ez a beszéd, egy igazi férfi 100 kilótól indul, és egy rendes bringa legalább 15 :DD

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #153377 üzenetére

    Tessék abbahagyni a nyafogást :K , errefelé, csak simán sár van minden extra nélkül, és ez az összes hó, ami kijutott erre az évre. Mondjuk legalább nincs - 10 fok :DDD szóval ez is valami.

    (#153366) 6030D
    Egy pillanatra azt hittem, te is beláttad, hogy kell az a kellemes többletsúly a bringa farára (hátsó tag), az ultimate élményért, de akkor még várni kell ;]

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Használ valaki, hasonló "okos" multitool-t? Nyeregtáska nyilván nem opció (még nem vagyok elég öreg hozzá ;] ), mezben nem szeretem hordani, a bringára akarnék valamit feldobni, de nem 70 ajróért, ennyi pénzért a taxi hazavisz az erdő szélétől 2x :Y
    Nyilván a fapados megoldás a B terv, hogy veszek valami egyszerűbbet, és felmókolom a nyereg alá, de ha lenne valami okosabb ötlet, csak picivel drágábban (kb 40 euro a max, amit erre szánnék)

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz trialboj #139615 üzenetére

    2019-06-28 20:19:36
    "Elvittem a bringát, hogy cseréljék ki a középrészt erre, mert a csoda pressfitet én nem tudom szerelni... ... nem tiszta hogy került oda mégis víz, ráadásul, itt nincs is hova lefolyjon, most majd elkezd oda gyűlni, és belülről kimossa azoknak a csapágyaknak a kenését?"

    Mondanám hogy nem, de megmondtam hogy ez lesz :W szerintem nem normális, hogy mosás után, víz kerül a középcsapágyhoz. Szerintem nem mosom a bringát állandóan, de ha nagyon poros v saras, akkor nyilván muszáj lespriccelni.
    Végül is többet tartott mint gondoltam, majdnem egy fél év kellett mire teljesen kimosta, és berozsdásodott a jobb oldali csapágy. A bal oldali rendben van, de a másik pont olyan darabosan mozog mint amit fél éve cseréltem.
    Nos én többet ezt nem cserélem. Ha van ötlet, hogy ezt a modellt [Shimano SM-BB71-41A Hollowtech II Pressfit 41 x 89.5/92 mm ] lehet-e tovább bontani, mint ami az én képemen látható, ott egy műanyag porfogó réteg hiányzik, tehát ha kibontható valahogy, hogy zsírt toljak bele, akkor azt még megpróbálnám, feszegetni nem merem, mert eltörik és kifutok a világból. Ha ez nem nyílik tovább, akkor telenyomom zsírral, és utcára vonulok a pressfit ellen tüntetve. :O

    Azért kaptam szét mert, megérkezett Runner csodazsírja, és gondoltam felkészítem a bringát a télre. A zsír amúgy megtetszett a haveroknak, meg is sápolták a készletet, de még így is annyi maradt a 100g-ból, hogy szerintem a bringázás kimegy a divatból, mire ez elfogy :Y .

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz jjeahh #153462 üzenetére

    Hallod, ha te ilyesmit is megérzel minimum félprofi versenyzőnek kellene menned. Nekem volt 27 es nyeregcsövű gépem, a remek kis trek xcaliber, és próbálgattam a 31es bergámmal párhuzamosan, ugyan azon az ösvényen tekerve, annyit vettem észre hogy az berga tapad lefele is, a trek meg elpattog, de felfele mind a kettővel ugyan úgy másztam, még annak ellenére is hogy a trek kb 13kg volt. Persze biztos én vagyok a legrosszabb példa erre, mert stravas bizonyítékom van rá, hogy másodpercre azonos időt másztam, technikás emelkedőn a két fent említett bringával, mind a 2 esetben haverokkal versenyezve (tehát nem lazsálva). Igaz csak 4 perces szegmens :B
    Jövőre próbáld ki magad valami versenyen, annyira tudatosan tolod ezt az egészet, szerintem kicsit alul értékeled a teljesítményedet.

    "A pressfit nekem sem szimpi, mert macerábbnak tűnik cserélni"
    Ha arra gondolsz, hogy a presshit sűrűbben igényli a cserét mint mondjuk egy lánc, ami kopóalkatrésznek van besorolva, akkor jól látod :C

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Melyik az a shimano oldal, ahol robbantott ábrát lehet nézni a termékeikről? Ezt szeretném szétbontani, hogy ki tudjam takarítani, de max [idáig] jutottam el. Ez utóbbi azt írja hogy ez saint nem is xt, mint ahogy én gondoltam.

    Amúgy a képen, és az előző középcsapágynál is fent van az a műanyag tengely ami összeköti a kettőt, nekem jelenleg nincs benne, mert a szervizes azt mondta annak semmi haszna, csak elferdülhet tőle ... valami, amire már nem emlékszem.
    Lehetséges hogy azért jutott ennyi víz a csapágyakhoz mert az a műanyag cuccos nem védte egyáltalán?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #153493 üzenetére

    Ó ne már, te meg 6030 minden shimano alkatrésznek találtok robbantott ábrát, azt mondod pont ez nem elérhető? És akkor most mi a francot csináljak azzal a rengeteg rozsdalével, amit nem tudok kinyalni onnan. Ha belenyomom a féktisztítót, és ki is mosom, többet nem tudok zsírt juttatni bele, és tavaszra már érezhetően darálni fog.

    A pressfit vs karbon vázról meg annyit, hogy a legújabb neuron is karbon váz, de normális csavaros középcsapágy van benne, és az nem egy drága bringa, ellenben nem is gagyi, szóval teljesen felesleges ezt a szemét szabványt védeni, v életben tartani, cserélni és szervizelni is egy rémálom.

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Átcsesztem a rendszert ;] , leragasztottam minden rohadmányos nyílást a felsőbb részeken, nincs hol befolyjon a víz, én nem fogok 3 havonta rozsdás trutymákot ganézni a középcsapágyból.
    Ez utóbbi már egy régebbi fejlesztés, rendkívül büszke vagyok a remek ötletemre, amivel első sorban a téli sólé ellen akartam védekezni, de már 2 hónapja tesztelem, és szerintem a nyári rettentő finom por, sőt az átlagos sár ellen is egész korrekt védelmet jelenthet.
    A hozzáértőktől kérdezném, ha látnak bármi negatív tulajdonságot, én annyira tudok gondolni, hogy ha mosás közben mégis bejut a víz, akkor esetleg nehezebben párolog el, mert hogy zárt, de összességében nem tudom ez mennyire nagy gond. A napokban lesz először szétszedve és kíváncsi leszek milyen állapotban van benne a zsír.
    Azért került fel, mert tavasz elején, és nyár végén is, recsegni kezdett a két fenti forgáspont, először a sok hólé moshatta ki a zsírt, másodjára pedig a por miatt vált elviselhetetlenné a zaj.
    Szabadalmaztatás alatt áll :B , de akinek inge, próbálja ki, fekete bringán, szinte nem is látszik. Készült hozzá videó tutorial, de gondolom mindenkinek egyértelmű hogy kell felpattintani, de ettől az évi 1-2 szerviz még szerintem ugyanúgy javallott.

    Ezt meg csak bónuszba, hogy ne rozsdásodjon tovább, mert nyilván fogalma sincs senkinek, honnan szerváljak egy új csavart. wd40, rozsda lekapar, megszárad, zsírral beken, leragaszt.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz 6030D #153518 üzenetére

    Egy dh-s haver azt mondta, hogy a vázak eleve úgy vannak kialakítva, hogy minden cső lyukas picit a hegesztés miatt, és normális ha a középrészhez bejut a víz, és szerinte ez a műanyag rész pont azért van ott, hogy meggátolja a víz, és a csapágyak közti fajtalankodást. Aki jár olyan SZAKszervizben, ami nem csak nevében tartalmaz szakikat, kérdezze már meg legyen szíves, ez 100% hogy így van, mert akkor mégse a shimano meg a berga a majom, hanem aki kihagyta azt a szart a beszerelésnél, azzal az indokkal úgysincs semmi értelme, csak nehezebb tőle egyenesen berakni.

    Amúgy, meglepően jól helyrejött a rozsdás rész is, nem mertem wd-t nyomni bele, elkezdtem zsírral kenni, tunkoltam amennyit tudtam, és szépen kihozott elég sok rozsdalevet, forgattam pár percig, majd összeraktam, a runner butter csodákra képes!

    Próbálta már valaki ezt a módszert, hogy tisztább hajtást kapjon? A lényege, hogy miután tisztára, és szárazra törölt minden hajtás elemet, befújja wd-vel, majd pemzlivel elkeni, végül letörli. Én most megjátszottam, szépen végigcsináltam, kíváncsi vagyok mi haszna lesz, szerintem hosszú távon nem működik, vagy lekopik magától, vagy az első mosásnál annyi neki, de egy próbát megér.
    A tiszta hajtásra amúgy 2 megoldás van, az első a drágább és zajosabb, a squirt, a második az olcsóbb, de hamar lekopik a mucoff dry. Nekem jelenleg a csodakerámiás, zöld kupakos mucoff van, háát, a lényeg hogy ennyi pénzt nem ér egy olaj, de tény, hogy csendes, sokáig rajta marad, és nem annyira ganés tőle a lánc. 2014 óta minden évben más olajat használok, és eddig egyikről sem tudnék csak pozitívumokat mondani, szóval nem egyszerű jót választani.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    (#153602) ZolkoW
    Ez jó volt :))

    Azért egy kicsit megnyugtató azt olvasni, hogy nem csak alattam kopnak "furán" az alkatrészek

    A hátsó fék viszont elméletileg csak nekem kopik, mert mindenki más alig használja :DDD . Na a lényeg az, hogy szerintem a Pádis-os leejtőzésnél sikerült elégetnem a tárcsámat, mert azóta 2-3 perces eddig gond mentes leejtő közepénél is elkezdett furán kürtölni.
    Levettem, mellé raktam a régit, ehhez képest újszerű állapotú tárcsa, elég egyértelmű hogy ennek annyi.

    Ezután, felraktam ezt a kisebb 160as, tárcsát hátra, szépen letakarítottam a fékpofát is, előbb zsíroldóval egymásnak dörzsöltem, majd finom csiszolópapírral a felületét. Első leejtő felénél még nem is fogott, a végére meg kürtölt ez is. A tárcsa ugyanúgy befeketedett 3 perc után. Ebből én arra következtetek hogy a LifeLine fékpofa egy kalap trágya. (most nézem, másnak is feketedik, mikor én ezt rendeltem itt semmi komment nem volt, ellenben más oldalon jókat írtak róla )

    Elismerem hogy ha nagyon koncentrálok, észreveszem, hogy olyan helyeket ahol csak 1 picit akarok lassítani, inkább a hátsó féket használom, és talán emiatt, nem tud visszahűlni, majd a meredekebb szakaszokon tovább hevül, és ezért kophat sokkal gyorsabban mint az első fékpofa, ami pont 1 éves, és egyszer sem volt cserélve, míg hátul ez már a 2. szett. De ez a tárcsa csúnyán megégett, amit szeretnék elkerülni. A hűtőbordás fékpofa már megvan...

    Az érdekelne, hogy az én helyzetemben van-e értelme ezeknek a drágább ice tech FREEZA, tárcsáknak, vagy elég ha sima ice tech slx-et veszek hátra is? 180 a max, eddig is az volt, csak nem ice tech. Az hogy slx v xt, számít? Mondjuk ez az xtr nagyon jól mutatna az én gépemen :U de amire én használok overkillnek érzem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #153610 üzenetére

    Kösz a tippeket, szóval itt senki nem tol ice techet? Azt hittem manapság már az a minimum, mert az a freeza cucc azért elégé megdrágítja.
    Ezt a lifeline betétet nem azért vettem h spóroljak, hanem mert talán itt olvastam régebben, hogy egy új shimano féken az első dolog amit le kell cserélni az a fékbetét, de megtörténhet hogy nem innen származik az infó, ha itt többen is azt mondjátok h okésak.
    A linkelt H03A Resin Ice-Tech, fékbetét már megvan, ezt tavasszal mindenképp berakom, gondolom ez az amit ti gyantásnak hívtok, itt ez organikus, anglishül meg resin :D
    /Nekem csak ez vált be, a többi visít mint az isten verése, és nem bejövős zajvédelmi szempontból, elriasztom a vadat, és sosem látok többé szarvast/

    A fékerővel nem volt gondom, szóval csak és kizárólag azért problémázom ezen, hogy jövőre az ilyen hosszabb leejtőkön ne égessem el a tárcsámat, ezt a feketét már nem tudom használni, ahogy írtam, kegyetlenül kürtöl 2-3 perc leejtőzés után, nagyon kínos vele bringázni.

    "Az XTR tárcsánál nézd meg a méretet, mert szerintem a képen a pici van"
    Ez nem értem, center lock az is, nem menne fel, az a mostani helyére?
    Mondjuk kb mindegy is, mert ennyit nem adnék érte, csak megjegyeztem kva szép :K és nagyon passzolna a gurulómra.

    "Vagy te ezeknél is durvább lejtőkön vereted?"
    Nem, én valszeg nem járok olyan meredek helyeken mint ti, de mint kiderült hajlamos vagyok ennek ellenére is túlhasználni a hátsó féket, és valahogy orvosolni szeretném, mert már öreg vagyok hogy új dolgokat tanuljak :B ... ezé nincs spd-m sem.

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Urak, nagyon elment a beszélgetés a fékpofák irányába, de azon már túl vagyok, gyantás hűtőbordásat vettem, hátha azt nem főzöm fel, de arra csak nem kaptam választ, hogy milyen tárcsa az a tárcsa ami ég meg ilyen randán, ha 5-7 perces leejtőn mondhatni túlhasználom a hátsó féket?

    Mert itt van pl ez a promó, szerintem mondhatni ingyen vágják hozzád az slx ice tech tárcsát, 180-as méretben, de nem tudom hogy elég-e pl az érdekel, hogy mondjuk az xt ice tech, a súlyelőnyön kívül tud-e bármi extrát?

    (#153659) 6030D
    "végre normális ikszcés leszel, és pakolsz a zsebeidbe, a felesleges cuccokat meg otthon hagyod."
    Ezt vallom én is, de néha így járhatsz ;] BTW, a maxxisnak van valami csoda xc v épp light trail első abroncsa, ami még nem traktor aszfalton?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    A napokban szeretném szervizelni a forgáspontokat a bringán, az új motorex zsírt akarom belenyomni, mert az csoda vízkiszorító korrodációelkerülő képességekkel bír.

    Az lenne a kérdésem, hogy mivel nyilván nem fogom kiütni a csapágyakat, és van talán 2 ahol nem tudom lepattintani csak az egyik oldalát, hogy takarítsam ki az eddigi zsírt, illetve mossam ki a port/homokot?

    Ha mind a két porvédő gyűrűt ki tudom pattintani, akkor elég ha féktisztítót fújok rá miközben forgatom, igaz?

    Da ha csak az egyik oldala jön le a csapágy fedőnek, akkor ott mi a teendő, hogy valamennyire azt is kitisztítsam, mielőtt az új zsír bekerül?

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    válasz Hasaggymeg #154084 üzenetére

    Szép és egyben jó kis kombó! Ikonban nem fogsz csalódni, jobb mint a RK, csak kicsit ráz hátul. A mavic felniről remélem te nem fogod barbár módjára lekapírgálni a cross max feliratot. Ha megteszed tiltalak :P

    Valaki használ maxxis agressor gumikat ? Legalább elől? Aszfalton vajon el lehet vele karistolni békésen?

    [ Szerkesztve ]

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

  • trialboj

    őstag

    Ingyé van az shimano láncpöcögtető a chainreaction-ön. Igaz nem az M7000, de már ezen is van puklung, tehát nem nagyon értem mi a különbség köztük, én annyit látok, hogy másképpen írja h SLX és annyi.

    6030D
    Remek, csak erre voltam kíváncsi, veszek is 3-at, biztos megoldja a fékelégetési gondjaimat. :DD

    Esetleg erre is van valami szellemes válaszod? (#154030) trialboj

    "Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //

Új hozzászólás Aktív témák