Új hozzászólás Aktív témák

  • zsid

    senior tag

    válasz Teodor52 #11409 üzenetére

    "2003-as Rábaringes Michelin XOne teszt 2%-os fogyasztáscsökkenésről számolt be"

    És már hány éve tudjuk, hogy az izolált körülmények és a közút olyan mocskosul messze vannak egymástól. Mert lehet a Rábaringen hozza a 2%-ot, de az M1-es aszfaltburkolata meg nem olyan, mint a Rábaringé... :D

    Amíg nyergessel dolgoztam nálunk voltak Continental hiperszuper Eco gumik illetve voltak a klasszik Bridgestoneok. Tudod milyen, amikor szakadó esőben dombnak fölfelé az autópályán folyamatosan visszajelez a kipörgésgátló? Én szerencsére 70 tonnára vizsgáztatott szerelvényel jártam, így kimaradtam az ECO, üzemanyagtakarékos gumik bulijából, cska párszor vezettem ilyet de szerintem ultra nagy szopás. Nyáron, száraz időben, autópályán tökmindegy, ott tökéletes. Télen, Szlovéniában amikor már van két centi hó vagy épp a Tauernen át.. járjon vele a qrvaannya.
    Amúgy ahova ezeket találták ki, ott van külön téli és nyárigumi szett, mindenki két garnitúrán gurul ( vannak ilyenek itt Svájcban is, pl tesómék cége). Ez aztán baromi környezetbarát...

    Nagyon nagyon sok dolgon lehet a fogyasztással spórolni, és sokkal többet mint a 2% a gumival. Nálunk 90km/h-ra rendelt autók voltak és a fuvaroknál is normális volt a haladós tempó. Tudod mivel spóroltak voltan legalább 15%-ot? Ha úgy szervezik a fuvarokat, hogy ne teligázzal kelljen mindenhol vágtatni, hanem legyne elég csak 78-cal és ehhez rendelnek autót. Garantált 15-20% üzemanyagmegtakarítás.

    A videón nem cserél, csak felrak. Azért azt is megnéztem volna, amikor a 300 000km-t futott, felnire rágyógyult gumit simán szerelővassal leveszi, tuti szívott akkorát hogy öröm volt nézni :D

    Ezt az abroncsot az előtt mutatták be, hogy én elkezdtem volna a fuvarozásban dolgozni. Eltelt majd 15 év, lassan nekem is megvan a 2 millió km, de közúton még egy ilyet sem láttam, pedig ha nem is mindenhol de azért néhány országban és parkolóban már megfordultam.

    Észak-Amerika egy más világ. Ott a dobfék is népszerű, a fékezetlen A tengely is népszerű, az ABS nélküli pótkocsi is teljesen alap, a légrugózásról meg még nem is hallottak. Európában a pótkocsik már 30 éve 385-ös gumiokon gurulnak, az amcsiknál a nagyobb része még mindig duplakerekes 315-ösön ( vagyis ennek a helyi megfelelőjén). Felesleges az különböző kontinenseket összehasonlítani, mert a fuvarozásban brutálisak az eltérések. A távolkeleten pl még mindig népszerő a 16 és 24 hengeres szívódízel, nálunk meg...

    <tRucKdriFteR>

Új hozzászólás Aktív témák