Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz lugosi #67021 üzenetére

    Ez attól függ, hogy mire akarod használni. Ha aszfaltra kell ebike, nem túl nagy távokra, akkor kb 300-400 körül már vannak agymotoros belépő kategóriás trekkingek. Viszont ha terepre kell, az már zsebbenyúlósabb, mert ide az agymotor szerintem nagyon nem alkalmas. Farnehéz, nehéz szerelni a defektet, többet is fogyaszt. Középmotoros az ideális monti felhasználásra, ezek meg elég drágák. Itt 3 gyártót érdemes megemlíteni, a Shimano-t, Yamaha-t és a Bosch-t. Egy ilyen modern középmotoros gép 700-800k körül kezdődik. Az még egy alap merev vázas gép. Komolyabb öszztelósok 1,2 milla körül kezdődnek. Ami jó hír, hogy egyre több gép van a használt piacon, bár itt nagyon észnél kell lenni, de kifoghatsz jó állapotú, keveset futott gépeket fél áron simán.

    anorche1: Valóban elég erősek. Montiban többnyire a legerősebb motorok kerülnek, a Bosch-nál ez 75Nm-t jelent. Nyilván nem a keréken mérve, hanem a motorban, de azért az nagyon durva. Az átlagos emberi erő háromszorosát teszi hozzá a hajtáshoz ha turbo fokozatba kapcsolod. Erre gyakorlatilag nincs is szükség, mert 1-es max 2-es fokozatban is szinte bárhol felmegy. A turbo arra van, hogy kb izzadság nélkül tekerj emelkedőn, vagy felgyorsíts egy össztelós montit 2,5-ös gumikkal 50km/h-ra sík úton. Ha hosszabb túrát tervezel, akkor érdemes gazdálkodni az aksival, és 1-es, 2-es fokozatot használni. Csak akkor tudsz menni nagyobb távokat ha te is bele teszed az erőd, és rendes montiként próbálod meg használni, ha csak bohóckodni akarsz, akkor nagyon hamar lemerülsz.

    maximilian4: Igen, nagyon okosan kell használni, ha lemerül akkor felfelé kb tolod. Enyhébb emelkedőkön feltekered, de komolyabb emelkedőkön már esélytelen, kikapcsolt motorral olyan mintha egy 40-es tányér lenne elöl. Én úgy szoktam használni, hogy sík úton ki is kapcsolom. Ha már lendületben van eltekerd rásegítés nélkül, csak megindítani nehéz. Enyhe emelkedőn is feltekerem motor nélkül még a túra elején. Aztán 1-es fokozat, és max 2-es ha nagyobb emelkedő van. 3-as 4-es fokozatot csak akkor szoktam használni amikor meglátok egy köves, gyökeres, kb megtekerhetetlen emelkedőt és poénból nekimegyek. :) Illetve amikor beérek a városba, 3-as 4-es fokozaton tudom bekapcsolni a tuningot, ilyenkor 45-50-ig kitekered sík úton is. Így gyorsan hazaérek. :)

    dbala: Edvi Illésen szoktam felmenni, aztán be az erdőbe és fel Normafáig. De olyan is van, hogy aszfalton megyek fel végig az Istenhegyi úton, vagy a Szépvölgyi úton HHH. Gazdagrétről általában mindig az Edvi Illés.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák