Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz BigBlackDog #44801 üzenetére

    Mind a két lámpatest úgy van kialakítva, hogy külön-külön is egy tört vetítési kép alakul ki. Ennek a balra eső része vízszintes, mindkét lámpatest esetén, és a vízszintes sávnak mindkét lámpából tökéletesen azonos magasságba kell esnie, amit 2 méterre egy sötét falhoz állva is lehet ellenőrizni. MAjdnem milliméter pontosan lehet állítani, ugyanis ha szabványos az izzó, és megfelelő a lámpatest/búra, akkor határozott, éles kontúrvonalat ad. A töréstől jobbra lévő megemelt vetítési sáv pedig szintén mindkét fényszóróból látszódik, és ezeknek az előző miatt szintén egybe kell esniük megfelelő távolságból. Összességében a vetítési kép az útra levetítve ilyen kell hogy legyen.

    Óriási tévedés az, hogy bármelyik lámpatest vetítési magasságát feljebb kellene állítani a másikhoz képest. Ebből adódnak azok az autók, amelyiknek az egyik lámpája maga elé világít 2 méterre, a másik meg jeleket küld a Holdra. Nem tudom ezt kik terjesztik, de minden 3. autó így, vagyis szabálytalanul/vakítóan/szarul van beállítva. Nem a felfelé állítás miatt világít tehát jobbra magasabban/messzebbre, hanem a szabványosan kialakított lámpatestből adódó vetítési kép miatt. A vízszintes sávot pedig azonos magasságba kell állítani. Ha kell, mert nincs mérőtábla, akkor menni kell az autóval, és a vízszintes úton az előttünk haladónak 50 méterről kb. a rendszámtáblájánál kell mozognia az éles sávnak. Az se jó, ha 2 méterre világít, de az se, ha elvakítjuk a szembejövőket, mert a végtelenbe van állítva a sáv.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák