-
GAMEPOD.hu
iPhone-t használók OFF topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Gergőke88
addikt
Érik a szigorítás.
[link] -
Dany007
veterán
válasz szekra #179308 üzenetére
Egyetértek. Nem tudom mennyire tartozik ide... de ha már más felhozta...
Szerintem fel kéne már fogni ésszel, hogy ezek nem valók közúti használatra. Biztos kapni fogom a "fikát" de a bicikli sem! Se bicikli, se roller, se gördeszka se semmi hasonló tákolmány nem közútra való az autók, buszok, kamionok közé. Kizárólag külön a részükre kiépített útszakaszon engedném csak használni (lásd külön bicikliút, nem biciklisáv). Nemtom hány haláleset kell még, hogy ezt belássa végre mindenki.Az már csak hab a tortán, hogy jelentős részük a kreszt sem ismeri vagy nem tartja be vagy saját magát felsőbbrendűnek képzelve úgy gondolja, majd az autós / buszos megáll, odébb megy stb...
De a lényeg mégis az, hogy az ilyen eszközökön utazóknak gyakorlatilag semmilyen érdemi védelmi eszközük nincs a forgalom jóval nagyobb részét kitevő autók, buszok és kamionokkal szemben. Egy ilyen eset, mint a fent említett rolleres ütközés - lehetett volna amúgy valóban kerékpáros is a végkimenetel szinte biztos, hogy ugyanaz - nem kell hogy szándékos szabálytalankodás legyen. Mindenkinek lehet szar napja, mindenki lehet figyelmetlen, a világ tele van véletlenszerű eseményekkel. A buszos nem figyelt eléggé / nem vette észre, nyilván a kis méret miatt könnyebb észrevétlennek lennie stb.
A különbség viszont annyi, hogyha egy autóra húzza rá a buszt a sofőr véletlenül, akkor maximum lenyúzza az autó oldalát, esetleg behorpad, megtörik stb... De nem hal meg senki, nem esik senki sem a busz alá és így tovább.
Szóval szerintem ideje lenne már felfogni, hogy a 1-2 tonnás autókra tervezett közút, ahol az átlagsebesség, mondjuk minimum 50-60km/h, az nem megfelelő arra, hogy a pár kilós maximum 20-25-tel haladó bringás, rolleres akármis közlekedjen rajta biztonságosan. Autós szemszögből városon kívül egy 20-szal közlekedő biciklis igazából nem más, mint egy útakadály (ha 60-nal megyünk), amit relatíve gyorsan ki kell kerülni vagy adott szituációban - mert ilyen is sok van - befékezni az ő sebességére és imádkozni, hogy a mögöttünk levő is képes legyen ugyanerre. -
nagyúr
válasz Dany007 #179312 üzenetére
Valami szabályzás mindenképp kell, az a baj, hogy a legtöbben mennek ész nélkül, sétálok az utcán, ott sugan el mellettem 3 cm-re, ha épp vélvelten kileng a kezem oldalra jobban, vagy valami, el is töri, erre bezzeg nem gondolol, élvezi, hogy "szlalomozik" az emberek között. Plusz amikor azt látom, hogy ketten-hárman mennek egy rolleren, ugyanezt játszva...
-
ittakary
nagyúr
válasz Gsx-rr #179316 üzenetére
Nagy utazó vagy, jártál te is a világ minden pontján, szerintem alátámaszthatod, arányaiban ilyen kevés bicikliutat európai fővárosban nem láttam sehol, mint Budapesten!!!!
Ha lennének bicikliutak, mint pl Koppenhága, Göteborg, Amszterdam...
Felfoghatatlanul más világ lenne Budapest, ha 20-30 évvel ezelőtt kicsit a jövőre is gondolva dolgoznak a várostervezők -
Wmwinters01
tag
válasz B-L-A-C-K #179317 üzenetére
Szerintem a megoldás a bicikli út lenne, ahol mehet az elektromos roller és a kerékpár, a nem 'motorizált' roller meg a gyalogosok között.
Viszont szerintem az nem megoldás, hogy az úttestre/járdára felfestjük a kerékpár sávot.. Győrben előszeretettel használják ezt a módszer. Lehet mondani is, hogy azért az autósok többnyire figyelnek a kerékpárosokra, de akkor is... az út szélén, ahol minden féle törmelék, kavics, télen latyak, vízátfolyás meg minden van, nem a legszerencsésebb a közlekedéshez.
(plusz az indokolatlan, bevehetetlen ívben történő felfestés is ilyen... amit 5km/h-nál nagyobb sebességben nem lehet bevenni - nincs indoka, hogy miért van ott olyan, nem indokolt a lassítás, hogy körülnézz vagy a forgalmat tudd figyelni ennek hatására -).
Járdán feltüntetett kerékpársávot meg egyenesen tiltanám. Életveszélyes.
Csak pár pontban, hogy miért veszélyes.
1. Ez a legjobb, gyalogos nem figyel, hogy hol megy. Talán a legjobb, ki tudod kerülni úgy, hogy az biztonságos legyen.
2. Egyik legrosszabb, utolsó pillanatban feltűnik neki, hogy hol megy és el akar ugrani előled... de ha túl későn tűnik neki fel és akarja ezt csinálni, de te már elkezdted a kikerülő manővert, az nagyon veszélyes tud lenni... láttam már ilyenből balesetet..
3. Ettől viszont teljesen el vagy képedve... Adott zebra, átér az ember és máris rajta találja magát a bicikli sávon. 2 eshetőség szokott lenni.
3.1. Emberünk megáll az úttesten, feltartva a forgalmat, amíg a biciklis elmegy (ha nem kerüli ki hogy ugyan mégse álljon meg az úttesten a szerencsétlen...)
3.2. Nem áll meg és nem is figyel hogy jön a kerékpáros, majd felnéz és megáll a sáv közepén csodáskodni, hogy jön a kerékpáros.Vagy ezek kombinációja.. Egy ideje kerékpározok már, most Győrben, előtte Pécsen és volt szerencsém Bp.-en is egy évet... a pécsi szörnyű, nem elég hogy emelkedő hátán emelkedő, az autósok nem törődnek azzal, hogy ott a sáv vagy sem (pacsi innen a kivételnek), gyalogos ugyan ez pepitában. Bp fejlődött amíg ott voltam, sajnos friss infoim nincsenek már arról se. Győr pedig talán messze a legjobb, de a fent említett problémák ugyan úgy megtalálhatóak itt is, csak valahogy jobban benn van az emberek tudatában, hogy a kerékpárosnak is lehet joga az úttesten közlekedni...
Nyilván, számos helyen nincs lehetőség arra, hogy külön kerékpár út legyen, mert a helyi adottságok ezt nem engedik, de észre kell venni most már, hogy ez a sávok felfestése nem elég, Budapesten egyáltalán de a vidéki nagyvárosokban se. Egyszerűen nem 5-10 ember hóbortja lett az hogy kerékpárral, rollerrel vagy bármi mással ami nem tömegközlekedés/gépjármű megy dolgozni vagy az ügyeit intézni.
Nem tudom mi lenne a gyors és költséghatékony megoldás ... szeretném hinni, hogy autóssáv átadással a kerékpár mizéria orvosolható lenne, de ezt se lehet mindenhol meghúzni, főleg nem társadalmi ellenállás nélkül.. szóval elég sok tényezős probléma ez.
Ami azért dicséretre méltó, hogy sok helyen foglalkoznak a kérdéssel, vagy legalább a helyi civil szervezetek napirenden tartják.Bocsi a hosszú esszéért...
[ Szerkesztve ]
I`m not afraid to die, I just don`t want to be there when it happens.
-
Gsx-rr
veterán
válasz ittakary #179318 üzenetére
Oke, de meg most is ,hogy van bicikliut ,sok birka a jardan rollerezik es biciklizik szerintem ez egyertelmuen nem lenne szabad.
Most mar ott tartunk a biciklisek miatt a gyakogosoknak es az autosoknak kell kompromisszumot hozni Budapesten.
Rakpart lezarast se ertem hetvegen igy oktoberben.
-
Wmwinters01
tag
-
Rage47
veterán
válasz Wmwinters01 #179319 üzenetére
1 éve bicajozom Bpesten és óriási fejlődésként hat a biciklisáv. Ha meg a járdára van terelve, akkor vissza kell venni a tempóból, de sok gyökér bicajos a gyalogosok között is max sebességgel akarja tolni. Tényleg sok a hülye bicajos, aki simán behajt a gyalogosok közé járdán max sebességgel, átmegey a piroson, cikázik az álló autók között, stb.
Ezen az egész helyzeten az sem segít, hogy szinte harapni lehet a levegőt, olyan idegesek az autósok, ha meglátnak egy bicajost, és még erre rásegített a kormány gyűlöletkampánya is.[ Szerkesztve ]
-
Wmwinters01
tag
válasz Rage47 #179322 üzenetére
+1, teljes mértékben osztom. Ehhez felelősség teljes közlekedés kellene, de ugye kis hazánk ebben sem jár az élen... autóban ülve is lát az ember olyan frusztrált megnyilvánulásokat, hogy az ember a tarkójáig húzná a szemöldökét, hogy ez mi volt...
I`m not afraid to die, I just don`t want to be there when it happens.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz Wmwinters01 #179319 üzenetére
Bicikli út nincs mindenhol...
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
.Szaki.
addikt
válasz radi8tor #179327 üzenetére
Ez a probléma ezzel az egész sötétzöld mentalitással, hogy szépen a szőnyeg alá sepernek mindent, mintha nem is lenne. A rakpart erre tökéletes példa. Üres a rakpart, nem mennek rajta normál sebességgel az autók, de azt nem figyelik, hogy mögötte 1 utcával az autók ott tömörülnek a park és a lakások között a Pipa utcában, ami pont arról szólna, hogy nyugodt, csendes övezet legyen. A 20-30 perces dugó alatt kibocsátott káros anyag kibocsátás mennyiségéről nem is beszélve, amit az autók kipufognak. Biztos, hogy sokkal nagyobb mértékben lett szennyezett az a környék ahhoz képest, mintha simán haladnának a rakparton. De ők büszkén verik a mellüket, hogy az egész IX. kerbe nem lehet bemenni autóval, csak lakcím kártyával és nagyban tüdőzgetnek a rakparton, hogy milyen "tiszta" a levegő..
Nem tagadom, mi is sétáltunk a kutyákkal a rakparton és tök nagy flash volt, de akkor találjanak ki más indokot, ne ezt. Én azt se feltétlen tartanám baromságnak, hogy a rakpartból csináljanak alagutat, menjenek ott az autók, fölötte meg zöldítsék be az egészet az embereknek, bringásoknak, akinek csak akarják, mert zöld felületből tényleg nagyon csehül áll az a környék.
-
Arcképgyáros
Baseusek mar aruljak az i12 tokokat.
-
-
Ngtx
aktív tag
Majdnem elcsábultam ma a média marktban a P40 Próra aztán elkezdett akadozni a rendszer miközben nyomkodtam.
Tisztára, mintha valami első szériás android lett volna. iPhone 14 Pro , Macbook Air M1
-
nagyúr
-
vans?
őstag
Van olyan ajanlott app Watch-ra, amivel a WhatsApp-ot normalisan lehetne hasznalni?
hábm bábm
-
Dany007
veterán
válasz Giovan! #179329 üzenetére
Én is egyből erre gondoltam. Mármint a szarkazmus részre.
Már sok sok éve nyomatják egy a 3D-s AR-es dolgot, de az animojis bohóckodáson túl nem sok hasznos dolog lett belőle.
Jó, van egy app, amivel elvileg kamera segítségével centi pontosan fel lehet mérni egy lakást és megrajzolja az alaprajzot meg minden. Az mondjuk jó.
De pl az ikeás berakom a bútort az üres lakásba dolog szerintem még elég gagyi.@Ngtx :
"5 évvel ezelőtt is ugyan ez volt a helyzet az akkori csúcs mobilnál. Ez természetes jelenség."
Azért ezt egy picikét cáfolnám. Páromnak még 2017-ben vettem egy S8-ast. Persze nem 5 éve volt, de azóta is fullos sebességű, ahogy a kibontáskor. És használja is, telefon, net, facebook, messenger, insta stb napi szinten. Nem volt még frissítve, olyan mint "out of box". Pedig tele van fényképekkel, videókkal stb...
Egyetlen hibája viszont van, random időközönként - kb havonta egyszer - eldobja a kapcsolatot és minden előjel nélkül nem lehet hívni. Ő tud, de ha őt hívom akkor kisípol. Ekkor egy újraindítás kell neki. De mondjuk ez roppant bosszantó. Tény, hogy soha nem lett frissítve. Lehet az megoldaná a dolgot. Ettől függetlenül számomra is meglepő módon egy százaléknyi lassulást nem tapasztaltam benne.Az én i6-osom pedig már 2 éves korában (mikor maga a típus már 4 éves volt) a használhatatlanság határait súrolta...
-
.Szaki.
addikt
válasz Dany007 #179342 üzenetére
"Egyetlen hibája viszont van, random időközönként - kb havonta egyszer - eldobja a kapcsolatot és minden előjel nélkül nem lehet hívni. Ő tud, de ha őt hívom akkor kisípol. "
Ilyet nekem az S9+ egyszer csinált augusztusban, 1 napig nem voltam elérhető. Ez akkor derült ki, amikor az Android Auto-n be akartam diktálni a címet és nem működött. Ránézek a telefonra, fent a bal sarokban írta, hogy nincs hálózat. Restart és azóta is megy minden rendben. Igazság szerint ez az S-széria egyáltalán nem rossz, nekem is 2 éves a telefon és hibája nincs, max egy-két idegesítő szoftveres dolog. De ahhoz képest, hogy azt hittem amikor megvettem, hogy pár hónap után visszaköltözök az iPhone-omba, ahhoz képest most is meg vagyok vele elégedve....és nagyon remélem, hogy lesz valami, ami miatt nem fog elkapni a must have érzés a 12-vel kapcsolatban. :D
-
Giovan!
addikt
válasz Dany007 #179342 üzenetére
Sokat kell még fejleszteni az AR-en, ez tény, és szerintem nem is a telefon lesz az az eszköz ami majd ténylegesen hasznosítani fogja ezt a koncepciót, hanem az okosszemüvegek (azt hiszem MKBHD vagy Mrwhosetheboss csinált is egy videót ebben a témában, vagy lehet hogy mindketten, már nem emlékszem ). Szóval az a szarkazmus egy kissé talán indokolatlan is volt a részemről, igazából jó lesz ez pl. az építőiparban, vagy pl. az szupermarketek árufeltöltőinek, meg még sok egyébb területén az életnek, csak ki kell forrnia magát, meg hát ja, kellenének már azok a spéci szemüvegek, amivel tényelgesen intuitív módon lehetne hasznosítani az AR adta lehetőségeket.
[ Szerkesztve ]
Speak softly and carry a big stick, you will go far.
-
Wmwinters01
tag
válasz Giovan! #179348 üzenetére
Építőiparon belül is inkább a belső építészethez. Mert hogy én nem fogok venni AR-t a burkolóknak, mert körberöhögnek, hogy mit akarok, az is biztos
Viszont a belsőépítészetben szerintem simán megállná a helyét, lehet máshol is, csak szűk látókörű vagyokI`m not afraid to die, I just don`t want to be there when it happens.