Új hozzászólás Aktív témák
-
AMD Power
titán
Jó mondjuk ebben is van valami. Régen sem volt olcsó a jogsi.
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
salieri.
őstag
Szerintetek milyen buszon jó tanulni vezetni? Ezt néztem ki magamnak:ugyanis a sulinál ilyen van ahova mennék.
Vagy menjek inkább más sulihoz ahol van Ikarus?[ Szerkesztve ]
-
Bati0501
őstag
Mintha kellenének hozzá szülők,de lehet,h nem,de mi az ilyesmi ügyintézéseket együtt csináljuk. 17 vagyok,szóval lehet,h amiatt kell...A lógás nem is olyan rossz ötlet,amennyi bioszt tanultam az utolsó pár napban,ki is járna.
Igen,már kaptam mástól is ezt tippet,h ne itt Miskolcon csináltassuk meg,mert nagyon sokat kell rá várni,hanem menjünk el a szomszéd kis városba és ott csináltassuk meg.Hát nem nagyon mondták anyáék,h oké,akkor vmelyik nap megyünk...de lehet,h egy jó pillanatban kell elkapni őket.harry: neked mostanában lesz a vizsga nem?A napokban.Lehet,h pont ma volt?
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10453 üzenetére
Még kicsit odébb Hétfőn lesz a vizsga 14 körül, majd most pénteken még vezetek egy kört, aztán reméljük a legjobbakat. Igen kíváncsi vagyok, hogy fog most menni. Na meg aztán élesben főleg. Remélem nem aggódom túl. Kicsit az a parám, hogy valami apróságot elnézek, amit ha nem is ír fel nagy hibának, utána nehezebb lesz koncentrálni. Na mindegy, sokat agyalni nem kell rajta, majd lesz, ahogy.
Közben nézegetek autók is Bár az még távolabbi téma, de most láttam egyet, ami eléggé megfogott. Kár, hogy nem igazán értek hozzá, nem tudom még, mikre kell figyelni vásárlásnál, főleg a műszaki részét tekintve... Kezdésnek itt egy cikk, ha valaki más is hasonló cipőben járna: [link]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Bati0501
őstag
Akkor nem tudom,h miért rémlett így...no mindegy is,de nem szabad izgulni.Ahogy már írtam is,én is az utolsó két órás vezetésemet vártam,mert gondoltam,h ha akkor jól fog menni,akkor a vizsgán is.És szerencsére jól ment és át is mentem,de azért vasárnap néha rám jött a para+hétfőn addig,amíg nem jött meg az oktatóm és ültem be...Ja,és még attól féltem,h parkolásnál el fogom felejteni vagy inkább rosszkor fogom kirakni az indexet...ezzel még szombaton-a vizsgázás előtti utolsó vezetésem-is bakiztam,de szerencsére,hétfőn,a vizsga napján nem felejtettem el.Az izgulás miatt bukott meg tesóm is,ő még előttem vizsgázott-ő pénteken.Szerdán fog menni megint.Remélem minden sikerülni fog neki.
Igen,láttam,h keresel kocsit,az autós topikban is,F astrat.Vegyél volt rendőrségit. Na jó,inkább ne,mert már biztos van bennük pár km.
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10460 üzenetére
Itt is vannak hibavonalak minden szarra, de hát a csaj kevesebb hibavonallal megúszta mint én otthon pesten a B kategóriámat, ami elsőre meglett. Pedig nála már akkor is jobban vezettem, amikor levizsgáztam. Szóval mondhatom, hogy otthon szigorúbbak.
Itt kint mondjuk többször is megállítanak, gyakorlatilag leparkoltatnak az út szélére, de nem feltétlenül 2 autó köz. Csak hogy most állj meg. Be kell mutatni egy vészfékezést is. Na meg van önálló vezetés: itt vagyunk a város X pontján (a táblákat követve) jussunk el Y városrészbe. Ennek ellentéte egyébként a többi vezetési rész, amikor nem azt mondják, hogy a következő lehetőségnél jobbra, hanem hogy sorolj át a belső sávba, mert a következő lehetőségnél jobbra fogunk kanyarodni. Meg ilyenek.
-
Bati0501
őstag
válasz jerry311 #10461 üzenetére
Akkor ez nem a legjobb,h ilyeneket már kiengednek az utakra...szvsz.
Furcsa volt olvasni,h sorolj át a belső sávba, mert a következő lehetőségnél jobbra fogunk kanyarodni.
Tudom,h jóval többet keresnek az ottani emberek,de mégis elég brutálnak tűnik,h egy jogsi 500e Ft-ha jól emlékszek ennyit mondtál.És még meg se tanítanak vezetni. -
moszka
tag
válasz mephi666 #10445 üzenetére
régi swift, fastra egykutya...
biztonságban egyik se jobb. annyi hogyba swiftel lehet 100alatt "dinamikusan" menni az astra 1.4@60lovas motorja elég alkalmatlan erre. fogyasztás,
gastra 1.4 ecotec motorja lazán 8litert eszik. aki ilyen 5-6t ír az hazudik. fastra is inkább 7-t eszik. havernak az van szidja is. buzuki 4-6emelős sztorit nem kommentálnám, 2évtizede autókkal foglalkozom átment már pár a kezem között de lehet tippelni melyik típus rohad a legjobban, f astra.
[ Szerkesztve ]
kőbalta
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10462 üzenetére
Nem is vezetnek jól, nem is véletlen, hogy 112 km/h-ban maximálták az autópályás sebességet. 100 mph (160 km/h) = jogsi el és pénzbüntetés és börtön, feltéve, hogy tudok angol szöveget értelmezni.
A jogsi meg 1500 font környékén állt meg neki. Ez másfél havi minimálbér. -
harry
veterán
Jól jönne nekem egy kis ismétlés parkoláshoz Szóval, amire gondolok, hogy adott parkolásnál, hol célszerű megállni, onnan már csak megoldom:
- párhuzamos előre: ~karnyújtásnyi táv parkoló kocsitól, ha vállam vonala elhagyta a parkoló kocsi orrát (?) behúzom a kormányt gyorsan jobbra, gurulok, majd jóformán egyből vissza, és szépen gurulok előre, figyelem az előttem lévő kocsi seggét, hogy vonalban legyek. Nem kell nagyon rágyógyulni, tolatással korrigálhatok. Kiállásnál praktikusan kis hátramenet, majd balra ki.
- párhuzamos hátra: táv hasonló, de mikor érdemes elkezdeni tekerni a kormányt, ha a két kocsi segge egy vonalban van? Vagy korábban? Szóval betekerem 45°ba, így mennyit menjek, ~métert? Majd szépen vissza. Ha szegélyt érek nem nagy para (már ha szép lassan megyek, és épp csak érintem, nyilván nem szabad megerőszakolni), korrigálom.
- 90°, előre: vállam vonala legyen a másik parkolóhely közelebbi szélével egy vonalban, és innen húzzam rá a kormányt? Gondolom az a jobbik eset, ha későn kormányozok, mert ha túlmennék, akkor egyszerűen tolatok egy kicsit, majd beteszem az orrát szépen. Ha túl korán húznám be a kormányt, be se férnék...
- 90°, hátra: itt talán a kocsi segge legyen a parkolóhely szélénél, forgassam a kormányt, belső ívet figyeljem, legyen kb. karnyújtásnyira.
Meg nyilván figyelni kell a forgalomra, irányjelzésre, kézifékre, lassan mozgatni a kocsit, hiba esetén sem kapkodni, nyugisan korrigálni, stb.
Igazából én ettől a résztől félek kissé, érzek némi hiányosságot... Csináltam már többször, ment is, de mindig kaptam némi iránymutatást, hogy kb. hol álljak, honnan húzzam a kormányt. Bizonyára megoldom majd élesben is, csak jól jönne 1-2 tipp.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Összefoglalva néhány:
90es hátra: [link], [link]
Párhuzamos: [link], [link]Előre irányhoz még nem találtam, ahhoz megköszönnék 1-2 referencia pontot, de még kutatok tovább.
(Tudom, hogy az könnyebb, meg egyáltalán, az egész nem egy bonyolult dolog, de én megfigyelés alapján tudok tanulni, és szeretek átgondolni dolgokat elméleti szinten is, ezért ez az agyalás, a fenti néhány videó után máris jobban érzem magam, nem tapogatózok, hogy mikor, merre meddig, hanem konkrétan meg van mondva, csak csinálni kell).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Bati0501
őstag
Figyi,neked az oktatód nem mondott praktikákat?
A párhuzamos előre sztem nem túl nehéz,ott csak arra kell figyelni,h közel,de ne túl közel menjél ahhoz az autóhoz,ami elé állsz.Ha még jól rémlik,akkor egy ajtónyitásnyi távolságról kell ráhúzódni.Párhuzamos hátrát h tudnád megcsinálni,ha a kocsik segge egy vonalban vannak,vagy még előrébb/hátrább-attól függ,h honnan nézzük-állsz?Nekünk azt a tippet adta,h a mi kocsink seggével fél méterrel haladjuk meg azt a kocsit,ami mögé be akarunk állni.Azért a seggéhez kell viszonyítani,mert egy swiftnél és egy A8nál is a fél méter fél méter,míg ha az orrukhoz néznénk,akkor nem...Ha túlmentél rajta 0.5m-el,akkor kezdesz betolatni,majd amikor a bal oldali visszapillantóban meglátod a mögötted lévő kocsi mindkét lámpáját,akkor forgathatod vissza egyenesig a kormányt,de azért itt még ügyelni kell,h mennyire vagy a szegélytől.(mert én is visszaforgattam a vizsgán túl korán,ezért kellett annyit korrigálnom és még így is elég messze álltam meg a szegélytől)Majd ha a jobb oldali a oszlop elhagyta a kocsi lámpáit-ami mögé betolatsz-akkor húzhatsz még a kormányon befelé,mert ha korábban csinálnád,akkor a kocsid orra neki menni a másik seggébe.Majd szépen hátratolatsz,ameddig lehet,majd egy kicsit előre és behúzod a kézit,készen vagy.
90° előre: itt nem tudok métert mondani,csak azt,h nagy ívben kell ráfordulni.Majd amikor már befelé néz a kocsi orra,akkor-az iránytól függően-a parkoló kocsi jobb vagy a bal oldali első kilincsére rá kell "vezetni" a kocsi orrát.Majd gyorsan ellenkormányozni,kézi,kész.Ja,és az indexeket ne felejts el(3 van).
90° hátra: ha balra hátrát kell csinálni,akkor a sáv jobb oldalára kell húzódnod,h legyen elég távolság/szög.Majd figyeled a melletted lévő kocsikat és megpróbálod minél jobban középre berakni.Kézi,kész.
-
Bati0501
őstag
válasz jerry311 #10464 üzenetére
Az szép,alig mehetnek többel,mint 100...Az pedig mostani árfolyam ~529e Ft.Az jó,ha az ottani minimálbér
2.5x-e-nem tudom,miért ennyit írtam,1.5x-e ennyi pénz.Akkor így még jobb.Itthon egy "kicsivel" tovább kellene dogozni ennyi pénzért...Am miért nem itthon csinálta meg? -
harry
veterán
válasz Bati0501 #10468 üzenetére
Kösz a tippeket!
Jó, akkor nem a seggük van egy vonalban, hanem elhagyom kicsit :-P A két hátra parkolást sikerült egész jól kitanulmányozni videók alapján is, előre meg tényleg az ív a lényeg, meg ne túl korán kezdjek kanyarodni talán.
Persze, beszéltünk mi is róla, hogy mit-hogyan, de nem feltétlenül ragadt meg akkor minden bennem, meg talán ennyire részleteiben nem is mentünk bele, eddig nekem a párhuzamos hátra kicsit varázslásnak tűnt, de így lépésekre bontva már elég logikus.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Bati0501
őstag
Most visszaolvasva kicsit bonyolultra sikerült leírnom,de remélem azért érthető lett.
Például nem írtam le,h a párhuzamos hátránál egy jobbra hátrát csinálunk,de azért gondolom érthető volt nélküle is.90°-os hátránál még azt is el lehet mondani,h a kocsi hosszával vagy még egy kicsivel többel meg kell haladni a parkolóhelyet.
-
Carlo009
tag
válasz Bati0501 #10468 üzenetére
Az biztos, hogy padka mellé 2 autó közé tolatva beállni nagyon nehéz. A kormányt nem lehet tudni, hogy mikor kell visszatekerni, ha a kocsi hátulja már ott van. Ha túl korán tekerjük vissza, akkor túl távol lesz a padkától, ha meg túl későn tekerjük vissza, akkor nekimegy a padkának a kerék és mindezek mellett, ügyelni kell az autó bal elejére, mert ez is elmozdul. Akkor ezek szerint, ajtó nyitásnyi távolságra kell megkezdeni a tolatást?
-
harry
veterán
válasz Carlo009 #10472 üzenetére
Annyira nem nehéz, most írtuk, meg a videókon is van, hogy mikor kell tekerni a kormányt, ami iránymutatásnak remek, aztán ha túl közel / távol mész, majd korrigálsz, nem kell elsőre tökéletesnek lennie.
Párhuzamos előre parkolásnál mikor lehet jobbra húzni a kormányt, ha már a vállam elhagyta a parkoló kocsi orrát?
tboldi - bal oldali tükör, nem? Jobb oldali parkolásnál. Abban kell meglátni a mögöttem lévő elejét, ha beforgatom 45°-ba...? És a jobb oldali akkor kell, amikor az orrát húzom, és látom, hogy egy vonalban van a fejem, tükör, első kocsi segge (meg később lehet nézni padkát).
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
tboldi
nagyúr
Én csak a jobboldalit nézem és a szegélyhez igazítok. Amikor ott vagyok a szegélynél, akkor figyelem a belső tükörből/hátranézéssel a mögöttem lévőt, hogy ne menjek neki. És így a végén pár métert előre.
Én nem szeretek a többi autóhoz viszonyítani, mert sokszor elég hülyén állnak. Pl. a sima parkolásnál is az egyik a szegélyhez képest kicsit jobbra áll, a másik balra. Inkább a szegélyt nézem és ahhoz igazítom merőlegesre az autót. Plusz, ha egy 3m széles amcsi autó elé akarsz párhuzamosan beállni és az ő orrát nézed, akkor a szegélytől bő 1m-re is lehetsz.[ Szerkesztve ]
-
Killing
addikt
Ti hogy vagytok a párhuzamos parkolással? Sokan azt mondják hogy előre könnyebb betenni az autót, de nekem hátrafelé könnyebben megy.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Bati0501
őstag
Amit leírtam az csak egy csupasz váz,amit mindenkinek saját maga kell,h felépítsen.Gondolok itt arra,h mikor nézzek bele a jobb oldali tükörbe-párhuzamos jobbra hátránál-,mert azért ott is kell,forgatni kell az embernek a fejét meg éreznie is kell-az egészet.Meg természetes tényleg felboríthatja az egészet egy másik rosszul parkoló autó.
tboldi ha egy 3m széles kocsinak az orrát nézed,mikor beparkolsz és csak akkor tekered vissza a kormányt,amikor megláttad az egész orrát/lámpáit,akkor sztem pont,h fel fogsz menni a padkára.
harry: helyesbítek:az ajtónyitási távolság lehet,h sok.Vmenyivel kevesebb kell ha jobban belegondolok. Jobbra párhuzamos előrénél meg sztem egy kicsit még korai akkor ráhúzni,mikor még csak a vállad hagyta el a másik orrát.
Azokon kívül,amiket leírtam nem nagyon tanultunk mi se több praktikát,ezeken kívül inkább már sztem az érzés/tudás/tapasztalat segít helyesen megcsinálni.Mennyit kell majd még gyakorolnom,h tényleg mindig jól és lehetőleg minél gyorsabban be tudjak parkolni-elindulni.
Killing nem elehet,h azért megy jobban a hátra,mert a pillantókból látod a szegélyt?+ahhoz kevesebb hely is kell -
mephi666
nagyúr
válasz Killing #10476 üzenetére
nekem is hátra jobban ment elég nagy csónak a c vectra és magas padkánál nem akartam leszaggatni semmit a kocsi jobb elejéről... (egyszerűen kevés volt ez a 30óra, hogy jobban tisztába kerüljek a kocsi méreteivel) hátramenetben meg időben beteszem 45fokba és a jobb tükörből jól látom, mennyire vagyok a padkától, beforgatom, esetleg előremenetben korrigálok rajta kicsit
vizsgán persze jobbra előre volt, de megoldottam kis hátramenetben való korrigálással
kedden voltam okmányirodában, elvileg még max 3 hét és megkapom a jogsit... barátnőmmel tervezünk nov1-2-3-ra kis wellnessezést, mert mindkettőnkre ráfér: orosházára megyünk, ami innen kb 100km (kecskemét->kkfháza->gátér->csongrád->szentes->derekegyház->orosháza), szeretnék végigvezetni oda, vagy vissza ...persze úgy, hogy előtte teszünk pár kört itt is, hogy érezzek valamit a kocsiból
#10463: igen, a rohadás tipikus gond az astráknál... a fogyasztásra meg hallottam, hogy az "új" ecotec motorosok esznek rendesen, nem is érdemes olyat venni... egyébként kpm-es kocsit fogtak ki, de szerencsére különösebb gond nem volt még vele... (nem úgy mint egyik ismerősünk lancia thema-jának: 300körül megvette és már vagy 1milliója bennevan ...gázost akart, jónak is tűnt a gép, de azért mégsem annyira az)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
harry
veterán
No sajnos nem sikerült a mai akció... Végül is kb. az út felénél járhattunk, két manőver is megvolt (párhuzamos hátra, merőleges előre), és kb. a nehezebb rész vége lett volna, de kissé elkapkodtam, egy védett, egy irányú, két sávos útra hajtottam fel, ahol elsőbbségadás táblám volt, s bár körülnéztem, mivel közel nem láttam autót, kimentem. A gond csak az volt, hogy akkor kaptak zöldet, és indult a kocsisor. Igazából hétköznapi vezetésnél szerintem ez nem lett volna gond, hiszen még időben kiértem, ám ez azért nyilván nem volt egy szerencsés döntés. Másik baki, hogy nem a közelebbi sávba kanyarodtam, hanem a távolabbiba ('jobbrább' lévő), mint ahogy kétirányú forgalmú úton szokás, csak mivel ez egyirányú volt, itt nyilván a közelebbibe kellett volna (balról mentem fel az útra).
Kissé fura volt amúgy az egész, hogy semmi visszajelzés nincs arról amit csinálok, hiszen gyakorlás alatt folyamatosan kaptam tippeket (így jó, felém az orrát, lassabban, stb). Ez nyilván a vizsga velejárója, csak újszerű volt.
Na mindegy, lesz még egy köröm, remélem, nemsokára kapok időpontot. Valahogy jobban kéne figyelgetnem a táblákat, és nyugodtabban meghozni a döntéseket.
Csak azért sajnálom, mert jó lett volna ha nem kell még ezzel tökölni, meg ez megint pénz, meg a biztos is rendesnek tűnt (egy hölgy volt amúgy). Szívem szerint mennék egy levezető gyakorló kört most szerdán, és pénteken nekiesnék megint, de várnom kell, most ez bosszant inkább.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Killing
addikt
Forgalmi vizsga előtt van valami jó tanácsotok azon kívül hogy ne bukjak meg?
Mármint hogy mire figyeljek nagyon, miért buktatnak, mik a típushibák amiket nem szabad(na) elkövetni.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
mephi666
nagyúr
válasz Killing #10483 üzenetére
ez szerintem változó... pl forgalmi előtti nap vittünk haza egy csajt, aki előttem vizsgázott, az oktatóm pedig mesélt, hogy volt egy srác, aki már 4edjére bukott aznap és olyan engedékeny vizsgaelnöknél, hogy az hihetetlen: egyirányú utca+egyenrangú kereszteződésekkel tarkított helyen vérzett el... balra kanyarodtak egyirányúból, nem húzódott ki balra, aztán nem adta meg az elsőbbséget sem... vizsgaelnök azonnal beirányította egy újabb egyirányúba, ahol megint nem húzódott ki a végén és ismételten nem adott elsőbbséget... ezután még valami bakit elkövetett és csak ott mondta, hogy akkor ennyi... a csaj előttem szintén bukott: asszem kapubejáróban állt meg, 1-2 kisebb hibát elkövetett és utána elsőbbség meg nem adása volt az utolsó csepp... (tegyük hozzá, hogy az egyik legrohadékabb helyen a városban)
nálam hibáknak azt hozta fel, hogy: az indexet hajlamos vagyok kint felejteni, vagy épp kicsit késve jelezni vele (mondjuk nem úgy akkor sem, hogy kivágom balra és már váltom is a sávot, amikor jönnek mögöttünk... szerencsére semmi olyan helyzetet nem teremtettem, ami legkevésbé is balesetveszélyes lett volna)
ahogy írták előtted is: nekem is az volt a legfurább, hogy senki nem ad tanácsot, csak magamra vagyok utalva... de végülis nem kellett volna túlparáznom: csak egy sétakocsikázás volt, ha jobban belegondolok, +1utassal a hátsó ülésen szerintem ezt kell kizárni, hogy ne a vizsgabiztos jelenlétén görcsölj... egyszer mondjuk le is fullasztottam a kocsit, de nem volt belőle gond: indítottam azonnal és már mentünk is (ez sem bukóindok, hacsak nem játssza el az ember minden indulásnál többször)
én szerintem csak annyit tudok tanácsolni, hogy figyelmesen: stoptáblánál megállni (felfestett vonal függvényében) az adott helyen... elsőbbségadás kötelező-nél szintén, ha nem jól belátható... zebrák közelében fokozott óvatosság (főleg, ha nem jól belátható), egyenrangú kereszteződéseknél szintén visszavenni a tempóból, ha elsőbbségadási kötelezettséged lehet, de nem látod be rendesen az utat... sőt figyelni mindenhol nagyon, ahol holttérből kimehet eléd bárki/bármi (nem 1 esetet hallottam, amikor pl szabálytalan biciklis vágott ki, majdnem elcsapták és ezért bukott a vizsgázó...)
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Bati0501
őstag
Hát sajnálom...ez az,h nem kell izgulni.Tényleg nem kell belegondolni,h ott ül vki hátul.Ami sztem nem annyira nehéz,mert ha olyan,h nem szólal meg,akkor el is felejtheted,h vki ott ül...Lehet,h nagynak tűnik a szám-most már...,de sztem tényleg ez az egyik legfontosabb dolog a vizsgán,nem kell izgulni.H hű de most milyen jól el fogok indulni,meg hipp-hopp beteszem a seggét ide...szépen,ügyesen és akkor nem nagyon köthet bele...max egy két dolgot behúz,amire ő azt gondolja,h nem okés,de az a 1-2 hibapont messze van a 10-től...
Killing: én már azt hittem,h neked már megvan a b jogsi.Vagy nem azt csinálod?
Ja,igen,nekem olyan volt a vizsgán utolsó harmadánál kb,h egy ügyeskedő faszi egy kis alfa 147-el kijött egy oldalsó utcából,de rögtön utána a mi sávunkba is-belsőben voltunk-ezért el kellett egy kicsit kapnom a kormányt,miközben egyik kezem a váltón volt már,de szerencsére nem ijedtem meg,szóval nem volt belőle semmi+nem is mondtak semmit.
Meg mindezek előtt közvetlenül egy faszi a 4 sávoson tök lazán átsétált az úton,úgy,h mindenhonnan jöttünk...Meg amire figyeljetek:buszt kiengedni.Nekem a vizsgán volt először olyan helyzetem,h a busz ki akart jönni,amikor pont ott voltunk,de szerencsére gondoltam rá,már csak azért is,mert eddig nem volt,és ki is engedtem,lehet,h kétszer is volt ilyen abban a ~40 percben.Holnap meg tesóm megy megint,remélem most sikerülni fog Neki.
-
harry
veterán
válasz Bati0501 #10485 üzenetére
Igazából annyira nem zavart a jelenléte, hisz tényleg nem szól hozzám, parkolások végén mondta, hogy mehetünk tovább, aztán annyi. Az inkább zavaró, hogy csend van, nincs visszajelzés az oktatótól, nem tudom, hogy kb. jó-e amit csinálok, vagy egyre csak rosszabb lesz. Persze ezen is túl tudom tenni magam, csak azt mondom, hogy nekem ez zavaróbb, mintsem az új utas.
Én amúgy alapvetően sietek kissé, mondta is az oktatóm, hogy ha én elrontom az azért lesz, mert kapkodok, s hát végül is, valóban.A parkolásoknak amúgy egész örülök, azt a kettőt sikerült megcsinálni, végig szépen lassan mozgattam, manőverezgettem, azt nagyjából megtanultam nem-elkapkodni. Meg lényegében ekkor volt az első saját parkolás (választott hely, én néztem a környezetem, állítgattam, stb, gyakorlásnál nem volt ilyen teljesen önállóan).
No mindegy, már túltettem magam rajta, legközelebb legalább lesz már némi tapasztalat ilyen téren is, talán kevésbé fogok sietni. Holnap megyek nézni időpontot, remélem jövőhéten találok még, de ebben azért kételkedek. Előtte megyek még egyszer, aztán reméljük a legjobbakat.
Tesódnak sok szerencsét
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Bati0501
őstag
Akkor te is tudod,h mi a hibád,már csak oda kell rá figyelni...
Köszi,de sajnos most se sikerült,megbuktatták. De most mondhatni nem az Ő hibájából:mentek szépen a külső sávban,előttük ment egy busz.A busz és köztük még volt egy-két autó.A buszmegálló ahol megállt a busz olyan,h nincs "betolva",az úton kell megállni a busznak.Na jó megálltak,de a busz csak nem akart még elindulni,szálltak föl-le.Megunták már az autósok,kezdték kikerülni...gondolta nővérem,h ő is ezt fogja csinálja,nehogy abba kössön bele a vizsgabiztos-aki egyébként egy elég unszimpatikus férfi volt,az oktató is mondta,h kifogták,h nem csinál semmit.Kitette az indexet,szét nézett-tükrökben,hátrafordulva nem egyszer-,h szabad-e az út.Alig indultak el,míg csak csorogtak,amikor az oktató belefékezett:egy hülye őrült száguldott át a piroson és ha ki mennek elé,lehet,h nekik megy.Ezt testvérem azért nem látta,mert a holtterében volt...
Egyszer mondjuk rendes volt a vizsgáztató egyik parkolásánál.De ez is,meg az előző is azt mondta miután belefékezett az oktató,h:jó,még majd megbeszéljük az oktatóval.De mit,h úgy se engedi át?Na mindegy,most még majd próbálkozunk máshogy,hátha akkor már sikerülni fog... -
harry
veterán
válasz Bati0501 #10487 üzenetére
Ej, az nem jó... nekem is némileg parám a többi gyökér, és ezzel sajnos nehéz mit kezdeni.
Ellenben én időpontot csak Okt. 24-re kaptam :-\ Most várhatok egy hónapot, ami elég sok, ami egyrészt eleve nem jó (annyival is később juthatok jogsihoz), másrészt addig egy óra legalább kell, de inkább kettő, ami meg pénz. Csak addig ki ne jöjjek a gyakorlatból.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Killing
addikt
Azért buktatnak a vizsgán ha kanyarodás közben váltok sebességet? Ugye körforgalomban muszáj ha meg kell állni behajtás előtt (1-->2. fokozat).
De mi a helyzet ha le kell kanyarodnom egy főútvonalról jobbra amihez vissza kellene rakni az autót kettesbe? Ugye benyomott kuplunggal kanyarodás alapból bukás ahogy hallottam, ahhoz hogy kettesbe rakjam az autót pedig be kell nyomni, és ez épp a kanyarodás közben van...
Vagy csináljam úgy hogy még a kanyar előtt lelassítok, berakom kettesbe és úgy veszem be a kanyart hogy nem nyúlok a kuplunghoz kanyar közbe?
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
mephi666
nagyúr
válasz Killing #10490 üzenetére
nem feltétlenül bukó, ha kuplunggal kanyarodsz (szerintem én is mentem így vizsgán): bizonyos esetekben annyira le kell lassítani, hogy már kanyarodás előtt visszateszed 1-esbe, vagy pedig kuplunggal kanyarodsz 2-ben oktató nekem így magyarázta... csak nem szabad átesni a ló túloldalára azzal, hogy a kanyar előtt 20méterrel még 50nel tépsz, indexelsz, taposod a féket ezerrel és kuplung+fék mellett rakod vissza 2-be, aztán úgy kanyarodsz kuplunggal szépen kanyar előtt jelzel, lassítasz, visszarakod 2-be, lassítod tovább fékkel kb 20ig, aztán felengedett kuplunggal kezdesz bele a kanyarodásba (ez lenne elvileg az "ideális") ...mondta csomószor, hogy szépen nyugodtan: nem kell kapkodni... időben elkezded a folyamatot és mindenre lesz idő (nekem is szokásom volt a kapkodás meg a későn lassítás, de ez nem épp takarékos hosszú távon a fékekre/üzemanyagra nézve)
körforgalomban pedig megint nem gond, ha felrakod 2-be... nevelt arra is, hogy nagyívű balra kanyarodásnál szépen indulás után 2 és úgy kanyarodjak alapjáraton, szépen... körforgalomnál meg rákérdeztem arra, amit kérdeztél és teljesen rendben van... kevesebbet eszik a kocsi 2esben kisebb fordulaton, mintha 1esben bőgeted ahhoz, hogy haladj
ui: ja és a körforgalomban körözés nem számít kanyarodásnak ott az az egyenes
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
dJ Peer
aktív tag
válasz Killing #10490 üzenetére
"Vagy csináljam úgy hogy még a kanyar előtt lelassítok, berakom kettesbe és úgy veszem be a kanyart hogy nem nyúlok a kuplunghoz kanyar közbe?"
Pontosan. Ha nem muszáj ne nyúlj a kuplunghoz. Ha a gyalogosnak/kerékpárosnak elsőbbséget kell adni, akkor persze kuplung, egyes.
De nem buktatnak a benyomott kuplungos kanyarodásnál. -
harry
veterán
válasz Killing #10490 üzenetére
Nem értem, miért ne lehetne kuplungolni Ha nagy sebességgel mész, nagy kanyarban, pl. 30-cal, akkor persze, hogy nem, de jobbra kis ívnél én csúsztatnám 2-be. Én amúgy kanyar előtt lassítok, visszaváltok 2-be, és csúsztatom a kuplungot kanyarban, kifele menet fogáspont, engedem, és megyek tovább.
1-be meg nem váltunk menet közben, nekem mindig ezt mondta, az indító fokozat, legfeljebb akkor használjuk, ha valami miatt mégis nagyon lelassultunk (fekvőrendőr, bár ezen is többnyire 2-ben átmentem, stb). 10 felet simán tudtam menni 2-ben, alatta azért nem árthat visszaváltani, és óvatosan engedni a kuplungot.Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Killing
addikt
Az oktatóm azt mondta hogy a benyomott kuplunggal kanyarodásért kőkeményen buktatnak.
Aztán el is mondta miért: Télen ha nincs nyomaték az első (vagy akármelyik hajtott keréken) akkor annak nagyon könnyen megpördülés lehet a vége.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
harry
veterán
válasz Killing #10494 üzenetére
Na többnyire az ilyenek miatt is zavar ez a vizsga téma, tehát mi ezt egyáltalán nem kezeltük ilyen tabu-témaként, hogy most szigorúan tilos kuplungot használni... Aztán ki tudja, a vizsgabiztos éppen mire allergiás, vagy mit szúr ki magának, amire nem is gondolnám, hogy ekkora gond lehet. Én pl. úgy tanulom, hogy jóformán tilos pirosnál kuplunggal várni, tegyem szépen üresbe a kocsit, majd sárgánál váltok. Ezt mondjuk szerintem nagyjából jogos, és a kocsinak is jó, bár a gyakorlatban amikor az ember érzi, hogy nemsokára lehet menni, csak sebességbe teszi már.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Csatlakozom én is csapathoz. Tegnap megvolt a sikeres KRESZ vizsga. Most kéne autót választani, aztán utána hajrá. Rutinból manapság hány óra van? Elég érdekesnek tartom, hogy nincs már vizsga belőle.
Üdv!
-
Bati0501
őstag
válasz albiosz #10496 üzenetére
Rutin már nincs,29 órát fogsz alapból levezetni és a 30.-ik lesz a vizsga.Persze ehhez még hozzájöhetnek a pót órák.Sok sikert és kitartást kívánok,mert nem egyszerű dolog és nem, könnyítik meg az ember dolgát...
Lassan jön az a szerda délután,h mehessünk az okmányirodába...
-
Bati0501
őstag
válasz albiosz #10498 üzenetére
Akkor jól gondoltam,h tudod,csak még se úgy írtam...
Van,akit kivisznek a pályára,van,akit nem.Ez oktató függő.Minket egy nagy parkolóba vitt ki első 3-4 órán és ott köröztünk...más meg rögtön visznek ki a forgalomba/az már más kérdés,h a tanuló olyankor lehet,h csak kormányoz,aminek szvsz nincs értelme,de ezt inkább most hagyjuk,már egyszer veszekedtünk róla egy kicsit... / és van,akit először a rutinpályára visznek.
Hova valósi vagy?Ha pesti,akkor a többiek gondolom tudnak segíteni,h hova-kihez,bár ha már a KRESZ megvan,akkor már az iskola is,csak az oktató-kocsi páros még nincs.Köszi.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer