Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #249685 üzenetére
grx 46/30-asa szerintem átlagembernek bőven elég. (vagy ultegra-szinten a 48/31)
nekem meg 2x-ben elég lenne egy 40/24 is.
[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #249706 üzenetére
Marmint a hajtokaron legyen 40/24, hatul meg egy 11-34 v 11-36
itt az alfoldon en most 38T elol, hatul 11-36-tal nyomom, nekem ide nem kell tobb, a 38-11-gyel is lehetne 40 folott menni
#249708 flash-
ha szigoruan aszfalt es sik, akkor igen, az is jo lehet.[ Szerkesztve ]
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
chubby2o6
senior tag
válasz flash- #250304 üzenetére
Én nem tapasztaltam a fékkar szorulását vagy ragadását, bár a Deore volt az első olajos fékem, szal nincs mihez hasonlítsam .
#250306gordonfreemN Pedig pirosban ütött volna igazán
#250307andrisbandi Az SLX fékekről eddig csak jót olvastam, a 7000-ről meg a 7100-ról is, nem bántam meg, hogy végül nem az XT-t vettem.
[ Szerkesztve ]
-
Tin
veterán
válasz flash- #250290 üzenetére
Egyszerűen csak "jól" akarom csinálni, vagyis a lehető legkevesebb kezdeti hibát elkövetni. A célom mindössze annyi, hogy a nyeregben töltött időt hatékonyan töltsem el. Hogy lehetőleg minél kevesebb zsákutcába menjek bele, hogy aztán a saját hibámból tanulva újabb "kört" fussak, már "jól". Nyilván benne vannak a hibák mindenben.
A pörgetést azért próbáltam meg, mert javasolták. Gondoltam, hogy 20 év kihagyás után könnyebb ráállni valamire, mint később átállni rá. Persze felhívták rá a figyelmem, hogy ez megnöveli a pulzust, de mivel a korábban hittek alapján a 130 alatti pulzus volt a 2-es zónám, ami számomra elérhetetlen, úgy voltam vele, hogy akkor legalább a pörgetést megtanulom. Ezért is dobott fel, amikor kiderült, hogy valójában elég 150 alá mennem a 2-es zónámhoz, így nem kell vánszorognom ahhoz, hogy a megfelelő módon fejlődjek. Ezt pedig már egyszerű volt elérni a pedálfordulat csökkentésével.
Most az a célom, hogy ezt csináljam, és kész. Növelem a távot, a nyeregben töltött időt, és aztán majd megerősödöm. Konkrétabb cél nincs, de jó lenne mondjuk egy 50 km, aztán egy 100 km-es túrát abszolválni, de ha most még hetekig vagy hónapokig a szokásos 1 km-es szakaszon megyek oda-vissza, nekem az is jó. Amíg itt nem tudok lemenni 50 km-t 5 részletben, addig értelmetlen elindulnom bármerre is.
A gyenge pontom a térdem. A 160-180 közötti pulzus sokkal kevésbé terhelt meg, még 1 órán keresztül is, mint a térdem. Ez a 150 alatti 2-es zóna még kevésbé megterhelő, mert most már a korábbi 2 km-es megállások helyett egyben letekerem a 10 km-es szakaszokat, és csak inni kell megállnom. Semmi más bajom nincs aznap vagy másnap, csak a térdkalácsom felett fáj tőle. Eléggé.
Két dologra gondolok az utánaolvasás alapján: egyrészt túlterhelem az izomzatom (ami biztos), másrészt a nyereg alacsonyan van. A megvételkor beállítottam magamnak a magasságot a falnak dőlve a tanácsok szerint, de aztán egy ismerős, aki átnézte nekem a bicajt azt mondta, szerinte magas, így lejjebb vettük, én pedig azóta nem változtattam a magasságon - csak a dőlést és a pozíciót állítottam be (az már jó). A napokban újra tudok majd menni, az első dolgom lesz emelni a nyergen. Nagyon bízom benne, hogy részben vagy egészben az okozza a térdfájdalmam.
Köszönöm a jó tanácsokat, viszont!
-
stickermajom
addikt
válasz flash- #250447 üzenetére
Az mondjuk érdekelne, hogy a Strava-nak miért bonyolult megugrani egy Downhill tevékenység létrehozását most már évek óta. Téli sportoknál meg tudja különböztetni a felvonózást, tehát a logika valahol megvan, a bike parkok pedig rogyásig vannak emberrel, szóval a célközönség is
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #250486 üzenetére
Hát, nem tudom, de nekem 3 GPS alkalmazás szokott párhuzamosan futni amikor tekerek, mellette BT-on keresztül küldöm LDAC-ban a zenét a fülesre, és néha még fotózok is. És nem lő ki semmit.
A Stravát mondjuk tényleg igen, ha bekapcsolom, de ez a fentiek ismeretében valszeg nem azért van, mert úgy általában gagyi az androidos okostelefon, hanem inkább mert a Strava app van f*s módon megírva.Megoldás: Locusban követem a tekerést, és aztán exportálom a Stravába.
[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
addikt
válasz flash- #250486 üzenetére
"egy Androidos okostelefont még egy strava is megfektet, hiába kapcsolsz ki minden akkukimélő funkciót, szépen elkdüldi aludni a stravát a halál fszára"
Akkor a Stravával van a gond. Én túrázáskor szoktam használni a Locus map útvonalrögzítő funkcióját, és gond nélkül rögzíti az egész napos túrát. Igaz, nem tartom folyamatosan bekapcsolva a kijelzőt, mert minek. De rögzíteni a háttérben, alvó telefonon is rögzít, és ki is bír egy egész napot.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #250500 üzenetére
A gyártók által személyre szabott Androidok csinálnak fura dolgokat, de többnyire elő lehet túrni a szükséges beállításokat, ha máshogy nem, hát a fejleszői menüben vagy rootolva appból.
Én alapból egy sima olcsó mezei computert használok, csak terepen használom a telefont is mellé. És viszek power bankot, bár a teló elvisz még zene mellett is egy erdei tekerést. -
Friczy
senior tag
válasz flash- #250597 üzenetére
Tudod, ilyenkor jön a vízhatlan tok, amiben 'ugyanúgy lehet a képernyőt kezelni' (hogyne), meg a 10000 mAH-s powerbank, csak azért mert hát a telefon csak többet tud...
Volt már néhány ilyen beszélgetésem, ismerem jól az érveket. Ezért is írom, hogy senkit nem akarok meggyőzni. -
addikt
válasz flash- #250597 üzenetére
Létezik ám vízálló tok telefonhoz. Ha esik, akkor rendszerint nem kell aggódni a Nap miatt. Ez a felforrósodás szerintem egyébként csak a kocsi szélvédője mögé tett készülékeket érinti, vagy a nagyon vackokat. Kerékpáron azért van léghűtés. De egy egész napos túrán azért szvsz belefér, hogy időnként megállsz, és megnézed, merre kell menni.
Ha meg nem, akkor kell venni egy minimum csiganyálas computert, aztán kész. Én tök elégedett vagyok az iGS520-ammal, főleg, hogy az appja Stavából is át tud venni útvonalakat. S került 24 rongyba. Saját appjával tervezni nem lehet normálisan.
6030D: ami árulkodó, hogy a falon már elvileg megpucolva is ott a váltógörgőre tekeredett gaz. Érted, én se pucolom le csillivillire mindig, de, ha el akarom adni, csak erőt veszek magamon. De amúgy ja, mérlegelni lehet, hogy így is megéri-e, ha az összes csapágyat ki kell cserélni, plusz persze a teljes hajtást.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #250654 üzenetére
#250654 flash-: de, kicsit nagy az a 36-os. Az az igazság, hogy szembejött egy használt CX jó áron, de nem voltam biztos a dolgomban, ezért kérdeztem. A jelenlegi bringa a szétesés szélén van, a kazetta már kinyírt egy lánckorbácsot, amikor le akartam venni .
#250655 FireKeeper : az a hajtómű egy 2020-as CX-re való Ultegra. De jogos, hogy nem az lesz a legjobb nekem. Köszönöm.
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Ringman
nagyúr
válasz flash- #250654 üzenetére
110-es bcd-vel max 33-ig lehet lemenni, kisebb nem fer el, a grx hajtokaroknal a belso tanyer furattavja ezert mar kisebb, de azoknal a lancvonal is mas, nem jo az outi elso valto
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Zoliwrc
aktív tag
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #251050 üzenetére
Hagyd már őt, neki terepen sem szükséges az 50+stb. hátul! ...ha 30+km/h átlagot tudnék 100+ kilométeren nekem sem kellene nagy hátul.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz flash- #251050 üzenetére
Országútival az ilyen 110km/1000m szintet 32-33km/s átlaggal le tudom nyomni, egyedül, (senki után nem megyek szélárnyékban) és viszonylag keveset megyek alsó fogásban.
Dobogókőt hátulról szoktam Esztergom felől, ott is Pilisszentléleknél bemegyek a belső Hoffmann útra és azon két bükkfáig (ott ezért rövid ideig de kell a 36-os első).
Pedálfordulatot nem mérek, ahogy pulzust és wattot sem, számomra ezek teljesen felesleges adatok, nekem az a lényeg hogy élvezzem és még a Garmin is azt írja ki a végén hogy : "Ez jót vót bzmeg" -
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #251069 üzenetére
Ennél bonyolultabb, de kb: a fejcső szög minél laposabb, annál magabiztosabb lefele, az effektív nyeregcső szög minél meredekebb, annál jobb érzés hajtani felfele. De azért nem ilyen egyszerű. Szerintem kb. 3 évesnél régebbi merev xc gépeknél annyira nem érdemes a geora rábuzulni, ha építeni, tuningolni akarsz, inkább azt nézném, hogy a tengely, villanyak stb szabványok legyenek minél újabbak, mert lassan de biztosan kihal a gyorszár, 1 1/8. Mászóképességeken lehet fejleszteni jobb erőnléttel, összsúly csökkentéssel (bringa+rider), negatív stucnival, lejtőn meg magabiztosabb lehetsz pl egy jobb fékkel, szélesebb és/vagy agresszívebb gumival.
gordonfreemN: én már gyorszáras 29er-re sem építenék, nemhogy 26-osra, szerintem kár ezekre annyit költeni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
fulton
addikt
válasz flash- #251386 üzenetére
2022 .06 -tól használom a smoove-t, onnan mentem 8200 km-t máig. (22. júliustól nézve 16.085m szintel)
Most pár napja bontottam a második smoove flaskát amiből 2 szer kentem. (friss nagy tisztítás után). A láncomban van 9447 km és a 0.75 még nem esik bele. 0.5 már igen. Lánc hibátlanul fut, nem ugrik meg terhelve sem. -
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #251393 üzenetére
Szerintem user függő az egész, a topikgazdánk valszeg 1 órás lánc kefélésre mondaná, hogy az a minimum, nálam inkább úgy néz ki a dolog, hogy:
- újrawaxolás előtt törlöm, de gyakran "elfelejtem"
- "a smoove esőt mennyire birja?" - passz, nálunk a kisbótban Squirt waxok, mucoff wax, finish line waxok és talán bikeworx van, de szerintem a Smoove is kb. úgy működhet, mint a Squirt, ami nálam lazán bírta a sarazós havas, esős tekeréseket. A Mucoff az sajnos nem igazán szereti.
- amikor nem forró waxolok, csak csepegtetőst használok, soha nem veszem le a láncot takarítani, vizet és tisztítószereket akkor lát, amikor bringát mosok
Szerintem ha waxolsz, egy kis fekete szmötyi nem gond, ha van a hajtáson. Hogy miért? Azért, mert ebbe nem ragad bele a por, ez nem darál, nem eszi a hajtást, kizárólag esztétikai "probléma". Ráadásul annyira sosem lesz fekete, mint az olajtól.
#251394 Dark Archon: +1
#251396 stickermajom: bármelyik bringás webshopban van valamilyen wax, a decathlonban is van, bár nem tudom milyen. Én most homemade waxot használok, olvasztott gyertyára öntöttem foltbenzint, összeráztam, hagytam hűlni és egy ideig le van tudva a dolog. Ha jól rémlik 600ft volt és többször annyi lett belőle, mint a Squirt.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz flash- #251401 üzenetére
-Nagy tisztításnál új lánc/lánc levesz, szépen lemosom, brigéciol benzin..ki mire esküszik.. jó tiszta legyen, megszárítom, aztán lehet kenni.
Személy szerint csaponként kenem meg, nem tart sokáig és nem sok felesleg lesz a láncon, le sem kell utána törölni. Jópárszor átforgatni a láncot a kereken és kész. min 2-3 órát állni hagyni, de inkább egy éjszakát.
Ha kézzel meg-meg mozgatod a láncszemeket, látni fogod hogy szépen bekerült ahova kell. Ezzel kész. (esetleg váltani párat). Az első kenés rövidebb ideig bírja, olyan 200 km.A kövi kenésnél (normál) csak száraz ronggyal törlöm át a láncot, és csaponként ismét kenem majd betekerem párszor.
A másodiktól már olyan 400 kmel számolni lehet durván, a kövi kenésig.
De adja a lánc magát, hangja és érzete.Jópár ilyen normál kenés után, le veszem ismét a láncot és nagy tisztítás előről minden a leírtak szerint...
kb ennyi lenne.Bringát mivel nem tekerek esőben, ritkán mosom, csak a portól szoktam rendszeresen szépen áttörölgetni nedves törlőkendővel, majd fényt adok neki. De ha mosom is a bringát, leveszem a láncot is nem tart semeddig. Ilyenkor már a fogaskoszorút is le, és takarítom az egész hajtást.
1-2 sajnálatos tapasztalatom alapján, bírja az esőt a smoove. jobban mint a Soudal. Egyszer még a "Soudal" időben elkapott az eső és mire hazaértem keményen lánc hangom volt. Érezhetően levitte. A smoove-nál is kapott már el, ott ilyen nem volt. (ennek ellenére azután a pár ilyen alkalom után is mindig lemostam az egész bringát beleértve a hajtást is, lánc nagy tisztítás...a homokszemek.. nem oda illő hangot adnak hajtás közben amitől falnak tudok menni )[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
-
ISThun
csendes tag
válasz flash- #251426 üzenetére
A Sagan könyv fordítása szerintem is gyenge lett. Akkor már inkább G Thomas könyvét olvasgatom a megnyert Tourról.
"Motivációs" könyvnek meg mehet a Yowamushi Pedal, már 22 kötet megjelent belőle angolul. -
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #251468 üzenetére
Kemény az az aszfaltos emelkedő. Aszfalton talán nekem is valami hasonló: [link] . Terepen tudja franc, sok van, de a közelben pl. ezek: [link] [link] . A másodikat elszámolta a strava, 25-28%-os lehet, de azért így is meredek és nyomvájús, gyökeres. Amíg a gumi betapad, nem pörög ki, addig imádom az ilyen kihívásokat.
Juteszembe, ugy-e nálunk ma volt a Csíksomlyói búcsú, így rengeteg emberke jön ide Magyarországról, meg egész EU-ból, bringások is. Tegnap megláttam két külföldinek kinéző vér xc-s arcot a gyökerek climb felé és nem bírtam ki, hogy ne tekerjek utánuk. Aztán amikor féluton utolértem és láttam, hogy leszállnak tolni a bringát, hamar lerombolták a motivációmat
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #251476 üzenetére
Bár rövid meredekebb aszfalt volt itt-ott, ez a leghosszabb+legmeredekebb eddig.
...vagy 3x, 4x másztam meg eddig, 2x Strava előtt de mindig Zasszonnyal, így vagy hátát nézve bíztatva őkelmét, vagy meg-megvárva őt is, minimum 2 seggel.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Phülöp
addikt
-
HartgeH3-2.8
addikt
válasz flash- #251069 üzenetére
'21-ben vettem a Scott Aspect 930-am. Még az árak elszabadulása előtt sikerült beszerezni. Direkt L-es méretet rendeltem ami picit nagyobb, de már teljesen megszoktam, és baromi kiállása van a gépnek is. Gyorsabb tempónál elől hiányzik néha a harmadik tárcsa, de összességében elég. Annyira nem vagyok PRO. K2 Bike amit ajánlok látogatásra (hivatalos Scott partner) most már vannak készletek talán, rá tudsz ülni egy 29-esre. Asszem 7év váz gar, és összességében 2 volt a többire (most járt le).
Amúgy igen baromi jó. Kicsit trakking, kicsit MTB, nekem ilyen hybrid. Nem tudom hova besorolni ezt a bringát. Elképesztő sebessége van, nem viccelek. Magától megy a cucc. Elindulok és onnantól csak tartom szinten. Ezek a nagy kerekek baromi jók. Hegyre még XC-re se mertem felvinni ez nem az a kategória, bár elvileg egy nagyon zöld útvonalat elbírna , de nem bántom. Korábbi DIRT vázas szintén merevfarúhoz képest, talán kicsit nehezebben fordul, de ez a nagy váznak köszönhető inkább szerintem. Nem tudok annyira szűk ívben fordulni, de nem is kell. Egyébként is minden bringás közellenség manapság, nem száguldozok.
Összességében én imádom, azóta úgy tudom kicsit változott az alkatrészek típusa ami rajta van, nekem még Deore XT szett van váltó/hajtás. (úgy tudom a mostanin már nem az van) Az MT200 meg a többi maradt. Átlag felhasználásra teljesen jó, én elégedett vagyok. Villán gondolkozom majd vagy egy FOX vagy egy Rockshox Juditkán. Levegőset szeretnék, sose volt még levegős villám. A SRAM Eagle természetesen álom.
Ennyit nem költök rá, így is 300-ba volt alsó hangon. Jön megy megáll, tudja amit kell. Aki alul brandeli az vagy nem használt még ilyet, vagy fáj neki az élet.
Ez L-es és 174 centi vagyok. Direkt rendeltem nagyobbat.
Ilyen S meg M -re akartak rábeszélni, mondtam nekik felejtsék el, én vagyok a megrendelő, vagy ha nem így van megyek máshoz. Jó döntés volt.Az OFF topikban OFF, az ON by LaciCRM - Online túraautó E-Sport bajnokságok közvetítése élőben, kommentátorral! Real Cars Real Racing Hungary Youtube/Facebook!
-
Jester01
veterán
válasz flash- #251539 üzenetére
Érdemes EKG gélt kipróbálni, pár száz forint.
Egyébként nálam meg az van, hogy az egyik mezem és a fejpántom irritálja valamiért a mérőket (többet is). Az a tippem, hogy feltöltődik statikus elektromossággal ahogy egy kicsit lobog a szélben.Crvsh3R: az szerintem arra van, hogy távozzon az esetleg bejutó nedvesség. Nem kell bele dugó. Bár menetes nem szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Fifaisshit
őstag
válasz flash- #251539 üzenetére
Ezen ugy vannak kialakítva a “tapik” , hogy tuti jó helyen legyen minden testfelépítésű emberen és csúszkálást sem jellemző rá és sima bevízezés után teszem fel Bár hozzáteszem mást nem nagyon használtam….de ez egyszer sem hagyott még ki ,
És most a Garmin fizetett hírdetését olvashattátok[ Szerkesztve ]
-
-
.LnB
titán
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen