-
GAMEPOD.hu
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
tonyrulez
őstag
válasz Peter.70 #15400 üzenetére
Ne csináld, hogy az istenbe? Elvileg senkinek sem megy. Nekem sem.
Ha már Gránit app, két dolog ami feltűnt:
1. 10-ből 9 alkalommal ha megnyitom az app-ot, nem dobja fel az ujjlenyomat bevitelt, csak a Mégse gombra tudok nyomni és PIN-t bepötyögni, vagy bezárni az appot és újranyitni.
2. Költségvetés (vagy hasonló elnevezésen, most nem tudom megnézni), sose nyílt meg, pedig volt költésem amivel már tudott volna foglalkozni.4 8 15 16 23 42
-
sopruk
aktív tag
Már működik a Gránit app...
-
sopruk
aktív tag
A NetBank-ba is beengedett...
[ Szerkesztve ]
-
wanted5
őstag
Használja valaki a fizetési kérelem szolgáltatást?
Nekem nem tiszta, hogy úgy működik, mint a revolutnál, vagy csak sima utalás? Valamint azt se találom, hogy mennyibe kerül?
Feldobja az app, hogy külön szerződés kell hozzá, ha rányomok érhet valamilyen hátrány, meglepetés? -
tonyrulez
őstag
válasz wanted5 #15406 üzenetére
A Hirdetmény alapján:
Fizetési kérelem(21)
Benyújtása: akció keretében 2020.08.31-ig 0 Ft, egyébként 50 Ft/db
Jóváhagyás teljesülése: az azonnali átutalás díjával megegyező díjtétel(21) Fizetési kérelem: olyan azonnali Forint átutalásra vonatkozó kérés, amelyet a kedvezményezett indít el elektronikusan (eBankon) a fizető fél pénzforgalmi szolgáltatóján keresztül a fizető fél részére. A Fizetési kérelem indítása és fogadása azon ügyfelek számára elérhető, akik legalább 10.0 iOS vagy legalább 4.3-as Androidos operációs rendszeren használják az eBank szolgáltatást és a Fizetési kérelem szolgáltatásra szerződést kötnek a Bankkal. A szerződéskötés eBankon keresztül történik, Android operációs rendszerrel rendelkező készülékek esetén a „Megbízások”, iOS operációs rendszerrel rendelkező készülékek esetén az „Átutalás” menüponton belül a Fizetési kérelem regisztráció/visszavonás menüpontban. Fizetési kérelem indítása a fizető fél másodlagos azonosítójára is történhet. A fizetési kérelem teljesítése azonnali átutalással történik, amennyiben van fedezet a bankszámlán az átutalandó összegre. A teljesítés díja az azonnali átutalás díjának felel meg.
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
dptrsk
addikt
válasz wanted5 #15406 üzenetére
Én kipróbáltam, amikor elérhető lett...
Igazából annyi a lényeg, hogy pl. nem kell Pityut megkérdezned, hogy mennyi volt a céges ebéd rádeső része, hanem indít egy ilyen kérelmet pl. a telefonszámodra, amit Neked csak jóvá kell hagyni. Így nincs vita, hogy ezernégyet hallottál, pedig ezerhét volt. -
RR-13
őstag
válasz bolykys #15409 üzenetére
Az egy dolog, hogy nem megy még normálisan stb., de levették a hibáról szóló értesítést az erre szolgáló felületről, az oldalukról, és semmi nincs kiírva helyette, és az sem, hogy még jelenleg sem működik jól "akármi".
Nem igazán tanultak a 2 napos kommunikálási hibáikból.
A Facen ezzel kezdődik az oldal, ami roppant fontos ebben a helyzetben:
"Nem is indulhatna jobban egy reggel, mint egy finom kávéval ☕️ és GRÁNIT **** bankkártyáddal!"A beérkező utalások sincsenek még jóváírva.
[ Szerkesztve ]
-
Peter.70
őstag
A webes felületre még mindig nem lehet belépni
-
merqree
őstag
A mobilapplikáció döcögve megy, de a mai csoportos beszedések e pillanatig (2020.08.10 08:34 CET) nem teljesültek az applikáció szerint.
A netbankba be lehet(ne) lépni, de a bejelentkezés után 504 Gateway timeout....szerk: a 504 Gateway timeout hibaüzenet után 1 perccel megkaptam a belépéshez szükséges SMS kódot, csak ugye nincs hova beírni....
[ Szerkesztve ]
-
sopruk
aktív tag
válasz bolykys #15409 üzenetére
Most tényleg döcögősen megy, csak néha sikerül neki megjeleníteni a számlainfót. Hajnalban gondolom nem volt sok belépő, azért ment simán. Persze lehet hogy az utalás akkor sem ment volna.
A pénzügyes rész nekem amúgy is hibásan működik, némely bejövő tranzakciókat, lekötéseket duplán mutatja, így használhatatlan... -
addikt
válasz merqree #15424 üzenetére
Ehh... Vagy ami valószínűbb, azért mert sikerült végre elindítani, az nem jelenti azt, hogy minden helyreállítás befejeződött. Ehhez jön hozzá, hogy biztos sokan próbálgatják (és ezt a különleges terhelést nem tudja, sose tudta jól kiszolgálni a rendszer), illetve mivel már látszanak a hétvégi tranzakciók, iletve nekem már egy ma reggeli rendszeres utalás is elment, gondolom a backup szerverek is ezerrel pörögnek, hiszen pótolni kell mindennek a "duplikálását", ami a hétvégén történt
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
dptrsk
addikt
A Management helyében az első dolog a kommunikációs csapat menesztése lett volna ma reggel, lehet nem törlik, mert nincs aki törölni tudná...
Ami fontos lett volna szerintem, és egy digitális banktól el is várnám, hogy kommunikáljon folyamatosan.
-Nem kommunikáltak előre megfelelően a leállásról/karbantartásról(hisz itteni kommentből tudjuk, hogy jó előre tervezve volt)
-A tervezett leállás rövidebb volt, mint a közölt idő, valami gebasz történt.
Lehet, hogy a backup szerverekre ráindultak az éles szerverek, vagy indításkor valami modul beadta az unalmast, amik még nagyobb káoszt csináltak.
-Ezt detektálták, de ahelyett, hogy a detektálás után röviddel egy közleményt kitettek volna a weboldalra ÉS a domain címet átirányították volna a social media oldalukra, ha már elérhetetlen volt, TITKOLÓZTAK, kommenteket törölgettek.
Lehet a social media felületet kezelő nem értette elsőre mekkora az IT gond, de nem is kell értenie hozzá. Ahhoz viszont értenie kell és vezérigazgatói szintig vinni a dolgot, hogy mit írjon ki hivatalos közleményként, mi történt. Ki kellene írni valamit, mert a hétvégi social media csapatot bombázzák a kérdésekkel...Ha a meglevő tárhely elérhetetlen fillérekből percek alatt csinálnak egy új ideiglenes tárhelyet, amire átirányítják a domaint és kint is van a leállás kommunikációja...
-
merqree
őstag
válasz dptrsk #15428 üzenetére
Azzal fognak védekezni, hogy a netbank felületén "szabad formátumú levélben" tájékoztattak arról, hogy a hétvégén karbantartás lesz.
Ennyi.A gond, hogy kb senki nem nézi a netbankot, mert az applikációban mindent el lehet intézni. Én legalábbis amit akartam, el tudtam intézni.
-
RR-13
őstag
Ennyire azért nem kellene talán "védeni" őket..., vagy megpróbálni megmagyarázni az amatőrségüket, és az ISMÉTELT 0 kommunikálást, és ezeket a többszörös hibákat, amit szombat óta csak tetéznek.
Nagyon nagy nehézség lehet kitenni egy TÁJÉKOZTATÓT, akár a főoldalukra stb., hogy "elnézést kérünk, de a visszaállítás folyamatban van, és pl. délig minden működni fog, vagy bármi.
És na persze még a végén a userek a "hibásak", akik VÉGRE próbálnának belépni 2-3 nap után... , hogy terhelik a rendszert, na ne viccelj már!
-
sifarr
senior tag
válasz merqree #15424 üzenetére
Szerintem vagyonkimentés zajlik....
Ne már ...! Ez már feszegeti a rémhírterjesztés határait.
Már meg ne haragudj, de egyébként pedig butaságokat beszélsz.
Ha vagyonkimentés lenne, akkor te azt észre se vennéd. Nem egy informatikai hiba fedezetében szokták ezt csinálni. Volt erre példa korábban egy csődbement banknál. Nem is egynél. A csókosok időben kimentették a pénzüket, a többiek meg csak szívtak a csőd után.Szóval hidd el, ez csak informatikai (meg kommunikációs) balfék a Gránit részéről.
Most elvben működik már a rendszer, csak nem bírja az ügyféloldali túlterhelést. -
merqree
őstag
válasz sifarr #15431 üzenetére
Ugye gondolhatok azt, amit szeretnék?
Miért ne írhatnám le, hogy mit gondolok?Itt van, hétfő fél 10, és a granitbank.hu weboldalán egy betű nincs a hétvégi karbantartásról, nincs hír arról, hogy mikorra garantálják a gördülékeny ügymenetet, és talán egy elnézést, hogy elqrtuk....
-
addikt
válasz dptrsk #15428 üzenetére
az épületben a karbantartás tervezett volt, a leállás szerintem nem. és kb innen indul a történet, már csak a honlap átköltöztetése egy bő fél napig tartott nekik, valószínűleg világvégéről (Balaton) kellett visszahozni valakiket, akik a honlapot újra tudják indítani.
kíváncsi vagyok az MNB mit lép majd, illetve nem értem, hogy hogyan nem lett ebből hír még mindig sehol se.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
válasz merqree #15429 üzenetére
Volt oda bármi kiírva? Én már szombat délben sem láttam ott sem, semmi ilyesmit.
Egyébként, ha volt is a netbank felületén "bejelentett" hétvégi karbantartás, az nem jelenti azt, hogy nekik nem kell felkészülni ARRA megfelelően, vagy annak esetleges következményeire, vagy egyáltalán bárhogy...
Vagyis attól még, hogy írtak esetleg valamit oda, nem jelenti azt, hogy 2-3 napig állhatnak, bármi történjen.
-
addikt
irtam én valahol hogy ez jó állapot? azt meg pláne nem írtam, hogy a user-ek a hibásak. de ezerszer valószínűbb, hogy az van, amit írtam, minthogy vagyonkimentes zajlana.
a kommunikáció fos továbbra is, és érthetetlen, hogy miért vették le azt az üzenetet a honlapról (illetve sejthető, egy MNB, vagy GVH büntetésre készülve, szeretnék majd minél rövidebbnek feltüntetni a hiba észlelése és elhárítása közötti időablakot.)
tudom, hogy te mindig is bizalmatlan voltál a Gránittal szemben, és ez most egy jó igazolás szamodra, de azért még nem kell mindenkinek nekiesni, aki objektíven és nem emocionálisan követi (vagyishát szeretné követni, mert infó persze nincs sok), hogy mi zajlik épp.
eddig senki nem védte a gránitot. de korábban is volt (és ez sem pozitívum), hogy nagy forgalom mellett a mobil app használhatatlan szinten döcögött, és nem csoda, hogy egy ilyen leállás után is ez következik be. (egyetemi targyfelvetel feeling)
[ Szerkesztve ]
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
dptrsk
addikt
-
merqree
őstag
"...szeretnék majd minél rövidebbnek feltüntetni a hiba észlelése és elhárítása közötti időablakot...."
Azért sokan készítenek szombat óta screenshotot a facebook oldalukról
Plusz vannak szerintem rögzített hívások, amiket most a call centerben végeznek.
Akik ott ülnek a vonal végén, hááááát, azokat nem irigylem. Nem is hívom fel őket, mert ők tehetnek róla a legkevésbé. Csak a call centeres ember(!) miatt nem hívom őket. -
sifarr
senior tag
válasz merqree #15432 üzenetére
Ugye gondolhatok azt, amit szeretnék?
Természetesen! Szabadságodban áll azt gondolni, amit akarsz.Miért ne írhatnám le, hogy mit gondolok?
Leírhatod, de egyes esetekben ennek hátrányos követketményei lehetnek rád nézve.
Hogy értsd.Én még emlékszem a Postabank mizériára.
Nincs olyan bank, amelyet ne lehetne csődbe vinni azzal, ha az ügyfelek rapid módon kiveszik a pénzüket. Még az OTP-t is be lehetne ezzel dönteni. Csak kivét mennyiségének a kérdése az egész.
Ha valaki elterjeszti, hogy egy bankból kimentik a pénzt (azaz közel a csőd), az ügyfelek pedig erre ráharapnak és tömegével vonják ki a pénzüket, akkor ez bedöntheti a bankot.
Ennek bizony lehet büntetőjogi következménye a valakire nézve.A Gránit nincs csődközelben, nincs vagyonkimentés. Szerintem.
Te pedig felelős polgárként azt írsz, amit akarsz. -
addikt
válasz dptrsk #15438 üzenetére
számomra az, amit a fb-on csináltak, illetve nem csináltak az jobban elgondolkodtat a váltáson, mint egy ilyen nagy leállás (IT-ban dolgozom, tudnak összejönni a dolgok, biztos vagyok benne, hogy volt olyan ember, aki 30+ órája ébren volt. hibátlan rendszer nincs. ezért írom, hogy egyszer be lehet nézni valamit nagyon durván), de utána ilyen szarul kommunikálni, az már tudatos döntés, az nem hibázás.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
RR-13
őstag
Nem írtad azt, viszont én sem írtam, hogy te írtad, hogy hibásak, ráadásul a hibásak idézőben volt, ezt írtam:
"És na persze még a végén a userek a "hibásak", akik VÉGRE próbálnának belépni 2-3 nap után... , hogy terhelik a rendszert, na ne viccelj már! "
A leterheltségre már rég fel kellett volna készülniük, nem most kellene kiderülnie ennek, amikor ekkora baj van. Erre akartam rámutatni.
És azért mert a userek próbálnak végre infót látni a számlájukon, ezt is kezelnie kellene tudni egy banknak, és nem azzal amit most tesznek.Egyébként minél tovább tart nekik a "helyreállítás", annál több teória fog születni...
Már csak azon gondolkozom, hogy pl., aki most tervezett nyitni ott számlát, ezek után fog-e
-
axioma
veterán
Na a MAK-on keresztul penzfelvetet tervezoknek most megneztunk egy friss felbontast: ha ma vett DKJ-t a legrovidebbet (26-ai lejarat) 1M Ft-ert, majd egybol el akarja adni, az majdnem pontosan 300Ft bukas, 0.03%. Plusz a kp-felvet 0.3% max. 6e Ft. Vagyis 10M eseten lenne 9eFt az osszkoltseg (persze azt mar MAK-nal is csak elozo nap delelottig bejelentve mukodik).
Termeszetesen a 300 Ft az novekedni fog, ha emelkednek a kamatok (a kulonbseg is, most venni ugyanis erre a rovid idore neverteken lehet, me'g ekkora osszegnel is nullazodik a diszkontalas). -
axioma
veterán
CIB: nekem is kek, de ma megint nem fogadta el elsore az utalasom, csak masodikra. Hiba tortent, ujra kellett felvinnem. Mobilrol.
-
merqree
őstag
"....Már csak azon gondolkozom, hogy pl., aki most tervezett nyitni ott számlát, ezek után fog-e ..."
Előtted van annak az arca, aki mondjuk pénteken lett ügyfelük?
szerk: https://index.hu/gazdasag/2020/06/28/tuz_miatt_alltak_le_a_granit_bank_szerverei
[ Szerkesztve ]
-
addikt
ok, értem.
megintcsak szakmaibeliként, bármelyik banknál biztos vagyok benney hogyha az ügyfelek 60-70%-a hirtelen egyszerre akarna belépni, akkor nem tudná kiszolgálni őket. nem ilyen kapacitásra tervezik őket.
It's a rare occurrence, like a double rainbow, or someone on the Internet saying, "You know what? You've convinced me I was wrong."
-
sopruk
aktív tag
Én meg pont nemrég költöztem át hozzájuk
Kb. csak a Revolut kártyámat töltöm vele, ezért kerestem a legolcsóbbat, így szerencsére nem érint annyira az ilyen leállás, de ez hogy semmit nem kommunikálnak, elég gáz.
Meg ha nem követném itt a topicot, lehet paráznék, hogy most mi van...
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest