-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #20816 üzenetére
Egy valamire való, hidraulikus telót érdemes max 100 óra használat után kipucolni, olajat is cserélni. Persze vannak ettől eltérő adatok is, ez hamar összejön, akár évi több szerviz is szükséges lehet egy telónál, kevesen tartják be. Egy csomó kerékpárboltban szerintem ezt el se mondják, csak vigyék a bicajt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz dm1970 #20836 üzenetére
Pár dolog, azt azért tudnod kell, hogy a 200 ezer ft alatti mtb kerékpárokban található sima rugós, suntour villák nagyon primitív szerkezetek, tökmindegy melyik típus, ezek csak egy acélrugót, némi gumit meg műanyagot tartalmaznak belülről. Csillapításuk szinte nincs, a rugózása miatt ad egy kis komfortot. Intenzívebb sportolásra, erdei terepen alkalmatlan. Csak light túrára, jó minőségű ösvényekre jó.
Ezeket a villákat karbantartani szinte nem is kell, na nem mondom néha azért nem árt szétszedni és kiönteni belőle a koszt, egy kis teleszkóp zsírral átkenni belül, de ez a művelet kb annyi, hogy 2 db 10-es anyát vagy 2 db 5-ös imbuszt kitekersz alul és széthúzod a villát, majd kitörlöd és egy kis zsírt kensz a becsúszóra meg a szimeringre. Amiről én beszéltem, a 100 órás karbantartás, az a jó minőségű olajcsillapításos villákra vonatkozik, nem a gagyi rugós suntour-ra, ilyeneket 250-300 ezres vagy drágább mtb kerékpárokba szerelnek, 200 ezer alatti kategóriában csak alap, rugós suntour van.
XCT egyik típusa se dejó! Axon, Epicon, Raidon típusú XC kategóriás suntour villák már jobb minőségűek, de ezek drágább bicajokban vannak. Bár azt hozzáteszem, ha már minőségi villa kell valakinek, akkor nem a suntour a nyerő választás."Ha lejár a gari a saját karbantartás házilag nem tudom mennyire fog menni, majd kiderül."
A karbantartás nem tartozik a garanciába! Ez vásárlás után már a tulaj felelőssége nem a kereskedőé, ezt nem tudom honnan szedted. A normálisabb boltok egy 0 km-es beállítást és még egy 100km-es ellenőrzést vállalnak ingyen, de a karbantartás az fizetős.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz kacsyx #20843 üzenetére
Használt az mindig lutri, csak ha értesz hozzá, különben nem ajánlom mert ráfaraghatsz.
Claris, Sora, Tiagra hobbi használatra, túrázgatni bőven jó, megbízhatóan és kulturáltan működnek.
105, ultegra stb. verseny cuccok. Olyannak van értelme venni, aki vagy versenyző, vagy nagyon teljesítmény orientált, vagy csak sok a pénze és miért ne.
Persze nem azt mondom, hogy nem jobb érzés egy felsőbb kategóriás bringával, precízebb alkatrészekkel menni, de ilyet csak akkor vegyél ha meg tudod fizetni az újat, vagy értesz annyira a bringákhoz, hogy észreveszed ha át akarnak verni egy túlárazott, elhasznált kerékpárral.
Különben inkább maradj az új claris/sora/tiagra felszereltségnél.Az, hogy egy bringa sok évig használható lesz e vagy nem, az leginkább a tulajdonoson múlik. ha nem tartja be az a kopó alkatrészek szükséges cseréjét, nem tartja karban a bringát, akkor nem lesz sokévig megbízható a gép, ha betartja akkor meg sok évig használhatja. Olyan bringa 2 millióért se létezik amit csak hajtasz, de soha nem kopik el semmi.
Karbon az tudtommal nem öregszik, ez hülyeség, van egy max terhelhetősége, ha azt túlléped akkor eltörik vagy szétrobban. Attól függ mekkora erőbehatás éri.
Hátránya annyi, hogy ha megsérül, akkor kicsi az esély a javításra és már akkor se lesz olyan mint előtte, míg egy alut lehet hegeszteni viszonylag könnyen.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Én használtam SPD-t meg régen klipszet is, a klipsz szerintem felejtős. Az SPD egy jó dolog, sokkal jobb lesz a hajtáshatékonyság, taposhatod meg húzhatod egyszerre a pedált. Ezenkívül soha nem fog lecsúszni a pedálról a lábad. Hátránya az, hogy a megszokási fázisban balesetveszélyes lehet. Van aki egyáltalán nem tudja megszokni, illetve fájhat tőle a térded. A taposó pedálon olyan szögben áll a lábfejed amiben kényelmes, SPD-n erre nagyon szűk tartományban van lehetőséged. SPD használatnál nagyon fontos a helyes nyeregbeállítás, mondjuk amúgy is, de itt még inkább.
Elsőre drága cuccot ne vegyél, mert ha nem jön be akkor sokat buksz rajta. Pedálból van olyan aminek az egyik fele taposó másik fele SPD, elsőre talán egy ilyet ajánlanék, ezek olyan 10-12 ezer körül vannak. Cipőből meg 20-25 körül indulnak a normálisabb darabok.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #20823 üzenetére
Sajnos a többség még mindig úgy van vele, hogy a kerékpárt azt addig lehet használni amíg gurul és szét nem esik, ha mozgásképtelenné válik na akkor esetleg elviszik szervizbe, persze akkor se kerüljön többe 1-2 ezer ft-nál, mert hát ugye ők nem versenyzők, meg ez csak egy olcsó bicaj. Erre csak annyit tudok mondani, hogy szánalmas.
-
Runner_fxr
Ármester
Ha valóban minimálisan volt használva, akkor nem hinném, hogy kerekeket, fékeket meg váltókat kéne rajta cserélni, hacsak nem sérültek meg ezek az alkatrészek. Ennyi idő elteltével inkább a külső gumik, bovdenek, fékbetétek cseréje lehet aktuális, illetve a csapágyak újrazsírozása. Illetve az egész bicaj átnézése, beállítása.
Egy nagy szerviz, 8-10 ezer körül van, ez a munkadíj, ehhez jönnek az alkatrészek, külsők 3000/db-tól, bovdenek 500ft/db, fékbetétek 1000/pár. Esetleg fogaskeréksor és lánc csere, ezt is meg kell nézni, hogy milyen állapotban vannak. Gondolom menetes sor kell rá, az max 4-5 ezer, meg 2 ezer a lánc. Ha ennél komolyabb gond nincs vele, nem hinném, hogy 25-30 ezernél többet kéne rá költeni, de az is lehet ennyit se kell.Utána lehet vele sokat tekerni, de nem túl durva terepen, jó minőségű túraútvonalakon.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Because #20867 üzenetére
Mi nem verünk át senkit, ezek az árak a közepes minőségű cuccokra értendőek, van nálunk is olcsóbb fékbetét 490/pár meg vannak 1990-ért külsők, van noname fogaskoszorú is 2000-ért stb.
Persze vannak olyan szervizek akik kóklerek és le is húznak, oda nem kell menni, azért sok megbízható szerviz van, meg aztán ha valaki nem ért a kerékpárszervizhez akkor kénytelen szervizre bízni. Azt mondjuk nem értem, hogy mi összefüggés van az olcsó bringa és aközött, hogy tudsz e kerékpárt szerelni vagy nem. Aki a drágához nem ért, az az olcsóhoz se.
dm1970: XCM V3 kb egy 20 ezer ft-os villa, ettől nem szabad sokat várni, normálisabb teleszkópok 80-100 ezertől indulnak.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21116 üzenetére
Ez a bringa nem is terepre való, tehát a murva még oké, meg a jó minőségű döngölt földút.
Amúgy inkább aszfalt. Telót érdemes e? Hát valami olcsó suntour rugós villát végül is lehet bele tenni, kicsit komfortosabb lesz tőle, de ettől még nem lesz belőle mtb.
A hobbi használat meg nagyon nem egyértelmű, a hobbi használatba nagyon sok minden belefér, végül is aki nem indul versenyen az hobbi szinten bringázik vagy nem? Hobbi és hobbi használat között hatalmas különbségek lehetnek.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21119 üzenetére
10-e-ig teló? Kb mindegy, na jó, azért nem teljesen, Suntour alá ne add, mert azok már tényleg egy az egyben tesco kategóriás cuccok, bár ez a minimál suntour se sokkal különb a tescos-s teleszkópnál.
Ilyen kategóriában ne sok komfortra számíts, valamivel talán jobb lesz mint a merev villád, de nehezebb is.
Én nem biztos, hogy lecserélném azt a merev villát egy 10 ezer ft-os teleszkópra. Az kb egy nehezék, ami mocorog pár centit, annyit nem ér az egész. Persze ez az én véleményem.2.1 terep gumi valóban egy halál az aszfalton, én a helyedben, ha olcsón akarod megúszni, márpedig gondolom olcsón akarod megúszni, akkor cst gumit vennék.
Amikor városba használtam 26"-os montit én ezt használtam: [link]
Ez mondjuk full slick, 1.4, de elég jól tapadt, remekül suhant, én enyhe földútra is simán rámentem vele, kanyarban észnél kell lenni, de aki nem kezdő kerékpáros és van terep rutinja, az tudja hol van a határa és nem csinál vele meggondolatlan manővereket terepen. Aszfalton pedig hibátlan, kanyarban is, úthibákat is jól tűrte. Egy hátránya van, kicsit nehéz, ebben a kategóriában van könnyebb gumi is, ami nyilván jót tesz a gyorsíthatóságnak, de ezen az áron ez egy jó gumi. Ha javarészt aszfalton mész, én valami ilyet vennék, ezzel valóban érezni fogod,hogy suhansz, ráraksz egy 1.9 vagy 2.0 félterep külsőt, az sokkal nem lesz gyorsabb, legalább is nem olyan drasztikusan mint egy 1.4-es slick-el. Fél terep külsőhöz, 1.75-ig jó lesz a gyári belső, mert ami most is benne van gondolom az 1.75-2.125 standard méret. Viszont ha 1.75-nél keskenyebb külsőt akarsz, akkor értelemszerűen keskenyebb belső is kell. 1.0-1.5-ös méret.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21144 üzenetére
Javarészt aszfaltra szerintem a 26"-os monti nem egy optimális választás, persze ha te azt szeretnéd, vedd, de a kis keréknek inkább csak hátrányai vannak az aszfalton, hiába a keskeny külső, azért egy 28-as kerék csak jobban gurul. Legalább is jobban tartja a tempót. Szóval 100-ig inkább nézz egy belépő kategóriás cross trekkinget, már ha le akarod cserélni, pl valami gepidát, azok 100-ig versenyképesek.
Bár igazán olyan 120-130 körül kezdődnek a minőségibb cross trekkingek, de ez a 26"-os montinál is így van.ígyvanferi: 1.95-öt 1.75-re, hát sok értelmét ennek nem látom, szerintem a lehető legkeskenyebbet nézd, én még az 1.4-nél is keskenyebbet tettem volna rá, csak akkor 1.4 volt az elérhető legkeskenyebb, amúgy schwalbe kojak-ből van 1.25-is ráadásul pehely súlyban.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21150 üzenetére
Esetleg a 29-es monti? Bár az inkább 150-160-tól indul, viszont az jobb választás lehet mint egy 26-os, ha sokat mész aszfalton is, persze ha nem vagy nagyon alacsony.
Rengeteg típus, márka van, annyi a lényeg, hogy ha jó ár/értékű bringát akarsz, akkor soha ne a legújabb modellt vedd, hanem 1-2 évvel régebbit, azok mindig akciósak. Most per pillanat 130-ért sehol nem látok hidraulikus tárcsafékkel 26-os montit, de nálunk volt akcióban 2013-as modell 130-ért, hidraulikus tektro tárcsafékkel, ami ezen az árszinten nagyon jó vétel, ezt mondanám best buy-nak. Sajnos az már elfogyott, most kb 150 ezer egy ilyen gép.
Ha nem kell tárcsafék, hanem elég a v-fék, akkor 100 körül indulnak az elfogadható montik, pl Kross. De nálunk is van még Bergamont vitox 6.3, az is 100. Illetve vannak egyéb márkák is, 100 körül acera váltó a jellemző, az már egy kulturáltan működő váltó. Ami még best buy lehet, az szintén egy tavalyi modell: Bergamont Vitox 9.3 bár ez 160, de ha megnézed a felszereltségét, szerintem jó vétel. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Krisz79 #21157 üzenetére
170cm-nél valóban nem előnyös a 29-es mtb.
130-ig hidrós tárcsával nem hinném, hogy találsz új bringát. Csak akciósan régebbi modellt, ha szerencséd van. 150-160 körül vannak inkább.
Lock-nak szerintem nem sok értelme van egy 10cm-t mozgó, alap, rugós suntor villánál.
Kross-nál ez a legolcsóbb hidrós fékkel szerelt 26"-os monti: [link] -
Runner_fxr
Ármester
válasz zoli03 #21161 üzenetére
Lasali nagyjából megadta a választ. Annyit hozzátennék, hogy én próbáltam sokféle bergamont kerékpárt és idáig mindegyikről jó véleménnyel vagyok. Sportosak a geometriák, merevek, igényes megmunkálás, német tervezés, jó gépek. Örök garanciásak az első tulajnak. A váz meg ugye a kerékpár lelke.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz ---Lasali--- #21222 üzenetére
Nálunk 600 ezer körül ez a gép volt, a csillebérci tesztnap után többen meg akarták venni csak a vázat, mert annyira tetszett az embereknek a 29"-eshez mérten fürge irányíthatósága.
Vázat külön nem lehet sajnos venni, de szerintem ez úgy á/értékben rendben van, figyelembe véve a konkurenciát.
Egyébként nekem is az a véleményem, hogy karbon váznak igazából akkor van értelme ha a többi alkatrész is az elérhető legkönnyebb, különben fölösleges.Ma hívott a futár, holnap délelőtt érkezik meg a bringám (több másikkal együtt) egyenesen Hamburgból. 2 hónapja várok rá, mert sok hátráltató tényező volt, elvileg zárva vagyunk most hétvégén, de csak ezért inkább bemegyek az üzletbe és összerakom a paripát, majd dobok fel képeket.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ma végre megjött a bringám. Össze is raktam, aztán mentem egy próbakört.
A csomagolást nem bízták a véletlenre, egy nagy szemeteszsáknyi csomagolóanyagot szedtem le róla.[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]
[link]Jött még pár érdekes modell, egy munkatársamnak például ez: [link] Ezt majd hétfőn rakom össze.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
Hamburg-ból, a Bergamont gyárból. Ezeket forgalmazzuk, csak sajnos a drágább modelleket nehéz beszerezni, mivel azokból nem rendeltünk elő, most már megnyitották a raktárat teljesen, csak már nagyon hiányos a készlet, ebből a bringából ami nekem jött, konkrétan ez volt az utolsó ebben az M-es méretben.rétisün: Valóban nem szeretem a fitness bicajokat, mert nem látom az értelmét, de ez azért egy jobb minőségű darab, meg sokakat érdekel, engem mondjuk nem annyira ez igaz.
Inkább erre leszek élőben kíváncsi, a főnököm feleségéé: [link][ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
Ha holnap nem fog esni az eső, akkor felmegyek normafára és csapatok egyet. Megvan az akció kamerám is, szóval felvétel is lesz menet közben.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem gyártanak belőle keveset, csak ez sok márkánál úgy működik, hogy előrendelés van, és az előrendeléseken kívül van egy kis plusz, de az hamar elfogyhat. Illetve amiből nem rendel elő a kereskedő, abból csak később lesz elérhető, mivel előbb azok a kereskedők kapják meg akik előrendeltek egy nagyobb mennyiséget. Magyarországon még 150 ezerért is sokszor nehéz bringát eladni, nemhogy 500-600-ért vagy még drágábban. Viszont ez a 27,5"-ös méret most újdonság, ha nem is nálunk, de gazdagabb országokba ezeket hamar elkapkodják. Cube-nál még durvább a helyzet. A nagykeres azt mondta, hogy akkora az igény a cube-ra, hogy nem tudnak belőle annyit gyártani amennyit meg ne vennének. A Cube Fritzz már sok külföldi webshopban elfogyott márciusban, én azt akartam eredetileg. Szóval vannak modellek amik bizony már szezon elején elfogyhatnak, de vannak olyanok amik megmaradnak és azokat meg leakciózzák.
Egyébként az előrendelés nem úgy van, hogy akkor rendelek drágábból egy-egy darabot, amilyen modellből akarsz abból minimum 20-at kell kérni! Gondolhatod mennyire érné meg 20db 600 ezres bringából ugyan olyat rendelni, ezt Németországban vagy Ausztriába meg lehet tenni, de Magyarországon nem. Tehát ilyen mennyiségben csak az olcsóbb cross trekkingekből, trekkingekből, meg montikból rendelünk.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz pengemetal #21349 üzenetére
Köszi, az nincs kizárva, tudtommal ebből a bringából 2db van az országba. Az egyik a tesztbringánk, ami most a speed bike-nál van. A másik meg az enyém.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stauffenberg #21354 üzenetére
Köszi! Várom, hogy jöjjön egy kicsit jobb idő, aztán komoly tesztnek vetem alá.
A Helix 2.4 kék színe nem pont ilyen, van egy kis különbség, szerintem a Threesome szebb kék, de a különbség csak élőben látszik. Egyébként meg ez abszolút ízlés dolga, a kék-fekete helix 2.3 is jó volt, de van aki meg a feketét nem szereti.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #21355 üzenetére
Szia! Azoknak a külsőknek jó a gördülése aszfalton, ami aszfaltra való. Viszont ettől nem várhatod, hogy terepen is megállja a helyét. Vannak olyan külsők amik ilyen félterep mintázatúak, kicsit simább a gördülő felülete és a szélei bordázottabbak, hogy ha földútra mész azért fogjon valamit kanyarban, ezek lehetnek ilyen köztes megoldások, bár nekem erről az a véleményem, hogy igazán semmire se jó. A legjobb megoldás az, hogy veszel rá egy teljesen sima, valóban aszfaltra tervezett külsőt, ha úgy is legtöbbet aszfalton mész, akkor ez oda tökéletes lesz, plusz tartasz mellé terep külsőket is és szépen átgumizod, ha erdőbe viszed.
A rugós nyeregcső nem mtb-ba való, az inkább trekking cucc, bár nekem abba se kéne, kikopnak nagyon hamar és lötyögni fog a nyereg a segged alatt, pláne terep használatnál, az aztán baromi jó lesz, szerintem azt felejtsd el.
Nem tudom milyen villád van most a bringába, de ha a gyári suntour, akkor azon nem nagyon lesz mit felújítani, szét lehet szedni könnyen és kipucolhatod belülről, meg lehet bele teleszkóp zsírt is kenni, lehet javul kicsit a mozgása, ezt simán meglehet házilag csinálni, nem kell hozzá különösebb szakértelem, vagy sok szerszám. Viszont ha ki van kopva és lötyög, akkor kuka. Szervizelni olajcsillapításos villákat szoktak, annál nagyon is fontos, ha egy olyat akarsz újonnan, akkor olyan 50-től indulnak kb.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Rottweiler89 #21359 üzenetére
A szétszedést és kipucolást meg lehet csinálni, hátha javul valamit, de ezek sajnos olyan kategóriás villák, hogy ha tönkremennek akkor kuka, nem nagyon van hozzá alkatrész amit kicserélhetnél benne, 15-25 ezer között vannak árban ezek a villák ha esetleg ismét valami hasonlót vennél bele.
Egy vékony aszfalt külsőtől drasztikusan javul a gördülés, neked is ajánlom a cst 1.4-es traveller city gumiját: [link] Én nagyon szerettem ezeket használni, árban verhetetlen, csak kell hozzá keskenyebb belsőt is venned.
Nem tudom mennyire tré az állapota a villádnak, de ha már cseréled, talán érdemesebb lenne valami olajcsillapításosat venni, addig gyűjts amíg nem tudsz olyat venni, a gagyi suntour-ban semmi csillapítás nincs. Vannak jobb suntour villák is, de azon az áron nekem nem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stauffenberg #21365 üzenetére
Ízléssel nehéz vitatkozni. Kinek mi.
Milyen magas is vagy? És hány kiló? A helix 2.3-ból van még egy 56-os méret, ez az utolsó. 180-188cm között akár jó lehet.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stauffenberg #21373 üzenetére
Bocs, de már nem emlékeztem rá, szóval a 178cm-hez valóban az 52-es méret lenne az ideális, de talán egy próbát megérne az 56-os is. 1,2cm-el hosszabb a felső csöve az 56-os nak. Hátha. A súlynak egyébként van jelentősége a méretválasztásnál, de ez itt akkor lenne lényeges ha nagyobb súlyod lenne, 90-100kg körül akkor simán mehetne az 56-os. De azért ha gondolod nézz be és ülj rá.
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz HEAHEA #21556 üzenetére
A felső vázcső hosszát érdemes figyelembe venni, ez gyártónként eltérhet. Ezeket az adatokat, a gyártó weboldalán, a geometriai adatoknál meg szokták adni.
A Felső cső tényleges hosszával érdemes számolni, ez a top tube lenght paralell hosszúság, meg szokták adni a vízszintes hosszúságot is azt meg horizontálisnak írják.
175 centi körül az ajánlott paralell hosszúság 545-555mm.
Én 178 centivel szintén az M-es méretet választottam, 560mm-es felsőcső hosszal. Jónak érzem.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #21885 üzenetére
hoffman_nak igaza van. Én is átéltem térdsérülést, mindkét térdemben, sportkórházban a legjobb térd specialista mondta, hogy bármiféle térd szorítót, rögzítőt el kell felejteni, mert csak gyengíti a térd körüli kis izmokat. Térdrögzítőt csak műtét után kell használni, de gyógyulás után semmilyen rögzítő nem kell a térdre.
Gyógytorna, majd rendes edzés kell neki, hogy erős combizmaid legyenek, az majd tart, ha meg annyira laza a szalag, hogy a gyógytorna se segít, se az edzés, akkor bizony műteni kell, különben elkopik a porcod.Azt tapasztaltam, hogy a saját testsúllyal végzett guggolás, majd súllyal guggolás az egyik leghatásosabb combizomépítő gyakorlat, a térd gyógytorna nagy része is a különböző guggolásokra építkezik, persze az elején még nem.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #21892 üzenetére
Értem, hát nyilván ez összetett probléma, de talán keresned kéne egy valóban jó orvost és vele konzultálni. Sajnos sok a nem igazán lelkiismeretes orvos, leszarják a problémád, csak minden nap átpörgetik a rengeteg beteget és nem vizsgálnak alaposan. Én is voltam az elején ilyen orvosoknál, beszéltek is sok hülyeséget a térdemmel kapcsolatban, mígnem találtam egy tényleg jó dokit a sportkórházban.
Edzéshez általában nagy súlyokhoz kell rögzítő, alap gyakorlatokhoz ahol nem sok a súly, nem igazán érdemes, mert itt is igaz az az effektus, hogy gyengít.
Az izmot bizony meg kell edzeni, ez valóban így van, pláne a combot, a legnagyobb izomcsoport, azt bizony ki kell fingatni ha növekedésre akarod sarkallni. Most én is újra kezdtem a komolyabb edzést, az elmúlt évekbe csak olyan félgőzzel csináltam, meg volt egy könyök problémám is, ami most már sokat javult a kezeléseknek hála és ismét tudok rendesen edzeni fájdalom, meg kattogás nélkül.
A könyökömre csak edzés előtt nicoflex-et használok, semmi mást, eszembe nem jutna rá bármiféle szorítót tenni, hadd erősödjön csak, úgysem edzem most nagy súlyokkal. Lábazást is úgy csinálom, hogy a sima 20 kilós rúddal guggolok 2 X 40-et aztán kezdem rápakolni a súlyokat, de akkor is legalább 20 ismétlésekkel, ez nagyon jó alapozáshoz, aztán amikor jönnek a nagy súlyok már lehet alacsony ismétlésszámmal csinálni. Lábtoló gépet mondjuk felpakolom egy 100kg-ra De az igazi a rendes guggolás, szabd súllyal.
Viszont ha minden guggolásnál kattog a térdkalácsod, akkor az így baromira nem jó, azt előbb rendbe kéne tenni. Keress valami normális orvost. Ja meg ugye guggolás előtt alapos bemelegítés, szobakerékpár stb.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Zola007 #21904 üzenetére
Fizetős dokinál én is voltam, hát kb azonnal szikét ragadott volna, míg a sportkórházban, céltudatos gyógytornával úgy rendbe hozták, hogy azóta is vígan edzek vele, a műtéttel meg lehet csak rontottak volna az állapotán, ezt is mondta a doki. Persze van amikor műteni kell, ha annyira rossz a szalag, nekem csak kicsit lazább a hátsó, de nincs elszakadva egyik se hála az égnek.
Szerintem a jó orvos nem biztos, hogy magánrendelésen lesz.
Mondjuk van az a kezelés amire nem érdemes sajnálni a pénzt, nekem például pár éve megsérült a könyököm amit fentebb is említettem, két helyen törött, részleges szalag szakadás, ez rendbejött, de a porc megsínylette, hiába szedtem akármennyi porcerősítőt egyre rosszabb volt, mivel lett benne egy kis meszesedés is. majd javasolta a doki a hialuronsav injekciós kezelést, amit könyökbe ritkán használnak, elsősorban térdbe és csípőbe adják, de mondta érdemes megpróbálni mert szerinte viszonylag fiatal korban még akár rendbe is tudja hozni, nem csak tüneti kezelést ad, azt mondjuk mondta, hogy valószínű több kezelés kell majd és évente lehet megismételni. 2 kezelésen túl vagyok, ez 60 ezerbe fájt, az első kezelés után csak kicsit lett jobb, majd nemrég volt a második, most már igazán remek, fogok még csinálni egy harmadikat is, akkor szerintem már majdnem tökéletes lesz. -
Runner_fxr
Ármester
-
Runner_fxr
Ármester
válasz grizlisandor #21967 üzenetére
Akkor nem csak agyat kell cserélned, hanem egy kazettás sor is kelleni fog. Plusz a kerékfűzés. Lehet árban majdnem ott leszel.
Talán érdemes lenne eleve kazettás hátsó aggyal szerelt gépet venni.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz grizlisandor #21975 üzenetére
A futópadnak meg a kerékpározásnak nem sok köze van egymáshoz.
Sajnos meg kell érteni azt, hogy hiába gondolják az emberek azt, hogy a kerékpárok 30 ezertől indulnak a tescoban, ami meg már ettől drágább az már valami szuper gép, ez sajnos rohadtul nem így van. Cross trekkingből egy olyan darab amire azt lehet mondani tényleg jó minőségű, az olyan 120-150 ezer között indul, ez van. 70-80-ért a leggagyibb kerékpárokat kapod, kb minden alkatrésze erős kompromisszumot jelent. Még a 100 környékén is sok a kompromisszum.
Egy kerékpárt nem 1 évre vesz általában az ember, tény, hogy a kopó alkatrészei azok akár évente többször is cserélendőek, használat függvényében, de azért a főbb alkatrészek hosszú évekig velünk lesznek. Ehhez mérten akár a 150 ezer se olyan sok szerintem. Nézd meg az emberek mennyit költenek telefonra, amiket kb 1 évig használnak. Meg ilyen erővel elkezdhetnénk azon is siránkozni, hogy minden drága, sajnos ez van, Magyar fizetéshez mérten minden drága, de a kerékpár se jobban mint más.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stauffenberg #22386 üzenetére
Ha rajtam múlna, az ilyen embereket nagyon megbüntetném. Például, ha valaki azért szenved fej sérülést kerékpárral mert nem volt rajta bukó, azt plusz költségekkel terhelném, amikor jön a kórházba ellátásért, ugyan ez vonatkozik a fék nélkül közlekedőkre. Én a rendőrök helyébe az ilyet nagyon komolyan szankcionálnám, mondjuk egy 100 ezres csekkel elküldeném haza gyalog, a bringáját meg akkor kapná vissza, ha befizeti a 100 ezret.
Ezt ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor a bagósok, meg alkoholisták járnak kezelésekre. Nem hajlandó abbahagyni a káros szenvedélyeit, akkor fizessen plusz pénzt az egészségügynek, mivel ő is fölöslegesen csinál plusz melót az egészségügynek. Különben nem kezelném.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Stauffenberg #22393 üzenetére
Persze, hogy nem kényelmetlen, de az igaz, hogy a csodás hajkölteményeket, amiket manapság "férfiak" is előszeretettel hordanak, biztos lelapítja. És ez ugye igen fontos, egy férfinek a belőtt, ratyi séró mindennél fontosabb kell, hogy legyen!
Én nem azt mondom, hogy legyen Amerikai típusú egészségügy, azt én sem tartom igazságosnak, amire gondoltam az az, hogy aki például bizonyítottan tüdőbeteg vagy szívbeteg és mellette dohányzik, az fizessen többet. Nekem erről az a véleményem, hogy ha van pénz bagóra, napi szinten akkor legyen másra is, vagy akkor azt hagyja abba és már is a felszabadult összeget az egészségére fordíthatja.
Valóban DH-t is űztem, bár most nincs Dh gépem, csak All mountain, de az igaz, hogy mindig is vonzott az extrém szakág és mai napig elég csapatósan kerékpározom az erdőben, de mindig védőfelszerelésben. Egyébként meg semmivel se veszélyesebb ez mint védőfelszerelés nélkül, fék nélkül a közúton közlekedni. Szerintem ott több veszély fenyeget, estem én már nagyokat, komoly bajom soha nem lett, az ember esni is megtanul az erdőbe. De ha fék nélkül elütsz valakit, vagy belecsapódsz egy autóba, azt nem nagyon lehet kivédeni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
- Hamarosan megjön a Samsung 360 Hz-es QD-OLED monitora
- Spórolós topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest