Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyöször
senior tag
Ismerem a fűrészeket kicsit, hobbim a favágás. nekem van egy olympic 234F, kb 1985 körüli. Régebben full felújítottam, most cseréltem rajta én is lánckereket. Vettem én is újat, carlston vagy milyen márkájút, annak 10x14x13 tűgörgő kell, de találtam egyet, azt még apám vette hozzá, abba meg 10x13x13. Ott 1 mm el kisebb a furat a kuplungban. Nem lehet az új puklungodhoz vadászni megfelelő görgöt? Ilyen görgő volt a csapágyboltban ezresért, kínából postával 500 lett volna :-) mérd meg és nézd meg az alin :-)
U.i. erre a gépre vettem a román vezetőt. Fasszájos. Lecsonkoltuk a nagy diófát, másfél öl a törzse, most csákányozom.
[ Szerkesztve ]
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
setup
tag
Az a tapasztalat, hogy talán inkább a merevítéssel kellett volna kezdeni. (Bármelyik csaj megmondta volna, ha kérdezem. )
Most a lakkal merevebb, rendesen benyomja a gázszelepet kapcsolás nélkül, de erősen meg kell húzni, hogy kapcsoljon is. Ugyanott vagyok, hogy ha erősen húzom a ravaszt attól félek szét fogom nyomni ezt az új szelepet is.
Ezért most tettem rá még egy kis lakkot, de most a ravasz ütközőpontjára, hogy picit hamarabb kapcsoljon.
Lehet, hogy ha nem veszek el a ravaszból, csak a lakkot öntöm a ravasz ütközőpadja köré rögtön elsőre, akkor pont jó is, de már késő bánat.
Azt hittem a fröccsöntés a pontatlan, de lehet, hogy csak túl hajlékony ez a műanyag ahhoz, hogy a gázszelep erős rugóját benyomja.
Az ördög tudja, de nagyon játszogatós. Ha csak egy pisztoly lenne és azt kéne óvatoskodva szétszedni… hát ennyit ez nem ér.#2870makos0078
Az igazi vicc az lenne, ha kiderülne, hogy mára már a Hyundai-okon is ilyen van és gariban már ők is ilyet kapnak, ha cserélni kell.
Közben egyre jobban megerősödöm abban a meggyőződésemben, hogy neked nem a gázszeleppel volt a szerencséd, hanem a kapcsolóval. Azért nem tojt be a szeleped, mint a legtöbb embernek, mert nem nyomtad erősen ütközésig.
Tudtad gyengén húzni a ravaszt. Persze én is tudom, csak úgy fogalmam sincs jön e rendesen a gáz. Attól függ hol húzom, vagy jön elég, vagy nem.
Meglátom a második lakkréteg ha rászárad mit mutat, de a vége lehet az lesz, hogy a 6-8L felejtős és zárt tér ide vagy oda jóval jobban ki kell nyitnom a reduktort. -
setup
tag
Ez oké, de milyen gépen? Neked egy drága géped van nem?
Itt van például ez a gép amiről azt állítják, hogy 350A-en 60% az üzemi ciklusa, azaz ez a gép szerintük 6 percen át folyamatosan tartja az ívet 350A kimeneti árammal. Mindezt levehető munkakábellel 73ezerért. Nem túl szép ez egy kicsit, amikor csak egy EURO csatlakozó 10 ezer külön?
Hogyan tudja ennyire megverni a piacot árban?
Az enyémen ugye fix a CO2 munkakábel, meg a piacon a százezer alatti gépeknek hát kábé a döntő többségén fix a kábel. Az üzemi ciklusa az enyémnek 120A-ig ugyan 100%, de aztán felette már nekem is "csak" 60% és a max 160A és még így is 90k az ára jelenleg, amit télre levittek 80k-ra.
Az alapján amit írtok a linkelt gép a vételek csúcsa 100k alatt, de nem bűzlik ez egy kicsit? Nem lehet, hogy ha megveszed kiderül, hogy ezen pl. a csatlakozó minősége sem pont olyan minőségű, mint a tiéden? Tényleg annyi, hogy fogod a munkakábeled, rácsavarod és enjoy?
Csak kérdezem. Én vagyok a lúzer, hogy nem ezt vettem? -
setup
tag
Jókat ír és örülök neki, hogy rábeszélt erre a co2+SG2-re, mert így próbáltam direkt elrontani ezzel tudod és ha nem veszem le extrém alacsonyra az íváramot és tiszta a két vas anyag ezzel még szándékosan sem tudom úgy megcsinálni, hogy aztán ne tartson a hegesztés. Próbáltam húzni, tolni, oda-visssza, körkörösen Audi jelben, cikkcakkba és amikor a legrondább lett... még a leghányadékabb is olyan, hogy kalapálni lehet. Ez a lényeg, hogy meg merem magamnak csinálni, mert utána rá merek hajtani. A többi csak a csicsa.
-
setup
tag
Majdnem még a pneumatikus homokszóró fejeket nézegetem most, mert nekem nincs ilyenem.
Saját kisteher sincs, aztán megalkudtam a srácokkal, hogy "ingyen" kihozzák a telepről anno a laposvasat meg a szögvasat. Azóta garázsban van, de már úgy hozták, hogy nem szép. Már akkor ránézett alku közben.
Láttam, hogy azt a rozsdásat fogják hozni ingyen.
Tudták, hogy el se tudom hozni felvágatás nélkül, aztán rám melegítették a legcsúnyábbat nyilván és hát tényleg nem szép.
Régen fáradt olajat ráködöltek kompresszorral, hogy ne rozsdásodjon. De mióta járják a telepeket ezek a bolygómentő bírságolók, azóta pláne sz@rnak rá.
Kint lehetett raklapon, por száraz is volt, olyan is lett.
Felületi, de már csak foltokban itt-ott mutatóban olyan "fekete", mint amilyennek lennie kellene egy új vasanyagnak.
A szögvassal kezdek, mert abból lesz a keret, aztán drótkorongozza ezt a patás ördög. Abba spekulálok, hogy homokkal csak kényelmesebb lesz a hegesztési pontokat letisztítani, pláne hogy a szüleimnél térköveztünk, aztán onnan van is egy zsák kvarchomokom.
Most nézegetem ezt a sokféle fejet, hogy vajon melyiket. Egyik gagyibbnak tűnik mint a másik. Idáig egy rozsdamentest láttam, ami legalább fém és nem műanyag és a csőrébe kerámia betétet kell tenni.
Az 8k volt a temu-n. Ha azt nézem, hogy egy négertárcsa mennyi és milyen hamar vége van ez jobb boltnak hangzik. -
setup
tag
100%-os töménységű nincsen. 40-45% a maximum. Ha van esetleg ipari sósavad (az 38%-os) azzal nagyon óvatosan! Ahogy nő a töménysége úgy csökken a forráspontja.
A 20%-os sósavé 108 fok, a 38%-os sósav viszont már 48 fokon forr!!!
Ha véletlenül rásüt a nap nyáron... fú, az iparival nagyon vigyázz, brutális párolgása van! Olyan veszélyes cucc, hogy én messziről elkerülöm az biztos. -
setup
tag
Amikor az az ipari gőzöl ott egyszer lehet hibázni. Kinyitni se semmi, de ha véletlenül rosszkor veszed a levegőt rossz helyről.. huhúú... hát az nem játék.
Viszont jó, hogy eszembe juttattátok a PVC csatornát, mert van is nekem egy darab és azzal fogom letakarni a rögtönzött medencémet. Arra jó lesz, hogy ne essen bele az eső, ha elered, meg a szomszédból ha átmászna macska, ne tudjon belelépni... Az se csinál jót sose.
Csak jönne már a jó idő. Be vagyok sózva. Én már hegesztenék -
Gyöször
senior tag
Nekem van 3 golyós szelepesem, fúráskor ilyet tesznek rá, de ugye a golyó fészke igencsak leszűkíti az ágat.
Vettem már egy ilyen békaszelepes kútszárat kb 2 éve, de annyira azért nem szeretek ásni, hogy bevackokjam magam ilyen lőállás mélységbe így nyilatkozni még nem tudok a gumiliffentyűs szelepről, mivel 2 éve a garázsban pihen.Egy biztos, ha azzal gond adódik: ásol Míg emebből csak felhúzod a golyót és bepottyantasz egy újat...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
setup
tag
Ne is mondd! Tegnap öntöttem még lakkot a fém alá, hogy jobban tartson. Éjjel a fűtőtesten volt. Kikötött, most szereltem össze. Így lett már gázra kötve is jó végre valahára, de előtte még ma újra megsz.patott:
Van ez a porzáró vacak a pisztolycsövön, aminek csak az egyik oldalon van széles válla (ez is milyen már?). Ez egy sima szivargyűrűként össze-vissza tud vándorolni a pisztolycsövön, aminek a töve a gázszelepbe van betekerve.
Naná, hogy ez egyszer ma elfordult nekem ez a szivargyűrű az összerakás közben. Csak egy icipicit éppen csak annyira, hogy a széles vállának a sarka eltolja a csövet a műanyag burkolattól és így összerakás közben 1 milliméterrel odébb lökje a cső a gázszelepet és nem kapcsolt emiatt a kapcsoló.
Összerakom, a gáz végre tökéletesen jön, de most meg nem kapcsol. Mondom ezt már tényleg nem hiszem el.
Aztán újra szétszedtem és észrevettem ezt az átok gyűrűt és végre valahára már gázra kötve is jó lett:
Ha picit nyomom nem kapcsol, de jön a gáz, jobban nyomom kapcsol és erősebben jön a gáz is.
Heuréka B+, de ezt ha 10x cseréltetem ki gariban ez akkor is vacakolni fog házi kókányolás nélkül. Mindegy már, így legalább, hogy fém a fémmel találkozik még az is lehet, hogy tartós lesz, már ha szelep nem kezd el engedni. -
makos0078
tag
A nevemből fakadóan nekem lehet, hogy mázlim volt, valószínűleg én vettem itthon az első darabot. Az meg lehet, hogy még egy “fullos” korai széria volt, aztán olcsósítottak rajta. Pl. az egyik korai szériás céges kocsim: volt még benne nyitott ajtóra figyelmeztető piros lámpa. Kollégának ugyanaz megrendelve 1-2 évvel később: ja, abban már csak prizma van. Most a faceliftes Octavia 3 van nekem, a két gyereket alig tudom bekötni hátul a gyerekülésbe, mert rövid az öv. Az 5 évvel korábbi, nem faceliftesben kb. 20 centivel hosszabb volt, röhögve bekötöttem őket ugyanazokba az ülésekbe. Stb…
A gép olcsósítása csak feltételezés tőlem, a kicsit sántító autós példa viszont valós. -
do3om
addikt
Lehetne ajánlani aki tud jó kereket!
Kicsi tömörgumisak vannak nekem is (80-100-120-160), de 250mm átmérő körüli már nincs kéznél, azon jó huzigálni ha rossz a talaj, pár gépemre acélkereket raktam, de csak olyanra lehet aminek nem árt ha rázza mint a vibrátor
Legutóbbi nagy hasítógépre sokat gondolkoztam milyet tegyek, talicskakerékre gondoltam, de 10e darabja, 15-ért vettem egy autó futóművet, felni, gumi, minden, tökéletes lett, teljesen lecsupaszítottam.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
setup
tag
Értem, hát az én tapasztalatom főként fénymásolók mozgatásából ered hidegburkolaton és küszöbökön át és ott a ballonos kerék mindent vitt. Ezek szerint akkor szerencsém volt, hogy a gumival nem volt baj.
#2971makos0078
lehet olyan a gumi nálam, mint nálad a pisztoly, hogy nem is tudtuk, hogy kincs, csak mikor már el is adtuk[ Szerkesztve ]
-
setup
tag
Lehet a nyomást nem bírja és nekem az volt a "titkom" hogy haver megtartotta és úgy rajta a teherrel visszaengedtem elég puhára. Az volt a gáz, hogy a lift nem szintben állt meg, de nagyon nem, volt akár 10cm elcsúszás is néha. Ha tömör kerékkel valamit kitoltál akkorát csattant, hogy kijöttek az irodákból megnézni folyik e vér óvatoskodni meg nem volt idő, mert rád záródik az ajtó ...jó móka volt, nem sírom vissza...
-
Gyöször
senior tag
Fordulatszámmérős lett a kereke. Mikor tolja a tesód mondd neki, hogy "menjen az a taliga! De nem ám úgy, hogy tikkk tikkk hanem tiktiktiktik"
Nekem a tz4k szokta ezt, hogyha áll sokat, meglapul annak is a kereke alul. Pedig eredeti 34éves Barum van rajta amivel kijött a gyárból. Akkor a kertig én is baktatva megyek :-) aztán kijavítja magát :-)
Most megint várható, mert még hozzá se fogtam összeragasztani. :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Ezt sikerült rittyenteni a picit rozsdás, majdnem ajándékba kapott 1es huzallal.
[kép]
A hegesztéssel meg vagyok elégedve, még alul is tűrhető lett. Hanem ahogy a régi varatokat letürültem a feluletekről kisflexxel, előkerült egy féregjárat a vasban
[kép]
Ahogy szétszedtem láttam, hogy a gyári varrat mindkét oldalt repedt, egyik oldalt ugyebár le is szakadt, de a másik oldala is mintha mozogna.
Ahogy flexelgettem a nagyolóval, ezen a vonalon mindig lilult az anyag. Gyanús volt. Sikíttattam még egy kicsit + még egy kicsit egyszer elrepült az egész lilulós rész.
Namost így ahogy visszaflexelgettem, elkövettem azt a hibát, hogy összeértettem az anyagokat. De a hegesztés miatt is, meg a "túlflexelés" miatt hagyni kellett volna rést. De összeérintve nézett ki jónak, hogy az alsó meg a felső csuklópont 1 vonalba esik.
Viszont így meg az lett, hogy a kormánymű érintőlegesen éppen, de hozzáér az akksihoz. Erre nem gondoltam akkor. Na de ez így marad, mert egész jónak tűnik, traki eleje nélkül lehetett pörgetni a kormányt 1 ujjal.Amúgy sem volt 3 mili hely a kormánymű meg az akksi széle közt, sokáig akksi leszorító nélkül mentem, mert egyszer nem volt kedvem visszarakni mert siettem, aztán meg letettem valahová, tartózkodási helye azóta ismeretlen. :-) Így a rezgés miatt meglátszott az akksin a kormánymű karcolása. Tavaly csináltam rá tartót újra.
Most meg előrébb pajszeroztam az egész tartó talpat, meg tettem az akksi hátsó oldala alá egy valami darab izét, így most megint van 1-2 mili hézag a kritikus ponton :-)) jó lesz.
Raknán be a kuplung bowdent nézem 1 szál tartja. Ott is hagytam az egészet örömömben :-D
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Lehet ez is megkapja télen a nagyflexet, ha megdörzsöli az akkut. De hátha nem, meg nem is szakad le, aztán jó lesz így vagy 100 évig.
Jót röhögtem ezen a "csöves" sztoridon. Az jutott eszembe róla mikor dugvillát szerelek valami 2,5ös régi kemény kábelre, nagynehezen beforgatom a vezetékeket, meghúzom minden jó majd rájövök, hogy apicsába a kupakot meg rá kellet volna mindenek előtt húzni a vezetékre... mert kerek lyuk van rajta, nem ilyen kivágás, hogy csak ráteszem a végén..
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
makos0078
tag
Jónak tűnik. 👍
Sajna én még csak bevont elektródával tudtam próbálkozni az új masinériával. Aaaaz mondjuk elég jól megy neki…http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166472426&t=9222005
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166473089&t=9222005
-
8th
addikt
És random hegesztőgép gyártókkal ellentétben egy helyett három év jótállást vállal rá a Lidl. Az Aldi is a Ferrex porbelesre.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
Gyöször
senior tag
Nekem az első sima sg2es heghuzalomon az volt írva, hogy váltó vagy minusz a dróton, legalábbia én így értelmezem a minusz jelet. Na úgy nem lehetett vele csinálni semmit, plussz a dróton tudtam vele dolgozni. Doboza megvan asszem, jövő héten lefotózom, hogy ti mit néztek ki abból az ábrából.
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Mi elvetettük ki is kelt 2 levelesre, meg is sárgította a fagy a hegyét, de azzal nincs baj, most meg a fácán veri ki. Pedig madárka ellen csávázott a mag. Olyan büdös volt majd megpusztultunk a vetőgép körül pedig nem is vákumos csak potyogtatós hobbi :-)
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
-
Gyöször
senior tag
Nem tudnék el se képzelni magamnak szinergikus gépet. Ha valaki megszokja a gépét akkor ránéz a munkadarabra, a két potin érzésre teker egyet-egyet és jobb esetben utána már nem is kell finomítani. Ha szinergikus lenne akkor azt kéne tanulni, hogy mennyivel vegyem lejjebb vagy feljebb az előtoláshoz beállított gyári görbét, de fogalmam nem lenne, hogy mit hová tekertem.
Annyi van, hogy nekem nincsenek digit kijelzők meg egérmozi a gépen, hanem a potin a pöcök állását nézem, de legtöbbször fogalmam nincs az mennyi Volton és mennyi m/p dróton áll, csak az irány van meg. Így ha valaki más gépével hegesztenék akkor esetleg úgy tudnám beállítani, ha csinálnék egy fotót a gépemről, azon képzeletben beállítanám hová tekerném a saját potijaim, megsaccolnám a saját skálámon a vágyott értékeket és azt betáplálnám a modern masinába.
Meg én ha ránézek a munkadarabra, akkor mindig először a feszkót érzem meg, hogy mennyi kellhet, aztán ahhoz tekerem a huzalelőtolást amennyit ahhoz a feszhez elbír.
Szinergikuson meg pont a huzalelőtolást lehet tekerni? és ahhoz ő ad egy feszkót, amit tudsz + - irányba finomítani magadnak?
Az meg már túl fárasztó lenne, amelyiknek azt kell mondani, hogy 1es lemezt szeretnék corgonnal hegeszteni. De ha egy használt 6os csavarra szeretnék rápöttyinteni egy 0,8as lemezdarabot, hogy ne forogjon el haver cbr929rr hátsó ülésének felszerelésekor, azt hol keressem a menüben? A honda cbrnél, a 6os anyánál, vagy a lemezdarabocskák közt? Van pöttyözés meg folyó hegesztés is a beállítások közt? :-))ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Áram mérő az oké, de milyen? Én inkább csak a feszkót mérném a hegesztő melletti konnektorban. És míg hegesztesz nézze a tesód. Én is meg akartam már nézni mennyi Amper futkos a hegesztő felé, de nincs semmi komoly Ampermérőm. Amire 3600W van írva azt kevésnek érzem. Nem a feliratot, hanem a technikát, mivan ha nem tudja, és attól megy tönkre a hegesztő..
A feszültség esés szerintem jobban mutatja a betáp hibát. Lehet ez volt a baja a trafós migednek is?
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
Gyöször
senior tag
Én meg... Nem csináltam semmit. Wehe :-))) ja, de: kamerát szereltem. Félek nehogy ellopják a kerítést. Ugyan ezen megfontolásból a kamerára is kamerát szerelek.
Várom már az esőt mint a Messiást, 2 okból is. Egyik az triviális, mert kell, másik meg hogy beszorulnék szivesen úgy 2 napra a garázsba, akkor kész lenne a villanyászkodásom az új helyen. Lehetne barkácsolni esténként meg nem kéne kiállni mindig vagy a hegesztővel, vagy a kocsival...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
Új hozzászólás Aktív témák
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- AKCIÓ! Okos otthon és biztonság - BOLTI ÁR FELÉÉRT!
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen