-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38738 üzenetére
Nyilván valamit segít a folyadék, de a defekt az abszolút kiszámíthatatlan. Én folyadék nélkül, durva terep használat mellett volt, hogy 1 évig se kaptam defektet. Volt olyan, hogy 1 hét alatt 3 szor.
Illetve sokszor szereltem már slime-al töltött kerekeket, utálom is, mert tiszta ragacs az egész.
Gyerek bicóba azt mondom okés, teljesen érthető, de azzal nagyon nem értek egyet, hogy hosszabb tekerésnél ne vigyünk magunkkal pótbelsőt, kispumpát, gumileszedőt, csak mert benne van a slájm a belsőbe.
Persze ha nem mész messzire akkor okés, de ha mondjuk 30km-re vagy az otthonodtól, vasárnap, amikor bringás boltot se találsz nyitva, vagy épp olyan helyen vagy ahol amúgy sincs bringás bolt, akkor 30km-t tolod inkább mert nem vittél magaddal egy 40 dekás csomagot? Azért ezt te se gondolhatod komolyan.A súly dologról még pár szó, sokan azt hiszik, hogy minek a könnyű bringa, inkább fogyok 5 kilót azt jól van. Vagy ha belepakolok 3 kilót a hátiszákba akkor hazavágom a könyű bringa nyújtotta előnyt. Nagy tévedés!
Nagyon nem mindegy, hogy a súlytöbblet hol van. Ha a bringa súlyát növeled, azzal a gyorsíthatóságát, mozgathatóságát rontod. A pilóta súlya ettől független. Ráadásul a kerék tipikusan az a pont, ahol 100-200g súlytöbbletet is nagyon meg lehet érzeni ha gyorsíthatóságról van szó. Tehát nagyon nem mindegy hogy egy 40 dekás csomag a hátizsákodban van, vagy van plusz 20-30 deka a kerekekben folyadék formájában. Persze egy 16kilós trekkingen épp nem oszt vagy szoroz, de egy pehely könnyű országútin vagy xc montin már bizony megérzed.inifini: Teljesen mindegy, hogy milyen ponyva, ha a kerékpárt hosszútávon a szabad ég alatt akarod tárolni, az gyors amortizációhoz vezet. A pára lecsapódik még egy nyári estén is és kikezdi a csapágyakat, elöregíti a műanyagokat, berohasztja a bovdenezést, berozsdásodik a hajtás stb. Ha nem akarod, hogy 1-2 év múlva egy rakás trágya legyen a kerékpárodból, akikor javaslom, hogy fűtött, száraz helyen tárold.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38738 üzenetére
Még valami, a felni felőli defekt adódhat abból is, hogy alacsony a gumi nyomás és kapsz egy felütéses defektet egy padkánál vagy kátyúnál. Illetve a felniszalag elcsúszhat és a felnifuratok vagy szimpla falúnál közvetlenül a küllőanyák kezdik ki a belsődet. Olyat is láttam már, hogy gyárilag túl hosszú küllő volt fűzve egy kerékbe és szimpla falú felninél még felniszalagon keresztül is defektet csinált, de a nem az adott felnihez való, túl széles felniszalag széle is csinálhat defektet.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38795 üzenetére
Ha nincs más mód akkor a lakásban tárolnám. Csak azt ne mond, hogy a stereo-t is a szabad ég alatt akartad tárolni!
zoli03: Természetesen nagyban függ attól, hogy milyen értékű kerékpárról van szó. Filléres bicajokat annyira én se sajnálnék, de komolyabb gépeket szerintem egyenesen barbár dolog szabad ég alatt tárolni. Legalább egy garázsba be kéne tolni, de a legjobb a fűtött helyiség. Autókhoz nem hasonlítanám, azért egy autó lökhárító nem ugyan az a műanyag, meg nem is ugyan az az anyagmennyiség mint mondjuk ami egy precíz kerékpár váltókarban van. Az autó úgy van tervezve, hogy kint áll a mínuszokban, egy komolyabb kerékpárt nem így terveznek. A leglepusztultabb bringák mindig azok, amik a szabad ég alatt vannak tárolva, tapasztalom, sokat szereltem már ilyet. Illetve gyakran tapasztalom, hogy aki szabadban tarja a bringát, az még az alapvető karbantartást sem végzi el. Aki lelkiismeretes az biztos nem hagyná a bringáját fűtetlen helyen.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #38798 üzenetére
Igen, egyetértek ezzel, ha már zárt helyiségben van, az sokat számít. Persze jobb a fűtött, de a szabad égnél a pince is sokkal jobb. Amire én gondoltam az az udvar, panellakás erkélye stb. Azok amik igazán hazavágják a bringa állapotát. Ettől függetlenül most is azt mondom, hogy ha valaki több száz ezret ad egy bringáért, azt illene fűtött helyen tárolni.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38801 üzenetére
Egy jó külső nyilván sokat számít és a folyadék is egy plusz, de én csak a külsőre adok, hogy jó minőségű legyen és cserélem is amikor itt az ideje, folyadékot kihagyom, nekem is igen ritkán van defektem. Én egy kisebb mérető kerékpáros hátizsák nélkül soha nem indulok el bringázni, így abban mindig van helye egy defekt elhárításához szükséges csomagnak. Ritkán kell, de ha használni kell akkor jól jön.
Rubena egy belépő kategória, nem a fantasztikus minőségéről híres.Külső témához még annyit szólnék, hogy szerintem nem az a lényeg, hogy montira rakod vagy trekkingre, hanem, hogy hol használod. Ha a montit kizárólag aszfalton, városban használod, akkor a legjobb teljesítményt egy sima felületű gumi adja, mert ennek lesz a legjobb tapadása és a gördülése. Bütykök akkor kellenek ha föld útra is mész, ha csak jó minőségű föld út, akkor elég egy olyan aminek csak a szélén van egy kis bütykös rész, hogy kanyarban fogjon valamit. Terep gumi értelemszerűen akkor kell ha terepezel vele.
Egyébként az sem mindegy, hogy bütykökről beszélünk vagy vízelvezető vájatokról. Mert a bütykök egy vizes aszfalton biztos, hogy nem fognak jobban, pláne kanyarban mint egy sima felületű gumi vízelvezető vájatokkal. A bütykök kisebb felületen fekszenek fel az aszfaltra mint egy sima felületű gumi. Persze a slick, mintázat nélkül valóban lehet csúszósabb. A bütyköknek föld úton van szerepük a kanyarokban.
És azért a gumiösszetétel is számít, a drágább gumik sokszor puhábbak, ezért nagyobb tapadást biztosítanak, de gyorsabban kopnak. Sokan ezt is összekeverik, hogy egy drága gumi biztos többet bír, nem, általában hamarabb kopnak mint egy olcsóbb, de nagyobb a tapadó teljesítményük.Napfénysüti: Nálam mindig van hátizsák, főleg jó időben amikor nem munkába, hanem szórakozásból tekerek. Eleve szükségem van folyadékra, ami nem egy kulacs, hanem 2-3 liter, ezért szeretem az ivó tasakot. Szeretem ha minden cuccom a hátizsákban van, a bringára fölösleges ballasztokat nem szeretek rakni.
Én is így gondolom, aki szereti a bringáját, az nem hagyja kint egy erkélyen vagy egyéb helyen, ahol ki van téve az időjárás viszontagságainak.FIREBLADE78: Szerintem ez elég gyenge kifogás, hogy hülyén néz ki a lakásban. Persze ha így látod megoldhatónak a tárolást a te dolgod, de mindenképpen számolhatsz a gyorsabb amortizációval. De azért nyugtass meg hogy a stereo nem ott lett volna, vagy lesz tárolva ha megveszed. Mert az kb olyan, mintha valaki vesz egy ritka, ponyvatetős cabrio sportautót, majd kint tárolja hóban fagyban esetleg még a galambok is leszarják .
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Napfénysüti #38810 üzenetére
Nekem kellys van, mert ez volt nyaron a boltba.
Elvagyok vele, de a minosege kozepes. Decathlonban is vannak jo taskak. Nekem az volt a szempont, hogy az ivozsakon kivul meg egy szeldzseki, defekt elharito csomag stb beleferjen. Ezert nem a legkisebbet vettem.Belaazallat: Ha roviden kene valaszolnom akkor azt mondanam, nem nagyon nem mindegy hol van a plusz suly. Ha igy lenne szerinted miert adnak emberek sok szaz ezret konnyu alkatreszekert? Persze egy nyeregtaska nem nagy cucc. Meg az se mindegy milyen a bringad. Egy 15-16 kilos bringan nem oszt vagy szoror a csomag, de konnyu bicajokon mar erdemes atgondolni, hogy hatizsak vagy csomagtarto, kulacs stb.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz belaazallat #38815 üzenetére
Igen, terepen valoban sokkal neccesebb, de ha aszfaltrol van is szo, akkor sem mindegy, hogy 3kg a taskadban van vagy a bringan. Par dekas csomagok valoban nem annyira szamitanak, de 2-3kg mar mas dinamikat eredmenyez a bringanak. De hogy ertsd, vegyunk egy szelsoseges peldat. Akkor a te elmeleted szerint ahol csak az osszsuly szamit, teljesen mindegy hogy egy 20 kilos kerekpart hajt egy 70 kilos ember. Vagy egy 10 kilost egy 80 kilos, mert az osszsuly ugyan annyi? Nem hinnem. Az is hozzatartozik az igazsaghoz , hogy a sulytobblet leginkabb a forgo tomegnel erezheto, kerekek, hajtokar.
hegyimorc: par dekas cucc nem oszt vagy szoroz nyilvan, de jelentosebb suly (2-3kg)szerintem jobb ha a hatizsakban van, dinamika szempontjabol. Abban egyetertek ha nagyon nagy turat csinal az ember es jelentosebb tomeget akar magaval vinni akkor kenyelem szempontjabol jobb a csomagtarto mint egy batar tura hatizsak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zoli133 #38823 üzenetére
Nem bun persze, de egy csomagtarton levo suly mashogy hat mintha egy hatizsak van rajtad. Azt alairom hogy kenyelmesebb a bringara aggatni a csomagokat mint a hatunkon cipelni, van olyan szituacio amikor meg jobb megoldas is a csomagtarto. Sportosabb haladas, technikasabb erdei bicajozashoz viszon hatizsakot preferalom.
Narakh: en pont azt a cst-t hasznaltam montin varosban, teljesen rendbe volt. Kicsit nehez, de legalabb olcso.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38813 üzenetére
Mindenképpen a lakásban tartást javaslom egy ilyen árkategóriájú kerékpárnál. Én semmilyen közös tárolóba nem tenném be az tuti. Lakásban van a falra akasztós módszer, vagy vehetsz olyat amivel felhúzhatod a plafonig. Nekem a falra akasztós a szimpatikusabb. Nálunk is volt 2500 ft-ért a falra akasztósból.
Ilyet szerintem egy csomó kerékpárboltban árulnak.(#38834) Roni2011: Szerintem nem kell félni a slick-től, persze poros úton jobban kell figyelni kanyarban, de ott elcsúszhatsz bütykössel is. Én jó minőségű földútra is rámentem a cst-vel, az 1.4-es volt. Csak kanyarokban óvatosabb voltam. Nekem az a tapasztalatom, hogy ha igazán suhanós külsőt akarsz akkor 1,5-nél nem érdemes szélesebbet. Ha veszel egy 2.0-ást az szerintem nagyon visszafog. Én akár az 1,25-öt is simán használnám, felfújod 6 bárig, aztán kész. Egyébként szerintem tök jól tud kinézni egy monti is vékony slick-el. A specialized epic bringám használtam így, most barátnőmnél vagyok, de majd ha otthon leszek teszek fel róla képet, szerintem faszán nézett ki. Én mindig a leghatékonyabb megoldásokat szeretem, terepre rendes terepgumi mint pl az említett, kiváló nobby nic, aszfaltra meg a legvékonyabb slick. Persze ha nagyon rossz minőségű az aszfalt amerre jársz, akkor nem a legvékonyabb hanem olyan 1.4 vagy 1.5.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fjudors #38857 üzenetére
Az sajnos tény, hogy egy táska alatt mindenképpen jobban beizzad az ember mint nélküle, hiába a hálós kialakítás, hiába van a hátánál szivacs púp ami elemeli a hátadtól. Viszont az izzadással én úgy vagyok, hogy nyáron pont nem érdekel, mert 30-35 fokban táska nélkül is szarrá izzadsz, de hamar meg is száradsz. Amikor hűvösebb van, akkor valóban zavaró lehet, hogy átvizesedik a pólód, ilyen esetre mindig van nálam váltópóló.
Amivel viszont nem értek egyet, hogy kibillenthet a táska az egyensúlyodból. Szerintem egy bringán elhelyezett csomag hátul, előbb fog kibillenteni az egyensúlyodból. Én szinte mindig felvettem a bringás hátizsákot amikor bringázni mentem, és mondhatni elég sportosan közlekedem az erdőben, 45-60km/h tempóval is lefelé, ahol nem zavarnak be a turisták. Szerintem elmondható, minden nagyképűség nélkül, hogy azért ez az átlagnál biztos, hogy gyorsabb. Soha nem billentem ki az egyensúlyból a táska miatt. Az is igaz, hogy a derekamnál is össze volt csatolva.Én is azt mondom, hogy kényelmesebb viselet ha nincs a hátadon, vagy egy csomagtartón van elhelyezve.
Viszont ez abszolút felhasználás függő. Egy városi közlekedőnek, aszfalton túrázónak a 15-16 kilós trekkingén érthető, hogy csomagtartón van elhelyezve a csomag, nem hátizsákot cipel. Ha ilyen bringát használnék, és annyi cuccot kéne magammal vinni én is inkább a csomagtartón rögzíteném, minthogy táskát vegyek fel.
Viszont egy hegyikerékpárosnak nem lehet alternatíva a csomagtartó. Mert az már ténylegesen rontja a menetdinamikát, egyensúlyt.
Az is megoldás lehet, hogy annyi cuccot viszek magammal amit a bringán el tudok még ésszerű keretek között helyezni, például kulacs, ha a váz engedi akár 2 kulacs, illetve nyeregtáska, váztáska.
Nálam ez az egész ott dől meg, hogy ha felmegyek az erdőbe tekerni sok folyadékra van szükségem, legalább 1,5 liter, ha melegebb van, nagyobb túrára megyek, akkor a 2-3 liter is jó ha nálam van.
Illetve mivel össztelós bringát használtam, a vázkialakítás miatt 2 kulacs felejtős, 7 decivel messzire nem megyek. Tehát mindenképpen kellett a táska már csak a folyadék miatt is. Voltam az alipinbike-al is szervezett túrán párszor, nyáron iszonyat mennyiségű folyadék kellett, 1200m körüli szintnél és kb 50-60km-es túrán kétszer töltöttem tele a 3 literes zsákot. 1 kulaccsal nem jutottam volna messzire.
És az erdőben nincs kút minden kanyarban, se kisbolt.
Akkor ehhez hozzájön a pótbelső, gumileszedő, kispumpa, marokszerszám, nálam még telópumpa is volt, váltópóló, egy széldzseki ha elromlana az idő. Egy kis kaja, pénztárca, telefon, zsebkendő. Ezt táska nélkül hova tettem volna? Nálam szerves részét képezi a táska a hegyi kerékpározásnak.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
35 szerintem kevés lesz egy megbízható bringához sajnos. Amiket kinéztél ősrégi, 30 éves vagy még öregebb kerékpárok, valószínűleg nem nagy szerviz után vannak. Tehát vagy veszel egy újat 60-70 körül, innen indulnak a már használható minőségű bicók, vagy felkészülsz, hogy a 30-35-ért vett bringára ráköltesz még legalább 20-30 at, hogy rendbe legyen. Kb ugyan ott leszel. Én inkább az újat ajánlanám, pláne , hogy nem hozzáértő vagy, ezért még könnyebben átvernek a használttal.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #38868 üzenetére
Normafa, Harmas-hatar hegy kornyeke, alpinbikeal gerecsen, azert kicsit komolyabb terepeken mint egy dozerut, de nem mondanam dh palyanak. Illetve ausztriaban is voltam sokat, leogang-ba. Itt mar kimondott Dh palyan bringaztam, persze ide valo kerekparral.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #38909 üzenetére
Az a HT nem roszz. Jó árban is van, a stereo se rossz, csak nem er 400-at.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz venember83 #38920 üzenetére
Egyébként ez is egy jó gép, de nyilván nem ér ez se 400-at. Nekem egy jóval szerényebb felszereltségű epic-em volt és nagyon szerettem. Tényleg olyan volt mint egy merev váz ha hajtottad, de ha kapott alulról egy ütést azért többnyire kimozogta, nyilván nem úgy mint egy hosszabb rugóutas, de amire kitalálták arra tökéletes. Hajtás hatékony gép ami kényelmesebb mint egy merev. A brain tagról sok rosszat hallottam szerviz terén, kevesen értenek hozzá, de nekem szerencsére nem volt vele gondom amíg nálam volt.
És még vékony gumival is jól nézett ki a bicó.
[link]
[link]
[link][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Daniel Alves #38989 üzenetére
Azért azt se felejtsük el, hogy az euro és a dollár is eléggé elszállt. Ez nyilván hatással van a forint árakra.
Szerencsére nem mindenhol szálltak el az árak, de nyilván van egy két forgalmazó, aki nem tudta tartani az eredetileg megcélzott árakat és feljebb kellett mennie.A tárcsafékkel kapcsolatban annyit mondanék, hogy én mindenképpen a tárcsafékest javasolnám, és mindenképpen hidarulikust. Normál országútira bőven jó lenne a patkófék, de egy cyclo cross szerintem hidraulikus tárcsával az igazi. Terepen, sárban a felnifékek ereje nagyon kevés lehet. Nedvesség, sár hatására a betétek pillanatok alatt elfogyhatnak. Erre a tárcsa nem érzékeny. A mechanikus tárcsák között is van jó, de ott az adagolhatósággal vannak bajok. Még egy montin is okozhat meglepetést ha hirdelen blokkolja az első kereket ott ahol éppen nem kéne, ez egy vékonyabb cyclo cross külsővel még inkább gond lehet.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #39004 üzenetére
Nem az a lenyeg, hogy most mennyi, hanem amikor fizetni kellett az elorendelt bringakat. Egyebkent meg dollarban szoktak szamolni.
-
Runner_fxr
Ármester
Na azért jól néznénk ki ha 300 ezer alatt ne lehetne "normális" bringát venni, a fent említett felhasználásra (heti 1-2 alkalom, murva meg aszfalt).
Eleve nem is montiban kéne gondolkodni, hanem cross trekking.
Persze én se azt mondom, hogy a legolcsóbb sz@rt kell megvenni, de fölösleges kiadásokba sem érdemes belemenni a te igényeid mellett.
Tehát cross trekking, nagyjából ettől az árszinttől érdemes nézelődnöd, ha újban gondolkozol: [link]
De én inkább valami ilyesmit javasolnék: [link]
Használtat meg ha nem értesz hozzá, inkább kihagynám.
Ha jobban megszereted a bringázást ez megbízható társad lesz.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz FIREBLADE78 #39047 üzenetére
Az a baj, hogy figyelmen kívül hagyod a felhasználási területet. Az, hogy egy bringa jó vagy rossz, nem az szabja meg, hogy 150-200 vagy 400 ezer, hanem, hogy az adott modellt mire akarod használni! Ha azt írta volna, hogy intenzív terephasználatra szeretné használni, akár hobbi xc versenyzésre is, akkor jogos lett volna az állításod, hogy új monti ebben a kategóriában valóban kb 300-400-tól kezdődik és a 70 ezres meg még a 150 ezres is nagyjából alkalmatlan. De mondhatnám azt is, hogy profi XC versenyre a 300-400 ezres is "szar". Viszont heti 1-2 alkalomra, aszfaltra meg murvára mi a bánatnak egyáltalán monti? Minek ide minőségi teló? Még egy merev villa is alkalmas erre.
(#39056) footy: Azért én megfontolnám a helyedben azt, hogy a legalapabb modellt vegyem meg vagy egy kicsit jobbat, ami hosszútávon is tartós lesz. 70k az tényleg nagyon az alja és bár valóban nem nagyok az elvárásaid, de azért én még is inkább 1-el feljebb lévő kategóriában nézelődnék.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz imyourfriend #39064 üzenetére
CX-nek kicsit laposabb a fejcsőszöge és hosszabb a tengelytávja mint a sima országútinak. Illetve nagyobb a sárférőhely, szélesebb kerekeket is fogad. Ettől még nem hinném, hogy kevésbé kényelmes, sőt, szerintem kényelmesebb mint a klasszikus országúti, inkább kevésbé hatékony aszfalton, de CX-el el tudsz menni nem túl durva terepen, míg országútival csak aszfalton.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Szakbarbár #39077 üzenetére
Csak a kódolt jelátvitelt használó vezeték nélküli órákat nem zavarja be egyéb rádiójel. Ezek pedig nem az olcsó kategóriában találhatóak sajnos, még a márkásabbak között is a drágább modellekre jellemző a kódolt jelátvitel. Nekem a 18 ezer ft-os cateye vezeték nélküli órámat is bezavarta a wifi stb.
Utána vettem a Sigma Rox 6.0-át, ezt már nem zavarta be semmi, de ez 40 körül kapható. -
Runner_fxr
Ármester
Ezt nem úgy kell elképzelni, hogy mész és össze vissza mér, bár menet közben is előfordulhatnak zavarok. Az én problémám az volt, hogy amikor otthon volt a bicaj, még ha le is vettem az órát a konzolról akkor is előfordult, hogy úgy érzékelte mintha mennék, ránéztem és volt, hogy 200km/h val pörögtek bele a km-ek.
Tehát az össz megtett km téves adat, napi km-re meg pillanatnyi sebességre jó az olcsóbb is. -
Runner_fxr
Ármester
válasz bandus #39100 üzenetére
Mivel adott magasság mellett eltérő végtag hosszúságok is vannak, mindenképp a próba dönti el, de az ajánlás a magasságodhoz kb 570mm hosszú felső cső. Inkább ezt vedd figyelembe elsősorban, ne a nyeregvázcső hosszt.
Én 178cm vagyok, nekem a Bergamont országútiból az 56-os kb jónak tűnt, ennek 555mm-es felső csöve van.
De mindenképp a próba dönti el.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #39123 üzenetére
Ezt a sztorit én is hallottam, a Trelock valóban egy nagyon jó márka, nagyon jó kerékpárzárakat csinál. Nem emlékszem rá, hogy bármelyikkel kapcsolatban is lett volna reklamáció, pedig rengeteget eladtunk belőle.
Ez a számozás, védelmi szint szerint meg valóban minden gyártónál eltérhet. Nincs egy egységes szabvány erre vonatkozóan.(#39148) Xantomas: ?
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #39088 üzenetére
Nagyon brutál, ha jól láttam egy Bergamont Straitline Team is van a videóban.
Nekem az egyik kedvencem az ez: Danny Hart -
Runner_fxr
Ármester
válasz fpeter07 #39201 üzenetére
Brutális csapatások ezek, néhol irdatlan a tempó, de azt tegyük hozzá, ezek olyan bicajosok akiknek van lehetőségük ilyen pályákon edzeni. Én 2007-ben kint dolgoztam Ausztriában egy pár hónapot, egész nyáron Leogang-ba bringáztam, egy Kona stab supreme dh bringával. Mindössze 3 hónap alatt nagyon belejöttem, magamon meglepődtem olyanokat repkedtem az ugratókon. Persze volt montis tapasztalatom előtte bőven, mert kb 93 óta mtb kerékpározom, de azért egy osztrák, felvonós, karbantartott FR/DH pálya az nem Normafa. Nagyon sokat lehet fejlődni ha van hozzá bicó és főleg pálya. Nem azt mondom, hogy ilyen szintre, de elég jól. Nyilván nem olyanok akik akkor kezdik a hegyi kerékpározást, vagy egyáltalán a bringázást, de egy rutinos montis kikerül egy DH bringával wagrain-be, leogang-ba, ne adj isten kanadába whistlerbe, az azért komolyat tud fejlődni pár hónap alatt is.
Egyébként a pályák nagyon jól megvannak csinálva "kezdőknek" is. Választhatsz ugratót is, 14-16 éves gyerek olyan letöréseket ugrottak, hogy csak pislogtam, 4-5 m magasból.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39225 üzenetére
En azert megnezetnem a helyedben, mert az egy kicsit magas meg edzettlenul is. A pulzus es a vernyomas is ingadozik napkozben, de ha rendszeresen magas az lehet tunete betegsegnek is. Nyugalmi pulzus felso erteke 90/perc.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #39235 üzenetére
140/90 a normál vérnyomás felső értéke. Ha rendszeresen ennél magasabb az nem jó, de időnként előfordulhat, hogy kicsit magasabb, ez még nem feltétlenül probléma. Mérd 1 hétig minden nap 2 szer és ha leginkább magasabb mint kéne akkor érdemes megnézetni, ha csak 1-2 alkalommal magasabb és a többi mérés alatta van, akkor nem érdemes vele foglalkozni.
Orvosnál meg sok embernek magas, ezt a vegetatív idegrendszer szabályozza, nem tudsz vele mit csinálni, ha otthon normális akkor nem igényel kezelést. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #39206 üzenetére
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #39258 üzenetére
Már el is kelt. Legalább is törölték a hirdetést.
Sajnos nekem se olyan sok idő jut a bicózásra, ezért fordult meg a fejemben az ebike project is.
Most azzal járok melóba, nagyon fura, hogy nem izzadok le.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #39262 üzenetére
Ami igazán jó áron kelleti magát arra hamar lecsapnak.
Amikor mentem a Ghost ebike-ért közvetlenül utánam jött egy fickó és már kérdezte is, hogy azt ott meg is veszem, mert őt is érdekelné. Mivel kiváló állapotban volt, baráti ára ellenére, persze el is hoztam, de ha egy fél órával később megyek már valószínű nincs ott.
Egyedül a hátsó gumi volt kopott rajta, amúgy hibátlan, illetve a "leszervizelve" duma egy nagy hazugság volt, de erre számítottam is. Villát már szétszedtük, kipucoltuk, kapott új olajat, 100%-os belülről, semmi kopás.
Amikor elhoztam a fékek befogtak, és a villa becsúszóra kenődött fel a kosz, mert az bizony szétszedve nem volt, de még így is megérte. Most hibátlan a drága.
Még nem sokat használtam, meg nekem még kicsit hűvös van. Hegyen még nem voltam vele, eddig csak városi használatban volt, de nagyon kellemes kis bicaj, 3 fokozatú rásegítés van rajta, 2-es városban mindenhova elég. Tetszik a geometria is, hogy 120-as a villa benne, nem 100mm-es. A tapered fejcső és villanyak is nagyon jó merevséget ad az elejének. Hatótávja 2-3-as rásegítés mellett vegyesen, városban 60-70km. Terepen nagyobb emelkedők mellett szerintem 40-50km lehet. 1-es rásegítés mellett meg 100km körül van a hatótáv, mondjuk az aksija se túl nagy. Azért szerintem egy középmotoros bicaj mindenképpen jobb megoldás terepre, de jól kitalált geoja van ennek is, nem rossz az irányíthatósága és a súlyelosztása.
Az össztömege valóban jelentős, de ezt csak akkor érzékeled ha fel kell cipelni például pár emeletet.
Ha sík úton tekerek elég 1-es rásegítésen használni és emelkedő függvényében állítom 2-es vagy 3-as ra. Így 26-27km/h megyek mindenhol, nem lassulok ez alá emelkedőn se. Azért a 45-ig hajtó motor jobban tetszene, de tulajdonképpen ez is elegendő.A 29"-es ebike valóban más világ lehet, bringaexpón ki is próbáltam párat az új bosch motorral, brutál erős. Mentem merev vázassal is meg össztelóssal is, az össztelósból egy enduro haibike-al, 160mm rugóútja volt úgy emlékszem. Na ez már kicsit sok szerintem az elektromos motornak, persze ezt is meghajtja, de a merev vázas olyat ugrott mint egy szöcske az endurohoz képest, pedig elvileg ugyan az a 60Nm preformance line motor volt bennük, de az enduro kicsit elnyelte azt a teljesítményt. Az ideális fully ebike szerintem 29"-es, 120mm rugóút körül van, ez már jó futóművel rendelkezik, de még nem túl sok a motornak és érzed rajta a teljesítményt. Most úgy néz ki mégiscsak tudok szerezni a bergamont 29"-es ebike-ból. Ez esetben megválok a Ghost-tól, meglátjuk.
Majd ha kicsit több időm lesz, meg kellemesebb hőmérséklet akkor felnézek a hegyre és csinálok pár képet is. Megnézem mit tud a Ghost egy kis terepen.Ja még valami kicsit kifaggattam az ebikeshop-os srácot a bringaexpón, azt mondta 1500m szintet és 80-100km-t 1 töltéssel elmentek a bosch motoros montikkal, 400Wh-s aksival, az azért nem rossz egy töltéssel.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39365 üzenetére
Szia, az egy országúti kerékpár. Kizárólag aszfalt használatra, abból is inkább a jobb minőségűre.
Városban szerintem nem túl ideális használat, földútra meg egyáltalán nem alkalmas.
Túrára persze jó lehet ha az a túra jó minőségű aszfalton vezet végig.
Én a helyedben inkább valami cross trekkinget néznék. Esetleg cyclo cross, de azok elég drágák, persze ha megengedheted magadnak akkor jó lehet. -
Runner_fxr
Ármester
Ez érdekes lehet: Öhlins Prototype
Örülnék ha betörnének a kerékpárpiacra, motoroknál már bizonyítottak. -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39477 üzenetére
Egy porszívót tettél a kormányra?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39481 üzenetére
A sima trekking, mit az a csepel traction is, inkább a kényelmesebb bringázásról szól. Fel van szerelve mindennel, melóba járásra, városi közlekedésre kiváló, túrázni is mehetsz vele aszfalton. A cross trekking abban különbözik a sima trekkingtől, hogy az egy kicsit sportosabb. Nincsenek rajta sárvédők, meg csomagtartó (bár ugyan úgy felszerelhető rá), ezáltal kicsit könnyebb. Kerékmérete ugyan úgy 28"-as, a lényegesebb különbség inkább a váz geometriában van. A sima trekkingnek kicsit laposabb a fejcsöve, hogy kényelmesebb legyen az üléspozíció, a cross trekking előredőlősebb, sportosabb. Hajtáshatékonyság szempontjából kicsit jobb a cross trekking. A sima trekking meg kényelmesebb. Persze a cross treking is ugyan úgy jó városi közlekedésre, melóba járásra, az alapján érdemes választani, hogy kényelmesebb vagy kicsit sportosabb bringát keresünk. Illetve ha mennél vele azért jó minőségű földutakra, akkor inkább a cross trekkinget javaslom. Mondjuk én cross trekkingből nem vennék v fékeset, az tárcsafékkel az ideális.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39493 üzenetére
500crs az 215 ezer ft. Az előbb még 100k volt a keret. Természetesen ennyiből már lehet választani jó bringát, de talán nem a Gepidát ajánlanám. Gepida az 100k-ig jó szerintem, felette már vannak jobb alternatívák is. Ha esetleg te a 2014-es 500crs-t nézted, az is bőven 100 felett van, 160 körül, de kérdés, hogy még kapható e? 300crs az ha jól láttam v-fékes, ezt annyira nem ajánlom cross trekkingből.
Nekünk 1 hét múlva jönnek a 2015-ös Bergamont bringák az üzletbe, ez lesz 170 körül: [link]
Bármit is választasz, cross trekkingnél ragaszkodnék a hidraulikus tárcsafékhez.Én is jobban szeretem a hátizsákot mint a csomagtartót, persze bizonyos határig, egy normál méretű, ivótasakos kerékpártáskát még elviselek, nagy túra hátizsákot már biztos nem, akkor én is inkább csomagtartóznék.
Illetve azért dinamikusabban mozgatható a kerékpár ha egy hátizsák van rajtad, nem csomagtartó + csomag. -
Runner_fxr
Ármester
Természetesen ki lehet fogni jobb ár/érték arányú akciós kerékpárokat, én 2015-ös kerékpárt ajánlottam, az új kicsit mindig drágább, viszont az akciós, előző évjáratok sokszor már nem kaphatóak egyáltalán, vagy nem minden vázméretben. Persze lehet szerencséje az embernek és kifoghat jót is. Mondok egy példát, nálunk is van egy 2013-as, felső kategóriás cross trekking 220-ért: Helix 8.3. Utolsó db, 52-es vázméret, bemutató bicaj volt, kb 100km van benne. Természetesen élettartam váz garanciával és 1 év alkatrész garanciával. 11,8kg-os, levegős villa stb.
Nekem nem kell bemutatnod az olcsó, suntour villák hátrányait! Ismerem mint a rossz pénzt, de azért vannak felhasználási területek amikor használhatóak, ilyen tipikusan egy cross trekking szintű felhasználás. Rugózhatunk ezen a kérdésen, de biztos, hogy komfortosabb lesz mint egy merev villa, és mivel itt nincs durva terephasználat, sokáig működni is fognak. Kotyogni meg már új korukban is kotyoghatnak, ettől még tudod használni, ez van, nincs bennük precíz perselyezés, tele van belülről műanyag alkatrésszel, eldobható kategória, de egy cross trekkinbe évekig működőképes lehet. MTB felhasználáshoz már én se ajánlanám, de az kicsit más, ott feltehetően durvább terephasználatnak van kitéve, amit már tényleg nem kedvel és ott a csillapítása se lesz elegendő. Cross trekkingbe viszont bőven elmegy, ebben nem értek veled egyet. Sokat láttam már ami évek múltán is működött.
Amit a tárcsafékekről írsz, abban az esetben igaz, ha valami hót gagyi bovdenesről beszélünk, amiket teszkó szökevényekre meg nagyon alja bringákra aggatnak. Esetleg a legalja tektro bóvdenes meg ilyenek. Egy alap hidrós shimao vagy tektró fényévekkel nagyobb fékerőt produkál mint egy vfék, plusz ott vannak az előnyei, rossz időjárásra nem érzékeny úgy mint egy vfék, nem csökken a fékerő, nem kopik el egy pillanat alatt a betét mint egy vféken ha elkap egy nagyobb zuhé pl egy túrán, amikor kopik a betét automatikusan állítódik a fék hozzá, nem kell utánaállítani stb. Azért hülyeségeket se beszéljünk már. Egyáltalán próbáltad már?
A 2015-ös 500crs 215 ezerét szerintem egyáltalán nem éri meg.
(#39515) zoli03: Számból vetted ki a szót, ezzel én is egyetértek!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz gergo5991 #39523 üzenetére
Az izzadás alkati dolog, van aki jobban van aki kevésbé, de ha nem használsz lélegző ruhát sportoláshoz, akkor abba mindig bele fogsz izzadni akárhány fok van.
És minden rétegnek lélegzőnek kell lennie. Pl hiába a lélegző póló, ha felveszel rá egy olyan felsőt, kabátot ami nem sportolásra lett kitalálva, ugyan úgy szét izzadod. Persze lehet a lidl-be olcsón venni bringás cuccokat, de hogy az nem lélegző technikai anyag, abban majdnem biztos vagyok. -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39525 üzenetére
Szerintem annak semmi értelme, hogy lélegző póló és felette normál, utcai ruházat. Az tény, hogy a jó ruházat nagyon drága, de jobb is. Egyébként ha hideg ellen akarsz felöltözni hiába veszel fel 3 melegítőt, ha nincs a térdeden egy szélálló térdmelegítő, akkor azon bizony átfúj a hideg és az nem lesz jó az Ízületednek hosszútávon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39530 üzenetére
Én is kényelmes vagyok már a téli tekeréshez, de volt amikor mentem télen is.
Szerintem 1db térdmelegítő bőven elég, ha az egy minőségi darab. Amúgy elég vastag anyag, nem is tudom, hogy ment fel ebből kettő?
Mondjuk mínuszokban nehéz úgy felöltözni, hogy ne is nagyon izzadj meg, de ha megállsz ne fázzál, ez szerintem nem igazán kivitelezhető. Vagy túlöltözöl, akkor már túlzottan izzadsz, de még nem fázol ha megállsz, vagy pont annyi ruha van rajtad ami elég a tekeréshez, de hűvös lesz ha hosszabb időre megállsz.
Nekem az volt a tapasztalatom, ha nem nagyon akartam megállni, csak rövid időre, akkor egy sí aláöltöző, térdmelegítő, és téli bringás nadrág elég volt alulra, felül meg sí aláöltöző, egy vékony lélegző síing, majd legfelső rétegnek egy softshell kabát. Ja és persze egy jó minőségű téli kesztyű.
Mostanában már 10 fok alatt nem szeretek bringára ülni. De inkább 15 fok felett jön meg a kedvem. -
Runner_fxr
Ármester
válasz -=RelakS=- #39533 üzenetére
Ez sajnos nem jó, ez olyasmi anyagból van mint egy sima téli bringás nadrág, ezen átfúj a szél, pláne ha mínuszok vannak. Térdmelegítőnek neopren anyag kell, olyasmi anyag mint egy búvárruha, én motoros boltban vettem még pár éve, hasonló mint ez. A legnagyobb hidegbe is meleg maradt a térdem.
(#39531) borix: Persze felhasználás függő, de általános felhasználás mellett azért a tárcsafék betétek tovább szokták bírni mint a vfék betétek, de az igazi előnye nem is ez, hanem a jóval nagyobb fékerő és hogy nem olyan érzékeny a nedvességre, nem csökken a fékereje.
Villával kapcsolatban, nekem semmi bajom egyébként a merev villával, teljesítmény orientáltabb felhasználóknak, jobb minőségű utakon jó alternatíva lehet és valóban könnyebb is mint az alap suntour trekking villa, de átlag felhasználó valószínű jobban fogja élvezni az alap rugós villát mint a merevet.
És jó pár évig működőképes lehet, ha arra használják amire a cross trekkinget kitalálták, illetve nem 120 kiló a felhasználó. Ilyen esetben is lehet használni telót, csak akkor levegős villa kell, amit pontosan a súlyhoz lehet fújni.Nem tudom, hogy melyik deore fékre gondolsz, de ha az újabb évjáratúra, pl erre, akkor azt kell mondanom, hogy ez már szerintem túlzás egy trekkingre. Nekem a 140mm-es össztelós All mountain mtb-on volt ilyen fékszett, 180-as tárcsákkal és elég brtulálisan fogott. Magyar viszonylatban mindenhova elég volt, pedig kapta a terhelést rendesen, volt itt erdei csapatás 50-60km/h val is.
Trekkingre szerintem a legalapabb hidrós is megteszi pl egy alap shimano szett: [link].
Persze ha van pénz deore-ra jó az, csak ha nem vagy 100-120 kiló akkor nem feltétlenül szükséges egy trekkingre.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz fery02 #39538 üzenetére
Ha kapsz tavalyi 500crs-t, bár erősen kétlem, akkor az 160 körül megérheti.
Hogy érdemes e 100k-ért vagy kicsivel felette venni cross trekkinget, hát az felhasználó függő is, ha valaki csak rövid távon, városi használatra venné, akkor igen, elég az is. Viszont ha komolyabb terveid vannak vele, hosszabb túrák, nagyobb emelkedőkre is vinnéd, jobb minőségű földutakra stb, akkor már inkább egy kicsit többet szánnék rá. Ha majd utólag akarsz tárcsafékre átállni, az sokkal többe lesz, mintha rögtön tárcsafékest vennél, így én a tárcsafékest javasolnám. Persze el lehet lenni az egyszerűbb vfékessel. Az előnyöket már fentebb leírtam, ezt neked kell mérlegelni, hogy megéri neked azt a pluszt.
Esetleg vedd részletre, vannak kamatmentes fizetési lehetőségek is, akkor annyira nem fáj az összeg.
Illetve ha szerencséd van ki lehet fogni akciósabb, régebbi darabokat. Evado 3.0.
Esetleg ez a CTM Tranz 3.0 se lehet rossz ennyiért.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én azt nem vitatom el tőled, hogy egy vfék egyszerűbb szerkezet, ezáltal egyszerűbb is elhárítani a műszaki problémákat. Ez valóban így van, egy bovdent kicserélni egy vfékben egyszerűbb, mint egy szerencsétlen esés következtében elszakadt hidraulikus fékvezetéket kicserélni, és feltölteni olajjal. Viszont mindettől függetlenül, szerintem egy hidraulikus tárcsaféknek bőven van annyi előnye egy vfékhez képest, hogy megéri ezt bevállalni. Én szinte kizárólag hidraulikus tárcsát használok már vagy 10 éve. Nagyon ritkán volt vele problémám. Felesleges egy egy szerencsétlen esetet kiragadni, általában nagyon jól működnek, kicsi a meghibásodás lehetősége. Ezek is már nagyon kiforrott technikák, megbízhatóan működnek.
Ráadásul itt cross trekking felhasználásról beszélünk, te meg gondolom normál trekkinget hajtasz, aszfalton. Neked elég a vfék, de nem biztos, hogy másnak is és használni meg egyértelműen jobb érzés, neked is az lenne. Persze nem feltétlenül szükséges mindenkinek, pláne trekkingre.Valóban nem szoktam napokat túrázni, oda nyilván nem árt csomagtartó, de mondjuk ezt montin eleve nem nagyon tudnám kivitelezni, mert nem bírná a kiképzést amikor tempósabban jövök le egy hegyről. Csak a nyeregcsőre rögzíthető lehetne alternatíva, de az meg pláne nem bírná, így marad a hátizsák. Egy napra elegendő felszerelés nem olyan sok, meg aztán tetszik, hogy van egy 3 literes ivózsák is benne.
Az alap suntour villákat én tényleg nem akarom védeni, ha olvastál régebbi hozzászólásokat tőlem, akkor láthattad, hogy én sem szeretem őket, de ez mtb felhasználásra vonatkozik. Cross trekkingre, pláne ilyen rossz utakra mint amik Budapesten is vannak, nem árt ha van valami minimális lengéscsillapítás legalább a kormányzott keréken, erre a célra egy alap rugós suntour épp megfelel. Igénytelen szerkezet, nem kell sajnálni, arra meg jó, hogy ne rázza úgy szét a csuklót, könyököt, vállat. Nyilván csillapítása szinte semmi, terepen egy nagy vicc, de az más tészta. Persze ugyan úgy megértem azt is, hogy van aki a merev villát szereti, bevállalja a kényelmetlenebb utazást a kisebb súly és hajtáshatékonyság érdekében. De ne mondjuk azt hogy egyik vagy másik a jobb, attól függ, hogy ki mire használja a kerékpárját és mi a fontossági sorrend. Átlag trekking felhasználó biztos, hogy a gagyi rugós villát választja a merev helyett, amit meg is lehet érteni.
Az agydinamo kontra hagyományos dinamo dologhoz is szólnék pár szót, először is, a hagyományos dinamo ugye dörzsöli a külsőt, ami zajos is és érezhetően visszafogja a kereket. Ráadásul még a teljesítménye is nevetséges. Ilyen erővel jobban jársz ha veszel 1500ft-ért felgumizható villogót előre hátra, azzal is észrevesznek, másra a hagyományos dinamo se jó, mert az az utat nem fogja neked bevilágítani. Viszont az agydinamo sokkal korszerűbb szerkezet, sokkalta kisebb az ellenállása, nagyobb a teljesítménye, hangtalan, és még az utat is bevilágítja ha egy normálisabb lámpa van rákötve. Az egy hasznos és használható szerkezet, ellenben az elavult, hagyományos dinamóval, ami arra jó, hogy kapásából leszereld és felrakj egy villogót vagy valami értelmes lámpát.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Autós topik
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Elektromos cigaretta 🔞
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Mobil flották
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs