-
GAMEPOD.hu
A Hearthstone több, mint 6 éves játék így szinte minden információ megtalálható a topicban. Ennek ellenére érdemes inkább kérdezni, mert nincs karban tartott mindenre kiterjedő tudástár, és a gyorsan változó szabályok, kártyák, és eltérő játékmódok miatt ilyen nem is nagyon fog előállni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cathfaern
nagyúr
És ez indok arra, hogy olyan stílusban kelljen hisztizni, mint amikor az óvodástól elveszik a homokozóban a lapátját?
"elég sok profi tweetelte ki a statjait, minimum 40% legenden a shaman, van akinek jóval több jött. Mivel hónap vége volt, kellett nekik nyomni a vb pontok miatt és kicsit frusztráltak lettek."
Jól tippelek, hogy profik alatt nagyrészt streamerekről beszélünk? De ha tévedek, akkor is igaz, hogy annak, hogy a HS közössége olyan amilyen nem kis részt a streamerek is köszönhető, mert azt tanulják el tőlük az emberek (az esetek többségében valós játéktudás mellett), hogy HS-t úgy kell játszani, hogy közben folyamatosan sír az ember és szídja a játékot.Ott van pozitív példának KaraDani, nem tetszik neki se a meta, nem is játszik. Véleményét kifejtette normálisan, kb. annyi karakterben amennyit megér az egész. Gondolom napi questeket letolja, rankedben jut ameddig jut aztán ennyi. Miért kell rögtön szezonváltás napján try hardolni, amikor úgyis a legnagyobb szívás metától függetlenül?
De ha már valaki úgy érzi, hogy el kell juttatnia a Team 5-nek az üzenetét, akkor tegyek olyan fórumon ahol azt olvassák. Mert ide a PH!-ra leírni pontosan 0 értelme van, mert ezt tuti nem olvassa tőlük senki.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Streamerek ebből élnek. Nekik gyakorlatilag munkaköri kötelesség a hiszti, pontosan azért amiért a celebek 99%-a is időnként csinál valami balhét maga körül: sajnos az esetek többségénél ez hozza a nézettséget. Nem állítom, hogy nem lehet tanulni streamerektől, mert lehet, sokat is. De hosszú távon nem ez hozza nekik a pénzt, hanem az, ha szórakoztatják a népet.
És mégegyszer, egy szóval sem állítom, hogy jó a mostani meta. Csak azt, hogy:
a) felesleges naponta ezt leírni a topicban
b) ha mégis muszáj, akkor lehet azt értelmes stílusban is[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz h3lios #63303 üzenetére
"És mivel nekik ezt kell csinálni napi 6-8 órában igenis jogosan hisztiznek, hogy hulladék a játékélmény."
Van egy olyan mondás, hogy "aki kurvának megy, az ne csodálkozzon... ", vége gondolom sejthető De mint írtam ez tulajdonképpen nem az ő hibájuk, hanem a nézőké. Ha egy ilyen kiborulás után nem nézné őket többet senki, akkor hidd el, nem borulnának ki. Viszont a gyakorlat az ellenkező, egy-egy ilyen kiborulás tök jó reklám, mindenki belinkelgeti őket, aztán ugrik a nézőszám. Olyan ez, mint az Esmeralda meg a Való Világ: lehet fikázni, de erre van igény."És maga a játék jó lenne, csak éppen a fejlesztő csapat töketlen + teljesen alkalmatlan a feladatra. Megkockáztatom, hogy a top 10 pro player + reddit segítségével sokkal vállalhatóbb formában lehetne készíteni az új kiegeket. De úgy néz ki a Blizzardnál retardáltak dolgoznak és kötik az ebet a karóhoz."
Az a baj, hogy a Blizzard túlzottan elkényezteti a játékosokat. Ha szerinted a HS csapata "töketlen, alkalmatlan és retardált", akkor te még nem láttál "töketlen, alkalmat és letardált" játékfejlesztő csapatot. Igen, lehet hogy a Team 5 nem a legügyesebb Blizzardos csapat. De ettől még sokkal magasabb színvonalat hoznak, mint ahogy a community beállítja a dolgot.
Olyanokról meg nem a Team 5 tehet, hogy pl. sokadszori magyarázás ellenére se érted meg (meg sokan mások se), miért nem lehet egyik hétről a másikra nerfelni lapokat. -
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #63321 üzenetére
Én közelebb maradnék az eredeti elvhez, csak nem feltétlen hero power használathoz kötném. Szóval ugyanúgy túlárazott lenne, de mondjuk minden battle cry / deathrattle / discard / spell / secret / stb után csökkenne a mana költsége. Szerintem HS-ben szinte bármi ami fixen csak t7 vagy utána játszható ki, minimum legendary szintű (nem feltétlen rarityben, de értékben mindenképp, lásd highmane) kell hogy legyen ahhoz, hogy játékot lásson.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz NyxNyxNyx #63405 üzenetére
"Ez amúgy azt is eredményezi, hogy jó lapkészlettel rendelkező, tapasztalt játékos ül rank 20-15-ön, mert nem játszik annyit hogy feljebb jusson így a budget paklis újoncoknak még kevesebb sikerélmény jut."
+1, ez tényleg probléma. Nekem mondjuk annyira nagy lapkészletem nincs, de mivel az r15 környékére van csak időm egy hónapban (questek mellett), ezért rankedre tuti hogy csak t1-2-es deckkel megyek. -
Cathfaern
nagyúr
Lehet fél órás vlogokat gyártani a jelenlegi metáról (
teljesen feleslegesen), de a lényeg itt van leírva: [link] (Olvasd el a linket, mielőtt tovább olvasod a hsz-em!). Nagyjából hasonló cipőben járok én is, bár ennél azért még én is többet játszok. De a lényeg nem változik. Hogy mit érzékelek az "unalmas és cancer" metából? Gyakorlatilag semmit. Két kezemen meg tudom számolni, hogy hányszor találkoztam Patchessel mióta kijött. A Standard shaman dominanciából annyit érzékelek, hogy amikor kijött a standard összeraktam egy mid-range shamant, és gyakorlatilag azóta is tudom használni minimális változtatásokkal, és gond nélkül felmegyek vele r15-re minden hónapban. Ha minden hónapban változott volna, hogy épp melyik a t1-2-es deck amivel értelmesen lehet mászni (értelmesen: korlátozott játékidő miatt belefér a questek mellett vagy ha épp arra kapok questet), akkor már rég abbahagytam volna a HS-t. És higyjétek el, továbbra is a casualok vannak döntő többségben HS-ben, és belőlük is jön a pénz nagy része: hiába rendelnek elő a prok rendszeresen a kiegekből, az csak pár deck, és utána nem vesznek többet, mert simán lecraftolják a legendarykat meg epickeket. Ezzel szemben lehet, hogy egyszerre egy casual nem fog ennyit költeni (bár simán lehet, hogy igen), viszont szépen csorgatni fogja folyamatosan a pénzt, mert mindig lesz neki hiányzó epic / legendary amit nincs miből lecraftolni. És ugye mint tudjuk azokhoz kell a sok pakli, nem a többi laphoz.
Ahogy a threadben ki is fejtik, az egész tournamentes meg "pro-scene" azért kell, mert marketing. Ráadásul ott pont nem is probléma (vagy kevésbé probléma) a "cancer meta", mert lehet deckeket bannolni. Hogy sírnak a streamerek? Ahogy korábban kifejtettem, egyrészt azért sírnak, mert erre van igény, másrészt a játékosok nagy része úgyse néz streamereket (főleg nem a "casual mobile" réteg).
Ha meg valaki: folyamatosan síró streamereket néz, egyet is ért velük és ennek ellenére is folyamatosan tolja a HS-t meg veszi a packokat: őszintén, minek erőltesse meg magát a Blizzard*, hogy a kedvükbe járjon, amikor anélkül is öntik a pénzt?*Szándékosan nem "Team 5"-özök, mert hiába vannak külön csapatok, ha az anyacég nem lenne elégedett a Team 5 munkájával, akkor már rég átszervezte / kirúgta volna onnan az embereket. Vagy tesz magasról a HS-re, de ez esetben megint csak a Blizzard döntése, hogy nem avatkozik közbe
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz micafighter #63506 üzenetére
eSport vonal két okból kell:
1. Marketing
2. Casual playereknek kellenek "hősök" akikre felnézhetnek, illetve érezhetik úgy, hogy ha annyi idejük lenne, mint nekik, akkor ők is ott tarthatnának. Lásd Vanilla / BC WoW-ban a raiderek. Egy alacsony létszámú különleges kaszt volt, akikhez tartozókat a rendszeres játékosok név szerint ismerték, és teljesen fel voltak dobódva ha már csak összefutottak velük játékon belül, meg lehetett nézegetni az über gearjüket (csak akkor max fórumon / blogon írták, streamelés még nem működött). Pontosan ugyanezt a szerepet töltik be jelenleg a tournamenten résztvevők meg a streamerek. Enélkül az egész játék egy farmville 2 lenne, és a playerek inkább átmennének oda, ahol megtalálják ezeket a "hősöket"."Nem azt mondtam hogy a skill nem számit, hanem hogy sok meccset az RNG dönt el. Ha 100ból 10 meccs kimenetelét az RNG dönti el egy versenyen, szerintem már az is sok."
Kártyajátékban mindig az RNG fog dönteni valamilyen formában. Ha valaki RNG mentes eSportot akar, akkor ott a sakk vagy a Go. Lehet mondani, hogy pl. MTG-ben nincsenek olyan RNG lapok, mint HS-ben, de ott meg ott van a föld, mint RNG. Nem véletlen, hogy ott se az a jó játékos aki X tournamentet megnyer, hanem az aki több tournamenten is bekerül a topba.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Az jutott eszembe ma, hogy vajon milyen lenne a HS, hogy ha a kasztok tényleges kasztok lennének és nem ennyire kötött dolgok. Mire gondolok:
Adott kaszthoz tartozó hősök ugyanazokat a lapokat használhatnák, viszont, az egyes hősök más hero powerrel rendelkeznének (kvázi mint Gwentben a leaderek). Lehetnének "unalmas" verziók is, amikor kvázi egy másik kaszt hero powerjét kapná meg, pl. warlock "summon a 1/1 demon" (de ez is érdekes lehet, mert erősítene egy demon szinergiás decket), vagy lehetne priesten belül egy alapból shadow priest hős. Aztán lehet kicsit extrázni is, pl. warlocknál olyan akinek az a hero powerje, hogy "deal 1 dmg to random enemy, heal 1 hp" (kvázi drain life), mage-nél "freeze a target enemy", de lehetne akár passzív képesség is, vagy bizonyos feltételek mellett aktiválódó, ami lehetőséget adna decktípusok létrehozására is (mint pl. most a reno lappal). Pl.: mage vagy locknál "If you have at least 5 card in your hand, have +1 spellpower", vagy druid "if you have a night elf minion, heal 1 health at the end of your turn" (nyilván valami night elf hőssel), és persze hunternél "If you have an empty hand, the enemy hero have taunt" És lapokhoz hasonlóan jönnének a hősök is, mondjuk mindig csak adventure-ökkel a class questekért, és ugyanúgy rotálódnának, mint a lapok standardban. -
Cathfaern
nagyúr
válasz balisz #63543 üzenetére
Jah igazából ez pont rossznak mondod, mert ugye én is a "minek fanyalogni" párton állok Ez se azért találtam ki, mert annyira unom a játékot, hanem mert így kevésbé lenne "beszabályozva" a lapkészlet, több lehetőség lenne kaszton belül eltérő decktípusokra. Nem hiszem, hogy ettől alapvetően más játék lenne a HS, kis túlzással majdnem mindegy, hogy azért jön létre egy új decktípus, mert betesznek egy új lapot, vagy azért mert betesznek egy új hőst. Nekem MTG-hez képest* nagyon furán korlátozottnak tűnik, hogy mage-el örökké csak úgy fogod tudni játszani, hogy "spend 2 mana ping a minion". De persze lehet ez csak engem zavar.
Amúgy eddig alternatívák közül Gwent-et meg Eternalt próbáltam. Előbbi szvsz nem üti meg az önálló játék szintet, utóbbi pedig túl vontatott. Majd egyszer ránézek a Shadowverse-re is, mert sokan dícsérikEgyébként ha már MTG-hez képest, akkor továbbra is tartom, hogy a legjobbat azzal lehetne a HS metának tenni, ha nem lennének neutral lapok. Akkor egyszerűen nem lehetne ilyen patches / STB szintű őrület, mint ami most van. Sokkal többet lehetne érdemben kísérletezni (Team 5 részéről), és sokkal könnyebb lenne karbantartani is a classokat. De nyilván ez a hajó már elúszott HS esetén.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz balisz #63547 üzenetére
Egyébként a közvélekedéssel ellentétben a Team 5-nél beleestek abba a hibába, hogy hallgattak a "rajongókra". Mire gondolok? Mióta HS-el foglalkozok (kb. béta, még ha nem is játszottam mindig), azóta hallom, hogy "hűű de jó lenne egy pirate deck". Hasonlóan legalább standard kezdete óta megy a sírás, hogy "szar a priest". Na meghallgatták mind kettőt, van most 3-4 életképes pirate deck, meg erős a priest. Örülünk? Nem igazán...
Más:
Na valami ilyesmire gondolok, amikor azt mondom, hogy teljesen felesleges hsz-t írni ha az ember csak panaszkodni tud, akkor írjon ha ötletei is vannak [link] (fgyelem, masszív wall of text)
Topic szokásos témáit figyelembe véve különösen ajánlom az első részből a "topic #3" és "topic #4" részeket (pl. "But ... that's what Blizzard WANTS - and when I say Blizzard, then i'm not talking about Ben Brode or any game designer." vagy "This is my personal view, but if you don't have fun while loosing, cardgames are not for you. Because on average you will loose +/- 50% of your games. You should find a hobby with a higher "winrate" = more benefit."). Topic #6-nál picit szerintem már elszáll (szöveg mennyiségben is, meg reális megvalósíthatóság tekintetében is, de ott is vannak jó ötletek ha valaki kitartó), de addig mindenképp érdemes végigolvasni. Feltéve, hogy valakit tényleg érdekel a HS, nem csak addig amíg jönnek a win streak-ek meg amíg van miről panaszkodni. -
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #63577 üzenetére
Szvsz amíg van értelme rohanni ladderen, addig úgyis aggroval fogják tolni az emberek. Nagyon nehéz belőni úgy a controll rewardjét, hogy megérje, de ne legyen "kötelező". Ugye aggronak nem csak az az előnye mászáskor, hogy gyorsabb vele egy meccs (bár tény, hogy ez a legnagyobb előnye). Az is, hogy kevesebbet kell gondolkozni, így kisebb a hibalehetőség. Nyilván ez mondjuk lifecoachnak nem szempont, az emberek 90%-ának viszont igen, főleg amikor arról beszélünk, hogy több száz meccset le kell tolni. Továbbá mivel egy controll meccs tovább tart, nagyobb az esélye, hogy te szarul húzol, vagy az ellenfél mákosan húz. Lehet már t14, nyerésre állsz, te behúzol egy manás lapot, ellenfél meg topdeckel pont egy választ a boardodre / kezedre és elbukod. Szóval nem csak azt kell kompenzálni, hogy 10 perc alatt játszol 1 meccset és nem 2-őt, hanem azt is, hogy ha elbuksz egy meccset (akár hibádon kívül, dc, akármi) akkor 10 percet vesztesz vele és nem 5-öt (ha érthető mire gondolok).
Ugye ha meg "kötelező" a controll, akkor jönnek a rendszeres 10+ perces meccsek, és a casualok nagy része itt hagyja abba. És mivel ugye elég sok jel mutat arra, hogy a HS célközönsége a casualok, ezért ezt úgyse fogja engedni a Blizz.Amúgy szvsz nagyon nehéz lenne belőni a controll definícióját. Írod a körök számát: midrange-el is el lehet húzni a dolgot. Írod a mana költséget: ha elég nagy a reward, el tudom képzelni, hogy megérje aggro deckbe bedobni pár 9+ manás lapot csak azért, hogy megüsse a szintet (nyilván mulliganelsz ellene ahogy tudsz és reménykedsz hogy nem húzod fel, amire végülis jó esély meg van figyelembe véve hogy úgyis max a pakli felét látod). Gyakorlatilag bármilyen megkötést teszel, azt valamilyen formában lehet exploitolni és fogják is. Plusz onnantól kezdve még kő-papír-abb lesz a játékmenet, olló nélkül. Mert vagy ultragyors deckeket gyártasz, amivel nem kapsz extrát de kb. t2 után fel lehet adni a meccset, vagy controll deckeket a reward miatt. Aztán onnantól tényleg meg lehet eggyezni, hogy ha játék elején: "wow" -> aggroval játszik, "well played" -> controllal játszik. Ha nem mirror, akkor aggro rögtön fel is adhatja. Ha controll mirror, akkor meg tempostorm meta helyett tempostorm mirror meta lesz, aki alacsonyabb helyen szerepel az rögtön feladhatja. Aggro mirror esetén meg kis programozással módosítják a coint, hogy ha felhasználod, akkor nem +1 manát kapsz, hanem egy coint bedobsz a boardra, ha fej nyertél, ha írás a másik nyert.
És akkor pikk-pakk meg lehet mászni a laddert, csak jó stratrégiát kell kiválasztani, hogy váltogasd a deckjeidet. Az lesz a HS meta-metaVaaagy meg kell szüntetni a ladder rewardot és rögtön nincs hova sietni.
tl;dr: Tök egyszerű leírni, hogy "kapj plusz rewardot ha controllal játszol", de ha megpróbálsz egy minden részletre kiterjedő specifikációt leírni, akkor rájössz, hogy mennyi gyenge pontja lesz. Ha nem te jössz rá, majd valaki a fórumból
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #63581 üzenetére
Ez a hots-os verzió tényleg jó, nem tudtam hogy ott így működik.
Körök száma elvileg működhet. Gyakorlatilag kérdés nem fognak-e rámenni arra a deckek, hogy csak azért berakni pár lapot, hogy 1-2 kört még lehessen húzni (ugye ebben mage jelenleg is király), illetve hogy ha ez bekövetkezik, mennyire lesz zavaró.
De mégegyszer, szerintem sokkal egyszerűbb megoldás, ha a szezon végi reward kerül megszüntetésre, vagy átdolgozásra. És/vagy hosszabb szezonok anélkül, hogy a mostani reward szint megszerzéséhez több meccs kéne, mint jelenleg (mert hiába 3x olyan hosszú a szezon, ha 3x annyi meccs is kell r5-szintű rewardhoz. Akkor ugyanúgy rohanás lesz).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DaveNo1 #63930 üzenetére
Elsőre nekem is érvágásnak tűnik f2p-ként, de nem eszik annyira forrón a kását.
Egyrészt ott van amit micafighter ír. Ugye ez jelenleg csak a standard váltásra van meghírdetve, de nem tartom kizártnak, hogy ha beválik (értsd: sokan belogolnak), akkor lesznek később is ilyenek. Akár minden kiegnél. Ugye ennek részeként, vagy a single player mód részeként hozzávághatnak az emberhez paklikat is.
Szóval nem feltétlen lesz annyira nem lesz vészes, mint elsőre látszik. Ha ez a single player rész hozza azt az élményt, mint jelenleg az adventure-ök, akkor nekem még akár pozitívum is az egész, mert "ingyen" jutok a sztorihoz.
Olyan szempontból mondjuk mindenképp rossz f2p playereknek és kezdőknek, hogy eddig ha meg volt a classic nagy része + adventure-ök, akkor már egész ütőképes paklikat össze lehetett rakni, mert adventure-ökben általában relatív erős lapok voltak, plusz ugye "ingyen" legendaryk (mondjuk Kharazanban nem sok a használható, de LoE-ben sok volt). Ezzel szemben paklinyitással lehet csak használhatatlant nyit az ember (ha bont annyi paklit amennyibe az adventure került volt).Részemről "nerfekkel" egyetértek, tényleg túl sokat szerepeltek ezek a lapok, főleg az Azure drake. Ragna meg rng a javából, szóval tessék örülni, mert ennyivel is kevesebb rng van a játékban (és mivel simán adhatott lethalt is, eléggé coin flip volt sokszor) Sylvanast kicsit sajnálom, de tény hogy túl erős volt az 5-ös slotra.
Plusz tessék örülni, hogy a jelek szerint komolyan veszik a Wild-ot is
Félreértések elkerülése végett nem minden neked ment válaszként
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DaveNo1 #63942 üzenetére
Sylvanassal és Raggal az a baj, hogy nagyon nehéz power creep nélkül alternatívát nyújtani rájuk. Túl általános lapok, amelyik deckbe beleférnek (ahova nem túl lassúak), oda szinte biztos megéri betenni őket, nem azért mert illenek a deckbe, hanem azért mert önmagukban, gyakorlatilag decktől, szituációtól és boardtől függetlenül erősek. Erre csak olyan alternatív lapot tudsz gyártani, ami ugyanígy decktől, szituációtól és boardtől függetlenül erős, csak valamiben jobb, mint a már meglévő.
Tulajdonképpen Grommash power creepnek tekinthető ragnához képest (figyelembe véve a warrior class stílusát), Tirion mondjuk talán valós alternatíva (iszonyat value, viszont kirakáskor nem csinál semmit, szóval hard removal megoldja). -
Cathfaern
nagyúr
válasz hyperspace #63991 üzenetére
Jelenleg standard deckek De jelenleg annyira nagy különbség nincs a wild és a standard lapkészlete között, minél nagyobb lesz, annál kisebb értelme lesz standard deckekkel menni wildon.
pachito
Gyakorlatilag nem lesznek többé adventure-ök, abban az értelemben, mint jelenleg. Amúgy a következő kiegészítő mindenképp lapos kieg lett volna. -
Cathfaern
nagyúr
válasz micafighter #64009 üzenetére
Ebben reménykedek én is. Vagy totál elengedem a rankedet, aztán csak aréna, az én napi játékmennyiségemmel az gond nélkül f2p lesz.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz micafighter #64015 üzenetére
Kérdés, hogy a minden kiegnél érkező single player rész mit fog takarni az adventure-ökhöz képest. Ha kvázi 3 részre elosztva kapunk legalább annyi PvE tartalmat, mint jelenleg az 1 adventure-el, akkor részemről nincs ok panaszra, főleg hogy ha jól értem ezt ingyen hozzá fogják vágni az emberhez.
Amúgy, hogy az évi 40.000 Ft-os költséget kicsit képbe helyezzük, WoW-ban egy hónap (game time-ot és 2 évenkénti kieg árát figyelembe véve) kb. 3500-4000 Ft-ra jön ki (nyilván függ a game time beszerzési forrástól, illetve pillanatnyi euro árfolyammal számolok). Fenti 40k HUF-al számolva meg a HS-nek havi 3333 Ft-os "előfizetési díja" lesz. Hogy ez sok vagy kevés az mindenkinek egyéni szubjektív döntése, csak ezek a számok (lehetne azzal bonyolítani a dolgot, hogy WoW-ban lehet goldból game time-ot venni, sőt ugye most már WoW-os goldból lehet HS-es packot is venni, de ez messzire vezetne)
fausto:
A fentiek alapján ha havonta félreteszel 2000-3000 Ft-ot, akkor kiegenként meg fogod tudni venni azt a pakk mennyiséget[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tomazin #64027 üzenetére
Lehet, hogy gondolatébresztő, de lássuk be, annak amit leír az ég világon semmi köze ahhoz, hogy maga a HS milyen, mennyi pénzt kell rááldozni, stb. Egyszerűen arról van szó, hogy a srác totál feleslegesen cseszte el az idejét egy olyan dologra, ami igazából nem érdekelte, csak beszippantotta a gyűjtőszellem. Lehet mondani, hogy ha nem lenne ilyen unalmas a meta meg stb, de a lényegen nem változtat: régóta olyan dologra fordítja az idejét, ami nem érdekli. Ez nem a HS meg a Blizz hibája. Továbbá:
"This is me usually taking much longer to complete the quests due to aforementioned lack of mental presence, and then playing however many additional games afterwards to hit the 3 x win 10g amounts to get to 100 to then be in a chance to see that sweet golden glow."
Aki naponta letolja a 100g-t winekből úgy, hogy nem is érdekli az egész, annak azért komoly problémái vannak."a f2p játéknak havidíja lesz"
Első kérdés, hogy hogyan értelmezzük a f2p-t. Felteszem te arra gondolsz, hogy "meglegyen minden meta lap anélkül, hogy valós pénzt fektetnék bele".
Ebben az értelemben a HS kizárólag akkor volt f2p, ha:
1) beta óta játszol
2) folyamatosan csináltad a napi questeket szünet nélkülEz a játékosbázis egy nagyon kicsi és nagyon elszánt részének adatott meg. Szóval ez a fajta f2p eddig is csak illúzió volt, sose állította a Blizzard se (szerintem nem is használta sose a Free to play kifejezést), hogy ebben a játékban kizárólag daily questeléssel lehet mindig közel teljes készleted.
Ha pedig a f2p-t bármilyen más reális értelmezését nézzük (legyen mindig pár meta t1-2 decked, el tudd érni az r5 / legendaryt minden hónapban, stb.), akkor továbbra is f2p marad a HS. Reális értelmezést, mert lehetne úgy is értelmezni, hogy akkor f2p ha minden lap meg van goldenben, de ezt nyilván sose teljesített meg nem is fogja
-
Cathfaern
nagyúr
válasz tomazin #64037 üzenetére
Ha úgy értetted a gondolatébresztőt, hogy téged elgondolkoztatott, akkor sorry, nem szóltam. Én azt értettem bele, hogy "érdemes elgondolkozni (általánosságban, mindenkinek), hogy jobb inkább abbahagyni a játékot".
voyager4.4
Már az első paklinak sincsen semmilyen hasznossága, az egész HS kizárólag szórakoztatási cikk. A példád teljesen rossz, 100 üveg kólát azért nem veszel meg, mert ha napi 2 liter kólát iszol, akkor semmi eltérést nem fogsz tapasztalni ha egyszerre 10 üveg kólát veszel, vagy ha egyszerre százat. HS pakli vásárlást akkor már inkább gyűjtőszenvedélyekhez kéne hasonlítani, ahol pl. valaki megelégszik azzal, ha csak az összes újonnan kijött "sima" bélyeget szerzi meg (értsd: meta szempontjából fontos lapok megvannak), de valaki akkor érzi jól magát, ha az összes exkluzív gyűjtői kiadás is meg van neki (értsd: az összes lap meg van).
tl;dr: HS pakk nem fogyasztási cikk.DaveNo1
"A tények leírása szerintem nem minősül fikázásnak, legalább is az én kultúrkörnyezetemben."
Erről egy régi WoW-os mondás jut eszembe, miszerint "A warrior nem sír csak tényeket közöl"[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
Egyébként lehet megérné feltúrni a topicot, hogy hányan írták, hogy jobb lenne ha kevés lapos adventure helyett inkább "rendes" kiegek jönnének és hányan értettek vele egyet (legalább 1 ilyen eset rémlik)
-
Cathfaern
nagyúr
Nincs, ott is csak daily questek vannak, mint jelenleg HS-ben.
Amúgy HotS-ból az "ingyen hősök" vonalat kéne áthozni, mondjuk szezononként változóan az "ajánlott deck"-ekből pár darab mindig "ingyenes" lenne (értsd: nem kapod meg, de ha azt választod ki, akkor az összes lap bekerül a deckbe akkor is ha nincs meg). Redditen írták, hogy lehetne személyes, és akkor nem mindenki ugyanazzal rohangál, de szvsz lehetne fix is, és akkor lehetne kicsit befolyásolni a metát (túl domináns az aggro, akkor anti-aggro deckek lesznek az ingyenesek pl.)
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Balesz1899 #64097 üzenetére
Nem
-
Cathfaern
nagyúr
"Sokan üzletileg/megélhetésileg függnek a HS-től, ezért nem hagyják ott. Lifecoachnak van anyagi szabadsága, kitartott egy darabig, de nem azt kapta amit várt/remélt, ezért továbblép."
Anyagi szabadsága van, de valamiért mégis streamel. Nyilván mert élvezi, mert ez ad meg neki valamit amit máshogy nem kap meg. Viszont lássuk be, a streamelés akkor buli, ha van közönség. Ha senki se néz egy streamet, akkor akár be is zárhatja. Viszont nagy nézőközönség akkor lesz ha olyan játékkal játszik, ami sokakat érdekel, és amit értenek ha néznek. Hiába szereti valaki LC-t, ha a Gwent nem érdekli, nem fogja érteni mi történik a képernyőn, és nem fogja nézni. Szóval nem lepődnék meg, ha előbb-utóbb visszatérne HS-be (vagy abbahagyná a streamelést). -
Cathfaern
nagyúr
Kripp is abbahagyja, itt a világvége! [link]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DaveNo1 #64368 üzenetére
A régi Un'goro az egyik legjobb zóna volt (feltéve, hogy az élmény volt a lényeg, nem a legyünk minél gyorsabban 60/70/80-asok). Az új Un'goro meg pont ugyanolyan jellegtelen szürke átlag, mint az összes többi felújított zóna.
De gondolom a tematika miatt esett rá a választás, ahogy volt sárkányos kieg, old godos kieg, kalózos kieg, akartak csinálni egy dínós kieget is. Gondolom lesz majd egyszer worgenes is
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz KaraDani #64386 üzenetére
"A shaamnban ez az undorító amúgy, hogy annyi jó lap van, hogy kb bármit raksz össze működik, szóval mehet bele ami szimpi."
Tegnap kaptam shaman class lapos questet, beszórtam egy deckbe 30 class lapot, kb. mana 1-5 közöttieket amit találtam jót különösebb koncepció nélkül. Oké, csak casualon mentem vele, de 5/5 win, jött szembe standard képes reno lock is... szóval jah, kicsit tényleg túl value jelenleg a shaman -
Cathfaern
nagyúr
válasz rocket #64390 üzenetére
Redditen olyasmiről írtak, hogy az új mechanika az "questing" lesz. Kijátszol egy lapot, akkor elindul egy quest neked (példák nem voltak rá) és amikor azt teljesíted, akkor kerül ki a boardra ez a lap.
Első ránézésre az inspire sorsára fog jutni ez a mechanika, de majd kiderül. -
Cathfaern
nagyúr
válasz NyxNyxNyx #64409 üzenetére
Nem nagyon van értelme egy olyan lapot önmagában nézni, amit nem tudsz csak úgy kézből kijátszani. Ilyen alapon a játék legOP-bb lapja a golden monkey, mert 4 mana 6/6, ráadásul ha on curve kirakod, akkor ~20 legendarys paklid lesz. De ugye ennek így nem sok értelme van.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz micafighter #64429 üzenetére
De nem 10 HP, 8/8-as tauntról beszélünk, gyakorlatilag +18 HP (mert removalokat az aggro deckek nem nagyon futtatnak). A taunt miatt jó esetben alapból +1 kör, míg renot nyugodtan lehetett ignorálni board / kéztől függően.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz h3lios #64447 üzenetére
"C'thunnal folytatták, majd jöttek a Highlander legók, valamint a Jade mechanika. Mindegyikkel az a baj, hogy rohadtul lelimitálja a metát. Reno a legjobb példa... Annó volt 1 csomó variáns, pl. Reno Shaman, amik ugyan rohadt messze voltak a tier 1-től, de lehetett offmeta paklikat csinálni. Jelenleg 3 kaszton kívül teljesen felesleges Reno-t játszani."
Ezt én se értem miért így csinálták meg. A tri-class lapok tök jó változatosságot hozhattak volna (erősebbek lehetnek, mint a neutralok, de mégse csak egy class használhatja), erre az egy lépés előre mellé léptek kettőt hátra azzal, hogy a mechanikákat bekorlátozták 3-3 classra. Inkább osztották volna el ezt a 3 mechanikát három kiegre, még az is jobb lett volna."Egyszerűen elfelejtettek a Team 5-nál önálló legendeket gyártani. 1 párat tudnék felsorolni, mint pl. Rag, Sylvanas, Boom"
Gyanítom pont Boom miatt átestek a ló másik oldalára: nem akartak megint olyan lapot gyártani ami "auto-include".DJGABI
Amikor az MTG elindult, ott is alig pár mechanika volt a jelenlegiekhez képest. TCG körökben még nagyon friss játék a HS.[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
"de nem itt, meg a redditten, hanem a jobban fájó helyeken, twitter, facebook, hivatalos fórumok stb."
Reddit gyakorlatilag hivatalos fórum.
Amúgy továbbra is az a "probléma", hogy aki ír ilyen helyekre, az a játékosbázis 0,00001%-a. Aki olvassa ezeket a helyeket, az a játékosbázis 0,001%-a. Maradék fogja a mobilját / PC-jét és játszik, és meglátja, hogy úúú dínók és megveszi a kieget. Ez nem azért probléma, mert rosszul teszik, hanem azért probléma, mert aki benne van ebben a 0,001%-ban az hamis képet kap a játékot játszók összvéleményéről. -
Cathfaern
nagyúr
válasz mhmpista #64674 üzenetére
"Szóval itt az alap matek nem jön ki."
Tudom, hogy a jade lapokat magában nézni nem teljesen pontos, de:
- Egy deckben két jade idol lehet meccs kezdetekor.
1. Kijátszod az elsőt, 1 manáért kapsz 1/1-et (marad 1 jade idol a deckben). Ez tipikusan 0 mana szokott lenni, szóval -1 manánál tartasz
2. Kijátszod a másodikat, ami bekever 3 lapot a deckedbe, viszont nincs test (3 jade idol a deckben). A deck bővítés alapesetben negatív dolog (leszámítva a fatigue meccseket), de ha ezt nem számolom, akkor is -2 (elhasználtál 1 manát, és még a boardre se voltál hatással), plusz az előző lapból jövő, szóval -3 manánál tartunk.
3. Kijátszod a harmadikat (marad 2 jade idol a deckben), 2/2-es testet kapsz 1 manáért. Class lap szinten kb. egálban vagy (lásd raven), szóval nincs mana változás, továbbra is -3 mana
4. Kijátszod a negyediket (marad 1 jade idol a deckben), 3/3-as testet kapsz. Ez kb. 1,5 mana plusz, szóval már csak -1,5 mana
5.a) Ha kijátszod az ötödiket 4/4-es testért, akkor kb. 3 mana plusz, szóval 1,5 mana. Ez azt jelenti, hogy itt fordult át a lap arra, hogy megérje kijátszani.
5.b) De ha kell még több jade idol, akkor ugye ezt be kéne keverned, ami megint -2 mana, és akkor ott tartasz hogy -3,5 mana...Nyilván ezen valamennyit befolyásolnak a többi lapok, de általában azok is alulstatoltak, szóval lényegében nem változik a matek.
Ami felborítja az Fandral (főleg ha egynél többször tudod aktiválni), de az mégis csak legendary lap, meg fel is kell húzni meg stb...De szóljatok ha elszámoltam valamit
U.I.: Nyilván az egész nem-fatigue meccsre vonatkozik, fatigue meccsen a 3 lap bekeverés "infinite value".
U.I.2: Fentiekből az is látszik, hogy jade druid ellen akkor van érdemi esélyed (ha te nem jade vagy), ha turn 5-6ig (attól függően mennyi jadet tud kijátszani) jelentős előnyre teszel szert, és onnantól már meg tudod oldani anélkül, hogy a boardra koncentrálnál. Plusz Fandralt le kell pucolni amint kikerül. -
Cathfaern
nagyúr
Ahogy saen is írja, nem sok 9-10 manás értékelhető lap van. Ami igen, az tipikusan finisher, lásd C'thun, Deathwing, stb.
Amúgy ha jól számolom jelenleg 48 8+ manás lap van standarben. Figyelembe véve, hogy amúgy wikipedia szerint 1324 kijátszható lap van, ez kevesebb, mint 4%-ot jelent. Ha figyelembe veszem, hogy 48-ból kb. 30 ami meta képes (és akkor bőkezű voltam), akkor szerintem kijelenthetjük, hogy gyakorlatilag nem adnak ki 8-9-10 manás lapokath3lios
"Nem ezzel volt a bajuk, volt interjú a devekkel. Azt akarták elkerülni, hogy a CW féle hero power nyomkodás kialakuljon. És azért az valljuk be, hogy ez nem épp normális játékmechanika, hogy semmit nem csinálsz csak megvárod, hogy az ellenfeled kirakjon valamit és aztán szét nuke-olod a rákba"
Nem egy nagy élmény ellene játszani igen. De ha valóban egy 100%-ban playerekre bízott pro környezet kialakítása lenne a cél, akkor ez nem lenne szempont. Ellenben ahol az a lényeg, hogy a playerek jól szórakozzanak, lehetőleg akkor is ha nincs sok idejük... de amúgy amit lentebb írtam azt sose fogják bevallani, illetve nem vallhatják be, mert akkor a játékosok 70%-a rögtön felállna az asztaltól elvi okokból, akkor is ha ennek a 70%-nak amúgy 90%-a "casual mobiljátékos". Csak jelenleg még gamer körökben ez degradáló jelző, pedig nem kéne annak lennie.