-
GAMEPOD.hu
A Hearthstone több, mint 6 éves játék így szinte minden információ megtalálható a topicban. Ennek ellenére érdemes inkább kérdezni, mert nincs karban tartott mindenre kiterjedő tudástár, és a gyorsan változó szabályok, kártyák, és eltérő játékmódok miatt ilyen nem is nagyon fog előállni.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Dr. Student #16854 üzenetére
Heroic mód alapvetően nem arra lett kitalálva, hogy bárki meg tudja csinálni. Ahhoz az kell, hogy már nagyon ismerd a játékot és sok lapod is legyen (persze ezen lehet javítani guide-ok olvasgatásával... de ha saját erőből akarod letolni őket, akkor nagyon-nagyon kemények). Illetve szabályokból és sorsolásból adódóan az átlag player átlagosan 3 aréna meccset nyer. Szóval ha ekörüli az eredményed, akkor nem rossz vagy "csak" átlagos. Az ne vezessen félre, hogy az olyan fórumokon, mint ez is milyen eredményekről írnak, mert általában aki eljut odáig, hogy egy ilyen topicba rendszeresen írkáljon, az nagyon távol áll a casualtól (ahol a casual nem a játékra fordított időt jelenti, mielőtt ír valaki hogy de ő csak heti 5 órát játszik )
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Dr. Student #16859 üzenetére
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #16871 üzenetére
Hopp és tényleg Igazából ~1 hete álltam csak neki a HS-nek (illetve még annó bétában toltam 1 hetet), és az összefoglalót még nem olvastam el
Viszont ha már összefoglaló, aréna statos részt jól értem, hogy ha nyerek 4 meccset akkor csak 13gold lesz a "profitom"? Én azt hittem arénával relatív gyorsan lehet pénzt szerezni, de akkor ezek szerint tévedtem...
Tudom lehet fixen nyerni 6-7 meccset is, de azért ahhoz azért már relatív sok tapasztalat kell és addig is kéne a gold lapokra meg naxx szárnyakra... (még nem nagyon arénáztam, most próbálom kiokosítani magam belőle) -
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
Létezik valami magyar rövid összeírás az egyes deckekről, beleértve a specifikus deckeket (zoo, handlock, miracle rogue, stb.), illetve az általános kifejezéseket is (rush/face, controll, stb.)? Vagy valakinek lenne kedve összedobni egy ilyet? Elég sokszor felmerül a kérdés, ha létezne ilyen akkor bele lehetne rakni az összefoglalóba.
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #17185 üzenetére
Ugye topic összefoglalóban erre vonatkozóan csak ez szerepel, gondolom erre gondolsz: [link]
Akkor átfogalmazom, két problémám van ezzel az összeírással:
1. Sokan direkt a deckekre kíváncsiak, míg így vegyesen van, nehéz megtalálni csak a deckeket
2. Egy ABC rendezés sokat segítene rajta -
Cathfaern
nagyúr
Akinek esetleg eltünt goldja, és még nem tette meg, az írjon supportnak!
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Tyler Durden #17385 üzenetére
Volt akinek sajna RL pénzt "nyúlt le" a rendszer
Hivatalos infók: [link] -
Cathfaern
nagyúr
Érdekes dolog ez a Hearthstone. Valahogy mindig azoknak múlik csak a szerencsén a nyerés, akikről kiderül, hogy annyira nem is értenek a játékhoz
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #17567 üzenetére
Egyébként tulajdonképpen tényleg garázscég csinálja A HS-t egy teljesen új, friss csapat fejlesztette, nem régi emberek lettek áttéve erre a játékra. Ez alól csak 1-2 vezető volt kivétel. Megjegyzem, én többek között ennek is tudom be, hogy annyira jó, ötletes és friss lett a játék amennyire.
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DaveNo1 #17993 üzenetére
Persze, ha jó lapok vannak a kezedben, meg tudod szivatni. De csak ha ki is jönnek azok a lapok... és ahogy Gyuri27 is írja, mire te lejátszol egy meccset, zoo pakli lejátszik 3-at. Összeségében többet fog nyerni, még akkor is, ha néha te bemákolsz ellene.
AI kérdéskör:
Ugye AI fejlesztéskor alapvetően négy utat lehet bejárni
1. AI alapvetően buta (vagy legalábbis kiszámítható), viszont olyan dolgokat adunk a keze alá, amivel a player nem rendelkezik. Általában a játékok bossai ezt használják: több életük van, mint a playereknek, nagyon erős képességeik, ellenben ki lehet tapasztalni, hogy hogyan játszanak.
2. AI kb. egy szinten van a playerrel, és hasonló erőforrásokkal rendelkezik. Tipikusan egy átlagos sakk AI ilyen.
3. AI jobb, mint a(z átlag) player, de hasonló erőforrásokkal rendelkezik. Ide lehetne sorolni a deep blue és társaira épített sakk AI-kat.
4. Az AI jobb, mint a(z átlag) player, de hasonló erőforrásokkal rendelkezik, viszont időnként (random) hibázik.Na most HS-nél nézzük meg ezek alaklamazását:
1. Nagyjából ezt használja jelenleg a HS. Ki lehet tapasztalni, hogy melyik boss hogyan küzd, milyen "képességekkel" (lapokkal) rendelkezik. Picit ebbe beleszól a random faktor a húzás miatt. De mivel kitapasztalható hogyan játszik az ellenfél, ezért ezek jó részére fel lehet készülni
2. Ha sikerül olyan AI-t csinálni valahogy, ami pontosan ugyanolyan jó, mint egy player és ugyanolyan lapokkal is rendelkezne (vagy legalábbis ugyanolyan erősségű), akkor a meccs kimenetele kizárólag azon múlna, hogy ki mit húzna: azaz a random faktoron
3. Megnyugtatok mindenkit, ha ilyen AI lenne a HS-ben, akkor a játékosbázis max. 1%-a képes lenne leverni (értsd: akkor se ha 1 évig próbálkozna ellene). Szerencsével mondjuk a 2%-a. Azaz a topikból kb. senki, max 1-2 ember. Remélem nem kell kifejteni miért nem lenne szerencsés ilyen AI-t rakni még egy Heroic módba se.
4. Ugye elvileg így az előző ponthoz képest adunk nyerési esélyt többeknek. Minél többet hibázik, annál többen képesek lennének megverni. Szóval elvileg jó megoldás, gyakorlatilag a leírásban ott van a probléma: itt megint csak a random faktoron múlik a nyerés.Szóval összeségében az 1., azaz a jelenleg alkalmazott verzióban van a legkisebb szerepe a randomnak. Igen, ehhez az kell, hogy az AI rendelkezzen olyan erőforrásokkal, amivel a player nem, mert amúgy nem tudna nyerni. Azt kell csak megérteni, hogy a raid nem a játék pvp módjának egy verziója, hanem egy teljesen más játék mód. Ami nem arról szól, hogy egyenrangú ellenfelek küzdenek, hanem arról, hogy taktikával, felkészüléssel és ügyességgel képes vagy legyőzni egy látszólag nálad jóval erősebb ellenfelet.
-
Cathfaern
nagyúr
A randomnak egy meccs kimenetelére lehet hatása. Ha egy full pro-t meg egy full noobot odaültetünk ugyanazzal az ellenféllel szemben, lehet a random miatt a pro veszteni fog, a noob meg nyerni. Előfordulhat. De ha játszanak 100 meccset, akkor garantált hogy a pro-nak drasztikusan jobb nyerési aránya lesz. Ha mégse, akkor csak azt hiszi magáról, hogy pro...
-
Cathfaern
nagyúr
De, újra kell aktiválódnia. Ugye van egy lényed, aminek 1 dgm-e van alapból. Ezt buffolod, így továbbra is 1 dmg-es lényed lesz, csak lesz rajta egy +1 dmg buff. Ekkor jön az alchemyst. Az alchemyst azt mondja hogy veszi a pillanatnyi dmg-ét, és beállítja azt HP-nak. Innentől egy 2 HP-s lényed lesz, amit a másik lap buffol, így 3 HP-ja lesz már. A trükk az, hogy az alchemyst nem a lap alapértékei alapján cserél, hanem a pillanatnyi alapján. Hasonlóan, ha mondjuk egy olyan buff lenne a lényen, ami csak a kör végéig tart, akkor a cserével azt is véglegesíteni lehetne (mert onnantól már nem buff, hanem érték).
Mondjuk azt nem tudom, hogy ha 1/1-es lényre kerül 4+/4+ kör végéig tartó buff, majd alchemysttel cseréled, akkor 5/5-ös lesz a lény, vagy 9/9-es?[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #18361 üzenetére
Adott game-en belül meg kell halnia Stalagg-nak és Feugen-nek is. Mindegy milyen sorrendben. És amikor a 2. meghalt, akkor jön Thadius.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Dr. Student #18458 üzenetére
Nekem is ez volt a gondom, ez megoldotta: [link]
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz alpihun #18495 üzenetére
"Azt elszúrtam, hogy ismerkedés miatt minden herot felvittem minimum tízre, mert meccset kb az összlvl/összmeccs alapján keres"
Ha jól értem eddig casualban játszottál. Ott a sorsolás a nyert / vesztett meccsek aránya alapján megy, relatív kis ablakban. Szóval pl. 5 meccses ablakot néz (pontos számot nem tudom), akkor ha te nyertél 3-at és vesztettél 2-t, akkor olyan ellen fog sorsolni, aki ugyanígy nyert 3-at és vesztett kettőt. Na most lehet neki az elmúlt 5 meccsében nagyon kemény ellenfelek voltak és ennek ellenére nyert hármat, te meg pont 5 gyengét kaptál és emiatt nyertél 3-at. Így összesorsol, pedig nyilván nem vagytok egy szinten. Ez a casual hátránya. Szóval nem szúrtál el semmit"Viszont mielőtt a ranked matchmakingemet is el!%="om, meg szeretném kérdezni, hogy itt ha az elején sokat veszítek akkor tud nagyon minuszba menni vagy valami nagyon nehezen visszahozható státusba?"
Ugye rank 25-ről indulsz, és 2 nyerés (csillag) kell ahhoz, hogy szintet lépj. Egészen ranked 20-ig vesztésnél nem vesztesz csillagot, és így szintet se tudsz veszteni. Ranked 20tól már vesztesz csillagot, de 20 alá nem kerülhetsz. Szóval nem, nem tudsz minuszba menni. Ha csak minden 20. meccset nyered meg, akkor is eléred előbb-utóbb a rank 20-at"Tehát ha még nincs dreamdeck meg powaskill stb akkor érdemes elkezdeni vagy előtte 6 hónap legendary farm?"
Egy legendary card se kell ahhoz, hogy legendary légy. Tök alap lapokkal is el lehet jutni rank 10 környékére legalább. -
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #18502 üzenetére
Viszont azt tegyük hozzá, hogy normal Naxx végigverhető basic lapokkal is. Én vagy 3 paklit nyitottam, egyikben sem volt semmi extra (ingyenes arena menet meg ilyesmikből ami jött), és eddig lényegében Naxx normal nem tudott megfogni (patchwerk is lement ma hajnalban). HC más kérdés, de annak neki se álltam
Szóval ha valaki rááldoz IRL pénzt Naxxra, akkor meg lesz az összes kártyája elég hamar. Ha ragaszkodik az ingyenességhez, akkor viszont tényleg sok idő (de ugye ahhoz kb. csak akkor érdemes, ha 100%ig biztos benne, hogy soha az életben egy paklit se fog venni IRL pénzért. Ellenkező esetben jobban járt volna ha azt a pénzt Naxxra költi) -
Cathfaern
nagyúr
válasz NyalokAA #18706 üzenetére
Arany hero tuti lesz, mert mindig van olyan, hogy szerencsésebben jönnek a lapjai, vagy nagyon béna játékossal találkozik.
Ráadásul a legendary sem kizárt. Ugye a win streak miatt ha a meccsek 50%-át nyered/veszted, akkor is előre haladsz a rangban (kevesebb pontot vesztesz, mint amennyit nyersz, mert a nagy számok törvénye alapján időnként lesz win streaked). Tehát elvileg ha nagyon sok meccset lejátszik (és egy botnál ez adott, mert elfut "magában"), akkor előbb-utóbb legendary lesz.
Mondjuk csak azt nem értem miért várnak ennyit a botok, elvileg neki az lenne az érdeke, hogy minél hamarabb letoljon egy meccset -
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #19208 üzenetére
1/1-es minionokkal beleütsz a pókba (pók: 8hp) Lay on hands Pyromancerre. Ekkor ugye ő maxra healelődik, így túléli a saját sebzését (leírás alapján először elmegy a spell, és utána van csak a sebződés, de ebben bizonytalan vagyok) viszont tirion sebződik, így leesik a shieldje (pók: 7 hp). Beleütsz pókba pyromancerrel (4 hp), majd tirionnal (0hp). Ekkor tirion meghal, megkapod a kardot, amit meg beleállítasz az ellenfél fejébe
Szerk: lassan gépelek -.-
[ Szerkesztve ]
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Sirandrish #19272 üzenetére
Tönkre nem fogja tenni WoW-ban ugyanez ment mindig is, csak pepitában. Ha egy adott class adott spece 1%-al többet tolt, mint a másik spec, akkor mindenki azzal tolta és a másik spec használhatatlannak és 0 dps-nek volt minősítve. Ugyanez igaz classok között is, csak mivel ott nehezebb ugrálni, mint hs-ben, ezért kevésbé tömörül ennyire egy classra a játékosbázis. A stream meg nem igazán változtat a helyzeten, ha nem az alapján lenne mindig a favorit, akkor blogok / fórumok határoznák meg, hogy mivel játszik mindenki.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz Gyuri27 #19287 üzenetére
Rushnak a legnagyobb előnye, hogy sokkal kevésbé függ az rng-től, mint egy controll. Ugye rush esetén a lapjaid nagy része kis értékű. Szóval ha nem is pont a legjobb kombók jönnek a kezedbe, valamit biztos tudsz csinálni a meccs elején is. Ezzel szemben controllnál jóval kevesebb kicsi lap van, és így vagy behúzod az elején vagy nem. Ha nem húzod be, és nincs is szerencséd az első pár kör húzásnál, akkor ölbe tett kézzel tudod csak nézni, hogy a másik mit csinál. Szóval nagy átlagban controllal sokkal fusztrálóbb játszani akkor is, ha sok meccset lejátszva az eredmény ugyanaz az. Ha meg még picit jobb is rushal, akkor főleg megcsappan az emberek kedve a controll iránt.
És ezen igazából semmivel se lehet segíteni. Szerintem éppen ezért a laddert mindig is a rush valamilyen formája fog dominálni (kivéve ha valahogy megoldja a blizz, hogy az összes rush pakli életképtelen legyen. De ennek nem igazán látom reális esélyét). Már csak azért is, mert a win streak miatt érdeked, hogy minél több meccset játsz le adott idő alatt, és ebben értelemszerűen a rush a legjobb. -
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #19343 üzenetére
Pontosítsunk kicsit
1. Nem ugyanazt a randomot használja mind a két oldalon, nem ezen alapszik a módszer. A módszer alapja, hogy mindig ugyanazt a sorrendből indul ki az összekeverés, és relatív kis számú lehetséges sorrend van (hogy ezt pontosan mi alapján szűkíti le, az nem derül ki). Tehát ha tudod az összes lehetséges sorrendet, és tudsz pár lapot, akkor le tudod szűkíteni, hogy melyik sorrend lehet. Ha elég sok lapot tudsz, akkor pontosan tudni fogod milyen lapok vannak a kezében, illetve azt is, hogy miket fog húzni.
2. A módszerhez nem elég pontosan tudni, hogy milyen deckel játszik az ellenfél, az is számít, hogy amikor összeállította a decket, akkor milyen sorrendben adogatta hozzá a lapokat (mivel ez fogja a keverés alapját jelenteni). Szerver oldalon nem mana vagy név szerint tárolja el a deckekben lévő lapokat, hanem a hozzáadás sorrendje szerint.
3. Emiatt "sima" HS játék során (ranked, casual, arena) képtelenség megmondani, hogy az ellenfél milyen lapokat fog húzni.
4. Amire viszont jó:
a, Saját deckedről meg tudd mondani, hogy milyen lapok következnek
b, Tournament esetén ahol előre le kell fixálni és be kell küldeni a lapokat. Nem tudom pontosan a beküldés hogy történik, de ha meg lehet oldani, hogy más lap sorrend legyen beküldve, mint ahogy összeállítottad, akkor már itt sem ér semmitSzóval a 4a, miatt lehet csalásra használni, de csak nagyon korlátozott mértékben. Illetve Blizz részéről nagyon könnyen javítható a probléma egy egyszerű hotfixel (kliensen nem kell módosítani semmit).
-
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #19348 üzenetére
Ugye alap, hogy ismerjük a teljes decket, amiben 30 lap van. Ezeket sorba lehet rendezni x féleképp (van rá matek képlet, de most a pontos szám nem lényeg). Ezt előre ki lehet számolni, szóval így lesz x decked, mindegyik másféleképp sorba rendezve. Ahogy elkezded húzni a lapokat, látod azt, hogy melyik sorbarendezés biztos nem lehet. Pl. ha kezdéskor az első húzptt lapod egy poly, akkor biztosan kidobhatod az összes olyan sorbarendezést, ahol az első helyen nincs poly. Minél több lapot látsz, annál biztosabban meg tudod mondani melyik sorbarendezés az, amelyik az épp aktív. Elég lap esetén csak egyetlen egy deck marad, és így pontosan tudni fogod mi fog jönni.
Ezzel a módszerrel egyetlen probléma van, hogy nagyon sokféleképp sorba lehet rendezni ennyi lapot. A szám túl nagy ahhoz, hogy értelmes módon tárolni és keresni lehessen benne, ezért valahogy csökkenteni kell. Ez a csökkentés amit egyelőre nem tudni, de a jelek szerint a srác megoldotta (reddites threadben van egy példa egy konkrét online pokerre ahol leírták hogy oldották meg). Ugye itt az segít be, hogy számítógépek nem tudnak valós random számot előállítani. Hanem pl. az éjféltől eltelt másodperceket veszik alapul. Viszont így már rögtön jóval kisebb a lehetséges deckek száma, mert kevesebb seeded van ami alapján generálod a rendezést. Szóval vannak erre trükkök.
Másik játékos lapját kicsit macerásabb meghatározni, mivel ott nem tudod, hogy pontosan milyen sorrendben jöttek fel a lapjai, csak azt hogy milyen lapok vannak a kezében. De az alapelv ugyanaz, csak lasabban szűkül a lehetséges deckek listája (ha első körben kijászik egy moonfire-t, akkor eldobhato az összes olyan pakli ahol az első 5 lapban nincs moonfire, de meg kell tartani mindet ahol az első 5ben szerepel).Az összerakás sorrendje valahol a szűkítés során számít, mert ha pl. a fent említett másodperc alapú szűkítést alkalmazza, akkor a lehetséges deckek esetén nem mindegy mi volt a kiindulás.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #19360 üzenetére
Igen közben elolvastam még egyszer, alapból ezzel indít a nyitóban: "and I found a gamebreaking flaw in the network protocol"
Végigolvasva a threadet arra (is) spekulálnak, hogy valamiért a HS kliens megkapja, hogy az ellenfél milyen ID-jű lapot húzott. És így ha tudod mi volt az összerakási sorrend, pontosan tudod milyen lap az.
Az már csak azért sem lehet, hogy egyszerűen ugyanaz a sorrend, mert a videón a tesztalany folyamatosan húzza hero powerből a lapokat, míg a másik nem, így laphátrányban kell, hogy legyen. -
-
Cathfaern
nagyúr
válasz whitezo88 #19425 üzenetére
Mondjuk az is érdekes lesz arénában ha jóval több lap elérhető lesz... mert azért most még lehet számítani pár lapra, hogy azért jó eséllyel bejönnek, de ha kétszer ennyi lap lesz a játékban, és ugyanígy fog zajlani az aréna mint jelenleg, akkor amit leírsz az átlagos dolog lesz.
-
Cathfaern
nagyúr
-
Cathfaern
nagyúr
válasz F-ECT$ #19661 üzenetére
Félreértés ne essék, úgy értettem, hogy a ~9-10 kör környékén, mire ugye a lapot egyáltalán ki lehet rakni. Ott már jó eséllyel nem sok minden lesz egy Rush pakli kezében, ellenben egy controll tele lesz még lapokkal, és pont ott kezdődne neki az igazi játék. Szóval így akár még jó is lehetne a lap, de gyakorlatban ha egy Rush eddig nem tudta megölni az ellenfelét, akkor már mindegy.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz pethYeti #19986 üzenetére
"Még abban bízok hogy az új lapok felét ingyen megkapja mindenki."
Ennél sokkal valószínűbb, hogy a régebbi lapokat lehet megszerezni majd ingyen / könnyebben (pl. a mostani booster pack árát lecsökkentik). Szóval igazából az fogja legjobban megszívni, aki pont összeszedett minden régit amikor behozzák ezt a csökkentést (bár tippre még nem fognak ilyet meglépni majd a mostani kiegészítőt követő kiegészítőnél).Amúgy aréna továbbra is ugyanannyiba kerül mindenkinek, és ott teljesen egyenlőek a lehetőségek.
-
Cathfaern
nagyúr
válasz DaveNo1 #20076 üzenetére
Fánál a választás úgy működik, hogy kap egy buffot (ellentétben a druid of the claw-val, ahol lecserélődik a lap). Viszont a választás csak akkor aktiválódik, ha "rendesen" kijátszod a lapot. Ezért a buff lekerül róla, mert az csak addig él, amíg játékban van a lap, viszont új buff nem kerül rá. Ezért lesz 5/5-ös.
-
Cathfaern
nagyúr
Nagyon mókás volt ma, hosszú kihagyás után gondoltam funolok egyet. Volt egy félbehagyott questem, ahova 1 hunter nyerés kellett volna, egy 2 warlock / priest nyeréses quest, meg egy 20 5+ manás lény idézéses. Megyek hunterrel, ellenfél semmit se csinál (pedig nem afk volt, nyomott mindig a saját körében, meg hero power is használt, csak lapot nem rakott ki. Ja és lock volt), 5 kör alatt nyerek. Irány warlock, 1. kezdésnek feladja, másodikat elvesztettem, 3. druid, 5. körben feladja (semmi értékes lapom nem volt lent). Aztán az 5+ manás lényeshez nem volt kedvem, töröltem, adott helyett 40 spelleset. Mondom irány mage, beledobtam az összes spellt amit találtam (~3 boostert ha nyitottam eddig, csak naxxos lapok vannak szinte pluszba az alapokon kívül), meg az összes spell dmg-es lényt. 3 meccsből meg lett (egyik meccsen 16 spell ment el), abból 1-et még meg is nyertem (priest ellen) 1 pedig ilyen 1-2 hp-n múlt, ha odafigyelek mit csinálok és nem csak arra megyek hogy a lehető legtöbb spellt eltolja mielőtt kikapok, még lehet nyertem is volna. Szóval ez jó nap volt, lehet holnap is fogok HS-ezni
Ja mindez ranked 20-on, szóval nem azt akarom kihozni milyen pro vagyok, csak hogy úgy vágtam neki, hogy játszok pár meccset hátha 1 quest legalább összejön
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000