-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
OddMan
őstag
Hoztak hozzám telepítésre egy új DELL notebook-ot (i3 CPU, 2GB RAM). Sajnos van vele egy olyan probléma, hogy az MPC-HC lejátszóval nincs kép.
Win7 Prof lett feltelepítve, valamint feltettem a legutolsó DirectX-et és az SP1-et és az ffdshow-t valamint a Hali Media Splitter-t. Az MPC-HC lejátszóban minden codec ki van kapcsolva. Mondjuk, ha bekapcsolom őket, akkor sincs kép csak hang. Az Intel HD Graphics kártyához letöltöttem az Intel oldaláról a legfrissebb driver-t. Ha átállítom Overlay-re vagy VMR9-re az MPC-HC lejátszót, akkor van kép, de én az EVR Custom Pres-t szeretném használni.
Amúgy mindegy mit játszok le pl. kisfelbontású avi-t xvid,divx vagy nagyfelbontású mkv-t x264, egyiknél sincs kép.[ Szerkesztve ]
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
válasz OddMan #14052 üzenetére
FFdshow mire kell? Miért vannak kikapcsolva a belső codecek?
Amit javaslok, ffdshow uninstall, minden belső codec és filter legyen engedélyezve MpcHC-ben, és úgy próbálkozz.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
OddMan
őstag
válasz CPT.Pirk #14053 üzenetére
Úgy sem jó, azért raktam fel az ffdshow-t.
Most leszedtem az ffdshow-t és felraktam helyette a CoreAVC-t, de azzal sem jó. Amúgy sima EVR-t kiválasztva is van kép. Egyedül akkor nincs, ha az EVR Custom Press van kiválasztva.[ Szerkesztve ]
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
-
OddMan
őstag
válasz TeeJay #14055 üzenetére
Leszedtem mindent és felraktam innen az MPC-HC-t. Most már van kép EVR custom módban, de még mindig nem tökéletes. Ha megnyomom a ctrl-j bill kombót, akkor látom, hogy csak 18-21 képkocka/másodperc sebességgel megy a film és látom is a szememmel, hogy akadozik a lejátszás.
Nem értem, hogy mi lehet a gond. Az Intel HD Graphics kártya lehet a ludas?''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
válasz TeeJay #14055 üzenetére
Az MPC-HC ugyan azt a libavcodec-et használja, mint az FDShow, a különbség annyi, hogy az MPC-HC belső kodekét sokkal ritkábban frissítik, és sokkal bugosabb, úgy hogy nem olyan rossz ötlet feltenni az FFDShow-ot (főleg, ha problémáid vannak, és a kodekre gyanakszol).
(#14048) huskydog17 - Lehet róla szó, ha átkerült minden az SVN-be (és a shadereket sem kézzel kell kapcsolgatni).
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
TeeJay
félisten
válasz janos666 #14057 üzenetére
de ha ugyanazt használja mint az ffdshow akkor a bsplayer+ffdshow kombinációban hogyhogy nem lehet DXVA képességet elővarázsolni?
nekem most két lejátszó van a gépen Win7ultimate SP1 oprendszeren
BSplayer pro legújabb és hozzá ffdshow meg ac3 filter
illetve van az MPCHC amit csak mkv fájlokhoz társítottam, így csak a HD videókban jön be hogy adja a DXVA tudását.
sima avi-hoz bőven jó a BSPlayer is szoftveresen mert a proci lazán bírjaakkor örülnék legjobban ha BSPlayer-hez felpattinthatnék valami codec-et amivel szintén van gond nélkül DXVA támogatás
[ Szerkesztve ]
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
OddMan
őstag
Nem értem miért, de még a legegyszerűbb SD felbontású xvid/divx-es filmeket is akadozva játssza az MPC-HC.
Nem lehet, hogy az Intel HD Graphics driverrel van valami probléma?
A saját ATI kártyás gépemen már ezer éve használom az ffdshow, mpc-hc, avisynth, AC3Filter, stb programokat, de ilyet még nem tapasztaltam.[ Szerkesztve ]
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
válasz TeeJay #14058 üzenetére
Úgy, hogy a DXVA-nak sok előkövetelménye van, nem csak az NV12-es pixel format.
A VGA memóriájába dolgozik a dekóder is, így a mixernek és renderernek is ott kell keresnie a dekódolt adatot (nem a rendszermemóriában, mint software-es dekódolásnál).
Sőt... még saját tömörítési eljárást is használ az adatok tárolásához.
A BSPlayer valószínűleg nincs erre felkészítve. (Főleg, ha nem is EVR-re van állítva.)Régen én is szerettem a BSPlayer-t, de mára elavult, és az MPC-HC sokat fejlődött.
Én azt mondom hogy tegyél fel egy friss FFDShow-ot (SVN build-ot, mert szökőévente frissül a stable), a DXVA filterben engedélyezd a HD formátumokat (ez azt hiszem ez eleve nem is támogat [még] SD-t, ami tényleg totál felesleges), és tiltsd le az MPC-HC dekódereit (az összeset, mert az audio dekódere is elég béna az FFDShow-hoz képest), hagyd meg az MPC-s source filtereket (vagy esetleg LAV splitter, ami szintén libavcodec alapú), és használj EVR-CP-t.
Vagy még egyszerűbb, ha az external filtersnél betallózod a 3 FFDShow kodeket, és sorbarakod, hogy a DXVA Video, software Video, és Audio aztán mind "Preferred".
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
zoltanz
nagyúr
Tudtok valamit arról, hogy mi lett az xvideo.ru -val?
Manapság egy előnye van ha nem vagy szegény, színvonalasabb ellenségeid lehetnek
-
válasz janos666 #14057 üzenetére
Ha ugyanazt a kodeket használja, mint az FFDShow, akkor hogy lehet az, hogy az uttóbinál sokkal rosszabb a DXVA támogatás? Úgy értem, hogy ha FFDShow alatt használom a DXVA-t, akkor a CPU sokkal többet dolgozik, mint a MPCHC sajátjánál.
Az FFDShow-val emellett még az a problémám, hogy olyan sok beállítási lehetőség van, hogy az ember megijed tőle vagy szimplán elveszik benne. Erre is jó lenne valami általános tanácsok jellegű írás.
A shader-eket bele fogják integrálni a magba? Hogy érted, hogy nem kell majd manuálisan kapcsolgatni őket?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
OddMan
őstag
Újratelepítettem a gépet, de a helyzet nem változott. Amire időközben rájöttem, hogy asszem az a baj, hogy nem működik a DXVA. A DXVAchecker progival pl. nem tudok egyetlen x264 videot sem elindítani.
Tudnátok mondani egy olyan Intel Graphics HD-hez való driver verziót, amivel működi ka DXVA?[ Szerkesztve ]
''A szíved szabad! Légy bátor és kövesd!''
-
WonderCSabo
félisten
válasz janos666 #14047 üzenetére
Sajnos az számomra nem megoldás. Mellesleg az Aero segít is a lejátszásban, pl. vertical sync sokkal jobb vele.
D3DFS iszonyat kényelmetlen, számomra teljességgel használhatatlan. Mellesleg nem is oldja meg a problémát...
(#14057) janos666 : Amikor az xvidvideos changelogot néztem, elég gyakran frissítették az ffmpeget...
[ Szerkesztve ]
-
válasz huskydog17 #14063 üzenetére
Régen (pár héttel ezelőttig) jobb esetben NV12-t (pl software FFDShow-tól vagy bármely DXVA dekódertől), rosszabb esetben YUY2-t (a beépített software dekódertől) kapott a mixer, és RGB-t (elvileg vagy 8 vagy 10-bitet, de gyakorlatban mindig csak 8-at) köpött tovább a renderernek (vagy full vagy limited range-ben) úgy, hogy a 4:2:0 YCC felbontást csak egy irányban próbálta meg nagyítani 4:2:2-re, aztán ráküldött valami "blur"-t, hogy ne pixelesdjen annyira.
Közben kijavították a belső kodekek hibáját (átpriorizálták a pixel formátumokat ; ez nem bántotta a DXVA-t, csak a software módot, mert a DXVA mindenképp csak NV12-t képes produkálni).
Aztán kiderült, hogy a 10-bites RGB mixer kimenet hibás, úgy hogy most vagy 8, vagy 16, esetleg 32-bit RGB-t köp tovább a mixer a renderernek. (A 32-bit mátrixa kicsit le van kerekítve, de még mindig több adat megy át, mint 16 bit-tel, ami már önmagában elég lenne.) Viszont most már mindíg Full Range RGB jön ki, mert a Limited Range az hibás (microsoft bug majdnem mind, amit sorolok...), illetve most már egy irányban sincs felnagyítva vagy "blurrozva" a chroma térkép, marad 4:2:0-ban. (-> Na, ezt kell pillanatnyilag kézzel beállított shaderekkel orvosolni. És igen, folyamatban van, csak előbb a fentebb felsoroltakhoz hasonló csúnya dolgokat írtják ki, aztán jöhetnek a kényelmi szempontok.)
Mindkét kodek csomag libavcodec-en alapszik. Most épp gyúrják azt is az MPC-ben is, de általános vélekedés, hogy bugosabb az MPC pakk, mint az FFDShow. (Na persze ez szerencse kérdése hogy ki melyiket találja meg.)
Lehet, hogy az FFDShow DXVA része jobban el van hanyagolva a software-eshez képest, nem tudom. (Egyébként melyik verzióval mérted? Lehet rápislantok nálam mi a téma...)
(Én jobban bízom a software dekóderekben, így inkább azt használom, hisz elbírja a CPU-m. Szóval single threaded libavcodec csámcsog nálam, és nem kell aggódni miatta.)FFDShow beállítása: Nem nyúlsz semmihez.
Van benne egy rakás szemellnezős és napszemcsis filter, de szerintem semmi ilyet nem érdemes használni. Az output fül érdekes lehet, de alapból is használhatóan van belőve.Én annyival járultam hozzá a dologhoz, hogy a CMS-t pofoztam ki. (Egyébként az első verzióját is egy magyar gyerek csinálta, én csak belenypiszkáltam, mert csak az "legyen elég jó, de csak éppen elég jó", és nem a "legyen inkább eltúlozva, mintsem véletlenül elnagyolva" szellemben dolgozott.)
Most azt mondom, ha be van lőve a Full Float mód, be van állítva a chroma shader és D3DFS-ben 10-bitet küldesz ki, majd hogy nem lehagytuk a madVR-t is minőségben (főleg ha még a resizet is shaderekkel csináltatod, csak az most még komplikált). És közben van még DXVA, éles felirat, több és kényelmesebb CMS funkció, miegymás (funkcionalitás és támogatás tekintetében jobb az lcms, mint az yCMS, a minőség pedig szerintem mindkettőnél elég. -> Bár a black point compensation-nel nem igazán vagyok megelégedve, csak szerencsére meg lehet kerülni a szükségességét).
Ezt pár hónappal ezelőtt sohasem hittem volna, hogy valaha bekövetkezik.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #14067 üzenetére
"Egyébként melyik verzióval mérted?"
Valamikor ősszel próbáltam az akkori legfrissebb SVN build-el. Nálam nem olyan megy olyan egyszerűen az, hogy mindent a CPU-ra hagyok, mivel egyrészt a procim a sima 720p filmeket se bírná el, másrészt inkább a GPU-t dolgoztatom a CPU helyett. A legnagyobb probléma az FFDShow-val, hogy DXVA módban a CPU 30-40% terhelést kap, míg MPCHC alatt DXVA módban ez az érték mindössze 10-15%.
Bevallom, hogy még most sem igazán értettem sok mindent abból amiket leírtál. Az említett szín és egyéb korlátok akkor DXVA alatt nem léteznek?
Nálam a következő a helyzet: az asztali gépemen, amiben Radeon 3450 van, 1.3.2268-as verziót használom, mivel az 1.4 és 1.5-ös stabil kiadások és velük együtt a béták is nálam használhatatlanok Ezt úgy kell érteni, hogy ugyanolyan beállításoknál kegyetlenül, nézhetetlenül ugrál a kép. Az előbb említett 1.3-asnál még shaderekkel együtt sem ugrál. A shaderekből én csak és kizárólag a "gyári" sharpen-t használom.
A notimon már más a helyzet, ott a legújabb build-et is problémamentesen tudom használni, ráadásul Bicubic resizer használatával. Az asztalin a resizer-t csak bilinear-ban tudom használni.Amúgy ezeknek a színkorrekcióknak és a Full/Half Floating Processing, amiről beszéltél milyen gyakorlati előnye és hátránya van?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #14068 üzenetére
A CMS-hez kell egy monitor profil. Ezt vagy magadnak csinálod, esetleg csináltatod bérbe valakivel, egy kolori- vagy spektrométer segítségével, esetleg járt egy a monitorhoz a mellékelt driver CD-n, vagy letölthető a gyártó honlapjáról. (ICM a kiterjesztése, és általában csak pár Kb méretű).
Ha nincs ilyen, akkor nem érdemes bekapcsolni a CMS-t.A DXVA-val csak egyel kevesebb gond volt a sok közül (de amitt pl. több CPU-t evett a software dekóder, mert felesleges munkát csinált). De szerintem mostanra már semmi komoly problémája nincs a friss bétáknak (csak a kényelmi simítgatások).
Valószínűleg a driver lesz nálad a ludas. Tedd fel a 11.2 WHQL-t. Szerintem annak a VGA-nak is el kéne bírnia legalább a Half float módot.
És próbáld ki ezt (épp most fordítottam, miután átüttem még pár sort, és frissítettem a library packot): [link]
Static compile, de nem árt, ha a Visual Studio Redist Pack 2010 SP1 is fent van a gépen. A legfrissebb DirectX update pedig "kötelező". VC, DXTV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #14069 üzenetére
Kösz a választ.
A 11.2-höz volt már szerencsém és vissza is raktam a 10.4-et. Az AGP kártyákhoz már nem jók ezek az új driver-ek.
Amúgy innentől kezdve ugrál a kép az AGP karin.
A linkelt feltöltésed nálam nem működik, mivel az AthlonXP nem ismeri az SSE2-t.
Majd hétvégén ki tudom próbálni, mivel akkor leszek a notebook-om közelében, ott már elvileg semmilyen probléma nem lesz, legalábbis remélem.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #14070 üzenetére
Pedig 10.10 előtt tuti nem lesz jó. Azt hiszem a 10.11akármilyen béta óta működik rendesen minden MPC-HC extra feature. (Szokott lenni AGP hotfix verzió mindenből, nem?)
Innen tettem fel az MSVC2010-es FFDShow-ot (a teszt kedvéért frissítettem egy pár hónap után): [link]
Betoltam a Resident Evil 5 BD verzióját (nem rip), betekertem a közepébe, és durván 5-8%-os CPU használattal vitte. De ezt már úgy, hogy az Arcsoft dekóder kicsomagolja a teljes DTS-HD MA sávot, nem csak a magot, és MPC nélkül is mocorog néha 1-2%-on a CPU a kis cackok miatt a háttérben.
Megnézem mennyire esne nehezemre csinálni egy SSE build-ot.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #14071 üzenetére
146 compiler warning, hogy nem lesz jó az SSE, de itt az exe: [link]
(Ha mégsem menne próbáld külső kodekkel, mert a libavcodec GCC-vel fordulna, ahhoz meg nem értek, csak az MSVC-ben állítottam át a project fileokat.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz janos666 #14071 üzenetére
A 10.10 körüli Catalyst Hotfix-ekkel nálam kék halál van, így azok kilőve. A 10.4 utániak valamilyen oknál fogva mind használhatatlanok mindennapi használatra.
Megnéztem az SSE build-et, ami csináltál. Működik, de érdekes jelenségekre lettem figyelmes. Először is alapértelmezésben be volt kapcsolva a Full Floating Processing, ami gyakorlatilag megölte az egész gépet. DXVA módban is 100% CPU használat volt végig. Miután ezt a funkciót kikapcsoltam javult a helyzet, de a furcsa az egészben, hogy ugyanolyan beállítások mellett ez az új build sokkal magasabb CPU használatot eredményez DXVA mód alatt, mint a régebbi, 1.3.2268-as.
Köszönöm a fáradozásodat, de amíg a koleszban vagyok az asztali gépemnél, addig szerintem nincs sok értelme tesztelgetni, már csak a Catalyst miatt is. Jövő hét végén kerülök a notim közelébe, akkor már nem lesznek ilyen gondok.
Szerk.: visszakerült a MPCHC az xvidvideo.ru oldalra!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz janos666 #14071 üzenetére
Kipróbáltam a legújabb FFDShow build-et (rev.3768), és megnéztem mennyiben más H.264 alatt, mint a MPCHC saját belsője. A MPCHC verziója természetesen az 1.3.2268-as. Ugyanannál a filmnél ugyanolyan beállításokkal az FFDShow DXVA dekódere 20-30% átlagos CPU használatot generál az AthlonXP-n. A MPCHC sajátja viszont 10-15%-ot. Ezen felül az FFDShow esetében lassabban lehet beletekerni a filmbe.
Miért jobb az FFDShow kodekje, ha az nagyobb CPU terhelést eredményez? Esetleg szebb képminőséget eredményez azonos beállításoknál?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
WonderCSabo
félisten
válasz huskydog17 #14074 üzenetére
Csak ez most SSE, vagy SSE2?
-
válasz WonderCSabo #14077 üzenetére
Amit janos666 kolléga a 14072-es számú hsz.-ben linkelt, az SSE build. SSE2-es progikat én nem tudok tesztelni az asztali gépemen.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
WonderCSabo
félisten
válasz huskydog17 #14078 üzenetére
Azt én tudom, de hogy ez SSE, vagy SSE2-e, az a kérdés.
-
válasz WonderCSabo #14079 üzenetére
Na akkor most én nem vagyok képben. Mire gondolsz?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
WonderCSabo
félisten
válasz huskydog17 #14080 üzenetére
Arra, hogy az xvidvideo.ru-n újból fellelhető MPC-HC buildek SSE vagy SSE2 utasításokkal lettek-e fordítva?
-
UdVi86
aktív tag
válasz WonderCSabo #14081 üzenetére
Szerintem inkább az oldal tulaja adta be a derekát és feltette inkább SSE2-ben, ahogy a többiek megszavazták. De ez nem biztos, csak egyéni vélekedés.
-
válasz WonderCSabo #14081 üzenetére
Ja értem. Ezt sajnos én sem tudom, de majd itt könnyen leellenőrizhetem.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
solidsnake
csendes tag
Sziasztok,
A beépített média lejátszó nem támogatott hangformátum miatt nem játssza le az mkv formátumba kicsomagolt film hangját.
A kérdésem az hogy van-e valamilyen program aminek segítségével át tudom kódolni a hangot más formátumba.Előre is köszi a segítséget.
-
WonderCSabo
félisten
válasz solidsnake #14084 üzenetére
Természetesen ezer ilyen program van: Formatfactory, Mediacoder, eac3to...
-
gban
Közösségépítő
Felmerült bennem 3 kérdés, miután átbogarásztam a fellelhető infókat.
1. van-e valami program, amivel számszerűsíteni lehet egy konfig erejét filmlejátszás terén, gondolok itt olyasmire mint a 3DMark, csak azt méri hogy mit produkál a gép pl. egy erős mkv-val?
2. 2 gépen is kiderült (vagyis az derült ki hogy szoftveresen rendben van minden, és fájlfüggő a dolog), a kódolás miatt nem használható egyes mkv-knál a DXVA (pl. killa sample), míg másikaknál megy a DXVA rendesen (pl. a megadott linkről a Samsung demók) - át lehet ezeket konvertálni valami tökegyszerű módon hogy menjen a DXVA? Ha igen, mivel?
3. minden arra alkalmas videokártya egyforma teljesítményt nyújt DXVA dekódolásban, vagy ez is egyenes arányban áll az árával, tudásával? Pl. HD4350, 8600 GT, GTS, 9800GT, stb.?
Tehát ez egy külön chip, külön egység, vagy tulajdonképpen a GPU végzi ezt is?Postázást nem vállalok.
-
Az én gépemen le lehet játszani a killa sample-t DXVA-val úgy, ha azt mondom a dekódernek, hogy hagyja ki a Level és RefFrame ellenőrzéseket. -> Ezen bukik el néhány újrakódolt cucc, de újabban azok is betartják már a hivatalos DXVA követelményeket.
VAG-nál szerintem leginkább a memória sebessége számít, de ha jól tudod, akkor minden DXVA kompatibilis kártyának bírnia kéne a szabványos HD tartalmakat. A nem szabványosaknál pedig inkább a videó dekóderük és a driver számít, hogy mennyire rugalmasak (illetve maga a dekóder).
@WonderCSabo
Az xvidvideo.ru-n SSE build-ok vannak, javaslom inkább innen beszerezni az exe-ket: http://xhmikosr.1f0.de/index.php?folder=bXBjLWhjNem csak azért, mert az SSE2 gyorsabb is egy picit, de mikor tegnap csináltam itthon egy SSE build-ot, akkor 146 figyelmeztetést is dobott a compiler, hogy az SSE miatt pontatlanok lesznek a számítások itt-ott-amott. Vagyis mióta áttértek SSE2-re, azóta el is kezdték kiaknázni az előnyeit, és ez idővel csak egyre rosszabb lesz a kényszerített SSE buildokra nézve. Kétlem, hogy Alex minden ilyen kis szarságot átjavít, de ha igen, az sem egy derűs dolog...
Persze lehet, hogy gyakorlati szempontból egy fikarcnyit sem számít, de minden esetre szerintem kerülendő az xvidvideo-s verzió, ha támogatja a CPU-d az SSE2-t.
De szerintem semmi olyat nem nyújtanak az új verziók, amikből a 2002 előtti gépek profitálnának, sőt...#14084) solidsnake
Én arra szavazok, hogy tegyél fel egy olyan lejátszót és/vagy kodeket, amivel le tudod játszani konvertálás nélkül.[ Szerkesztve ]
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
válasz WonderCSabo #14081 üzenetére
Hú, jut eszembe...
Azóta sem válaszoltál a privát üzeneteimre.
Át tudnád dobni a monitor drivered, amiben van 71,928 mód? (Az se baj, ha van mellette 75 is de elég ha 71,928-est kapok.)TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
gban
Közösségépítő
válasz janos666 #14087 üzenetére
Bejött a dolog, ref. kép teszt kihagyást kell választani és van DXVA a killa sample alatt.
Egy szépséghibája a dolognak, hogy ekkor viszont 2 másodperc után áll a kép egészen a video végéig. bróbálkozom más beállításokkal tovább (XP).
A többire esetleg valaki? (1. - 2. - 3.)
köszönömPostázást nem vállalok.
-
gban
Közösségépítő
Érdekes, teljesen másképp reagál a beállításokra a két gépem, egyikben HD4350, másikban 8600GTS, mindkettőn XP, MPCHC.
Atinál megy a killa sample meg egy full HD video esetében is a DXVA, de csak a kimenetet VMR-9 -re állítva. Egy másik videonál viszont ezzel a beállítással nincs kép a teljes képernyőnél, ha megy a DXVA és 24 Hz-es auto van beállítva, és a film is 24-es. Ugyanez egy másik videonál, csak ott 25-ös a film, és teljes képernyő esetén 50 Hz-nél nincs kép.
Ezeknél Overlay mixernél nincs DXVA, viszont megy az auto frekvencia teljes képernyőnél. Érdekes dolgok ezek, azt hittem egyszer beállítom, aztán megy rajta minden ahogy akarom.
8600GTS-nél viszont az elsőnek említett videonál sehogy sem tudom előcsalogatni a DXVA-t, pedig az Atinál simán ment.
Ezek alapján az sem mindegy milyen videokártyám van, azok is egyedileg válogatnak hogy megy-e egy adott forrásnál a DXVA?[ Szerkesztve ]
Postázást nem vállalok.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
A 4350-ed többet tud dxva téren. A 8600GTS már 4 éves fejlesztés, VP2 van rajta. Azt nem tudom, hogy egyáltalán tudja-e az olyan elcseszett kódolást, mint a killa sample, de próbálkozhatsz a dxva level check tesztek kikapcsolásával. Bár ettől független az egyéb elérhető filmek menni fognak dxva-val a GF karidon is, ilyen szempontból a killa nem igazán mérvadó. Részletek az 1. hsz-ben.
Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
Blasius
tag
Sziasztok!
Olyan problémába futottam bele, hogy a mpchc egy mkv-t túl gyorsan játszik le. A kmplayer lejátssza rendesen, de valahogy a minőség nem tűnik olyan jónak mint az mpchc-n.
A gép amin próbálkozom:
w7 x64, Dx11(friss, websetuppal rakva)
c2d t5750 2GHz
ati mobility radeon 3450 256MB ram (+hyper memory), (cat 11.2 (8.821))Az mpchc az első hsz szerint telepítve.
Lejátszás közben menü/szűrők/MPC video decoder/ dvxa mód: VC-1 bitstream decoder; szal a hardveres gyorsítás megy, és valóban, a cpu csak 10-15% on megy lejátszás közben.Szerintetek megoldható valahogyan hogy rendesen menjen? Más mkv-kat amiket próbáltam d3d teljes képernyőn rendesen visz dxva-val. (De anélkül mondjuk a kép néha nagyon "ratyi", mindenféle gerendák repkednek, elmosódás, "hemzsegnek" a beragadt pixelek...)
Tudnátok valami ötletet adni hogy hogyan lassíthatnám be? Lehet hogy ezzel az mkv-val van a gond? A mediainfo ki sem írja a ref freamet. Más mkv-nál megjelenik.
az mkv:
Kép
Sáv száma : 1
Formátum : VC-1
Formátum profil : AP@L3
Kódek azonosító : WVC1
Kódek azonosító/Tipp : Microsoft
Időtartam : 2 óra
Adatsebesség : 25,6 Mbps
Szélesség : 1 920 képpont
Magasság : 1 080 képpont
Képarány : 16:9
Képkockasebesség : 23,976 fps
ChromaSubsampling : 4:2:0
BitDepth/String : 8 bit
Sorváltás típusa : folytonos
Bit/(képpont*képkocka) : 0.514
Adatfolyam mérete : 26,4 GiB (87%)Ha ''a'' ram megy dualban ''b'' rammal, és ''c'' ram megy dualban ''b'' rammal, akkor ''a'' ram megy dualban ''c'' rammal?
-
-
nagyúr
Én is válaszolok, ha nem gond. Érdekesek a kérdéseid.
1. Nincs. Illetve olyan módszer sincs, amivel képletet lehetne felállítani, mert a filmlejátszásnak leginkább alapfeltételei vannak és ha azok zöme fennáll, akkor a film onnantól megy, mindegy, milyen hardver van alatta. Arra gondolok, hogy egy 1080p film, ami mondjuk még belefér a DXVA-ba és kb. 10 Mbps adatsebességű, egy olyan VGA-n, ami már tud bitstreaminget, van rajta 512 MB memória, egy nem túl lassú CPU mellett már vinni fogja. Egy brutál játékos kártya és egy Core i7 is jó eséllyel pont ugyanúgy fogja lejátszani.
2. Nem érdemes szöszmötölni vele, mert ha nagyon jó minőségű a film, akkor általában igényes munka és DXVA-s, viszont ha el van rontva valamivel, akkor általában a minősége se 100%-os és mivel transzkódolásnál feléép némi veszteség, előfordulhat, hogy az egyébként lassú átkódolás után csalódás a végeredmény - hiába lett DXVA-s. Egy saját tv-s felvételnél persze más a helyzet.
3. Ezt már elég jól megválaszolták, de annyit még hozzátennék, hogy ezt a GPU egységei végzik DXVA esetében, CUDA használatával viszont általános számoló egységeket vet be az nVidia. A két folyamat jelentősen eltér egymástól, bár ez a végeredményben nem igen látszik. De még ATI sorozatoknál is van eltérés, mert az UVD is fejlődik és bár a bitstreaming (teljes dekódolási folyamat lefedése) már megoldott, mindig van mit fejleszteni. Az nV is fejleszti a saját megoldását, de nekik a CUDA is rendelkezésre áll. Szóval nagy különbségek lehetnek VGA és VGA között - amelyek nem számszerűsíthetőek, hanem érezhetőek leginkább.
-
Blasius
tag
válasz CPT.Pirk #14093 üzenetére
erre ráéreztél! 2 hangsáv van, DTS-hd és DTS! az elsővel siet a film, de ha a másikat választom akkor tökéletes! Hát erre nem gondoltam, pedig már mindent állítgattam
Köszi a tippet!
Hang #1
Sáv száma : 2
Formátum : DTS
Formátum/adatok : Digital Theater Systems
Formátum profil : MA / Core
Keverési mód : Header stripping
Kódek azonosító : A_DTS
Időtartam : 2 óra
Adatsebesség mód : változó
Adatsebesség : 1 561 Kbps / 1 510 Kbps
Csatornák száma : 6 csatorna
Csatorna kiosztás : Front: L C R, Side: L R, LFE
Mintavételezési gyakoriság : 48,0 KHz
BitDepth/String : 24 bit
Compression_Mode/String: / Lossy
Cím : DTS-HD
Nyelv : angolHang #2
Sáv száma : 3
Formátum : DTS
Formátum/adatok : Digital Theater Systems
Keverési mód : Header stripping
Kódek azonosító : A_DTS
Időtartam : 2 óra
Adatsebesség mód : állandó
Adatsebesség : 1 510 Kbps
Csatornák száma : 6 csatorna
Csatorna kiosztás : Front: L C R, Side: L R, LFE
Mintavételezési gyakoriság : 48,0 KHz
BitDepth/String : 24 bit
Adatfolyam mérete : 1,56 GiB (5%)
Cím : DTS
Nyelv : angolHa ''a'' ram megy dualban ''b'' rammal, és ''c'' ram megy dualban ''b'' rammal, akkor ''a'' ram megy dualban ''c'' rammal?
-
WonderCSabo
félisten
válasz janos666 #14087 üzenetére
Hmm, régebben .ru-n fenn volt SSE és SSE2 build is. Ha már a srác annyira ragaszkodik az SSE-hez, akkor nem tom miért nem rakja fel legalább a fasza SSE2-t is, ahogy eddig...
(#14088) janos66: Jah, nem nagyon érek rá mostanában, anno elolvastam, de elfelejtettem válaszolni. A drivereimet megtalálod itt.
stevve: Én a CUDA vs DXVA lejátszáshoz még hozzátenném, hogy az előbbi azért relatíve jóval többet fogyaszt.
Blasius: Nem inkább csak a DTS coret írja ki 2.-nak? Semmi értelme se lenne ugyanazt a sávot 2x berakni.
-
gban
Közösségépítő
válasz stevve #14094 üzenetére
Köszönöm neked is és másoknak is a kimerítő válaszokat.
Még egy kérdés, noha az 1. válasz pont arról szól amire kíváncsi voltam, meg ami adott:
a 4350-em 512 megás, ez meglenne. A film 1080p,
General: Overall bit rate 14.8 Mbps,
Video: Bit rate 12.6 Mbps,
DXVA mellett néha szaggatás van, de igazából nem tudom eldönteni, hogy az anyagban vagy a lejátszásban, mindenesetre az előbbire tippelnék. (forgó kameránál minden "recegve", tök darabosan megy, amire nem fókuszál a kamera, de a kép lényege meg nem szaggat)
A kérdés tehát, mi az a nem túl lassú proci ehhez? Celeron 450 (2.2 GHz), E4500, melyik elég tutira, illetve számít-e hogy melyik dolgozik, ha úgyis fut a DXVA? Vagy a DXVA esetén minimális aládolgozás kell a procitól? Ezek még felmerültek bennem, pedig 1. hsz. öbbször is megvoltPostázást nem vállalok.
-
CPT.Pirk
Jómunkásember
Haverom kétmagos Atom + ion kombón is nézett 1080p-t, az volt a leggyengébb proci, ami mellett dxva-t láttam.
Most azt mondanám, hogy az AMD Brazos, valszeg a legkisebb proc is a 9W fogyasztásával elég a feladatra.Nincs más - csak egy szál gitár - szidom a rendszert - forradalmár. - Én vagyok egyedül 88 telén. (Auróra)
-
leroyclub
senior tag
Van a laposomon egy HDMI kimenet amivel rákötöm Tv-re és ugy játszok le filmeeket. PL: Xvid-et. A baj az hogy olyan a film mintha egy kicsit laggolna. A laposon simán játsza, de közben a TV-n meg fura. Media Playerel és Classic MP-el is próbáltam. Mi segítene? 3GB ramom van és egy 1,3GH+800Mhz FSB Su2700 procim. Egyébként egy ACER laptop
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Autós topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- LEGO klub
- Ford topik
- Amazon Prime Video
- Aliexpress tapasztalatok
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- Így állítsd be a gyermeked androidos készülékét
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari