Új hozzászólás Aktív témák
-
Killing
addikt
válasz Bjørgersson #10799 üzenetére
Szegeden van egy ilyen (az általad fentebb linkelt képen pont az van), külön lámpája van a villamosnak meg a kocsinak is, egyszerre nem engednek vele.
Sőt, amíg átérsz a körforgalmon 3 lámpával találkozol: Az első a körforgalom előtt van, a másik kettő a körforgalomban. Sokszor járok erre, nem bonyolult dolog ez, egyedül azt nem szeretem benne hogy nem lehet visszafordulni, tehát csak 3 kijáratot választhatsz (szabályosan), persze ha megvan a jogsi akkor szükség törvényt bont.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Bjørgersson
félisten
válasz Killing #10801 üzenetére
Na tessék, akkor még itthon is van ilyen. Pedig vagy 6-7 évvel ezelőtt jártam Szegeden, pont az árvíz idején, igaz csak annyi maradt meg az egészből, hogy ott ettem először Burger Kingben.
Kicsit perverz is lenne mindenkit egyszerre engedni, aztán lesz ami lesz.
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
RevolutioN2
tag
válasz jerry311 #10800 üzenetére
Esetleg arra ötlet, hogy hol tudnám ezt telefonon, emailben bárhol pontosan hivatalosan lecsekkolni? Ronyózom, hogy a 2 év kezdő vezető ujra indul, valamint kíváncsi lennék, hogy a B kategóriát hogy tudom visszaszerezni. Kell-e még ez a csoportos terápia, meg pszihológus, vagy mehetek ujra iskolába. Csak azért mert amikor letelt az eltiltásom és érdeklődtem a Közlekedési hivatalnál pöppet elijesztettek, mondván 150000-et minimum hozzak. Volt egy közuti ittasvezetés balesettel jogosítvány nélkül nagymotorral (tudodm-tudom életem legnagyobb hibája) ezért vették el a B-met és erre hivatkozva lett volna olyan nagyon drága visszeszerezni.
Halhatatlan vagyok. Egyelőre. Battlelog: TheGeniusHUN
-
Bjørgersson
félisten
válasz RevolutioN2 #10803 üzenetére
Ha random írsz egy autósiskolának, szerintem meg tudják mondani.
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
RevolutioN2
tag
válasz Bjørgersson #10804 üzenetére
köszi Szerintem is az lesz.
Halhatatlan vagyok. Egyelőre. Battlelog: TheGeniusHUN
-
Bjørgersson
félisten
válasz RevolutioN2 #10805 üzenetére
Még ezt találtam, kettő közül valamelyik csak jó lesz.
Komárom-Esztergom Megyei Közlekedési Felügyelet
Cím: 2800 Tatabánya, Táncsics Mihály út 1/D
Telefon: (34) 310 710As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
RevolutioN2
tag
válasz Bjørgersson #10806 üzenetére
Holnap neki is ugrok. Majd jelzem mi történt. Még előtte előkaparászom az eltiltási papirokat is, mert anélkül a felügyelet szóba sem áll az emberrel
Köszi még egyszer, remélem csak jóhíreket mondanak, mitomén, ugy csenben oda is adhatnák a jogsimatHalhatatlan vagyok. Egyelőre. Battlelog: TheGeniusHUN
-
Bjørgersson
félisten
válasz RevolutioN2 #10807 üzenetére
Plusz mellé egy Audi kulcsát is, nem! Kalappal!
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...
-
RevolutioN2
tag
Na, ma sikerült utánajárnom részben a dolgoknak!
Szóval, nagynehezen elértem a közlekedés felügyeletet. Elmesélte a B kategória visszaszerzésének metódusát,ami csak és kizárólag náluk történhet:
Első körben délelőtti órákban benyújtom az összes rendőrségi, bírósági és városi jegyzőkönyvet ami a bevonás alatt keletkezett. Kitöltök egy kresztesztet+vezetek egyet városban ez idáig 18.000 jó magyar forint. ezt követően eldöntik, hogy milyen foglalkozások vannak hátra, 4-5 nap az egész és mehetek a jogsimért, azért kedvesen megsugta a hölgy, hogy ez ujabb 60000-90000 forint. Arra a kérdésre, hogy ismét kezdő vezetői engedélyem lesz-e azt mondta, hogy nem mert az eltiltás és a bevonás időtartama alatt ez folyamatosan ketyeg, és amugy is már a 2 év bőven letelt az eltiltás alatt. Mondom akkor rögtön jöhet a C utána? Azt mondta természetes. Jó, mondom akkor utána akkor rögtön jöhet a C+E igaz? Erre nagy szusszanás...majd egy pillanatkérés. Később azt a választ kapta, hogy nem tudja, pontosabban nem tudja értelmezni a ppontos szövegét a C+E feltételeinek, mert így áll előtte a papíron feltételek: Ckategóriájú nem kezdő jogosítvány. Rákérdeztem, hogy akkor most a C után ujabb 2 évet kell várnom? Azt mondta nem tudja, nem érti. Szerintetek ha ő nem tudja akkor ki a fene? Mindegy elmosolyodva elköszöntem, majd B után lebeszélem itt valamelyik suliban.Halhatatlan vagyok. Egyelőre. Battlelog: TheGeniusHUN
-
jerry311
nagyúr
válasz RevolutioN2 #10809 üzenetére
Az a szep, hogy maskor meg siman ravagjak, hogy az elso kategoria megszerzesetol 2 evig szamit kezdo vezetoi engedelynek.
Tehat mondjuk elve a torvenyi lehetosegekkel 14 evesen megszerzi valaki az SMKP jogsijat, majd 18 evesen a B-t es attol a pillanattol vontathat is, mert mar nem kezdo.Egyebkent meg a C+E az csak egy tanfolyam tipus, ilyen kategoria nincs. E kategorias jogositvanyt/potkocsit lehet B kategorias jogositvannyal is. Csak ugye szukseges a megfelelo tomegarany a vonatot meg a potkocsi kozt. (Pl. kisbusszal egy nagy lakokocsit.) B-re meg ugye mar mindenkeppen lejatak a kezdo eveid.
-
RevolutioN2
tag
válasz jerry311 #10810 üzenetére
Remélem így is van Én is így gondolom, bár szerintem a logikus (és most magam ellen beszélek) az lenne, hogy minden kategóriára a saját megszerzése lenne mérvadó kezdő ügyileg. Szóval én leteszek egy b-t 2008ban azzal 2010-ig vagyok kezdő 2009ben leteszem a C-t azzal meg 2011-ig De nem adok nekik ötletet mert még a végén bevezetik, most nekem ez igy okés
Halhatatlan vagyok. Egyelőre. Battlelog: TheGeniusHUN
-
Winchester95
őstag
Régen írtam ide.De kevesebb mint másfél hét alatt megjött a jogsim.Azóta vezettem is.(Sikeres vizsga után kb 1 hónapig nem vezettem)
Így vagy úgy nem lehet elfelejteni a vezetést de.....Nem megy úgy mint anno.Szóval azért van még mit gyakorolni.Szóval a kresz résszel rendbe van minden de a vezetés nem olyan mint a régi.(V.mikor jobb v.mikor rosszabb) -
14adam
addikt
válasz Winchester95 #10812 üzenetére
vannak olyan sulik ahol visszalehet menni a vizsgák után, gyakorolni
-
harry
veterán
válasz Winchester95 #10812 üzenetére
Velem is így volt, ráadásul haver kocsiját vezettem először, 4 hét kihagyás után Aránylag jól ment, de az biztos, hogy vissza kell rázódni.
14adam: ja, 2.5k/óráért...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
jerry311
nagyúr
válasz RevolutioN2 #10811 üzenetére
Ennek a kezdő jogosítványos dolognak sokkal inkább az a lényege, hogy legyen forgalmi gyakorlata a vezetőnek. Nem is annyira a kategóriáról szól, mint arról, hogy tudjon közlekedni, ne legyen idegen neki a forgalom, tudja mi miért történik.
Persze, mint sok esetben láttuk már, ez nem jelent egyet a jogosítvány korával... -
jerry311
nagyúr
válasz RevolutioN2 #10816 üzenetére
Sima ügy.
Ha nem voltak méretproblémáid B-vel, akkor pár óra alatt simán megszokod a C-t is. -
ESP
senior tag
Unokaöcsi spuri sulit nézte ki, egész jogsi folyamat mennyi idő?
Tehát beiratkozástól mire kézhez kapja.
EÜ vizsgája van mert kismotorra csinált jogsit 2éve.
[ Szerkesztve ]
2012.10.23. - 2013.03.03-ig egyéni arcképem Ali G VOLT
-
harry
veterán
Számolj utána: mikor indul tanfolyam, milyen gyakran vannak órák, vizsgajelentkezés nyáron 2-3 hét várakozás volt (kresz), aztán keress szabad oktatót, heti 2-3 vagy ahány alkalmat akarsz (ugye min. 30 óra, 2óra/alkalom), vizsga jelentkezés szintén többnyire 2-3 hét (ezt mondjuk ugye lehet időben intézni, és akkor mire végzel a gyakorlással, mehetsz is vizsgázni). Utána pár nap, míg elmehetsz a vizsgaigazolásért a vizsgaközpontba a elsősegély igazolással és orvosival (talán itt is kell mindkettő...), majd okmányiroda (ha kell, időpontkéréssel), majd 30 napon belül kiküldik (jó esetben kevesebb, többünknek 2 hét alatt megvolt).
Időben mondjuk 1-2 hét tanfolyam + 2 hét várakozás + 8 hét vezetés és vizsga + 1 hét ügyintézés +2 hét várakozás = mondjuk 15 hét, ~4 hónap reálisan.
Ami lehet kevesebb, ha egy héten nem csak kétszer mész el vezetni, és lehet több is, ha nem mész át valamelyik vizsgán (amire, főleg forgalmin, van esély, ráadásul ott lassabb is új időpontot kapni), lassabb az okmányiroda, nem találtok időpontot vezetni (előfordulhat, főleg ha meló mellett csinálja valaki, de azért csak meg lehet oldani).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Szerintem ráér még, ha minden flottul megy, akkor ~3 hónap múlva már mehetne forgalmi vizsgára, az meg még csak április közepe. De ahogy gondoljátok, elméletet le lehet tenni, abból baj nincs, forgalmit meg kiszámoljátok, mennyi idővel korábban érdemes elkezdeni, hogy szülinap után legyen a vizsga nemsokkal. Hozzáteszem, én a korhatárokhoz nem értek (a forgalmi vizsgához kell-e a 17. életév, vagy máskor). Annyi, hogy elmélet vizsga után 2 éve van, hogy letegye a forgalmit, különben újra kell menni vizsgázni. Persze normális esetben ez nem lehet gond.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
máyköl
veterán
Elsősegély vizsgát h tudom a lehető leggyorsabban lerendezni?
-
harry
veterán
válasz máyköl #10826 üzenetére
Semmi köze a sulihoz, meg úgy egyáltalán a képzéshez, amiben részt veszel.
Ezt a Vörös Kereszt szervezi, igazából bárki jelentkezhet rá, nem is tanfolyamköteles. Ha jól emlékszem, el kell menni egy sárga csekkért a központjukba, azt befizetni postán (vizsgadíj), ha ez megvan, lehet telefonálni időpontért, amit egy héten belül kapsz vélhetően, elmész, sorra kerülsz, bemutatsz egy stabil oldalfekvést, egy újraélesztést (ennek megvan a nagyon pontos menete, és spéci bábun kell bemutatni, mindenképp célszerű, hogy egy ilyenen korábban bemutassák / kipróbáld magad, mert ha ott találomra elkezded nyomkodni, annak nem lesz jó vége), meg húzol talán két tételt, ami 1-1 szituációt takar, és el kell magyarázni, adott helyzetben hogyan cselekednél (milyen sérülés, mit csinálsz a környezetével / sérülttel, hogyan mozgatod, mit mondasz a mentőnek, milyen ellátásban részesíted, stb). De ezeket megtalálod itt: [link]
Én voltam tanfolyamon, ott kaptam csekket és jelentkezési lapot, így ezt befizettem / kitöltöttem, majd telefonon kértem időpontot.[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Louloudaki
aktív tag
sziasztok
frissen megszerzett jogsival hány évig nem lehet külföldön vezetni, 1 vagy 2 év? és ezt tudják a külföldi rendőrök és autó/motorkölcsönzők is?
illetve ha én fogom magam, és külföldre költözöm, akkor ott honosíttatni kell vagy mit, hogy tudjak vezetni? -
albiosz
őstag
válasz Louloudaki #10831 üzenetére
Lehet külföldön vezetni kezdő jogsival is, ha elmúltál 18. Ha nem, akkor meg kell várni a 18. születésnapot.
-
Killing
addikt
'B' jogsival? Persze én is mentem 16 évesen A1-el romániába, azzal lehetett (most is lehet).
Ha a határőr pedig elkéri a személyit/útlevelet abból látja hogy nem vagy még 18 és kocsival vagy akkor visszafordít, így jobban jársz, ha kint kapnak el akkor imádkozhatsz a rendőrnek, ugyanis EU-s szabályozás hogy a tagállamok nem kötelesek elfogadni (és nem is fogadják el) a 18 éven aluliak részére kiállított vezetői engedélyeket.Meg mért pont most jönne ki a táp gyengesége, mind a két kari annyira nagy teljesítményű, h már bootkor pezsgőt bontanak a DÉMÁSZ-nál?-by finest
-
Mr.Csizmás
félisten
üdv,
autópályán, ködben, 130-al racionális dolog?
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
jerry311
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #10837 üzenetére
Az attól függ, hogy milyen sűrű köd és mennyit fórumozol vezetés közben.
-
jerry311
nagyúr
válasz Mr.Csizmás #10839 üzenetére
Nem tudtam róla, hogy nálad szoktam teázni vasárnap délutánonként.
-
Carlo009
tag
Ilyen, havas csúszós utakon melyik a biztonságosabb autó, az első kerék meghajtású vagy a hátsókerekes?
Ha megcsúszik az autó, azt mondták akkor a megcsúszás irányába kell kormányozni a kocsit. -
Carlo009
tag
Biztos jó lehet a négykerék meghajtás, de szerintem általánosságban a kocsik vagy első vagy hátsókerék meghajtásúak. Ha elakad, akkor billegtetni kell, előre-hátra és a kuplungot kell nyomkodni befelé meg kiengedni. Azt is mondta valaki, hogy ha az egyik hajtott kerék a jégen van a másik meg földön, akkor amelyik a jégen van, az elkezd pörögni és a másik meg csak áll! Ez elképzelhető, nem egyszerre forog a két kerék?
-
Bati0501
őstag
válasz Carlo009 #10844 üzenetére
Versenyautók többsége hátsókerekes-ez már sok mindent elmond.Ismered a drift-et?Ha nem:[link] Na most ezt csináld meg egy első kerekessel,vagy egy 4x4-sel...
Személyautók többsége-60-80%-a- első kerekes,mivel biztonságosabb a vezetésük-de nem is annyira élvezetes->sportautók hátsókerekesek.De buszok,kamionok is hátsókerekesek.Pedig ott sztem nem lenne hátrány a 4x4,esetleg 8x8 . Ezt lehet csinálni velük:[link],[link](5.10-től)Persze,vannak ilyenek,ezért kellenek különféle difik és az a sok-sok elektronika,amiket mostanában tesznek az autókban,természetesen elsősorban a terepjárókba.
-
Bati0501
őstag
válasz jerry311 #10846 üzenetére
Jójó,akartam kérdezni,h ki vezeti Ken Block,de megláttam,h ő...De azt mondd már meg,h milyen arányban van elosztva az első és a hátsó kerekek között az erő?20-80? Nem hiszem,h 40-60 lenne egy rally kocsiban,de persze lehetséges...
Jó,gondolkoztam,de nem írtam le,h az első kerekesekkel is meg lehet csinálni,úgy mint a videóban is:behúzott kézifékkel.De azért az nem ugyan az-én a kocsimmal nem is csinálnék ilyet,h folyamatosan be van húzva a kézifék.Igen,hátsó kerekeséknél is be szokták húzni a kéziféket,de csak egy pillanatra,h megindítsák a sodródást és utána ki is engedik.[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Bati0501 #10847 üzenetére
Passzolom, hogy a Subaru összkerékhajtásába mennyire nyúltak bele.
Gyárilag 3 differenciálmű van a kézi váltósban, egy az első kerekekre, egy a hátsókra és egy az első hátsó tengelyek közé. Gyárilag 45-55% (de ez modelltől és évtől is függ) az első és hátsó tengelyek közt.
De ha békén hagyták, akkor a legutóbbi WRX STi-ben kézzel is állítható a nyomatékelosztás 6 fokozatban. -
harry
veterán
válasz Carlo009 #10844 üzenetére
Szerinted a differenciálmű mire jó? Már ha kanyarodik is a kocsi, nem azonos sebességgel forog a két kerék, ugyanezen az elven, ha a jégen lévő gyorsabban tud forogni (nyilván igen), akkor a másik kerékre nem jut erő. Feltételezem emiatt (is) van egyes kocsikban difi zár.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- E-roller topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000