Új hozzászólás Aktív témák
-
Winner_hun
félisten
-
picur220
veterán
válasz Winner_hun #9053 üzenetére
Őt sem tájékoztatta senki, csak tervek voltak mindenről. Mi is úgy voltunk vele,hogy van rutinom, még tavaly csináltam, csak a régiben vizsgázok. Hát nem, mert az új rutin+forgalmit csináltatták velem... Ő meg tegnap tudta meg az egészet, és este meg már nem akart azzal idegesíteni, hogy most reggel még kéne 7-9-ig 2 órát venni, amin mindent elmagyaráz, mert akkor végképp nem aludtam volna De mostmár mindegy.
Szóval lényeg, hogy amit ki akartál hozni, hogy le lettem húzva meg minden, az hülyeség, mert csak a kötelező 30 órát vezettem le, és elsőre átmentem mindegyik vizsgán, kresz, eü, rutin, forgalmi. -
jerry311
nagyúr
válasz salieri. #9057 üzenetére
Igen, mar volt par ember, aki ezzel jott. Ez vagy nem igaz vagy mashogy is mukodik a rendszer.
Eddig minden jogositvannyal kapcsolatos orvosi papiromat az autosiskolanal szereztem. Ez jar a legkevesebb maceraval. Odamesz, amikor ott a doki, leteszed a penzt, kapod a papirt. Esetleg meghallgatja a szivet es a tudot vagy mer vernyomast, meg felolvastatja a tablan az egyik sort, hogy nem vagy-e teljesen vak.
Tovabbra is ezt a megoldast javaslom mindenkinek, aki gyorsan egyszeruen akarja megszerezni a papirt. -
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9062 üzenetére
Szoktam autóval 30-as övezetben is vezetni, úgy hogy csak A1-em van, de vigyázzatok a jard mindig ott van ahol nem kéne, eddig megúsztam.
Múltkor egy földúton jött velem szembe vagy 5 km-re a falutól egy rendőrautó, de akkor motorral voltam.Úgyhogy most már 2x is meggondolom a furikázást.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Carlo009
tag
válasz Killing #9063 üzenetére
Vigyázni is kell vele, nem érdemes kockáztatni, nem éri meg. Motorral menni, még ha van is jogsid veszélyesebb, mint kocsival, most nem a jogsira gondolok, hanem a közlekedésre. Csak két kerék van alattad, nem véd kaszni, aki esik az vagy megússza vagy a szerencsére bízza magát. Olyan sportmotorok is vannak, ahol nem kell váltáskor kuplungolnod, hanem sűrített levegő löki be a fokozatokat, hogy minél gyorsabban lehessen váltani.
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9064 üzenetére
A motorozás egy életérzés, ezt az autósok soha nem tudják átérezni. Nem félelemmel ülök rá, hanem tisztelettel. Persze a jó védőfelszerelés alap, nekem is van. Amúgy is 2 motoros van, aki esett és aki esni fog.
Erre a sűrített levegős kuplungolás nélkül működő motorra kérnék egy példát mert én még csak nem is hallottam ilyenről. Csúszókuplungról már igen, de az más tészta.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Carlo009 #9067 üzenetére
Szerintem ugynevezett quick shifterre gondoltal. Egy motoron tobb aram van, mint suritett levego, ugy inkabb azt hasznaljak.
A motorkerekpar valtok felepitese miatt altalaban csak felfele lehet vele kapcsolgani, lefel ugyanugy kell kuplungolni. Persze vannak bonyolultabb es dragabb megoldasok, amik lefele is valtanak. -
koshmar
őstag
válasz jerry311 #9068 üzenetére
Igen. Anno még 2008-ban láttam egy Motorrevüben, hogy a BMW K1200S-hez lehetett ilyet rendelni. (de nem biztos, lehet, hogy egy ZZR 1400-es Kawa volt az )
Kuplung nélkül váltogathatsz felfele gázelvétel nélkül. Viszont lefele ezzel is tilos kuplung nélkül- ahogy mondtad is.
Szerintem a gyújtást veszi el egy pillanatra.Mondjuk én már láttam városban egy GSX-R-est (amiben ugye hagyományos váltó van), aki ahogy csorgott a forgalommal előre, kuplung nélkül váltogatott felfele. Semmi csattanás vagy ilyesmi. Persze a gázt azért elvette.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9069 üzenetére
Felfele lehet váltani a motorokban kuplung nélkül, de ez is egyfajta művészet, ki kell tapasztalni hogy mekkora fordulatnál megy be simán, mert különben reccsen. Amúgy gyorsulásnál a legtöbb motoros kuplung nélkül vált.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
jerry311
nagyúr
válasz Killing #9070 üzenetére
Ezek a quickshifter cuccok a gyujtas elvetelevel tehermentesitik az eroatvitelt. Igy abban a pillanatban, amikor valt, nincs terheles a valton, ezert lehet kuplung nelkul valtani.
Ugyanez megoldhato gazelvetellel is, itt meg kell talalni a pillanatot, amikor mar nem huz a motor, de meg motorfek sincs es ebben a terheletlen allapotban valtani. -
koshmar
őstag
válasz Killing #9070 üzenetére
Igen. De pl. a Jawa 350-esben félautomata kuplung van.
Ez azt jelenti, hogy a váltókar elmozdítása automatikusan oldja a tengelykapcsolót. (érezni is lehet, ahogy a lenyomott váltókar mellett egyidejűleg ellazul a kuplungbowden).
Oda-vissza lehet váltogatni, sőt, ha az ember kellően begyakorolja, akkor el is lehet vele indulni úgy, hogy csak szépen felengeded a váltókart. (elég nagy úton mozog, szóval simán meg lehet tanulni). Zseniális.Egyébként jerry311 nagyon jól mondja.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Carlo009
tag
válasz koshmar #9073 üzenetére
Már vittek engem ilyen motoron én ültem hátul és feltünt, hogy a hangja olyan folyamatos, brummogós nem olyan, mint pl. egy egyhengeresé. Ebben két dugattyú mozog és a hajtókar ostorozó mozgást végez benne. A benzinhez keverik az olajat, ami keni a motort. Ezt azt hiszem A1 jogsival nem lehet vezetni.
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9075 üzenetére
Az már más kérdés, hogy egy csomóan járnak 30 Le-s (20 Kw-os) RS-ekkel, Mitókkal, TZR-ekkel.
Sőt, KTM EXC-kkel, TM SMR-ekkel, Gas Gas SM-ekkel is, amelyek jó 40-45 lóerőt (29-33 Kw-ot) tudnak.Carlo009: Igen, a Jawa 350-es motorja 2 hengeres, kétütemű (de nem ikerdugattyús).
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9076 üzenetére
Ezek a motorok többnyire 11kW-ra vannak lepapírozva, így kerülnek be az országba. Az számít hogy mi van a forgalmiba írva. Sokan nem is tudnak a 11kW-os korlátról, őket majd a rendőr fogja észhez téríteni.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
giigz
veterán
Én ismerek olyat, 125 ccm-es motor, 50-es papírokkal. 15 éves gyerek 180 km/h-val száguldozik.
[ Szerkesztve ]
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9077 üzenetére
Igen. Ha meg itthon veszed, akkor az utcára szánt motort úgyis 15 lóerős, fojtott verzióként kapod meg a szalonból.
Aztán ha be van járatva, már veszik is ki a fojtást (katalizátor ki, nagyobb főfúvóka, stb., és máris megvan a 30 lóerő).
Mondjuk 2012-ben szerintem már csak az RS125 meg a Mito maradt, mint kétütemű utcai sportmotor.
A többi négyütemű, azok meg örülnek, ha 14-15 lóerőt elérik valahogy...Viszont a 125-ös kétütemű endurók/szupermotók (KTM EXC/SM, Gas Gas EC/SM, TM EN/SMR) nincsenek lefojtva, már a gyárból való kijövetelkor is meghaladja a teljesítményük a 40 lóerőt...mivel ezek alapvetően versenygépek.
Mondjuk meg is értem: ha már kifizetek 2,2 millió forintot egy KTM EXC 125 SM-ért, akkor nehogy már egy 15 lovas szart adjanak érte.Mégis le lehet őket papírozni, mint szabályos, 11 Kw-os teljesítményű 125-öst. Érdekes.
Én már egyébként olyat is hallottam, hogy egy gyerekbe, akinek Yamaha DT 125-öse volt, belekötöttek, mert a forgalmiban el volt nyomtatva a teljesítmény 12-ről 124 Kw-ra (ami 169 lóerő). Facepalm.
giigz: Nálunk is van egy srác a faluba, 50-es papírokkal hajtott egy 160-as Aprilia AF1-et. Kb. 40-42 lóerős lehetett a gép. Lebukott...
Carlo009 Milyen márkájú az a motor?
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Carlo009
tag
válasz koshmar #9080 üzenetére
Azt nem tudom milyen márkájú, de külsőleg olyan sportmotor kinézete van. Vannak rajta idomok, sportkormány, meg elöl az a döntött szélvédő is. Mondta, hogy próbáljam ki, de nem mertem ráülni. Biztos eltanyáztam volna vele.
Engem meg nem vihetett, mert a rendőrök egyből kiszúrták volna, hogy nincs rendszám a motoron és ketten ülnek rajta... -
Killing
addikt
válasz koshmar #9080 üzenetére
Az új RS125 már 4 ütemű, szóval csak a mito maradt.
Amúgy az a lényeg hogy mennyit írnak először a forgalmiba, utána már mindegy ha kiveszik a fojtást, papíron 11 kW marad.[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9082 üzenetére
"Amúgy az a lényeg hogy mennyit írnak először a forgalmiba, utána már mindegy ha kiveszik a fojtást, papíron 11 kW marad."
Tökéletes megfogalmazás.Tényleg, át is nevezték RS4-re. Hát szomorú (legalábbis nekem).
Szerintem így már a Mito sem lesz sokáig kétütemű...Remélem, a KTM (a versenygépek terén) azért még kitart a kétüteműek mellett.
(anno 2010-ben még befecskendezésről is beszéltek).
Mert pl. a Honda (ha jól emlékszem) 2006 körül teljesen kiírtotta őket.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9083 üzenetére
A 2 üteműeket én is sajnálom, de annyit esznek hogy ilyen benzinárak mellett nem győzöd tankolni. Ráadásul sokat pörögnek, gyakran kell őket felújítani, 1-2 ilyen motor (pár KTM) üzemórás is.
A 2 ütembe csak azt nem szerettem hogy a ruháim utána jellegzetes füst szagot árasztottak magukból. A 4 üteműeknek viszont bírom a nyomatékát, pl.: az YBR125 5.-be kihúzta magát a piros lámpánál alig 20-ról.
Nézzük a jó oldalát is, a sok friss jogsis erősjános nemfog 30-40 Le-s gépekkel közlekedni meg 110 km/h-val menni a városban, láttam már 1-2 elrettentő példát.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9084 üzenetére
Én négyütemű váltós motorral még nem is mentem.
Csak robogóval, egy 100 köbcentis Honda Leaddel.
Feltűnt, hogy már alulról is jól húz, nem kell megvárni azt a bűvös fordulatszámot, mint a kétüteműeknél.
Tehát a teljesítményleadás sokkal-sokkal egyenletesebb.
És maga a motor sokkal halkabb is.
De 500 ccm alatt utálom mindet.A kétütemű motor egy külön világ.
Alul semmi. Forgatod, forgatod, forgatod, aztán bumm.
Imádom mindet. A hangjukat meg főleg. Pl . 125, 250 és 500 2t hang szempontjából nekem halálos.Egy RS125-ös 5.-ben 20-nál úgy lefulladna, ahogy elő van írva.
Nézzük a jó oldalát is, a sok friss jogsis erősjános nemfog 30-40 Le-s gépekkel közlekedni meg 110 km/h-val menni a városban, láttam már 1-2 elrettentő példát.
Igen. Kivéve, ha mondjuk egy KTM EXC 125-östs kapott fatertől, ami gyárilag 42-43 lóerős.
De ez Magyarországon elég ritka.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9085 üzenetére
A 4 ütemű magas fordulaton nem húz, inkább az alacsony és a középtartományban adja le a nyomatékot, már akár 4-5k-nál is ellehet váltani, én olyan 6-6,5-ig húzatom.
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
robogo81
aktív tag
Sziasztok.
Nekem annyi lenne a kérdésem,hogy egy munkatársamnak bevonták 3 hónapra a jogsiját,akkor vezethet-e segédmotort.Annyit tudok az esetről hogy bele mentek hátulról,de őt(is) hozták ki hibásnak,amikor anyámnak elvették 1 évre a jogsiját,vagy 6 éve,mondták neki hogy ha akar, vezetheti a kismotort(de ő erre már nemigazán emlékszik csak a tényre),ezért kérdezlek titeket,ez miktől függ.Ha esetleg nem tudja senki,akkor ha lehet linkeljetek olyan topikot ahol esetleg ilyen kérdésekkel foglalkozhatnak.
Köszönöm.redmi note 8 . psn:robert_warior
-
jerry311
nagyúr
válasz picur220 #9088 üzenetére
Jol tudod, ha bevontak a jogositvanyat, magyarul eltiltottak a vezetestol, akkor nem vezethet semmit.
Ha csak adott kategoria vezetesetol tiltottak el, akkor a tobbit vezetheti. Persze ehhez is kell nala kell legyen a jogositvanya.
A kezbesitett hatarozatbol ki kel deruljon. -
robogo81
aktív tag
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9086 üzenetére
Igen, a 4 üteműek jellemzően az alsó-és középtartományban mennek jól. (de nem minden esetben, mert pl. a sportmotorok a felső fordulatszám tartományban tombolnak igazán).
Ismét az RS-t hozom fel kétütemű-példának.
Ha azt akarod, hogy nagyon menjen, akkor 8500 előtt semmiképp se szabad felváltani.
De a legjobb, ha 11500 körül váltasz.
Tényleg elképesztő érzés, amikor kinyit a power.Ugyanakkor 3000-4000 körül váltva is lehet vele szépen csordogálni, szóval szó sincs róla, hogy 8500 alatt használhatatlan. Ilyenkor ráadásul keveset is eszik.
Az YBR mennyit nyel el 100-on?
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz robogo81 #9087 üzenetére
Már nincs olyan hogy csak az adott kategóriát veszik el, ugrik az egész. Kivétel ha munkához vagy máshoz feltétlenül kell és megigényli (és meg is kapja).
Ha elvették a jogsiját, azaz nincs nála akkor nem vezethet semmit sem, egyébiránt javaslom hogy a határozatot olvassa el.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9092 üzenetére
Az YBR olyan 2-2,5 nyel a volt oktatóm szerint, de ha nyelezed akkor sem megy 3-3,5 fölé.
Cserébe nem is megy, 80-nál érzi jól magát, rövidtávon tudja a 90-es utazót, de 100-110 km/h-nál jóformán már tiltásig pörög, előzni lehetetlen vele országúton.2 db YBR-rel mentem eddig, mindkettő ezt tudta, az egyikben 10k+ km volt, a másikban alig 3000, mondhatni még bejáratós.
Olvastam 1-2 tesztet róla, volt akié 130-at ment, hogy hogy azt nem tudom.
Bevallom, 125-ös sportmotorral még nemigen mentem, csak egy 900-as CBR RR-rel, de az más tészta.
A sportmotorokat mindig a felső fordulatszám-tartományra hangolják.[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9094 üzenetére
Olvastam 1-2 tesztet róla, volt akié 130-at ment, hogy hogy azt nem tudom.
Lejtő, hátszél...A 3-3,5 liter/100 km az pont reális azért teljesítményét, amit kapsz tőle.
Az RS-nél is lehetséges a 4-5 liter, de ha folyamatosan nyitva van a power, akkor 7-8 is.Anno még olvastam egy összehasonlító tesztet négy robogóról, és köztük volt egy 50-es Piaggio Typhoon. Az a teszt alatt 4,2 litert evett. Azóta se értem... (50 ccm, kétütem, kb. 3-4 lóerő). Pedig nem nyelezték végig, átlagfogyasztás volt.
CBR 900? Gondolom, finoman mentél vele.
Nekem kezem-lábam remegne, ha egy ilyen géppel mehetnék.[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9095 üzenetére
Az egyikben 130 km/h-át, a másikban 120km/h-át ment az Ybrahim.
Ez egy 1 hengeres motor, ergó nem arra van kitalálva hogy hajtsad, ennek ellenére én kibékültem a 100-110 km/h-val, ilyen benzinárak mellett elfogadható kompromisszum.Talán kizsírozott szakadékban menne a 140 km/h-is.
[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Carlo009
tag
-
Killing
addikt
válasz Carlo009 #9097 üzenetére
Emellett elbújhat egy 250-es motor, az egyest elváltod 120-nál és még mindig 5 fokozat vár kihúzatásra..
Na ez a sportmotor feeling!Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
koshmar
őstag
válasz Killing #9096 üzenetére
Én ebbe belevenném a spirálos kilométeróra csalását is.
A 110 km/h még reálisnak tűnik, azt viszont nem tudom, hogy ilyen tempónál mennyit hazudik a mutató.A 130 szélcsendes, egyenes úton a lehetetlennel határos.
A K7-es 1000-es GSX-R egyesben 160-nál, kettesben 210-nél tilt.
[ Szerkesztve ]
Egy medvével nehéz beszélgetni, mert gyakran félbeszakit..
-
Killing
addikt
válasz koshmar #9099 üzenetére
Nem csal semennyit, elvégre oktatómotor volt, pontosnak kell lennie és nem is kellett átlagot számolni a mutató ingadozásából, szépen pontosan mutatott.
Van olyan 50-es robogóm ami 90-et mutat azt megyek 75-tel..A 2005-ös Kawasaki ZX10-R Ninja 168 km/h-át megy 1-esben.
Amúgy ez nem K7-es gixxer hanem egy '96-os CBR, de az órája ennek is pontos.[ Szerkesztve ]
Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.