-
GAMEPOD.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
válasz Gedeon31 #16151 üzenetére
Korábban sem értettem még évekkel ezelőtt, miért kell napokat várni ezek a tételek könyvelődjenek,
Ilyen a bankkártyás vásárlás rendszere minden banknál, kártyánál. Egy vásárlás lebonyolításában a kártyatársaság és több bank is részt vesz. Ezért nem azonnali.
Vásárláskor először zárolják az összeget, ez csökkenti az elérhető egyenleget. A számlán a lekönyvelt tételeknél nem látszik, viszont a kártyáim menüpontnál a zárolás azonnal megjelenik. Általában 2-3 nappal később könyvelődik egy vásárlás, akkor látszik már a könyvelt tételeknél is.Amíg ezeket nem látni nem tudnak semmit csinálni ,hogy visszakapjam a pénzem.
Hát ...? Szerintem a CIB24 látja a zárolt, de még le nem könyvelt vásárlási tételeket is.
Szerintem a folyamatot azonnal el lehet indítani. Az más kérdés, hogy a megkifogásolt vásárlások értékét valóban nem vezetik azonnal vissza a számládra. Kivizsgálják a tételeket és majd utána. -
cocka
veterán
válasz sifarr #16148 üzenetére
Másra kellenek az engedélyek.
Mire?
Miért csak a CIB-re nézve teszel fel kérdéseket?
Mert a CIB hirdetményében jelent ez meg. Más bank cuccait meg nem nézegetem, csak azokat, amelyiknél vagyok is.
Velük nem vagy bizalmatlan csak a CIB-bel? Őket nem kéred számon, hogy hozzáférést adnak?
Alapból mindegyikkel bizalmatlan vagyok, de ha már így megkérdezted. Azért nem vagyok TW-ékkel bizalmatlan, mert kb. csak netes fizetésre használom, meg csak annyit töltök fel rá, amennyit el is költök meg amennyit kp.-ban fel is veszek. Mihez adnak hozzáférést? Ha jól emlékszem a történet onnan indult, hogy az egyik fél (CIB) hozzáférést kért. Nem tudom egyébként, hogy más folyamatok pl. a "bejelentkezés facebookkal, google fiókkal, apple fiókkal stb.." című hozzáférés kérések esetén mennyire háromlépcsős ez a folyamat, de ha z szolgáltató hozzáférési engedélyt kér a usertől, hogy x szolgáltató elküldhesse a user adatait, akkor ha a user ezt jóváhagyja kétlem, hogy x erre nem ad engedélyt. Ha nem adna engedélyt, azt közölnie kéne a userrel még a hozzáférés kérés előtt vagy legalább közvetlenül azután.
csak a lényegét és részleteit még nem tudjuk
Mondjuk az tényleg jó lenne, ha a fix 340 Ft-os tw-ről utalási díjat 0-ára csökkentenék.
Általában 2-3 nappal később könyvelődik egy vásárlás, akkor látszik már a könyvelt tételeknél is.
Kérdés, hogy mi vesz igénybe 2-3 napot. Gizi néni a banki alkalmazott kézzel könyvel vagy tételesen átnézi, hogy mit hova? Nincs erre egy automatikus, digitális könyvelés, amihez nem kell Gizi néni gyökkettes sebessége? Jó, ha nagyon bonyolult a folyamat, de rábízható gépekre, akkor se kelljenek már hozzá napok. Miért nem elég 2-3 óra?
Szerintem a CIB24 látja a zárolt, de még le nem könyvelt vásárlási tételeket is.
Meg az internetbank kártyatörténet része is. Sajnos újabban elég idegesítő, hogy a nem valós (pl. Curve-re regisztráció vagy pl. PSD2-es SMS kódhiba stb.) és később zárolásból feloldott tételek is megmaradnak a kártyatörténetben. Kérdés, hogy minek, te meg azt hiszed, hogy le is vonják majd, azért marad ott. Aztán rájössz, hogy ja picit másképp műxik a rendszer. Régen amit feloldottak nem maradt meg a kártyatörténetben, mert minek.
-
cettlee
őstag
Üdv!
Hollandiából kellene kapnom 10k €-t. Hogy juthat el hozzám legegyszerűbben? Milyen adóterhek vannak? Egyelőre nincs €-számlám. -
sifarr
senior tag
Nagyon máshogy látjuk a kérdéseket, így kevés lehetőséget látok az egyetértésre.
Utoljára máshogy futok neki a Transferwise-CIB ügynek, a bizalmatlanságnak.Ezt az egész biztos, hogy nem úgy indult, hogy egy CIB-es vezető a homlokára csapott, s felkiáltott: kutakodjunk az ügyfeleink Transferwise adataiban, forgalmában, stb. Etessük meg őket pár havi ingyenes utalással, szerezzük meg a hozzájárulásukat, aztán hajrá!
Ha adatszerzés lenne a cél, akkkor miért nem csinálják ezt a Revoluttal is? Meg a legnagyobb magyarországi bankokkal, amelyek az igazi kokurrensei? Persze külön-külön menüponttal mindnek.
Nem lehet, hogy mégis valami szolgáltatás előkészítése van a háttérben?Nekem az a megközelítés is furcsa, hogy "nekem nem jó, engem nem érint, stb.". Lehetnek más ügyfelek, akiknek más a szempontjuk, akiknek valami jó, ami neked nem.
Mondjuk az tényleg jó lenne, ha a fix 340 Ft-os tw-ről utalási díjat 0-ára csökkentenék.
A tw-nek is jó lenne?Kérdés, hogy mi vesz igénybe 2-3 napot. (lekönyvelés)
Hát nem 1-2 éve könyvelnek a bankok "digitálisan". Az azonnali átutalást mégiscsak nemrég vezették be. Döccenőkkel, jó nagy költséggel.
A bankkártyás vásárlás az egész világon működő rendszer. Eszméletlen sok közreműködővel. Át lehetne alakítani azonnalivá, beleértve a lekönyvelést is. Mennyire menne könnyen és olcsón? Gyakorlati jelentősége pedig nincs, hogy +2-3 nap mire a lekönyveléssel lezáérul a tarnzakció. -
axioma
veterán
válasz sifarr #16155 üzenetére
Revolutra beteti kartyarol siman veszteseg nelkul feltoltesz penzt mintha vasarolnal, felejuk nem erne semmit az ingyen utalas.
Masreszt szerintem ezek a kutakodos dolgok arra epulnek, hogy a usernek _van_ igenye arra hogy lassa a kolteseit rendszerezetten, minden forrasut egy helyen. Kerdes, ez itthon igy van-e (ahol a kp-t nem lehet kiolni mar miota... bar javulas van)[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
válasz axioma #16156 üzenetére
Revolutra beteti kartyarol siman veszteseg nelkul feltoltesz penzt mintha vasarolnal, felejuk nem erne semmit az ingyen utalas.
Én is úgy olvastam, hogy ez a feltöltés ingyenes. A bankkártáys vásárlásnak viszont mindig van költsége. Azt az elfogadó fizeti meg, jelen esetben a Revolut. Veszteséges is a kezdetek óta. A Transferwise viszont gazdaságilag ésszerű időn belül nyereséges lett.
De nem erre, a CIB-es "kutatodásra" hoztam példának őket, több bankkal együtt.... kutakodos dolgok arra epulnek, hogy a usernek _van_ igenye arra hogy lassa a kolteseit rendszerezetten, minden forrasut egy helyen.
A költés rendezett megjelenítésére vannak példák mobilappokban az ügyfél bankban vezetett számlájára alapozva. Pl. Gránit appja.
De nem hinném, hogy bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet. Főleg nem információ szerzése céljából.
Mire kellenének ezek az adatok? Ügyfélminősítéshez pl. hitelnél? Vagy hogy eladják az infót valakinek? Egy bank nem a Goggle! Nem adatokkal kereskedik, hanem pénzzel, pénzért az ügyfelétől.
Egy startup esetében ilyen fejlesztésnél inkább el tudom képzelni a kutakodást. Mert vagy pénzt kér a rendezett, átlátható infóért a költéseiről, pénzhelyzetéről, vagy eladja az adatokat. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #16158 üzenetére
A lenyeget hagytad ki: minden forrasu koltest egy helyen.
Szerintem nem, legfeljebb nem fogalmaztam elég érthetően:
"bankok az applikációjukban az ügyfelük több/sok más pénzintézetnél vezetett számlájával bővítetten fejlesztenének ilyet."Elhiszem, hogy "külföldön ez egy létező igény az ügyfél részéről".
Persze, kényelmes lenne egy applikációban, egy online felületen kezelni az összes pénzintézeti kapcsolatot. Erre a lehetőség adott.
A kérdés az, hogy ezt ki fejlessze ki és üzemeltesse?
Erre írtam, hogy egy ilyen szolgáltatást inkább el tudok képzelni egy bankoktól független cégtől (pl. startup). Amelynek ez valahogyan megéri üzletileg.De legyen! Tőlem ezt a szolgáltatást kifejleszthetik a bankok is. Mindegyik.
Akkor tekintsük a CIB-Transferwise ügyet a CIB részéről az első lépésnek egy ilyen kifejlesztésére. Bár szerintem nem. -
axioma
veterán
válasz sifarr #16159 üzenetére
A kulonbseg az, hogy mely bankok hajlandoak ilyen cegeknek adatokat kiszolgaltatni (hajlandoak = jogin kivul a technikai felteteleket is megteremtik).
Nyilvan amiket a kulfoldiek hasznalnak erre akarhol (van fgtl app is nyilvan), azt hasznalhatna' barki, a kerdes az hogy melyik bankbol tud adatot szerezni. -
sifarr
senior tag
válasz axioma #16160 üzenetére
(hajlandoak = jogin kivul a technikai felteteleket is megteremtik).
Előbb-utóbb kötelező lesz az is. Meglehet már az, de ezt nem tudom. CIB-nél már megvannak a tech feltételek, a K&H-nál és az Erstenél is. Takarékbanknál nem hinném.
Ahol megvan, ott már lehet külsősnek adatokat lekérni. Persze a feltételek teljesítése esetén.De ez már messzire visz az eredeti felvetéstől. "A miért akar kutakodni a CIB?" kérdésétől.
-
Apollo17hu
őstag
Az normális, ha online vásárláskor nincs kétfaktoros autentikáció?
Egy jól bevált webshopnál vásároltam volna, és mire a fizetéshez értem, vártam, hogy kéri a kártyaadataimat, utána pedig a megerősítő kódot. Ehelyett megköszönték a vásárlást, és leemelték a kb. 16k összegű ellenértéket a számlámról. A kártyaadataimat nem szoktam megjegyeztetni a partnerrel, szóval már ezért is fura. Az meg még furább, hogy a fizetési szándékomat meg sem kellett erősítenem. -
KicsiRegő
tag
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
A kétfaktoros még nem kötelező, megint el lett halasztva december 31-ig, és akkor is lesznek majd kivételek: ha alacsony összegű tranzakcióról van szó, illetve, ha a kártyakibocsátó bank biztonsági szempontjai alapján megbízhatónak tartja a tranzakciót (pl. rendszeres vásárlás az adott kereskedőtől vagy ha a fizetési szolgáltató tranzakció elemzési rendszere már biztonságosnak találta azt)
A második felére meg biztos valaki okos válaszol, szerintem valahol csak el kellett, hogy legyen mentve a kártyaadat, mert amúgy hogyan tudta volna levonni a pénzt
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
Ez csak úgy valósulhatott meg, hogy a webshop felületén, a korábbi kártyás fizetésnél mentették a kártyád adatait, mert "valamit" ehhez bejelöltél, vagy éppen a bejelölést nem vetted ki, ha alapértelmezett volt.
Nem tudom melyik webshopról van szó, így nehéz eldönteni pontosan melyik volt a kettő közül.
-
cocka
veterán
válasz Apollo17hu #16162 üzenetére
Fizettél már Amazonon? Ott vastagon letojnak minden ilyesmit. Mikor rányomsz, hogy pay now, akkor sem azonnal vonják le, hanem valamit rugóznak még percekig, aztán jön az email, hogy sikeres vásárlás. Se kód, se semmi nem kell, még asszem cvc kódot sem kérnek, ami azért elég durva.
-
sopruk
aktív tag
-
FattyDove
őstag
Ha küldenek a sima CIB-es számlámra eurót, akkor én azt forintban vagy euróban fogom megkapni?
-
cocka
veterán
Amúgy most a 2. hullámra való tekintettel a hiteleknél újra kérni kell, hogy továbbra is szeretnéd fizetni vagy az első hullámkori ilyen nyilatkozat még érvényes?
-
RR-13
őstag
"- a gyermeket nevelő szülők, a nyugdíjasok, a munkanélküliek és a közfoglalkozottak számára további hat hónappal (vagyis valószínűleg 2021. június 30-áig) meghosszabbítják a moratórium lehetőségét,
- nekik nem kell felkeresniük a bankot, csak ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének,
- a moratórium meghosszabbításának a lehetősége a vállalkozások számára is nyitva áll, de nekik be kell jelenteniük hosszabbítási igényüket,"
-
RR-13
őstag
válasz axioma #16176 üzenetére
A korábbi moratóriumi kilépésed miatt nem hiszem, hogy újból megkérdeznek, vagy nyilatkoztatnak.
Amennyiben szeretnéd a januártól életbe lépő változatot, akkor biztos, hogy igényelned kell, vagy nyilatkozni az általuk esetleg később küldött "kérdésre", hogy igen vagy nem.
Majd kiderül, hogy rákérdeznek-e vagy nem. -
RR-13
őstag
Az a leírás még az idei "változatra" vonatkozik. A hosszabbítást nem részletezi, és meg sem említi.
Azonban megtalálható a válasz itt is a korábbi kérdésedre, amennyiben az érintett körbe tartozol:
"A gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak semmit sem kell tenniük, ha nem akarnak fizetni, a moratórium automatikusan meghosszabbodik" esetükben - mondta, hozzátéve: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének."
-
cocka
veterán
Hát ez az én bajom. Lényeg az, hogy tovább akarjuk fizetni, hogy minél hamarabb járjon le. Az elsőnél már nyilatkoztunk, a kérdés, hogy ez a nyilatkozat érvényes-e még a moratórium meghosszabbítására vagy újra nyilatkozni kell?
Bár leírásodból nekem az derül ki, hogy újra nyilatkozni kell.
Nem mintha politizálni akarnék, de mióta van a koronás cukor barátunk, azóta kb. csak arról szól az élet, hogy hogyan tud a kormány meg a kereskedelmi cégek még több lóvét lehúzni az emberekről. Minden bizonytalan a vírussal kapcsolatban, ami viszont tuti, hogy most vagy a kétszeresét költjük annak, mint egy éve. Nem jó ez így.
[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
... újra nyilatkozni kell?
Nem tudom, hogy megjelent-e, de erre a kérdésre a választ a moratórium hosszabbításáról rendelkező jogszabály fog felelni. Orbán bejelentésében van némi ellentmondás.A jelenlegi és a januártól érvényes moratórium között lényeges különbség lesz.
A jelenlegi moratrórium minden lakossági hitelre vonatkozott feltétel nélkül. Csak azoknak kellett nyilatkozniuk, akik mégis fizetni akartak. Ez banki oldalról egyértelmű volt és lebonyolítható. Mindenkire érvényesíthette automatikusan. Az ügyfél nyilatkozata pedig igazolta, hogy a bank megadta a kedvezményt, csak ügyfél nem akart élni vele.
2021-től a helyzet pont fordított. Alapesetben mindenkinek újra fizetni kell, kivéve gyermekeseknek, nyugdíjasoknak, munkanélkülieknek és közfoglalkoztatottaknak. Ez banki oldalról nem automatikusan végrehajtható. A bank a legtöbb/sok esetben nem tudja, nincs róla hiteles információja, hogy az ügyfél megfelel-e a kivétel feltételeinek. A hitelfeltétel óta, de akár március óta is változhatott és még év végéig is változhat az ügyfél helyzete, azaz kikerülhetett vagy bekerülhetett a kivételek közé. Ezt csak az ügyfél tudja igazolni vagy nyilatkozni, hogy megfelel a feltételeknek.
Ezért politikusi nagyotmondásnak tartom ezt a kitételt: csak akkor kell felkeresniük a bankjukat, ha a moratórium lehetősége ellenére fizetni szeretnének.
Szerintem az a legvalószínűbb, hogy akik megfelelnek a feltételeknek és továbbra sem akarnak fizetni, azoknak igenis fel kell keresni a bankjukat.Összegezve: ha te fizetni akarsz, szerintem nem kell tenned semmit. Ha nem nyilatkoznál, akkor is kéri a pénzt a bank, ha megfelelsz a kivétel feltételeinek.
[ Szerkesztve ]
-
RR-13
őstag
CIB Bank Tájékoztatása:
"Fennakadások a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében
2020.10.05.
Tájékoztatjuk kedves ügyfeleinket, hogy a CIB Bank Mobilalkalmazás működésében technikai okból fennakadások lehetnek. A probléma elhárítása folyamatban van. Az okozott kellemetlenségért elnézésüket kérjük, és köszönjük megértésüket, türelmüket! "
-
merqree
őstag
A Raiffeisen weboldalán megjelent a videobank funkció.
Eddig is volt? -
RR-13
őstag
Budapest Bank Felhívása:
"Tisztelt Ügyfelünk!
A Budapest Internetbank és Budapest Bank Mobil App esetében technikai okokból előfordulhat, hogy egyes ügyfeleink nem tudnak bejelentkezni a felület(ek)re. A hiba elhárításán dolgozunk, addig is türelmüket és megértésüket kérjük." -
RR-13
őstag
CIB Mobilapp már teljesen működik, egyből belép, betölt.
-
-
axioma
veterán
válasz egykori #16191 üzenetére
Bankfuggo. Volt ahol kellett nyilatkozni is... volt eleg volt ha kifizetted a teljeset (ami epp marc.16-an fennallt, mert utana "letrehozott" kolcsonre nem vonatkozott, csak azon egynapi egyenlegre -- hiaba no, nem ez a termek volt a szemuk elott amikor a moratoriumot megszovegezte'k).
-
egykori
őstag
válasz axioma #16192 üzenetére
Persze, nyilvánvaló volt, hogy nem a hitelkártyások miatt lett a moratórium bevezetve, de engem a választási lehetőség nagyon zavart: nem fizetek, vagy tovább törlesztek. Ez azért volt zavaró, mert nekem azt sugallta a törlesztés opció, hogy csak bizonyos százalékban fizetek ezután. A másik, hogy nem fizetek. Én pedig mindenképpen fizetni akartam továbbra is egyben, és nem törleszteni.
-
sifarr
senior tag
válasz egykori #16191 üzenetére
Én nem nyilatkoztam semmit a hitelkártya miatt, csak egyszerűen visszafizettem rendesen ...
A bank a visszafizetést ráutaló magatartásként nyilatkozatként értelmezte. Ez is lehet a nyilatkozat egy formája.
De azért a ráutaló magatartás csak feltételekkel egyenértékű az aktív nyilatkozattal.
Ha a bank az ügyfelet kiértesítette, tájékoztatta a lehetőségeiről és a tájékoztatásban jelezte, hogy a törlesztést nyilatkozatként értelmezi, akkor OK. Ha ez nem volt meg, akkor az ügyfél a visszafizetés után - mondjuk 2 héttel - mondhatta volna, hogy semmiről nem hallottam, nem tudtam, hogy a moratórium erre is vonatkozik, és kérhette volna a moratórium érvényesítését utólag is.
A jogalkotói szándék egyértelmű volt, viszont - ahogy axioma is írta - a jogszabály nem tért ki minden hiteltermék eltérő sajátosságaira.De a te esetedben minden jól alakult, a bank (erste) eljárása neked pont megfelelt.
-
egykori
őstag
válasz sifarr #16194 üzenetére
"Csak azoknak kellett nyilatkozniuk, akik mégis fizetni akartak."
Amikor a hozzászólásodat olvastam, a saját eljárásom jutott eszembe és ezt írtam le némi cáfolatként, hogy volt ez másként is, tehát nem követelték meg a nyilatkozatot. Azután - utólag - találtam erre vonatkozó kitételt a bank honlapján, ami végül is megnyugtatott (és gondolom erre utaltál te is az imént):
"Erste Lakossági Hitelkártya
Mi a teendője, ha nem kíván élni a fizetési moratóriummal?
Lehetősége van a fordulónapi teljes tartozását rendezni, ezt a fizetési moratóriumból való kilépési nyilatkozatként kezeljük, ami a szerződés szerinti teljesítést vonja maga után."[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz Lackooo84 #16198 üzenetére
Nezd, ez lehetoseg, nem kotelezo elni vele. De siman lehet hogy virus utan ujra lesz meloja (vagy van olyan aki tanitott de most nem merte vallalni h iskolasok jarjanak hozza), es jobb abbol fizetnie, ha szumma tobbet is. Realertekben kisebbet novekszik mint nominalerteken, se az ingyen moratorium se a szivatjak mert van moratorium nem korrekt hozzaallas, a valosag a ketto kozott van.
-
G.I.JOE
senior tag
Sziasztok,
azt tudjátok, hogy ha végtörleszteni szeretnénk és már be is adtuk a szándéknyilatkozatot és megvan az összeg is, akkor mikor szedik le végre a számláról a pénzt? Egy hete még semmi.
Valamint ha végre leszedték az összeget, azután mennyi idővel kerülhet ez be a KHR-be?
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
- Elektromos autók - motorok
- Hardcore café
- Elite: Dangerous
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Milyen légkondit a lakásba?
- Alacsony fogyasztású, 128 GB-os szervermemóriát kínál a Micron
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- Ingatlanos topic!
- Tudományos Pandémia Klub
- További aktív témák...
- Xiaomi Redmi Buds 3 Lite, Vezeték nélküli fülhallgató, Fekete + szilikon védőtok
- Star Wars - Az eredeti trilógia - DVD kiadás (2022)
- Corsair 110Q ATX Gépház Eladó!
- Dell Latitude 3410 Quad Core i5- i5-10210U 10 generációs laptop 8 GB DDR4 SSD jó akkumulátor
- Star Wars - The Rise of Skywalker - 4K UltraHD Steelbook kiadás
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen