-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hali!
Egy kérdésem lenne:
A MPC-HC lejátszóban sok DivX videó csak akkor indul el, ha az Output VMR9 Renderless-en van. Így viszont jóval magasabb a CPU terheltsége ami HD filmeknél nagyon nem jó, hiszen akkor már akadásba megy át a film. Overlay Mixer módban viszont nem lehet feliratot használni.
Van valami módja annak, hogy Overlay módban feliratot töltsek vagy, hogy a VMR9 mód sokkal kevésbé terhelje a CPU-t?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
A gépem fontosabb adatai:
AMD Athlon XP 2400+ (2,0 GHz)
1 GB RAM
Geforce 7600 GSSzóval a DXVA-t teljesen elfelejthetem, nem is próbálkozok vele, mert nincs értelme, úgysem működne. Azonban még egyszer megnéztem az anomáliát és még érdekesebb lett. A CPU terheltség nem nő, viszont szemmel láthatóan több helyen belassul a videó, míg Overlay-nél nem.
Majd az elkövetkező napokban megnézek VMR9-ben 1-2 HD filmet és akkor kiderül, hogy mennyire komoly.Még valami. A hangkártya-beállításnak van köze a teljesítményhez? Gondoltam tudnék abból is profitálni sebesség szempontjából, hogy diszkrét hangkártyám van (SB X-Fi). Átállítottam ugyan DirectSound-ra, de semmivel sem csökkent a CPU terheltsége pedig úgy tudom, hogy kéne.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Valóban nagyon érdekes az a hozzászólás amit linkeltél, de ott az emberke mintha nem MPC-HC-vel játszotta volna le, hanem valami Total media-val. Ezt nem ismerem.
A hozzászólás alapján arra következtetek, hogy nem Win7 kell, hanem a legújabb videokártya driver.
Majd akkor meg fogom próbálni a legújabb driver-t feltenni és ezt a Total Media Player-t.Ami a hangkártyát illeti. Nálam csak a belső dekóderekkel dolgozik és ott van egy kevés beállításra lehetőség. Tehát ha átállítom Az AC3-at és a DTS-t SPDIF-re, attól még normálisan ki fog jönni a hang a sztereó hangfalpáromra? Mert jelenleg a "Decode to Speakers" van aktiválva, tehát elvileg ha bekapcsolom az SPDIF-et, akkor nem fog szólni a hangfal.
Elmagyaráznád ezt kérlek lépésről lépésre? PM-be is jó nekem, nagyon hálás lennék érte!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Örömteli hírrel tudok szolgálni, legalábbis nekem örömteli
Sikerült a MPC-HC Overlay Mixer módban 720p filmeknél 8-10%-al csökkenteni a CPU terheltséget. A megoldás csak annyi volt meglepő módon, hogy feltelepítettem a legújabb, hivatalos Creative driver-t az X-Fi kártyámhoz és ez csökkentette a proci dolgát, tök jó!
Amelyik jelenetnél eddig 98%-on dolgozott a CPU, most 90%-on van.
Lehet nem olyan nagy ugrás, de számomra jelentős különbség!Csak gondoltam hátha valakinek hasznos információ lehet a későbbiekben.
Amúgy érdekes módon VMR9 Renderless módban a CPU terhelés még alacsonyabb, de ott annak ellenére láthatóan sokkal lassabb, több helyen akad a film.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Remélem tud valaki segíteni!
A mai napon felraktam a Windows 7 Enterprise-t. Nem is volt vele semmi gond, amíg el nem indítottam egy filmet.
A film minőségétől függetlenül úgy szaggatott hogy nem lehetett nézni, de miután rájöttem hogy az NV Stereo 3D driver zavart be és azt letöröltem, sokat javult a helyzet, de HD filmet továbbra sem tudok nézni.
Miután felraktam a CoreAVC a Haali Media Spliter-el együtt és ezeket aktiváltam a MPCHC-ben, a HD filmek még mindig iszonyú lassúak, nem lehet nézni.
Másik Outputban, tehát Overlay Mixer vagy EVR (mindkettő EVR), a film iszonyúan szaggat.
Az Output jelenleg Haali Media-n van, így a legelviselhetőbb, de így is nézhetetlen a 720p minőség.
Közben észrevettem és utánjártam, hogy az Aero 10-15 % CPU-t eszik nálam. Valószínűleg ez lesz a ludas, tehát a dwm.exe nevű folyamat. Ha ezt a szolgáltatást letiltom, valószínűleg megoldódna a probléma?Van alternatív megoldás erre? -> Meg lehet oldani ezt a problémát az Aero deaktiválása nélkül is?
Nagyon szeretnék továbbra is HD filmeket nézni, de már Win7-en, mert nagyon tetszik!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Először azt akartam használni, amit a telepítő rakott fel automatikusan, de azzal egyetlen játék sem indult el. Ezért raktam fel a legújabbat.
Win7-re érdemes DX9-et telepíteni? Alapból DX11 van benne.Amúgy nagyjából sikerült megoldani a problémát és úgy ahogy gondoltam. A HD film lejátszás idejére, a Win7 témáját átállítom Basic-re, így az kikapcsolja az Aero-t és máris újra tökéletesen fut az összes 720p filmem. Azt amikor vége a filmnek, egyszerűen 2-3 kattintás és újra megy az Aero.
Tehát nálam az Aero lassítja a HD lejátszást, azonban a többinél, tehát amelyek nem HD minőségűek, nem zavarja.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
válasz Balinov #4318 üzenetére
Hali!
Nos, legelőször pont úgy próbáltam ahogy mondtad, csak az MPCHC belső dolgait használta és úgy szinte diavetítés volt. Később kiderült, hogy az NV 3D driver-e kavart be, amit a 190.62 mellé automatikusan feltelepített a telepítő.
Ezután már csak a HD filmeket kellett megoldani a CoreAVC-vel, de a CoreAVC kellett az XP-nél is, szóval most már minden rendben van.A konfigom:
AMD Athlon XP 2400+ (2,0 GHz)
1GB DDR RAM
Geforce 7600 GS AGP 256 MBGameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
PuMbA és band1103:
Köszi szépen a jó-tanácsot, ígérem rövidesen ki fogom próbálni az ajánlott szoftvert!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Hali!
A napokban találkoztam egy nagyon furcsa esettel, amire nem tudom a magyarázatot és remélem, hogy itt valaki tudja!
A Media Player Classic Home Cinema-t használom. A 720p-s filmekhez CoreAVC kodeket aktiváltam, de itt jön a furcsaság. Minden filmnél tökéletesen működik, gyors, azonban egy filmnél nézhetetlenné teszi a képet. Annyira pixeles lesz az egész, hogy nézhetetlen. Ha pedig ennél a filmnél blokkolom a CoreAVC-t, akkor tökéletes végig a kép.
Még egyszer mondom, minden más 720p filmnél tökéletes a kép.
Kép "Overlay Mixer"-ben és "Haali Renderer"-ben is ugyanolyan ronda, vagyis a kimenettől független.
Ha csak a beépített kodeket használom, kristály tiszta lesz a kép. A saját kodekkel viszont a többi filmnél elég csúnya belassulások lesznek, annyira, hogy elcsúszik a kép és a hang, ezért használom a CoreAVC-t.
1080p filmeket meg se próbálok, mivel ahhoz túl gyenge a gépem.(Athlon XP 2400+)
MPCHC verzió: 1.3.1296Ez mitől van?
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Köszi a választ,de ez nem segített, pontosabban csak rosszabb lett tőle. A kép ugyanolyan hibás maradt, de most már így szaggat is csúnyán a film, így visszaraktam Haali Renderer-re.
Egyébként sikerült a lejátszó saját video decoder-ét úgy beállítani, hogy már azzal is gond nélkül mennek a 720p filmek, tehát most már nincsenek lassulások és egyben eltűnt a filmben a képhiba is.
Ez jelentette a megoldást:
A MPCHC saját H.264 FFmpeg beállításánál a "H264 skip deblocking mode" nevű beállítást "All Frames"-re állítottam, tehát kikapcsoltam teljesen a deblocking eljárást, ami sok erőforrást szabadított fel, aminek hála nem lassulnak be a filmek.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Eszem ágában sincs vitát indítani, vagy hasonlót, de vannak olyanok is, akiknek még dual core procijuk sincs, csak egy régebbi egymagos. Velük mi van? Például én is egy Athlon XP-vel nézem a 720p filmeket.
A másik dolog meg:
én sem rakok fel soha semmilyen kodek csomagot, de még csak PowerDVD vagy Total Media és egyéb "profi" lejátszókat. WinXP telepítés után csak és kizárólag a MPCHC-t felrakom és az visz mindent! Szerintem sokan ezért (is) szeretik annyira ezt a "kis" lejátszót. Arról nem is beszélve, hogy sokkal kisebb és gyorsabb, mint bármely "nagyobb" riválisa.Szóval nincs mindenkinek több magos procija, hogy bármely lejátszóval gond nélkül menjenek akár a FullHD filmek. Gondolj erre is!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz zazenke #5524 üzenetére
Nyugodtan telepítheted, én személy szerint még nagyon is ajánlom annak a használatát! Én azt használom és tökéletesen működik vele minden, kivéve a DVD-Video filmeket, ugyanis ez az egy hibája van, hogy nem tudja (megfelelően) kezelni a DVD-Video formátumot.
Próbáld ki nyugodtan!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Jaosti1984 #5550 üzenetére
Próbáld ki úgy a két filmet, hogy a CoreAVC-t tiltod, vagyis "Block"-ra legyen állítva. Nálam így javult meg egy film képhibája.
Az 5413-as számú hozzászólásban írtam le.[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Mivel itt foglalkoznak a legtöbben a MPCHC lejátszó képességeivel, ezért itt kérdezem meg egy kissé off-topic problémát, nézzétek el!
Szóval a MPCHC 1.3.1296-os verzióval rendelkezem és az lenne a kérdés, hogy lehet-e ezzel a lejátszóval Progressive deinterlacing eljárást használni DVD-Video-nál?
A "Weave" és "Bob" eljárást ugyan külön be lehet kapcsolni, de a kettő együtt lenne a legjobb amit nem tudom hogy kell illetve hogy lehetséges-e itt egyáltalán.
Természetesen a beépített MPEG2 codec-et használom DVD-Video esetén.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz band1103 #5959 üzenetére
Ez így nem igaz, egy ellenpélda:
Én pont a DXVA miatt próbáltam ki szeptemberben a Windows 7-et, mert XP alatt nincs és néhányan azt mondták, hogy Win7 alatt menni fog. Nos, nem így történt, sőt még egy kicsit magasabb is volt a CPU terhelés Win7 alatt, mint XP alatt.
Egy Geforce 7600 GS-ről van szó és egy Athlon XP 2400+-ról. WinXP alatt a 720p filmek is csak CoreAVC mellett mennek tökéletesen, bár az MPCHC saját filtere sem rossz (FFmpeg)
ott egy kicsit magasabb a CPU terheltség, viszont ugyanúgy folyékonyan mennek a filmek.
Bizonyos esetben a CoreAVC durva képhibát csinál, ilyenkor FFmpeg filter-el nézem.
Természetesen amikor Win7 volt a gépen, mindenből a legújabb driver volt fent és a legújabb béta lejátszó.
Ráadásul WinXP alatt van hardveres audio gyorsítás, ami Win7 alatt nem volt és valamennyire ez is segít a procinak.
Szóval csak egy tökéletes ellenpéldát akartam felhozni, hogy a Win7 önmagában nem oldja meg a DXVA gondot.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz band1103 #5970 üzenetére
Tudom és olvastam is azokat a hozzászólásokat, ezért is próbáltam ki én is a Win7-et hátha nálam is összejön, de nem jött össze, ennyi.
Amúgy természetesen a legfrissebb DX9 volt feltelepítve és a végleges Win7 futott, eredeti, a 90 napos Enterprise.PuMbA:az SPDIF ha jól tudom csak digitális hangrendszerrel működik, de ha nem javíts ki. Nekem analóg hangfalam van, továbbá egy X-Fi Xtreme Gamer hangkártya.
Anno a Win7 alatt mindenfélét próbáltam, hogy csökkentsem a CPU terheltséget, de nem jött össze, vagyis így is magasabb volt, mint XP alatt. Majd ha lesz egy új gép, akkor mehet a Win7.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Tegnap én is feltettem és kipróbáltam a CoreAVC 2.0 verzióját. Sokkal jobb, mint az előző, nálam konkrétan végre eltűntek azok a csúnya képhibák, amelyek miatt az előző CoreAVC csomagot néhány filmnél blokkolnom kellett, azonban ezzel az újjal már tökéletesen mennek.
Plusz néhány filmnél mintha egy picit szebb lenne a kép, nem annyira szemcsés, bár ebben nem vagyok annyira biztos.
A legújabb, 1.3.1488 verziószámú MPCHC-vel használom.
Ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem:
Az Output menüben mi a Sync Renderer?Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Sync Renderer esetén kiír egy hibát miszerint több fájlt hiányol. Ez a hibaüzenet:
"Error creating Sync Renderer
Could not find DXVA2CreateDirect3DDeviceManager9 (dxva2.dll)
Could not find MFCreateDXSurfaceBuffer (evr.dll)
Could not find MFCreateVideoSampleFromSurface (evr.dll)
Could not find MFCreateVideoMediaType (evr.dll)A film ezután a hibaüzenet után elindul. Miért írja ezt ki? Természetesen a DX9 fel van telepítve. Lehet, hogy DXVA képes kártya kéne hozzá? Továbbá van valami előnye ennek a módnak a többihez képest?
Közben rájöttem, hogy kell neki a .NET Framework 3.5 WinXP alatt, így az első kérdés lényegtelen. Majd miután feltettem, beszámolok, hogy megjavult-e.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Megjelent egy új béta: 1.3.1557
Changes:
- fix : remove change resolution on exit;
- add : string resource(audio switcher, logo);
- Updated Czech translation;
- Added : support for Mpeg2 bitstream in DXVA decoder;
- Fix : missing commit from rev 1552;
- Minor fixes;
- Only use software decoders as a low-merit fallback;
- Revert rev 1555 : DXVA should be kept as default low merit fallback;
- Added code to kill cursor hiding timer when exiting D3D fullscreen to prevent cursor from occasionally disappearing;
- Removed support for popup menu in D3D fullscreen for EVR Sync as the 10 bit RGB option requires reset of the device which doesn't currently work in D3D fullscreen mode;
- CTRL-C now continues to work after right-clicking without D3D Fullscreen GUI Support turned on in EVR Sync;
- Prepared for a more robust D3D device reset w/o restart of the graph. More coding is needed. Some traces were inserted and show up in debug versions;
- Fixed bug in EVR Sync causing judder after changing the renderer output range.Az MPEG2 támogatás azt jelenti, hogy innentől DVD-Video alatt is fog számolni a GPU? Ha igen, akkor ide elegendő már régebbi verziójú dekóder is, tehát egy Geforce 6/7-es is fog dolgozni.
Javítsatok ki ha nem így van!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Van két dolog amit nem értek, remélem valaki tudja a megoldást!
A MPCHC verziója amit használok: 1.3.14881. Ha Haali Media Renderer-rel elindítok egy 1080p filmet, akkor a felbontás sokkal kisebb lesz annál, konkrét esetben egy 1448*1080 felbontású filmet DVD-Video felbontásban indít el.
A 720p filmeket viszont tökéletesen viszi. Továbbá ha az 1080p filmet Overlay Mixer-ben vagy VMR9-el indítom akkor jó, leszámítva hogy szaggat, de hát ez a gépem miatt van, csak kísérlet gyanánt néztem meg az 1080p-t.
A Haali nem támogatja az 1080p-t?2. Ha bármilyen videót VMR9 Renderless módban futtatok, akkor amellett, hogy a videó nagyon csúnyán szaggat, még sokkal rondább a képminőség is, mint a többi Renderer-nél.
Ez mitől lehet?Ja igen és WinXP SP3 rendszerem van. A VGA driver-el semmi probléma nincs elméletileg, mivel minden VGA benchmark és játék gond nélkül megy.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ez nálam nem így van. Full Screen-ben is ugyanúgy marad DVD-Video felbontásban. Ezt az előző hsz-ban elfelejtettem megemlíteni, hogy hiába kapcsolom be a FullScreen-t. Ráadásul a többi Renderer már megnyitáskor, tehát Full Screen nélkül is az adott film felbontásában indítja.
Ezért gondolom azt, hogy Haali Renderer nem támogatja az 1080p-t.A VMR9-t el is felejtettem, csak érdekelt, hogy miért ennyire rossz a többihez képest.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Nem tudom, hogy segíteni fog-e valamit, de csináltam egy képet Full Screen módban és ott a bizonyíték a tulajdonságokban ami szintén a képen van.
Full Screen CaptureEz Haali Renderer-rel készült.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #6989 üzenetére
Engem nem zavar az arány és a lejátszó automatikusan ilyenre rakja ha bekapcsolom a Full Screen-t, szóval ne engem okolj!
Amúgy ha jól tudom a DVD-Video is 4:3-as arányú, azokat is mind kihúzza, de voltak már olyan videóim is, amelyeket nem húzott szét.
A filmmel nem tudom mi bajod van. Egyébként nem csak ez alapján mondtam, hogy a VMR9 ronda ha erre gondolsz. Több videóval is megnéztem. Ezt az egy filmet szereztem be 1080p minőségben illetve majdnem mivel a felbontás 1440*1080.Én csak azt szeretném megtudni, hogy ezt, a 1440*1080 felbontású filmet a Haali Renderer miért 724*540-es felbontásban játsza le.
Illetve én még nem értem, hogy hogy jön ide a képarány?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #6991 üzenetére
Igen 4:3-as, mert a Haali csinálta ilyenre. Most nem a képminőség a téma tárgya.
Márpedig így van. Itt egy újabb kép ugyanabból a videó-fájlból, ezúttal VMR9 módban futtatva, mivel Overlay Mixer-ben nem lehet screenshot-ot csinálni.
VMR9 shotÁtállítani a felbontást? Persze, hogy nem ,azt se tudtam, hogy lehet olyat!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Megint lejárt a szerkesztési idő.
Azt hittem az is elegendő. Megtettem amit mondtál, remélem erre gondoltál:
Haali RendererTehát ez már Haali Renderer-ben készült. Amint láthatod ez ugyanaz a videó-fájl, ugyanaz a Renderer, mint amit a 6988-as számú hsz-ban linkelt képen látsz. Most érdekes módon több lett az oszlopok száma. Vagyis 724-ről 960-ra rakta pedig abszolút semmit nem változtattam! Sem a lejátszón sem a fájlon, se semmin.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Bocs, az előbb butaságot írtam, mert semmi sem növekedett. Tehát valójában ez történt:
A linkelt képen ahol a zöld színű információ látható ott még mindig 724*540-et ír a MPCHC MediaInfo-ja. De a zöld színű információ 960*540-et ír ha ablakban fut a videó, Full Screen-ben viszont az látható amit linkeltem a képen, vagyis ilyenkor 1680*945-re teszi.
A MediaInfo azonban attól függetlenül, hogy a film teljes képernyőn megy-e vagy sem, mindig 724*540-et ír.
Itt a kép, ahol ablakban, közvetlenül indítás után fut a videó.
Haali windowed
Tehát akkor melyiknek higgyek, melyik az igaz? Ha a Haali teljes képernyőn tényleg 1680*945-ben futtatja, akkor ablakban, indításnál miért kicsinyíti úgy le?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
Azt szeretném kérdezni, hogy melyik kimeneten aktiválódik a DXVA. Haali Renderer alatt is működik? Konkrétan az MPEG2-es DXVA miatt kérdem, mert elvileg van a MPCHC-ben.
XP SP3 alatt kéne és jelenleg az 1.3.1672 verziót használom.Szóval lehet aktiválni a MPEG2-es DXVA-t illetve működik-e egyáltalán? Gondolom ha működik akkor DVD-Video alatt, igaz?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz CPT.Pirk #7371 üzenetére
Ezt én is tudom, hogy nem MPEG2-re fejlesztették, de az egyik Changelog-ban írták, hogy belekerült az MPEG2-es DXVA, ráadásul nagy híres szoftverek, mint például PowerDVD vagy WinDVD már több éve használják a GPU-t MPEG2-höz, persze tudom, hogy annak más a neve, de ezzel csak azt akartam kérdezni, hogy MPCHC-ben van-e rá lehetőség, hogy MPEG2 videó alatt a GPU (is) dolgozzon, mint az említett két nagynál?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Megnéztem és DVD-Video alatt nem megy. Ez azonban remélem csak átmeneti probléma. az MPEG2-es hardveres gyorsítást bőven támogatja a kártyám, régebben még a WinDVD 7-el és a 8-assal is működött, azok használták a GPU-t is.
Azt hittem, hogy valami hasonlót kapunk végre itt is, de egyelőre nem úgy tűnik. Mindenesetre tovább reménykedem, hogy ezt még javítani fogják.Amúgy az m2ts és a BD Rip-ek nem MPEG4-esek? Én legalábbis úgy tudom. A DVD-Video volt MPEG2-es.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #7378 üzenetére
Megkérhetlek, hogy írd le, milyen beállítások szükségesek a MPCHC-ben, hogy menjen a DXVA MPEG2 alatt, ahogy az általad linkelt képen is láthatjuk, nagyon megköszönném!
Milyen kimenet, milyen filter legyen aktív és melyik legyen letiltva stb...
Remélem 7600-as Geforce elég hozzá!Ja és a BD-Rip-ek esetén az MKV fájlokat értem, amelyek több GB méretűek.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #7383 üzenetére
1.3.1672-esen próbáltam amiket írtál. Tehát:
A belső Transform filters menüben csak a sima MPEG2 (DXVA nélküli) elől vettem ki a pipát, az összes többi filter és az összes source be van jelölve. A kimentet VMR9 Renderless-re állítottam.
Bármilyen DVD-Video-t indítok így, a filter-nél ezt írja : "MPEG2 Video Decoder (low merit)"
Vagyis nem használja sehogy se a DXVA-t. Próbáltam mindegyik kimeneten, de sehol sem jártam sikerrel. Ezek szerint nálam nem is fog menni, de ennek mi az oka? Vagy WinXP-n alapból nem működik?FF23: köszi az infót, de nálam nincs ilyen nevű filter és ráadásul WinXP van nekem.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
1000 köszönet a tippért!
Bár igaz, hogy ez fizetős dekóder, de ezzel tökéletesen megy a DXVA! Mármint DVD-Video alatt, ami MPEG2.
Szóval köszi szépen!WonderCSabo: bár a MPCHC saját belsőjével nem megy, de a PureVideo-val megy a DXVA WinXP-n tökéletesen!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ez a registry-buhera mi célt szolgál?
Egyébként az normális, hogy DXVA alatt a GPU-Z végig 0% terhelést jelez?
GPU-Load : 0%
Memory Controller Load: 0%
Video Engine Load: 0%Egész film alatt. Azonban láthatóan működik a DXVA, mivel a CPU terhelés sokkal alacsonyabb (kb. egyharmada), mint enélkül, ráadásul a PureVideo "Control Center-e" is jelzi az adatfolyamot. Ezt írja a PureVideo lejátszás alatt:
Decoder Format: DirectX VA mode D Video Mixing DirectX 9
A MPCHC is jelzi a DXVA módot, hogy aktív.
Vagyis a jól működő DXVA alatt a GPU-Z miért jelez 0%-os terhelést? Normális ez?[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Így már világos, még egyszer nagy köszönettel tartozom!
PuMbA: Az adatlapomon szerepel, hogy Geforce 7600 GS AGP
WonderCSabo: akkor minden rendben, megnyugodtam , köszi az információt!
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
És miért a Synch-et akarod használni a Custom helyett? Csak azért kérdem, mert nem tudom, hogy mi a különbség a kettő között, mivel WinXP-n nem ajánlott azt használni illetve én amúgy is VMR9 és Haali-t használok, viszont tényleg érdekel, hogy EVR Custom és EVR Synch Renderer között mi különbség van.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
-
Ismét szeretnék tőletek segítséget kérni.
Arra lennék kíváncsi, hogy SP3-as WinXP esetén meg lehet-e oldani, hogy az MPC-HC ne DirectSound-on keresztül küldje ki a hangot, hanem a Windows Mixerét megkerülve közvetlen a hangkártyára, úgy, mint például amikor egy zenelejátszó ASIO-n vagy Kernel Stream-en keresztül küldi ki a hanganyagot.
Rákerestem és annyit találtam, hogy a beépített MPC Audio Renderer-be bele van építve a WASAPI ami ezt a célt szolgálja, csakhogy ez WinXP alatt nem működik.
Láttam valami angol fórumon megemlítették még a Waveout kimenetet, de az nem tudom, hogy mire jó. A MPC-HC-ban jelenleg 8db audio renderer közül tudok válogatni és a többségüket nem ismerem.
Csináltam egy képet róla:
Audio RenderersJelenleg a 2.-at használom és előtte az 5. volt aktív, azonban nem tudom, hogy mi a számottevő különbség köztük. Valaki felvilágosítana ez ügyben? Melyiket érdemes használni?
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Pottyos1 #7632 üzenetére
Minden driver, direct x frissítve, kodekek letöltve.
Remélem attól , hogy a codec-eket letöltötted még telepítetted fel őket, mert akkor az lesz a ludas. Semmilyen codec-et nem szabad felrakni. A WMV videót is simán vinnie kell a MPCHC-nak. Nekem egy darab HD minőségű WMV fájlom van, az hibátlanul megy.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz Pottyos1 #7636 üzenetére
Ez még simán lehet codec hiba. Bizonyosodj meg róla, hogy a MPCHC csak és kizárólag a belső codec-jeit használja. Tehát próbáld meg azt, hogy az Internal Filters menüpontban mindent jelölj be. Ha így is rosszul megy, akkor az a gyanú, hogy esetleg gyenge a konfig.
WonderCSabo: igen, valóban, de arra gondoltam, hogy a sok codec a Windows-nak árt.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #7640 üzenetére
Itt konkrétan arra értettem, hogy ha sok codec-et felpakolsz, akkor szinte biztos, hogy "összegubancolódnak", vagyis külső codec függő lejátszó hibásan vagy nem is fog tudni lejátszani bizonyos fájlokat.
Pottyos1: ezen a konfigon valóban tökéletesen kéne futnia, még az 1080p wmv-nek is!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Nekem a következő lenne a problémám:
EVR Custom renderer alatt ha teljes képernyőre rakom a filmet, mintha sokkal több erőforrást igényelne, ugyanis ekkor néha beszaggat, még a hang is. Azonban ablakban tökéletesen megy.
Haali Renderer alatt ilyen probléma nincsen, de ott nem olyan szép a kép, mint EVR Custom alatt. Ráadásul Haali alatt nincs Shader használat.Miért akad EVR Custom módban teljes képernyőn miközben ablakban tökéletesen megy?
720p filmekről van szó és CoreAVC 2.0 mellett.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz huskydog17 #7671 üzenetére
Egyelőre úgy tűnik, hogy megoldódott a probléma, legalábbis ugyanannál a filmnél leellenőriztem és most az jól megy Full Screen módban is.
Annyit csináltam, hogy átkapcsoltam EVR Synch Rendering-re és a Full Screen menüpontban meg bekapcsoltam az Autochange funkciót. Majd még a hétvégén próbálkozom több filmmel is.Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Az EVR customnál a resizer mire van állítva? a Full D3D be van pöttyintve?
A Resizer "Bilinear" beállításon van. Ha a Full D3D alatt a D3D Fullscreent-t érted, az nincs bekapcsolva, mivel akkor nem lehet menüt használni film közben.
A legutóbbi hozzászólásomban leírtam, hogy hogyan sikerült megoldani, de az előtt így volt beállítva az EVR Custom:
EVR buffer: 5 (alapértelmezésben 9-en volt)
Reinitialize when changing display: kikapcsolva
Alternative Vsynch: kikapcsolvaGameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Milyen renderer vagyis milyen kimenetre van állítva?
Próbáld meg a Haali Renderer-t, az ebből a szempontból hibátlan, mármint felirat kezelés szempontjából és kezeli az MKV filmeket.Ha lassul a kép, akkor a hardver nem bírja szuflával. Esetleg próbáld meg a CoreAVC 2.0-val és annak a beállításainál A "Deblocking" funkciót kikapcsolod, tehát "Skip Always". Nálam így van beállítva, mert a procim csak így bírja. Egy próbált megér.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ha a kép nem tudja utolérni a hangot, az is azt jelenti, hogy a proci nem bírja, kevés az ereje.
A MPCHC-ben az External Filters alatt a CoreAVC-t "Preferred"-re állítottad?
Vagyis ha elindítod a filmet akkor tényleg a CoreAVC-t használja?
Még megpróbálhatod azt is, hogy a CoreAVC-nél a "Deinterlacing"-et is kikapcsolod, tehát "None"-ra állítsd. Valamint az "Aggressive Deinterlacing" se legyen bejelölve.Esetleg nézd meg, hogy Overlay Mixer alatt a kép és a hang együtt megy-e, bár ezen a kimeneten nincs felirat.
Ha ilyen CoreAVC beállítás mellett se megy jól, akkor nem bírja a proci. Az Ion-t egyébként nem lehet befogni DXVA-ra? Mert ha igen, akkor be kell kapcsolni a Prefer CUDA Acceleration"-t. De ha van DXVA támogatás, akkor CoreAVC nélkül is mennie kell, ahogy a cikkben le van írva.
[ Szerkesztve ]
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Ja, én nem tudtam, hogy DirectVobSub fel van telepítve nálad. Akkor azt előbb szedd le, vagy blokkold. A lényeg, hogy azt ne használja a MPCHC.
Akkor nálad Haali Renderer alatt gond nélkül kell mennie, még CoreAVC nélkül is, tehát a belső filter-ekkel.
Remélem tudtam segíteni illetve hasznosak voltak ezek az infók!
Nagyon szívesen!Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
Nekem a következő lenne a kérdésem:
Miért van az, hogy némely Releaser csapat rengeteg sort lecsíp a film felbontásából? Például amikor egy 720p filmnél nem 720, hanem csak 544 sort hagynak meg.
Konkrét eset: a német DEFUSED csapat a "Fel című animációs filmnél meghagyta az összes sort, így normális 1280*720 a felbontása. A Planet 51-nél azonban ugyanez a csapat csak 544 sort hagyott meg a 720p kiadásnál, míg az 1080p verziójuknál nem 1080, hanem csak 816 sor maradt.
Ezt miért csinálják? Milyen mértékben befolyásolja ez a minőséget?Még valami: egy 720p videónál nem túl kevés az 1926 kbps-es bitráta? Mondjuk emellett van egy 1506-os DTS hangsáv, de szerintem ez most lényegtelen.
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
-
válasz WonderCSabo #7827 üzenetére
Köszi szépem, így már világos és megnyugodtam .
Tomix24: neked is kösz!
Gameplay csatornám: https://www.youtube.com/channel/UCG_2-vD7BIJf56R14CU4iuQ
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Okos Otthon / Smart Home
- Bestbuy játékok
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Grafén meghajtó, térhangzás és UV-tisztítás az LG új fülhallgatójában
- Autós topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- További aktív témák...
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Kingston Fury Renegade M.2 4TB
- Eladó egy fekete és egy ezüst szinű Apple Watch S8 45mm GPS+CELLULAR Steel HERMES okosóra. 2év gari
- Acer Nitro XV275 UP3 27" - QHD - 170Hz - 10bit - FreeSync Premium - HDR1000
- ÁRON ALUL ELADÓ VADONATÚJ IPHONE 13 MINI 128GB FEKETE, 2 ÉV GARI 2026.05.15-ig
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen