Új hozzászólás Aktív témák
-
dlaj
őstag
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4626 üzenetére
Ne kisértsd a szakértő urat mert mindjárt kinyilatkoztat valami magvas okosságot aszt' kénytelen leszek saját magamat körülkergetni az istállón hogy lenyugodjak kissé.
Egyébként igazad van, elég lett volna linkelni ezeket a művészi igényű fotókat.
Mifelénk úgy mondják egy jó fürdés többet ér mint egy rossz dugás.Hogy pozitív is legyek, hegesztettem ma egy zöldséges pulykamellsalátát. Olyan csípős lett hogy világít a sötétben..
Hozzávalók:
pulykamell kis kockákra szabdalva, pirosra pirítva
főtt bébirépa
kidneybab
csicseriborsó
zöld olajbogyó
főtt zöldborsó
jóféle zöldpaprika
Az arányok és mennyiségek teljesen szabadon választottak és helyettesíthetők.
öntet: tejföl-majonéz keveréke tetszőleges arányban és fűszerekkel.A képet inkább csak linkelem mert elkészült állapotban inkább fehérboros hányásra emlékeztet.
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4645 üzenetére
Nem lehet, hogy direkt szívatni akarnak így a vége felé?
Vagy ott még nem beszéltél váltásról?
Szomorú az a hozzáállás, hogy a sofőr oldjon meg mindent, de ha nem sikerül, akkor se osztozik a vezénylés a kárban.Óvatosan azért a pofonokkal, per is lehet belőle...
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
-
KAMELOT
titán
válasz Somatom #4654 üzenetére
na akkor már látom mi lesz. Ugyan az mint a múltkor. Már 250km-el a francia/német határnál azaz a francia felén nem volt egyetlen egy parkoló sem. pedig még csak délután 3 volt. Amikor már kezdtem a határra érni a pályán a leálló sávban 15km kamionok álltak. Én is beálltam. Most kihagyom!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4654 üzenetére
Szerencsére, Olaszo.-ba megyek, megint. Keddi lerakó, csütörtök déltől pihenünk a szerelvénnyel.
Pont olyan főzőkét sikerült vennem nagyon jó áron az Ócsai úton. Végre begyűjtöm a parkolókban, kínából rendelt kacatjaimat is. Egy kis lazulós hétvégét (csüt.-től hétfőig) tartok.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
-
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4668 üzenetére
Rengeteg mérgelődés a műhelyben, hogy miért nem lehetett szétcsatlakoztatni mindent.
Szerencsére nem éltem még át, de csapkodjon bármi, ha olyan a tűz, én tépek mindent. Jobb javítani, cserélni alkatrészeket, egységeket, mint új vontatót venni, mert az egész leégett, felrobbant.(#4669) dlaj: Még 15 évvel ezelőtti olasz járataimnál történt, hogy az egyik srác nem is tudom, hogy mit nem csinált helyesen, de a pótja nem akadt be rendesen, talpak fent, vezetékek csatlakoztatva, megindult lassan, de a pót nem követte. Kiakadt, lecsúszott a nyeregről és a váz kereszt vasában akadt meg a királycsap. Ez egy Scania Topline volt. Szerencsére a telephelyen volt targoncás, raklapokat varázsolt alá és úgy lett feltekerve a pót, hogy teljesen talpra tehessék, raklapok ki, vontató alá. Azóta szerintem 6x leellenőriz mindent a srác.
Pl. ennek is nagyon gyanús, hogy a hátsó idomon, középen a púp ilyentől lehet: képSi jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
dlaj
őstag
válasz Somatom #4692 üzenetére
Remélem azért holnap jobb lesz az idő, akkor érkezem Rheinberg-be, az Amazon raktárba.
Jelenleg London felett 50 kilométerrel most jön fel a nap, úgy néz ki tiszta az égbolt. Remélem, hogy szép idő lesz ma, mert 16 előtt nem raknak meg, úgyhogy lenne időm a kisvárosban (Luton) és a környéken szétnézni. -
dlaj
őstag
válasz Somatom #4694 üzenetére
Köszi a tippet, erre nem is gondoltam!
Képeken már meg is néztem, közelebb a gyárban sem engednének egy esetleges látogatás alkalmával. Egyébként csak érdekesség, hogy kecskeméti létemre még a merci gyárat sem láttam, mert amikor regisztrálni akarok látogatási napra, mindig elveszi a kedvem a kb fél éves várakozási idő. Persze az évek alatt már így is többször rám került volna a sor.Ha már Vauxhall! Pont egy ilyen kereskedés és szerviz mellet parkingolok teljesen szabályosan. Utca nézetben balra az ezüst kabrio Vauxhall helyén. Itt bárki megtalál 15.30-ig! (helyi idő szerint)
És akkor egy friss, szinte élő kép az ezüst kabrio helyéről! (még ha az angolok nem is szeretik a fényképező alakokat) Mi mások parkingolának itt, mint angol Opelek.
Továbbá szerintem az egyik legrondább logoja a Vauxhall-nak van. (nyíllal jelölve a totemoszlopon) De legalább kisebb méretben alkalmaznák az autók elején/hátulján. -
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4692 üzenetére
Azt meghiszem! Egyszer kell ráérezni, s ha elcsípi az ember benne a technikai tudást, akkor már elvezhető. Sokaknak túl gyors, meg a hörgés se fekszik mindenkinek. Pedig kemény munka hosszútávra kiképezni ezt a hangot.
Tranzitot csináltál, vagy bárki más Svájcban? Chiasso-Basel az útvonalam Gerlach spedíció, 60€. Egyelőre ennyit tudok.
Részben almáim munkáját kaptam, kár, hogy csak részben megyek át befogadó hazámon. Metznél beugrottam volna a volt lakóhelyemre.
Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4709 üzenetére
Milyen 5.5 ora? Nem ertem. A lenyeg annyi roviden,hogy nem mindegy,hogy egy nap egy db 45 perces pihenöt kell kivenned,vagy kettöt. A 10-esnel kötelezöen 2,mert maskepp nem jön ki a matek (Igy ezzel elbuksz 2x45 percet,cserebe 1 oraval tobbet vezethetsz.Mi következik ebböl? 1 ora 45 perccel kesobb fejezed be a napot,igy 1 ora 45 perccel kesobb kezdheted meg a következö etapot.Igy van amikor semmi ertelme nincs a 10-esnek,mert jobban jarsz egy db 9-es vezetessel,ami között csak 1db 45 perces pihenöt tartasz,mert majdnem 2 oraval hamarabb vegzel.
9-es vezetesnel: 9:45
10 oras vezetesnel pedig nem, 10 ora 45 perc,hanem 11.5 ora,mivel ket 45 percest kell tartanod.Cserebe csak 70km-rel jutottal messzebbre. En pedig azt a 70km-t boven behozom azzal,hogy masnap 1 ora 45 perccel hamarabb elindulhatok.
Persze van mikor jol jön,pl rakodni kell,es 9 ora 20 perces vezetesed lesz a nap vegen.Vagy eppen 10 ora 20 perces,es akkor mondhatod azt,hogy vegül is csak 20 perc volt a tullepes. Ha meg nem lenne 10 oras vezetesed,akkor 1 ora 20 percet vezettel tul,ami mar nem jol hangzik.Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4712 üzenetére
Ja,de ki akar vezetni 5.5 orat egyben?
@ Kamelot: De többnyire nem "tesz" semmit.Mert amig te 10 orat vezetsz,addig elcseszel a napodbol 1 ora 45 percet. En csak egyszer allok meg 45ösre,te ketszer,en csak 9 orat vezetek,te 10-et. Igy lenyegeben plusz 80km-ert vallalsz be 1 ora 45perc többletet. En inkabb masnap 1 ora 45-tel hamarabb elindulok,es ugyanott vagyok. Sot,eleg 1 oraval hamarabb elindulni,es akkor is ugyanott vagyok,mivel csak 80km.
Nagyon ritka esetekben van ertelme 10-et menni.Give me your cum,bull!
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4699 üzenetére
Gondolom, beállok a parkolóba, bemegyek a spedícióra, elmagyarázom, hogy tranzit, hogy miért kell ezért is fizetni, ne kérdezd...
Basel, francia kilépővel. Vagy nincs közvetlen átmenet? Holnap okosabb leszek. Csak lesz egy magyar, aki már csinált ilyet!Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
Zolás
addikt
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4731 üzenetére
Eddig nem is fizettek. Kereslet-kinalat hatarozza meg a fizut,nem pedig a munka fajtaja. Olvasgatok nemet,osztrak forumokat..arrafele arra panaszkodnak,hogy a 90-es evekben 4000-5000 (!!) markat kerestek a nemzetkozi soforok. Ami 2000-2500 euronak felel meg. Igen am,csak kozben eltelt 20 ev,es inflacioval korrigaltan az olyan lenne mintha egy mai sofor 4-5 ezer eurot kapna havonta.Csak hat kozben felvettek az EU-ba olyan seggdugasz orszagokat is mint amilyenek pl mi is vagyunk,es szepen lassan levertek a bereket.
Szoval orulni kene az 500 ezer forintos fizetesnek?
Par eve kezdett el kinossa valni a helyzet,es mar kenytelenek voltak emelni,mert mar nem talaltak majmot a kormany moge,es most mar egyre inkabb kozeledik a ket osszeg. Jelen pillanatban! Aztan ha beengednek 40 millio ukrant akkor majd szepen visszaallunk megint a 300 ezres savba,ahol volt evekig.
Elhiheted,hogy a vadnyugaton olyan helyre veszik fel a keleti sofort amit az ottani Jürgen nem vallal el. Vagy eppen nem annyi penzert vallal el.
Pl egy osztrak sofor 2ezer nettoert belfoldezik,ugy hogy minden nap otthon van,es ezt 14x kapja meg egy evben + egyeb juttatasok. Itt pedig lszpjak magukat havi 500-ert,ugy hogy 4 hetet vannak uton. Kiszamolom neked. 500 ezer 4 hetre = 694Ft-os oraber. Mcdonaldsban diakoknak 1000ft felett fizetnek,es minden nap otthon van,es foglalkozhat ertelmes dolgokkal.
Tessek. Ennyire nem majommelo.camelferr. Ahonnan enni kapsz. Ez jo. Tudod mit? Igy meg inkabb kritizalom,mert en is reszese vagyok. De te legyel jo kutya,es csinalj meg mindent amit a fonokod mond..nem kell, es nem is szabad kritizalni semmit,csak fogd a kormanyt es vezess.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
Zolás
addikt
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4737 üzenetére
De latod ti is tele vagytok kelet europaival,mert normalis ember azt a munkat nem vegezne annyi penzert. Vagy az is lehet,hogy semmi penzert.
Majommunka alatt a klasszikus kamionozast ertem.: Beallsz,kiallsz vezetsz 2000km-t, beallsz,kiallsz hazavezetsz 2000km-t. Autopalyan fogni a kormanyt nyilegyenes uton,ugy hogy kozben zenet hallgatsz nem szamit nalam rendes munkanak..az pihenö.( mint ahogy fentebb is irtak ) Ennek ellenere sokan nem vallaljak,mert halalra unjak magukat,es ha visszaosztjuk a kamionban toltott orak szamat,a fizetessel,akkor kemeny 700Ft-os oraber jon ki. Komolyan mondom,gyrost arulni a sarki büfeben tobb ertelme van,mert ott legalabb van eksön,es 1000ft felett keresel orankent+ minden nap otthon vagy.
Ellenben van a kiszallitosdi,amit en is vegeztem 7.5essel,ahol reggel 6kor kezdesz,es este 5-re 6ra ersz haza.Neked kell kis bekaval berakodni,majd kapsz egy napra 15 cimet,osszesen vezetsz 4 orat egy nap alatt,maradek pedig papirmunka,es pakolaszas. Plusz rad biznak tobb szazezer forintot,mert neked kell beszedni az aru utan a casht,majd nap vegen szamolj el vele..raklapot is cserelj majd pakold is le a kocsirol.Stb. Jo melo volt..egy marek rizsert..2 honapig.
#4737 Ironia volt.
[ Szerkesztve ]
Give me your cum,bull!
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4737 üzenetére
Közismert dolog hogy a majmok űrhajót is gond nélkül tudnak vezetni.
Mármint abban az esetben ha az emberek mindent megcsinálnak helyettük.. -
Zolás
addikt
válasz Somatom #4739 üzenetére
Elmaradt a szarkasztikus szmájli, bocs.
Ettől a megmondógyerektől egy kicsit kivagyok.[ Szerkesztve ]
Csere érdekel komoly cucokra?Mik azok a Cucok??"A cucoknak két alfaja van.Van a komolytalan mindenhol megtalálható.A másik a komoly(cucokusz komolyikusz)na ez van neki ez sokkal ritkább"By:5teve
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4744 üzenetére
Nem mondom, hogy mindenfele munkat le lehetne valtani vele, de boven eleg ha csak a felet sikerul. Maris megszunne a soforhiany. Tessek: [link]
Ezt azzal a tudattal nezd, hogy a legeslegelso ilyesfele probalkozas. Raadasul varosban, nagy forgalom mellett. Szerinted nyilegyenes uton meddig tart beidomitani ugy 20 ev mulva? 20 evvel ezelott hol voltak a szamitogepek? Na errol van szo.
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4756 üzenetére
Amazon robotok is latom szanaszet torik magukat,a vevok pedig vibratort kapnak kavefozo helyett mert a robot mindig benezi a dolgokat.
De azt elismerem,hogy a te kulimunkadat egy ideig nem fogjak levaltani,mert te uttalan utakon jarsz,sarban,mocsarban,ott a robot meg nem eleg hatekony,es par evtizeden belul sem igen lesz az.
Ettol fuggetlenul a kamionos melok nagy tobbseget ki lehetne valtani,foleg az olyanokat ahol ipari teruletbol ipari teruletbe vezet az ut.Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4760 üzenetére
Indulatok nem ervek? Elotte ket oldalon keresztul soroltam fel az erveket.
De jo..lassuk csak: megint sikerult egy brutalis baromsagot osszehordani:,,A robotba is beleprogramozzák a szabályszegést?"Barmilyen hihetetlen,de a robotnak nem kell szabalyt szegnie,mivel 24 orat tud menni folyamatos 80-nal,foleg ha a korabban elhangzott (nem erv) betonfal mellett kozlekedik amit direkt neki alakitottak ki. Igy egy 24 oras etap alatt kozel 2000 kmt tud megtenni.Ha most azzal jossz,hogy dehat a robot miert nem alszik?! Akkor erre azt valaszolom,hogy azert mert Terminator b***!.
Give me your cum,bull!
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4756 üzenetére
Hát nagyjából. Ahogy Te is vázoltad, az "önvezető autó" ideája egy szép rózsaszín utópia, de jelenleg ezer sebből vérzik. Olyan mint a kommunizmus. Azt is csak ideiglenesen lehet rákényszeríteni normális emberre, általában puskatussal.
Pénztemetőnek mindenesetre ideális. Már így is olyan kolosszális mennyiségű fiktív fedezetlen pénz kering a nemzetközi bankrendszerben, hogy párszáz milliárd dolcsit erre is nyugodtan el lehet verni, amíg lesznek új beszállók a piramisjátékba. Nyolcmilliárd ember ezt is ki tudja termelni. (vagy nem) -
zsolt19900
őstag
válasz Somatom #4766 üzenetére
ne ne ne folytasd, az utolsó szó a lényeg a hozzászólásában örvendezzünk
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Qtya123
őstag
válasz Somatom #4769 üzenetére
Így van, én is olvastam azt a cikket. Szép is az, mikor egy közlekedési táblát kidönt egy jármű, később meg megy arra a sofőr nélküli önvezető gép és azt sem tudja mi van. Vagy elég annyi is, hogy egy táblán szennyeződés van, már kész a baj, nem kell ide Jürgenke alkotása. Ezek a példák is mutatják, hogy milliónyi szituáció van, amire emberi felügyelet nélkül nem tudja mindig 100% pontossággal a gép, hogy mit csináljon. Az élet és a természet folyamatait, sokszínűségét nem lehet programkódokkal és szenzorokkal letudni. Persze lehet jönni azzal, hogy autópálya, meg ott aztán csak ülni kell. Ez hellyel-közzel igaz, de mindenhová nem lehet autópályát húzni a cég kapujáig és persze autópályán is két másodperc alatt kialakulhat olyan szituáció, amivel a gép nem tud mit kezdeni (környezeti viszontagságok, váratlan és a gép által feldolgozhatatlan mozgású és formájú tárgyak, vagy egy egyszerű szenzorhiba, stb...)
Jönnek azzal, hogy majd lesz ember az irodában a gép előtt és ő majd felügyelni tud egyszerre 10-20 kamiont a monitorokon át. Persze....
Az amazon robotokat meg felesleges ide keverni, azok a forgalomhoz és a külvilághoz képest egy teljesen "steril" és behatárolt közegben mozognak. Ráadásul ehhez hasonló robotokat már jóval régebben szolgálatba állítottak. Ha jól emlékszem egy dokumentumfilmben láttam őket először évekkel ezelőtt. Ott talán alumínium tekercseket vittek az üzem területén.
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4773 üzenetére
Tenyleg öngol. Ha mondjuk egy 10-es fogatot ugy iranyitanak,hogy az elsöben ül egy hus-ver sofor,a maradek 9-ben pedig csak felügyelik a helyzetet egy irodabol,akkor ezzel mennyit is sporolnak?
Nem lehet mindenhova autopalyat huzni. Ez teny. De ahova lehet,es ahol mar van,ott ki lehet alakitani olyan logisztikai kozpontokat ahol csak es kizarolag robotok kozlekednek,ide-oda..kisebb 3.5-essel ,es 7.5-essel pedigg elviszik a vegso celig.Ennyi.
Give me your cum,bull!
-
Dexar007
veterán
válasz Somatom #4777 üzenetére
Az a helyzet,hogy nem nekem kell megoldani.En csak az otleteket gyartom..mindenesetre a kamionos melok felet ki lehetne ezzel valtani. A kulimunkakat ahol a ret kozepere kell szallitani,sarban,mocsarban,ott nyilvan nem sokra megy a robot (per pill)
De amikor olyanokkal jottok,hogy ki fog rakodni,ki fog ponyvazni,ki fog tankolni..azert az vicces.Give me your cum,bull!
-
HoTaZo
addikt
válasz Somatom #4777 üzenetére
Most akkor vegyük, hogy 10 szerelvényes konvoj visz Heilbronnba a Unileverhez a cuccot. Booking bejelentkezést ki csinálja meg helyettük? Csúszás mindegyik raktárnál van, időre megy, automatice áll rá a programozott rámpára? Ha még ott az előző rakodó, beletolat? Ki nyitja ki az ajtókat? 10 rámpát egyszerre hagynak nekik? Vagy bevárják egymást?
Vagy Nyírbátorban, ahol akár napokat váratják a sofőröket, mert raktár helyett kamionra gyártanak, s ha valamiért nincs autó és nem tudják hova rakni az árut és le kell állítani a gyártást, ami óránként 9 milla veszteség az üzemnek, akkor kit vesznek elő?
Nem csak az utak, az utazó közönség, de az egész háttér nincs még felkészítve, de még kitalálva se hozzájuk.Si jeunesse savait, si vieillesse pouvait.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4811 üzenetére
Vannak vad ötletek.
Egy tavalyi cikkben olvastam hogy milyen csodálatos lesz egy önvezető kamion mert így a költségek 75(!!!) százaléka, ami a sofőr bére (...) megtakarítható. Hehhe. Szóval egy fuvarozó cégnél adódó működési költségek (üzemanyag, útdíj, amortizáció, szervíz, adminisztráció és a sofőr munkabére) hetvenöt százalékát a sofőr bére teszi ki..
Szeretnék ilyen cégnél dolgozni.A szokásos bullshit, amivel a hozzá nem értő kisbefektetők pénzét szeretnék besöpörni olyan fantaszták mint Elon Musk a vezető nélküli villanykamionjával. Állítólag idén októberben akarják bejelenteni és max (!) 4-5 éven belül átvenni a fuvarozó piacot, ami csak az USA-ban évi 700 milliárd dolcsis üzletág.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4814 üzenetére
Pont ez a vicc, a cikkben Európával példálóztak, mert tavaly egy önvezető kamionokból álló konvoly (természetesen mindegyikben ült sofőr is) tesztutakat csinált Európában tehát az önvezető kamionok kora már itt van a következő sarkon. Hát peersze.
Csak még azt nem tudták kitalálni mi legyen az 1.6 millió amcsi sofőrrel (meg a hasonló nagyságrendű egyéb alkalmazottal, akik benzinkutakon, motelekben, kamionos pihenőkben melóznak)
De ott is probléma hogy kiöregszik a jelenlegi sofőrgeneráció és alig van utánpótlás. Az átlagéletkor 55 év, az éves átlagkereset $45k.
-
#27070592
törölt tag
válasz Somatom #4834 üzenetére
Hogy ki tudd magad pihenni.
A Logan című 2017es akciófilmben volt egy kis látomás a jövő önvezető kamionjairól. Láttátok már?
Új hozzászólás Aktív témák
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Autóhifi
- Futás, futópályák
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Xiaomi Mi 9T - a túl jó Redmi
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs