Új hozzászólás Aktív témák

  • BlacKSouL

    addikt

    válasz demars #36285 üzenetére

    Abban a korszakban, amikor még ennek volt igazán értelme, akkor volt is erre külön téli és nyári olaj :) De akkoriban szinte csak ásványi volt, vagy "félszintetikus", és az 5W30 már különlegességnek számított. A multigrade olajok szépen elvették a dolog élét, sőt, az újabbak már jóval többet tudnak, mint a régiek, és közben a motorok kenési igénye is jelentősen nőtt/változott. Valahol értelemszerű.
    Nem igazán látom értelmét télen 0W20-30, nyáron meg mondjuk 5W40 használatának, mégpedig azért, mert a nyáron 30 fokban hidegindítás is az 5W40-el az 5W miatt kb. ugyanannyi "terhelést" jelent a motornak, mint télen -10-ben a 0W30 0W-je miatti viszkozitás. Nem szeretnék tippelni, de gyanítom a két érték közel van egymáshoz. Aki akarja keresse vissza az értékeket a linken amit vagy 2 napja beraktam.

    Nem azt mondom, hogy tönkretenné a motort, csak azt, hogy nem lenne jelentős hozadéka. Maximum annak, hogy fele periódusban kapna friss olajat a motor. :) És úgy látom mindenki amiatt fél, hogy melegen majd nem ken az olaj... de, ken. Ami legalább 10-es viszkozitású 100°C-on, az megtiporva is ken. Ha valaki 1 órát pályázik, és 5000 alá nem engedi a motort, az meg tegyen bele 5W40-et, de a 10W-s olajokat felejtsük már el ezekbe a motorokba. Nem véletlen, hogy alapvetően az olajfejlesztők az üzemmeleg környéki állapotra fejlesztenek, és mellette jogos igény, hogy azért gondoljanak a hidegindításra és hideg üzemre is. A multigrade-el ebben nagyot léptek, de csak ismételni tudom magam, ha üzemmelegen jó a viszkozitása az olajnak (10-15 között, vagy újabb motoroknál 8-12 között), akkor a hidegoldal ebbe nem szól bele, viszont ott a legkisebb viszkozitás vagy számérték jelenti a legjobbat a motornak üzemmeleg állapot alatt bárhol.
    A fenti példánál maradva átlagos motorral: ha télre 0W20-at tenne bele valaki, akkor az üzemmelegen 8,7 körüli viszkozitású lenne, és az, az ÁTLAGOS motorba már elképzelhető hogy kevés. Márpedig az átlagos motor is üzemmeleggé válik egyszer, és akkor az abba viszont tényleg kevés lesz. Ha viszont sosem lesz üzemmeleg, akkor az nyáron sem lesz tökéletesen az, márpedig ha élete nagy részét hidegen tölti, akkor meg fölösleges bele bármiért bármikor a "sűrűbb" olaj. Télen is, nyáron is. És akkor a 0W30 viszont jó lesz bármikor. Hiszen az melegen 10,9-es. Ami bőven jó.

    Aláírás (nem kötelező megadni)

Új hozzászólás Aktív témák