-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cslaz
újonc
Sziasztok! Teljesen amatőr vagyok bringázás téren. Két bicaj között vacilalok egy mali és egy dekás rockrider. Melyiket ajánlanátok? 176cm magad vagyok és 80kg. Tetszenek a montil nem szeretnék trecking vagy más fajtát venni. Inkább városi hasznalat lenne. Mali boa 29" az egyik a másik rockrider st 520 v2 27,5". Köszönöm a segítséget!
-
cslaz
újonc
Nem, de nem értem ez hogy jön ide?
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #160742 üzenetére
A mai világban, amikor a trail-enduro montik egyre nehezebbek, agreszívebbek, lejtőzésre optimalizáltabbak, a vázcsövek már olyan vastagok, mint a combom, a fejcsövek egyre laposabbak és az egész geo egyre inkább pályán veretésre van tervezve, számomra üdítő látni egy olyan trailt, ami végre nem erről szól, ezzel az Izzo-val látszólag 100+ km túrákat is be lehetne vállalni úgy, hogy egy átlagjúzerként egy 11-12kg xc-hez képest síkon és felfele sem kell kompromisszumot kötni, mégis nagyobb élményt nyújthat. Persze cserébe ezzel nem fog az ember gyökeres 40%-os lejtőn duhajkodni, de én nem is akarok... ránézésre még a mostanság felkapott merevseggű Vitus Sentier geoja és agresszívebbnek tűnik ennél .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
swoody
senior tag
Sziasztok!
Adott egy regi csepel kemping es otletet kernek, hogy hogyan tudnam a kabelvezeto csaronaban athuzni a dinamo kabelet.
Elvileg ahol ossze lehet hajtani a kerot ott van ket fem gomb, ami gondolom vezeti az aramot:
Ha ezt a ket kis fem cumot kiszedem akkor igy nez ki:Es ide kene valahogyan bevarazsolni a kabelt:
Hogyan tudnam itt atvezetni a kabelt?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cslaz #160751 üzenetére
Linket csatolj ne másnak kelljen rákeresni,úgy hamarabb jön segítség is.
(#160756) swoody...az horgászás lesz,vagyis valami kampót kell hajlítani amivel a másik lyukon kihorgászod a vezetéket.A kép alapján én kerékre állítanám a bringát,bedugnám a vezetéket a felső lyukon és az alsón bedugott horog,U formára hajlított dróttal megpróbálnám kihorgászni mikor a gravitáció odáig húzta a nyeregvázcsőben a fent bedugott elektromos vezetéket.Nem lesz egyszerű menet,az biztos.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kempetlen
tag
válasz Timeola #160718 üzenetére
Sebaj, akkor válassz férfi változatot! A magasságát és a súlyát se tudjuk, így nem tudok használtból példákat linkelni. Ezek azért számítanak, mert 100+ kilóhoz, főleg ha gyerekülés is kerül rá, akkor pl. nem mindegy, hogy milyen kerékagyakkal van szerelve. De ha muszáj az új, akkor marad ugyanaz a tanács: azokat a linkelt hulladékokat felejtsd el, marad a Rockrider.
-
swoody
senior tag
válasz Hasaggymeg #160757 üzenetére
Ohhhh ettol feltem en is.
Azt hittem, hogyha igy volt gyarilag megoldva akkor letezik valami szuperkonnyumodszer.
Koszonom szepen a valaszod, akkor horgaszunk. Haha
-
X2N
senior tag
válasz jjeahh #160755 üzenetére
Valamit benéztél, a Vitus Sentier nem agresszívabb geo-s. Rövidebb tengelytáv, 67fok fejcsőszög. Az IZZO egy modern geo-s AM MTB mindenes, de nem hiszem h átlag user 100km-es túrákat fog vele csinálni, pláne nem úgy ahogy egy 11kg-os XC-vel. Agresszív geo-t a Ragley MMMBOP-nál vagy a Dartmoor Hornet-nél találsz...
[ Szerkesztve ]
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
jjeahh
nagyúr
Pedig én el tudom ezzel képzelni az egész napos tekergéseket, egy nehéz agresszív traillal viszont nem annyira. Ezt az Izzot úgy képzelem el, mint a ma divatos downcountry bicajokat, csak 110-120mm helyett 130mm-t tud. A fejcsőszög tényleg mindkettőnek egy kutya, Vitus 66-66.5 fok kerékmérettől függően, Izzo 66-66.5 fok. A láncvilla a Vituson picivel hosszabb és az effektív felsőcső sokkal hosszabb. Meg más a gumi is, a Vituson 2.6", az Izzon csak 2.4" apróbb, már-már xc-s bütykökkel. Persze ki kéne próbálni ahhoz, hogy kiderüljön melyik milyen terepen érzi jobban magát, de általában mindenhol azt írják, hogy az Izzo legalább annyira mászásra készült, mint veretésre, lejtőn viszont jobb, ha lassabban gurulsz vele, mint amit a mai trailoktól megszoktál.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
axod
tag
Sziasztok!
Kross Hexagon 5.0 29"-ról mik a vélemények/tapasztalatok (idei vagy korábbi modellek)? Nagyon hobbi biciklizésre keresnék, viszont nem országútra, de nem is downhill ezért MTB. Ahogy néztem ezekben már hidraulikus tárcsafék van.
Mindenképp új bicikliben gondolkozok, mert Egészségpénztáron van rá keret és onnan szeretném elhasználni. Kb. 130-150e-es kategóriában. Kross-ról úgy általánosságban mi a vélemény? Köszönöm előre is a véleményt/tanácsokat -
Антей
tag
44 év után vettem/tünk bicót, Lea 5.0-t, n Hexagont, de szinte ua. Mi tavaly - 1 héttel utána h megvettük, ill felöltöztettük őket - megjártuk Pozsonyt; n volt semmi hibája, azóta +vót má' Szeged, Debrecen, stb (Bp mellől). N csörög, n zörög, állítani sem kellett idáig semmit, cs a láncot kell pár naponta csutakolni, mert különben hangos. Ja, a pedál 1 hó után kuka. A teló n 1 nagy durranás - én máshoz vok szokva - a "Naprendszer" bringakörön néha szétrázta a kezünket; másunkat is, azóta (gr mániások fordítsák el a fejüket) kaptak NCX rugós nyeregcsövet. De mi főleg aszfalton használjuk, kényelmes 20 km/h tempóban, túrázgatásnál +8-10 kg motyó.
[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #160762 üzenetére
pont azon gondolkoztam, amikor megláttam a bicót, hogy egy ilyennel (12 kg/130/130mm) vajon mekkora hátrányban vagy előnyben lenne az ember egy maratonon, mondjuk ugyanolyan súlyú merevfarú 29errel szemben?
A meredek nyvázcső szerintem inkább a beállítását befolyásolja, esetleg korlátozza a nyeregnek. Ugye ez is valahol egy elméleti adat, nem tudom, ők hogy adták meg, hiszen az effektív az más egy hátrahajló és egyenes nyeregcső esetén.. (igaz, dropperből ahogy nézem, nem nagyon szokott választék lenni ebben, szóval nem cserélgeti csak úgy az ember)
A láncvillát nem tudom, jól nézted-e, nem ellenőriztem, de csodálkoznék, ha egy 130-at mozgó fullynak rövidebb lenne.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #160769 üzenetére
Ha laposabb a nyvázcső, az nem rontja a mászóképességet? A láncvillahosszban csak kisebb különbség van, Vitus 439mm, YT 432mm, igen, a YT fully, de a Vituson 2.6" gumik vannak, szal... . De amúgy szerintem szabadon lehet a láncvillahosszal játszadozni gumimérettől és hátsó felfüggesztéstől függetlenül, jó példa erre a Full Stache, 29x3.0" gumik, fully és mégis csak 429mm a láncvilla
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #160770 üzenetére
Jó, azért a "szabadon"-ba belekötnék, nem véletlenül van olyan nyakatekerten megcsinálva a Stache középcsapágyának környéke
Én már nem tudom követni, minek mije hány fok, de gondolom a lapos nyeregvázcsőre igaz, amit írsz, mert túlságosan hátra kerül a súlypont..Juteszembe: a 66 fokos fejcső miatt (erre az egy adatra emlékszem, meg hogy 640 hosszú a TT) olyan dilemmába szaladtam, amire nem számítottam. Ezt nem írtam még? Hiába tök nagy esése van a felsőcsőnek, a fékkar még így is beleverne, ha nem riser kormányt tettem volna fel, 20mm hézagolóval.... Lehet, hogy ez másoknak egyáltalán nem is szempont, de én nem szeretnék úgy járni, hogy eltaknyolok, keresztbe áll az első kerék, meg még a vázamat is kukázhatom.. végülis élhető magasságban van így is, de azért egy centivel lehet, hogy lejjebb pakoltam volna, ha ez nincs. Meg én eléggé lefelé álló fékkarokkal megyek, mert úgy kényelmes.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
őstag
válasz jjeahh #160738 üzenetére
feltalálták a Cube Stereo 120 TrailMotion-t? (az ugye már 2019-ben is volt)
a TM utótag a standard villánál 10mm-rel többet jelent, azaz a 120-as Stereo-ban 130-as Fox 34 van (és a nagyobbkanál is mindig ez a helyzet, +10mm elöl)[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #160771 üzenetére
A vázra esetleg ragaszthatsz valami apró puha öntapadós szivacsot vagy gumit oda, ahol a fékkar vagy kormány éri, sokat nem véd, de a festést talán megmentené.
f4lcon:
az 13kg, a YT csak 12 .Ja nem, most látom, hogy a csúcsverzió 11.9kg, az már nem semmi . Azt le lehet vinni 11.5 alá olcsóért, egy 130/130mm bringától nem rossz . A nyeregcső mondjuk viszonylag lapos, kíváncsi lennék rosszabb-e felfelé, mint a YT. No de mindegy, mert ezek kb álombringa kategóriába tartoznak, nem hiszem mostanában lesz ilyenem[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gergovass_
csendes tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. MTB-t vásárolnék max 150 - 170 ezer forintig. A lényeg az lenne, hogy lehessen később fejleszteni. (váltó, fék, teleszkóp, stb.) Lehetséges ilyen árban találni ilyen MTB-t? Vagy egyáltalán van értelme, ha csak hobbi szinten tekernék? Főleg földutakon, murván. Aszfalton minimálisan használva.
Köszönöm előre is a válaszokat!
-
JoinR
senior tag
Hello!
Feltornázva az induló összeget a bicajvásárlásra, lassan már eljutottam oda, hogy megvenném a Decathlonos ST540-et, aztán látom a 2 hetes szállítási időt, már ha aznap egyáltalán tudok még rendelniTovábbra is vonzó lenne a SZÉP-kártyás fizetés a kerékpárcity-nél, de odáig már eljutottam, hogy 120 alatt ott nincs semmi használható. Esetleg valaki ránézne erre vagy erre a konfigra, hogy érdemes-e értük (ennyi) pénzt adni? Köszi.
-
DonDennis
senior tag
válasz JoinR #160777 üzenetére
Hát nem tudom, most szerintem sok biciklis bolt le van már fosztva. Én sok kinézett biciklit megkérdeztem biciklis boltokban (igaz gondolom a legfrekventáltabb női 100-130ezer forintos kategória és férfi 150-180ezres kategóriában), hogy látom az oldalukon de ez azt is jelenti-e, hogy akkor ha megrendelem akkor ma/holnap személyes boltnál történő átvétellel érte is mehetek? Tök pozitívan és kedvesen az írt összes bolt 24 órán belül válaszolt ami szerintem nagyon pozitív de kivétel nélkül az volt a válasz: "sajnos a kinézett modell nincs de rendelésre tudunk szerezni kb. 2 hét" - na ekkor úgy voltam, hogy marad a Decathlon onnan mindten össze tudtam szedni, cipő, pedál, két bicikli, pumpa, belső...stb és ha minden igaz akkor 12 nap alatt itt van, már csak 4-van hátra az oldal szerint , bár ha holnap nem adják át a futárnak akkor nem hiszem, hogy itt lesz hétfőn, de nem bánom csak 3napos hosszú hétvége előtt érjen ide.
"Why would I sit down? I'm always on my feet." - Dominick Cruz / "I can't read, can't write, can't do math... but I can compete" - Julian Edelman
-
bal8080
csendes tag
Sziasztok!
Feleségemnek szeretnék venni egy trakking kerékpárt. 90-140E között (Budapesten).
Van most valami bestBuy termék?Köszönttel:
bal8080 -
Tothgera30
Ármester
válasz gergovass_ #160776 üzenetére
Használt bringák között igen. Egyéb kritérium? Milyen magas vagy?
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
JoinR
senior tag
válasz Massmurderer #160780 üzenetére
-
RetepNyaraB
veterán
Utánaolvasva látom rendesen félreértettem ezt a felni vs. külső méretezést. Tehát inkább olyan trend lehet, hogy szélesebb a felniméret, mint a rávaló külső, de fordítva szar, mert kóvályogni fog tőle a canga, rossz a kanyartartása, stb. Jól mondom, vagy még mindig nem értem?
Ha jól, akkor ilyen budget vonalon ( mondjuk15 rugó per db) kb 622-19 (21?) V fékes felniméretben mit érdemes komplett első-hátsó keréknek venni? Olcsó Kelly draftot gondoltam első körben, bár tőlük csak 19-est látok."I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160773 üzenetére
Nekem most a Kona Lava Dome tetszett meg nagyon, de sehol sincs súly írva, kis keresés után azt találtam, hogy a 15 kiló körül van Kicsit soknak érzem, és nem hiszem, hogy mondjuk 13 kiló alá lehetne vinni túl egyszerűen.
Érdekes amúgy, hogy ezen kívül, ilyen árkategóriában nem sok gyártó van, ami követi a trendeket. Egy csomó mtb, még drágább is elöl 3 tányérral van szerelve, ezen kívül nem is emlékszem olyanra, ami 2x9 lenne. Pedig ez a jelenlegi biciklimen is tökéletesen megfelel. Persze ez azt jelenti, hogy Alivio váltó van rajta, még csak nem is Deore.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #160785 üzenetére
Jól néz ki, de a geo kicsit furcsa. Ha erre gondoltál, ezzel a felszereltséggel sajnos simán hihető a 15kg . Haverinámnak is hasonló felszereltségű montija van és annak is ennyi a súlya.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
CragON
aktív tag
fully enduro 27,5 vagy 29? Ki mire esküszik?
Nem tudok dönteni. (176 cm, 82 kg) -
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160786 üzenetére
Igen, erre.
Meg kéne nézni, hogy L-es méretben milyen, de sehol sem találok képeket.Fura geometria alatt mire gondolsz? Picit trailesebb, mint sok más monti, legalábbis szerintem, a fejcsőszög miatt, emiatt nekem bejön. Meg a színek, a magasabban felszerelt modellekból marha jók vannak. A Kahuna lilája veszett jól néz ki, azt biztos gyakrabban mosnám, mint a jelenlegi szürke-kék vázat
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #160788 üzenetére
Ja, ez egy xc, de a geo kicsit trailos, ami még nem gond, ízlés kérdése, de a láncvilla nagyon hosszú, szal egyenesben veretni biztos jó mert stabil ezekkel az arányokkal, de nem lehet valami fordulékony.
Más, ha már Izzo, lett reklám videócska.
Más 2: amióta bringázok, mostanában először a napokban kezdtem úgy érezni, hogy a br-m446 fékem lehetne jobb is . Persze okés és ennél gyengébb fékekkel is el lehet lenni simán xc-n, de már kezdem kapisgálni, hogy miért lenne jó egy még jobb fék.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
gergovass_
csendes tag
válasz Tothgera30 #160782 üzenetére
174 cm, 73 kg. Újat szeretnék mindenképp. Talán a 29''-os kerék még, ami kritérium. Arra gondoltam, hogy pl. egy Tourney váltót Deore váltóra cserélni. Van egyáltalán értelme ilyeneken gondolkodni? Vagy hobbi tekereshez megteszi az alsóbb kategória is?
-
X2N
senior tag
válasz Hasaggymeg #160789 üzenetére
Nem fog az eltűnni. 170cm alatt sz@pás a 29er.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Erre mindjárt megkapod az XC 29"-er apró koronázatlan királynőit ,csak várnom kell kicsit.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
X2N
senior tag
válasz jjeahh #160762 üzenetére
Ezt a 130mm-rugóutat 29er-nél úgy képzeld el mintha lenne egy 27.5-ös 140mm-es AM fully-d, elég veretős lefele. Ennél rövidebb rugóutas fully-t én nem vennék, mert nem látom értelmét. Az izzo 66 fokos fejcsöve teljesen jó nekem a cube stereo 140-n van 67.5 fokos a fejcső és használható. Gumi szélességen meg nem kell variálni 2.4 előre Maxxis DHF/Magic Mary. Felesleges túlméretes gumikat feltenni csak lassít.
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
ivana
Ármester
válasz RetepNyaraB #160784 üzenetére
Nagyon széleset igazából nem tudsz venni trekkingre. Egy 20-as kb. mindenre jó ami szóba jöhet. Az 32-től akár monti gumiig mindent visz.
V fékhez, meg trekkingre én nem vennék gyári kereket. Nem tudom mennyire kapható.
-
X2N
senior tag
válasz Hasaggymeg #160793 üzenetére
Majd pár év múlva ha elterjedtek a 36er-ek visszatérünk erre a témára
Launch code for russian nukes: 97 99 116 105 118 97 116 101 32 100 101 97 100 32 104 97 110 100
-
bardi
aktív tag
válasz jjeahh #160790 üzenetére
Értelek, mondjuk a kanyarokban most is elég gyenge vagyok, nincs meg az a bizalom a gumiban, ami kéne, pedig nem igazán csúszott még meg alattam szárazon. Egyszer porban, meg faleveles, oldalra lejtő úton, de az normális.
2007 óta most először került két teljesen új gumi a biciklimre, vagy csak egyet cseréltem egyszerre, meg amit használtan vettem, azon még jó volt, meg kaptam hozzá egy pár használtat, szintén jó állapotban, de a tapadás összehasonlíthatatlan, olyan helyeken ahol eddig fékezés közbe csúsztam, még bőven tapad, 26x2,25 Rocket Ron.
'92 Honda VFR 750
-
jjeahh
nagyúr
Az ilyesmi mind nézőpont kérdése. Egy időben bele voltam buzulva a pluszos gumikba, de aztán kipróbáltam a 2.6"-ot és rájöttem, hogy nekem ez nem kell, egy fat bike-ot viszont elfogadnék. A rugóút is teljesen szubjektív dolog, ezt a súlyt soha nem fogod összehozni egy trail fullyval (de még a 10kg-t sem) és nem mindenkinek a lejtőzés az elsődleges.
bardi: milyen rocket ron, performance vagy evolution? Ha utóbbi akkor piros csíkos vagy kék? Én is agyalok egy ideje azon a gumin, csak nem tudom tapadásban mennyire lenne visszalépés a nobby nic-ről, lehet, hogy kb semennyire, max sárban lenne rosszabb.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Garminból kit érdemes venni? Navi része nemigen érdekel, megtett út, sebesség, esetleg pulzus kijelzése lenne jó a kormányon. Pulzust ki tudja szedni az óra optikai szenzorából, vagy pánt kell hozzá mindenképp? Van egy Fenix 5-öm, az tud mindent, csak ugye a csuklót kell nézegetni hozzá. Illetve még az is kérdés, hogy ha connectben látni akarom az activityt, akkor ilyenkor nyilván nem az órát indítom el, hanem a kormányra szerelt bizbaszon, de akkor hogyan lesz belőle pulzus (vagy visszatérve az előző kérdéshez, ahhoz öv kell mindenképp)?
Van egy filléres Sigma sebességmérőm (küllőszenzor, nem gps), akár elég is lehetne, amit tud (mellette elindítom az órát garmin connecthez, stravához), de az istennek nem tudom beállítani, 10% a minimum, amit csal, akármilyen kerékméretet állítok be neki.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
RetepNyaraB
veterán
válasz ivana #160795 üzenetére
Aha. Kösz. De ha nem gyári, akkor mi? Vagy miért nem? Mert nincs 20-as méretben? Én nem fogok küllőket fűzögetni, az tutifix
Jelenleg a gyári Keba van rajta, Deore csapágyakkal, 10 éves és semmi kopás nem látszik rajta. Csak 18-as...[ Szerkesztve ]
"I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve."