- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #219045 üzenetére
Az hydroforming lesz, ami magasnyomású vízzel való csőformálást jelent.
...veszik a sima csövet majd a formába helyezve telenyomják vízzel melyet aztán akkora nyomásra fokoznak, hogy a cső felveszi a matrica alakját mint egy lufi.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#86978560
törölt tag
-
Laci779095
csendes tag
válasz
flash- #219426 üzenetére
Minden tekerés után csak saras latyakos időben takarítom a láncot. Szerintem próbáld meg jó benzines vagy féktisztítós pamut ronggyal törölgetni a láncot (ne csak szárazon). Általában 100-150 km enként takarítom a láncot. Benzines fogkefével végig súrolom a láncot valamint az első és hátsó fogaskeréksort. Azután egy oldószeres ronggyal áttörölgettem, utána szárazra törlöm és olajozom. Felesleget letörlöm. A felnit bringa takarításkor szoktam tiszta(!) féktisztítós ronggyal áttörölni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #219715 üzenetére
Tavaly-tavalyelőtt alapozgattam főleg télen, de szezonban is mentem alapozós köröket. Idén valahogy nem volt kedvem aszfaltozni, hóban is inkább terepre mentem csúszkálni. Úgy nagyvonalakban az egész telem rövid intervalokból állt
#219720 MPowerPH: észrevettem, le is csekkoltam pár körödet, elég komoly tempókat mész azzal a géppel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #219733 üzenetére
Én nem vettem olyan komolyan, szerintem nekem az intenzív mászások segítettek a legtöbbet (kb. egy éve ha haverokkal megyek is legalább emelkedőkön megnyomom, majd a tetején bevárok mindenkit), ami még rengeteget szokott segíteni az a hosszú alapozók, ergo mtb-n 100-120km-t nyugiban menni (ha outi, akkor többet kell) és most az segített még rengeteget, hogy leadtam egy kis súlyt, 63-ról 55-re fogytam le. Talán ez az utóbbi növelte meg a legjobban a sebességemet és ezzel cáfolnám is a grammbuzi ellenes tábort, akik szerint a súly nem számít. Szvsz ha a bringám is fogyna 3-5kg-t, a környéken kb. minden emelkedőn az enyém lenne a KOM
. Egyszerűen brutális lehet 8-9 kilós xc-vel versenysúlyban mászni, nem csoda, hogy az átlagembereknek, akiken általában van egy "kis" fölösleg és a bringájuk is 13-15kg, semmi esélyük mászós szegmenseken.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
flash- #219747 üzenetére
Leszámítva az ilyen 55kilós pehelysúlyú székely Quintanakat
általában a kerékpár súlya szinte nem is számottevő az összsúlyban, hisz 80 kiló körüli kerékpárosnál az a 10-15 kg alig 15-20%-a az összsúlynak...az inkább terepen számít, ott is a technikás terepen/felhasználóknak akik ide-oda dobálják, döntögetik stb. kerékpárjukat egy-egy kör során.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
parandroid
nagyúr
válasz
flash- #219747 üzenetére
Ezt a sweet spotot én is itt hallottam először (máshol azóta sem láttam), nekem sem tiszta, hogy mi is ez. Kb az anaerob küszöb lehet amúgy. Amin edzeni nemigen szoktak, az versenyekre, meg felmérőkre van. Interval ennél magasabban megy, normál napi edzés meg alacsonyabban.
Súlyból nyilván a tejes számít, csak az nem mindegy, hogy túlsúlyban cipeled magadon, vagy izomban szedted fel. Szóval - különösen mászásnál, meg sprintnél - nem feltétlenül a legkönnyebb van a legjobb helyzetben. Huzamos terhelésnél egyértelműen igen, ott az izom nem játszik akkora szerepet.
Alapozás meg elengedhetetlen, ha rendesen akarod csinálni a sportot, biciklizni lehet anélkül, de hatékonyságban, meg eredményességben ott eszi a fene az egészet egy jó alap nélkül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
flash- #219761 üzenetére
Ja, ez az aerob küszöb akkor kb. Ennek edzésnél nem kéne jelentősége legyen, kb itt a legkevésbé hatékony a fejlődés. Ez a versenyekre, felmérőkre vana, minden más edzés lényege, hogy ezt fejleszd.
Akinek meg heti 6 órája nincs tekerni, az szerintem nem edzésként, meg állóképességfejlesztésként tekint a kerékpározásra, annyi idővel fejlődni nemigen lehet, főleg nem bicajon. Futásnál kb az a belépő minimum, biciklin ennek a 1,5-2x-ese, ahol már tényleg edzésről beszélhetünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz
flash- #219761 üzenetére
Mindenkinek más kell, ezért felesleges ezen fórumon rugózni. Akit érdekel, az utána olvas és beállítja magának, mi a jó, akit nem annyira, az fizet egy edzőnek, aki meg csak tekerne, az tekerjen. De ha egy 150 kilós ember elkezd intervallozni fogyás és jobb állóképesség szempontjából, akkor nem fogja elérni a célját.
Edzeni akkor kell, ha van egy cél, amit körül tud írni az ember. Egy verseny, egy táv, egy adott idő, egy résztáv sebesség... Ha ilyen nincs, illetve nem ismerjük, mit szeretne elérni a másik, akkor felesleges addig ajánlgatni. Montinál maradva: ugye senki nem gondolja, hogy ugyanaz a felkészülés kell egy 1,5 órás XCO versenyre és egy <16 órás Salz A távhoz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
SpaceKombajn
aktív tag
válasz
flash- #219761 üzenetére
A sweet spot az az útba eső cukrászdák "álneve".
Amúgy lehet tényleg az, amit erölködés nélkül lehet bírni sokáig.
Tavaly inkább futottam, mint bicikliztem és vettem egy strydet (méri a wattokat).
Ott pár futás után meghatározza a critical powert (CP) és megvan, hogy annak hány százalékán, milyen
munkát végez a futó.A kerékpáros wattmérők is hasonlóan működhetnek.
spacetime
-
balintbaba
tag
válasz
flash- #219761 üzenetére
Sweetspot edzések elterjedése szerintem elsősorban a Trainerroad népszerűségének köszönhető, náluk egyértelműen ez az irány.
Eszerint a metaanalízis szerint hatékonyabb a polarizált edzés, de szerintem nem mérvadó, ahogy az sem, hogy a profik mi szerint edzenek. Sokkal fontosabb a folytonosság és a rendszer szerint való kerékpározás és hogy beilleszthető legyen az edzés a mindennapokba.
Én kinti környezetben nem tudok és nem is szeretnék óra szerint tekerni, pedig két biciklimen is van wattmérő, ezt inkább meghagyom az igazán elhivatottaknak.
-
parandroid
nagyúr
válasz
flash- #221559 üzenetére
Semmi baja nincs annak a guminak. Ahogy kopik, eltűnnek majd a emélyedések is.
Nekem amúgy elvileg ma jönnek meg a 32-es Contact Speedek, 20 eur alatt akciózták amazonon, gondoltam, kipróbálom, hogy milyen tovább fitnessesíteni a crossert, felteszem ezt a 37-es helyett, azok meg mennek az asszony trekkingjére, talán lezárjuk végre a defekt mizériát.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz
flash- #221563 üzenetére
Carbon váz iszonyatosan sok mindent el tud nyelni, én sem gondoltam volna, amíg nem volt. Nekem 25-ös a gp5000 az országútin, gond csak akkor van vele, mint ami ma is volt, hogy idegen helyen mész, és az R3 jelű fő kerékpárút hirtelen kétnyomos, nagy köves gravelre vált pár km-re. Pont behúztam magam a csőbe, mert a másik opció a 2x2 sávos, zárt autóút volt, az meg azért perverz (meg tilos is). A menet végére olyan hangja volt szerencsétlen biciklinek, mint egy kőzúzó traktornak, most pucolhatom át alaposan, mire a sok szar kőpor kijön belőle. Amúgy is elbasztam a váltóállítást, attól tartok, ebből most szervíz lesz, nem bírom jól beállítani, néha nyekereg, mint eg öreg traktor.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
sherlock82
senior tag
válasz
flash- #221662 üzenetére
Köszönöm szépen!
Az első megálló indulás után 30 km re volt és a következő is.És most hogy számolgatom kb az összes ilyen távon belül volt. 5 - 10 perc egy volt hosszabb max 15 perc Balatonaligánál.
Összesen 6 megálló volt, viz vételezés miatt elősorban. ( örvényes, balatonakarattya magaspart, b. aliga, b. fenyves ) egyszer délelőtt megálltam balatongyöröknél.
Van olyan ismerősö aki ragaszkodik a 3 megállóhoz , többször nem áll meg.
Én meg úgy vagyok vele, hogy legyen nálam víz, meg ha meg kell állni vízért akkor legyen nincs mese.Balatonfüred és Tihany előtti szakaszon hatalmas a tömeg kb nem alig tudsz haladni, ha lemész a tagore sétányra végképp nem, csak éjszaka. ( éjjeli balatn kört is kipróbáltam de az nekem nagyon nem jött be )
71 es úton az északi parton tudsz haladni , Ábrahámhegynél pl nincs is kerékpár út mert felvan szedve, gondolom javítják.Iphone 8, Mizuno Wave Rider 25, Garmin Instinct 2
-
Gaben92
őstag
válasz
flash- #221867 üzenetére
Szerintem az pont arra való, de ha nem akkor is párszáz forint egy olyan adapter. Régi DV szelepekhez se volt külön pumpa, csak egy adapter amit a Schrader fejbe kellett befogni. Az a sárga ugyanilyen, folyamatosan szűkül aztán szelepmérettől függ mikor szorul meg.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Jester01
veterán
válasz
flash- #222036 üzenetére
Én is 310ről váltottam. Igazából a meglévő funkcionalitásban nem sok változást hozott. Az jó, hogy az auto stopot rendesen mutatja. Új dolgok közül a bluetooth értesítések megjelenítése jó bár azokból nagyon kevés látszik de legalább tudod, hogy jött valami, elő kell-e venni a telefont. Csiganyálat még nem próbáltam. Amit viszont elbaltáztak az a varia radar ... egyáltalán nem mutatja grafikusan pedig ott a csík. Hangjelzés az működik. Facebookon mindenkinek azt mondják írjon emailt, arra meg nem válaszolnak (annyit se, hogy megkapták). Ami kicsit fáj, hogy a kijelző nagyobb a 310hez képest de mégsem lehet értelmesen több mezőt kitenni rá. 1 nagy (a pillanatnyi sebesség) meg 4 kicsi van nekem most beállítva, ugyanúgy mint a régin.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Lacerta
aktív tag
válasz
flash- #222036 üzenetére
A fennsíkon nem találsz homokot, mészkőből van.
Annak az oldási maradéka az agyag.
De ha a biciklis jelzésen maradsz, nem lesz gond. Azok az utak nagyrészt esős időben is járhatóak, mert jellemzően makadámutak.
Tar-kőre nem fogsz tudni teljesen kitekerni, ott tolnod kell.
Szalajkától/felé nem mennék, az gyalog is meredek. Nézz olyan térképet, amin vannak szintvonalak is. -
fulton
addikt
válasz
flash- #222181 üzenetére
Van egy nyaki servem ezért sem erőltetném nagyon azt a nagyon elöre dőlést, illetve nem komfortos hosszabb távon ha jobban előre kell hajolnom mint az ülés magassága. Lehet csak megszokás kérdése, tény h nem próbáltam még.
-----
Anélkül h rászólnék, Marathon Supreme 32x622 - pár szót szólnék
Olyan 1400 - 1500 km tehettem bele, szerintem kiválóan gurul. Kedvenc abroncsom. Pont tegnap voltam egy etápon ahol eléggé "kosz" volt a kerekparut sok helyen es eszembe jutott milyen jo kis külső ez. Eddig defekt mentesen tudtam tekerni. Kop kop kop. Egy olyan abroncs volt a cél ami a lehető legkönnyebb de azért még defektvédelme is van es mellette kicsi a gördülési ellenállása. Gp5000 lenne még amit kipróbalnék, de annak fele a védelme így e lesz a favorite úgy érzem. Két oldalt körbe fényvisszaverő csík. Kisebb turás vagyok, 50-100km-es körök. Terep 1% :D -
fulton
addikt
válasz
flash- #222245 üzenetére
veszélyes, ugye nem a gps nyomkodtad netán a telót nézted
vagy valami buxát
nekem is volt már sajnos.... gps adatokat írtam és persze lusta voltam megállni. Rossz vége is lehetett volna. Így sikerült már pár kátyut is szignózni.
Valszeg adok egy esélyt neki, e két külső vonzott igazán: supreme meg a gp5k.
Dekában nézegettem szét, van alu váz- nem érzem szükségét átmenni, egyrészről szerintem még merevebb lenne a kaszni, nyernék 1 nagyon max 2 kg. többet nem vagy annyit se. viszont a pénz nem húzná a zsebem az is minusz suly
főleg ha apróban mérem
Akkor már egy pöpec dekás carbon váz340k ért. Na ott már tényleg nem lenne suly, néha rá kéne nézni megvan e még
meg az rugralmasabb is a szóbeszéd szerint elnyelné a 2m kátyukat is.../ vagy fordítva..
?/
Nem adom én egy nyakig carbon ér sem a kis épített "vasdarabom". -
-
jjeahh
nagyúr
válasz
flash- #222249 üzenetére
"Where low end carbon frames have a dead, wooden quality to them, a similarly-priced alloy bike can be springy and compliant"
"There’s an extent to which you’re going to have to take my word for it, but based on the large number of entry level road bikes I’ve ridden, I can confidently assert that the latest generation of alloy frames are simply better than the most affordable carbon ones"Ááá, amikor itt leírtam, hogy az Allez, Chisel valszeg hozza egy belépő alap karbon váz szintjét (ha nem jobb), sokan a fejemet vették, hogy nem, mert a karbon mindíg jobb
. Valszeg egyáltalán nem mindegy milyen alut hasonlítunk, milyen karbonnal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz
flash- #222249 üzenetére
"szerintük csak az az országúti amin 23as köpeny van"
akkor az enyémek se országútik, az Ultin 30-as
GP5000 van
(kb. annyira érdekelnek az ilyen dolgok, mint téged.)
amúgy én is 23-al kezdtem anno, aztán lett 25 (ami ténylegesen 27), majd 28 (ami szintén inkább több, mint a ráírt méret) de ez a 30-as inkább kényszer volt, ilyent kaptam. szerencsére pont elfér a vázban-villában-féknél
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Fall-N
veterán
válasz
flash- #222453 üzenetére
Nekem bevált a Bryton 320 + SPD szenzor. Sokkal pontosabb, gyorsabban követi a sebesség változását és nem kell várni a GPS jelre sem, rögtön ad adatot. Autopause van a 320-ban, előtte nagyon kényelmetlen volt a 15-nél, hogy állandóan pause-t kellett nyomni. Főleg hogy azon csak hátul van két apró gomb, ami baromi kényelmetlen.
-
truefx
aktív tag
válasz
flash- #222453 üzenetére
Az első reddites threadben máris egy érdekes teóriába futottam bele: akiknek befuccsol a GP5000 oldalfala, azok túlnyomórészt az Amazonon vették a terméket, és könnyen lehet, hogy hamisított volt. Az egyik posztoló leírta az Amazonos mechanizmust (ugyanabba a termékszámba rakja be az eredetit forgalmazó cég, és a Hamisító Inc. is a GP5000-et, a mit sem sejtő vevő pedig megveszi, bízva az Amazonban). Nekem ugyan a bikediscount.de-ről van, de mindenesetre vigyázni fogok miután feltettem az új gumit, az első pár száz kilométeren nem lejtőzök nagy sebességgel, ti. az a legnagyobb parám, hogy 50-60 km/h körül kapok defektet, az 100% kicsúszás, és csonttörés.
-
-
válasz
flash- #222517 üzenetére
Tour de France-ra készülsz vagy miért érdekel ennyire a pontos kerékkerület?
Bőven jó, ami az általános táblázatokban van. Ehhez képest a nyomásváltozás miatti differencia elenyésző, hibahatáron belüli. Meg aztán úgysem tudod mm-re pontosan megmérni.
ad4m1337: BikeFun Sense10. Egyszerű, mint a faék, jól működik.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Fall-N
veterán
válasz
flash- #222517 üzenetére
Pár mm eltérés, de akár cm sem nagy ügy, a GPS-nél így is pontosabb. Az tud egy túra alatt akár 5-700 métert is tévedni. Attól függetlenül ha kicsit lelapul a kerék a kerülete nem változik. Csak nem kör alakú lesz a kerék hanem enyhén ovális.
De ahogy írtam szigszalag körbe, levágni amikor összeér, majd megmérni.
G@ben: Schwalbe Marathon, CST Salvo, Continental városi gumijai.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz
flash- #222533 üzenetére
Ezt már egyszer FB csoportban is irták, hülyeség. Időt könnyen méri a computer, mellé ott a pontos(abb) távolság. Mert az SPD szenzor, nem a sebességet méri, hanem a távolság és az idő alapján számolja ki. A giroszenzor érzékeli a kerékagy fordulatszámát, és mi meg megadatuk a kerék külső kerületét. Egy fordulat ugyanannyi megtett táv, mint a kerék kerülete. Így igenis pontosabb a távolság, amit mér. Sebességet semmi sem tud közvetlenül mérni. Mindig az idő alatt megett táv alapján lehet kiszámolni. Még az autók órája sem működik más elven. Ott a tengely fordulatszáma alapján mér.
A kerület meg úgy tud változni, hogy nyúlik kis mértékben a levegő miatt. Attól, hogy belapul, nem megy össze.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz
flash- #222950 üzenetére
Attól függ mennyire fontos neki, hogy hány adatot lát egyszerre lapozás nélkül. Én amiatt is vettem, hogy kifér végre az összes lényeges adat (8 mező) + van benne ANT+. Az azért kell nekem mert van CAD és SPD szenzor is, és az ANT+ kevesebbet fogyaszt és stabilabb, mint a BT.
Nekem a 320 előtt sima 15 volt, meg voltam elégedve vele. A Neo is ugyanazt tudja.
-
ivana
Ármester
válasz
flash- #223109 üzenetére
Régen a négyszögtengelyes rendes kónuszos volt, azt újra kellett kenni. Manapság az is zárt csapágy, gondozásmentes. Kenni egyiket sem kell soha. Csapágy élettartam szempontból ezerszer jobb a négyszög. (Legalábbis shimano esetén, a campa szokás szerint jóval tartósabb.)
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Projektor topic
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Battlefield 2042
- További aktív témák...