-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #259873 üzenetére
ezek sajnos az egyenes kormány vs. koskormány miatt semmit sem mondanak, a stucni, koskormány és a fvk reachét is bele kell számolni, bikegeocalcon látod ezt pl (ill át lehet írni az értékeket)
170-es hajtókar van rajta amúgy.
az egyértelműen nagy, a te magasságodhoz még a 160-as is jó lenne.
[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz
Dark Archon #259873 üzenetére
Mondjuk ahogy látni a boltban ott a többféle méret, nem mondták, hogy melyik a méreted?
-
jjeahh
nagyúr
válasz
Dark Archon #259873 üzenetére
"Összehasonlítva a crossommal, a 3T-nek még kényelmesebbnek kellett volna lennie"
Nekem nem úgy tűnik, a 3T sokkal hasalósabb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #259812 üzenetére
Megvalom őszintén, hogy érdekes megoldás, meg biztos hogy jó, de nekem nem tetszik. Maga a vaskos, motorszerű ebike váz sem a szívem csücske. Az viszont biztos, hogy élmény lehet vele menni. Az árán vennék inkább egy ""analóg"" fullyt.
Amúgy én is arra gondoltam elsőre, amit Hasaggymeg is írt, hogy nem biztos hogy praktikus helyen van. Sár szempontjából igen, de más szempontból meg nagyon nem. Akkor legyen teljesen zárt helyen, így is úgyis vaskos a váz, olyan mindegy neki.
Egyébként nem olvastam utána, de nem tudom mennyire előny, hogy ennyire élől van az a tag, amikor ott a közelében a teló is.
Gondolom nem véletlenül van a legtöbb biciklinél hátul a tag.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #259867 üzenetére
Ennek külön hsz.-t szánok, nagyon gratulálok!
Szép és jó bicikli nagyon. Szemben sem fog jönni ilyen veled. Asszony tudja mennyibe fájt?
Szerk.: Így jár aki nem olvas tovább, hanem ír.
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #259934 üzenetére
lehet, hogy ez neked nagy volt 518 mm-es felsőcsőhosszal, meg 0-ról 60 km-t letekerni kossal, hasalósabb pozícióban egyszerre sok volt.
-
mauimagic
aktív tag
válasz
Dark Archon #259934 üzenetére
Míg lejtőn egyenes kormányon a teljes tenyereddel tudod tartani magad, kosnál lényegében a hüvelyk- és mutatóujjad közével támasztod magad.
A gravel a bringázásban a Bitcoin, Tesla és Apple egyben, úgyhogy akkor is dropbar kell, ha a "drop" része neked teljesen felesleges, úgy teljes a feeling, a flow, a lifestyle, értem?!
BTW, szerintem pár év, és a 2.1-es régi XC gumik, telók, dropperek után jöhetnek a Gravel Flatbar(tm)-ok és a Gravel Flatbar(tm) Shifter (tm)-ek is, úgyhogy jobban jár mindenki, ha most vesz egy XC Hardtailt, amíg nincs Gravelosítva (négyzetre emelve) az áruk
-
Fall-N
veterán
válasz
Dark Archon #259934 üzenetére
Ki kell tapasztalni milyen a jó. Magasabb építésű comfort vázas lehet jobb lenne neked. Egyébként szép fokozatosan lehet szoktatni az embernek a hasalós pózt. Legalábbis én így raktam egyre lejjebb a kormányt. A koskormány miatt amúgy is több fogási lehetőség van, az a zsibbadás ellen is jobb. Elsőre (meg másodikra is) nekem is furcsa lenne, mert nem sokat mentem koskormanyos biciklivel.
Néha elkap engem is a kísértés, hogy kellene egy gravelt vagy outit építeni, de eddig ellenálltam. Mondjuk most a hidraulikus fék is kísért a mecha helyett.
-
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #260041 üzenetére
túrabicikliknél és pár acél outinál azért lehet magas stack+alacsony reach arányt találni, pl a salsa vaya ilyen: [link]
riser koskormány: (a fvk elhelyezésében is van mozgástér)
-
Fifaisshit
őstag
válasz
Dark Archon #260041 üzenetére
Az relatív kérdés, hogy kínzás e
Nekem volt már egy elég szép nagy sérvem ami rengeteg tornával meg lett csinálva .
Mutatóban megvan még egy elég jó montim , hogy legyen az is évente ha 100kmt tekerek vele túlzok
Na szóval ,fáj is a hátam a tartás miatt azon hosszú távon és ezt a doki is megerősítette , hogy a nyújtó pózi( a gerinc gyakorlatilag nem egy ponton nyom ) amit az orszagutin elfoglalok az egészségesebb a gerincnek a terhelés miatt .Nyilván ez nem kutatás meg orvosi disszertáció alapján de én nagyon derék fájós vagyok és ez ha hiszitek ha nem orszagutizas közben még akkor sem fáj ha egész nap fájt
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #260043 üzenetére
ha megnézed, a salsa vaya majd' 3 cm-rel (!) magasabb.
a stack/reach arányt nézd meg, minél nagyobb -> egyenesebben tudsz ülni rajta.
a canyon grailnél a str (stack to reach ratio) 1,41, az elég lehajlós.az xs-es salsa vaya meg 1,49, tehát azon jobban felegyenesedve ülsz, kona libre, merida silex, rose backroad hasonló.
rosebikesnál is van kb mindenből kisméretű bringa.
[ Szerkesztve ]
-
válasz
Dark Archon #260041 üzenetére
Az outi nem a kényelemről szól ezt el kell fogadnia annak aki arra vágyik.
A fékkel amúgy mi a baj? Nekem az Ultegra olyat fog hogy egy határozottabb fékezésnél erősen kell kapaszkodnom.
Més que un club!
-
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #260041 üzenetére
Próbálgatni kell. Én most mentem párat sógor Cube Aim Pro-jával, oké eggyel kisebb méret az enyémnél, de a Monti nem az én bicajom. Decathlonban felültem egy országútira, de ez a koskormány sem annyira a barátom. Lenti fogásnál már a derekam feszül, egyenesen fogva túl szűk, a markolat tetején fogva jó, de hosszú távon az sem az igazi. Gravelt próbálok még, de úgy tűnik, hogy elsőre sikerült egy nekem passzoló geót találnom. Szóval valószínűbb, hogy ezen a fitnesz vonalon tudnék feljebb lépni, esetleg egy álló markolatvéggel. Szóval megértem, ha nem találod a megfelelőt.
-
gergo5991
őstag
válasz
Dark Archon #260063 üzenetére
na igen, az pont olyan távolság mint amennyi a stucni, úgy már jobb volna
-
válasz
Dark Archon #260063 üzenetére
Kicsit keménynek kell lenni és bírni a koskormányos pózt.
Mondjuk Imikének vajon mi lenne a véleménye erről?
Én az egyenes kormánnyal vagyok úgy hogy szenvedek vele, tök természetellenes a kézfej tartása annál. Múlt héten bérelt cross trekkinggel voltam, 10km után már minden baja volt a kezemnek (meg a hátsómnak is a vastag nyereg miatt).
Més que un club!
-
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #260063 üzenetére
Fitnesz karbon villával és flatbar. Perpill ez lehet nekem a továbblépés. A karbon váz nem kell, elég az alu. De fél év múlva lehet tök mást mondok
-
ZolkoW
őstag
válasz
Dark Archon #260063 üzenetére
kényelem tengelyen, már ha ez a testtartás görnyedtségét jelenti, gravelen létezik mindkét véglet, talán a legalja (nagyon hasalós) nem annyira, mint országútinál. A valóban égbe emelt kormányokat, amiket el bírnak követni házilagosan, már ne tekintsük feltétlen követendő példának, szóval azokat nem veszem ide..
Szóval a kénylemes, túrázós, sokatmenős geó azért létezik belőle. Sőt, nem véletlenül alakult ki a gravel kormány, mint új típus: alig van dropja, tehát az alsó részén is magasan fogod, cserébe ott széles. Csomó murvás™ biciklinek akkora fejcsöve van, hogy le se lehet tenni a kormányt alacsonyra.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Maximum1
őstag
válasz
Dark Archon #260104 üzenetére
Roadlite CF 8 van XS-es
Cross után egy fitnesz sem lesz kényelmesebb, teleszkóppal is zsibadt a kezet, ezeken még jobban fog./szerintem/
Valamit fel kell áldozni a sebesség oltárán. -
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #260106 üzenetére
bármire tudsz csillapított stucnit/nyeregcsövet rakni (pl. redshift).
Itt a fogás lehet a kulcs
akkor kell nézni egy neked való geo-jú koskormányos bringát.
-
Maximum1
őstag
válasz
Dark Archon #260106 üzenetére
Ez ritka randa.
speed-way-ben láttam ezt az integrált valamit még tavaly, nekem nem jött be.
Érdemes oda is elnézned, ki tudod próbálni a bringákat, rendes arcok. -
Tin
veterán
válasz
Dark Archon #260104 üzenetére
Ja, a Nulane SLX-et néztem én is, majdnem ugyanaz a geo, mint a Hyde, csak minőségibb alkatrészek. Nekem kell a 2x hajtás, a karbon villa a csillapítás miatt, a karbon váz fél kiló súlyelőnye nem érdekel, az alu talán tartósabb. De mivel nekem ez a geo van, így nem lenne nagy változás.
-
Ringman
nagyúr
válasz
Dark Archon #260106 üzenetére
esetleg kipróbálhatnál egy alt-bart, hátha az is jobb a kezednek (ritchey kyote, ergotec aerowing 2, koga denham bar, surley corner bar, hasonlók)
-
ReFleXx
addikt
válasz
Dark Archon #260500 üzenetére
Pont most fogy el mucoff, szal 1x sikerult elaznom vele, ja es nem is szakado esoben tekertem, hanem rogton utana, de az is eleg volt neki, meg mindegy is volt mer felcsap ugyis.
Amugy volt mar aki probalta a Soudalt es a Smoovet is? Mennyire hasonlitanak/kulonboznek?
A Soudalt eddig csak a montira kentem, esot nem kaptam meg el vele, de a mucoffhoz kepest sokkal dzsuvasabb melo a felappliklasa, habar legutobb mar ugy csinaltam, hogy felcsopogtettem a lancszemekre hagytam egy estet szaradni a lakasban, majd figyelve arra hogy szardas utan ne tekerjem meg a lancot odakint hajtottam csak meg egy rovid teszt koron, igy nem a lakasbam pergett le a szaraz viaszos felesleg[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
válasz
Dark Archon #260557 üzenetére
Csütörtökön már ronggyá áztam a Jazzpikniken egyszer...
Itt 3-4 napja esik, és a pálya fele földút/murvás út lett volna ilyen képet találtam
Ez annyira nem gáz,de én ezt enjoy ridenak akartam, és nem terveztem utána egy komplett bicó nagyszerviztHaver aki kicsit jobban tud bicózni mint én.... ő is zakózott
Kicsit lezúzta az új Giant-ét a kormánynál, de talán nem durva...
A holnapi őrségi részt meg elmarad az áradások miatt
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz
Dark Archon #260563 üzenetére
Na ezért nem mentem
Pedig az egy Cyclocross bicaj...
[ Szerkesztve ]
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
válasz
Dark Archon #260572 üzenetére
Ez mondjuk igaz... azért is jó nézni...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Csokicsibesz
tag
válasz
Dark Archon #260613 üzenetére
Triban 500-520 fogad 40mm külsőt is.
-
Maximum1
őstag
válasz
Dark Archon #260613 üzenetére
-
rétisün
veterán
válasz
Dark Archon #260629 üzenetére
mekkora kellene a Canyonból? tudok egy eladót.....
szerk: most nézem, nagy lenne neked.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
chubby2o6
senior tag
válasz
Dark Archon #260629 üzenetére
Te vagy az, fulton?
-
rétisün
veterán
válasz
Dark Archon #260632 üzenetére
"meg nekem kellene a 2 lánctányér elöl."
tudok adni hozzá/rá kéttányéros hajtókart, váltót, ami csak kell
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
orbano
félisten
-
Mezga Aladár
veterán
válasz
Dark Archon #260645 üzenetére
Ez megint csak arrogancia ill. hozzá nem értés. Mindkettő csapágyazás lehet jó vagy rossz.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
orbano
félisten
válasz
Dark Archon #260655 üzenetére
Ha jó minőségben van elkészítve, az agyat előbb eszi el, mint hogy lerohadna minden más az adott biciklin. Persze ehhez rendszeres szervizelést igényel, cserébe minden másra igénytelen, ha kopik, csak utána állítasz és kész. Gyorsan akkor fog kopni, ha túlhúzod, vagy ha hagyod elkoszolódni.
Mi most 4 évesen szétszedtük, mert olyan hangja volt mint egy száraz csapágynak, de csak a p*raszt ki összerakta túlhúzta, a zsír még patyolat tiszta volt, pedig az előző tulaj nyirkos helyen tárolta. Lazítottunk rajta és most szépen fut. Már amennyire szépen tud egy ilyen futniCserébe elég igénytelen konstrukció a mechanikai behatásokra, az off-axis terhelés is jobban tűri, mint a normál ipari csapágyak.
A vér nem válik VAZZE!™
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #260642 üzenetére
[link] Ezt láttad már?
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #260690 üzenetére
40 egynéhány évesen én is ezt gondoltam, azért vettem trekkinget. Pár éven belül lett helyette egy fitnesz és egy országúti, utóbbin 21 mm-es külső
-
dom1n0
senior tag
válasz
Dark Archon #260759 üzenetére
Köszi, akkor elvileg jól értelmeztem ha minden igaz, hogy a benne lévő 1mm-hez kell még 1.85 pluszban.
-
eddie1978
aktív tag
válasz
Dark Archon #260757 üzenetére
Van egy olyan aspektusa is a dolognak, hogy gyártási költség. Kónuszost nem szükséges olyan pontosan legyártani. Majd beállítod amilyenre akarod. Plusz ahogyan korábban elhangzott, a menet nem tájol. Ennek ellenére tapsikol az egész kerékpáros sajtó a menetes középrészekhez. Az iparist már érdemes pontosabbra megmunkálni. DT azt hazudja magáról pl a 240s agynál, hogy ők úgy építik fel a tűréseket, hogy beépítve fog ideális körülmények között futni a csapágy. Mavic Allroad kerekem az "lazább" megoldást használ. Van benne egy hullámos alátét, ami kiküszöböli az eltéréseket és ad egy előfeszítést a csapágynak.
Ez egy dobd el világ. Nem cél a tartós termék előállítása. Ott van a hátsó váltóm. A rögzítő csavar a váltó testhez van illesztve. Semmi persely, amit kopás estén kicserélhetsz. Dobd el a villanyváltót egy év után. Ez volt az XT Di2-nál és most a SRAM-nál is. -
Lacerta
aktív tag
válasz
Dark Archon #260757 üzenetére
Ezredre senki sem, de én speciel akkurátusan 0-ra ki szoktam venni a hézagot.
A mélyhornyú golyóscsapágyaknál meg hézagosztályok vannak, és megsúgom, hogy nem mikronosak.
Fenntartom a véleményem, hogy igazából mindkét megoldást meg lehet köpködni, és jogosan.Az igazán korrekt az lenne, ha ferde hatásvonalú ipari golyóscsapágyakat alkalmaznának, köszörült tengelyeken, de menetes tengelyvégekkel, és a csapágyhézagot anyával tudnád beállítani.
Csak ez helyigényes, nehéz és drága megoldás, a bicikligyártók pedig inkább a monolit megoldásokat kedvelik ( mint a repülőgépipar is ) .
-
andrisbandi
őstag
válasz
Dark Archon #260857 üzenetére
Step 4: Allow the chain to dry over night.
Rendesen ki kell száradnia, "gyertya" szerű anyaggá, a csapok belsejében is.
Ez az egy igazi hártánya van a waxolásnak, a hosszú száradási idő.
Legegyszerűbb tekerés után gyorsan portalanítani, ami pár perc, majd becsöpizni, szintén pár perc. Egész éjjel száradnia kell!Ha úgy alakul csak 1-2 órám van szárítani, ráállítok egy ventillátort.
Igazából csak a csapok belsejében lényeges a wax (máshol filmszerű réteg elég), ott meg míndíg marad. Így gondolhatja a pilóta elégségesnek az elcsalt száradási időt, mert végül is jónak érezni. De gondolom gyorsabban kophat elégtelen waxxal, nem volt ideje megszilárdulni a résekben.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jojjer94
csendes tag
válasz
Dark Archon #260857 üzenetére
Igen, biztosan egyszerűbb a hajtáson csinálni.
Csak ma nyugis napom van, gondoltam megcsinálom reggel, hogy délután már tudjam felrakni és használni.
Végülis sikerült is, kicsit sziszi-fuszi, de szépen megforgattam a görgőket, bedolgozta ahová kell.
Akkor kezdésnek is elég egy felvitel?! Most hogy kezd száradni/szilárdulni szépen merevedik a lánc.andrisbandi #260851
Köszi szépen, azért ennyire nem akarom túlzásba vinni, hogy hajszárítózzam. -
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
válasz
Dark Archon #260929 üzenetére
Igen, sima bandázs. Elvágtam hosszában, hogy könnyebb legyen feltekerni (az enyém ugye görbül is egy kicsit).
Jester
-
válasz
Dark Archon #261004 üzenetére
Szerintem aszfalt max pár rövid átkötő út volt murvás ha jól emlékszem
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Anubis_9
őstag
válasz
Dark Archon #261000 üzenetére
Rendes tőled, de sajnos a közeljövőben nem igen járok BP-en. Viszont találtam boltot Veszprémben, ahol árulnak ilyet!
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Friczy
senior tag
válasz
Dark Archon #261348 üzenetére
Nekem most épp egy SKS van, hasonló az itt lévőhöz, simán felfújom 8 barra az országútit. A dual szelep tényleg trükkös, mert azon a szelepen fúj, amelyen nyomást érzékel, lapos guminál trükközni kell, ha szelepnél benyomod a külsőt annyira, hogy érezze a nehezebb ellenállást, akkor elindul, onnantól meg problémamentesen.
A korábbi pumpámon volt olyan ikerfej, ami itt a linkelt Topeak pumpán van, annak meg kikopott a presta szelepes fele, és kb. négy barnál már lerepült a szelepről. Szerencsére csővel együtt le tudtam cserélni, utána még évekig használtam, amíg a pumpa belső része bírta.
-
andrisbandi
őstag
válasz
Dark Archon #261348 üzenetére
Ez a Max HP egész jó árban van. ~13e
Régebben ahogy emlegették itt, keresgéltem a Topeak JoeBlow-ra, és a booster-est ajánlgatták/promózták/tesztelték több helyen is. Az is jónak tűnik.
Igaz árban túl izmos, ~49e
Topeak JoeBlow Booster Floor Pump
https://www.rosebikes.hu/topeak-joeblow-booster-floor-pump-2688229【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Kiskopika
senior tag
válasz
Dark Archon #261495 üzenetére
Amikor én vettem az enyémet minden nap megnéztem és egyszer csak elérhető volt, egy délután erejéig, aztan megint out of stock. Ujra neztem minden nap es 4 nao múlva sikerült megvenni
-
robee19
tag
válasz
Dark Archon #261505 üzenetére
Már eladva -ként látom