Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • harry

    veterán

    válasz dudika10 #10070 üzenetére

    Erről sajna nem tudok, majd körbejárom a témát ha lesz oktatóm.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10072 üzenetére

    Heti két alkalomnál többnél én sem igazán mernék azért számolni... jó esetben három, mondjuk nekem olyan szempontból jó, hogy aránylag szabadon tudok variálni - az oktató lesz kérdéses. Nyár végéről már rég letettem (annyira nem is volt kőbe vésve), de szeptember közepét mindenképp jó lenne tartani, szintén egyetem miatt. Persze amellett is belefér valamikor délután 3 óra kanyargás (utazással együtt), de nyilván kényelmesebb lenne előtte.

    Amúgy meg nyár van, minden diák most ér rá, és amúgy is javarészt ők mennek jogsit szerezni, szóval nem csoda, ha ilyenkor nagy a zsúfoltság.
    Vizsgára jelentkezésnek is feltétele a levezetett óraszám, vagy csak magának a vizsgának? Lehet ha ki tudod számolni, mikorra végzel gyakorlással, utána valamikorra kérsz dátumot, még a befejezés előtt.

    Ja, és akkor 9 (vagy 10?) óra után nincs semmi vizsga (rutin vagy járműkezelői), annyi, hogy akkorra kb. illik tudni azt, amik ezekre kellettek, igaz? Aztán majd a végén minden egyben a 30 óra után?

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10075 üzenetére

    Csodás, egyre pozitívabban állok hozzá a kereséshez :D
    Ehh... Holnap tényleg kell lépnem valamit, egyre többeknek lesz meg a kresz is, szabadulnak rá az oktatókra, fogy a hely / időpont...

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Nem tudjátok, a budaörsi, virágpiaci tanpálya címét? Vagy, hogyan kell odajutni? Csigavér használja, de gondolom nem csak ők. Rákeresek megint, eddig nem leltem meg.

    Mod: nyilván most megtaláltam... itt vannak térképek pár tanpályához: [link]

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Killing #10080 üzenetére

    Találtam oktatót, pénteken hívtam, és meglepett, de már szombatra tudott volna időpontot adni. Mondtam, elég lesz hétfőn :D Szóval majd akkor lesz az első órám. Szeretnék én is minél gyakrabban járni, végül is ez tényleg olyasmi, amit akkor tudok gyakorolni, amikor csinálom, nem úgy mint pl. kreszt, hogy otthon átnézegeti az ember (bár kresz tanfolyamra is naponta jártam), szóval ha sűrűn megyek, tán jobban rögzül / nem jövök ki időről-időre a gyakorlatból. Kérdés, hogy mennyire fárasztó (mondjuk napi 2 óra azért nem olyan sok), illetve, hogy mikor tudnék vizsgázni, mert hamar ledarálni, aztán várni vizsgára nincs értelme. De bízok benne, hogy hamar kapok időpontot is, augusztus végére jó lenne végezni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Hétfőn megyek először vezetni, mire számítsak? A, nem tudom milyen, esetleges adminisztráció, meg kiutazni a pályára meg ilyenek nem számítanak bele a tanórába, igaz? Az mennyi idő is, 2*45p, vagy 50, vagy ez mitől függ? Hallottam olyat, hogy volt, aki nem is vezetett talán az első alkalommal, ezt mondjuk nem is igazán tudom elképzelni... Gondolom lesz némi elmélet, körbejárjuk a kocsit, mit-hogy, esetleg ilyen összetettebb dolgok (olajszint nézegetés, ilyesmik) lehetnek, igaz? Mikor nem vagyok köteles aláírni a jelenlétit? Mi van, ha befizetésről nem kapok nyugtát? Ti mennyit vezettetek az első alkalommal?

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Kösz a tippeket, no kíváncsian várom. Pár régebbi fórumon ajánlották őt, remélem, minden rendben lesz :) Ja és ha minden igaz, egy Opel Astra lesz az áldozat.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Szóval vezettem hétfőn, ma megyek délután, meg péntek reggel. Megpróbálok ma belőni valami fix időpontot, ne kelljen mindig egyeztetgetni.

    Jó volt, az oktatóm higgadt, értelmesen magyaráz és türelmes, szóval szerintem nem lesz gond, már korábban is olvastam róla pozitív tapasztalatokat (csigavérnél, Budapesten, ha valakit érdekel elérhetőség, szóljon). Egy 5 ajtós benzines Opel Astra G-n tanulok, kocsival nincs semmi gondom. Első körben kezelte a pedálokat, és a kormányzást / iránytartást gyakoroltuk, aztán volt mindenféle, váltás, szlalom, nagyobb sebességről fékezés finoman, némi tolatás, váltás, stb. Végén kimentünk a buszig, forgalomba, ott én vezettem, bár a pedálokat még ő kezelte, ami talán jobb is volt. Kicsit szerintem korábban eljöttünk mondjuk, vagy legalábbis nem 8kor kezdtünk (átmenni a pályára, ott papírjaimat kikérte, stb). Na mindegy, majd most meglátjuk. Amúgy 45p egy tanóra, ezt nem árt figyelembe venni amikor valakit az alacsony árak elcsábítanak. Mondjuk tudtam, hogy nem 60p lesz, szóval egyelőre ezzel nincs is gond.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10102 üzenetére

    Ne legyél okos, te hogy kezdted? Különben is, mi ezzel a baj? Miért kéne egyből mindent? Tanpályán is első pár kört úgy mentük, hogy az oktató kezelte a pedálokat, az én feladatom az iránytartás volt, kormányozás, kanyarodás, nem értem, mi itt a gond :U És igen, amikor kimentünk a buszhoz forgalomba, akkor is ezt a technikát követtük, nekem bőven elég volt (ismétlem, első alkalom), egyáltalán az élmény, hogy több kocsi között vezetek, másokra kell figyelni, igencsak sávon belül kell maradni, jó íven kanyarodjak, stb.

    Ma viszont, immáron második alkalommal, végig a forgalomban voltunk, és végig én kezeltem a kocsit. Természetesen néhol besegített kicsit, ahol épp nem voltam a helyzet magaslatán, de hát jól is van így. Kicsit amúgy meglepett amikor mondta, hogy irány kifelé, gondoltam, még a rutinpályán játszunk valamit, de nem. Persze majd leszünk még, parkolást gyakorolni és hasonlók.
    Jó tapasztalat volt, itt azért már kellett figyelni mindenre, gyalogosok, táblák (bár mondta, egyelőre a kreszre majd ügyel és szól ha valami trükk van, de azért figyeltem), körforgalom, 30as övezet, jobb-kéz szabály, indulás pirostól elsőként, váltás fel-le, idióták, stb.

    Én nem az a típus vagyok, aki apu mellett otthon sunyiba már hússzor bejárta a környéket, és már csak a papírért megy :U Nagyon régen, még tízen-pár éves koromban ültem volánnál, mutatóba, hogy lássunk azért ilyet is, majd hosszú évekig semmi, most nyáron meg talán 2*10 percet próbálgattam. Meg amikor lehetőségem volt, elöl ültem, és figyeltem, hogy s mint, de aztán ennyi. Szóval jóformán azt mondanám, ténylegesen 0 közeli gyakorlattal álltam neki, ahhoz képest szerintem gyorsan haladunk, de nagyjából jónak látom a tempót.

    Negatív tapasztalat, hogy azért kicsit maszekoltunk is... csigavéres irodánál megálltunk, ott bent matatott valamit, aztán az egyik tanítványhoz mentünk valami vizsgadíjat egyeztetni, meg megnézett egy kocsit egy használt autó kereskedésben. Igazából egyelőre nem lenne gondom ezzel, ha az így kiesett legalább 15-20 percet pótolnánk, de nem úgy tűnt (jó, mondjuk volt ~10p plusz elmélet a végén, bár még akkor is lenne egy ~10p, ami meg igenis számít). Később persze már az útvonal sem lesz mindegy, mert igencsak jó lenne a vizsgaútvonalakat járni.

    Nálatok mennyire jellemző az ilyesmi?

    Mondjuk a szüneteknek örültem, azért elsőre kicsit tömény volt ennyi mindenre figyelni. Vagy legalábbis amíg az ember nem kezeli biztosan a járgányt, addig nem tud rendesen a forgalomra figyelni, szóval jobban kell koncentrálni, na meg szokni az egészet.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz dudika10 #10107 üzenetére

    Értem én, hogy nem ettől lesz arany életük, de ha egy szolgáltatást adott áron és feltételek mellett vállalnak, akkor azért elvárom, hogy azt teljesítsék is. Nem csak ők, bárki. Most így lehet nem sok 10p, annyit én is kibírok, de ha sokszor összejön 10-20, akkor az azért számít. Pl. 15 alkalom van ugye, ha mindig van 15p valami egyéb, az már 15*15p = 3,75 rendes óra, ami meg meg 5*45perces tanóra, ami azért nem mindegy... Az árban is 5*1300 = 6500Ft, ami így kuka, ráadásul ha pótórát is kell vennem, akkor megint kell fizetnem... Na de ennyire ne szaladjunk előre. Kresznél is így volt amúgy, sokszor sokat elcsaltunk, de azt kattintgatja meg olvassa legalább otthon az ember, de forgalomba nem tudsz menni.

    Jó, tudom, ezzel számolni kell, ez van... Bár én továbbra is tartom, hogy nekik sem lenne megerőltető még 10 percig keringeni a környéken, vagy akkor nézzünk valami vezetésmentes-dolgot (kocsi átnézése, olajszint macerálás, mittomén, ami kellhet). No mindegy.
    De mondom, amúgy teljesen rendes, nyugodt, lehet vele jól beszélgetni, korrekten oktat, én bízok benne, hogy fel tud készíteni rendesen. Csak ha valamiben megegyezünk (pénz, szerződés), és rosszabbul alakul, arra érzékeny vagyok.

    Direkt tahóságot még nem tapasztaltam másoktól, bár volt egy barom, aki kanyarban akart előzni, aztán jöttek szemből, kénytelen volt erős fékezéssel visszasorolni mögénk, főnök úr neki is állt fakkolni (a másik kocsit) :D Meg egyszer úgy előztek bal sávban, hogy közben meg keresztutcáról balról rákanyarodtak az útra, így az előzővel szembe, én meg kényszeresen jobbrább húzódtam, csak ott meg már kezdett fogyni az úttest, amire meg még nem igazán tudok figyelni... Szerencsére nem kellett sehol sem hirtelen nagy mozdulatokat tenni vagy gyorsan manőverezni, végül is sehol sem volt para helyzet.

    De ez tipikusan olyan dolog, hogy csinálni, szokni, gyakorolni kell, és majd kialakul az emberben minden (sávtartás, hol kell fékezni, mikre figyeljek, mekkora kocsiban is ülök, mikorra érek a sarokra, stb).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10111 üzenetére

    Akkor sem kell értetlenkedni, ő az oktató, ő tudja mit csinál. És ismétlem, forgalomban közel 3-4 percet töltöttünk el így, nem órákat. Én nem éreztem rossznak, továbbra is tartom, hogy egy élménynek jó volt legelőször.

    Meg amúgy sem tűnik rossz lépésnek újoncoknál elkülöníteni a kormányzást és pedálkezelést, utóbbi azért összetettebb művelet (néha akár az is, hova tegye az ember a lábát), eleinte elég arra figyelni, hogy ne menjen neki semminek az ember, jó íven legyen, kerülje a biciklist, sávot tartsa (ez lehet nem tűnik nehéznek, de ha balról beelőznek úgy, hogy közben jönnek a paraszttal szemben, akkor nem mindegy, mennyire tudsz jobbra húzódni), ráér később azzal tökölni, hogy mekkora fékerőt használjon, milyen finoman kezelje a gázt, mikor kell kuplungot használni, hogyan csúsztassam, stb...

    Holnap reggel 3. kör, kíváncsi vagyok, hogy fog menni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #10113 üzenetére

    Hmm mindenesetre nem érzem túl gyorsnak a tempót, tehát ha többet lettünk volna kint, azért az elsőre lehet tényleg macera lett volna (legalábbis számomra), ennyi elfért. Mert amúgy igen, ezeket a pályán gyakoroltuk, de azért élesben megint más a helyzet kicsit. Ismétlem, nekem legalábbis, vagy talán úgy általában újoncoknak.

    No, szóval eddig rendben zajlanak a dolgok, parkolástól félek kissé, ennek fő oka ismét csak az lehet, hogy még sosem csináltam, de majd biztos belejövök ebbe is.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Jo volt a mai is, maga a jarmukezeles mar egesz jol megy az oktatom szerint is, ami igen jo hir, igy a 3. alkalommal, legalabb jobban lehet majd figyelni a tenyleges kozlekedesre. Kulonosebb kitero ma nem is volt, egyszer alltunk meg, amig adminisztrativ dolgokat intezett, de addig is olvasgattam a vizsgakovetelmenyeket, meg vettunk aztan egy dinnyet :D jol is esett egy kis szunet, meg amugy is csak par perc volt. (nem, nem ettuk meg a dinnyet)

    Szoval egesz elegedett vagyok a maival. Huh, hogy milyen meleg van amugy, vegen mar klimat kellett kapcsolni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10117 üzenetére

    Nekem multkor, elso forgalmi vezetes utan volt, hogy nem is kozben, hanem utana paraztam jobban - kozben nem volt ra ido :D most mar aranylag nyugodtabb voltam.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz DeNOx #10119 üzenetére

    Mostanság láttam többektől, hogy ~3 hete várnak rá... nyár van, minden okmányiroda lusta dolgozni :D Meg persze ilyenkor több a tanuló is, szóval, ez van. Jó hír, hogy most már csak-csak küldik :) Vagy legalábbis én a jövőhéten számítanék rá. A max talán úgyis 30 nap + még ráhúznak párat...
    Szerencsére nekem annyira nem sürgős (inkább csak az, hogy a vizsgával végezzek). Persze, hamarabb, jobb :)

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz lujó55 #10137 üzenetére

    Pár dolog belefér, de ez így azért sok (már, amiket írtál, én most megvagyok). A legfontosabb talán amit mondtak is, hogy vizsgaútvonalakat kéne begyakorolni elsősorban. A másik, a kiesett idő, amíg matat valamivel, mit csináljak? Jobb esetben igen, gyakorolhatok, kösz, de azért csak kéne, hogy mondja, mit-hogy kéne másképp csinálni, és hasonlók. Ennyi erővel parkolhatnék az utcában / teszkó parkolóban is, az ingyen van, ezért meg fizetek. Ez a nincsenek megfizetve meg megint nem érv, ezt mindenki érezheti magáról akár több százezres fizetéssel is, ugye attól függ, mi a munkája. De ha ennyiért elvállalta, akkor csinálja is. Persze mondom, pár aprósággal nincs gond, ha esetleg úgyis a környéken járunk, vagy hasznomra válik, vagy csak pár perces a dolog, na de azért elmenni barackért, meg gázpalack, engem ez azért zavarna... Nekik is van szabadidejük, pont ezek miatt, olyan, mintha bemennél dolgozni, és ott állnál neki valami teljesen mást csinálni, mert 'úgyis van rá időm', meg 'úgysem vagyok rendesen megfizetve'. Csak ott ugye látja is a főnök, és nem nézi jó szemmel.

    Ma amúgy fél 3-kor megyünk vezetni, biztos jó lesz, ilyen időben :Y Talán a kocsival nem is lesz para, remélem hamar kapcsolunk légkondit, de addig eljutni, nekem bő 1 óra út csak az egyik irány...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10140 üzenetére

    Ilyen sok? Nekem valami 10 alatti szám rémlett... no majd rákérdezek.
    Persze, idővel úgyis el tudsz közlekedni bármerre, de ha van rá mód, azért azt gyakorolnám, ami a számonkérésen kell. Aztán ha lesz jogsi, majd úgyis megy az ember intézni a maga dolgait is, és majd ott ismerkedhet új helyzetekkel.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10146 üzenetére

    Na kíváncsi leszek, majd holnap rákérdezek. Holnap lesz meg úgyis az 5. alkalom / 10. óra, vagyis a harmadánál fogok járni. Parkolás még nem igazán volt, kicsit félek ezektől, bár azt még talán otthon is lehet gyakorolni.
    Meg azzal van még bajom, hogy nem nagyon figyelem, hogy épp főúton vagyunk-e, már lejöttünk, 30-as övezetbe be/ki, mellékút, stb... és ezek következtében, hogy most van-e elsőbbségünk, körül kell-e nézni, van-e jobb kéz szabály, mennyivel mehetek, és hasonlók.
    Gondolom egy átlag belvárosi út során ez nem nagyon jön elő, mert mehet kb. végig 50-nel, mellékutcában meg ott az elsőbbségadás kötelező tábla. Na de itt külvárosban / lakóövezetben, ahogy cikázunk, ez elég gyakran változik. De majd kialakul.
    Nem is tudom merre jártunk, valami gyorsforgalmi út lehetett, mentünk 80-nal :) Persze nem érződött különösebben soknak, 60-ra lassítás kifejezetten lassúnak tűnt, de hát, nem véletlenül, alkalmazkodik a sebességhez minden, kanyarok, táblák, sávok, stb.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz DeNOx #10148 üzenetére

    És milyen volt az első kör? Benne lesz a hírekben? ;]
    Melyik városban / okmányirodánál csináltad?

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10159 üzenetére

    Mi is a külvárosban gyakorlunk (eleinte), másfelől viszont, jó lesz szokni, hiszen később fogok majd közlekedni a belvárosban is. Összességében, én örülök, hogy Pesten tanulok (annak kevésbé, hogy vizsgázni is itt kell :D)

    Eleinte fel sem merült bennem, oktató keresésnél, hogy a tanpálya is számít, hiszen azért nem mindegy, hogy nálunk, kint a francban kell indulni vizsgázni nyugis telepről, vagy a Duna Plázánál, Váci úton, a belvárosban :D Jó, talán vizsgán már mindegy, mert (elvileg) képben vagy, de első pár alkalommal azért jobb volt így.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Ma voltunk kicsit ismét a rutinon, tolatgattunk, parkoltunk, nem volt rossz, de sokat kell gyakorolni.

    Majd városban, az oktatót felhívták, s míg telefonált, addig szinte egyedül mentem, nekem tetszett, aztán a végén mondta, hogy ez így nem lesz jó :D Jobban mondva, lassabban kéne közlekedni, mert jó, hogy korlát alatt van az ember, de gyalogosátkelőnél, jobbkezes utcáknál, stb. illik / kell visszavenni a tempóból. Egy-két nagyobb baki volt, de jó is tán, hogy ez így előjött, legközelebb jobban figyelek majd.

    Ma talán hosszabban is voltunk, kicsit korábban értem és már mentünk is, meg a végén beszélgettünk még pár kört, eleinte a vezetésről, aztán elkanyarodtunk, de nem baj, jó arc az oktató.

    Ja meg, állunk a telep bejáratánál, beparkolnak mellénk, és kiszáll valami arc a volán mögül, hogy tudunk-e segíteni, mi is ennek a jogsiszerzésnek a menete, mennyi idő, stb., mert ő vezet már ~8 éve, de most szerezni egy jogsit is :W Felírta az iskola számát, aztán vezetett tovább.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Itt egy kis Google Maps-es online térképen vezetgetős játék, szerintem ötletes: [link] Sajnos a budapesti műholdképek nem a legjobbak, de egy próbát megér, lehet menni a "valódi" környéken.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Megvolt a mai kör is, aránylag jól ment. Így 6 alkalom letudva, be is fizettem a következő részletet. Voltunk városon kívül is, meg belül olyan helyen, ahol 70-es korlát volt, bár azért inkább 60 alatt tartottam a tempót, de jó volt kicsit gyorsabban is menni a sok 30-as övezet után. Végén mentünk egy ilyenben is, idősebb néni sétál át úttesten, már majdnem kerülném ki, erre úgy gondolja, hogy ő inkább az út közepén halad tovább :D Az igen mondom. Ráadásul saroknál kanyarodtunk (ő is), addig ott vánszorogtunk mögötte, ledudálni nem akartam, motort kicsit megpörgettem mögötte kuplunggal, de meg se hallotta. Múltkor volt hasonló, ott is megyek lassan, paraszt meg szembe velem, nem ám a járdán. Bátor ember, tanulóval szembe jönni :D Na mindegy, egyik sem volt veszélyes helyzet, egyszerűen csak nem tudom hova tenni. Mert ha még a szélén vánszorognának, akkor elmegy, de jól, bent az úton, hogy kocsiforgalmat akadályoznak, hát...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #10194 üzenetére

    Ha a külvárosban van az ember (márpedig azért többnyire ott vannak tanpályák) akkor igen, de belvárosban közlekedni megint más élmény lehet (dugó, mindenki siet, figyelmetlenebbek, stb). Persze nem katasztrófa vagy ilyesmi, de biztos más lesz, mint kijjebb.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Carlo009 #10201 üzenetére

    Lakott területen kívül lehet menni 50-nel bringával, de akkor kell a bukósisak. Máshova nem írtuk fel a sisakot. Már kérdés, hogy épeszű ember azért csak felveszi, ha tempósabb forgalomban is közlekedik. Na meg amúgy is, bringaút is haladhat át úttesten, stb... Vagy legalábbis ez olyasmi, amit én nem szívesen hagynék el, ha napi szinten használnám.

    bandus: nem tudom ez pontosan miképp zajlik, de pl. csigánál vállalnak ilyen oktatást is, valami 2.5k/óra díjjal. Nem tudom, ehhez kell-e beiratkozás, vagy ilyesmi.
    Vagy, ha Pesten érdekel a dolog, megadhatom az oktatóm elérhetőségét is, nem tudom, így vállal(hat)-e, és mennyiért.

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz bandus #10208 üzenetére

    Szerintem sem árthat első körben így oktatóval menni, mégis csak ez a szakmája, ért hozzá, hogyan vigye bele a sűrűjébe. Aztán ha alapok rendben, persze mehet saját/ismerős kocsijával is, talán először valami nyugisabb helyen egyedül, aztán majd csak ráérez.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10213 üzenetére

    Én mindenhol 40-et láttam.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10217 üzenetére

    Akkor talán ne mondd, azért nem mindegy :-P Már kérdés, hogy bizonyára többen átlépik, de akkor is, már a 45 is +12.5%, ha mész 50-nel akkor már +25%, gondolom esetleges bírságolásnál is számít.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10219 üzenetére

    Lehet, hogy elvileg 'semmi', de hátha akar valaki szabályosan közlekedni... most megnéztem a kresz könyvet is, az is 40-et ír mindenhol maximumnak (kivéve lakott területen kívüli kerékpárút, ahol 30).

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz kmisi99 #10221 üzenetére

    Kezdő jogosítvánnyal valóban nem szabad vontatni, csak, ha már 2 éve megszerezted (utána is csak könnyű pótkocsit, vagyis ha jól tudom egy tengely, max 750kg pótkocsi-össztömeg [tán kocsival együtt legyen kevesebb 3500nál is?], műszakiban engedély vonóhorogra, meg egyebek, ebben nem vagyok otthon).

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Bati0501 #10223 üzenetére

    Jó, nem igazán érdekel a téma, csak azt mondom, hogy a limit hivatalosan 40.

    kmisi99:
    Ha ott a tanpálya is, akkor ok, de persze érdemes lehet rákérdezni (meg hány perces egy tanóra, mennyi az alap óraár, van-e hétvégi felár, és szintén igen fontos, mennyi a pótóra díja).
    Én fontosabbnak tartom az oktatót a kocsinál, de ha nincs tuti tipp, vagy sok választási lehetőség, akkor meg lehet nézni. Bizonyára kényelmesebb egy (műszakilag) jobb kocsival tanulni, de én ahogy láttam mostanság tanuló kocsikat, egyik sem ilyen békebeli ótvarság, szóval szerintem olyan hatalmas különbségek nem lehetnek ilyen tekintetben. Legyen szervó, járjon jól a váltó, s kb. ennyi, amit én eddig a kocsival foglalkoztam.

    Viszont nem tudom, kombin tanulni parkolgatni nem tűnik egyszerű feladatnak. Jó persze, ha ezzel tudsz, akkor mindennel, de ha valakinek új a téma, akkor csak könnyebb ezzel hibázni, mint egy kis kocsival. Persze nem akarlak lebeszélni, de azért számolj vele. Én a közepes méretre szavazok, én pl. Astra G-n tanulok.

    jerry311:
    Legbiztosabb talán valamelyik irodát felhívni, tudnak konkrét időpontokkal szolgálni (mikor kezdhetsz, mikorra szoktak lenni vizsgaidőpontok, mikor ér rá oktató, stb).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #10231 üzenetére

    Na igen, amúgy " (1 évnél nem régebbi "A1" vagy A "korlátozott" jogsival)" lenne csak 10 óra kötelező gyak.

    De ez a két hét szerintem akkor is szoros, nem tudom, ilyenkor kell valamilyen 'kiegészítő' kresz vizsga is? Mert ha arra, és gyakorlati vizsga időpontra is várni kell, az úgy bizony macerás...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #10233 üzenetére

    Szerintem amíg nincs kresz, addig nem lehet gyakorlattal foglalkozni semmilyen módon, erre gondoltam, de nem tudom ez a rész pontosan miképp zajlik abban a kategóriában. (pl. nekem 3 hét volt, mire kaptam kresz vizsga időpontot, amire csak az 1 hetes tanfolyam közepénél lehetett jelentkezni, vagyis oktatóval is csak ~4 hét után tudtam felvenni a kapcsolatot).

    Illetve talán nem kizárt az a napi 3 óra sem, vagy 2*2, vagy nem tudom, itt hogyan mérik, ha az oktatónak van ideje (szerintem elképzelhető). Elvileg én is járhatnék vezetni szinte minden nap, egy nap többször is, ha tudjuk úgy igazítani az időnket - igaz ez autó.

    Más: jól tudom, hogy kerékpárral sem lehet behajtani egyirányú utcára forgalommal szemben, csak, ha azt kiegészítő tábla jelzi, igaz?

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz kmisi99 #10237 üzenetére

    - Kresz indulás: meg kell nézni, egy héten belül csak lesz tanfolyam
    - Kresz időtartam: 1 hét intenzív képzéssel pl. csigánál
    - Kresz vizsgára várakozás: 2-3 hét (mi talán a képzés felénél jelentkezhettünk, addig kell is az orvosi alkalmassági [nekünk helyben pár perc volt], iskolai igazolás, vizsgadíj])
    [- Elsősegély: kb. 1 héten belül biztos lesz képzés, és 1 héten belül vizsga is, vagy kevesebb; de egyrészt nem tanfolyam köteles, másrészt lehet párhuzamosan csinálni a többivel, szóval ez nem tolja ki az idejét]
    - Gyakorlat: sikeres kresz után mehetsz is egyből, jóformán akár aznap. 15 alkalom kötelező, heti 3-nál több nem biztos, hogy szerencsés, kivéve, ha már valamilyen okból kifolyólag nagyon értenél hozzá. Egy hónapot akkor is számolnék rá legalább. Vizsgát kérni itt is talán 2-3 hét (most azt mondta a főnök úr), de ezt lehet a képzés közepén, szóval a kötelező óraszám végén mehetsz is.
    - Ja, és a lényeg :D Okmányiroda, kézhez kapni 1-4 hét. Persze ha csak a képzés ideje érdekel, akkor ez nem fontos, ha az, hogy mikor vezethetsz, akkor annál inkább.

    Ez így kb. 2-3 hónap, igen. Bukásokkal, késői vizsgaidőpontokkal, lassú okmányirodával még 1-2. De szerintem a kresszel nem nagyon lesz gond, a gyakorlat érdekesebb téma, ha nem sikerül, az ugye még pár héttel megtolja a dolgot, és hát, elsőre annyira nem könnyű átmenni / pótóra is idő, de jó esetben 30 óra (15 alkalom) után is menni fog, legalábbis én hiszek ebben :)

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz DeNOx #10240 üzenetére

    Pénteken lesz a 10. alkalom, már úgy megyeget, de persze van még mit tanulni. Főleg a parkolásokat, eddig nem nagyon volt, csak 1-1 alkalommal. Azt hiszem jövőhéten megyünk be időpontot kérni, és, a maradék 5 alkalom végül is le is fog menni 2-3 hét alatt, szóval közeledik a vége, remélem, nem lesznek gondok :) Elsősegély amúgy megvan, szóval utána már csak okmányiroda jön, meg a várakozás.
    Meg ilyen KRESZ szerinti, indulás előtti ellenőrzést sem játszottunk még, bár azt nem lehet nehéz megtanulni, meg magam is gyakorolhatom. Na majd legközelebb lehet leírom (az persze megvan, hogy kormány, kerék, lámpa, stb, csak az kell, hogy mik a szempontok, mire kíváncsi a vizsgabiztos, miket kell 'mesélni').

    kmisi99: szívesen :)

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10246 üzenetére

    Miert ne lehetne engedni a kormanyt, hogy vissza aljon? En mindig igy szoktam, persze tenyeremben csuszik, barmikor tudnek rajta fogni. Errol meg nem is hallottam, hogy gond lenne. Meg logikusabb is, mint ott kapkodni a kezemet foloslegesen...

    Folosleges kuplungtol parazok kicsit, nem is megallasnal, hanem kanyarban, es 30 alatt szoktam csusztatni neha, szerintem ez nem gond, bar lehet nem feltetlenul lenne ra szukseg. Na meg pirosnal, ha latom, hogy fogy a masik kocsisor, nem valthatok, meg kell varnom a sargat...

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz harry #10259 üzenetére

    Na most olvastam csak vegig - nekem kb. tilos pirosnal kuplungot nyomni ha mar megalltam, mindig urest kell rakni, es mondom, sarganal lehet valtani. Van a kriteriumok kozott, hogy nem lehet indokolatlanul kuplungolni, na, ha pirosnal vegig igy allsz, az egyenes buko. Legalabbis engem igy tanitanak, es nagyjabol logikus is, csak akkor zavaro, ha elso vagy, es csak sarganal valthatok.

    En amugy 23,5 evesen csinalom, eddig nem volt kulonosebben szuksegem ra, most mar neha jo lenne, idom is volt ra, szoval belevagtam, es remelem, nemsoka tul is leszek rajta :)

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    Akkor sem értem, persze, ha kapkodnám a kormányt, vagy fél kézzel vezetnék, vagy tudom is én, jogosnak tartanám, na de azért áll vissza, hogy ne kelljen tekergetni, teljesen feleslegesnek érzem. Szóval, mintha lenne egy funkció, ami jobbá teszi a vezetést, én meg kiherélném, vagy legalábbis ilyen érzésem van (ráadásul ellenállása sincs, hiszen jön vissza magától, akkor mit tekerjek rajta). Persze nem minden helyzetben igaz, na de azért sokszor.

    Én többször is hagytam, hogy visszajöjjön, de egyszer sem szólt, ilyesmit a vizsgaértékelő lapon sem láttam, de majd megnézem megint, illetve holnap rákérdezek, mert ez nekem teljesen új, és nagyon meglepett volna, ha emiatt beszólnak vizsgán... remélem több ilyen nincs. Bár ez a kuplung téma is, ami nekem tabu (meg úgy látom többeknek), az máshol jóformán fel sem merül, sőt, még fordítva is mondják... nem is értem, hogy lehet így vizsgázni menni :F

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz jerry311 #10275 üzenetére

    Egyszer láttam is egy videót, ahogy a fazon kuplung nélkül váltogatott, tényleg annyi, hogy gyorsan kell, jó pillanatban. Mondjuk nem cél, de nem árthat tudni.

    Amúgy ha már egy kis műszaki :D Itt egy igen jó videó a differenciálműről (működési elvéről pontosabban): [link]

    Ha valakinek vannak még ilyesmi tutorial / bemutató / hogyan működik videója, jöhet, én annyira ezekkel még nem vagyok tisztában (mármint annyira igen, hogy van egy elképzelésem, és kb. tudom mi, mire jó, de érdekel a dolgok működése, megvalósítása is).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz ricsi081 #10281 üzenetére

    En csiganal 110re szamoltam, ha minden igaz, es elsore sikerul.

    Csiganal amugy aranylag lehet varialni kresz oktatassal, meg lehet beszelni, hogy inkabb de./du. mesz aznap, de fel kell hivni, es kiderul.
    Kb. Ennyi fugg az iskolatol, gyakorlatra mehetsz ha epp raersz (meg az oktato is), vizsga meg akkor, amikor.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10295 üzenetére

    11k a forgalmi, és ugye ebben a vizsgában vannak a mindenféle manőverek is.
    Én majd a családi Focust tervezem vezetni, kihaltabb helyen már próbálgattam, pár különbség van, de nem vészes, kicsit majd gyakorlok vele, és jó lesz. Illetve hosszú távú tervek között szerepel a saját autó, valószínűleg egy Opel Astra F lesz.

    Kormány: rákérdeztem ma, azt mondta, hogy alapvetően nem baj, ha csúsztatom a tenyeremben, de az is igaz, hogy a vizsgabiztos nem feltétlenül szereti (ahogy az egykezes / tenyeres, stb. megoldásokat sem), szóval megpróbáltam figyelni rá, hogy kísérjem visszafelé is. Szóval elvileg semmi különös, de nem árthat figyelni rá.

    Hungaroringes téma: nekem alapvetően nagyon tetszene egy ilyesmi, szerek minél több helyzetet megismerni, érdekel, hogy mi van, ha 70-nél kell rántani a kormányon, padlóféket kell nyomni, stb., szóval olyasmik, amik kifejezetten tiltottak normál gyakorlásnál.
    Más felől, nem biztos, hogy kezdő jogsival érdemes egyből nekivágni, biztos érdekes lenne így is, csak szerintem több értelme van, ha van már az embernek benne némi gyakorlata, rutinja, mintsem zöldfülűként kipróbálni, aztán lehet csak kidobott pénz lesz, vagy csak egy szórakozás, de nem hasznosul sok minden belőle még.

    Díjak csigánál: [link]
    - 29 elmélet
    - 39 gyak (utána pótóra 2k / 45p)
    - 7k elsősegély tanfolyam (ami amúgy ugye, fakultatív, de nem rossz dolog)
    - többit amúgy is tudjátok

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Snooker #10308 üzenetére

    Opel Astra G, 1.4 benzin, 5 ajtó, ezüst és légkondis, kb ennyit érdemes tudni róla :)

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Dyrtyho #10313 üzenetére

    Valóban könnyűnek érzem, bár nincs összehasonlítási alapom, nem tudom, másik kocsit nehezebb-e vezetni, de ezeknél a mai autóknál szerintem már nincsenek olyan nagy különbségek úgysem. Vagy legalábbis nálam nem igazán volt szempont a kocsi oktató választásnál sem, legfeljebb annyira, hogy ne legyen túl kicsi (meg mondjuk ne egy 6 méter hosszú kombi legyen, mert amúgy lett volna lehetőség erre is :D ).

    [ Szerkesztve ]

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Tothgera30 #10319 üzenetére

    Nekem a tegnapi volt eddig a legsiralmasabb, nagyjából 10 percenként követtem el elég nagy hibákat, nem is tudom, mi volt, de valahogy nagyon nem ment... Remélem holnap nem lesznek gondok. Főleg azért zavaró, mert a múlthéten már-már úgy éreztem, hogy egész jól mennek a dolgok, sokat helyeselt, kevés baki volt. Elkönyvelem rossz napnak, aztán ez van, mindenesetre tanulhatok belőle.

    Meg az a bajom, hogy úgy általában, kicsit gyorsabban megyek a kelleténél talán, vagy túl gyorsan akarok cselekedni, felvenni a forgalom tempóját, stb. Mármint még persze a szabályos határokon belül maradva, de tanulókocsihoz (és olykor a tudásomhoz) képest gyorsan, és ez nem jó. Csak hát, az ember ahhoz van szokva, ezt láttam, amikor utaztunk, ezt látom a többi kocsin is - tanulókocsit viszont még nem nagyon láttam testközelből, hogyan is kell annak közlekednie. Persze, mondja az oktató, hogy lassabban, de azt meg túl lassúnak érzem olykor, és kicsit félek ettől az indokolatlan lassú menettől (mint ez is esetleges hibalehetőség), vagy a forgalom feltartásától. Azt hiszem, erről gyorsan le kell szokni, szép nyugodt tempóban kell autókázni, időben lassítani, nem kapkodni a váltóval, és akkor nem lenne gond, jók lennének a kanyarok ívei, lenne időm mérlegelni a helyzeteket, stb. Csütörtökön megpróbálok erre jobban figyelni, jóformán direkt lassan menni (ismét csak értelmes keretek között, nyilván nem 30-cal 3 sávos főúton), aztán lesz, ami lesz, ha túl lassú, akkor passzolok :D De hátha sikerül eltalálnom, amit mindig mondani szokott.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10322 üzenetére

    30-as övezetben én is így szoktam menni, 20 körül, kettesben, sarkoknál lassítva, még van annyi lendület, hogy tovább tudjak menni, de adott esetben meg is tudnék állni. Feljebb nem szoktam, és nem is igazán van értelme váltani.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mephi666 #10327 üzenetére

    Nem kell azt visszatenni 1-be, nekem erre mindig azt mondja, 1-est csak akkor, ha megállunk (vagy nyilván, ha valamiért nagyon lelassultunk, 10 alá), de 10-20 között is el tudsz menni 2-ben, az egy dolog, hogy indulásnál 1-ből 2-be 20 körül kapcsolunk. De, kérdezz rá, próbáld ki. Illetve, ha neked jó úgy, akkor jó, csak mi így szoktuk, 2 a haladási sebesség.

    mefistofeles: jó, de egyelőre a vizsgára készülünk, és itt igenis le lehet szarni, ha mögötted türelmetlen a paraszt, mert ő nyomná, mert profi, meg siet, meg amúgy is hülye tanuló.
    Itt, mint már mondtam is, természetesen nem az indokolatlan lassú menetről beszélek, de ha nekem, oktató kocsival, 40-nel kényelmes (értsd: biztonságos) menni főúton, akkor így járt, ha nem tetszik, előz (úgyis fog...). Nem beszélve arról, hogy az a bizonyos "forgalom tempója" azért nem feltétlenül szabályos vagy biztonságos, főleg egy gyakorlatlan tanulónak.
    Majd ha lesz jogsi, akkor lehet más lesz a helyzet, bár akkor is azt mondom, hogy nem kell gyökér módjára tolni neki, csak azért, mert épp nincs senki előttem főúton. Ha mindenki 60-nal megy (előttem-mögöttem), akkor valószínűleg nem fogom tartani az 50-es tempót, mert a sok szerencsétlen itt is nekiállna előzgetni, mert 'menni kell', aztán az ismét nem feltétlenül biztonságos.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Carlo009 #10332 üzenetére

    A 'nagyon lelassul' nem túl konkrét :) Ma voltam, valahogy úgy néztem, hogy 10-re lassulás után még különösebb gond nélkül tudtam gyorsítani és tovább menni 2-esben, ez alatt inkább még picit lassítanék, és váltanék közben 1-be. Hozzáteszem, én ilyen sebességek mellett szoktam csúsztatni a kuplungot, tehát jellemzően jobbkezes utca előtti lassításnál, és fekvőrendőrön.

    Kicsit jobb a kedvem amúgy, a mai vezetés már aránylag jól ment, kisebb bakik voltak talán, a keddi mélypont után jól jött pár pozitív tapasztalat.

    Majd 24-én megyek vizsgázni, az még 3.5 hét, a 15 alkalomból van még 4... vagy ritkítok, vagy egy kis szünet és később megyek többet, vagy veszek 1-2 pótórát. Mondjuk már kezdődik egyetem is, szóval annyi lehetőségem sem lesz eljárni mint eddig, de szerintem megyek amikor tudok, heti 2 legalább, aztán meglátom, legfeljebb megyek pluszba is, abból baj nem lehet, árban sem oly sok plusz.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz Carlo009 #10334 üzenetére

    Nem vagyok én ebben olyan szakértő :D De nekem úgy mondta, hogy 1-es az egy indító fokozat, ha megállunk, vagy indulunk, akkor használjuk (meg ezek az említett, kvázi megállások, ha pl 5-10zel vánszorog valaki át egy fekvőrendőrön, akkor az 2-nek már lassú).
    Én indulás után kicsit meglendítem az autót, és 20 körül felváltok 2-be. Ha pl. 30-as övezetben, jobbos utcához nagyon kell lassítani, akkor csúsztatom a kuplungot + fék, majd továbbhaladásnál szép lassan engedem fel, és kis gázzal megyünk tovább. Sebességmérőt nem nagyon nézem ilyenkor, mert jobbra tekintgetek, de ha jönne valaki, akkor nyilván megállnék, és onnan 1-es. Szóval nagyjából, ahogy mondod, kicsit csúsztatod a kuplungot 2-ben.
    De javítson, aki jobban tudja, én eddig ezt tapasztaltam.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mefistofeles #10337 üzenetére

    Zavaró, hogy néha ülök ismerősök mellett, akik kicsit hát dinamikusabban vezetnek, még a végén rám ragad valami :D Így utazni nem rossz, bár én ezt azért talán nem csinálnám jogsival sem (nem szabálytalan közlekedésre gondolok, csak nagy gyorsítások, gyors manőverek, sok váltás, gyors kanyarok, kis követési táv, stb), vizsgán meg aztán főleg nem, ez tán 3 külön dimenzió (tanuló, átlag vezető, sportosabb stílus). Én tán ezt a középsőt lőném be, a baj az, hogy néha most is, a tanulási fázisban :D De próbálom kinőni.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

  • harry

    veterán

    válasz mefistofeles #10347 üzenetére

    Ja igen, nem mondtam, hogy mindkét srác alatt céges autó / dízel volt :D Na ha majd lesz kellő rutinom akkor meglátom, de őszintén szólva én sem feltétlenül tartom biztonságosnak, meg tényleg nem kifejezetten használ a kocsinak (pl. mellékutcában is lehet menni 50-nel, csak minek, ha úgyis mindjárt lámpa / elsőbbségadás / gyalogos). Meg akár a sofőr, akár más hibázik, nehezebb reagálni rá, hiszen gyorsabban mész / korábban érsz oda / közelebb haladsz esetleg / egyebek.

    Theoretically, this damn thing oughta work now.

Új hozzászólás Aktív témák